Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Grudnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Tomasz, Piotr
Do końca roku 10 dni.
Start arrow Kwadrans samorządowy arrow Uchodźców z Ukrainy gościmy na własny koszt

Majchrzak-Popławska: czekamy na specustawę

Uchodźców z Ukrainy gościmy na własny koszt

03.03.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

Osoby, które przyjmują pod swój dach uchodźców z Ukrainy muszą być świadome, że goszczą ich na własny koszt, ani państwo, ani samorząd nie mają środków na pokrycie wydatków – mówiła w „Kwadransie Samorządowym” Donata Majchrzak-Popławska, dyrektor MOPR w Lesznie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Po kilku dniach wojny na Ukrainie, w obliczu rosnącego strumienia uchodźców samorząd Leszna coraz bardziej koordynuje działania pomocowe. Prezydent powołał już pełnomocnika do spraw uchodźców, którym został Leszek Szabłowski, uruchomiono też punkt informacyjny w Stacji Biznes. -Poza wolontariuszami i panem Leszkiem jest tam też oddelegowane dwoje pracowników Urzędu Miasta Leszna - mówi Donata Majchrzak-Popławska. MOPR doposażył punkt, między innymi w komputery. Uruchomiono też magazyny odzieży: zbiorczy na lotnisku i detaliczny przy ul. Niepodległości 49, w Leszczyńskim Banku Żywności przy Placu Metziga wydawana jest żywność. Bieżąca działalność tych miejsc jest finansowana z budżetu miasta, z rezerwy przewidzianej na sytuacje kryzysowe.

Jednak na razie budżet miasta, ani nawet budżet państwa nie dofinansowuje utrzymania uchodźców przez osoby prywatne. -Musicie państwo mieć taką świadomość, kiedy deklarujecie przyjęcie osób z Ukrainy - mówi dyrektor MOPR - dlatego proszę precyzyjnie informować, na jaki czas możecie udzielić im schronienia. Być może - choć nie jest to pewne - sytuację ureguluje specjalna ustawa, którą przyjąć ma parlament.

Osoby, które przybywają do Leszna i nie mają ustalonego miejsca pobytu, są przekierowywane do Poznania, do punktu recepcyjnego urządzonego przez wojewodę. -W przypadku, gdy nie mają transportu, możemy go zapewnić - deklaruje Majchrzak-Popławska. Uchodźcy trafiają do miejsc zakwaterowania tworzonych przez służby wojewody. Na razie takich miejsc w Lesznie ani okolicy nie ma.

 
Komentarze (71)
1. Dodane przez HAnka, w dniu - 03-03-2022 14:04 0 0
Żużel pożegnać! Zaraz się pieniądze znajdą. Teraz ludziom trzeba chleba, nie igrzysk!!!
2. Dodane przez Zizi, w dniu - 03-03-2022 14:11 0 0
Czyli że co jak ktoś ma serce, to ma jeszcze na tym zarabiać!!!
3. Dodane przez bikaj, w dniu - 03-03-2022 14:41 0 0
To co, kto ma finansować ?, państwo nie, samorządy też nie. Musi ktoś być przebogaty żeby utrzymywać uchodźców. To nie jest tydzień, dwa, to mogą być lata. Mnie na to nie stać. Ledwo przeżywam miesiąc, drożyzna w sklepach z dnia na dzień wyższa.
4. Dodane przez Bartek, w dniu - 03-03-2022 15:04 0 0
Do komentarza numer 1.to może od razu z wszystkiego zrezygnować na rzecz Ukraińców. Najlepiej oddać im wszystko za darmo łącznie ze swoją pracą i mieszkaniem.
reklama
5. Dodane przez Do 3, w dniu - 03-03-2022 15:30 0 0
Zmusza cię ktoś do zabrania Ukraińców? Nie ma takiego przymusu więc co jeczysz.
6. Dodane przez O !, w dniu - 03-03-2022 15:37 0 0
Pod moim wspólnymdachem mieszkają osoby które nigdy się nie pofatygowały aby pracować i elegancko ich wspieracie systematycznie zasilając cwaniaków ! 
Dlaczego ? Dyskretna cofka.
7. Dodane przez julka23, w dniu - 03-03-2022 15:42 0 0
hehehehee, zaraz rachunkiprzyjdą i sie skończy
8. Dodane przez gosc, w dniu - 03-03-2022 15:52 0 0
to teraz my mamy na tym cierpiec!!!!
9. Dodane przez alibabka, w dniu - 03-03-2022 15:55 0 0
" Być może - choć nie jest to pewne - sytuację ureguluje specjalna ustawa, którą przyjąć ma parlament." W ktorym roku? Czy my tu jeszcze bedziemy mieszkac? Polska juz od lat w stanie wojny z cowidkiem , ktory to zwial przed prawdziwa wojna na Ukrainie.I pomyslec ze wojna go a nie keczupem potraktowac ile bysmy ludzi ochronili 6 dni wojny a 700 dni kowodka duza roznica nieprawdaz
10. Dodane przez do kom 2 i kom 3, w dniu - 03-03-2022 16:13 0 0
Tu jest wlasnie problem, mozna a nawet trzeba pomagac,tylko trzeba to jakos prawnie uregulowac.Jezeli nie na szczeblu panstwa to na szczeblu samorzadow. Kogo z normalnych mieszkancow stac na utrzymanie 3 osobowej rodziny (matka+2 dzieci lub 2 dorosle +dziecko) przez pol roku albo dluzej? To jednak sa koszty pradu,wody,sciekow,smieci o zywnosci nie wspomne? Nie chodzi o zarobek na ludzkim nieszczesciu. W jaki sposob bedzie mozna tym uchodzcom "wymowic" wikt i opierunek po np polrocznym pobycie? Czy czasem nie okaze sie ze to my jestesmy intruzami we wlasnym domu? Sa w regionie ludzie o wielkim sercu,ale sa to ludzie w wiekszosci o skromnych zasobach finansowych.
11. Dodane przez do kom. 4, w dniu - 03-03-2022 16:56 0 0
" Najlepiej oddać im wszystko za darmo łącznie ze swoją pracą i mieszkaniem " - Bartek możesz tak zrobić. Nikt Ci nie broni. 
Jeśli to ironia, to po co to piszesz ? 
Nikt Cię do niczego nie zmusza.
12. Dodane przez TOM, w dniu - 03-03-2022 17:46 0 0
A ja popieram komentarz numer 4. Jest ironiczny to fakt, tak go odebrałem. Ale czy uważacie Państwo, że Polska i Polacy mało pomagają? Moje dziecko dwa razy nie dostało się do przedszkola, powód moja żona nie pracuje , więc może zająć się dzieckiem. Pierwszeństwo mają inne dzieci z rodzin wielodzietnych, samotnych matek itp. Teraz okazuje sie, że też dzieci uchodźców.. Pytam skąd te miejsca w żłobku i przedszkolu nagle się znalazły w ciągu roku, dlaczego nie było miejsca dla mojego dziecka? Rozumiem, że moje dziecko nie może mieć kontaktu z rówieśnikami i się rozwijać.Dlaczego rząd mówi, że Ukraińcy mają miec takie samo prawo jak my, skoro tak nie jest. Podobnie ze służbą zdrowia. W Medeorze na wizytę do pediatry zgorączkującym dzieckiem trzeba czekać nawet do trzech dni, założę się, że jeśli jutro zadzwonię i powiem, że jestem z Ukrainy i mam chore dziecko, zostanę przyjęty od ręki. Tak to teraz będzie funkcjonować.
13. Dodane przez Do komentarza numer 11, w dniu - 03-03-2022 17:53 0 0
Pracuję w małym hotelu w miejscowości niedaleko Leszna, nasz obiekt został wytypowany jako potencjalne miejsce na przyjęcie uchodzców, skąd mogę mieć pewność, że nie stracę pracy, bo będzie trzeba hotel przekształcić na pokoje dla mieszkańców Ukrainy????? Czy ktoś się wtedy mną zainteresuję?
14. Dodane przez HAnka, w dniu - 03-03-2022 18:34 0 0
do TOM: swoich frustracji nie przekładaj na Ukraińców: ty sobie w bamboszach siedzisz w cieplutkim domku, podczas gdy oni jak śmiecie przepędzani są ze swojej ojczyzny! Im należy się specjalna troska; nie nam! Nasze potrzeby na bok, tak to widzę. Kto nie chce, niech nie robi nic...ma prawo. Inni mają więcej empatii, dlatego przez myśl mi nawet nie przyjdzie, żeby porównywać kto ma większe prawa. Jest wojna!
15. Dodane przez Wszyscy się mylicie, w dniu - 03-03-2022 19:11 0 0
Szacuje się, że do Polski wjedzie około 3 milionów Ukraińców. Przez granicę wchodzą wszyscy, ci, którzy uciekają przed wojną, ci którzy uciekają przed prawem, ci, którzy chcą załapać się na ukraino-euforię w Polsce. Ta trwa w najlepsze - darmowe OC dla Ukraińców - jest, darmowe wizyty u lekarza - są, zapewniony dach nad głową - jest, załatwiona praca - jest. Pytanie czyim kosztem? Gdyby Polska zobowiązała się przyjąć 300 może 400 tyś Ukraińców, można by to ogarnąć. Ale Miliony? Nasz rynek pracy padnie. Szczególnie powinni się martwić robotnicy, sprzątaczki, pracownice marketów, wszyscy zatrudnieni w płacących już podle firmach w super strefach inwestycyjnych w Lesznie. Wszystkie januszexy zacierają ręce. Fala Ukraińców zaniży wynagrodzenie, a rynek pracy cofnie się do lat 90-tych. 
 
Chyba zdajecie sobie, że za chwilę benzyna będzie kosztować 10 złotych/litr? Chyba zdajecie sobie sprawę, że stopy procentowe za chwile poszybują do 20% i zamiast 1300 raty zapłacicie 3100? Chyba zdajecie sobie sprawę z tego, że złotówka jest najsłabsza od 20 lat? Kryzys, który nadchodzi wywróci świat do góry nogami. 3 miliony Ukraińców w Polsce, 10 tysięcy Ukraińców w Lesznie na pewno nie poprawi nam nastrojów. 
 
W tej wojnie wcale nie chodzi o Ukrainę, tylko o destabilizację Europy i to się Putinowi świetnie udaje.
16. Dodane przez ad 14, w dniu - 03-03-2022 19:16 0 0
Jak "nasze potrzeby na bok"? Za chwilę będziemy obcy we własnym domu. Obowiązkiem państwa jest zapewnić byt najpierw swoim obywatelom. To jest obowiązek każdego państwa a dopiero potem można się dzielić. Czy to jest nasza wojna? Czy ona ma być także w Polsce? Bo chyba niektórzy mieliby na to ochotę.
17. Dodane przez tiktak, w dniu - 03-03-2022 19:51 0 0
Fakt jest taki: myśleliśmy o przyjęciu Ukraińców na mieszkanie po babci, nawet zapłacić za nich czynsz i rachunki za pierwszy miesiąc, ale co dalej? Z dwóch skromnych pensji nie jesteśmy w stanie dodatkowo utrzymywać kilku osób przez nie wiadomo ile miesięcy. A co jeśli trafimy na cwaniaków, którym wygodnie będzie tak żyć na cudzy koszt? Taki przypadek jest w jednej z gmin leszczyńskich i nawet gmina mająca prawników nie może się uporać z leniwymi, nie chcącymi podjąć żadnej pracy Ukraińcami. Polskie prawo zakazuje eksmisji na bruk jeśli w danej rodzinie są dzieci. Przecież różni ludzie trafiają do Polski. Uczciwi i nieuczciwi. Dlatego dajemy pomoc finansową, ale co do mieszkania mamy niestety obawy, ponieważ gdy pojawi się problem państwo się wypnie, a my wyjdziemy na tych złych. Nie chroni nas wtedy żadne prawo, bo ono daje większą ochronę oszustom mieszkaniowym. NIESTETY
18. Dodane przez HAnka, w dniu - 03-03-2022 19:54 0 0
Martwcie się raczej o zasięg wojny...żeby za chwilę nie rozgrywała się na naszym podwórku. Niestety, oberwiemy; póki co zza płota. Chwilami ludzie są zbyt wielkimi optymistami. Stopy procentowe, benzyna. Obyś dożył następnego roku!
19. Dodane przez do 16, w dniu - 03-03-2022 20:27 0 0
Czy tego chcesz czy nie to jest nasza wojna. Nasza w szerszym kontekście czyli Zachodu z putinowską Rosją. Nie z ludźmi, ze zwykłymi Rosjanami którzy nie są ani lepsi ani gorsi od nas tylko z chorym dyktatorem który zakończył liczący 70 lat okres spokoju w Europie - może poza Jugosławią ale to tak czy inaczej nie ta skala. Chowanie głowy w piasek nic nie pomoże
20. Dodane przez Obserwator z MPWiK, w dniu - 03-03-2022 20:43 0 0
Pan i władca z MPWiK gości uchodźców na nasz koszt , można? można 
Szkoda, że tak jak wielu innych nie przygarnie ich do siebie pod swoim swój dach
21. Dodane przez do kom. 15, w dniu - 03-03-2022 20:49 0 0
W punkt, ale mało ludzi to ogarnia, dwa lata dawali się mamić bzdurami w mediach, nagle cyk, z dnia na dzień znawcy szczypawek zamienili się ze znawcami od wojen. A firmy upadają, drożyzna powoli się zadomawia, czekają nas bardzo ciężkie czasy, no ale najważniejsze, że nie umarliśmy na c19 i pomagamy przed wojną, spoko, pomagać trzeba, ale ja byłem w szpitalu to jakaś sprzątaczka z okna mi powiedziała, że mam spadać, a teraz za darmo nieubezpieczonych będą przyjmować. Świat się kończy.
22. Dodane przez Leszcz, w dniu - 03-03-2022 20:49 0 0
Za chwilę wszyscy Ukraińcy sprowadzą się do Polski, a Rosjanie ulokują się wygodnie na Ukrainie. Nam pozostanie tylko schować się w piwnicy.
23. Dodane przez beni, w dniu - 03-03-2022 20:59 0 0
Pop. kom. 15,wojna jest przerażająca, ale nasz kraj nie panuje nad ilością przyjmowania Ukraińców,to dramat. Powrócimy do lat 80,. 90 i razem z Nimi będziemy biedę klepać i stać w kolejkach, oby nie za octem.
24. Dodane przez Łukasz, w dniu - 03-03-2022 21:07 0 0
Ciekawe kto nam pomoże jak Putin zaatakuje nas? Sadze ze nasi Niemieccy sasiedzi nawet za oplata nie będą chcieli nas przyjac.
25. Dodane przez 123, w dniu - 03-03-2022 21:11 0 0
I jak zwykle najbiedniejsi pomagają a państwo i reszta się lansują i jak tradycja pokazuje na plecach roboli i dobrych ludzi do koryta władzy a tam już inny punkt widzenia z góry.
26. Dodane przez obserwator, w dniu - 03-03-2022 21:12 0 0
Po pierwsze - nie ma obowiązku pomagania. Po drugie - jak się skończy na Ukrainie, to może ruski sięgnie dalej, od kogo będziecie wtedy oczekiwać pomocy ? Po trzecie - póki u nas nie ma wojny i mamy rząd, to niech się tym zajmie wreszcie, a nie myśli o wałkach i interesach. Wiem, że takie czasy zawsze sprzyjały dorabianiu się różnych cwaniaków, ale można to ograniczyć.
27. Dodane przez Magda, w dniu - 03-03-2022 21:16 0 0
Popieram komentarz 15 i 23.a Hanka to chyba jakaś siostra miłosierdzia oderwana od rzeczywistości.
28. Dodane przez obserwator, w dniu - 03-03-2022 21:23 0 0
Super, popieram pomoc, ale czy ktoś myśli o jednej, szalenie ważnej rzeczy? Mianowicie, ludzie do prywatnych domów przyjmują uchodźców a za 3 miesiące co? Przecież każdy ma swoje życie, wyrzucicie ludzi na ulicę czy jak?
29. Dodane przez A teraz, w dniu - 03-03-2022 21:45 0 0
Proszę, aby wszyscy, którzy swego czasu byli za przepędzeniem syryjskich rodzin koczujących na Białorusi, przypomnieli sobie co wtedy mówili: "Przecież mają sąsiednie kraje, bezpośrednio graniczące z Syrią i na dodatek też muzułmańskie, niech one im pomagają!" 
 
No właśnie, teraz niech ci ludzie powiedzą ten tekst do siebie. Przecież jesteśmy najbliższym sąsiadem Ukrainy, na dodatek chrześcijanami (jeśli dla kogoś to ma znaczenie), więc ciężar pomocy spoczywa na nas. 
 
Polacy to wspaniała nacja i da sobie radę w tej trudnej sytuacji. Wypracujemy z czasem metodę. Na razie robimy co można na gorąco. 
 
Ktoś wspomniał o kosztach? Tak, koszty będą. Czas przestać patrzeć tylko na koniec własnego nosa. Jak trochę nam ubędzie nic się nie stanie, przeżyjemy. Może wielu z nas nie docenia tego co do tej pory miało. Mieliśmy dużo, ale ciągle biadoliliśmy. Każdy może wyjść teraz ze strefy swojego komfortu i żyć skromniej. 
Był kiedyś czas, że byliśmy ludźmi niezamożnymi, ale znacznie szczęśliwszymi. Czas sobie przypomnieć jacy byliśmy za komuny - SOLIDARNI.  
 
Teraz pora znów odjąć sobie trochę od ust i przypomnieć na czym polega człowieczeństwo!
30. Dodane przez Rafał, w dniu - 03-03-2022 21:47 0 0
Miasto ma lokum miejsce gdzie prowadzi tzw przedszkole dla dorosłych. Zamiast przyjmować do pracy nieuków po znajomościach i płacić im z naszych podatków to dać tam Ukraińców i niech tam mieszkają aż na Ukrainie nie zakończy st wojna.
31. Dodane przez zniesmaczona, w dniu - 03-03-2022 22:31 0 0
Tak się zastawiam, czytając niektóre komentarze, zwłaszcza mężczyzn, czy bylibyście tak samo w stanie bronić swoją ojczyznę, jak wielu Ukraińców. Tam jest wojna, tam giną ludzie, kto może wyjeżdża z kraju. Kto nie chce, niech nie pomaga! Zastanówcie się, co będzie się działo, jeśli Ukrainę zajmą Rosjanie?? Obyśmy my nie musieli uciekać, tylko gdzie? Więcej empatii! Nawet w obliczu takiej tragedii nie potraficie powstrzymać się od krytyki. Wstyd! Do kom. 12... jeśli Pana dziecko nie dostało się do przedszkola bo zona pracuje, a zależało jej by przebywało z rówieśnikami, to test rozwiązanie - za 500+ można wysłać dziecko do przedszkola prywatnego. Mama może iść do pracy, no ale jak widać wygodniej siedzieć w domu. Wstydziłabym się nawet o tym pisać. Bardzo dobrze, że takich dzieci nie przyjmują!
32. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 03-03-2022 22:58 0 0
Niby to, co powiedziała Pani Majchrzak-Popławska jest oczywiste, że gościnność jest na własny koszt, ale dobrze, że to w bezpośredni sposób zakomunikowała. Bo a nuż znalazłby się ktoś mówiący, że on nie wiedział, że liczył na zwrot kosztów, itp. Im bardziej klarowna sytuacja, tym lepiej dla wszystkich.
33. Dodane przez Przeciez, w dniu - 03-03-2022 23:10 0 0
Jest wojna w Europie. Zbrojna na razie w Ukrainie. Co będzie jutro? Nie wiemy. 
Niektórzy jednak zachowują się tak, jakby nic się nie działo. Ot pokłócili się za miedzą i co nas to obchodzi. To głupie podejście. Ta wojna jest też częścią naszego życia, czy chcemy tego, czy nie. I jak każda wojna to życie zmieni. Przez doświadczenie napływu uchodźców oraz coraz droższych kosztów utrzymania. I oby na tym się to dla nas skończyło.  
Zastanówmy się, czy chcielibyśmy się z uchodźcami zamienić. Przyjechać do obcego kraju z niczym? My wciąż mamy domy i żywych ludzi wokół. Nasi ludzie nie giną od strzałów i bomb. I oby tak zostało. Jeśli jedynym kosztem dla nas ma być droższe życie, to to naprawdę jest niewiele w porównaniu z tym, co może zgotować mam jeszcze bandyta Putin, jeśli nie będziemy jednomyślni także w kwestii pomocy i ewentualnych wyrzeczeń.  
Podziwiam ludzi, którzy zdecydowali się przyjąć uchodźców do siebie i gościć ich na własny koszt. To oni są dla nas przykładem. Niech każdy zrobi tyle na ile go stać. A jeśli nie chce nic robić, to niech chociaż będzie na tyle przyzwoity i nie komentuje negatywnie, bo to jest zwykle szkodnictwo i obrzydliwość.
34. Dodane przez Eh, w dniu - 03-03-2022 23:15 0 0
Jeśli wyjdzie ustawa że państwo płaci za utrzymanie to znaczy że każdy z nas będzie płacił z podatków a to też nie było by uczciwe bo jednak nie jesteśmy bogatym krajem.
35. Dodane przez do zniesmaczonej, w dniu - 03-03-2022 23:15 0 0
A płyn do ust używasz?
36. Dodane przez Do 29, w dniu - 03-03-2022 23:45 0 0
Masz rację. Szkoda że tak.duzo osób widzi tylko czubek własnego nosa. Nie martwcie się jak wojną się skończy to.wiekszosc Ukraińców wróci do siebie bo oni NIE CHCA TU ZOSTAĆ NA STALE i będą te wolne miejsca w szkole,przedszkolu itd których teraz im tak zazdroscicie ...łącznie że spaniem.na hali sportowej gdzie stoi 400 polowych łóżek obok.siebie.
37. Dodane przez Babcia, w dniu - 03-03-2022 23:56 0 0
Od kilku dni mam dylemat. Żal mi tych ludzi, dzieci. Mam możliwości lokalowe bo mamy dom kilkupokojowy i ogród. Przyjęłabym nawet z dwójką dzieci ale mamy z mężem niskie emerytury. Nie damy rady ich utrzymać. Może miesiąc. A co dalej ? Mam chodzić i żebrać po sąsiadach ?
38. Dodane przez do 15, w dniu - 03-03-2022 23:57 0 0
Mam dokładnie takie same przemyślenia.......po studiach musiałam wyjechać do pracy za granice zeby splacic kredyt studencki. Wrocilam po kilku latach poniewaz w Polsce bylo juz lepiej....potem przyszedl covid, ale jeszcze bylo ok. Teraz juz zaczynam myslec zeby stad uciec na zachod, bo tutaj w Polsce dobrze juz bylo...
39. Dodane przez do 29, w dniu - 04-03-2022 00:02 0 0
wcale nie bylam szczesliwa w tych czasach o ktorych piszesz...
40. Dodane przez pomocnik, w dniu - 04-03-2022 00:13 0 0
w czym widzicie problem? dzieci ukraińskie do przedszkoli i żłobków zas nakazac obowiązek pracy rodzicom .
41. Dodane przez dzidzia, w dniu - 04-03-2022 01:51 0 0
Jestem dość analitycznie myślącym obserwatorem i od dawna spodziewałem się rosyjkskich wojsk w Ukrainie. Zgadzam się, że należy nieść pomoc bo jakby nie było obalenie reżimu Putina i Łukaszenki jest w naszym interesie bezpieczeństwa narodowego. Także jestem jak najbardzej za tak. 
 
Ale... Zbulwersowała mnie pewna wypowiedź "wielkiej" ukraińskiej "artystki", która sama wzięła nogi w zapas i zbiegła do Polski. No, a jak już dotarła to stwierdziła oskarżając kraje zachodnie w tym Polskę, że wykorzystujemy ukrainę do obrony swojego terytorium ich kosztem, życząc nam aby nas Polaków spotkało coś takiego jak ukrainę. Delikatnie ujmując wkurza mnie taka podła hipokryzja, gdy dziesiątki tysięcy zwykłych ludzi składa się na to aby im tam niczego nie zabrakło, tymbardziej tutaj. Chańba i brak poszanowania aktu dobrej woli, bo nie muszę mówić jakbyśmy wszyscy mieli to w nosie i zamknęli granice.
42. Dodane przez do 31 zniesmaczonej, w dniu - 04-03-2022 02:03 0 0
Czego się dziwisz kobieto. Sama napisałaś, kto chce pomagać to pomaga, a kto nie to nie musi. Więc czego się czepiasz faceta i jego dziecka, które w tym chorym kraju nie może dostać się do przedszkola od 2 lat. Chcesz aby twoje zdanie szanowano, popierano bo robisz coś "dobrego", to może i też uszanuj inne punkty widzenia na pewne sprawy. Wytykasz temu gościowi, że dostaje 500 zł na dziecko. A co to ma do rzeczy? Znasz jego sytuację? To, że dostaje 500 zł to ma oznaczać, że od razustarczy na prywatne przedszkole? A może to na pieluchy, może na majtki, może na ciuchy, może na to wszystko co sama bezkrytycznie dostarczasz ukraincom. Sama pomyśl zanim otworzysz gębe bo sam przez ciebie jestem znismaczony. Ludzie mają prawo do krytyki i sceptycyzmu. To normalne w anolmalnych warunkach. Gdybyś była taka światła jak ci się zdaje to byś nie komentowała tego, że dziecko nie może się dostać do przedszkola publicznego od 2 lat i nie kwitowała zdania tym, że jak mają 500 zł to starczy na wszystko, nawet prywatne przedszkole.Swoją drogą nie jestem aż tak głupi i widzę jak na siłe pewne struktury robią nagonkę na tą pomoc ale pewne fakty zachowam dla siebie.
43. Dodane przez Do 29., w dniu - 04-03-2022 02:11 0 0
O pieniądze, które płyną z rządu to się nie martw. Nikt nie zubożeje i nie siej głupot. Unia Europejska i jej kraje przyjeły już ustawy, które będą finansować tą pomoc.
44. Dodane przez DO 15, w dniu - 04-03-2022 02:16 0 0
Niestety ale chyba masz rację i to fatalna perspektywa. Jestem za relokacją uchodźców i dzieleniem kosztów ich pobytu poza swoim krajem!
45. Dodane przez Do 1, w dniu - 04-03-2022 07:24 0 0
Brawo!
reklama
46. Dodane przez Żenada, w dniu - 04-03-2022 07:57 0 0
Pewnie, bo lepiej dać mniejszości (...)bogatym ! którzy w życiu uczciwą pracą się nie zhańbili , albo pijaczkom stojącym w plantach i dobrze się bawiącym po zasiłku z MOPR ,a potem zaczepiających przechodniów "daj papierosa" "poratuje pani, potrzebuje 2 zł albo chociaż złotówkę". Dla takich jest socjal choć żyją jak żyją i brzydko pachną z własnego wyboru. Ukraincy są zmuszeni przez sytuacje w kraju uciekać z niego wbrew własnej woli ale dla bezpieczeństwa głównie dzieci. Gdyby chcieli to dawno już byli w naszym kraju masowo, ale kochają swój kraj i przyjeżdżają tu do pracy zeby bylo im lepiej żyć na Ukrainie, tak jak my jeździmy do Anglii, Belgii, Holandii czy Niemiec do pracy. Zarabiamy tam, wydajemy w Polsce. Należy im pomóc. Oni tylko chcą przeczekac w spokoju wojne i wrócić do ojczyzny odbudować go z gruzu. Pomyslcie, jak Putin zdobedzie Ukrainę to my będziemy następni. Zaczepki już szukał na granicy Polski z Białorusią, ale nie wyszło więc przyjdzie jak zdobędzie Ukrainę. Zasieje ferment i rozpocznie lll wojnę światową
47. Dodane przez Jak dzieci we mgle, w dniu - 04-03-2022 08:18 0 0
Po-wskie gadanie jeden wielki bełkot czego się býło można spodziewać? 
 
Nuklearne skażenie Europy się zaczyna a wy ciągle o pierdołach. 
Leśny włsdek
48. Dodane przez do kom43 ha ha, w dniu - 04-03-2022 08:25 0 0
Tak tak już widzę jak Unia da. Da jakieś ochłapy i to przez chwilę a my zostaniem z gigantycznym problemem.
49. Dodane przez do kom. 41, w dniu - 04-03-2022 09:38 0 0
Nie ma możliwości, aby w tłumie ludzi nie znalazł się zawsze ktoś, kto coś głupiego powie. Polski pisarz Piotr Sawicki też poparł atak Putina na Ukrainę. Nie ma co patrzeć na wyjątki, bo zawsze mogą być zmanipulowane lub po prostu tak widzą daną kwestię. Ale liczy się główny nurt.
50. Dodane przez Kiki, w dniu - 04-03-2022 09:43 0 0
Mam taka petycje dla rządzących aby wyłączać internet ludzią po szkole podstawowej lub gimnazjum. Naprawdę będzie to dobre rozwiązanie mysle po przeczytaniu niektórych wpisów. Komu mamy pomagac? Tym biednym madkom co ich dzieci maja 5 tatusiów a one do pracy się nie palą? Tym nie tobą z kamien wokół rynku? Wole pomoc biednym ukraiką niż tym naszym nie robą z mózgami wielkości łebka od zapałki. Wiec zamilczcie zamiast pisać debilne komentarze na Elce i fb.
51. Dodane przez Ludzie Ludzią, w dniu - 04-03-2022 10:03 0 0
"LUDZIĄ"? Weź się nie kompromituj. Btw. szanujecie Prof. Kołodko? : "Rząd mógłby zwiększyć VAT dla gospodarstw domowych o 1% w górę, aby pomóc walczącej Ukrainie. Moglibyśmy rzucić trochę tego naszego grosza dla Ukrainy." xD
52. Dodane przez jak to, w dniu - 04-03-2022 10:25 0 0
Czyli okazuje się, że bursa i akademik nie mają służyć uchodźcom.
53. Dodane przez popieram 41, w dniu - 04-03-2022 10:30 0 0
I tak będzie. Tak będziemy oceniani.
54. Dodane przez do 50, w dniu - 04-03-2022 10:42 0 0
Kiki, zgodnie z własną petycją, wyłącz sobie internet. Po ilości błędów ortograficznych wnioskuję, że nie skończyłaś (-eś) nawet szkoły podstawowej.
55. Dodane przez do 50 Kiki, w dniu - 04-03-2022 10:43 0 0
Kiki co ty wolisz to nie ma znaczenia. Państwo musi w pierwszym rzędzie dbać o swoich obywateli. Ty ze swoich pieniędzy możesz pomagać komu chcesz.
56. Dodane przez Nędznicy, w dniu - 04-03-2022 10:49 0 0
Nędznicy, 
jeśli uważacie, że uchodźca nie znający języka, nie znający lokalnych realiów i zwyczajów, bez odpowiedniego doświadczenia zawodowego, bez domu, bez mieszkania, posiadający praktycznie tylko to co dali mu Polacy,  
stanowi dla ciebie zagrożenie i przez niego stracisz pracę, to jesteś zwykłym dupkiem, a nie dobrym pracownikiem.
57. Dodane przez TK, w dniu - 04-03-2022 10:51 0 0
Pomaganie, nie jest obowiązkowe, krytykowanie za pomaganie to zbrodnia.
58. Dodane przez xxx, w dniu - 04-03-2022 11:10 0 0
Prawda jest taka że ich prezydent prosi o pomoc ok ale niech wszystkie kraje biorą uchodżców nie tylko Polska nie stać nas żeby wszystkim pomóc kobiety ,dzieci to rozumiem ale ilu jest mężczyzn z Ukrainy zdolnych walczyć a nie jadą bronić swojego kraju na co liczą?
59. Dodane przez do kiki, w dniu - 04-03-2022 11:31 0 0
A Ty w szkole w ogóle bywałaś?
60. Dodane przez do kiki, w dniu - 04-03-2022 11:35 0 0
Sposób w jaki napisałeś swój komentarz sugeruje, że ty nawet nie skończyłeś szkoły podstawowej, więc byłbyś jednym z pierwszych którym wyłączą internet na zasadzie twoich kryteriów, dlatego sam zastanów się co i jak piszesz a potem oceniaj innych.
61. Dodane przez Summary, w dniu - 04-03-2022 12:39 0 0
34 - jak masz z tym problem, to wyjedź z Polski i płać podatki tam, gdzie nie ma uchodźców 
35 - prymitywnie 
37 - na Słowiańskiej jest punkt konsultacyjny, zgłoś, że możesz kogoś przyjąć i zgłoś swoje obawy o finanse, zawsze może znajdzie się grupa, która zadeklaruje, że będzie udzielała wsparcia tego typu. Ale może piszesz, że możesz, ale nie chcesz? 
38 - no to jedź, po co nam o tym tu mówisz, nie jesteś pępkiem świata 
39 - bo może nie potrafisz bez względu na okoliczności? 
41 - i tak będziesz się teraz zasłaniał tą "artystka" i podciągał pod jej słowa całą Ukrainę? Bardzo wygodnie. 
42- jeśli żona tego gościa nie jest niepełnosprawna, to nie rozumiem dlaczego nie idzie do pracy. Chce oddawać dziecko do przedszkola, nie pracować i co będzie robiła w tym czasie? Paznokcie u stylistki? Kobiety i mężczyźni jeśli są zdrowi powinni pracować na swoje utrzymanie. No chyba, że są na tyle zamożni, że nie muszą. W takim wypadku przedszkole prywatne nie jest problemem. A jej dziecko, skoro nie chce kobieta pracować, niech się integruje na podwórku - tak było od zawsze, jeszcze zanim wymyślono przedszkola. 
47 - Europa już dawno jest skażona. Nie tylko radioaktywnie. Putin już dawno o to zadbał. Skriapalowie skazili np. swoimi zatrutymi organizmami całe  
miasteczko w Anglii. Ile było innych takich "ukaranych" przez Putina? Nie wiemy, ale sporo. Obudziłeś się leśny Władku ze snu zimowego? 
Kiki (50 i 55) - na kilometr widać, że to podpucha, już się nie wysilaj, a potem nie krytykuj sama siebie. Żałosne. 
53 - tak, ale przez takich zgorzknialców i złorzeczników jak wy!
62. Dodane przez Mirka, w dniu - 04-03-2022 13:26 0 0
54,55,58 ruskie trolle. Jaki jad w ludziach patrząc na komentarze. Ubędzie wam?? Mniej z mopsu dostaniecie?? Nie chcesz nie pomagaj ale zamknij gębę jeden z drugim.
63. Dodane przez Genek, w dniu - 04-03-2022 13:28 0 0
Przecież widać ze 3/4 negujących pomoc Ukrainie to bankowo benficjentki sicialu w lesznie. Boja się utraty dochodu. Do roboty a nie na Elkę i pomagac uchodźcą
64. Dodane przez Do 58, w dniu - 04-03-2022 14:35 0 0
Nas na wiele stać. Wystarczy, że tylko trochę zaciśniemy pasa i przestaniemy myśleć dotychczasowymi kryteriami wygodnictwa. A zachód już przewozi uchodźców. Do Francji i Niemiec jeżdża dla nich darmowe pociągi. Poza tym większość chce być w Polsce bo tu ma krewnych i znajomych. Jest też mniejsza bariera językowa. Dostaniemy na ten cel kasę z UE. Będzie dobrze!
65. Dodane przez polka, w dniu - 04-03-2022 14:41 0 0
niech ta dyr da przyklad i wezmie jedna rodzine pod swoj dach pracownik MOPR powinien byc empatyczny ,a nie tylko kase brac
66. Dodane przez anna1, w dniu - 04-03-2022 15:16 0 0
Przykro czyta się większość komentarzy. Część naszego społeczeństwa nie potrafi spojrzeć ponad własny czubek nosa. Do brania chętni, do pomocy innym daleko.
67. Dodane przez progress, w dniu - 04-03-2022 21:15 0 0
Uważajcie na rosyjskich troli. Niektóre komentarze.
68. Dodane przez patol, w dniu - 04-03-2022 22:03 0 0
Brawo Stacja Biznes. Szacunek dla wszystkich osób, które tam pracują, za wasze wielkie serducha.
69. Dodane przez Super, w dniu - 04-03-2022 22:08 0 0
Super
70. Dodane przez obiekt, w dniu - 05-03-2022 19:14 0 0
trzeba pomagać i to jest bezdyskusyjne... tylko że polski na to nie stać! owszem jesteśmy pierwsi z brzegu więc zaopiekować się powinniśmy ale naparcie tłumu powinno być rozłożone dlaczego każdy pociąg zatrzymuje się z Medyce??? powinien zatrzymywać się w Paryżu, Berlinie, Amsterdamie, Brukseli itd. a nie tylko na wschodniej flance... ale jak to zachód wszyscy współczują z daleka problemu u siebie nie widzi nikt a polska nie jest z gumy i do tego to jedno z najbiedniejszych Państw w europie.
reklama
71. Dodane przez smutne, w dniu - 07-03-2022 11:03 0 0
wojna to zło i wszyscy to widzimy. Ci ludzie potrzebują pomocy i według mnie Polska i Europa dużo robi dla Ukrainy Sankcje, które bardzo mocno w nas uderzą i już je czujemy Mnóstwo ludzi nawet do swoich domów zabrało uchodźców i to na swój koszt. Są zbiórki żywności,ubrań,wysyłana broń na Ukrainę a wczoraj prezydent Ukrainy mówił, że to ciągle mało.MAŁO! Nie wiadomo jak biedna Polska to przetrwa
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Magazyn, self storag... Leszno 300
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 499000
Wynajmę mieszkanieLeszno 1300
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj