Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Dworakowski: 2 miliony od miasta są konieczne

O tym się mówi

Dworakowski: 2 miliony od miasta są konieczne

26.05.2022. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

- Miasto wie już rok wcześniej o jaką kwotę będziemy prosić na następny sezon - powiedział dziś na antenie Radia Elka Józef Dworakowski z Unii Leszno. Gość audycji "O tym się mówi" przedstawił szereg wyliczeń. Zapewnił też, że właściciele Spółki Akcyjnej nie mają wypłacanych żadnych dywidend. Co więcej, w zeszłym roku po raz pierwszy w historii spółka zanotowała stratę.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Corocznie temat finansowania klubu przez samorząd miasta budzi wiele emocji. Od stycznia przedstawiciele zarządu Unii Leszno już trzykrotnie spotkali się z radnymi. Ostatnie rozmowy odbyły się w poniedziałek.

- Unia, podobnie jak miasto, ma określony budżet na cały rok, tymczasem w połowie sezonu okazuje się, że nie starcza pieniędzy. Można się więc zastanawiać jak ten klub funkcjonuje - mówił wczoraj w "Kwadransie Samorządowym" radny Przemysław Górzny z Koalicji Obywatelskiej.

Józef Dworakowski przyznał,
że w już zeszłym roku włodarze Leszna wiedzieli, że będzie prośba o dwa miliony złotych na obecny sezon, która ponowiona została na początku stycznia. Do tej pory wsparcie z miasta wyniosło niewiele ponad 800 tysięcy złotych.

- Nie wiem jaka jest komunikacja między władzami miasta a radnymi. Temat dwóch milionów jest tak naprawdę aktualny od trzech lat. Na pewno już w czerwcu ponownie pójdzie informacja, że na kolejny sezon, znów będziemy prosić o dwa miliony. To już powinno być wpisane w listopadzie w budżet miasta i zaoszczędzilibyśmy dzięki temu 15 procent podatku - mówi Dworakowski.

Jak wyjaśnił, od kilkunastu lat nie może się doprosić, aby wsparcie dla klubu było wpisane w budżet miasta. Wtedy podatek wyniósłby 8 procent, a nie jak obecnie 23.

Chcąc uciąć wszelkie spekulacje Dworakowski zaznaczył, że żaden z właścicieli spółki nie ma wypłacanej dywidendy.

- Jeśli jest zysk, to nie jest on horrendalny. Nigdy nie był on większy niż 150 tysięcy złotych. Wszystko zostawało w spółce, to jest do sprawdzenia w KRS. W 2021 roku, po raz pierwszy po czternastu latach, zanotowaliśmy stratę bilansową, która wyniosła 240 tysięcy złotych - poinformował.
Wiele mówi się o sporym zastrzyku od PGE Ekstraligi. To kwota 6 milionów złotych, lecz jak określił to Dworakowski, są to pieniądze zadaniowe. Z tej kwoty 1,5 miliona trafia na nowy twór, czyli drużynę U-24. Milion ma być przeznaczony z kolei na szkolenia najmłodszych. Wymagane nowe boksy kosztowały 300 tysięcy złotych. Do tego doszedł zakup 32 telewizorów, specjalna ścianka czy ubiór pracowników obsługi, na co poszło około 200 tysięcy. Na zawodników zostaje od 2,5 do maksymalnie 3 milionów. Dużo mniejsze są teraz teraz wpływy od sponsorów i z trybun.

Wszystko spinało się do momentu wybuchu pandemii i olbrzymich strat w związku z brakiem kibiców na trybunach lub ograniczoną ich liczbą. Na Smoczyka przychodziło średnio 10 tysięcy kibiców. W tym sezonie frekwencja jest zdecydowanie poniżej oczekiwań.

- Nie wiem czy teraz dobijemy do średniej 6 tysięcy. Może warto zadać pytanie czy tak małe miasto jak Leszno stać na ekstraligę? Proszę mi wierzyć, że budżet ekstraligowego klubu musi wynosić 12 milionów. Aby stadion nie zarósł, to te 2 miliony z budżetu miasta na sezon 2022 i później 2023 muszą być przeznaczone - zaznaczył.

Jak przyznał sam inwestuje w klub "kosmiczne" pieniądze. W zeszłym roku było to grubo ponad milion złotych.
 
Komentarze (210)
1. Dodane przez JA, w dniu - 26-05-2022 14:10
Skandaliczne zachowanie Dworakowskiego, tyle w temacie.
2. Dodane przez jupi, w dniu - 26-05-2022 14:22
Panie Józefie niech pan da od siebie.
3. Dodane przez Piotr, w dniu - 26-05-2022 14:28
Jeżeli nie daja sobie sami rady to po co ozywiac trupa? 
Sa w wazniejsze sprawy niz żużel!
4. Dodane przez Uuuu, w dniu - 26-05-2022 14:30
A podobno wszędzie 0 % VAT : (
5. Dodane przez kibic, w dniu - 26-05-2022 14:30
DO JUPI kom 2  
Na końcu jest napisane, że dał ze swoich grubo ponad milion.
6. Dodane przez Kibic, w dniu - 26-05-2022 14:36
Głupota ludzka nie zna granic. 
Jak ludzie piszecie głupoty to lepiej zamilczcie. 
Jak żużel zniknie z Leszna to miasto umrze. 
Ale może udało by się pozyskać kilu sponsorów jeszcze jakiś większych. 
I postawić swój stadion np nie w Lesznie A gdzieś obok. Leszno Nie zarobią stadion tak się sypie gdyby nie unia to. Stadion już dawno byłby zniszczony  
A może Np między Lipnem a Śmiglem. Miejsce. Się znajdzie i postawić stadion. I wtedy leszno straci więcej. Wszędzie na stadionach jest mniej kibiców to postawić stadion na 12 tys ludzi. Będzie troszkę mniejszy ale będzie bezpieczniejszy np dla kibiców od 4 lat schody miały być zrobione na wejściu i nic nie robią. Zabytek nie stadion. 
3mam kciuki za Unię Leszno.
7. Dodane przez Dokladnie, w dniu - 26-05-2022 14:36
Tak małego miasta nie stać na ekstraligę ,niestety sport dla biznesmenów albo znajdą się sesnowini biznes sponsorzy albo miasto ma odemnie stanowcze NIE . Wiem Leszno to najjj lepszy klub w Polsce i jego miejsce jest w eksrraidze ale ludzie wszystko ma swoje granice niestety sport poszedł w złą stronę nie ma sponsorów nie ma dobrej drużyny a zadłużać nasza ziemię i dobyteg pokoleń dla zaspokojenia ambicji na które brak kasy. Nie tędy droga trzeba szukać sponsorów jak nie będzie to niestety może nice liga to nasze miesiące budżetowe.
8. Dodane przez Maxs, w dniu - 26-05-2022 14:36
Te pieniądze im się po prostu należą
9. Dodane przez Do kom 1, w dniu - 26-05-2022 14:37
Od Pana Jozefa wara chlopcze!
10. Dodane przez lesz, w dniu - 26-05-2022 14:40
To może będzie miejski klub?
11. Dodane przez Refleksje, w dniu - 26-05-2022 14:45
Facet nie mieszka w Lesznie ale tutaj uderza o pieniądze z miejskiej kasy. Jeśli jest coraz mniej kibiców to przyczyny są dwie- albo żużel się kończy albo kibice wolą emocję przed tv a nie na żywo na stadionie.  
Wnioski niech wyciągną działacze co dalej z żużlem w Lesznie i pod tym kątem niech planują budżet klubu
reklama
12. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-05-2022 14:47
Jeżeli ten wywiad miał jeszcze bardziej nastawić negatywnie mieszkańców Leszna wobec Unii Leszno, to trzeba przyznać, że panu Dworakowskiemu się to znakomicie udało.
13. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-05-2022 14:50
nie zgadzam się by z publicznych pieniędzy dofinansowywać prywatny klub. niech poszukają sobie sponsorów.
14. Dodane przez jak to jest?, w dniu - 26-05-2022 14:51
Co to znaczy są konieczne? Bo co? Które to jest zadanie miasta? Gdzie jest napisane, że miasto ma obowiązek finansować prywatną firmę sportową?
15. Dodane przez im, w dniu - 26-05-2022 14:52
Im gorzej, tym lepiej.
16. Dodane przez ..., w dniu - 26-05-2022 14:56
Zlikwidować UNIĘ!!!
17. Dodane przez Antyfan, w dniu - 26-05-2022 15:02
Jak nie stać Unię na utrzymanie to zamknąć wrota i do roboty a nie aby dać i dać.
18. Dodane przez Ubiór, w dniu - 26-05-2022 15:02
Z czego te ubiory dla pracowników obsługi, - chyba że zlota
19. Dodane przez Anna, w dniu - 26-05-2022 15:08
Można się spierać o wysokość dofinansowania UNii Leszno, ale bez dofinansowanie ten klub nie przetrwa. Przykładem jest też leszczyńskie lotnisko, które coraz bardziej podupada, a miało być samowystarczalne. Takze basen Awawit i nawet odkryte baseny są już zmkniete. Czy wszystko w Lesznie ma umrzeć?
20. Dodane przez Krystyna, w dniu - 26-05-2022 15:15
Szanowny Panie ja dla dzieci nie kupuje chleb za netto,tylko brutto, podobnie miasto,czyli podatnicy mają przekazać brutto tj.1,5 miliona.Podsumowujac 1 mln już otrzymany plus odwodnienie ponad 1 mln ,1.5 mln to razem 3,5 mln. To jest taki prosty rachunek Panie Dworakowski.
21. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 26-05-2022 15:28
Nie zgadzam się na to żeby pieniądze wszystkich podatników szły na rozrywki garstki! Jak kasa się nie spina to trzeba podnieść ceny biletów bo miasto i tak już dokłada ogromne pieniądze z podatków do utrzymania stadionu i otoczenia... Dlaczego wszyscy mamy płacić po równo??? A jak spółka nie daje rady to może miasto zostanie jej właścicielem i wtedy będzie ją utrzymywało!
22. Dodane przez Jan, w dniu - 26-05-2022 15:28
A może niech pan dworakowski dolozy
23. Dodane przez Jan, w dniu - 26-05-2022 15:29
PANIE JÓZEFIE GLOWA DO GÓRY  
DAMY RADĘ  
POZDRAWIAM WSZYSTKICH KIBICÓW UNII LESZNO
24. Dodane przez Leszczynisk, w dniu - 26-05-2022 15:29
Gościu pogoń igielskiego i spółkę bo chyba się zasiedzieli i beak pomysłów i promocji. Ludzi już nie kręci pokaz toyoty i malowanie twarzy w alejce. Może czas ma tańsze bilety i pełny stadion niż drogie bilety i max 5 tysia na stadionie? Teraz wyjście z rodzina na zuzel to około 400 zł bez szaleństwa. Warunki kiepskie sikanie w tory toju to żadna przyjemność stadion podzielony na sektory to tez głupota baza gastronomiczna to już wogole żenada. Piwo w cenie szampana lane po pół kubka i najtańsza kiełbasa w cenie przepiórek smażona na śmierdzącym grillu do tego wszędzie koleji. Może czas na jakiś przetarg i godziwe warunki albo niech klub sam to robi i zarabia na tych produktach. Najprościej prosic mieszkańców o kase niż zakasać rękawy.
25. Dodane przez Pawel, w dniu - 26-05-2022 15:30
Ten gościu jest betonowy. On nie rozumie ze czasy się zmieniają. To co było kiedyś teraz nie robi wrażenia na młodych. Czas na zmiany
26. Dodane przez Bronek, w dniu - 26-05-2022 15:31
Ciagle ten ton i krzyk jak nie psuje
27. Dodane przez Stefek, w dniu - 26-05-2022 15:37
I teraz te nieuki radni będą głosować czy inteligentom, wyedukowanym żużlowcom mamy dać kasę.
28. Dodane przez xxl do 19, w dniu - 26-05-2022 15:38
Pani już dawno na lotnisku nie była i wypisuje bzdury ..proszę się wybrać.... oraz poczytać lokalne portale !!! ostatnie informacje o przedłużeniu utwardzonego pasa startowego :)
29. Dodane przez abc, w dniu - 26-05-2022 15:40
Słuchałam tej rozmowy na zywo i ton roszczeniowy Pana Dworakowskiego. Panie Dworakowski pandemia dotknela nie tylko zuzel, ale wszystkich Polakow, do tego wojna na Ukrainie, a Pan opowiada o ciuchach dla obsługi- do tego w większosci sponsorowanej.Wstyd!
30. Dodane przez Do 19, w dniu - 26-05-2022 15:41
6 nowych hangarów od czasu powstania spółki Lotnisko Leszno, to upadek? Antidotum Airshow gdzie było 30000 ludzi to tez upadek tak? Ogrodzenie lotniska, budowa oświetlonego pasa o długości 950 metrów, budowa lądowiska dla helikopterów, czy remont murowanego hangaru to syndromy upadku jak rozumiem?
31. Dodane przez Kasia, w dniu - 26-05-2022 15:42
Do kom. 6 To Leszno już przecież umarło dawno, jak przestało być miastem wojewódzkim. Zeszło na psy.
32. Dodane przez Nie kibic, w dniu - 26-05-2022 15:44
Brakuje to woła "dajcie, dajcie" . A jak nie brakowało i klub był do przodu to ile razy Unia dołożyła do kasy miasta ??
33. Dodane przez Do 19, w dniu - 26-05-2022 15:45
Co Ty za bzdury piszesz.Od 2 -3 lat lotnisko w Lesznie ma się bardzo dobrze.Są inwestycje,nowe hangary, pas startowy z oświetleniem. Organizowane są pokazy lotnicze na skalę europejską, czy wydarzenia szybowcowe ,balonowe światowej rangi. Co do Unii to te 2 mln co sezon powinny być od miasta,bo to duma Leszna i klub bardzo rozpoznawalny i najbardziej utytułowany.
34. Dodane przez Kibic, w dniu - 26-05-2022 15:52
Jakby nie ten Pan Dworakowski to taki klub by nie istniał na takim poziomie,,Józin z bagien Unię Leszno wyciągnął "
35. Dodane przez tom, w dniu - 26-05-2022 15:54
my wyborcy i mieszkańcy Leszna mówimy stanowcze NIE dla kolejnych milionów... wpisujcie NIE
36. Dodane przez Bla bla, w dniu - 26-05-2022 15:56
Zróbcie bilety po 100 zł,to będzie pełen stadion,a średnia pójdzie w górę B
37. Dodane przez Xd, w dniu - 26-05-2022 15:56
Jak mam prywatną firmę i mi się budżet nie spina to próbuję coś zmienić,a jak nie daję rady zamykam interes . To samo dotyczy uni ,niech ten pan ruszy głową i się wykaże jakąś inicjatywą,a nie chodzi do radia płacze ,że nie ma kasy,do roboty cwaniaki.
38. Dodane przez olek, w dniu - 26-05-2022 16:00
Szacunek dla pana Dworakowskiego on już kiedyś uratował ten klub i dalej go wspiera, to jest jego pasja i bardzo dobrze ze tacy ludzie są. Jednak moją pasją nie jest żużel i chciałbym żeby miasto wspomogło inną sekcję sportową gdzie trenują moje dzieci. Podobnie jak Pan Dworakowski też wspomagam ta sekcję z własnych środków oczywiście na miarę moich możliwości. Dlaczego jedne kluby mają mieć kosmiczne dotacje a inne bardzo niskie lub zerowe ? Może gdyby wsparcie dla innych było równie wysokie to byśmy mieli w Lesznie ekstraligę koszykarską ? piłki ręcznej ? może olimpijczyków w lekkiej atletyce ? Jak klubu nie stać na zawodników po co ich kontraktować albo po co takich drogich przecież można taniej ?
39. Dodane przez XXX, w dniu - 26-05-2022 16:02
A kiedy nowe toalety????
40. Dodane przez Anna, w dniu - 26-05-2022 16:04
Tu nie chodzi o sport- tu chodzi ioto, by się działaczom o żużlowcom kasa na koncie zgadzała Biedni tacy, że aż strach. Oni tego nie robią dla Leszna tylko dla siebie. A Leszno umiera z żużlem czy bez. Wystarczy pójść do miasta.
41. Dodane przez Anatol, w dniu - 26-05-2022 16:08
Jeszcze wyższe kontrakty dla zakutych łbów!!! Obniżyć kontrakty, zmniejszyć wartość za wywalczony punt, zlikwidować bonusy, bo one nic do wyniku meczu nie wnoszą ale są zmorą dla kasjerów klubowych. A potem jeźdźcy lansik w lokalach, wypasione fury itp. itd
42. Dodane przez Jan, w dniu - 26-05-2022 16:08
Budżet 12 mln - według Pana z Unii czyli: - szybkie wyliczenie 
 
- 6,5 mln z Ekstraligi ???? 
- 1,5 mln tytularny sponsor ??? 
- 1 mln miasto Leszno ??? 
- 1,5 mln - udziałowcy wszyscy - średnia ???? 
- 2 mln - kibice przez rok ???? 
- 1 mln pozostali sponsorzy ???? 
 
= 13,5 mln zł 
plus kolejny 1 mln z Miasta ??? 
 
= 14,5 mln - czyli 2,5 mln więcej niz kwota minimalna 
 
Zgadza się ????????
43. Dodane przez Fan Wielkiej Unii Leszno!, w dniu - 26-05-2022 16:10
Pieniądze na żużel muszę się znaleźć i tyle . Inne miasta dokładają więcej i jest ok ,ale w Lesznie zawsze źle,a buczą tylko nieliczni bo ci co są za dofinansowaniem nawet nie piszą bo po co się stresować. Leszno żużlem stoi i nikt tego nie zmieni no chyba ,że faktycznie upadnie 8 garstka
44. Dodane przez Fan Wielkiej Unii Leszno!, w dniu - 26-05-2022 16:11
I garstka ludzi będzie zadowolona
45. Dodane przez Fan, w dniu - 26-05-2022 16:14
W Lesznie 1 liga też fajnie....i dużo dużo taniej....już Leszno jest przesycone żużlem dlatego tak słaba frekwencja....dość pompowania kasy...ważne są inne priorytety...Święciechowska , Trapez,Basen ,drogi,szkoły,boiska
46. Dodane przez incognito, w dniu - 26-05-2022 16:16
Gdy biznes się wali i nie osiąga dochodu to zamyka się taki biznes. Sprzedawca w warzywniaku na targu (z szacunkiem dla sprzedawców) ma tego świadomość a wybitni biznesmeni tego nie wiedzą? Żądanie wpisania sponsorowania klubu w budżet miasta to już szczyt. Szkoda że pan nie zaproponował komu obciąć aby dać klubowi. Może oświata, remonty budynków komunalnych, komunikacja, pomoc potrzebującym itd obejdą się bez tych w sumie dwóch milionów? Najgorsze że po naszych włodarzach można się tego spodziewać. 
Co się stanie gdy klub spadnie ligę niżej? Nic. Słońce będzie dalej wschodzić i zachodzić.
reklama
47. Dodane przez Omg, w dniu - 26-05-2022 16:29
To była rozmowa? Wywiad? O zgrozo&.ten ton. Pytania to nie atak tylko pytania&.
48. Dodane przez do 1,2 3,13, w dniu - 26-05-2022 16:51
geniusze od cudzych pieniędzy.....firmy które sponsorują żużel w lesznie płacą miliony złotych podatków, które trafiają do budżetu...........proszę mi wytłumaczyć dlaczego mają iść na chodnik czy 500 plus.....bo w wy tak chcecie...bo wpłacacie 10tys do budżetu a wyciągnąć chcecie 50 tys w różnej formie....to to jest nie normalne, niemoralne, bezwstydne i bezczelne  
pasożytnicze społeczeństwo 21-wieku. Na koniec dodam tylko tyle że nie powinien otwierać gęby nikt kto nie osiągnął min tyle co dworakowski
49. Dodane przez fan, w dniu - 26-05-2022 16:53
Jeśli budżet ekstraligowego klubu ma wynosić 12 mln,jak mówi Prezes,to w czym problem,aby miasto co roku przekazywało 2 mln ? Nie jest to wygórowana kwota,a klub jeździ dalej w ekstralidze.
50. Dodane przez Vh, w dniu - 26-05-2022 17:01
Ale ze unia dostała milion od miasta na odwodnienie to nie wspomnieli
51. Dodane przez Adam, w dniu - 26-05-2022 17:03
Ten ubiór pracowników za 200 tys. to chyba ze złota. Panie Dworakowski nie tylko żużel jest w Lesznie, który na wielu nie robi wrażenia. Są ważniejsze zadania. Poza tym krzykiem nic Pan nie zdziała, a miniona epoka butności już nie wróci.
52. Dodane przez ONO, w dniu - 26-05-2022 17:04
LUDZIE, NIE NAKRĘCAJCIE SIE ! ZMIEŃCIE KANAŁ. NIE SŁUCHAM NAWET !!! BO I TAK ZROBIĄ, TO CO ZROBIĄ I PO CO TEN WYSTĘP ? DAJ, CIĄGLE MODNE ;/ 
CZY KTOŚ W LESZNIE SŁUCHA MIESZKAŃCÓW ????
53. Dodane przez Rejtana, w dniu - 26-05-2022 17:08
Ten człowiek to Wstyd Dla Leszna ! 
Jeżeli " Radni " zgodzą się na tak kosmiczne dofinansowanie, na te wszystkie obelgi i groźby od tego człowieka - Radni sami siebie wyśmieją. 
Czas odmówić. Czas, żeby wyszczuplić pensję, znaleźć zewnętrznych sponsorów. 
Ludzie w jakich my czasach żyjemy, żeby najpierw ten człowiek rzucał na mieszkańców, Prezydenta takie obelgi jakie rzucał - teraz kolejny raz w roku żądał takich kwot? 
Śmieję mu się w twarz
54. Dodane przez Afroamerykanin, w dniu - 26-05-2022 17:10
Nie każdy w tym mieście jest fanem tego sportu
55. Dodane przez ups, w dniu - 26-05-2022 17:12
Niech mi Jaśnie Wielmożny Pan Józef Dworakowski wyjaśni jakimi to "kruczkmi księgowymi" powinno się wpisać wydatki miasta", to cytat Józia, na prywatny biznes? Nie stać was chłopcy, to rezygnujecie. Klub piłkarski Wisła Kraków poleciał z ligi ile lat? 30 . Inny przykład z Krakowa . Też Wisła . Koszykówka kobiet. Kiedyś potęga w kraju, teraz potyka się z Tęczą Leszno po zapłociach jakichkolwiek lig. Just business. Nie stać was, nie świgajcie dupami. Wyżej pępka nie skoczycie. Tak mówił mój ojciec. Krawiec. Potraficie to zrozumieć? Dworakowski, Ciesiółka, Mikołajczak. Dociera to do Was? Nie dociera
56. Dodane przez Kibic, w dniu - 26-05-2022 17:13
Żałosny człowiek !!! , można zrobić tyle dobrego za takie pieniądze ... starsze osoby , dzieci które chorują , zieleń itd . 5 DMP gdzie są te pieniądze ... złodzieje!!!
57. Dodane przez Anatol, w dniu - 26-05-2022 17:15
Gość z komentarza 30 to chyba płatny miejski PR-owiec. Ale tym razem nie napisał o koncertach dla 20 tysięcy ludzi...
58. Dodane przez były kibic, w dniu - 26-05-2022 17:16
Szanowny Panie.  
My mieszkańcy nic nie musimy dawać na prywatny klub.Jezeli coś jest nie tak z pieniędzmi w klubie to albo za dużo dajecie zawodnikom albo nie potraficie szukać sponsorów i pieniędzy. Co robi dyrektor klubu? 
Jak ja nie mam na mąkę to nie upiekę chleba lub upiekę mniej.Miasto mnie nie wspomoże.  
Tyle w temacie.
59. Dodane przez Nima, w dniu - 26-05-2022 17:28
Po co dla klubu telewizory?
60. Dodane przez Do kom 40, w dniu - 26-05-2022 17:30
No i chodzę do miasta,jeżdżę samochodem,czasem rowerem po Lesznie i widzę niemal na każdym kroku inwestycję, a to nowe parki, budują nową dużą kolejną galerię, powstała piękna biblioteka na Metziga,nowe drogi jak Fabryczna,zrobiona DK 12,wcześniej kilka ulic jak Osiecka, Strzelecką,Westerplatte,Dekana,utwardzono kilkanaście ulic w Zaborowie,Gronowie.Widzę jak powstają nowe osiedla,bloki,domy szeregowe .Leszno nie umiera,ale się rozwija.Trwa rewitalizacja starych młynów, pomp.Pięknie zmieniła się Skarbowa,nowe apartamenty.Ratusz piękne odnowiony .Dla Unii 2 mln się należą !
61. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-05-2022 17:30
To jest skandal! Skoro nie ma pieniędzy to trzeba jeździć w lidze niższej albo zamknąć ten klub i po sprawie
62. Dodane przez papkin, w dniu - 26-05-2022 17:35
. Czy ludzie rządzący nas zauważają? Nawet jak nas zauważą to nie pozwalają nam mówić, jak już pozwolą nam mówić, to nie słuchają najczęściej. Jeżeli nawet słuchają, to zazwyczaj nie rozumieją co mówimy. Jeśli nawet zrozumieją, to nie uwierzą najczęściej. A jeśli nawet uwierzą, to nie zapamiętają. Dlatego może próżno się trudzić, a jednak chcielibyśmy być zauważani. Chcielibyśmy, żeby pozwolono nam mieszkańcom co mają inne zdanie - czasem mówić, choć dla wielu mówienie, zwłaszcza publiczne, jest znaczną niedogodnością co przekonaliśmy się w tej audycji.  
A oto kilka faktów z przeszłości:  
3 marca 2021 r. 
1,3 tys. zł Rozłożenie na raty płatności zaległej opłaty (składki, wpłaty, kary) lub zaległej opłaty (składki, wpłaty, kary) wraz z odsetkami 
Prezydent Miasta Leszno Pomoc de minimis 
25 lutego 2021 r. 
1,4 tys. zł Rozłożenie na raty płatności zaległej opłaty (składki, wpłaty, kary) lub zaległej opłaty (składki, wpłaty, kary) wraz z odsetkami 
Prezydent Miasta Leszno Pomoc de minimis 
 
24 sierpnia 2020 r. 
98 tys. zł Dotacja Prezydent Miasta Leszno Pozostała pomoc kryzysowa 
 
20 czerwca 2020 r. 
6,2 tys. zł Umorzenie opłaty (składki, wpłaty) Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych 
Pomoc rekompensująca negatywne konsekwencje ekonomiczne związane z COVID-19, udzielana w ramach limitu 800 000 euro na przedsiębiorcę 
30 maja 2020 r. 
9,9 tys. zł Umorzenie opłaty (składki, wpłaty) Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych 
Pomoc rekompensująca negatywne konsekwencje ekonomiczne związane z COVID-19, udzielana w ramach limitu 800 000 euro na przedsiębiorcę 
30 maja 2020 r. 
5,3 tys. zł Umorzenie opłaty (składki, wpłaty) Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych 
Pomoc rekompensująca negatywne konsekwencje ekonomiczne związane z COVID-19, udzielana w ramach limitu 800 000 euro na przedsiębiorcę 
14 maja 2020 r. 
1 mln zł Zaliczka zwrotna z Polski Fundusz Rozwoju S.A. 
Na sesji w czerwcu radni ustalili, że w roku 2020 na promocję miasta przez sport wydanych będzie 850.000 zł. O podziale tej kwoty zdecydowały władze miasta i urzędnicy. 800.000 złotych dostała sportowa spółka akcyjna Unia Leszno. - Na wsparcie klubów, promocję miasta przez sport, rozwój sportu itp. miasto Leszno przeznacza w tym roku łącznie 1.750.000 zł. Oprócz 850.000 zł na promocję przez sport wyasygnowano 200.000 zł na wsparcie klubów sportowych i 700.000 zł na rozwój sportu 
Pan Prezydent Borowiak - ( & ) 18 mln zł miasto wydało w okresie 10 lat na modernizację tego stadionu. (&) [Protokół z Sesji Rady Miasta Leszna, 27.02.2020 r. str. 40/77]
63. Dodane przez podatnik, w dniu - 26-05-2022 17:38
Skoro kibice tego klubu chcą żeby się utrzymał to niech najpierw wyłożą za siebie no przecież na kochany klub nie można żałować a nie tylko patrzeć na resztę mieszkańców którzy nie maj a nic wspólnego z tymi zabawkami kilku niby fanatyków tego sportu ale jak nie wiadomo o co chodzi to.........
64. Dodane przez mates, w dniu - 26-05-2022 17:40
Kibice Unii też płacą podatki, nie zapominajcie o tym.
65. Dodane przez Do kom 57, w dniu - 26-05-2022 17:45
Zapomniał też dodać że wszyscy Lesznu zazdroszczą wszystkiego.
66. Dodane przez adam, w dniu - 26-05-2022 17:58
dlaczego z moich pieniedzy ma isc 2 mln zł na prywatny klub !!! jak ich nie stac na zuzel to trzeba go zlikwidowac , niech dworakowski ze swoich pieniedzy utrzymuje zuzel , a stadion rozebrac i park wodny zbudowac
67. Dodane przez Jua, w dniu - 26-05-2022 18:03
Precz z Unią i z tym środowiskiem !
68. Dodane przez Do 58, w dniu - 26-05-2022 18:04
Raczej nie jest to nikt z PR. To jest moim zdaniem starsza osoba która pamięta czasy gdy miasto było stolicą województwa i z nostalgia wspomina tamte czasy. Nie może się z tego co widzę pogodzić z tym że Leszno już w niczym nie przypomina tamtego miasta ale na siłę próbuje wmówić że Leszno jest wielkie stąd ta agresja gdy ktoś ma inne zdanie. Najlepiej ignorować go, każdy wie jak jest w mieście i wie że jest źle.
69. Dodane przez I, w dniu - 26-05-2022 18:09
Józef ma swój styl...chce chłop dobrze
70. Dodane przez żałosne, w dniu - 26-05-2022 18:28
Jeśli biznes na siebie nie zarabia to się go zamka! Proste panie filozofie! komuna się przypomina widzę!
71. Dodane przez kornik, w dniu - 26-05-2022 18:31
Brawo p. Józefie, jest Pan człowiekiem biznesu i sukcesu, umie Pan robić wielkie rzeczy. Proszę się nie poddawać i działać na rzecz żużla w Lesznie, osobiście jestem pełen uznania i szacunku dla takich ludzi jak Pan, kreatywnych, przedsiębiorczych, mających wiele sukcesów na swoim koncie. Powodzenia i dużo zdrowia dla Pana.
72. Dodane przez Nowo, w dniu - 26-05-2022 18:34
Panie Dworakowski doluz Pan ze swoich!!!
reklama
73. Dodane przez edi, w dniu - 26-05-2022 18:57
ani grosza - tak wszystko robi charytatywnie hehehe tu mi jezdzi . A po za tym cham
74. Dodane przez meteor, w dniu - 26-05-2022 19:04
Szkoda, że p. Adamek nie zapytał kto z urzędników miejskich otrzymuje za dramo wejściówki na sektor ViP. Może niech dziennikarze poproszą tych urzędników, radnych, którzy zasiadają na VIP-ie aby pokazali publicznie swoje karnety. Czy p. Borowiak dostaje karnet za free czy płaci za niego?
75. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-05-2022 19:18
Panie Dworakowski! Człowiek o zdrowych zmysłach by takich dyrdymałów nie gadał. Jeżeli Pan tak bardzo chce, to proszę całe swoje dochody przeznaczyć na ten klub.
76. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-05-2022 19:19
Może warto zrobić w Lesznie referendum na ten temat?  
Czy miasto powinno dołożyć prywatnemu klubowi.  
Jak dla mnie 1 liga też fajnie.
77. Dodane przez Ja piernicze, w dniu - 26-05-2022 19:21
Dworakowski mowi ze w ostatnim roku dal ze swoich ponad milion a jakis jeden z drugim zoladkuje sie tutaj ze Dworakowski ma dac ze swoich. Czytacie w ogole to co komentujecie? Ten swiat zszedl juz na psy.
78. Dodane przez Szanujmy się, w dniu - 26-05-2022 19:44
Nie te czasy, aby agresją coś zdziałać. Czasy, gdy tak prowadzono rozmowy dawno minęły proszę pana. Liczy się merytoryka, inteligencja, wspólny dialog, nie obrażający rozmówcy , dwie szanujące się strony. Dzisiaj biznesu już by pan nie rozkręcił. Nie tym stylem. Czas to zrozumieć. Raczej ten "wywiad" nie pomógł klubowi. Życzę zdrowia !
79. Dodane przez nie jestem kibicem, w dniu - 26-05-2022 19:46
Nie jestem kibicem, chociaż sportem się interesuję. Wywiadu wysłuchałem z zaciekawieniem ale i niesmakiem. Pan Dworakowski był bardzo emocjonalny, arogancki i nie wypadł dobrze. Obrażał radnych, media i wszystkich którzy maja inne zdanie (potem rzeczywiście przepraszał, chyba poczuł, że troszkę się zagalopował. Z niektórymi opiniami pana Dworakowskiego można by się zgodzić, inne są absurdalne i dziwne. Faktem jest, ze ten niszowy sport coraz bardziej przypomina np. wrestling czy inne tego typu widowisko. Od dawna mam wrażenie, że wiele rzeczy w tym sporcie to ustawki, liczy się oglądalność (w TV) i kasa, kasa, kasa ... . Czas na zmiany, zużel prosze pozostawić pasjonatom, i niech się sami finansują.
80. Dodane przez Życie, w dniu - 26-05-2022 19:57
Nie wyrażam aby moje podatki szły na Unię. Tyle i tylko tyle. Niech panowie zrozumieją. A oni się bogacą. Bo im się należy.
81. Dodane przez ja acek, w dniu - 26-05-2022 19:59
Jakoś nie wyobrażam sobie Leszna bez Unii. Na pewno warto by w miarę możliwości miasto wspomagało ten Klub. A do frustratów: równie dobrze można napisać, że miasto nie powinno wydawać na inne społeczne cele (bo co p. mnie obchodzi boisko dla cudzych dzieci czy ulica w dzielnicy w której nie bywam?). Tak nie można,. 
Unia to marka jak mało która w Lesznie. Warto wspierać tak utytułowany Klub. Jednak promuje on Leszno. Ponadto wielu Leszczynian jest kibicami żużla i wobec tego środki przekazywane na Unię służą lokalnemu środowisku. Inna rzecz, że Unia powinna zainwestować w porządny marketing. Należy skupić się na pozyskaniu w zamian za reklamę kolejnych sponsorów także spoza regionu.
82. Dodane przez K, w dniu - 26-05-2022 20:07
Był podobno duży sponsor, które chciał kupić całą Unię. ? Proszę opowiedzieć o tym i dlaczego nikt nie zgodził się tego oddać? Nie było by teraz tematu!
83. Dodane przez wierny kibic, w dniu - 26-05-2022 20:23
Szacunek,dla Pana mam zawsze.Brawo Panie Józefie. Leszno powinno mieć zapisane,aby co roku przekazywać Unii 2 mln.To nie jest wygórowana kwota,przy budżecie miasta ok. 500 mln.Mamy drużynę, która jest symbolem żużla, marką samą w sobie.W historii było kilka bardzo dobrych drużyn jak Rybnik, Gorzów Wlkp,Bydgoszcz,Zielona Góra i inne.Jednak to Leszno jest symbolem tego sportu i jest najbardziej zasłużonym klubem.Najwięcej tytułów, najwięcej medali.Jedyna Królowa i to się chwali.Miasto nie może o tym zapomnieć, bo Leszno to Unia.Cieszmy,się, że w niewielkim Lesznie jest taki klub.Inne znacznie większe miasta mogą nam tylko zazdrościć, bo mają kluby w niższych ligach,czy to żużlowych, czy to piłkarskich i to bez większych sukcesów. Teraz w żużlu Lublin zaczął szaleć, ale awansowali 3 lata temu,po 24 latach,nie mają swojego wychowanka nawet na juniorce,są głodni bo nigdy jeszcze nie zdobyli tytułu DMP,na dodatek mają finansowanie spółek skarbu państwa i na siłę chcą z nich zrobić mistrza.
84. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 26-05-2022 20:29
NIE dla sponsorowania prywatnej spółki z moich pieniędzy. Pan Dworakowski najchętniej przeprowadziłby wywiad sam ze sobą. Mieszkańców Leszna i tak nie przekona, ludzie potrafią myśleć sami i wyciągać wnioski.
85. Dodane przez Józew DDR, w dniu - 26-05-2022 20:39
to jest to
86. Dodane przez 123, w dniu - 26-05-2022 20:52
Do Berdychowa z tą unią.
87. Dodane przez mgr inż. AW., w dniu - 26-05-2022 20:54
Zarabiam nieźle. Ale milion dać tak ot na klub to bardzo ciekawa sprawa. Może by się tak przyjrzeć bliżej tym finansom, skąd zwykły człowieczek ma takie dochody. A życie przecież "nic nie kosztuje"
88. Dodane przez Proste..., w dniu - 26-05-2022 21:12
Jak taka słaba inwestycja w ten klub, to dlaczego nie sprzedadzą innemu inwestorowi? Przecież jest chetny!!!
89. Dodane przez Do kom 59, w dniu - 26-05-2022 21:13
Jeśli ktoś nie wie po co telewizory w boksie to po co się tu wypowiada z żużlem zero wspólnego......
90. Dodane przez Nie, w dniu - 26-05-2022 21:13
Zdecydowanie nie zgadzam się.
91. Dodane przez Uhu, w dniu - 26-05-2022 21:20
0 dla uni tyle w temacie
92. Dodane przez Kibic, w dniu - 26-05-2022 21:22
Panie Józefie, rodziny z dziećmi z chęcią pójdą na mecz Unii nawet w 1 lidze, wyjdzie mniej niż teraz 200 zł. za mecz/rodzinę 
.
93. Dodane przez Jaro, w dniu - 26-05-2022 21:22
A dlaczego zawsze okrągła kwota? Dlaczego nie milion osiemset tysięcy albo nie dwa miliony trzysta tysięcy. Tylko okrągła kwota wzięta z sufitu. Jest jakiś kosztorys, kalkulacje, rachunki na konkretne rzeczy? Przecież to wszystko kosztuje konkretną kwotę a nie zawsze okrąglutkie miliony.
94. Dodane przez Nie, w dniu - 26-05-2022 21:24
Nie - dla dalszego dawania Uni w tym roku, każda firma w tych czasach ma trudno a i my mieszkańcy coraz bardziej mamy pod górkę. Ja chcę Panie Prezydencie mieć obiecaną pływalnię, bo muszę jeździć na rehabilitację ponad 70 km. To jest skandaliczne aby wymuszać pieniądze od miasta przez obrażanie wszystkich panie Dworakowski, dlatego nie życzę sobie dawania prywaciarzom. Nie, nie, nie dla Uni.
95. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-05-2022 21:25
To już powinno być wpisane w listopadzie w budżet miasta? Te 2 miliony z budżetu miasta na sezon 2022 i później 2023 muszą być przeznaczone? Nie wierzę w to, co czytam...
96. Dodane przez M, w dniu - 26-05-2022 21:31
Jak można dopłacać z naszych pieniędzy do firmy gdzie pracownicy w unii zarabiają bardzo duże pieniądze. Banda nieudaczników .
97. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 26-05-2022 21:39
Dzięki wypowiedzi Pana Dworakowskiego poznaliśmy wreszcie trochę liczb. Ale czy naprawdę do tej pory wsparcie z miasta wyniosło niewiele ponad 800 tysięcy złotych rocznie? Można wierzyć w te słowa czytając o kwotach rzędu 2,5 mln złotych rocznie? https://elka.pl/content/view/98191/80/ Czy miał Pan na myśli tylko rok pandemiczny, który być może był słabszy i pozwolił na przedstawienie teraz rzekomo tak niskiej kwoty opinii publicznej? Czy bierze pan pod uwagę także wydatki miasta na stadion, monitoring, odwodnienie, itp. których beneficjentem jest niemal wyłącznie Unia? Poza tym czy dbałość o finanse spółki, to obowiązek miasta? Skoro spółka wcześniej notowała jakieś zyski i nie wypłacała dywidend, a w ub. roku pierwszy raz miała małą stratę to znaczy, że wcześniejszymi nadwyżkami udało się ją pokryć. Już nie chcę drążyć tego tematu, ale należałoby jeszcze przyjrzeć się kosztom spółki żeby mieć pełniejszy pogląd w tej sprawie. Zwłaszcza kosztom zarządu.
98. Dodane przez Proszę nie!, w dniu - 26-05-2022 21:47
Tylko nie piszcie, że miasto i ma przejąć Unię. To będzie tragedia. Duet Borowiak Kryjom to gotowa recepta na druga ligę. Poza tym, skoro miasto nie ma teraz 2 milionów dla Unii to skąd weźmie 12, bo takie jest budżet klubu.
99. Dodane przez Xxx, w dniu - 26-05-2022 21:53
Popieram w pełni kom.92 
Komuś z prywatnego klubiku ubyło w ostatnich dwóch latach przez Covid to trzeba to nadrobić wołając od miasta. 
Nikt by w tym nie był gdyby nie zarabiał.co roku był mistrz ,kasa z tego tytułu i gdzie to jest? 
Poszło na krewetki i mirabelki
100. Dodane przez Polak, w dniu - 26-05-2022 21:54
Jak komuś nie podoba się żużel to morda w kubeł. Ewentualnie wyprowadź się z Leszna. Leszno od setek lat - żyje i pachnie żużlem. A p. Dworakowski to osoba zaufania.
reklama
101. Dodane przez Do 76, w dniu - 26-05-2022 21:57
Dworakowski dał pieniądze Uni czy pożyczył. Pytam zatem czy w Urzędzie skarbowym złożył odpowiednie o tym zawiadomienie, co na to ten urząd - czas na kontrole.
102. Dodane przez Łukasz, w dniu - 26-05-2022 22:02
Chodzę bardzo czesto na żużel ale Z jakiej paki miasto ma finasowac prywatny klub? Kupuje bilety i niech z tego klub się utrzymuje bo cena takiego biletu nie jest w cale taka niska.
103. Dodane przez gość, w dniu - 26-05-2022 22:09
Trochę to nie fair, że przychodzi sobie ktoś do studia i wygłasza swoje roszczenia, które trafiają do szerokiego ogółu. Urabia sobie grunt i zwiększa szanse na zdobycie głosów poparcia dla swojego pomysłu.  
A gdyby tak w to miejsce jutro przyszedł ktoś kto miałby podobne oczekiwania ale względem przekazania 2mld na oświatę. 
Kolejnego dnia przychodzi gość i wyraża opinię, że te 2mld przydadzą się szpitalom lub na poprawę jakości dróg w mieście.  
I przypadkiem może okazać się, że przekazanie 2mld na żużel nie jest wcale taką palącą sprawą :)
104. Dodane przez Księgowa, w dniu - 26-05-2022 22:10
Podnieść ceny biletów i kasa się znajdzie. Proste.
105. Dodane przez do kom. 100, w dniu - 26-05-2022 22:11
Od setek lat Leszno żyje i pachnie żużlem? I w ciągu tych setek lat klub ma swoim koncie "tylko" ma 18 tytułów Drużynowego Mistrza Polski? Powinien mieć już przynajmniej ze 100 ;)
106. Dodane przez WCR, w dniu - 26-05-2022 22:18
Po komentarzach wnioskuję, że większość jest zdania: ratować klub za wszelką cenę. 
Zobaczymy jak będziecie mieć worek pieniędzy wypłaty, kupicie za to kilka chlebów i czy nadal będziecie chodzić oglądac zawody. 
Jesteście uzależnieni...czasem trzeba odpuścić.
107. Dodane przez do kom. 101, w dniu - 26-05-2022 22:22
To jest ciekawie zadane pytanie. Jeżeli udziałowiec zainwestował w spółkę pieniądze to jak to się formalnie odbyło? Poprzez podwyższenie kapitału spółki tylko przez jednego ze wspólników? Odkupienie części udziałów od innych? Czy może pożyczka udziałowca? Chyba nie darowizna?
108. Dodane przez Masakra, w dniu - 26-05-2022 22:28
Szantaż..żużlem.A na koniec i tak powiedzą ,że nie muszą się tłumaczyć z danych im pieniędzy .Ciekawe czy Cyrki też dostają dotację.Może żużel znormalnieje jak już nie będzie go w TV ,bo za chwilę krzesełka dla kibiców nie będą potrzebne w ogóle.A tory będą rozwijane z rolki...
109. Dodane przez Mirek, w dniu - 26-05-2022 22:50
Wystarczy wejść w SUDOP wpisać NIP spółki i pokaże jaka kwotę klub otrzymał od maja 2020 do kwietnia 2022 w ramach pomocy. Ponad 1.2 mln. Tego ten pan nie powiedział w radio
110. Dodane przez Leszno, w dniu - 26-05-2022 22:53
Trzeba wziąc tez pod uwagę, że zbliża się znów cowid-19 i to ten bardziej zjadliwy wariant. Miasto też powinno mieć to na uwadze.
111. Dodane przez ???, w dniu - 26-05-2022 23:00
Fakt. Ciekawe jeden udziałowiec wpłaca milion a reszta nie ?
112. Dodane przez do kom. 109, w dniu - 26-05-2022 23:03
Przyjrzyj się dokładniej tym kwotom. Nie wszystkie są od miasta, a największa pozycja dotyczy pożyczki zwrotnej. Ale nie ma tam tzw. promocji miasta przez sport i wydatków około stadionowych.
113. Dodane przez Dzieci Żużla, w dniu - 26-05-2022 23:05
No tak ale jak idę z dziećmi ,ale potem mnie nie stać to nie żebram od miasta....chyba ,że żebrać bo wiele patologii wie że wyżebra od miasta.Ale tak wsłuchując się w głos Pana Józefa ,mam wrażenie że albo jest bardzo mądry albo bardzo cwany .Nijak nie chce odpowiadać wprost ,bo nie chce ?nie może ?Miasto daje brutto ,zaraz chcemy 2 mln netto .A ekstraliga daje netto czy brutto ?czy na to są kwity ?Przecież nie można nic dawać za darmo .I kolejny kwiatek...miasto wspomaga prywatne jednoosobowe firmy żużlowe ,a ci nie mogą bo są w sejfach lub wstydzą się płaconych pieniędzy ?Jakie tajemnice ?Zaczarowany temat..a może żużel po prostu się znudził .Chłopcy ze spółki nie muszą dawać swojej kasy.To mogą rozwiązać spółkę .Przecież nie można na siłę ciągnąć w imię Lebiody tego sportu .Może właśnie urok tego sportu to będzie wyjazd na mecz ligowy do Rawicza lub Opola ?Ogólnie rzecz biorąc,Pan Józef i inni na pewno poświęcają swój czas ale nie mogą nam tu płakać i się żalić że mogą to wszystko rzucić .Przyjdą inni i też poprowadzą klub.Chyba czasy się zmieniają ..oby za dekadę o żużlu nie było wzmianek historycznych na Wikipedii dlatego bo Leszczyński magistrat nie dał netto dwóch baniek.A może te państwowe koncerny nie powinni wspierać pojedynczych zawodników lub klubów ,tylko każdemu powinny dawać równo ?
114. Dodane przez Prosta sprawa, w dniu - 26-05-2022 23:15
Spółka jest akcyjna, czyli jest własnością akcjonariuszy. Jeśli jakikolwiek podmiot przynosi straty, które wynikają z nadwyżki kosztów nad przychodami to rozwiązania są trzy. Zaciągnięcie kredytu, darowizna, względnie sami akcjonariusze wnoszą aporty, a jak nie, to taka nierentowna spółka po prostu ogłasza upadłość. Zresztą jazda na długu w nieskończoność. to też prosta droga do plajty. Skoro kibiców coraz mniej, tzn. że nie ma komu utrzymywać spółki. Przychody nie pokrywają kosztów. Trzeba podnieść cenę biletów. Jeśli to za mało, trzeba zwijać interes. A kibice co? Chcą oglądać niech się zrzucają na swoich idoli. Proste. Wyemitować cegiełki dla kibiców. Każdy kibic darczyńcą swojego ukochanego klubu. Zaraz się dowiemy jaka to miłość. Czy do grobowej deski, czy zwycięży ekonomia i zdrowy rozsądek.
115. Dodane przez Ale jaja, w dniu - 26-05-2022 23:22
Żużel w Lesznie od setek lat? Od którego wieku? A nie, przecież wiadomo, że już Komenski z Metzigiem ścigali się na torze Unii Leszno Brawo kom. 100. Jak palnąć to z grubej rury. 
 
Było Leszno, nie było żużla. Nie będzie żużla, będzie Leszno. I wreszcie odetchniemy, tym razem nie spaliną.
116. Dodane przez Kibic, w dniu - 26-05-2022 23:46
Mam tylko nadzieje ze wlodarzom miasta nie przyjdzie do głowy wykup spółki czy klubu - po pierwsze zdewastują ten sport po drugie z budżetu miasta 6 mln nie wystarczy . Wiec albo chcemy być w ekstra łudzę j dajmy te jeszcze 1,5 mln brutto albo spadamy do 1 ligi, ale odbudowanie klubu będzie kosztować dwa razy tyle . Nie chce już mówić ze działacze PiS mogli by zadziałać u władz i postarać się o sponsora ze skarbu państwa
117. Dodane przez do kom. 100, w dniu - 26-05-2022 23:46
do kom. 100 Styl i jakość napisanego komentarza dużo mówi o jego autorze. Dużo obelg, a mało konkretów. Nie wypominając braku rozeznania historycznego tej dyscypliny sportowej, mniemam, że to tylko lapsus w pisowni. Idąc tokiem rozumowania piszącego należałoby zmienić wikipedie w tej dziedzinie. Gdyż : 
Wszystko zaczęło się w roku 1885, kiedy to Gottlieb Daimler, w celu wypróbowania swojego nowego wynalazku, którym był silnik spalinowy, wmontował go w ramę drewnianego wehikułu podobnego do dzisiejszego roweru. Tak powstał pierwszy motocykl .  
Pierwsze udokumentowane zawody w dirt-tracku, czyli na nawierzchni żużlowej, rozegrano w Manchesterze 25 czerwca 1927. Za początek sportu żużlowego w Europie uznaje się często zawody w High Beach rozegrane 19 lutego 1929, które oglądało ponad 30 tysięcy widzów.  
Jak mniemam użycie formy cyt. Leszno od setek lat - żyje i pachnie żużlem jest formą pisząc delikatnie urojoną. 
Na zakończenie dodam link o historii tego sportu widzianymi oczyma byłego prezesa.  
https://po-bandzie.com.pl/rufin-sokolowski/
118. Dodane przez ministrant, w dniu - 26-05-2022 23:59
Do kom.104 Tylko kto przyjdzie na stadion ?
119. Dodane przez scorp, w dniu - 27-05-2022 00:14
Do 6:Miasto nie umrze bez zuzla! Przeciez to jest sport sezonowy, s nie caloroczny, wiec skoro miasto funkcjonuje, gdy zawody nie sa rozgrywane, to znaczy, ze zuzel w Lesznie nie jest niezbedny. Miasto nawet lepiej by sie bez zuzla rozwijalo, bo corocznie miliony zlotych szly by na budowe mieszkan komunalnych, ulic i wiele innych inwestycji, potrzebnych miastu i jego mieszkancom o wiele bardziej, niz ta prymitywna rozrywka.
120. Dodane przez Q, w dniu - 27-05-2022 00:21
Chodzę na smoka już 40 lat, płacę za bilet, TO FIRMA PRYWATNA!!!!!!!!!!!!!  
ŻADNYCH NASZYCH PIENIĘDZY NA PRYWATNE KLUBY!!!!!!!!!!!!!!
121. Dodane przez Do 102, w dniu - 27-05-2022 00:53
Rozpedz sie dobrze&&
122. Dodane przez UNIA LESZNO NASZ KS!!, w dniu - 27-05-2022 01:07
Mieszkancy, mieszkancy, mieszkancy&& bleeeeeeeeeeeee!!!  
Same marudery, niedorajdy zyciowe, kanapowcy&.. i za wszystko winna UNIA&..!!! Kto sie dzbanem urodził, dzbanem peknie&.. 
Za robote sie zabrac porzadnie, kasa wtedy bedzie drodzy mieszkancy! Bo to tutaj o to w tym wszystkim chodzi&.. Ze winne miasto, ze nic nie robi, a to zaraz, ze na Unie daje&. I temat na skomlenie jak znalazl 
!!! Pracy jest duzo tylko doope trzeba ruszyc! Pobiegac za praca, wtedy drodzy mieszkancy problemy sie skoncza! I ta Unia wcale taka zła nie bedzie !  
 
 
UNIA LESZNO NASZA DUMA I WIARA!  
NA ZAWSZE !  
OD KOŁYSKI AZ PO GRÓB UNIA LESZNO TO NASZ KLUB!!! 
P. JOZEF DWORAKOWSKI - PASJONAT, SPONSOR, FANATYK!!! 
 
UNIA BYŁA, JEST I BEDZIE !!!
123. Dodane przez Zenek, w dniu - 27-05-2022 01:31
Miasto bez żużla nie umrze bo to sport dla garstki ludzi z okolicy. Poza tym nie promuje miasta na większą skalę. 
Dobrą inwestycją jest lotnisko, a nie prywatny klub. 
A tak ogólnie...ja też potrzebuję 2 milionów złotych...czy miasto może mi je wypłacić??
124. Dodane przez Poncjusz, w dniu - 27-05-2022 06:39
Zmieńcie ceny biletów to wrócą kibice i tyle w temacie . Rozmawiam ze znajomymi i ceny ich rozwalają. Dużo kibiców i sympatyków to ludzie średnio zamożni więc nie muszę się rozpisywać. W owym czasie są rzeczy ważne i ważniejsze a kibiców będzie coraz mniej. Pozdrawiam zagorzałych kibiców.
125. Dodane przez seals, w dniu - 27-05-2022 07:21
Ani złotówki z publicznych pieniędzy dla prywatnego klubu. Przeznaczyć te pieniądze na sport dzieci i młodzieży.
126. Dodane przez Leszno, w dniu - 27-05-2022 07:42
Przecież żaden z tych udziałowców nie dołożył na końcu złotówki z własnej kasy. Jak nie odzyskał tego w jeden sposób to w drugi. Kasa u nich musi się zgadzać . Narzekanie i płacz to tylko sposób na dojenie miasta . Nie pasuje to wypad z ekstraligi. Nie takie potęgi sportowe upadały. Najwyższy czas żeby komuś włączył się rozsądek. Chcą się bawic to za swoje. Wiernym kibicom po 200 zł za bilet i nie oni sponsorują jak tacy chojni
127. Dodane przez Do 100, w dniu - 27-05-2022 08:06
Jak chcesz oglądać żużel to sobie za niego płać i dawaj żużlowcom.
128. Dodane przez HAnka, w dniu - 27-05-2022 08:28
A może by tak miasto dofinansowało aktywności dzieci jak piłka nożna?
129. Dodane przez Marcin, w dniu - 27-05-2022 08:34
Jak ten człowiek się wił gdy adamek zadał pytanie o dołączenie miasta do spółki jako udziałowiec. Ciekawe jak będą zwijać biznes czy nie będą chcieli miastu wcisnac całości. Ciężko sie z nim rozmawia
130. Dodane przez A ja, w dniu - 27-05-2022 08:37
Tak sobie.mysle, że mimo, iż dla mnie żużel sportem nie jest (jeżdżą sobie panowie w kółko na motorkach), to dobrze, że jest ten stadion i ten klubik. Zastanówmy się, co by było, gdyby go nie było. Całe rzesze facetów nabuzowanych testosteronem, którzy nie wiedzą co zrobić z nadmiarową energią. I nieszczęścia gotowe. Rozboje, chuliganeria. A tak, energia skanalizowana i jakoś tam wyładowana. W miarę w pokojowy sposób. No chyba, że się biją między sobą. Ok. Ważne, że nie biją Bogu ducha winnych normalsów. 
 
Już starożytni wiedzieli, że masy trzeba umiejętnie okiełznać. Chleba i igrzysk. To wiedzieli władcy starożytnego Rzymu. To działało. I działa do dziś. Czy to klub sportowy dla fanatyków, czy polityka jedynej najmądrzejszego obecnie panującej nam partii. Chleba (słynne 500+) i igrzysk (festiwale, TVP Zenki, skoki narciarskie, które im chyba odebrali, sylwester marzeń itp. bzdety).  
 
Ważne, żeby spacyfikować masy. I to działa!
131. Dodane przez nasze przekleństwo, w dniu - 27-05-2022 08:40
Też żużel zrobił się naszym przekleństwem dlatego, że radni i prezydenci zobili z niego wyborczą kartę przetargową. Tak ich bezpodstawnie wywindowali. Dla nich mieszkańcy to tylko kibice żużla. Prezydent i radni nie widzą nic poza żużlem, boją się kibiców a chyba najbardziej działaczy. Pamiętacie, jak na żużlu oparł swoją kampanię w 2014 roku Łukasz Borowiak?
132. Dodane przez Do kom 122, w dniu - 27-05-2022 08:52
Nie ma nic na przeszkodzie, żebyś oddawał swoje wynagrodzenie na klub. 
 
Wnioskuję o 1 mln na Orlen, lub Lotos, lub PKP.
133. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 27-05-2022 08:59
Miasto powinno zaprzestać dotowania tego bizancyjum. Niech kombinują sami...
134. Dodane przez Czas, w dniu - 27-05-2022 09:10
Czas powiedzieć to wprost. Finansowanie prywatnej działalności, prywatnej spółki akcyjnej przez miasto. Czy to jest zdrowy układ? Czy to nie nosi znamion patologii? 
Ja też mam spółkę i chcę, żeby miasto co rok wpłacało mi na moją nierentowną działalność (taką np. będę wykazywać, to nie trudne przy kreatywnym księgowym) konkretną pomoc finansową. Przedsiębiorcy Leszczyńscy, zróbmy stowarzyszenie chętnych do sponsorowania przez miasto. A co, nie jesteśmy gorsi. Niech nam też dopłacają!
135. Dodane przez IRA, w dniu - 27-05-2022 09:10
MOJE OSIEDLE NIE MA DRÓG I OŚWIETLENIA ,A MIASTO BEDZIE INWESTOWAĆ W ŻUŻEL CHYBA KTOŚ TU ZWARIOWAŁ CO JEST PIERWSZE CHLEB CZY IGRZYSKA ?
136. Dodane przez fan, w dniu - 27-05-2022 09:29
unia, unia chluba regionu. Pan Dworakowski odwazny człowiek, kocha klub to widać. A takich ludzi w Polsce się nie lubi a ja Panu zyczę wszystkiehgo najlepszego!!!!
137. Dodane przez referendum!, w dniu - 27-05-2022 09:52
Referendum!
138. Dodane przez Do kom 120, w dniu - 27-05-2022 10:04
Gdybyś chodził na żużel od 40 lat to byś tak nie pisał,bo byś był zżyty z żużlem,więc nie kłam. Zresztą po komentarzach widać, że większość tu piszących to frustraci życiowi i wielu jest piszących z innych miejscowości, nie są to kibice,tylko hejterzy.Ja chodzę na żużel od 1976 -77 i nie wyobrażam sobie Leszna bez żużla. Miasto musi pomóc, bo czym są te 2 miliony ,jakby potem na odbudowę żużla trzeba było włożyć znacznie ,znaczenie więcej.
139. Dodane przez nie rozumiem, w dniu - 27-05-2022 10:05
Po odsłuchaniu tej audycji miałem takie wrażenie, że nastąpiły anomalie funkcjonowania mózgu (mojego mózgu) lub, że mi zmienili nadawanie nowego standardu nie tylko w TV ale i w radiu. Dalibóg nie mogłem zrozumieć co ten człowiek opowiada. Niby o żużlu a za chwilę o jakimś bałaganie. Czy ktoś na tor wysypał jakieś śmieci, czy pobliski zakład zrobił sobie ze stadionu nowe składowisko, a może filia z Przysieki otworzyła sobie nowy punkt. Na początku roku była chyba taka akcja ale przed stadionem.  
Następnie szefu nam wyjaśnił ile Vatu muszą odprowadzać niepotrzebnie. Jakby wydatek na unię był wpisany do budżetu miasta Leszna to by musieli rozliczyć się stawką 8%, a tak od pozyskanych funduszy z miasta Leszna muszą zapłacić 23%. To jestem w stanie pojąć.  
Ale, że Miasto przekazało w ubiegłym roku Klubo-spółce 570 tyś pln. Z tego klubo-spółka zapłaciła za wynajem stadionu do MOSiR-u około 270 tyś/pln. Nie rozumiem. To Miasto daje pieniądze żeby Klub mógł zapłacić zakładowi budżetowemu miasta MOSiR za wynajem stadionu? 
Potem było coś o uprawie lebiody, że z finału 2020 roku Rząd RP zabrał klubo-spółce 400tyś/pln. Doprawdy nic nie rozumiem.  
Mam takie pytania: 
Czy osoba udzielająca wywiadu w audycji Radia Elka autoryzowała ten go, czy było to live? 
Czy w Lesznie lub w okolicy jest osoba znająca język migowy? Jeżeli tak, czy tłumaczenie takiego wywiadu było by łatwe czy trudne? Nie chodzi mi o pytania.
140. Dodane przez mates, w dniu - 27-05-2022 10:30
Pomijając już fakt tych pieniędzy, zastanawia mnie tylko jaka jest alternatywa na użytkowanie stadionu ?
141. Dodane przez driver, w dniu - 27-05-2022 10:49
Te motorki jezdzace w kolko pooklejane sa reklamami,malo jest z tego dochodu? ile zarabiaja za zdobyty punkt chlopcy na tych motorkach? kto utrzymuje ten sprzet i za jakie pieniadze? Klub szuka pieniedzy?ja tez,z wielu rzeczy musze zrezygnowac zeby utrzymac plynnosc swojego budzetu.
142. Dodane przez do 122, w dniu - 27-05-2022 11:01
Gamoniu do szkoły a nie tu. Twój komentarz to jeden wielki bełkot.Co to są marudery? Może to ty coś ruszysz i wyniesiesz chociaż śmieci .Pomożesz tym swoim rodzicom ,którzy latają za pracą, by ci dać na bilet.Poza tym ton pana Dworakowskiego jest nie na miejscu.Rozkazywać to on może swoim pracownikom czy domownikom.Od nas mieszkańców to wara.Żużel w Lesznie już się przejadł i lepiej już nie będzie.To niszowy sport.Na trybunach coraz mniej widzów.To pokazuje w którym kierunku zmierza.Zresztą co najmniej połowa tych widzów jest spoza Leszna. Skoro koniecznie chcą ten klub utrzymać,może dookólne gminy się do tego dołożą.Zatem panie Dworakowski proszę uderzyć do burmistrzów czy wójtów okolicznych miejscowości.Dla większości mieszkańców Leszna żużel może nie istnieć.Można też zmienić przepisy i odchudzić ten sport.Gdy stanie się tani i dostępny do leszczyńskiego portfela może przetrwa.
143. Dodane przez Do 140, w dniu - 27-05-2022 11:06
Zasiać kwietne łąki i urządzać pikniki dla leszczyńskiej braci i siostrzy. Będzie miło, ekologicznie i sympatycznie. Taki mały edenik. I każdy w czynie społecznym posprząta po sobie i jeszcze wniesie wartość dodaną. Albo inaczej. Zróbmy taki wielki piękny ogród z drzewami i warzywami. Leszno się samo wyżywi. Jest kryzys.
144. Dodane przez Kibicka, w dniu - 27-05-2022 11:09
A gdzie macie pieniądze za transmisje z tv.Założyliscie sobie prywatny klub to o niego dbajcie a nie tylko po pieniądze od miasta wyciągacie.Każdy kto ma wlasną firme sam o nią musi dbać ponieważ panstwo mu pieniedzy nie da a jesli jest deficyt to firme zamyka .Jestem przeciw dawaniu pieniędzy dla prywatnych firm uważam ze przez lata i tak dużo od miasta dostali.
145. Dodane przez Gruby Dolar, w dniu - 27-05-2022 11:18
Panowie w Unii ciągle myślą, że skoro do tej pory chodzi X kibiców i podniosą ceny biletów o Z to zyski będą X razy Z. Potem wpisywali to w założenia budżetowe, a gdy okazało się, że po podniesieniu cen biletów o Z, kibiców jest nie X, a już mniejsze Y to im się budżet nie spina i lezą utyskiwać na swój los i po pieniądze do miasta. Zabawne, że ta historia powtarza się od lat. Zakładają, że liczba kibiców nie spadnie, gdy podniosą ceny biletów i zwiększą wpływy. Tabelki w Excelu wszystko przyjmą, ale oni się nie uczą na błędach!
146. Dodane przez Leszczyniak z urodzenia!, w dniu - 27-05-2022 11:29
Drodzy mieszkańcy Leszna i tak bOROWIAK i radni miasta Leszna dadzą tę kwotę i tak. Zobaczycie! (...) 
 
Nie miałbym nic przeciwko dawaniu na prywatny twór jakim jest Unia Leszno, ALE pod jednym warunkiem że w pierwszej kolejności potrzeby miasta - remonty ulic, remonty budynków, budowa basenu, remonty szkół, dofinansowanie młodzieży i dopiero UNIA! 
 
Wiec albo ludzie przejrzycie na oczy i zmienicie PML albo nic się w tym mieście nie zmieni!
147. Dodane przez emeryt, w dniu - 27-05-2022 11:30
Popieram kom. 24 , 34 itp. Co do cen biletów - czy nie lepiej sprzedać np. 10 tys. po 20 zł niż 4tys. po 50 zł ? Zysk niby ten sam ,ale jednak nie taki sam. Młodzież ze szkół podstawowych za symboliczne 2 zł , bo to doskonała inwestycja na przyszłość , czego choćby ja jestem przykładem. l
148. Dodane przez Maras, w dniu - 27-05-2022 11:32
Drodzy mieszkancy ! Praaaacy jest duzo doooookola!!! Tylko kwalifikacji brak !!! Trzeba bylo sie uczyc za małolata a nie flustracje na klub teraz wylewac!!!!
149. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-05-2022 11:33
2 mil a ludzie sie topia drogi zle zrobione /////////////
150. Dodane przez Do 122, w dniu - 27-05-2022 11:55
To nie wiem dlaczego tu jeszcze piszesz takie głupoty. Pracuj na 3 etaty z jednego będziesz żył a z dwóch dasz na unie. Dlaczego ja mam płacić na spełnienie twoich fanaberii.
151. Dodane przez ad 139, w dniu - 27-05-2022 12:11
Dziękuję za streszczenie. Ale z tym płaceniem tak w Lesznie jest. Leszczyńskie kluby sportowe dostają pieniądze na sport dzieci i młodzieży a następnie płacą MOSiR-owi za wynajem obiektów. Jak to jest w innych miastach? Na przykład w Ostrowie Wlkp.?
152. Dodane przez ad 139, w dniu - 27-05-2022 12:18
A wyobrażacie sobie, że Miejska Biblioteka Publiczna w Lesznie płaci Urzędowi Miasta Leszna czynsz za pomieszczenie w Ratuszu? Za 2019 r. biblioteka zapłaciła Urzędowi Miasta Leszna 29.817,96 zł z tytułu czynszu. Żaden z radnych komisji budżetowej nie wyraził zainteresowania. Naszych radnych nie obchodzą prawdziwe problemy miasta.
153. Dodane przez Do 148, w dniu - 27-05-2022 12:26
Ty tak na serio z tą "flustracją"? Gdzie się tego nauczyłeś? Szybciutko sprawdź co to znaczy i jak się pisze lol. Już od jakiegoś czasu widzę to przekręcone słowo. Dowiedz się wreszcie jak to się mówi. Szkoła się kłania.
154. Dodane przez Zniesmaczony, w dniu - 27-05-2022 12:38
Bełkot bez składu, ładu i agresja. Kilograma śliwek bym od tego człowieka nie kupił, a co dopiero miliony dawał. Hibernowany z lat 90 totalny amator. Wstyd. Totalny beton. Zdecydowanie za dużo mu się wydaje, a nie ma podstawowej wiedzy o profesjonalnym zarządzaniu. Widać to w każdym zdaniu. Przede wszystkim VAT od przychodów się kompensuje z VAT od wydatków, więc niech głupot nie opowiada. Poucza wszystkich, a sam niewiele jak widać rozumie. Wszyscy płacą podatki, a nie tylko on. Jeśli ma straty jak twierdzi, to o czym mówi? Nie podoba mu się dawanie przez miasto tytułem promocji, więc zapewne nie rozumie nawet, że to jest już swoistym nagięciem przepisów. Miastu generalnie nie wolno finansować prywatnych spółek. Miasto też oczywiście nie może być udziałowcem takiej spółki. Innych bzdur nawet szkoda komentować. Dyletanci pogadali sobie o wszystkim i o niczym. Żenujący poziom merytoryczny i jakościowy. Poza ukazaniem jacy amatorzy zajmują się tematem, nic z tej rozmowy nie wynika. Gdy się chce miliony publicznych pieniędzy, to trzeba jakiś poziom prezentować. Nie ma prawa też do czegoś takiego jak tajne rozmowy z radnymi. To są osoby publiczne i mowa jest o pieniądzach publicznych. W tajemnicy to mogą swoje dawać. Naprawdę żenujące, a w żużlu potrzebny jest reset, z innymi ludźmi, profesjonalistami, bo sprowadzą wszystko na manowce i tak się to skończy.
155. Dodane przez ULF, w dniu - 27-05-2022 12:41
Ta wcinka na początek: "....już Pan zaczął źle..." Buchachahcha , Mr JD dobrze rozumuje i ma UL w sercu, duży + za zaangażowanie - ale medialnie jest nieuleczalnie słaby ;-))) gotowy scenariusz na kabaretowy gag (z tych słabych, obecnie "wiodących" kabarecików lansowanych w TV).
156. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 27-05-2022 12:57
Wpisy zwolenników wspierania Unii jasno wskazują, że ten sport trafia głownie do ludzi niezbyt wykształconych i ogarniętych. To nie przypadek, że poza granicami Polski ten pseudosport nie interesuje nawet psa z kulawą nogą
157. Dodane przez NZUL, w dniu - 27-05-2022 12:58
Dziękujemy Panu Dworakowskiemu za to co zrobił dla Unii leszno. 
Mieszkańcy Leszna i okolic
158. Dodane przez Egon, w dniu - 27-05-2022 13:04
Do numeru 6 puknij się w głowę jak jesteś taki mądry to daj z własnej kieszeni bo mnie nie obchodzi żużel
159. Dodane przez Do kom 143, w dniu - 27-05-2022 13:12
Czyli nie ma żadnej alternatywy.
160. Dodane przez Syrena, w dniu - 27-05-2022 13:13
Panie Dryła, to weź Pan załóż biznes i pomagaj prywatnym biznesom z własnej kieszeni. Swoje zachciewajki zaspakajaj Pan z własnych środków. 
Mieszkańcy z własnych podatków chcą przyjaznego, zielonego, spokojnego z fajnymi nawierzchniami ulic, placów zabaw, a nie ciągłego łożenia kasy na coś co służy tylko wybranej części mieszkańców i okolic.
161. Dodane przez Luk, w dniu - 27-05-2022 13:14
Pieniądze będą, żaden radny nie strzeli sobie w kolano.
162. Dodane przez Do kom 80, w dniu - 27-05-2022 13:18
A ja nie wyrażam zgody żeby moje podatki szły na ulicę na której nie mieszkam.
163. Dodane przez Kibic, w dniu - 27-05-2022 13:20
Do tych wszystkich negatywnych, aferę robicie jak jest tylko artykuł na elce a później cisza, jeden milion już przekazali i nic z tym nie zrobiliście. Drugi też się znajdzie.
164. Dodane przez Dom 153, w dniu - 27-05-2022 13:20
Niedowartosciowany miszczunioortografii sie znalazl&.Bład faktycznie jest&zgoda&tyle, ze to nie jest przedmiotem dyskusji& hehe& Leczymy kompleksy czy co??? Najwazniejsze, ze w zyciu codziennym ten wielbład ortograficzny nie wplywa na moje zycie i mam sie dobrze hehe& Nie latam po pincset plus czy te inne bonusiki tylko ciezko pracuje ale wiem za co! Ciesze sie zyciem i spokojnie oddycham&. Tymczasem zycze geniuszu spokojnego i udanego weekendu z filizanka meliski&.hehe
165. Dodane przez wln, w dniu - 27-05-2022 14:22
Niedlugo w Lesznie jedynymi atrakcjami beda galerie i nic poza tym. Ale widać, ze to ludziom nawet nie przeszkadza. Ja na miejscu Jozina juz dawno bym sobie dal spokoj z ekstraliga. W pierwszej lidze tez jest fajnie.
166. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 27-05-2022 14:46
Proponuję Panom zrobić jak w Szwecji ryczałt 500 000 pln za sezon i wtedy na pewno kasy wystarczy. Jeżeli w Szwecji im wystarcza taka kwota to dlaczego w Polsce płaci się krocie i "nie rozumiem" kwot za przygotowanie do sezonu, czy w pracy płaci się pracownikowi za przygotowanie do pracy??? Podobno to ich praca???
167. Dodane przez Stanisław, w dniu - 27-05-2022 14:56
Nie jestem zwolennikiem finansowania sportu z budżetu państwa, miasta, gminy. Jestem tez przeciwnikiem finansowania czegokolwiek z budżetu, oprócz sluzb mundurowych i sądów, ALE TO, CO TA (...) WYPISUJE POD TYM ARTYKUŁ JEST OBRAZEM TEGO, JAK FATALNYM USTTOJEM JEST DEMOKRACJA.
168. Dodane przez Jan, w dniu - 27-05-2022 15:05
W tym mieście tylko jedna radna miała odwagę już dawno powiedzieć, że Leszna na to bizancjum jakim stała sie UL nie stać i ja muszę z przykrością przyznać rację Pani Aleksandrze. Najbogatsza liga żużlowa jest w Polsce. Zawodnicy zarabiają najwiecej na świecie i co roku więcej , a wymysły- zwanr wymaganiami dotyczącymi stadionu- ma spełniać samorząd.. Kogo na to stać? Jakim kosztem? Coś się musi zmienić!
169. Dodane przez Kibic UL, w dniu - 27-05-2022 15:34
Ludzie przestańcie pisać głupoty ile to dajecie ze swoich podatków na Unię, to nawet nie jest 5 zł rocznie ! Wielu z Was nawet nie pracuje i pisze komentarze tu po kilka razy ! Zrozumcie,że Unia to jest marka i miasto na pewno nie zostawi Unii.Z drugiej strony można też spróbować tak zrobić, aby np.na mecz z Wrocławiem obniżyć ceny biletów normalnych o 20 zł. Być może, piszę być może na taki mecz z sąsiadem, prawie jak derby zamiast 7 tys,by przyszło 12 tys.Trzeba próbować wszystkiego,ale tak czy siak miasto musi pomóc. Budżet to 12 mln,więc brakuje tylko 2 mln i walczymy dalej o medale.Ile miasto czasem trwoni pieniędzy na zbędne murale,po co było za duże pieniądze kupować żwirownie na Zaborowie.Co innego Akwawit,bo jak będzie dofinansowanie z Polskiego Ładu, a z pewnością tak,to ruszy remont pływalni.
170. Dodane przez Gaz, w dniu - 27-05-2022 16:46
Co się dzieje z wami ludzie? Wieczne narzekanie w tym Lesznie . Budują drogi to źle bo nie tak ,za drogo,za długo no i coś tam jeszcze. Nie budują też źle bo nic się nie dzieje . Maja dac na żużel źle bo to za jego podatki .Nie dadzą też źle bo upadnie klub . Wieczne narzekanie . Panie Dworakowski pełen szacun za to co Pan robi dla klubu .
171. Dodane przez Na zawsze UNIA LESZNO, w dniu - 27-05-2022 17:21
Dziekujemy Honorowemu Prezesowi Panu Jozefowi Dworakowskiemu za wszystkie lata działalnosci na rzecz Naszego Kochanego Klubu UNIA LESZNO i prosimy o jeszcze! Nasza Kochana Unia , nasza duma!!! W 
Unia Leszno wynikami broni sie sama! Kolebka sportu zuzlowego!!!  
Dziekujemy za wszystko co dobrego Prezesie robicie z gronem oddanych sponsorow ! Dziekujemy - KIBICE !!!
172. Dodane przez Rozśmiechujec, w dniu - 27-05-2022 18:13
Zabawne są te wpisy pochwalne dla pana prezesa. Niczym z Misia Bareji. Łubu dubu to mówił Jarząbek trener drugiej kategorii. A ludzie co im się nie podoba to wilki. I jeszcze podoba mu się jak pan prezes dba o Unię matkę waszą. Panie prezesie proszę nie zapomnieć. Jarząbek i premia ma być.
reklama
173. Dodane przez Do 163, w dniu - 27-05-2022 18:14
Brawo za samokrytykę. I żeby mi to było ostatni raz. No!
174. Dodane przez Tom, w dniu - 27-05-2022 18:39
Powinni dać 3 miliony na naszą kochana unię tyle w temacie
175. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-05-2022 18:46
Proszę napisać ile Unia płaci za dzierżawe miastu stadionu,tylko szczerze !!!  
Wstyd że jeszcze im mało 
Do kom 6. miasto umrze bo żużla nie będzie??? 
Raczej odżyje !!! Ile kasy zostanie na inne sprawy
176. Dodane przez Do 168, 169, 170, w dniu - 27-05-2022 18:53
Czy my coś przeoczyliśmy? Czy Unia zmieniła nazwę na Tęcza? Czy prezesem został pan Ryszard Ochódzki, pseudo Miś? :;););)
177. Dodane przez Komentator, w dniu - 27-05-2022 19:02
Te rozpierdzielone hangarki po całym lotnisku psują piękno światowego obiektu.
178. Dodane przez Jak to jest, w dniu - 27-05-2022 19:12
Każda spółka w tym też akcyjna ma zarząd. Rozumiem, że prezes, akcjonariusz jak mniemam, jest też w zarządzie. Zarząd w normalnej spółce pobiera pensje. Czy pan prezes pobiera pensję? Jeśli tak, to w jakiej wysokości? Poza tym spółka ta jest dotowana przez organ administracji publicznej - czy to jest rozwiązanie zgodne z prawem?. Jest tysiąc innych spółek w Lesznie, które też tak chcą. To jest paranoja jakaś. Każda spółka, która sobie nie radzi plajtuje. Chyba, że znajdzie sponsora. Ale ludzie, co do tego ma miasto. To jakaś patologiczna akcja jest. Czyli ja, ty i wszyscy w tym mieście składamy się na pensje jakiegoś pana prezesa, który nie umie zarządzać swoją firmą? O co tu chodzi? No niezła jazda. Panie prezydencie Borowiak, to źle wygląda.
179. Dodane przez Nie mieszkam w Lesznie, w dniu - 27-05-2022 19:35
Na przyklad w Poznaniu ludzie mieszkajacy tam mają zniżkę na aquapark na malcie, bo płacą podatki do yego miasta. Brak podobnego rozwiazania dla Leszczyniakow jest moim zdaniem brakiem szacunku dla nich skoro z ich podatków finansuje się ten prywatny klubik. Buta i tyle w temacie bo bilety z sezonu na sezon stają się luksusem.
180. Dodane przez Unia King, w dniu - 27-05-2022 20:31
Sami geniusze&.wirtuozi nauki, same profesory normalnie hehe
181. Dodane przez do kom. 174, w dniu - 27-05-2022 21:26
Szukamy, szukamy https://elka.pl/content/view/105564/80/
182. Dodane przez do 122, w dniu - 27-05-2022 22:38
Do 122. Napisz jeszcze kilka komentarzy tego typu, a frekwencja na stadionie będzie większa.  
(...)
183. Dodane przez No to, w dniu - 27-05-2022 23:00
Jest jedno rozwiązanie. Zaorać i sprzedać. Deweloper kupi z pocałowaniem ręki. I po kłopocie. Miasto zarobi. A pan prezes niech się zajmie działalnością, która przyniesie zysk i nie będzie go skazywać na chodzenie po prośbie do miasta. Może być developerka. O!  
Można też wybudować w miejscu stadionu halę sportową z prawdziwego zdarzenia. Zamiast reanimować półmartwy Trapez. A co, jak fani pana prezesa jadą Misiem, to my też.
184. Dodane przez Do 179, w dniu - 27-05-2022 23:16
A co "sflustrowali" cię. Hehe.
185. Dodane przez Niech, w dniu - 27-05-2022 23:39
Niech Akcjonariusze sprzedadzą ta spółkę komuś kto ma pieniądze i zna się na robieniu kasy na sporcie. Najlepiej aby był to polski oligarcha. I od razu sprawa się jakoś ułoży. A jak nie, to zwijać żagle i podłączyć się do innego klubu co dobrze sobie radzi w tym temacie, a może trzeba zarząd wysłać na szkolenie? Kluby piłkarskie to żyła złota. Dlaczego z że żużlem tak się nie da? Co tu nie styka.? Gdzie się podziewają te pieniądze? A może ci goście od jazdy w kółko za dużo szmalu dostają.? Obciąć pensje zawodnikom i po sprawie. W normalnej firmie jak nie ma zysku to się tnie koszty i robi restrukturyzację, czyli obcina pensje. Czas na skromne życie panowie kręcący się w kółko.
186. Dodane przez Do 179, w dniu - 27-05-2022 23:40
Chyba King Kong.
187. Dodane przez Krzyżok, w dniu - 27-05-2022 23:44
Do kom.122 Jak widać i słychać to głupich nie sieją tylko sami się rodzą. To sobie utrzymuj tą twoją łunie L. z takimi dzbanami jak Ty.
188. Dodane przez On, w dniu - 28-05-2022 01:52
No może 232 milionów !l?????
189. Dodane przez Mateusz, w dniu - 28-05-2022 06:50
Witam chciałem powiedzieć tylko tyle że Pan Dworakowski z ludźmi z Uni zrobił więcej niż wy wszyscy tu negatywnie nastawieni może zaczniecie myśleć racjonalnie że jeśli nie będzie żużla w Lesznie to będziecie prowincja a tak to chociaż ktoś o Lesznie słyszy. A tym którzy mówią że miasto nie ma dać na Unie bo to prywatna firma ok ale niech da na stadion bo to ich własność więc niech każdy dba o swoje więc wtedy będzie wilk syty i owca cała
190. Dodane przez jaaa, w dniu - 28-05-2022 07:56
Na tym terenie zbudować sportowy kompleks wypoczynkowy z basenem odkrytym. Jak mają w innych miastach.
191. Dodane przez do 167, w dniu - 28-05-2022 08:00
Kiedy to powiedziała pani radna? Kiedy użyła tego słowa? Na której sesji rady miasta? Dowód.
192. Dodane przez ?, w dniu - 28-05-2022 08:06
Panie Dworakowski, hobby kosztuje! 
Syn bawi się ,,amatorsko" w bieganie a to kosztuje horrendalne pieniądze! Jego pieniądze! 
Górki na Grzybowie to tylko przedbieżki, dla biegaczy poza sprzętem potrzeba środków transportu, czasu. Dla osobistego rozwoju, wydolności zaliczają treningi w górach, startują w biegach #órskich! Za swoje! 
To jest ICH hobby?! 
S.A. Unia Leszno? 
Zarząd to hobbyści jak Pan? Znam kilku z Was, przedsiębiorcy tworzący lobby dla dla rozwoju swoich firm?! 
Zarząd Leszna, radni, Starostwo, dzięki ZUŻLOWI dostępni na telefon?  
Hobby za swoje? 
Reklama za NASZE?
193. Dodane przez tak, w dniu - 28-05-2022 09:59
Tak, narzekamy, bo Leszno jest szyte według wyobrażeń prezydenta, bez uwzględniania interesu miasta i mieszkańców pomimo całkowicie nieprawdziwych oficjalnych deklaracji. Który gra na siebie, nie na miasto. Nasze potrzeby nie są potrzebami prezydenta, nasza radość nie jest radością prezydenta. Takie jest miasto Leszno od końca 2014 roku. Socjotechnika! Mówi wam to coś? Pojęcie zrodziło się na sesjach rady miasta, powtarzane na sesjach, zarzucane innym, bez oglądania się na siebie.
194. Dodane przez Super pomysl, w dniu - 28-05-2022 10:40
Kom 189. Super pomysł z tym centrum rekreacji z odkrytym basenem. 
 
Kom 188 Argument, że jak w Lesznie nie będzie żużla, to nikt się nim nie zainteresuje jest tak śmieszny, że aż niewiarygodny. No i co z tego, że nikt nie będzie wiedział, że istnieje takie miasto jak Leszno? Ktoś ma z tym problem? Przecież ci kibice od żużla tu żadnej kasy nie zostawiają, jedynie tyle co za bilety, które są nawiasem mówiąc za tanie, bo kasa wciąż się nie spina.. Chcesz być sławny, jedź do Hollywood. A Leszno sobie doskonale poradzi bez tego darmozjadzkiego klubu. I nieudolnego zarządu.  
Mamy balony, szybowce, baroki , jazzy i co tam jeszcze komu do szczęścia potrzeba. Imprezy na rynku. Airshow. A żużel to czarny sport, źle się kojarzy. Z brudem i smrodem. I niestety kibolstwem.
195. Dodane przez ilu, w dniu - 28-05-2022 10:41
W ogóle z tego żużla zrobił się w Lesznie jakiś fetysz, że to takie męskie lubić żużel i nikt oficjalnie nie powie inaczej, bo ta społeczna presja. Dosyć tego.  
 
Podobnie z bieganiem. Nie każdy jest fanem biegania i mało jest tych odważnych, którzy to powiedzą, że nie lubią biegać, bo jak to, nie lubić biegać? Ja biegać nie lubię ale kibicowanie biegnącym sportowo ulicami Leszna jak najbardziej. Dlatego domagam się przywrócenia odebranego nam Leszczyńskiego Półmaratonu.  
 
Szanowny Panie Józefie Dworakowski, oczekuje Pan pieniędzy tylko od mieszkańców Leszna a ilu kibiców żużla na meczu jest z Leszna, ilu spoza Leszna? Dlaczego miasto Leszno ma płacić za rozrywkę przyjezdnych? W pewnym dużym sklepie pytają nas o kod pocztowy czyli skąd jesteśmy, dlaczego nie spytacie kupujących bilety? Ile tego dokładania miasta przyjezdnym? Ilu kibiców jest spoza Leszna?
196. Dodane przez do 167, w dniu - 28-05-2022 11:29
Zobaczymy, jak Twoja pani radna Aleksandra zagłosuje.
197. Dodane przez no name, w dniu - 28-05-2022 12:52
Jako mieszkaniec jestem przeciwny. Są inne pilniejsze potrzeby jak np. remont basenu odkrytego, remont Akwawitu... UNIA Leszno jest,spółką prywatną... po za tym te 2mln to tylko dotacja... a co z wynajmem stadionu i innymi ukrytymi dotacjami?
198. Dodane przez Mieczysław, w dniu - 28-05-2022 14:06
a z jakiej okazji ? To sport zawodowy, albo zarobi na siebie, albo nie. Dlaczego mamy płacić wszyscy, to nowy obowiązkowy podatek lokalny ? Nie na sentymentów. Zejdź chłopcze z podestu.
199. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-05-2022 16:54
Gdyby tak WIERNI KIBICE UNII z ościennych miejscowości zrzucili się po stówce(100 zł) to żużel funkcjonowałby bez wsparcia miasta. Tylko pytanie ilu jest wiernych kibiców którzy by zrobili zrzutkę 20%??? Oczywiście w zamian jakieś karneciki dla WIERNYCH. Ale patrząc na sprzedaż karnetów i ilu kibiców z tego korzysta to Wierni tylko w internecie ujadają między sobą.
200. Dodane przez zrzutka!, w dniu - 28-05-2022 18:40
Zróbcie panowie zrzutkę na www.siepomaga.pl i po problemie. Lotnisko zrobiło zrzutkę i ma, na co prosiło, zamiast wprost wyciagać ręce, bez sumienia ciągnąć pieniądze z budżetu miasta. Zrzutka!
201. Dodane przez unia, w dniu - 29-05-2022 12:29
Pieniądze od miasta czyli od nas a potem ludzie za wszystko maja płacić. Koniec z podejmowaniem decyzji bez mieszkańców. To my powinniśmy decydować.
202. Dodane przez abc, w dniu - 29-05-2022 13:47
Do kom.201 Już wszystko jest zaklepane. Borowiak ma Borowiak da ale oczywiście z naszych podatków.
203. Dodane przez ja, w dniu - 29-05-2022 14:24
unia to duma tego miasta i precz tu z tymi antyzuzlowymi na radio maryja niech daja
204. Dodane przez Do 203, w dniu - 29-05-2022 16:50
Opanuj się. Nie znoszę żużla, nie znoszę Rydzyka, nie znoszę kibolstwa. Radio M. to takie samo dziwactwo jak Unia L. Nie wykrzykuj tu nam jak chłopiec z przedszkola. Naucz się kultury, a potem zabieraj głos.  
Żużel w Lesznie to nieporozumienie, kasa na żużel? To plac sam. Ty i inni fanatycy zrzućcie się. Tak jak ktoś pisze, zróbcie konto na siepomaga.pl i dawajcie swoje uciułane grosze i odczepcie się od wspólnych pieniędzy podatników.
205. Dodane przez kierowca, w dniu - 29-05-2022 17:00
Do 203 Ani złotówki na unie i ani złotówki na Rydzyka.
206. Dodane przez Do 203 kontynuacja, w dniu - 29-05-2022 17:28
Pardon nie macie płacić na Radio Maryja tylko na pensje dla prezesa klubu. Klubu naszej matki, ojca, babci, siostry, szwagra. Bo Unia to nasza matka rodzona jest i karmi nas swoją piersią czule. A pan prezes jest najlepszy na świecie i w ogóle. Bo ja to kocham miłością nieodwzajemnioną wszystkich zawodników. Ajlawju kochani. A najbardziej to już lubię jak zawodnicy tak leżą na jednym kolanie i wypruwają sobie dla nas wiernych kibiców szwy w spodniach. Kocham Unię i jej piłkarzy! Unia gola Unia gola taka jest kibiców wola. Uniaaaaaaaa Lesznoooooo
207. Dodane przez No właśnie, w dniu - 29-05-2022 17:37
Wszystko zaklepane, elektorat pewnie dopisze i pan prezydent znów wygra wybory. Chyba, że to my, a nie kibice Unii, zadecydujemy inaczej. Przecież możemy to zrobić. To jest właściwie jedyne, co możemy w tej sytuacji zrobić. Wybrać innego prezydenta. Za rok. I to my zadecydujemy jak wydawać miejskie pieniądze.
208. Dodane przez Do kom. 207, w dniu - 29-05-2022 18:30
Dotąd nikt z kandydatów w ostatnich kilku wyborach nie podkreślał, że będzie chciał wstrzymać finansowanie tego klubu. I stawiam dolary przeciw orzechom, że w kolejnych wyborach będzie podobnie. Przynajmniej wśród kandydatów, którzy mogliby mieć szanse na zdobycie tego urzędu. Próbować zamienić człowieka na innego można, tylko czy ta zmiana coś w tej kwestii zmieni?
209. Dodane przez Do 208, w dniu - 29-05-2022 20:37
Kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije!  
Ja zagłosuję na kogoś świeżego. Kogokolwiek innego. Dać szansę komuś, komu będzie się chciało starać. W tej i innych kwestiach. Obecny prezydent jak wygra, to nie będzie miał motywacji, bo to i tak jego ostatnia kadencja. Ten nowy ma przed sobą teoretycznie dwie. A obecny prezydent i tak zniknie z firmamentu leszczyńskiej władzy, więc może dobrze już teraz dać szansę komuś nowemu.
reklama
210. Dodane przez adam, w dniu - 01-10-2022 17:32
żużel to przeszłość. max 5 lat i samo to zniknie.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj