Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Leszno arrow Borowiak: wycinki drzew nie będzie, będą badania

Prezydent zmienia zdanie w sprawie "lasku" na Rejtana

Borowiak: wycinki drzew nie będzie, będą badania

16.11.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Władze Leszna zmieniają zdanie w sprawie przyszłości porośniętej drzewami działki na Osiedlu Rejtana. Nie podjąłem i nie podejmę decyzji o wycięciu drzew, będziemy rozmawiać o urządzeniu tam parku – zapewnił prezydent Łukasz Borowiak podczas spotkania z mieszkańcami, które odbyło się w Szkole Podstawowej nr 13.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spotkanie w SP 13 miało być poświęcone różnym tematom związanym z działalnością leszczyńskiego samorządu, jednak zdominowała je jedna sprawa: kwestia tzw. „lasku”, czyli ponadhektarowej działki położonej vis-a-vis szkoły. Dwa lata temu miasto wystawiło ją na sprzedaż, ponieważ zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego z 2014 roku ma być ona przeznaczona pod budownictwo wielorodzinne. Wywołało to protesty
mieszkańców, którzy byli przeciwni kolejnym blokom i wycinaniu drzew, przez co przetarg odwołano. Mieszkańcy osiedla złożyli dwie petycje, w których domagali się zmiany planu zagospodarowania przestrzennego i pozostawienia działki jako terenu zielonego. Podczas ostatniej sesji Rada Miejska Leszna obie petycje odrzuciła, co spotkało się z dużym niezadowoleniem mieszkańców osiedla.

Już na początku spotkania w „Trzynastce” prezydent Borowiak wrócił do tematu „lasku”. -Nie było i nie będzie decyzji o wycinaniu drzew - zapewnił. Co więcej, zmienia się pomysł na zagospodarowanie działki. -Chcemy we współpracy z państwem urządzić tam teren zielony - powiedział Borowiak. Na początek jednak ma być wykonana analiza dendrologiczna i fitosanitarna terenu. -Według naszych danych większość rosnących tam sosen ma około 80 lat, w związku z tym osiągnęła wiek tak zwanej „trzebieży późnej” - wyjaśniał Bartosz Adamczak, Architekt Miejski. Jak dodał, należy sprawdzić, czy drzewa są zdrowe i czy nie zagrażają przebywającym pod nimi ludźmi. -Analiza zostanie zlecona jeszcze w tym roku, musimy oczywiście znaleźć na nią pieniądze w budżecie - powiedział Borowiak - myślę że wyniki otrzymamy w ciągu kilku miesięcy, wtedy zapoznamy też państwa z raportem, a potem będziemy rozmawiać o zagospodarowaniu tego terenu, na przykład stworzeniu parku.

Mieszkańcy informacje prezydenta przyjęli z pewnym niedowierzaniem: kilka razy wracali do kwestii odrzucenia petycji w sprawie zmiany planu zagospodarowania. -Przyznam się, że broniłem tego planu - mówił Borowiak - ale po rozmowie z mieszkańcami i urzędnikami szybki podjąłem decyzję, że warto rozmawiać z państwem o ewentualnej zmianie przeznaczenia terenu.
 
Komentarze (104)
1. Dodane przez B, w dniu - 16-11-2022 20:08
Borowiak uwstecznia miasto.  
Zamiast budowy i rozwoju miasta jest syf i stagnacja.
2. Dodane przez ................., w dniu - 16-11-2022 20:10
Podobnie Pan Prezydent zniszczył inwestycję na al. Krasińskiego. Miały powstać apartamenty, a jest i będzie bałagan, za który wstyd trochę.
3. Dodane przez A, w dniu - 16-11-2022 20:11
Żadnych zmian MPZP! 
Zaraz będzie tak, że w mieście będzie zakaz jakiejkolwiek budowy.
4. Dodane przez Adam, w dniu - 16-11-2022 20:13
W pierwszej kolejności czas na zmianę osoby na stanowisku prezydenta.Miasta Leszna.
5. Dodane przez ", w dniu - 16-11-2022 20:13
Panie Borowiak, Pan niszczy miasto zahamowując jego rozwój!
6. Dodane przez Skandal, w dniu - 16-11-2022 20:19
Obecnie nowe plany zagospodarowania to porażka i głupota. Praktycznie wszędzie trawniki lub zabudowa jednorodzinna.  
Co się stało z terenem Antonin? Jeszcze niedawno planowano tam MPZP dla wysokiej zabudowy. Miasto miało się rozwijać. Obecnie wszystko zniszczono, tam ma być wg planu trawnik i basen (który już tam nie powstanie bo kupiono Akwawit). Dlaczego zakazuje się zabudowy mieszkaniowej, wielorodzinnej? W Kościanie, Rawiczu czy Gostyniu buduje się więcej nowych bloków, a u nas tylko domki jednorodzinne...
7. Dodane przez V, w dniu - 16-11-2022 20:20
Teraz to się zacznie dojenie mieszkańców z pieniędzy. 
Ciekawe, który znajomy robi takie badania i ile milionów będą one kosztowały.
8. Dodane przez , w dniu - 16-11-2022 20:22
No tak, wszędzie parki... 
Przecież obok jest piękny las. Tam naprawdę, aż tak bardzo potrzebny jest kolejny park?
9. Dodane przez Ja, w dniu - 16-11-2022 20:22
Pieknie Was mieszkańcy Rejtana Borowiak rozgrywa. Przecież jasnym jest, że wyniki tych badań są znane jeszcze przed ich rozpoczęciem. Chodzi o to, żeby sprawa wycinki nie szła na konto Borowiaka, ale na zły stan drzewostanu. Borowiak kłamie, kluczy, manipuleue. To potrafi świetnie. Tylko czy ktoś się jeszcze na to nabiera?(...)
10. Dodane przez NIE, w dniu - 16-11-2022 20:25
Najlepiej to jest mieszkać w bloku, ale żeby ten blok stał na odludziu pośród drzew, ale z dogodnym dojazdem i w centrum. No i żeby w okolicy, przynajmniej w promieniu kilku kilometrów nie było innych budynków.
11. Dodane przez J, w dniu - 16-11-2022 20:27
Jako mieszkanka Rejtana jestem oburzona. Zamiast ładnej inwestycji ma być zasran... lasek. Przecież obok jest las.
12. Dodane przez Blokowanie rozwoju miasta!, w dniu - 16-11-2022 20:27
Blokowanie rozwoju miasta!
13. Dodane przez Nina, w dniu - 16-11-2022 20:28
Wstyd Panie Borowiak.  
Najlepiej to w całym Lesznie wprowadź Pan zakaz zabudowy.
reklama
14. Dodane przez Miki, w dniu - 16-11-2022 20:33
Wybory ach wybory&.
15. Dodane przez wowo, w dniu - 16-11-2022 20:34
Przed wyborami ,można obiecać. I tak zapomną.
16. Dodane przez Okoliczne, mniejsze (puki co) miasta zabezpieczają dużą ilość terenów pod inwestycje wielorodzinne. Tymczasem w Lesznie jest odw, w dniu - 16-11-2022 20:36
Okoliczne, mniejsze (puki co) miasta zabezpieczają dużą ilość terenów pod inwestycje wielorodzinne. Tymczasem w Lesznie jest odwrotnie, pomimo dużej ilości terenów budować bloków nie ma gdzie.  
Zwróćcie uwagę jak to winduje ceny działek pod bloki, a co za tym idzie jak dodatkowo podnosi gigantyczną cenę zakupu własnego mieszkania. Po za tym Leszno, dawna stolica regionu, uwstecznia się w rozwoju na tle innych miast.
17. Dodane przez bven, w dniu - 16-11-2022 20:43
Tak jak na Fabrycznej? Swoją drogą, z ulicy czteropasmowej zrobić dwupasmową. Mistrzostwo świata.
18. Dodane przez Zbyszszko, w dniu - 16-11-2022 21:03
Niektóre z tych wpisów pochodzą zapewne od osób podstawionych przez leszczyńskich deweloperów. Aż dziwne, że tak wiele osób z Rejtana teraz żałuje, że nie powstaną tam bloki, lecz park.
19. Dodane przez Gosc, w dniu - 16-11-2022 21:23
tak wam tęskno do betonozy? może bezpośrednio przed waszymi domami wyciąć drzewa i zabetonować? albo jakiś bloczek na 10 pięter
20. Dodane przez Tom, w dniu - 16-11-2022 21:27
Brawo Panie Prezydencie
21. Dodane przez Mieszkanka osiedla, w dniu - 16-11-2022 21:36
Deweloperowi trolle działają. Same wpisy, żeby wycinać - dziwne :)
22. Dodane przez Wiki, w dniu - 16-11-2022 21:43
Po co park na tej przećpanym osiedlu? Tutaj strach do piwnicy o 23:00 zejść bo ćpuny towar dzielą a policji nie boją się wcale bo max co im zrobią to wakacje w Holandii. Wyroki za narkotyki w Lesznie dostają tylko małolaci z pół grama a grubasy się z was śmieją (...)
23. Dodane przez i jak teraz, w dniu - 16-11-2022 21:59
I jak teraz wyglądają radni, głosujący w większości "za"?
24. Dodane przez ok, w dniu - 16-11-2022 22:07
Nareszcie było tak, jak powinno być czyli z mieszkańcami spotyka się tylko prezydent (organ wykonawczy, odpowiedzialny za miasto, za organizację miasta) wraz z urzędnikami lub zastępcami prezydenta, nie razem z radnymi (organ uchwałodawczy). Kiedy będą spotkania radnych z mieszkańcami?
25. Dodane przez Ewe, w dniu - 16-11-2022 22:18
Wreszcie Prezydent posluchał i wysłuchał mieszkancow. Cieszę sie, ze miasto Leszno jest miastem dialogu.
26. Dodane przez Tomek, w dniu - 16-11-2022 22:21
Mam nadzieje, ze to nie kolejna gra na czas Pana prezydenta . Oby nie okazalo sie po inwentaryzacji, ze niestety trzeba wszystko wyciac.
27. Dodane przez do 17, w dniu - 16-11-2022 22:23
Masz rację. A też np na Szybowników z prostej fajnej drogi teraz slalom gigant i rondo za rondem. Wystarczyło asfalt wygłaskać...
28. Dodane przez Konfederata, w dniu - 16-11-2022 22:23
Może Pan Borowiak w końcu zajmie się prawdziwymi problemami, jak likwidacja bezczelności, jaką są strefy płatnego parkowania? Od lat nie miał żadnego prawdziwego kontrkandydata, który wytknąłby mu między innymi to jak głosował w Sejmie. A jest tu o czym rozmawiać.
29. Dodane przez Anna, w dniu - 16-11-2022 22:24
Brawo Panie Prezydencie! Cudowna deklaracja! Oby miała poparcie w rzeczywistych działaniach. Ten lasek pełni funkcję parku już od wielu lat. Jest dla nas -mieszkańców osiedla, ważny. Nie wiem skąd te wszystkie powyższe komentarze. Nie znam nikogo stąd, kto wolałby kolejne bloki, auta, parkingi, zamiast tego skrawka zieleni. P.s. Państwo się oburzają, że zaraz obok jest las. Jest! Serdecznie zapraszam do spacerów po nim! Ciekawe czy zdają sobie Państwo sprawę ile jest w nim "pustej" przestrzeni po świeżych wycinkach. Aż serce pęka. Cieszę się, że jest szansa, że zostaliśmy wysłuchani i choć ten masz lasek przetrwa.
30. Dodane przez Jacek, w dniu - 16-11-2022 22:26
W Lesznie dużo jest terenów na których można budować bloki. Nie trzeba wycinać zaraz 1 ha lasu, by coś zbudować. Całe Zaborowo do zabudowy. Brawo Leszno, brawo prezydent. Prezydent na miarę XXI w., który troszczy się o mieszkańców i dba o ekologię
31. Dodane przez Isaura, w dniu - 16-11-2022 22:27
Przecież wystarczy spojrzeć na mapę Leszna, by zobaczyć, że NIE MA JUŻ ŻADNEJ MOLIWOŚCI budowania w Lesznie bez wycinki drzew. Dlaczego mieszkańcy Rejtana są tak złośliwi i rzucają kłody pod nogi inwestorowi? Wycinka tego lasku będzie korzystna ekologicznie, bo widomo, że im mniej drzew i tlenu tym lepiej dla przyrody. Zacznijcie myśleć pro środowiskowo jak leszczyńscy radni, którzy głosowali za wycinką :)
32. Dodane przez Staszek, w dniu - 16-11-2022 22:30
Dbajmy o środowisko, dbajmy o naszą małą ojczyznę. Cieszę się, że dzieci będą miały dobre warunki do nauki, a mieszkańcy dzielnic Rejtana miejsce do wypoczynku. Nareszcie coś się w głowach wlodarzy miast zmienia.
33. Dodane przez x, w dniu - 16-11-2022 22:55
CUDOWNA WIADOMOŚĆ :))))) Park byłby super :)))
reklama
34. Dodane przez Do kom. 30, w dniu - 16-11-2022 23:00
Do kom. 30: Niestety nie wiesz co piszesz. Te tereny są z przeznaczeniem na pola i łąki. Tam nie można nic zbudować.
35. Dodane przez mieszka, w dniu - 16-11-2022 23:12
Widzę że te komentarze są tendencyjne. Czy administrator tylko publikuje takie które pasują do jego zdania. Mieszkancy osiedla potrzebują miejsc do odpoczynku i park będzie świetnym rozwiązaniem. Pozostałe komentarze pochodzą od zazdrośników.
36. Dodane przez do 34. Dodane przez Do kom. 30, w dniu - 16-11-2022 23:13
Niestety nie wiesz co piszesz, przeznaczenie można zmienić
37. Dodane przez Marta, w dniu - 16-11-2022 23:37
Nie wiem skad tylu trolli na raz sie wzielo. Dziwne to. Milo, ze mozna ocalic skrawek lasu, ocalic schronienia zwierzat, dac cien latem starszym ludziom, dac miejsce do wypoczynku. Nie rozumiem jak mozna zazdroscic mieszkancom Rejtana dostepu do lasu. Powinnismy sie cieszyc tym, ze takie miejsca w Lesznie istnieja i dbac o nie ze wszystkich sil. Jakim to trzeba byc frustratem zyciowym, by skazac to miejsce na zagładę, bo jak ja nie mam to dlaczego inny ma miec. Dobrze, ze Leszno ma prezydenta, ktory chce sluchac ludzi.
38. Dodane przez Ja, w dniu - 16-11-2022 23:46
Dobrze,ze głos mieszkancow zostal wysluchany. Ciekawe jak teraz czują sie radni co glosowali za wycinkă. A zostanie im to zapamietane. Zwlasza radny Mackowiak z okregu nr 1. A co do komentarzy, ze w Lesznie nie ma gdzie budowac, to zapewne mala dzialeczka na Rejtana nic nie zmieni. Obejrzycie die dookola, na Gronowo, Zaborowo. Mozna budowax bez koniecznosci degradacji srodowiska w takim stopniu
39. Dodane przez Mieszkaniec Rejana, w dniu - 16-11-2022 23:46
Prezydencie po co kolejny beton, mieszkań jest pod dostatkiem. A jak brakuje to zróbcie modernizacje kamienic w śródmieściu przy budującej się nowej Galerii Goplana. Dajcie ludziom, dzieciom, a przede wszystkim seniorom spokój, na który się należy jeżeli mamy choć trochę serca i honoru. Po co się kłócić i palcami wytykać każdemu, przecież ludzie, ludziom zgotowali ten los. Las i otaczająca nas przyroda to nasze życie to nasz tlen tak przynajmniej mnie uczono, a teraz co naszym dzieciom mamy mówić niszcz zieleń, wycinaj las...
40. Dodane przez Felek, w dniu - 17-11-2022 01:01
Gratulacje dla Prezydenta  
Uzasadniam . Wpływ terenów zieleni jest znaczący dla dzieci i młodzieży redukuje napięcia i stres , przyczyniając się tym samym do zmniejszenia ryzyka pojawienia się depresji . Dodatkowo zieleń miejska sprzyja uprawianiu sportu oraz rekreacji , co ma ogromny wpływ na zdrowie psychofizyczne dzieci i młodzieży , a to dotyczy nas wszystkich . Problemy rodziców nie sa przypadkiem . 
Trzeba chronić swoje dzieci i wnuki . Potrzebujemy tlenu i zmniejszenia temperatury na osiedlach . Stworzyć warunki do wypoczynku starszym mieszkańcom . Wzywam mieszkańców do wsparcia inicjatywy Pana Prezydenta  
I uczestnictwa w spotkaniach w szkole nr 13
41. Dodane przez Paweł, w dniu - 17-11-2022 05:16
Hahahaha, żałuje Panie Prezydencie, że zabrakło mnie na spotkaniu ale już teraz wiem, że to gra wyborcza bo na wiosnę mamy wybory samorządowe i wie Pan, że tym ruchem o sprzedaży działki stracił Pan sporo głosów. Zanim te badania o stanie drzew się odbędą, to już będzie po wyborach, które jak rozumiem znów chce Pan wygrać i wtedy pojawi się retoryka, że niestety drzewa nie nadają się na nic więcej jak wycinkę i ostatecznie działka zostanie sprzedana pod zabudowę bloków, bez względu na wcześniejsze rzekome plany powstania w tym miejscu parku do wypoczynku i rekreacji. Sorry ale ja się nabrać nie dam, bo zbyt dobrze znam polityczny bełkot.
42. Dodane przez ad 24, w dniu - 17-11-2022 07:07
Teraz kolej na to, żeby rada miasta była radą miasta czyli podczas sesji prezydent, jako gość, zajmuje miejsce poza stołem obrad.
43. Dodane przez Zadumany, w dniu - 17-11-2022 07:26
Wsttzymano wycinkę dzięki zjednoczonej postawie mieszkańców....BRAWO !!!! 
W kjednosci siła!!! 
Może też zjednoczmy się i powstrzymajmy wycinkę lasów,bo niebawem nie będzie gdzie pojsć do lasu ..tak rąbie przewodnia partia sprzedają za grosze Niemcow a pni wwożąc do siebie nasze drewno dostaja od ich urzedu finansowego 19%zwrotu dalek tną na deski i z powrotem do Polski i...ZNÓW zarabiaja krocie
44. Dodane przez ku pokrzepieniu serc, w dniu - 17-11-2022 07:58
Wszystkie większe miasta (prawie wszystkie) starają sie tworzyć nowe tereny zieleni, a w Lesznie jeszcze trwa rozkmina nad tym. Przecież to powinno być oczywiste,że jak jest zieleń dla mieszkańców to ją urządzamy pod zieleń dla mieszkańców. W Lesznie zapomina się o mieszkańcach tych obecnych natomiast mocno się myśli o tych mmieszkańcach, których jeszcze nie ma albo którzy nie mieszkają w Lesznie. Bardzo dobra decyzja taka na czasie, a nie te wszystkie betonowe zamysły. Czy nie obrzydł wam ten beton. Deweloper mieszka sobie za Lesznem pod lasem, ale ludziom to zrobią baraken beton za kolosalne pieniądze. Może w końcu zakończy się ten zaścianek w Lesznie w kontekście upośledzonego rozwoju miejskich terenów zielonych.
45. Dodane przez Przyroda, w dniu - 17-11-2022 07:59
Precz z łapami od zieleni ,prosze nie ingerować w przyrodę zostawić zieleń, a inwestycje przenieść na obrzeza miasta
46. Dodane przez Marek, w dniu - 17-11-2022 08:12
Widzę tu same trole deweloperów. Czy Ci ludzie naprawdę nic nie rozumieją? 
Jakim skarbem jest przyroda i lasy w miastach. Drodzy Państwo ręce opadają , uczyć się i wyjeżdżać do innych cywilizowanych miast czy krajów. 
Dobrze ze ktoś zmienił zdanie i wysłucham mądrzejszych - brawo.
47. Dodane przez Do 41, w dniu - 17-11-2022 08:25
Pawle drogi, nie żebym bronił prezydenta ale, wybory samorządowe są na wiosnę 2024 roku.
48. Dodane przez Podatnik, w dniu - 17-11-2022 08:28
Panie BOROWIAK,a co Pan na to,że prawie wszyscy radni z Pl18 głosowali za wycinka lasu a teraz pan zmienia zdanie bo.......
49. Dodane przez Do 41, w dniu - 17-11-2022 08:50
Bełkot sam piszesz.Pierwszy żeś krzyczał, że nie wycinać drzew,a teraz,że Prezydent tą decyzją straci dużo głosów,a wręcz przeciwnie zyska.
50. Dodane przez Fakty, w dniu - 17-11-2022 09:00
NAJWIĘCEJ NARZEKAJĄ SŁOIKI LESZCZYNSKIE ,CAŁY CZAS ŹLE.
51. Dodane przez Nikoś, w dniu - 17-11-2022 09:17
NIKT WAM NIE DA TYLE I PREZYDENT OBIECA
52. Dodane przez NIKOŚ, w dniu - 17-11-2022 09:27
Przecież dwa razy obiecać to tak jak raz dać :)
53. Dodane przez do 48. Dodane przez Podatnik,, w dniu - 17-11-2022 09:31
dobrze, że prezydent zmienia zdanie i zrozumiał, że każde wycięte drzewo to 10 głosów w wyborach mniej, a pustych pól w Lesznie nie brakuje :) lepiej byłoby, żeby zrozumiał, że drzewa są potrzebne dla tlenu
54. Dodane przez Włodek, w dniu - 17-11-2022 09:40
Przecież sporo pięknych wysokich blokowisk mogłoby powstać na polach przy ul Wolińskiej na Zatorzu. Mieszkańcy z pewnością poparli by pomysł i przestałoby śmierdzieć gnojowicą w sierpniu.
55. Dodane przez Ben, w dniu - 17-11-2022 09:50
Ciekawe kiedy Borowiak zleciłem badanie lasku i drzewostanu na ulSzopena,Rzemieslnicza ,Ustronie i Źródlana tam jest dopiero armagedon mieszkańcy wyrzucają do lasu wszystko co im zbędne np szklane blaty, trawe skoszona,drzewa i gałęzie wycinane we własnych ogrodach ,lasku ten wygląda jak las pierwotny po latach rządów Borowiaka ani razu nie był oczyszczany z połamanych drzew przykro stwierdzić ale za rządów Pana Malepszego miało to jednak miejsce żeby było jasno nie popieram komuny ale człowieka rów przy ul Henrykowskiej wygląda tak samo bliżej szkoly również mieszkańcy wyrzucają wszystko na zachwaszczony rów od lat nie sprzątany ogólnie jest w mieście ogromny bałagan ronda zachwaszczone ,ostatnio stało sie modne wywozenie popiołu na łąkę po drugiej stronie ul Rzemieślniczej jednym dziwem owszem celebrytów mamy pełno ale gospodarzy ZERO !!!
56. Dodane przez SALOMON, w dniu - 17-11-2022 09:59
CHCĄ MIEĆ LAS to spółdzielnia czyt mieszkańcy niech kupią sobie tą działkę. I wtedy nawet mogą sobie sadzić banany . 
Nie zgadzam się na fanaberie paru blokersów
57. Dodane przez hipokryzja, w dniu - 17-11-2022 10:04
a mi się podoba kom 10 , dodam tylko ,że bloki na Rejtana były już tu przed wojną i powstały w swoistej symbiozie z pierwotna puszczą , w której to rycerz Dobrawy rozpłatał tura
58. Dodane przez Paweł do 49, w dniu - 17-11-2022 10:36
Czytaj ze zrozumiem bo zupełnie nie kumasz rozbudowanych zdań. Ja ci tego tłumaczyć nie będę bo od czytania ze zrozumieniem jest szkoła, którą olałeś.
59. Dodane przez Elajla grzybowo, w dniu - 17-11-2022 10:37
Mieszkańcy kupcie ze spółdzielnia ta działkę i po problemie. Będzie las ptaszki i szum drzew. Za chwile nie zadowoleni będą pisać do borowiakiaka kup mi mercedesa bo somsiad ma
60. Dodane przez Do malkontentów, w dniu - 17-11-2022 10:58
Leszno kiedyś było miastem zieleni, potem powoli zostało zabetonowane przez bloki i inne betonowe maszkary.. Najwyższy czas na tworzenie zielonej infrastruktury. Prawo Panie Borowiak!
61. Dodane przez Paweł do 47, w dniu - 17-11-2022 11:01
Dziękuje za poprawienie, bo faktycznie sejm przyjął uchwałę o przeniesieniu terminu wyborów samorządowych. Niemniej jednak jestem zdania, że ta sprawa o 1,5 hektarową działkę jeszcze będzie się długo ciągnąć. I jakby nie było od 2014 roku do dziś jest kością niezgody między mieszkańcami osiedla, a władzami miasta.
62. Dodane przez Basia, w dniu - 17-11-2022 11:24
Mieszkałam w latach 90 tych w bloku przy ul Rejtana , przd nami piękny lasek dzielący osiedle od od ul. Konstytucji. Długo się nie nacieszyliśmy widokiem, przyszli pilarze wycieli lasek i w tym miejscu wybudowali garaże . Widok zmienił się diametralnie , garaże i ruch tirów ( nie było jeszce eski). Wyproadziłam się już z tamtąd. Tak że mieszkańcy nie dajcie się zwodzić i mieć nadzieje ,że las zostanie.
63. Dodane przez Wrrr, w dniu - 17-11-2022 11:41
Co to za argumenty,że kedyś coś było tam albo tu. To są czasy już minione. Przestańcie się ośmieszać, jak budować to po trupach , a jak sprzedawać to wtedy nagle tereny zielone stają się ważne dla mieszkańca. Stop tej obłudzie, włodarze, deweloperzy to tak jakby chcieli a nie mogli - co za naród. Sobie pod nos to same smakołyki a innym to odpady podrzucą - my nie zyjemy w normalnym kraju - tylko w jakimś postkomunistycznym pseudopaństewku - gdzie krzyczą z mównicy,żę "frankowiczów rozliczą" a zaraz na polskie kredyty wchodzą tak, że płaczesz i płacisz .
64. Dodane przez kargul, w dniu - 17-11-2022 12:09
(...) posłużę się dwoma polskimi klasykami, uzasadniającymi postępowanie Borowiaka. Jeden z tych klasyków, w 2017 roku, pragnąc ocalić Puszczę Białowieską przed zjedzeniem drzewostanu przez korniki drukarze, pojechał do Luksemburga ze słoikiem tych owadów. Sugerował, że należy wycinać drzewa, bo inaczej korniki wszystko zniszczą, a to jest jedyny ratunek dla drzewostanu. Oczyma wyobraźni widzę Borowiaka, jak stoi przed Radą Miejską ze słoikiem pełnym igliwia i kory drzew z lasku na Rejtana. I twierdzi, że należy wyciąć te drzewa, bo to jedyny ratunek dla tego lasku. nieco to przewrotne, lecz możliwe. Ale, aby zdjąć z siebie odpowiedzialność, zaznaczy, że nie chce wycinki tego lasku, ale musi to zrobić, ze względów dendrologicznych. I tu kłania się drugi cytowany przeze mnie klasyk, że "nie chcem, ale muszem".
65. Dodane przez WITA, w dniu - 17-11-2022 12:25
Można i park w lesie :(  
Czy podobnie jak na rynku w Zaborowie lub na Gronowie drogo i wklejone bez pomysłu, czy nie wypadałoby myśleć KOMPLEKSOWO ??? 
Podobno oszczędzamy i kalkulujemy z ołówkiem w ręku gdyż ekonomia 
to podstawa !
66. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-11-2022 12:28
Borowiak zakończy kadencje i ktoś inny wytnie te drzewa
67. Dodane przez zmiany, zmiany, w dniu - 17-11-2022 12:30
No cóż, zaczyna się walić koncepcja reelekcji miłościwie nam panującego PML Łukasza Borowiaka i chyba zaczyna słuchać jakichś doradców pijarowych. Dotychczasowa taktyka łajania wszystkich włącznie z radnymi, obrażania się, zabierania głosu bez trybu na sesjach okazuje się zgubna dla prezydenta. No to co? Zmieniamy taktykę. Spotkania, ugodowość, odwlekane w czasie decyzje, plany, projekty. Staramy się, może się uda, być może rozpoczniemy, mamy nadzieję, walczymy, jesteśmy przygotowani, szukamy środków, nie jest łatwo, sztandarowe projekty itp. Zaczęła się kampania wyborcza, projekt budżetu nie powalający na kolana. Trochę tu, trochę tu. Spójnej koncepcji za bardzo w tym nie widać. Poczekamy na opinie klubowe i dyskusję. Na razie PL18 mocno się stara podbudować pozycję prezydenta, mieniąc go obrońcą zieleni w Lesznie. Trochę w tym racji może i jest, ale tylko trochę. Bo nie sztuka zbudować, sztuką jest o to zadbać. A z tym w Lesznie jest wielki problem. Czekamy na otwarcie się kontrkandydatów na prezydenta. Nieważne skąd, ważne żeby byli inni i mieli lepszy pomysł na Leszno. No i czas na zmiany, bo coś się już wypaliło.
68. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-11-2022 12:39
Cwaniaczki w Internecie, trzeba było iść na spotkanie z Borowiakiem i porozmawiać z nim oko w oko. 
Teraz hejtujecie , jesteście do(...)
69. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 17-11-2022 12:50
Ci "miłośnicvy" przyrody mieswzkają tam tylko dlatego, że pod ich bloki też wycdiętp kawał lasu. Więć nioerch przestaną pindilić.
70. Dodane przez Max, w dniu - 17-11-2022 12:56
Rewelacja, park w lesie...rewelacja na skale światową?  
Co on jeszcze wymyśli?
71. Dodane przez Do 58, w dniu - 17-11-2022 13:12
Z tego wynika,że najbardziej żeś krzyczał,aby nie wycinać tych drzew.Krzyczał,że miasto z betonu,a teraz jako pierwszy znowu krzyczysz jak w komentarzu 1 i dalszych.Jesteś tu znany !
72. Dodane przez AAAAASASSASASAS, w dniu - 17-11-2022 13:37
MOŻE ZROBIĆ PARK NARODOWY W HEKTARROWYM LESIE
73. Dodane przez Prezydent, w dniu - 17-11-2022 14:43
zapoznał się z sondażami i już się dystansuje od PIS? Ja pamiętam wszystkie działania pana B(...), i nie zmienię już zdania na jego temat. zPISiał doszczętnie i nie zasługuje na żaden szacunek.  
Co do decyzji i dyskusji w komentarzach... Jest ogrom miejsca, gdzie wystarczy złożyć wnioski zmiany zagospodarowania, co nie jest jakimś trudnym zadaniem, i można wybudować tutaj miasto na jeszcze kolejne 100tys mieszkańców. Tylko jest jedno zasadnicze pytanie: Po co. Co to miasto ma do zaoferowania, bo jak na razie, to nic. Dosłownie Leszno jest w tak ciemnej Dudzie, że nie ma tutaj możliwości rozbudowy, nie mając jakiegoś sensownego celu. Przypomnę, że nawet Cinema 3D sie wypieła na mieszkańców i zamiast historii o Queen, woleli nam wyemitować Zenka Martyniuka. Wszystkim młodym radzę, aby opuszczali to miejsce, bo nic pozytywnego, dobrego ich tutaj nie czeka. Dosłownie nic.
74. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 17-11-2022 18:29
do diabła Czego Wy mieszkańcy osiedla Rejtana i Zamenhofa właściwie chcecie - przecież niedawno czytałem ,że znowu wycinka drzew , a teraz piszecie ,że brak wycinki i budowy nowych domów to brak rozwoju Wy cholerni sługusy opozycji , czy Wam właściwie ktoś dogodzi napływowe bambry ze wsi Pan Prezydent ma racje przyjmując wcześniejsze Wasze krytyki dotyczące zagospodarowania tego terenu , a poza tym będąc Prezydentem naszego "miasteczka"robi wszystko to na co mu pozwala jego stanowisko Taka sytuacja powoduje ,że chociaż chyba to niemożliwe przeprowadzić referendum , czy lasek wyciąć , czy nie i wówczas przynajmniej z niego spadnie odpowiedzialność za zaistniałą sytuację komu dogodzić - pozdrawiam mieszkaniec na szczęście innej dzielnicy
75. Dodane przez do k 73, w dniu - 17-11-2022 18:36
Jak Ci się tu nie podoba to wyjazd,a może jesteś z jakiegoś miasteczka pod Lesznem.Leszno to stolica regionu.Edukacja, szkolnictwo,sport na poziomie ( kluby w ekstraklasie ) ,często światowe imprezy sportowe jak szybownictwo,baloniarstwo,sporty lotnicze ( akrobacja samolotowa ),pokazy lotnicze,teatr,handel,festiwale,galerie handlowe.Obecnie jest w Lesznie Multikino,a nie Cinema 3 D.Spokojnie Leszno prędzej czy później włączy Wilkowice,ogólnie Leszno się rozrasta. Jest tu wszystko,oprócz dużej pływalni i super się tu mieszka,bo to bardzo ładne miasto. Leszno to żużel, szybowce,balony i najpiękniejszy ratusz w Wielkopolsce i jeden z piękniejszych w Polsce.
76. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-11-2022 19:31
Mieszkańcy muszą mieć prawo głosu. Niedługo wybory...
77. Dodane przez Jurek, w dniu - 17-11-2022 19:38
Do ; 73 Cinema 3D działa, lub działała w większych miastach od naszego i też nie było tego filmu.Bez sensu te twoje pisanie. Pewno sam mieszkasz w ciemnej dziurze,bo na pewno nie w naszym mieście.
reklama
78. Dodane przez Do 62 Basia, w dniu - 17-11-2022 21:09
Wyobraź sobie, że z rok czy dwa temu wykarczowali dodatkowo wiele drzew przy tych garażach, żeby autobusy miały przystanek. Od zawsze miały przy spółdzielni mieszkaniowej i było dobrze.
79. Dodane przez do 74, w dniu - 17-11-2022 21:47
Komentarze typu brak wycinki i budowy nowych domów to brak rozwoju to chyba nie piszą mieszkańcy Zamenhofa czy Rejtana a zwolennicy deweloperów. W komentarzach ścierają się poglądy.
80. Dodane przez Do 74, w dniu - 17-11-2022 21:49
Mieszkam na Rejtana........... Tak może napisać każdy w internecie.Ja mieszkam ponad 11 lat jak jeszcze nie było tego nowego bloku.Teraz musze parkować pod lasem bo mieszkancy owego nowego bloku stali sie wygodni i parkują gdzie popadnie......Nie potrzebujemy wiecej blokowisk tutaj,Wiadomo dlaczego deweloperka sie stara-przecież to dobry teren -Galeria ,Szkoła,Szpital ,Przychodnie ,Markety,las i wszystko blisko....... Gul pewnie ludziom skacze że nie beda mogli kupic nowych mieszkan pod wynajem......
81. Dodane przez Do 75 vs 73kom, w dniu - 17-11-2022 21:55
Wtedy gdy był emitowany film o Zenku-było kino Cinema 3D
82. Dodane przez Zwróćmy uwagę..., w dniu - 17-11-2022 22:23
Komentarze przeciwne temu, by lasek pozostał i godziny ich wysyłania. 
 
20:08 
"Borowiak uwstecznia miasto.  
Zamiast budowy i rozwoju miasta jest syf i stagnacja." 
 
(2 minuty odstępu) 
 
20:10 
"Podobnie Pan Prezydent zniszczył inwestycję na al. Krasińskiego. Miały powstać apartamenty, a jest i będzie bałagan, za który wstyd trochę." 
 
(1 minuta odstępu) 
 
20:11 
"Żadnych zmian MPZP!  
Zaraz będzie tak, że w mieście będzie zakaz jakiejkolwiek budowy." 
 
(2 minuty odstępu) 
 
20:13 
"W pierwszej kolejności czas na zmianę osoby na stanowisku prezydenta.Miasta Leszna." 
 
20:13 
"Panie Borowiak, Pan niszczy miasto zahamowując jego rozwój!" 
 
(6 minut odstępu) 
 
20:19 
"Obecnie nowe plany zagospodarowania to porażka i głupota. Praktycznie wszędzie trawniki lub zabudowa jednorodzinna.  
Co się stało z terenem Antonin? Jeszcze niedawno planowano tam MPZP dla wysokiej zabudowy. Miasto miało się rozwijać. Obecnie wszystko zniszczono, tam ma być wg planu trawnik i basen (który już tam nie powstanie bo kupiono Akwawit). Dlaczego zakazuje się zabudowy mieszkaniowej, wielorodzinnej? W Kościanie, Rawiczu czy Gostyniu buduje się więcej nowych bloków, a u nas tylko domki jednorodzinne..." 
 
(1 minuta odstępu) 
 
20:20 
"Teraz to się zacznie dojenie mieszkańców z pieniędzy.  
Ciekawe, który znajomy robi takie badania i ile milionów będą one kosztowały." 
 
(2 minuty odstępu) 
 
20:22 
No tak, wszędzie parki...  
Przecież obok jest piękny las. Tam naprawdę, aż tak bardzo potrzebny jest kolejny park? 
 
(3 minuty odstępu) 
 
20:25 
"Najlepiej to jest mieszkać w bloku, ale żeby ten blok stał na odludziu pośród drzew, ale z dogodnym dojazdem i w centrum. No i żeby w okolicy, przynajmniej w promieniu kilku kilometrów nie było innych budynków." 
 
(2 minuty odstępu) 
 
20:27 
"Jako mieszkanka Rejtana jestem oburzona. Zamiast ładnej inwestycji ma być zasran... lasek. Przecież obok jest las." 
 
20:27 
"Blokowanie rozwoju miasta!" 
 
(1 minuta odstępu) 
 
20:28 
"Wstyd Panie Borowiak.  
Najlepiej to w całym Lesznie wprowadź Pan zakaz zabudowy."
83. Dodane przez do 82. Dodane przez Zwróćmy uwagę., w dniu - 17-11-2022 23:16
kurde, zegarmistrz śledczy :)
84. Dodane przez do 82, w dniu - 17-11-2022 23:37
Pięknie wypunktowane. Przeciwnik wygrał przez K.O.Gem, set i po meczu Panie Borowiak. Na pocieszenie sprzedamy Panu prywatnie Basen Akwawit za cenę jaką Pan kupił za pieniądze Miasta Leszna. (...)
85. Dodane przez Hanna, w dniu - 18-11-2022 00:37
Nauczycielka & 
Gratuluje Panie Prezydencie decyzji zorganizowania Parku dla dobra dzieci w szkole i mieszkańców Leszna . Przekazanie małej cześć obrzeża lasu przy szkole 13 wzmocni bezpieczeństwo dzieci , można poszerzyć drogę , zrobić dodatkowe parkingi dla rodziców odbierających dzieci . W parku rekreacje dla dzieci drzewa zdrowe pozostawić , dosadzić zieleni , ławki i możliwość wypoczynku dla mieszkańców osiedli a szczególnie dla naszych Seniorów . Realizowana inicjatywa Prezydenta dotyczy 8000 ludzi Będzie przynosiła miastu duże zyski . Miasto będzie miało zdrowych wypoczętych ludzi do pracy , a dzieci zdrowe i uśmiechnięte  , mniej siedzące przy komputerach . Korzyści ekonomiczne i te niewymierne podnoszące jakość życia w szkole i na osiedlu miejskim, jakie przyniosą rośliny a zwłaszcza drzewa  
W dobie zmian klimatycznych jest możliwość pozyskanie środków Unijnych , jest to bardzo ważne dla miasta i nas mieszkańców .Unia nie da funduszy na betonowanie miast i osiedli od 2022 r . Zarządy Samorządów będą zmuszeni podjąć działania dla poprawy środowiska i zdrowia mieszkańców miasta Leszna .Komisja Europejska poinformowała , że od tej perspektywy finansowej unijne fundusze nie będą wspierać "nieprzyjaznych klimatowi rewitalizacji polskich miast i miasteczek . 
Czytając negatywne opinie , wydaje się , że trzeba podnieść  
edukacje w szkołach Leszna na temat środowiska  
 
A może zaraz ktoś napisze , że trzeba zburzyć szkołę 13 ?
86. Dodane przez xzcv, w dniu - 18-11-2022 09:31
Ludzie, przecież to są dopiero słowa. Po czynach poznajcie. Tak was łatwo kupić? Panią nauczycielkę z 85 także? Tej spod 82, opętało cię? Stałe prowokacje pod każdym artykułem to już dla ciebie za mało?
87. Dodane przez kampania 2018, w dniu - 18-11-2022 09:36
Przecież tam park był już obiecywany tuż przed poprzednimi wyborami, jeszcze pan Maciej Kubiak był naczelnikiem architektury i był na zebraniu z mieszkańcami, na takim samym, "przedwyborczym" zebraniu, w Szkole Podstawowej Nr 13. Parku dotąd nie ma. Nie pamiętacie? Taką krótką macie pamięć? Tak was łatwo kupić?
88. Dodane przez przecież, w dniu - 18-11-2022 09:38
Przecież 82 (w ogóle tego nie czytam), 83 i 84 to ten sam.
89. Dodane przez do 85, w dniu - 18-11-2022 09:44
Pani chce uczyć ekologii? Niech Pani lepiej zapyta dyrektora Szkoły Podstawowej Nr 13, czy dba o bezpieczeństwo bramek na boisku naprzeciw szkoły (boisko z budżetu obywatelskiego), bo za to bezpieczeństwo na tym boisku jest osobiście odpowiedzialny.
90. Dodane przez jak jest, w dniu - 18-11-2022 11:27
Czasem jest więcej komentarzy, bo dotyczą różnych wątków. Trzymajmy się za kieszenie, żeby zapłacić za analizę dendrologiczną tych wszystkich drzew i analizę fitosanitarną terenu. Zasadność takich wydatków może budzić wątpliwości. Z pewnością to nie będą tanie rzeczy.
91. Dodane przez Do 90, w dniu - 18-11-2022 11:53
Ale po co w ogóle analiza dendrologiczna skoro mieszkańcy nie chcą wycinki lasu? Po analizie może się okazać, że z 90% drzew trzeba będzie wyciąć. Będzie wtedy sens powstania parku?
92. Dodane przez xki, w dniu - 18-11-2022 12:10
a ja się pytam, po co nowe bloki ? po co nowe budownictwo? przecież w tu nie ma pracy, a jak już jest to za najniższą krajową w równoważnym systemie, miejsc na stołkach już nie ma, no chyba że władz stworzy nowe fikcyjne stanowiska by obsadzić "swoich", w Lesznie potrzebna jest zieleń, miejsca odpoczynku, parki, miejsca gdzie można wyjść na spacer, a nie tylko bloki i beton.... a przy następnym deszczyku będzie płacz że wszystko zalane ...
93. Dodane przez Aniela, w dniu - 18-11-2022 12:42
Czyżby UML zakupił Bota do pisania i wysyłania komentarzy na rzecz nam miłościwie panującego PML. Czy może kadry PL18 się uaktywniły, dostały takie polecenie.  
Jeden z komentarzy zarzuca, że więcej jest piszących niż uczestników spotkania. Odpowiem. My temu Panu już nie wierzymy. Wszystkie jego spotkania mieszkańcy powinni bojkotować. Niech napisze do Marszałka Woj. Wielkopolskiego o jego słynne teczki.
94. Dodane przez Do 82, w dniu - 18-11-2022 13:39
Było spotkanie a szkole 13 trzeba było przyjść podyskutować byśmy poznali jakich mamy mieszkańców a nie teraz dyskutować, wydaje się się Pani,że jest Pani anonimowa a my tak się dowiemy co z Pani za ziolko
95. Dodane przez Obserwator, w dniu - 18-11-2022 13:54
Na poprzednim zebranie w 13 prezydent powiedział,że wycinki nie będzie, będzie bronił na sesji okazało się jak bronił, radni z jego ugrupowanie i pis stanowczo za wycinką a teraz nas znowu murzy, że wycinki nie będzie kręci jak w starym kieracie i zależy kiedy się zatrzyma i wtedy tak i tak wyrka,bo po pod stadionem komisji o karze się,że drzewa są do wycinki i tak wyjdą na swoje.Myslelismy,że dobro dzieci niepełnosprawnych oraz starzejace się osiedle zwycięży ale jest w Was znieczylica,której przy wyborach wam nie wybaczymy.
96. Dodane przez Asdf, w dniu - 18-11-2022 14:21
Deweloperów prosi się o nie komentowanie :)
97. Dodane przez do 94, w dniu - 18-11-2022 15:17
To jest facet.
98. Dodane przez ja, w dniu - 18-11-2022 15:21
Popieram 93, 95.
99. Dodane przez do 91, w dniu - 18-11-2022 15:42
No właśnie, po co analiza dendrologiczna? Ile będzie kosztowała? Warto ją robić? Czy to nie jest li tylko, dodatkowo kosztowna, zasłona dymna? (wojsk. chmura dymu służąca do ukrycia własnych działań i dezorientacji przeciwnika; przen. pozorowane działanie dla odwrócenia uwagi od czegoś istotnego, w polityce (?!) działanie lub słowa mające na celu ukryć prawdziwy cel innych działań, Wiki/wjsp)
100. Dodane przez Do 97, w dniu - 18-11-2022 17:38
Skreślić tylko ě treści nie zmieniam a zawsze twierdza,że kobiety są tak upierdlwe tym gorzej dla autora tego komentarz.Mimo wszystko trzeba było przyjść
101. Dodane przez Z., w dniu - 18-11-2022 21:39
Analiza dendrologiczna lasu ? Jakas paranoja. O co chodzi ?
102. Dodane przez Do 101, w dniu - 18-11-2022 22:36
Jak nie wiadomo o co chodzi to komisja stwierdzi,że należy wyciąć drzewa i będzie po sprawie a prezydent powie,że on nie był za wycinką i sprawę załatwi w białych rękawiczkach.Po co ta komisja i wydawanie pieniędzy jak już wiadomo co będzie zrobione. Przekonamy się wszyscy,że jest to już ukantowane.
103. Dodane przez ad, w dniu - 19-11-2022 08:19
Dotąd było zwalanie (pot. przypisywać pewien stan, sytuację lub zobowiązanie nie sobie, lecz innym osobom lub innym czynnikom) na radnych albo np. na budżet obywatelski (Chcecie czegoś? Złóżcie wniosek do budżetu obywatelskiego.), teraz będzie na analizę dendrologiczną. Żeby nie było, że ktoś chce wycinać drzewa, będzie analiza dendrologiczna każdego (!) drzewa i analiza fitosanitarna (?!) tego terenu na koszt wszystkich mieszkańców, czyli także na koszt autorów petycji i każdego, kto się pod nią podpisał, chociaż nikt z nich tego nie oczekiwał. Ciekawe, jaka kwota będzie zabezpieczona na te koszty, jeszcze w tym roku. Na wycięcie drzew pod zatokę autobusową przy ul.Rejtana chyba urząd nie zlecał analizy dendrologicznej i fitosanitarnej tylko po prostu wyciął zdrowe drzewa, prawda? Ile drzew wycięto tam na Rejtana? 150? Trudno to wszystko zrozumieć, przecież radni niedawno podjęli decyzję, że tam ma być budownictwo. To jest to kluczenie, o którym w komentarzu 9.
104. Dodane przez Paweł, w dniu - 19-11-2022 13:40
Z tym Panem PML mam ten sam problem, co z Panem Donaldem Tuskiem. Komu oni służą? Dla kogo oni to wszystko robią? Dla kogo i za kogo tak cierpią?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 2000000
Hala z częścią biuro... Leszno 10600
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj