Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Rewitalizacja połączenia kolejowego na odcinku Gostyń - Kąkolewo jest jednym z pięciu projektów, które samorząd wojewódzki zgłosił do programu "Kolej Plus". Trwają prace planistyczne i prognostyczne. Odbyły się także konsultacje społeczne. To jednak dopiero początek starań o fundusze na odtworzenie komunikacji kolejowej na tym odcinku.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Każdy z pięciu projektów zgłoszonych przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego do programu "Kolej Plus" musi mieć opracowany Wstępne Studium Prognostyczno-Planistyczne. Takie opracowanie dla projektu Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń- Kąkolewo przygotowuje poznańska spółka BBF, która zorganizowała konsultacje społeczne w formie online. Wzięło w nim udział około 20 osób. Jak poinformowano podczas spotkania celem projektu jest odtworzenie połączenia kolejowego z Gostynia do Poznania z przesiadką w Lesznie. Zlikwidowano je ponad dziesięć lat temu.
-
Jesteśmy na pierwszym etapie, który identyfikuje istniejący stan liniii, żeby zobaczyć jaki byłby niezbędny zakres prac - mówił Łukasz Rak ze spółki BBF.
- Trasujemy linię, odbywa się to po istniejącym śladzie, analizujemy uwarunkowania potrzebne do prognoz pasażerskich, czyli punkty obsługi podróżnych, czasy przejazdu, aby w etapie drugim przygotować prognozę pasażerów, wymiany na przystankach i określenie wskaźnika, który jest elementem składowym wskaźnika efektywności czyli liczby pasażerów w transporcie kolejowym dojeżdżających z Gostynia do Poznania - tłumaczył Łukasz Rak. Kolejnym elementem opracowania będzie określenie kosztów inwestycji. - Koszt inwestycji i liczba pasażerów, to wskaźnik, który lokalizuje projekt pod kątem szans w kolejnych etapach - wyjaśnił przedstawiciel firmy.
Wstępnie na trasie Gostyń - Leszno zaplanowano pięć przystanków w Kąkolewie, Krzemieniewie w istniejących miejscach, w Garzynie, Goli i Hersztupowie w lokalizacjach przesuniętych bliżej miejscowości. W Gostyniu planowane są dwa przystanki na dworcu kolejowym i nowy przy skrzyżowaniu z ulicą Leśną pod nazwą Gostyń Zachód.
- Te wszystkie przystanki będą przedmiotem analiz w ramach etapu prognostycznego - wyjaśniał Łukasz Rak. - Będzie prognoza pasażerów i zobaczymy jakie jest obłożenie pod kątem liczby pasażerów i ewentualnie podejmiemy dalsze decyzje, czy przystanek jest zasadny, czy nie, ta lista jest wstępna na potrzeby analityczne - zaznaczył.
Długość projektowanej linii ma mieć ponad 22 kilometry, a cały ciąg z Gostynia do Poznania przez Leszno - 102 km. Czas przejazdu szacowany jest na 105 minut. Na trasie Gostyń - Leszno około 30 minut. Planowane jest 10 par pociągów, które w godzinach szczytu mają kursować co godzinę, poza szczytem - co trzy godziny. Planowana rewitalizacja ma dostosować aktualną infrastrukturę kolejową, do potrzeb przewozów pasażerskich. Nie są przewidziane remonty dworców PKP. Na trasie miałyby jeździć autobusy szynowe spalinowe bądź hybrydowe, a z czasem nawet z napędem wodorowym.
Jak poinformowano podczas spotkania, budżet programu "Kolej Plus" to 6 mld złotych. Wniosków jest 50 i tylko połowa ma szansę znaleźć się wśród beneficjentów tych środków. Czy rewitalizacja linii nr 360 między Gostyniem a Kąkolewem będzie wśród nich? Okaże się za kilka tygodni. Wiadomo, że realizacja wybranych projektów ma być wykonana do 2028 roku.
1. Dodane przez podatnik, w dniu - 10-10-2021 14:48 Raz że to słomiany zapał który za pewno ma być albo już jest kiełbasą przed wyborczą pis .Pytanie zasadnicze kto za to zapłaci bo z pasażerów to raczej kasy nie będzie.
2. Dodane przez europ, w dniu - 10-10-2021 15:09 poddaję pod rozwagę plk komu ta kolej będzie służyć będzie wozić powietrze i kto to będzie utrzymywał samorządy czyli lokalne społeczeństwo
3. Dodane przez Marek, w dniu - 10-10-2021 15:13 Ktoś ma tam bardzo bujną wyobraźnie, czy oni nie maja już na co kasy wydawać? Kto zna specyfikę tej linii ten wie, ze to pieniądze wyrzucone w błoto, jak znam życie i tak nic z tego nie będzie. Mają miliony na projekty, ktoś zarobi na nie realnych planach i na tym zapewne się skończy, a można by ta kasę spożytkować na coś naprawdę przydatnego.
4. Dodane przez olo, w dniu - 10-10-2021 15:15 Będą wozić świnie i buraki z Gostynia do Leszna?
reklama
5. Dodane przez Mol, w dniu - 10-10-2021 15:22 7 lat na tak proste zadanie ??? To chyba jakaś przesada . Dajcie sobie spokój i nie zawracajcie ludziom głowy . Linie z Leszna do Głogowa przez Wschowę odtworzono w 1-2 lata . Można ? Można !!!
6. Dodane przez bezsens, w dniu - 10-10-2021 15:22 naprawdę podziwiam takie projekty, czyli jak wydać (zarobić) kupę kasy, żeby mieć tylko problemy później => "po co nam to było" . A wszystko po to, by by znajomy zarobił kasę przy projekcie czy wykonaniu. Bezsens .... i to wszystko by kilka osób dziennie (albo i nie) przejechało. Więcj będzie ludzi do ich obsługi niż korzystania. Bo towar i tak rozwożą ciężarówki.
7. Dodane przez Solidarnosc niezawodna MATURA 65 ZIEMIANIN, w dniu - 10-10-2021 15:43 NA PRAKTYKI OWCZARSKIE ROWEREM ZIMA DOJEZDZALEM DO BRYLEWA OHZ GARZYN.WZDLUZ TOROW KOLEJOWYCH DO GOSTYNIA MIESZKALEM W POKOJU GDZIE MOJ PRADZIADEK PO KADZIELI JOZEF RYCHLOWSKI BYL REZYDENTEM U PONIKIEWSKICH.PRZYJMOWALEM CZWORACZKI MERYNOSA PRADZIADEK LEZY NA KAKOLEWSKIEJ WRAZ Z BABCIA JADWIGA BARTLITZOWA CZUWAJ!
8. Dodane przez W.B, w dniu - 10-10-2021 15:51 A ja bardzo czekam na powrót tej linii Gostyń - Kąkolewo
9. Dodane przez Radziecki kosmonauta, w dniu - 10-10-2021 15:55 Chory kraj.
10. Dodane przez do 7, w dniu - 10-10-2021 16:36 A co ma do odtworzenia linii kolejowej ten twój pradziadek,rezydent,jego babcia , twój ziemiański niby tytuł i usytuowanie nagrobka? Aż się dziwię że zdałeś maturę niezłomną...
11. Dodane przez Ufoludek, w dniu - 10-10-2021 16:55 7 - gotowy scenariusz na serial. Długi serial.
12. Dodane przez Szalony, w dniu - 10-10-2021 17:16 10 - zdał maturę w Telewizyjnym Technikum Rolniczym. Było kiedyś w TV coś takiego.
13. Dodane przez no fajnie, w dniu - 10-10-2021 17:34 pod warunkiem że jeszcze będziemy w Unii bo bez tego to raczej nic się nie zbuduje...
14. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 10-10-2021 17:54 BBF zorganizowała konsultacje społeczne w formie online? Wzięło w nim udział około 20 osób? Gdzie te konsultacje ogłoszono? Mieszkańcy tych terenów o nich wiedzieli, czy mieli się nie dowiedzieć, aby wyniki konsultacji nie były druzgocące?
15. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 10-10-2021 18:12 Jestem trochę zaskoczony, że długość trasy mam mieć 22 km. Byłem pewien, że będzie ok. 30 km. Gdyby tak do strefy przemysłowej w Czachorowie ta linia dochodziła, a po drodze do Spółdzielni Mleczarskiej, to może i jej rentowność byłaby większa.
16. Dodane przez DO 7 CITO!, w dniu - 10-10-2021 18:19 CZWORACZKI PRZYJMOWALEM Z SLYNNYM OWCZARZEM KONIECZNYM,A W JEDRZYCHOWICACH OHZ OSOWA SIEN Z SLYNNA RODZINA KLAUZOW CZUWAJ!
17. Dodane przez kanał, w dniu - 10-10-2021 18:37 Sam pomysł przywrócenia linii, jak i budowa przystanku dodatkowego w Gostyniu jest ok. Zastanawiające jest jednak kursowanie pociągów co godzinę w godzinach szczytu, jestem optymistą ale te pociągi będą w większości chyba powietrze wozić. Wiadomo, że docelową i największą grupą będzie tu młodzież dojeżdżająca do szkół. Dla przykładu do Leszna do pracy na godzinę 6:00 nie dojedziemy z kierunku Poznania. Warto również pomyśleć o przystanku kolejowym o którym była mowa przed wyborami (nie pamiętam kto o tym wspominał ale na pewno został radnym) na Gronowie i Zaborowie. Dwie duże strefy inwestycyjne, tysiące ludzi do pracy dojeżdża w tych lokalizacjach
18. Dodane przez ja, w dniu - 10-10-2021 18:47 Jeżeli ta linia ma być odtworzona tylko do Gostynia to zgadzam się z kom 2 i 3. Powinna być zrobiona na całym odcinku, aż do Jarocina, wtedy może będzie rentowna.
19. Dodane przez jużIdą, w dniu - 10-10-2021 19:08 żubryd ty stary byku ,najświętszy młodzianku za cara tośmy bizony gonili niezłomna zlomna u.
20. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 10-10-2021 19:32 Czarodzieje to ogłosili https://elka.pl/content/view/90315/80/ Pytanie tylko skąd ci ludzie dojeżdżają i ilu ich by było? No i czy kursy pokrywałyby się z godzinami zmian?
21. Dodane przez Dgr, w dniu - 10-10-2021 19:47 Siedem lat bo tak jak CPK wszyscy w około muszą się dorobić, a mogli zrobić w to miejsce ścieżki rowerowe napewno by ich nie zalewało i tropiciel nieprawidłowości może by załatwił coś na kolejne wybory dla wyborców.
22. Dodane przez Chuck Norris, w dniu - 10-10-2021 20:16 17 - nie ściemniaj. Między 4.00 a 5.00 są chyba ze trzy pociągi do Poznania. 4.30 jedzie pospieszny który po niecałej godzinie jest w Poznaniu. Im więcej postojów tym dłuższa jazda a do dużych zakładów mało kto jeździ pociągiem. Wożą zakładowe autobusy.
23. Dodane przez ona, w dniu - 10-10-2021 20:28 Szkoda że tylko z Gostynia do Kąkolewa, a z Kąkolewa do Leszna co dalej?
24. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 10-10-2021 20:41 MAM TAKIE MAŻENIE. Tak się szczęśliwie składa, że tory z kierunku Gostynia / Ostrowa i Wolsztyna wpadają do Leszna od strony Zatorza, ul. Spółdzielczej, Eurolajnów w strefie inwestycyjnej .
ZROBIĆ PRZYSTANEK DLA PRACOWNIKÓW EUROLAJNÓW Przy ul. Wilkowickiej. zaraz za wiaduktem. Po co mają się tułaczyć autobusami po całej okolicy krętymi oblodzonymi drogami.
25. Dodane przez zolo, w dniu - 10-10-2021 21:09 A jak tam osoby decydujące o zamknięckiu tej linii? Dalej przy władzy? A maja jeszcze te opracowania które były podstawą do tamtych decyzji? A tak na marginesie-- "ten miś jest na miare naszych mozliwosci"
26. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 10-10-2021 21:18 To byłoby wygodne, ale trochę blisko dworca głównego. Może jakieś małe jednostki do głównego mogłyby ludzi dowozić. Coś a la drezyny.
27. Dodane przez kanał, w dniu - 10-10-2021 21:34 Do 17. Dzięki za przypomnienie kto to był. Tak jak pisałem, na 6 do pracy się nie zdąży a po 22 nie wróci się pociągiem od strony Poznania, takie mamy rozkłady; a z własnego doświadczenia wiem, że chętni by byli tym bardziej, przy dzisiejszych stawkach paliwa. Bilet miesięczny na pociągi regio wychodzi dużo taniej niż wydatki na paliwo. Do 22 czytać ze zrozumieniem umiesz? Wyraźnie jest napisane, że z kierunku Poznania a nie do Poznania. Jeśli twierdzisz, że mało osób dojeżdża do dużych zakładów pociągami to zapraszam wsiąść do pociągu porannego i porozmawiać z ludźmi w jakich firmach pracują
28. Dodane przez do 26, w dniu - 10-10-2021 22:07 Po co drezyny. Pociąg się zatrzyma na Stacji Leszno Wilkowicka i dalej może jechać na Leszno Gł. Można nawet bezpośrednie połączenie z pominięciem Leszna Gł.zrobić Gostyń -Leszno Grzybowo- Poznań rozbudować punk węzłowy Maryszewice robiąc zjazd z nasypu w stronę poznania.
do kom. 27 Do Wrocławia to się nawet na 7 rano nie dojedzie.
29. Dodane przez xxl, w dniu - 10-10-2021 22:51 Propozycja 24. jest bardzo racjonalna ..ilość aut jakie parkują przy firmach na Spółdzielczej mogła by się bardzo zmniejszyć
30. Dodane przez Beti, w dniu - 10-10-2021 23:03 Szkoda, że pominięto Jarocin.
31. Dodane przez RAF, w dniu - 10-10-2021 23:08 Obecnie nie ma przystanku Hersztupowo i nigdy nie było. Jest Kosowo Wlkp. Nie wiem co i gdzie chcą przesuwac? A w Garzynie to bliżej orlika chcą przesunąć?
reklama
32. Dodane przez Realista, w dniu - 11-10-2021 00:11 Kolejny finansowy absurd. Bedzie jeszcze gorzej niz na lini Leszno Głogów, mam nadzieję że nigdy nie dojdzie do uruchomienia tej linii, wszyscy będziemy sie na przejazd kilku osób w pociągu składać. Do Głogowa w pociągu jak jest 5 osob to juz jest tłum...., w to miejsce aż się prosi puścić 18 osobowego busa i będzie szybciej, taniej, wygodniej i 100x bardziej ekologicznie niż pociągiem. Pozdrawiam wszystkich zdrowo myślących.
33. Dodane przez Nima, w dniu - 11-10-2021 04:05 Planują druga stację kolejową a Pisiory przed wyborami obiecali dwa przystanki na linii głównej i gdzie są ? Rano żadne autobusy nie jeżdżą . Zlikwidować M Z K Leszno. Tu się nie chce żyć.
34. Dodane przez do 4 cito!, w dniu - 11-10-2021 10:30 Przed wojna najwiecej zarbiali dyrektorzy cukrowni,a w Gostyniu byl moj Wuj Psarski ktory mial corki Dziunie Podsiadlowska Laczniczke AK podczas powstanie warszawskiego,uprawiajaca Jezdziectwo w OHZ Garzyn pod wachmistrzem Kostyra trenerem medalisty plk.J.Zapedzkiego w strzelectwie z pistoletu PD - 6 na 2 Olimpiadach ,na ktorych zdobyl 2 zlote medale prof. Medycyny Dzieciecej Mariole Chmiel laczniczke podczas powstania warszawskiego,ktora bylaGosciem na II KZD "S" w Gdansku ,a ja Delegatem
35. Dodane przez do 31 Cito!, w dniu - 11-10-2021 10:40 Przystanki gwarantuja prezes OHZ Garzyn radny Leszna Adam Kosmider i Przewodniczacy ZR"S" w Poznaniu Karol Pabisiak w 1993r urlopowany z OHZ Garzyn do pracy zwiazkowej Czuwaj!
36. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 12-10-2021 06:23 Mieszkańcy Leszna będą mogli jechać na koncerty do Gostynia czy na pływalnie.
37. Dodane przez do 36, w dniu - 13-10-2021 18:37 jakie koncerty chyba twoje ha ha ha
38. Dodane przez xd, w dniu - 16-01-2022 12:23 Czy Wy macie coś z głową? Nie każdy zarabia nie wiadomo ile tysięcy, a Gostyń jest odcięty od świata. Nie każdy ma 3 samochody w domu, o koszcie benzyny nie wspomnę. Jeżdzijcie sobie tymi limuzynami, a ludziom dajcie spokój.
39. Dodane przez do realisty, w dniu - 16-01-2022 12:30 A skąd wiesz, jak jest. Tak się składa, że tragedii nie ma na Leszno-Głogów. Pandemia jest, ludzie z rok nie jeździli, jak przedtem. Do Leszna pełno ludzi jeździ, z Leszna mniej, ale linia ma sens. Chciałbyś, żeby ludzie jak sardynki jeździły. Linię skasowano, więc ludzie sobie jakoś radzą, Krakowa od razu nie zbudowali. Twojej firmy też pseudorealisto.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.