Budowanie pozycji marki na rynkuCo się kryje pod skrótem SEO? |
25.09.2021. Radio Elka | ||
Wyróżnij się wśród milionów stron internetowych Popularyzacja Internetu z pewnością ma wiele zalet. Dla firm jest to między innymi szansa na dotarcie ze swoją ofertą do większego grona osób i świadome budowanie swojego wizerunku. Sfera wirtualna charakteryzuje się jednak również olbrzymią konkurencyjnością. Strony internetowe powstają każdego dnia jak grzyby po deszczu. W zasadzie każdy może założyć witrynę i umieścić na niej, co tylko chce. Jako biznesmen w Internecie stajesz do bezpośredniej walki ze swoją konkurencją - a walka ta polega na pozyskiwaniu zainteresowania klientów, ruchu na stronie oraz oczywiście zakupów przekładających się na zyski. W jej wygraniu niewątpliwie pomaga SEO. Czym jest SEO? SEO to skrót od angielskojęzycznego wyrażenia Search Engine Optimization. Oznacza to optymalizację zgodnie z wymogami wyszukiwarek. W praktyce SEO zwykle związane jest z kryteriami Google, także w Polsce, gdzie jest to zdecydowanie najczęściej używana wyszukiwarka. Czym jest ta optymalizacja? To zbiór różnorodnych działań prowadzących do poprawy oceny danej witryny w "oczach" robotów Google. Posługują się one rozmaitymi kryteriami, dzięki którym szeregują strony internetowe w kolejności od tych "najlepszych" do "najgorszych". Lista tych kryteriów jest bardzo długa i ciągle modyfikowana. Co więcej, nie wszystkie kryteria rankingowe są znane. Specjaliści SEO wiedzą jednak, co jest najważniejsze, by strona była oceniana lepiej. Po co to wszystko? Laikowi może się wydawać, że nie ma to najmniejszego znaczenia. Tymczasem jest jednak wręcz odwrotnie. Witryny lepiej oceniane i dokładniej wpisujące się w kryteria algorytmów Google są bowiem wyświetlane wyżej w wynikach wyszukiwania na określone frazy. To z kolei ma ogromne znaczenie dla tzw. organicznego ruchu na stronie. Przeciętny internauta klika maksymalnie kilka pierwszych linków, które wyświetlą mu się po wpisaniu zapytania. Dlatego im wyżej znajduje się strona, tym więcej odwiedzin generuje. Więcej odwiedzin to zaś większa sprzedaż! To dlatego SEO nazywa się wymiennie pozycjonowaniem - ponieważ dba o jak najwyższą pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Na czym polegają działania SEO? SEO obejmuje bardzo złożone procedury i wymaga stałych działań. Polega głównie na dostosowywaniu (optymalizacji) witryny do najważniejszych czynników rankingowych Google. Obecnie są one w znacznej mierze związane z tzw. User Experience (UX), czyli doświadczeniem użytkownika. Witryna musi być przyjazna, przejrzysta i szybka - wygodna w nawigacji oraz użytkowaniu. Bardzo ważne jest również to, by zawierała wartościowe, wyczerpujące informacje na tematy związane z branżą, w której działa firma. Bardzo istotnym pojęciem związanym z SEO są też słowa kluczowe. To konkretne frazy związane z działalnością firmy i jej ofertą - zapytania, które użytkownik wpisuje w Google, by odnaleźć usługi czy produkty, które oferujesz. Pozycjonowanie w Google odbywa się właśnie na te frazy. Muszą one być najpierw odpowiednio dobrane, a następnie umieszczone na stronie w możliwie naturalny sposób. To właśnie dlatego SEO wiąże się z content marketingiem. Im więcej treści publikowanych jest na stronie, tym więcej słów kluczowych można na niej umieścić. Trzecim z najważniejszych aspektów pozycjonowania są linki. Jako bardziej wartościowe są odczytywane te witryny, do których prowadzą odnośniki z innych źródeł (najlepiej również o wysokiej pozycji). Na stronie warto również umieszczać linki - zarówno te zewnętrzne prowadzące do rzetelnych informacji, jak i te wewnętrzne zwiększające ruch w obrębie strony i wydłużające średni czas, jaki użytkownik na niej spędza. To oczywiście tylko podstawy - SEO obejmuje znacznie więcej i wymaga stałego dokształcania, szczególnie że wymagania Google są cały czas aktualizowane. Warto w tym zakresie zaufać fachowcom, którzy profesjonalnie zajmą się twoja stroną! |
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
|
reklama
reklama