Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Ziemniak straci poparcie PO?

Po zapowiedzi Tuska

Ziemniak straci poparcie PO?

13.09.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

Senator Wojciech Ziemniak (PO) może mieć problem ze startem w kolejnych wyborach. Przewodniczący partii Donald Tusk zapowiedział, że przeciwnicy tzw. „aborcji na życzenie” nie znajdą się na listach wyborczych Platformy. Ziemniak dotąd sprzeciwiał się temu rozwiązaniu. Zapewnia, że zdania nie zmienił.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W poniedziałek gościł w Lesznie poseł Marcin Kierwiński, sekretarz generalny PO. W konferencji prasowej wziął udział także senator Wojciech Ziemniak. Zapytaliśmy więc o jego polityczną przyszłość w kontekście niedawnej deklaracji szefa Platformy Donalda Tuska, który zapowiedział, że po wygranej w wyborach jego ugrupowanie
wprowadzi prawo do aborcji do 12 tygodnia ciąży, zaś członkowie partii, którzy sprzeciwiają się temu rozwiązaniu, nie znajdą się na listach wyborczych. -Będę w tej sprawie twardo wykorzystywał swoją pozycję w trakcie kształtowania list do parlamentu - powiedział Tusk.

Polityk z Kościana do tej pory jasno opowiadał się przeciwko liberalizacji prawa dotyczącego aborcji, jako poseł głosował wbrew wytycznym klubu. Czy to oznacza, że może utracić poparcie Platformy? Zapytaliśmy o to Marcina Kierwińskiego. -To zależy od samego pana senatora - odpowiedział - bardzo dobrze oceniam jego pracę w parlamencie, a jeśli chodzi o zapowiedź premiera Tuska, to powiedział on, że wycofamy z obiegu złe prawo.

Senator Ziemniak przyznał, że słowa przewodniczącego partii słyszał, choć zrozumiał je inaczej. -Powiedział, że po wyborach będzie rozliczał tych, którzy nie będą głosować tak, jak chce - stwierdził, jednak dziennikarze zwrócili mu uwagę, że jednak było trochę inaczej. -Od osiemnastu lat jestem w parlamencie, myślę, że PO nie musi się mnie wstydzić także w kwestiach etyczno-moralnych i myślę że tak zostanie - powiedział Ziemniak - to od Donalda Tuska zależy, czy będzie chciał, żebym zdobył mandat czy nie. Senator zapewnił, że zdania w sprawie aborcji nie zmieni.
 
Komentarze (84)
1. Dodane przez wyborca, w dniu - 13-09-2022 11:01
Proszę Pana jak Pan mówi osiemnaście lat w parlamencie . Proszę o informację ile interpelacji poselskich i ile razy Pan zabrał głos. Z góry dziękuję za odpowiedź.
2. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 13-09-2022 11:12
Dlaczego ludzie mają taki problem z aborcją na życzenie. Przecież to nie będzie nakaz aborcji tylko WYBÓR kobiety. Według mnie aborcja i eutanazja powinny być dostępne dla każdego kto chce z tego skorzystać.
3. Dodane przez Hektor, w dniu - 13-09-2022 11:25
Pan Wojciech Ziemniak nie jest z Racotu, pochodzi z Czempinia a obecnie mieszka w Kościanie.
4. Dodane przez Xd, w dniu - 13-09-2022 11:38
Odnośnie tej aborcji,Tusk powiedział ,że aborcja to wyłącznie sprawa kobiety ,to ja dziękuję za takiego faceta jak Tusk,bo jak coś dzieje się źle to kobieto radź sobie sama,decyduj a ja sobie (...) i spadam,a zresztą to było widać jak Po traktuje kobiety przy wyborach na prezydenta , Małgośka sama wyszła oświadczyć ,że rezygnuję ze startu w wyborach ,a z PO nie wyszedł z nią nikt ,kobieto radź sobie sama rób dobrą minę do złej gry.
5. Dodane przez Benedykt XVII do 2, w dniu - 13-09-2022 11:39
Dlaczego? Bo są mądrzy.
6. Dodane przez (...), w dniu - 13-09-2022 11:59
Włości w Januszewie też ma w Gminie Kościan. Po co mu to. Być panie Senatorze żeby być, to trzeba mieć szczęście. Naród niech cierpi, że tacy nami rządzą. Kobiety zostawcie w spokoju. Węgiel załatwiajcie, bo zima idzie. Rolnicy maja artykuły drogie, firmy padają, co Wy na to funkcyjni.
reklama
7. Dodane przez Zet, w dniu - 13-09-2022 12:05
Wstyd, że z takimi poglądami Z. reprezentuje ziemię leszczyńską. I to przez tyle lat. Gdyby to było tarnowskie lub zamojskie.... ale to zachodnia Polska. 
To kto jak nie parlamentarzyści z zachodu mają w końcu ucywilizować prawo wobec kobiet. Panie Ziemniak, to nie żaden nakaz aborcji, tylko DOPUSZCZALNOŚĆ. A decyzja - kobiety a nie Pana.
8. Dodane przez Imię, w dniu - 13-09-2022 12:27
I bardzo dobrze. Ziemniak i tak już za długo siedzi w parlamencie i żeruje na narodzie, powinno być tak jak w samorządach dwie kadencje i wypad z Sejmu czy Senatu, do normalnej roboty się wziąć, a nie żyć jak pączek w maśle kosztem nas zwykłych Polaków.
9. Dodane przez hiposkritos, w dniu - 13-09-2022 12:44
do kom 4 Xd stary "ale o co kaman " .? 
Żyjemy w wolnym kraju i kazdy ma prawo decyzji jeżeli chodzi o własne ciało i kobieta ma prawo sama ta decyzje podjąć. i stare dziadki , którym już konar nie płonie z zazdrości chcą to regulować . nie interesuje ich inne życie tylko poczęte , w d...pie mają dzieci z chorobami genetycznymi ,czy ludzi starszych Bo jeżeli ten kraj jest tak katolicki , to nikt aborcji nie wykona ....
10. Dodane przez Miki, w dniu - 13-09-2022 12:47
Bez obaw przejdzie do SLD albo innej parti. W lesznie takie zmiany poglądów to raczej normalne. Migracje z prawa na lewo i na odwrot. Gość 18 lat żyje za pieniądze podatnika a szary Kowalski z Leszna nawet nie wie ze on tam jest bo cisza taka
11. Dodane przez Benedykt XVII do 9, w dniu - 13-09-2022 13:20
Każdy ma prawo decydować jeśli chodzi o własne ciało? Ok, jak mężczyzna chce swoje ciało umieścić w narządzie rodnym dowolnie wybranej kobiety to też ma prawo? Pewnie że ma, bo to jego ciało i on decyduje co z nim zrobić.
12. Dodane przez Do 10, w dniu - 13-09-2022 13:34
Takich farbowanych jest więcej, popatrz wokoło najpierw komuniści a teraz KO, częściej zmieniają poglądy niż skarpety. Tak wielce walczą o ludzi a do podwładnych odnosza się jak do przedmiotów. Dlatego Donald powinien z tymi ciastolepsmi farbowanymi zrobić porzadek
13. Dodane przez A, w dniu - 13-09-2022 13:40
Wielki czas aby oddał mandat młodym, ale przecież szkoda kasy bo na pracę tego pana to nie można liczyć.
14. Dodane przez x, w dniu - 13-09-2022 13:41
Najwyższy czas żeby dał sobie spokój z polityką.
15. Dodane przez Do 9, w dniu - 13-09-2022 13:55
Nie rozumiesz prostych słów chidzilo mi o partnerstwo w związku i wspólną odpowiedzialność,ale widocznie faceci to nie faceci tylko mali chłopcy ,a ich zmartwieniem jest tylko czy im konar plonie
16. Dodane przez zolo, w dniu - 13-09-2022 14:23
No nareszcie. TYlko jak teraz bedzie po olimpiadach sie bujał? 
Za swoje?
17. Dodane przez do 14. Dodane przez x,, w dniu - 13-09-2022 15:08
ale on dał sobie spokój z polityką od samego początku, wybierali go to grzecznie pobierał diety :)
18. Dodane przez Mirek, w dniu - 13-09-2022 15:14
Czegoś nie rozumiem, to Po głosi taka tolerancję swobodę, a wewnątrz partii jednak już nie ma swobody i tolerancji. Jak nie zrobisz tak jak my chcemy to wypad, jak się niedostosujesz to wypad. Ale przecież my jesteśmy tacy tolerancyjni, każdy ma prawo do swobodnego wypowiadania się na dany temat i gdzie ta swoboda ja pytam. Obłuda jeszcze raz obłuda. Jak wrócą rządy PO to ja już widzę te degradację, teraz jest jak jest, ale za PO znowu wróci kolesiostwo i mafię i tym podobne. Pewnie za chwilę usłyszę jaki to Pisowiec ze mnie.
19. Dodane przez Burak, w dniu - 13-09-2022 15:48
Ziemniak - takie nazwisko zobowiązuje. Ach ten polski ciemnogród.
20. Dodane przez dokom. 18, w dniu - 13-09-2022 16:20
Lepiej się nie wypowiadaj. Bo mącisz i wiesz co pleciesz. Idź na spacer.
21. Dodane przez Albin, w dniu - 13-09-2022 17:00
Jak Tusk wróci do władzy go pierwszych wykiwa naiwnych lewaków i całe SLD. Ludzie sobie przypomną jak fajnie się spędza czas urlopowy u Niemca w szparagach. Teraz jest nie najlepiej ale Rudy tak wam śruby dokręci, że nie jeden oświecony zatęskni za ciemnogrodem z PiSu
22. Dodane przez Fabian, w dniu - 13-09-2022 18:08
Jak państwo dalej bedzie głosować na takich przedstawicieli PO jak Ziemniak to kiepsko widze przyszłość naszego panstwa.
23. Dodane przez Robert, w dniu - 13-09-2022 18:18
Platforma to partia dbająca o niemieckie interesy
24. Dodane przez Uważam, w dniu - 13-09-2022 18:37
Uważam, że jak najbardziej powinien odejść sam i przepisać się do np. Polski 2050. Hołownia jest anty-choice, o ile wiem.  
Uważam, że sprawa aborcji już dawno w Polsce powinna być załatwiona w sposób cywilizowany, tzn. taki, jak w większości krajów europejskich. Kobieta ma prawo decydować o swoim macierzyństwie. Od początku. Czyli dostępność do antykoncepcji przed oraz dostępność do antykoncepcji dzień po, a także możliwość dokonania aborcji. W przeciwnym razie nadal Polki będą uprawiały turystkę aborcyjną do Czech, Niemiec, Holandii. A ci panowie w sukienkach ciążowych na guziczki, jak chcą, to niech sami sobie rodzą swoich bezmyślnych naśladowców. Co ja mówię, lepiej, żeby tych hipokrytów nikt nie naśladował, bo już dość skrzywdzonych przez nich dzieci żyje w Polsce i boryka się z traumami. 
Ręce precz klechy od ciał kobiet. Nie jesteśmy waszymi inkubatorami.
25. Dodane przez Do 21, w dniu - 13-09-2022 18:45
A teraz dzięki PiS i Kaczorowi Niemcy przyjeżdżają na szparagi do Polaka.i pełzają u nas na polach po kolanach a polski lud uradowany przygląda się z otwartą gębą jakby zobaczył cud w Kanie Galilejskiej. Oj nareszcie zgnębili Niemca, dobrze mu tak temu Niemcowi.  
 
Przyjrzyjmy się teraz skąd się wzięło w języku polskim słowo na określenie sąsiadów zza granicy zachodniej. Niemiec, czyli niemy. Nie umiejący mówić w języku zrozumiałym dla Polaka. I już wszystko wiemy o mentalności naszego prostego ludu. Jak ktoś nie mówi w naszym języku, to znaczy, że nie mówi wcale. Tacy z nas światowcy. Bylejakersi ot co. I jak widać w wypowiedzi 21 dobra tradycja w narodzie nie ginie, prawda polo prawica?
26. Dodane przez Do 18, w dniu - 13-09-2022 18:55
No niestety Mireczku słabe to co piszesz i spełnię twoje pragnienie. Straszny pisowiec z ciebie. Nie widzisz belki we własnym oku, czyli twojej parti PiS, która jest totalnie przeżarta korupcją i zdegenerowana, a wypominasz innym źdźbło.  
Nie - dla krzywdzenia drugiego człowieka (kobiety) i odbierania mu prawa do samostanowienia o sobie. Trzeba się zdecydować z kim komu po drodze. Uważam że Tusk za późno zabrał się za wszystkich swoich kolegów partyjnych i zbyt duża mieszanina tam była. Trzeba postawić wymagania, a jak nie, to są inne partie, można się przepisać. . To tak, jakby twoja partia domyślam się, że jednak nie PiS, tylko konfederacja przyjmowała w swoje szeregi lewicowców 
Widzę, że w ogóle nie czaisz tematu. Sorki pogubiłeś się, ale mnie to nie dziwi. Usiłujesz za wszelką cenę wbić szpilę, bo sprawy ostatnio nie idą po waszej myśli. Ja to rozumiem.
27. Dodane przez Do 23, w dniu - 13-09-2022 19:01
Bzdura. PiS to partia, która doprowadza Polskę do bankructwa, co jest na rękę Putinowi, a ich prawa ręka czyli konfederacja, to partia dbająca o rosyjskie interesy.  
 
PO jest partią, która widzi konieczność istnienia Polski w strukturach unijnych jako jej suwerennego i silnego członka.  
 
Jak na razie to PiS skłócił nas że wszystkimi państwami europejskimi. Z Niemcami przede wszystkim. Brak umiejętnej dyplomacji to jest domena PiSu. Stawianie spraw zagranicznych w czarno-białej perspektywie. Tak się doprowadza do wojen, a nie negocjuje warunki umów. Chora partia chorych ludzi.
28. Dodane przez Do 15, w dniu - 13-09-2022 19:09
Niestety uważam, że kom. 9 ma rację. To ty piszesz jak pokręcona, bo Tuska nie lubisz (?) i jakieś dyrdymaly ci z tego wpisu nr 4 wyszły. Kobieto zdecyduj się, czego ty właściwie chcesz. Kom. 9 słusznie cię podsumował. Uważam, że ma rację. I nie jest to sprawą. płci, bo ja też jestem kobietą i nie rozumiem logiki twojej wypowiedzi.
29. Dodane przez działania po, w dniu - 13-09-2022 19:15
-głosowanie w sprawie wzmocnienia granicy - PO przeciw, -głosowanie w sprawie stanu wyjątkowego - PO przeciw, -głosowanie w sprawie przedłużenia stanu wyjątkowego - PO przeciw, -głosowanie w sprawie budowy muru - PO przeciw -głosowanie w sprawie sankcji wobec Polski PO za. -głosowanie w sprawie obniżenia wieku emerytalnego PO przeciw. -głosowanie w sprawie rezolucji przeciwko Polsce PO za. -głosowanie w sprawie wstrzymania funduszy dla Polski PO za. I tak dalej..... jeszcze jakieś wątpliwości?
30. Dodane przez Do 11, w dniu - 13-09-2022 19:15
To o czym piszesz to gwałt. Za gwałt idzie się do więzienia i boryka z innymi więźniami, którzy nie lubią gwałcicieli. Wiesz co oni robią? Zastanów się co piszesz. Może to socjopatia? A może choroba umysłowa. Sam fakt, że nazywasz się papieskim imieniem mówi mi coś o twojej kondycji psychicznej. Słabo mi jak cię czytam.
31. Dodane przez Do 2, w dniu - 13-09-2022 19:19
POPIERAM!!! 
 
Dlaczego mają problem? Myślę, że w sedno trafił kom 9. To jest grupa fanatycznych (...)którzy boją się utracić władzę nad rzędem dusz. Patriarchat się wali, starają się więc ocalić jeszcze jego resztki, ale to się już nie uda.
32. Dodane przez To ja, w dniu - 13-09-2022 19:39
PiS dobrze rządzi tylko za dużo pieniędzy nierobom rozdaje no o jeszcze nie jest wcale tak drogo jak nieudaczniki płaczą do roboty u Niemca niech się zatrudnia to zarobią bo u polskich złodziei to robić trzeba a oni udają że płacą
33. Dodane przez ada, w dniu - 13-09-2022 19:43
Bodajże w 1982 roku nastąpiła premiera piosenki Heleny Vondráčkovej - Malovani Dzbanku.  
Kto by przypuszczał, że to były prorocze słowa do obecnego lidera tzw. opozycji totalnej. Czeska jasnowidz.
34. Dodane przez Do 32, w dniu - 13-09-2022 20:24
PiS dobrze rządzi? Przecież to, że rządzi zawdzięcza tylko temu że kasę rozdaje. Gdyby nie to, nie byłoby już dawno o nich mowy. Przecież żadna inna partia tak nie nakradla i tak nas z Europą nie poróżniła. Nikt tak gospodarki nie spieprzył jak oni. Niej tak Polski nie zadłużył. Co niby takiego dobrego w tych posunięciach. I ten nepotyzm i rozkradanie dla siebie. Czy wszyscy oślepliście od tych ich srebrników. Ich blask źle wam robi ma oczy.
35. Dodane przez Do 33, w dniu - 13-09-2022 20:26
Musisz być wiekowym człowiekiem. Matko ta pani jeszcze żyje? O matko i córko, młodzi nie wiedzą kto to jest. To najlepszy dowód na to, że wasze pokolenie już siedzi w lamusie. Miłego wspominania przeszłości, jak prawdziwe wapniaki.
36. Dodane przez Do35, w dniu - 13-09-2022 21:21
Nie martw się, też będziesz tym wapniakiem jeśli w ogóle do żyjesz tych lat
37. Dodane przez Do 35, w dniu - 13-09-2022 21:28
Najpiękniejsze jest to, że totalna opozycja może tylko wspominać, że rządziła i że tak zostanie na długie lata
38. Dodane przez Do 36, w dniu - 13-09-2022 22:28
Może nie dożyję. Powiem ci w sekrecie, że po cichu na to liczę, patrząc na to, jak beznadziejnym stanem jest starość. Wiesz, myślę nawet o tym, aby zakończyć sprawę na własnych warunkach :). Oczywiście jeszcze nie teraz, chyba, że los zadecyduje za mnie. Ale jak słusznie ktoś tu powiedział, każdy z ludzi ma prawo do decydowania o sobie. Także ma prawo do godnej smierci (eutanazja). W Polsce to niestety niemożliwe. W tym celu trzeba udać się do Holandii lub Szwajcarii. No i trzeba dysponować pewnymi konkretnymi zasobami finansowymi. 
 
I jeszcze jedno. Polska to nie jest kraj dla starych ludzi. Tu starzy ludzie nie żyją godnie. Opieka medyczna pod zdechlym Azorem, brak rozwiązań systemowych odnośnie ludzi w twoim wieku, brak specjalistycznych ośrodków opiekuńczych. Przykładem państwa, które dobrze sobie radzi ze swoim starzejącym się społeczeństwem jest Szwecja. Ale oni to jest zupełnie inny wymiar społeczeństwa, do którego powinniśmy aspirować. To się nazywa społeczeństwo obywatelskie. Niestety propisowskie nastawienie naszych rodaków pokazuje, że w tej kwestii jesteśmy na dnie. O ile wcześniejsze rządy usiłowały w nas Polakach wyzwalać jakieś pozytywne energie w tym kierunku, to obecny demotywujący system całkowicie zniszczył to, co z takim trudem udawało się zaledwie zaszczepić. Dotyczy to także etosu pracy i poczucia odpowiedzialności społecznej.  
 
Żeby się dobrze starzeć w Polsce trzeba mieć bardzo dużo oszczędności. Przykładem może być nasz wspaniały żeglarz kapitan Baranowski. Aby zapewnić żonie cierpiącej ma Alzheimera godną opiekę musiał sprzedać dom. Sam zamieszkał w skromnym mieszkanku. Jak twierdzi, suma, którą udało mu się uzyskać ze sprzedaży, powinna wystarczyć do końca. Wiesz zapewne o jaki i czyj koniec chodzi. Sam więc widzisz, że żeby w miarę godnie się zestarzeć trzeba dużych pieniędzy. Czego ci serdecznie życzę.
39. Dodane przez Nowy, w dniu - 14-09-2022 08:38
Szacunek!
40. Dodane przez zmierzcha już, w dniu - 14-09-2022 08:45
Zabijanie nie narodzonych dzieci nie jest żadnym wyborem-jest zimnym morderstwem w imie bestialsko rozumianej tzw" wolności kobiet".
41. Dodane przez orbis, w dniu - 14-09-2022 09:11
Dlaczego dopiero teraz nawoziło się to po świecie że pieniądze podatnika a w zamian co dał wyborcom
42. Dodane przez Do 40, w dniu - 14-09-2022 10:19
Aborcja nie jest zabijaniem dzieci. To usunięcie płodu, który nie ma wykształconych podstawowych organów, w tym cun. Jeśli ktoś aborcję traktuje jak ideologię to mówi o zabijaniu dzieci i to jest davpgia. Zresztą czy my tego zakażemy czy nie to i tak to się będzie działo. Zawsze się działo. Od początku istnienia ludzkości kobiety pozbywały się niechcianych ciąż.  
Pytanie tylko w jakich warunkach będą to robiły. Czy z narażeniem zdrowia i życia, czy godnie. 
Nikt nikomu usuwać ciąży nie każe. Dla niektórych jest to wybór, dla innych konieczność. 
Proste i bezemovjonalnevpodejsvie do tej sprawy byłoby wskazane 
Mniej słuchania ambony więcej wiedzy!
43. Dodane przez Do 40, w dniu - 14-09-2022 10:57
Będę polemizować! 
Dla mnie morderstwem z zimną krwią jest dopuszczanie się aktów pedofilii na nieletnich w czym specjalizuje się kler. Mordują psychikę młodego człowieka, który już nigdy po takiej sytuacji nie będzie dobrze funkcjonował. Jest wiele metod mordowania. Przez pedofilów w sutannach wielu ludzi zostało "zamordowanych" i muszą z tym żyć  
Usunięcie ciąży to zabieg medyczny. Gdyby to mężczyźni mieli tą moc sprawczą noszenia ciąży, to aborcja byłaby zapewne wpisana w NFZ jako normalna procedura medyczna. Podobnie jak czas menstruacji zostałby uznany za czas okresowej niezdolności mężczyzny do pracy.  
 
I jeszcze ciekawostka biologiczna. Koniki morskie mają ma odwrót. Samica konika morskiego umieszcza w torbie samca narządem o charakterze pokładełka swoje jaja. Tam samiec je sobie zapładnia i nosi aż do pojawienia się wylęgu w torbie. Czyli jest to przykład na to,że ewolucja mogła pójść zupełnie innym torem. Tylko przypadek sprawił, że jest tak, jak jest. Ciekawe. Jak wyglądałby świat, w którym mężczyźni noszą w workach na brzuchu lub na plecach ciążę, a to kobiety swoimi narządami umieszczałyby dla obopólnej przyjemności komórki jajowe w narządzie męskim. Ciekawe jak panowie ustanowiliby wtedy system prawny. Aborcja na żądanie byłaby moim zdaniem wpisana do konstytucji.
44. Dodane przez Do38, w dniu - 14-09-2022 12:56
Musisz być bardzo nieszczęśliwym człowiekiem.
45. Dodane przez do 43, w dniu - 14-09-2022 13:13
"Biologu", ewolucja to nie jest przypadek,
46. Dodane przez do Tego, co na imię ma 40 i 4, w dniu - 14-09-2022 13:25
Autor komentarza 38 może i nie pisał na temat (tematem była aborcja, a nie eutanazja), ale napisał prawdę i to czy jest, czy nie jest szczęśliwy nie ma tutaj żadnego znaczenia. Wracając do meritum sprawy, czyli do Ziemnaka, to czytałem, że Komunistyczna Partia Chin wycofała swoje poparcie dla ryżu, pani Spurek z Zielonych wycofała poparcie dla mięsa, a dla wódki - nikt i tego się trzymajmy.
47. Dodane przez Korwin, w dniu - 14-09-2022 14:40
Przecież sami, żeście go wybrali senatorem. A teraz lincz "postępowej" zachodniej Polski nad politykiem. Śmiech na sali !
48. Dodane przez Korwin, w dniu - 14-09-2022 14:47
Aborcja jest dozwolona w Niderlandach do 24. tygodnia ciąży. Czy takiego chcemy "prawa" ? Skoro idziemy bardzo proeuropejsko, pytanie do posła Kierwińskiego i PO.
reklama
49. Dodane przez Do 45, w dniu - 14-09-2022 16:50
Możesz sobie wierzyć w co chcesz. Wg współczesnej antropologii i filozofów antropologii ewolucja nie ma charakteru celowego. Nie słuchaj tego, co ci powie o ewolucji ksiądz. On ci opowie coś, co będzie się musiało zgodzić z tym, co jest w prawie kanonicznym. Aby zgłębiać naturę rzeczy, naturę świata dobrze jest pozbyć się wszelkich uprzedzeń i stereotypów. Otworzyć umysł na nowe. Zastosować podejście fenomenologiczne. Wiem, że tego nie zrobisz i mnie to ani grzeje, ani ziębi. Ale chociaż raz w życiu usłyszałeś coś nowego. I to jest wartość dodana. Inaczej nie wiedziałbyś, że istnieją ludzie, którzy są ciekawi dlaczego tu są i nie zadowalają się byle opowiastką o człowieku ulepionym z gliny.
50. Dodane przez Do 44, w dniu - 14-09-2022 17:02
Każdy człowiek ma w życiu momenty wielkiego szczęścia i wielkiego smutku np. kiedy żegnamy bliskich lub coś się w naszym życiu kończy. To są naturalne procesy, na które jesteśmy wystawieni, i z którymi musimy sobie radzić. Jednym wychodzi to lepiej, innym gorzej. Buddyści Zen proponują, aby nie przywiązywać się do ludzi, miejsc i sytuacji. Dla człowieka zachodu trudne do wyobrażenia. Zapewne taka filozofia sprawia, że nie bylibyśmy nigdy nieszczęśliwi. Ale czy potrafilibyśmy choć przez chwilę być szczęśliwi? Oto jest pytanie. 
Osobiście odczuwam od pewnego czasu stan, który nazwać można psychicznym dobrostanem. Bywają chwile permanentnego szczęścia, unikam bycia osobą nieszczęśliwą. Każdy musi sobie wypracować swój sposób radzenia sobie z życiem. Nikt za ciebie tego nie zrobi.  
 
To, że widzę ostro pewne sytuacje i sprawy zawdzięczam postawie dystansowania się. Staram się dokonywać rzeczowego oglądu właśnie z dystansu. Domyślam się, że jesteś inny/ inna i to szanuję. Nie mniej mam wrażenie, że nie zależy ci na poznaniu czegoś nowego, a jedynie na czymś co nazywasz "swoją racją". Ok.
51. Dodane przez Do 48, w dniu - 14-09-2022 17:03
Tak, chcemy legalnej aborcji. Właśnie o tym cały czas tu mówimy. Czyżbyś przespał wcześniejsze wpisy śpioszku?
52. Dodane przez Do 47, w dniu - 14-09-2022 17:09
Właśnie o tym mowa, że trzeba zaprowadzić jakieś jasne reguły. Wasza partia jest antysemicka i homofobiczna oraz antyeuropejska. Macie jasny program tępienia tych ludzi. Pora, żeby inne partie też dookreśliły jasno swoje zasady. Np. stosunek do aborcji, do homofobii, antysemityzmu, prouropejskości itd.  
Uważam, że czas najwyższy, aby PO na poważnie zabrało się za rozdział państwa od kościoła. Aborcja jest jednym z tematów z tym związanych. Przez ten sojusz z ołtarzem mamy ciągły problem z podlizywaniem się rządzących kościołowi. To jest chore i należy to jak najszybciej uciąć.
53. Dodane przez do 35, w dniu - 14-09-2022 17:16
Jak chcesz wiedzieć co ciebie czeka w przyszłości to zajrzyj w OKO SAURONA . Taki bohater z trylogii Władcy Pierścieni.
54. Dodane przez Do 53, w dniu - 14-09-2022 18:58
Sorki nie mój klimacik :)
55. Dodane przez do 49, w dniu - 14-09-2022 19:49
Czy udało ci sie napisać chociaż jeden komentarz bez użycia słowa "ksiądz" "ambona" itp?Nie przyjeli cie do seminarium czy co?
56. Dodane przez do 43, w dniu - 14-09-2022 20:07
Usuniecie ciązy jest takim samym zabiegiem medycznym jak zadżganie innej osoby ostrymi szczypcami albo bardziej wyrafinowane rozerwanei pompą próżniową vacum całego ciała.Caly porządek prawny zachodneigo świata i nie tylko opiera sie na dekalogu a tam jak wół jest napisane Nie Zabijaj !!!Lewactwo ma bardzo wąskei postzreganie świata i stąd ten ich fanatzym i entuzjazm do zabijania nie narodzonych dzieci bo wg nich to świadczy o nowoczesnosci i o zgroza o europejskosci
57. Dodane przez do 51, w dniu - 14-09-2022 20:10
Aborcja nigdy nie będzie legalna-za wszystko wczesniej czy pózniej odpowiesz.Nawet jak tego nie robisz ale glosując za to tak jakbyś dawała nóż do ręki
58. Dodane przez A, w dniu - 14-09-2022 21:29
Inne kraje europejskie poradziły sobie z kodyfikacją prawną, to i Polska kiedyś też osiągnie ten stan oświecenia. Prędzej czy później. Nawet katolickiej Irlandii to się udało.  
 
Jeśli chodzi o obecne żądanie legalizacji aborcji, to wynik grzebania przez PiS przy tym prawie od 7 lat. Gdyby go nie zaostrzono (prawa), nadal mielibyśmy zapewne konsensus. Ale PiS chce się za wszelką cenę podlizać kościołowi, poza tym organizacje typu ordo juris (opłacane przez Kreml) nasiliły swoje działania i efekt jest jaki jest. Czyli mamy do czynienia ze skutkiem odwrotnym do zamierzonego. Ludzie są już tak rozsierdzeni podejmowaniem decyzji dotyczących ich życia osobistego przez kościół, że chcą natychmiastowego przywrócenia wolności wyboru w tej kwestii. Mówię o ludziach światłych i świadomych. Wolność wyboru nie oznacza nakazu wykonywania zabiegów aborcji. To jest ta kolosalna różnica.  
 
Niestety część społeczeństwa tego nie rozumie. Jak wynika z niektórych wpisów są tak zajadli, że nie powstrzymają się przed użyciem gróźb karalnych. To się ściga numerku 57. Mogę cię oddać do sądu za takie pogróżki. Na razie nie do polskiego, ale do Strasburga. :)
59. Dodane przez Do 57, w dniu - 14-09-2022 21:30
Nie strasz nie strasz bo się ze Sroczyńskim spotkasz.
60. Dodane przez Do 55, w dniu - 14-09-2022 21:32
Nie lubię facetów i uważam, że robią w Polsce złą robotę. Jeszcze raz ci napiszę, żebyś mógł poprzeżywać: ksiądz i ambona.
61. Dodane przez Do 57, w dniu - 14-09-2022 21:43
Na egzorcyzmach w kościele takie głupoty wciskają?
62. Dodane przez Do 56, w dniu - 14-09-2022 21:57
Nie wypowiadaj się na temat, na którym się całkowicie nie znasz. Naoglądaeś się krwawych filmików i nasłuchałeś kazań KSIĘDZA Z AMBONY i powtarzasz bezmyślnie. Bzdury powtarzasz.  
 
Porządek prawny zachodniego świata opiera się na prawie rzymskim. Dlaczego religie uzurpują sobie prawo do narzucania innym swoich przekonań? Wbij to sobie raz na zawsze do głowy. Europejskie prawo jest zbudowane na bazie prawa rzymskiego, a nie dekalogu.  
 
Ciekawe, czy w ogóle wiesz skąd się wziął dekalog. To nie jest wynalazek chrześcijan. To jest prawo mojżeszowe. Prawo starozakonnych! 
 
"I co ty na to kochanie? Trapowe opowiadanie." 
 
A wiesz, że Maria matka Jezusa z Nazaretu i Jezus z Nazaretu byli Żydami? Należysz do partii Korwin i promujesz antysemityzm?  
 
"I co ty na to kochanie? Trapowe opowiadanie".  
 
Jeśli chodzi o fanatyzm to go widzę w twoim wpisie. Fanatyzm religijny, który polega na narzucaniu zasad religijnych osobom, które z religią jakąkolwiek nie chcą mieć nic wspólnego.  
 
" I koniec bomba, kto czytał ten trąba"
63. Dodane przez Do 56, w dniu - 14-09-2022 21:58
Przeczytaj komentarz 42. Tam jest wyjaśnione to, czego nadal nie rozumiesz.
64. Dodane przez Do 57, w dniu - 14-09-2022 22:00
Nigdy nie mów nigdy i nie interpretuj rzeczywistości, bo ci to w ogóle nie wychodzi. Żyjesz w matriksie.
65. Dodane przez do 61, w dniu - 14-09-2022 22:34
Nie , nie o egzorcyzmy chodzi-to mówia psychologowie i psychiatrzy
66. Dodane przez do 62, w dniu - 14-09-2022 22:44
Masz konstrukcje psychiczną fanatycznego taliba a twoją religia jest głęboka ,i slepa wiara w to ,że jestes tylko worem trzewno mięsniowym i żadnego boga oprócz lewackich ideologów marksa engelsa i im podobnych nie ma.Smutny człowieczku co cie tak ogranicza ,ze nie mozesz wyiśc z ciasnego postrzegania świata
67. Dodane przez @58, w dniu - 14-09-2022 23:04
To ..byłby pierwszy proces pomiędzy Sądem Ostatecznym a Sądem w Strasburgu-znając Mumijne sądy nie wiadomo kto by wygrał
68. Dodane przez Do 67, w dniu - 15-09-2022 10:05
Nie wierzę w to co ty. Sądem ostatecznym straszą was z ambony żebyście byli posłuszni i nie podskakiwali. Trzymają was w ten sposób krótko za uzdę.  
Grzeczni tacy jak ty idą prosto do "nieba", ci pozostali czyli myślący idą tam gdzie chcą. I nie strasz mnie tu piekłem czyśćcem czy waszym niebem, bo nawet nie wiesz, skąd ten trójpodział wziął się w chrześcijaństwie. Oto dowiedz sie, chrześcijanie zapożyczyli to od politeistycznych starożytnych Greków. Parnas, Pola Elizejskie i Tartar. No widzisz jak niewiele wiesz o swojej religii.
69. Dodane przez Do 66, w dniu - 15-09-2022 10:10
No to się odegrałeś na swoim nieprzeciętnie błyskotliwej poziomie. Jestem istotą głęboko duchową. I żadne twoje insynuacje i smętne porównania tego nie zmienią. Dowal mi jeszcze, bo widzę, że to cię raduje w Panu. Jak to chrześcijanie pięknie nam tu pokazują co oznacza miłość bliźniego swego. Jak to pięknie potrafią się bić za "życie poczęte i nienarodzone", a zabijać innych słowem złym. Zdrowia życzę.
70. Dodane przez Inna refleksja, w dniu - 15-09-2022 10:18
Ktoś się powołuje na dekalog, który swego czasu wg legendy miał znieść Mojżesz narodowi wybranemu z góry na tablicach. Ok, idźmy tym tropem. Myślę, że pierwsze przykazanie jest tu tym najważniejszym. Gdyby było inaczej byłoby raczej na końcu. No to dajemy. "Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną". A cóż mamy u naszych katolików. Samych otaczanych boską czcią świętych, do których się modlą, , ich zaschnięte palce, kości i napletki i inne części ich doczesnych szczątków. Podzielili Boga na trzy części. Mojżesz od dekalogu, na który się powołują zapłakałby się. 
No i jeszcze to przykazanie "nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu" i "nie pożądaj żadnej rzeczy bliźniego swego". No cóż, jak widać, wszystko jest względne. :)
reklama
71. Dodane przez Jeszcze z innej beczki, w dniu - 15-09-2022 10:48
O procedurze medycznej, którą ktoś tu tak pięknie udramatyzował, że wyszedł nam horror jak u Stevena Kinga.  
 
 
No właśnie, brak wiedzy plus nadmiarowe emocje powodują, że wypisuje tu ktoś takie makabreski. 
 
Każda operacja, czy zabieg chirurgiczny wiąże się z naruszeniem ciągłości tkanek. Proponuję obejrzeć relacje z operacji na otwartym sercu lub płucach, np.przeszczep serca lub usunięcie płata płuc . Co widzimy?. Rozciętą klatkę piersiową, żebra odcięte od mostka. Oba łuki żeber uniesione ku górze w celu umożliwienia dostępu do pola operacyjnego. I to wszystko na żywym organizmie. No masakra jakich mało, w oczach laika oczywiście. Każda procedura chirurgiczna to rozcinanie, wykrawanie, czasem koagulacja, czasem podwiązywania, czasem miażdżenie i rozrywanie. 
Nie inaczej jest w przypadku usuwania płodu. To jest zabieg radykalny. Dlatego chirurgiem zostaje tylko osoba o specjalnych predyspozycjach. Z dobrym, okiem, sprawna ręką, silnymi nerwami. Kompetentna i wysoko wykwalifikowana. Osoba, która nie dostaje spazmów i migotania pępka na widok narządów wewnętrznych zbroczonych krwią, która potrafi trzymać emocje na wodzy. Czyli profesjonalista. 
 
Życzę przy postrzeganiu zabiegów medycznych, w tym zabiegu aborcji, więcej myślenia rzeczowego, a mniej histerii. To jest jeden z normalnych zabiegów medycznych. Przestańmy robić z tego ideologię. Kto będzie chciał lub musiał skorzystać - skorzysta. Kto ma inne zasady - nie skorzysta. 
 
Koniec kropka.
72. Dodane przez Do 65, w dniu - 15-09-2022 14:06
Klepanie zdrowasiek do obrazka niby czym jest? Płacenie barmanom za pokropienie wodą?
73. Dodane przez Do 66, w dniu - 15-09-2022 19:34
Twoja wiedza o fizjologii i anatomii człowieka jest zerowa, więc wyświadcz nam tu przysługę i nie wymądrzaj się na temat wora. Wory to ty możesz mieć pod oczami. A w trzewiach , no cóż, zależy co przyjmujesz. Jakieś zioła? Grzybki? Nadużywasz Szwaermerei, czyli słynnej nalewki z "Empuzjonu"? To wiele wyjaśnia! :) 
Jeśli uważasz, że osoba, która nie identyfikuje się z waszym bogiem jest lewakiem od Engelsa i Marksa, to znaczy, że masz niewyobrażalnie ograniczone horyzonty myślowe. 
 
Proponuję, abyś zajął się swoim sumieniem i tym, co tam na tym sądzie będziesz zeznawał. Nie wtrącaj się do sumienia innych ludzi. Nie narzucaj mi w co mam wierzyć. Nie naśladuj Świętej Inkwizycji. Nie pal tych, których nie rozumiesz na stosie. Nie obrażaj.
74. Dodane przez do 69, w dniu - 15-09-2022 21:50
Dla takiej uduchowionej istoty jak ty zapewne najbardziej uduchowionym krajem jest lewacka Hiszpania gdzie przeszedł projekt ustawy ,że 16 letnie dzieci mogą dokonywac aborcji na swoich nie nie narodzonych dzieciach bez niczyjej zgody-w imię wolności.Może cie otrzeżwi to ,ze walsnie tam w poczatkach pandemi covid opiekunowie porzucali swoich podopiecznych w "pensjonatach" spokojnej starosci i chorzy niedołęzni bez opieki konali obok juz niezyjacych tak ,ze musiano kierowac tam wojsko niestety do dzeynfekcji gdyz zmarli spoczywali w łózkach.I to sa te wasze szlachetne ideały i uduchowiony bełkot wszelkiej masci postępowych "bohaterów" Do 71 i 73-chyba jakis doktor Lecter sie tutaj objawił .
75. Dodane przez Do 74, w dniu - 15-09-2022 23:33
Moje życie duchowe nie ma nic wspólnego z omawianym tu tematem.  
 
Temat aborcji jest poruszany w kontekście praw kobiet. Nie mieszaj porządków. I nie manipuluj moimi wypowiedziami w złośliwy sposób.  
 
Rzeczywiście w Hiszpanii 16-latki mogą bez zgody rodziców usunąć ciążę na życzenie do 14 tygodnia ciąży. Tak postanowili Hiszpanie. Mają do tego prawo. 59% ich obywateli jest za takim rozwiązaniem. Nie rozumiem, czym się tak emocjonujesz. Dzieci nie powinny rodzić dzieci. I tu dochodzimy do kwestii fundamentalnej. ANTYkONCEPCJA i uświadamianie młodzieży w sprawach seksu. Niestety rozwój cywilizacyjny i jego konsekwencje są takie, że dzieci w coraz młodszym wieku są bombardowane seksem. I czy tego chcemy, czy nie może się zdarzyć, że ten seks w moim zdaniem zbyt młodym wieku zaczną uprawiać (brzydkie słowo, ale nie ma lepszego,).  
 
A co ma piernik do wiatraka z tym dalszym ciągiem wypowiedzi? Nie rozumiem.  
Znowu próba manipulacji. Rozmawiamy o prawie kobiet do podjęcia decyzji w sprawie przerwania ciąży. Dlaczego uciekasz w stronę dziwnych skojarzeń. Co ma aborcja do zachowań ludzi w czasie pandemii? Nie wiem, czy to w ogóle prawda co piszesz. Nie znam tej historii więc się nie wypowiem. Uważam, że manipulujesz celowo sprowadzając dyskusje na inne tory.  
 
Jesteś osobą niezwykle emocjonalną. To jest problem w rozmowie z kimś takim jak ty. Przerzucasz się argumentami nie mającymi z sobą związku. Takie jest moje zdanie.  
 
Co do twojej wypowiedzi pod adresem komentarzy 71 i 73 znów jesteś złośliwa lub złośliwy. Nic tym nie osiągniesz. Nadal to co robisz nie jest sensownym przedstawieniem argumentow. Uważam, że 71 i 73 przedstawili argumenty, które zbiły cię z pantałyku i dlatego także im próbujesz dokopac. To co robisz to nie wymiana myśli, a jedynie emocjonalna chęć dowalenia adwersarzowi. Twoje wypowiedzi nie podobają mi się. Są wg mnie prostackie i prymitywne. Ale masz prawo być takim człowiekiem jakim chcesz. A ja mam prawo nie znajdować niczego sensownego w tym co piszesz. Wolność :).
76. Dodane przez do 75, w dniu - 16-09-2022 09:29
Jedyna "Wolnośc" jaka cię dotyczy to wolność od rozumienia -dla takich jak Ty i Tobie podobnych prawda i proste zasady są manipulacją .Wolność tak !!! ale dla każdego-również tego który sie jeszce nie narodził.Jesli się to odbiera to jest to wolnością rozumianą w bestialski sposób i nie ma tutaj znaczenia czy ty chodzisz do kościółka czy nie chodzisz.
77. Dodane przez Do 76, w dniu - 16-09-2022 12:41
Płód to płód. Póki nie ma wykształconego centralnego układu nerwowego trudno mówić o człowieku. To potencjalny człowiek. . Proponuję przeczytać jakiś podręcznik poświęcony embriologii. Traktujecie embriony z większym szacunkiem niż ludzi. To jest szokujące.  
 
Żołedzie to nie dęby.  
 
Ciekawe, że jak płód staje się noworodkiem, to was przestaje interesować. To mnie zawsze w tej waszej zajadłości zastanawia, o co wam rzeczywiście chodzi. Ideologia i zakłamanie. Hipokryzja. Tyle w temacie waszej obrony życia.
78. Dodane przez Do 76, w dniu - 16-09-2022 12:51
I po co to bestialstwo. Mnie nie zszokujesz ani nie urazisz. Tylko sobie ciśnienie podnosisz niepotrzebnie. Ciągłe argumenty ad personam. No bo nic nie masz mądrego do powiedzenia w tej kwestii. Ciągłe blalabla. Bestialstwo, krwawy mord, zdziczenie, miażdżenie rozszarpywanie. Tobie to się chyba podoba. Przyznaj się, masz upodobanie w tym gmeraniu w bebechach. Zapisz się na jakąś podyplomówkę z zakresu medycyny albo na drzwi otwarte do Uniwersytetu Medycznego i sobie pooglądaj to, co cię tak kręci. Przestań wywlekać te swoje fobie, bo już nudzisz.
79. Dodane przez Do 76 i 74 choć myślę, że to ta sama osoba, wręcz mam pewnosc, w dniu - 16-09-2022 14:42
Płód w 14 tygodniu ciąży ma długość 9 cm i wagę 30g.
80. Dodane przez do myśliciela z 79, w dniu - 16-09-2022 16:16
I co w związku z tym? A ile by mial mieć? tyle co słoń ?Robisz tutaj za wikipedie?-przeciez te anatomiczne szczegóły znane sa od szkoly sredniej albo mozna sobie przeczytać...i własnie z powodu tych wymiarów staliście się mentalnie upośledzionymi lewackimi onucami i dotkneła was ta bestialska wściekłośc którą tutaj prezentujecie ? Szkoda klawiatury na was ale w USA lewactwo w odwrocie-juz kolejny stan tym razem INDIANA z prawie całkowitym zakazem
81. Dodane przez A mnie, w dniu - 16-09-2022 17:28
Mnie nie szkoda na was klawiatury. W odróżnieniu od ciebie szanuję tych, którzy już są na tym świecie bardziej od embrionów :) 
 
 
Dlatego będę nadal kontynuować.  
 
 
Bardzo ciekawy temat wywołałeś. Chodzi mianowicie o USA. Kraj ten miał zagwarantowane konstytucyjnie prawo kobiet do aborcji. Jednak ostatnio Sąd Najwyższy unieważnił pewien wyrok sprzed 50 lat. Prawo do przerywania ciąży wynikało z konstytucji. Wyrok S.N. spowodował, że podważono to prawo. Co nie oznacza, wg konstytucjonalistów, że w USA aborcja jest zakazana. To od gubernatorów poszczególnych stanów zależało będzie jak potraktują sprawę. Czy umieszczą zakaz w swoim prawie stanowym, czy umieszczą w nim prawo do aborcji. Jak można było się spodziewać stany rządzone przez republikanów z miejsca wprowadziły zakazy. Stany, w których rządzą demokraci są nie zagrożone zakazem. Wniosek płynie z tego taki, że także Amerykanki będą musiały uprawiać turystykę aborcyjną pomiędzy stanami. USA to wielki kraj - kontynent. Nie będą miały z tym problemu, choć będzie to z pewnością stanowić spore utrudnienie. Demokraci nawołują do prac legislacyjnych przywracających prawo do aborcji oraz do pokojowych marszów w obronie praw reprodukcyjnych. Joe Biden uznał sprawę zakazu za "tragiczny błąd" jak się wyraził.  
 
Cdn
82. Dodane przez Do 80 cd, w dniu - 16-09-2022 18:40
Cały bałagan w USA zaczął się od momentu,gdy republikanie zawładnęli Sądem Najwyższym. Czy coś nam to przypomina? PiS? Sądy? TK? Ustawy? Jazda po ustawie aborcyjnej? Jak się prawica do czegoś dorwie, to pierwsze co robi, to kobietom między nogi zagląda. A dlaczego? W Polsce , żeby mieć wpływy u hierarchów i Rydzyka. Ale to jest na marginesie. Wracajmy do USA. 
 
Połowa stanów USA zostanie pozbawiona dostępu do legalnej aborcji, czyli około 36 mln kobiet. Jak już powiedziano skutkiem tego będzie turystyka aborcyjną między stanami. 
 
Przed zmianami kobiety w USA miały bezwarunkowe prawo do aborcji w I trymestrze ciąży. Są stany, które to prawo bezwarunkowe wpiszą do swoich konstytucji stanowych, są takie, które wpiszą zakaz i jest kilka stanów, gdzie w tej sprawie odbędzie się referendum, ponieważ społeczeństwo jest w tej kwestii podzielone. 
 
Okazuje się, że w Polsce społeczeństwo w tej akurat kwestii podzielone nie jest. Za prawem kobiet do podjęcia decyzji o aborcji jest 66% obywateli, a przeciw jedynie 8%. Chociaż w czymś my Polacy się zgadzamy. I dobrze!
reklama
83. Dodane przez A co na.polskim podwórku?, w dniu - 16-09-2022 19:53
Ano w Polsce stara bida, chciałoby się powiedzieć.  
 
 
Konstytucja w Polsce nie reguluje prawa dotyczącego aborcji. Dlatego wywodzenie zakazu aborcji z prawa do życia albo odwrotnie prawa do aborcji z prawa do samostanowienia jest nieuzasadnione. Wg konstytucjonalistów to, czy prawo do aborcji będzie obowiązywało w Polsce powinno być suwerenna decyzją parlamentu.  
 
Coraz większa rzesza Polaków dostrzega, że zakaz aborcji nie oznacza braku aborcji.(66,% za przywróceniem prawa do aborcji).  
W czerwcu tego roku w parlamencie przedstawiono projekt takiej ustawy. Zakładał on finansowanie przez NFZ terminacji ciąży do 12 tygodnia jej trwania bez względu na powód oraz po 12 tygodniu ciąży w przypadku wad płodu lub gdy ciąża jest wynikiem czynu zabronionego.  
Z wiadomych względów ustawa poszła do kosza. PiS z przystawkami ją odrzucił. Ale ciekawe były opinie na jej temat pozostałych ugrupowań. PO - za, Lewica ,- za, Polska 2050 - w zależności od przekonań członków za lub warunkowo za ( czyli za przywróceniem konsensusu aborcyjnego), PSL za konsensusem. 
 
Biorąc pod uwagę ewentualny wynik wyborów w 2023, miejmy nadzieję odmienny od dotychczasowych, jest wysoce prawdopodobne przywrócenie prawa dot. przerywania ciąży sprzed barbarzyńskich zmian jakich dokonał PiS. 
 
Warto zaznaczyć, że Polska jest jedynym dużym państwem europejskim, w którym obowiązuje całkowity zakaz aborcji.  
 
Od nas, wyborców będzie zależało co dalej.
84. Dodane przez Do 79, w dniu - 16-09-2022 19:59
Płód w 12 tygodniu ciąży ma 6 cm i waży 9 gramów. Wcześniejsze fazy do sprawdzenia niekoniecznie w wikipedii. Lepiej w literaturze fachowej. Tam napisano jak wygląda faza embrionalna i kolejne etapy kształtowania zalążków organów. Zdecydowanie jest to faza żołędzi a nie dębów.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj