Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Przywrócić finansowanie in vitro z budżetu państwa

Rusza zbiórka podpisów

Przywrócić finansowanie in vitro z budżetu państwa

23.11.2022. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Działacze Platformy Obywatelskiej w Lesznie rozpoczynają zbiórkę podpisów w sprawie finansowania leczenia niepłodności metodą in vitro z budżetu państwa. -Ten program działa tam, gdzie jest finansowany przez samorządy, na przykład w Wielkopolsce, ale potrzeby są znacznie większe – mówili.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Procedury in vitro były już finansowane z budżetu państwa w latach 2013 - 2016, za czasów rządów koalicji PO-PSL. -Dzięki temu urodziło się ponad 22 tysiące dzieci - powiedziała Sylwia Sadowska, członkini zarządu Platformy Obywatelskiej w Lesznie podczas konferencji prasowej, zorganizowanej w biurze posła Grzegorza Rusieckiego. Rząd Zjednoczonej Prawicy wycofał wsparcie
budżetowe, teraz PO chce je przywrócić za pomocą obywatelskiego projektu ustawy „Tak dla in vitro”. -Jej założeniem jest przeznaczanie z budżetu państwa kwoty nie mniejszej niż 500 milionów złotych rocznie - powiedział poseł Grzegorz Rusiecki.

Obecnie procedury in vitro finansują niektóre samorządy. Tak jest na przykład w Wielkopolsce, gdzie w 2020 roku Sejmik uchwalił program dla par z województwa, przeznaczając nań obecnie 2 miliony złotych rocznie. -Z programu urodziło się już 116 dzieci, 105 par jest w ciąży - wyliczała radna Sejmiku Ewa Panowicz. Do wojewódzkiego programu przystąpił także samorząd Leszna, dokładając się kwotą 65 tysięcy złotych. -Wiemy, że dzięki temu z programu skorzystało 13 par z Leszna - powiedziała radna RM Leszna Barbara Mroczkowska, która stwierdziła także, że prorodzinne pomysły PiS, takie jak program 500 plus, są mało skuteczne. -Widzimy to na naszym lokalnym podwórku, w roku 2019 mieliśmy w Lesznie 519 urodzonych dzieci, w roku 2020 na świat przyszło 500 dzieci, w 2021 było to 477 urodzin, a w tym roku do dziś 384 dzieci - mówiła radna Mroczkowska.

Podpisy pod projektem ustawy zbierane są po to, żeby jako projekt obywatelski mógł być rozpatrywany przez Sejm jeszcze w obecnej kadencji. Poseł Rusiecki przypomniał obietnicę lidera partii Donalda Tuska, że jeśli Platforma wygra wybory, to finansowanie in vitro z budżetu zostanie przywrócone jako jedna z pierwszych decyzji nowych władz RP.
 
Komentarze (65)
1. Dodane przez leszcz, w dniu - 23-11-2022 15:52
Przesunąć cześć kasy z funduszu kościelnego na in vitro a resztę na drogi i po kłopocie jakie to proste.
2. Dodane przez On..., w dniu - 23-11-2022 16:05
Brakuje pieniędzy na leczenie chorych, a oni chcą sponsorować in vitro. Chcesz stosować? Masz prawo ale niestety nie stać nas. Masz pieniądze? To proszę bardzo. 
Szkoda, że jedną z pierwszych decyzji Tuska nie będzie sponsorowania leczenia ludzi, którym grozi śmierć. Ludzie muszą organizować zbiórki żeby przeżyć bo operacja kosztuje miliony, a Ci chcą wydawać na zabiegi, które nie dają żadnej gwarancji zajścia w ciążę.
3. Dodane przez Helo, w dniu - 23-11-2022 16:15
Wroci Tusk będzie znow to samo co było. Wyzysk dno i bieda na maxa. Już chyba lepiej niech ten PiS rządzi chociaz coś dbają o Polaków bo za her Donalda pewno by prąd i węgiel z gazem byłyby za x3 dzisiaj stawka i hurtem do Niemca
4. Dodane przez Albin, w dniu - 23-11-2022 16:24
Ciekawe oni na wszystko chcą dawać a z drugiej strony mówią, że trzeba radykalnych cięć by budżet państwa ratować. To największe kłamcy i szkodniki Polski
5. Dodane przez PL, w dniu - 23-11-2022 16:40
Program 500+ to ograniczenie ubóstwa rodzin wielodzietnych, koleżanko Mroczkowska a nie tylko zachęta do rodzenia kolejnych!  
Program in vitro to pomoc przede wszystkim osobom sytuowanym, które stać na sfinansowanie in vitro?! 
Jeżdżą autami za 200 klocków, krytykują program 500+ bo on biedniejszym pomaga a sami łapę po 5000 złotych wyciągają?!  
Łykały tabletki jak cukierki a teraz budżet chcą doić? 
Adopcja dzieci z domów dziecka jest dla wielu dobrodziejstwem i tu też jest pomoc państwa!
6. Dodane przez Kaczor, w dniu - 23-11-2022 16:42
W Polsce idzie bida LESZCZyNSKI SZPITAL praktycznie nie leczy pacjentów i trzeba jechać do Kośćiana Albo Rawicza i bo nima pinizy a te beztalencia chcą finasowania IN Vitro
7. Dodane przez ja, w dniu - 23-11-2022 16:52
Ani złotówki z publicznych pieniędzy.
8. Dodane przez Jjjj, w dniu - 23-11-2022 16:53
Co z wypłata dodatku węglowego. Decyzje wydane brak środków podobno MOPR nie dostał pieniędzy. Kiedy będzie kasa trzeba opał kupić
9. Dodane przez Egon, w dniu - 23-11-2022 16:58
Ja mówię nie przywracać in vitro nie jestem za tym
10. Dodane przez gahakisduhs, w dniu - 23-11-2022 17:00
I od razu zalegalizować związki ludzko-zwierzęce i dorosło-dziecięce i nekrofilię (rzecz jasna za okazaniem właściwego glejtu napisanego przez śmiercią partnera biernego). A wystarczyło tylko czytać odpowiednie książki w młodości, potem nie byłaby w głowie taka pustka,działacze lewicy...
11. Dodane przez ??!!, w dniu - 23-11-2022 17:01
Niektóre laski najpierw robią skrobanki, a potem chcą in vitro bo instrumenty uszkodzone przez zabieg ??!!
reklama
12. Dodane przez aj aj, w dniu - 23-11-2022 17:02
Podobno kryzys ekonomiczny ? Nie czujecie tego ? Kasę należy liczyć ! Nie jestem zabobon ale uważam, że jeżeli ktoś pragnie potomstwa to jego prywatna  
możecie jedynie walczyć o dokonywanie odpisów w PiT-ach z tego tytułu :) 
a także za inne leczenie na prywatce gdyż płacimy, płacimy a NFZ g.... 
nam proponuje. Bierzcie się za te sprawy. Działajcie!
13. Dodane przez NIE NIE NIE, w dniu - 23-11-2022 17:09
NIE ZGADZAM SIĘ!!!!!! TYLE DZIECI BEZ RODZICÓW ŻYJE NA TYM ŚWIECIE, MOŻNA SOBIE ADOPTOWAĆ
14. Dodane przez Kokosz, w dniu - 23-11-2022 17:11
W mojej okolicy mieszka ze trzydzieści bezdzietnych singielek 35+, tu żadne vitro nie pomoże :)
15. Dodane przez kitol, w dniu - 23-11-2022 17:15
A niby dlaczego z naszych podatków ??!! 
A może powiększanie cyców i zmniejszanie kucia*** też z podatków ??? 
Za różne fanaberie trza płacić z własnej kasy !!!
16. Dodane przez Śmiech, w dniu - 23-11-2022 17:26
Lewaki tylko z lewackimi inicjatywami. Czas otworzyć szeroko oczy. To są programy zastępcze tzw SHOW. To nie jest program np wspierający przedsiębiorców. Lewaki myślą, że pieniądze biorą się z Państwa. Zresztą Państwa Polskiego już nie ma bo lewactwo wszystko skutecznie upłynnilo
17. Dodane przez podatnik, w dniu - 23-11-2022 17:39
Podpisy pod w/w projektem zbiera też lewica, biura obu posłów są w tym 
samym budynku.Zachęcam do podpisów . Można u Pana Szczepańskiego lub Rusieckiego.
18. Dodane przez Rty, w dniu - 23-11-2022 17:42
Rusiecki najpierw przestań lansować się na FB
19. Dodane przez asdf, w dniu - 23-11-2022 17:45
Takimi sprawami wpychają nas w ramiona PiS. Bo z tego względu na PO głosować się nie da. In vitro i w ogóle nieplanowna bezdzietność dotyczy lepiej sytuowanej części społeczeństwa, prawda? I przestańcie pisać, ile dzieci się urodziło, bo możemy tu wyliczac o genach, etyce, moralności, odpowiedzialności, itp.
20. Dodane przez popieram 11, w dniu - 23-11-2022 17:55
Albo kuracja antykoncepcyjna przez lata lub tabletki dzień po. Albo jedno albo drugie. Nie można mieć wszystkiego czyli jeżeli najpierw robi się wszystko, żeby dzieci nie było i potem rzeczywiście dzieci nie ma to należy samemu ponieść tego konsekwencje a nie wyciągać ręce po pieniądze od państwa i twierdzić, że coś się należy. In vitro nie jest zabronione. Nikt nikomu nie zabrania in vitro, ale ze swoich.
21. Dodane przez RYT, w dniu - 23-11-2022 17:57
yPani Mroczkowska,Panie skoczku partyjny Rusiecki teraz in vitro wczoraj wprowadzenie aborcji tez na koszt państwa-jedno zaprzecza drugiemu a wy łykacie wszystkie skrajności jak pelikany ryby by tylko o Was pisali i by tylko dostać się na państwowy budżet,,wszystko krytykować dla zasady a nie wnosić żadnych rozwiązań,tak można robić na złość w nieskończości !
22. Dodane przez Konfederata, w dniu - 23-11-2022 18:05
Niech się lepiej zajmą konkretami: likwidacją KAS, podatku dochodowego, ZUS, CIT, opłat nakładanych na paliwo.
23. Dodane przez EMERYCI,.,,,,, w dniu - 23-11-2022 18:18
A LUDZIE ŻŹRYDŻŹ NIE MAJĄ CO A TU PIENIĄDZE NA GŁUPOTY DAĆ TE PIENIĄDZE EMERYTOM I BEZROBOTNYM
24. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 23-11-2022 18:22
Jestem ZA obiema rękami. Każdy powinien mieć możliwość podjąć darmowe leczenie i spełnić marzenie.
25. Dodane przez do 24, w dniu - 23-11-2022 18:55
To nie jest leczenie.
26. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 23-11-2022 19:06
In vitro.... promocja przez dojrzałe panie.... gdzie te, których to może dotyczyć????
27. Dodane przez marzyciel, w dniu - 23-11-2022 19:13
Wspaniałomyślna "Leszczynianka"(kom.24) idąc tokiem Twojego myślenia też mam marzenie chciałbym aby państwo je finansowało. Najnowszy model "MERCA" z ubezpieczeniem przez 18 lat i zwrot kosztów paliwa przez te lata a dalej sobie poradzę.
28. Dodane przez Jarek, w dniu - 23-11-2022 19:45
Wasze pomysły czy szefostwa z Davos... A może by tak posegregować Ludzi,..
29. Dodane przez kkk., w dniu - 23-11-2022 19:46
Do kom 2 . Ale nierobów w sutannach całe lata sponsorować to w porządku jest tak? 
Do kom 3. To jest wasze stare powiedzenie , gdyby tamci byli. Tamtych już nie ma i co ?za chwilę załamanie gospodarcze, blokowane pieniądze z kpo, skłóceni ze wszystkimi ,że drożyzna , inflacja tego ty zaślepiony pisem człowieku nie widzisz?
30. Dodane przez wowo, w dniu - 23-11-2022 20:04
PODPISUJE. Dajmy szczęście tym parą mającym problem.
31. Dodane przez Do kom. 25, w dniu - 23-11-2022 20:56
Do kom. 25  
W celu poszerzenia wiedzy zalecam doczytać.... 
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uznała niepłodność za chorobę społeczną, tak więc in vitro to jedna z metod leczenia uznana w nomenklaturze medycznej. Widocznie problem nie dotyczy Ciebie.
32. Dodane przez Et, w dniu - 23-11-2022 21:00
Zabrać 13 i 14 dać na intro i dzieciaki będą i będzie super.
33. Dodane przez Do kom .27, w dniu - 23-11-2022 21:01
Niepłodność to choroba...I wiele ludzkich dramatów za tym idzie, jeśli dla Ciebie natomiast ważniejszy jest najnowszy MERC od zdrowia to już Twoja sprawa.
34. Dodane przez OBURZENI,.,, EMERYTY, w dniu - 23-11-2022 21:12
DO KOMENTARZA 32 ODWAL SIE OD 13 I 14 TO EMERYCI SA BIEDNI A JAK BEDZIE PRZEZ IN VITRO WIECEJ DZIECI TO BEDZIE WTEDY WIECEJ TELEFONÓW Z FUNDACJI ŻE POTRZEBA NA OPERACJE W USA I CO WTEDY DASZ NA OPERACJE W USA CWANIAKU
35. Dodane przez pytanie, w dniu - 23-11-2022 21:15
OK, ale najpierw zajmijcie się dostępem do poradni specjalistycznych np. okulisty, kardiologa, endokrynologa, gastrologa, dermatologa, i nie mówię tutaj o zabiegach czy operacjach. Czy macie pojęcie jak to wygląda w Lesznie? A, jeżeli tak, to co w tym temacie zrobiliście, żeby poprawić fatalną sytuację ?
36. Dodane przez Do 33, w dniu - 23-11-2022 21:20
Jaki niby dramat!???? Nie ogarniam tego, jak się dwoje ludzi kocha, to nie potrzeba dzieci do tego na siłę, jak wyjdzie to wyjdzie, a jak nie to nie
37. Dodane przez Za PIS, w dniu - 23-11-2022 21:22
Też głosuję za PiS z 2 powodów, tylko i wyłącznie, bo jestem przeciw i vitro z podatków i za wolnymi niedzielami w handlu, reszta już mnie nie dotyczy...
38. Dodane przez Osiem gwiazdek, w dniu - 23-11-2022 22:13
Potem się dziwicie, że PiS nie ma z kim przegrać. Przecież Lewica i PO to są dopiero ***************. Z jednej strony aborcja i eutanazja na życzenia, a z drugiej sponsorowanie in vitro ("gościom zapewne też). Czy to są normalni ludzie?
39. Dodane przez atom, w dniu - 23-11-2022 23:09
Ludzie są bezpłodni nie bez powodu. Skoro natura nie chce żeby ich geny przetrwały nie ma co tego zmieniać . Jeśli chodzi o finansowanie drogich zabiegów, również nie ma gwarancji że się powiodą tak samo jak in vitro. Medycyna na nic nigdy nie daje gwarancji.
40. Dodane przez Wszystko odwrotnie, w dniu - 23-11-2022 23:24
Do kom 38. Najpierw byli przeciwko tworzeniu gimnazjów, potem byli przeciwko ich likwidacji. I to mają być normalni ludzie?
41. Dodane przez ***, w dniu - 24-11-2022 07:53
Każdy ma oczywiście prawo do głosowania na kogo chce, ale popierać obecnych bandytów, to naprawdę trzeba mieć wąski umysł. Rozumiem, że po nie jest lepsze, ale na nich się świat nie kończy, zamiast popróbować coś zmienić, to godzicie się na to, by dyktatura coraz bardziej się rozrastała, no super, mam nadzieję, że wasze dzieci i wnuki będą z was dumne.
42. Dodane przez Do wszystkich którzy są przeciw, w dniu - 24-11-2022 08:35
Jeżeli nie mam dzieci i nie mogę zajść w ciąże to waszym tokiem rozumiewania państwo nie może mi pomóc, aby dofinansować in vitro bo jest drogie i nie życzycie sobie aby z waszych podatków szły na to pieniądze. Nie mam dzieci to dlaczego w moich podatków wy pobieracie 500+??!! Czemu można z podatków finansować nierobów i alkoholików, którzy żyją na socjalach a ja (...) od rana do nocy i nie mam od naszego cudownego państwa ani grosza z socjalu. I nie zarabiam milionów $$ a trochę ponad minimalną krajową. Dlaczego z pieniędzy podatników wsparcie dostaje Rydzyk? Może ja nie jestem kierowcą samochodu i nie jeżdżę eską to czemu z moich podatków droga była robiona? Można tak w kółko. Nie uznajesz in vitro Ok, masz do tego prawo. Ale nie zabraniaj innym z tego prawa skorzystać!!! In vitro to zabieg pomagający mieć rodzinie dziecko a nie prywatny lot odrzutowcem i wakacje z publicznych pieniędzy. Nie każdy chce adoptować dziecko. Procedury adopcyjne tez są skomplikowane.
43. Dodane przez ad 42, w dniu - 24-11-2022 09:27
Nie ma stuprocentowej pewności, że in vitro spowoduje dzietność. Pewna para parokrotnie przystępowała do in vitro. Po długim czasie prób, który zdecydowanie trudzi kobietę i mężczyznę, para zdecydowała się na adopcję. Krótko potem pani zaszła w ciążę. Dziś stanowią czteroosobową rodzinę.
44. Dodane przez ja, w dniu - 24-11-2022 09:29
Ja nie zgadzam się ze względów etycznych, moralnych.
45. Dodane przez Nigdy więcej PO, w dniu - 24-11-2022 10:24
Jak by rządziła platforma to dzisiaj mielibyśmy wycieczki multi kulti od wschodniej granicy. Ani PiS ani PO ale już lepszy ten PiS
46. Dodane przez do 42, w dniu - 24-11-2022 10:47
w punkt
47. Dodane przez nie ja, w dniu - 24-11-2022 11:12
Ja się zgadzam ze względów etycznych i moralnych .
reklama
48. Dodane przez kkk, w dniu - 24-11-2022 11:32
Do kom 42. 
Popieram, nie mam dzieci, ani auta. I też z moich podatków są rzeczy robione. Oczywiście dawać na dzieci jak najbardziej , ale nie pijaczynom, i tym co mają , bo ci pierwsi polecą że mało kopyt nie połamią. 
Dlaczego z moich podatków utrzymuje się nieroby w sutannach? itp. O czym w moim komentarzu powyżej.
49. Dodane przez Ewelina, w dniu - 24-11-2022 11:39
Jak czytam te wszystkie komentarze to mam wrażenie, ze cofnęłam się do średniowiecza. Ludzie cierpią z powodu niepłodności, chcą mieć dzieci. Niestety procedura in vitro jest bardzo droga. W kręgu moich znajomych jest kilka par, które bardzo pragną dziecka, ale niestety nie stać ich na procedurę. Niepłodność to niestety codzienność, z ktorą musi zmierzyć się wiele par i nie wynika ona ze złego prowadzenia się czy też nie dbania o siebie, jak np. cukrzyca 2. Moze by nie refundować leków na cukrzycę grubasom, czy nie leczyć palaczy jak mają raka płuc? Sami sobie winni. Piękny projekt, piękna inicjatywa. Trzymam kciuki. A w Lesznie to chyba tylko same pro PISOWSIE zakute łby mieszkają. Obojętne na nieszczęścia młodych.
50. Dodane przez Ja, w dniu - 24-11-2022 11:40
Koniecznie in vitro. Jesteś przeciw to masz przyszłość beż wnuczka, emerytury bo kto dla Ciebie na to zarobi....to może wstrzymać przeszczepy serca itp?beż i vitro= multi kulti!
51. Dodane przez ewe r, w dniu - 24-11-2022 11:44
do 48. A kto Ci każe robić in vitro? Nie chcesz, nie rob, ale daj żyć innym wg własnych przekonań. A Ty miej swoje przekonania moralne. Nie właź brudnymi buciorami w życie innych ludzi. Módl się, jedz i śpij...Ksiażek nie czytaj, bo na co Ci rozwoj intelektualny.
52. Dodane przez Benedykt XVII do 51, w dniu - 24-11-2022 12:28
Wprowadźmy prawo pozwalające zabijać ludzi. Nikt Ci nie każe zabijać,, daj żyć innym według ich upodobań, niech idą do szkoły i wymordują wszystkie dzieci. Każdy ma swoje przekonania moralne.
53. Dodane przez Ona, w dniu - 24-11-2022 12:33
w 100 popieram kom. 42!!! 
Ludzie którzy są nieodpowiedzialni, nieporadni, nie mają warunków aby zapewnić dziecku chociaż podstawy bytu, maja 5 czy 10 dzieci i nie myślą co dalej bo liczą kase z 500+ bo państwo da kaske, węgiel i jedzenie, a dzieci jakoś same się wychowają ... i takim ludziom wszystko się należy, a osoby które chcą i dały by dziecku wszystko co najlepsze ale nie mogą mieć dzieci z różnych względów, nie mogą mieć takiej szansy? Bo co? in vitro to fanaberia? NIE! to realna pomoc dla wielu par aby spełnić największe marzenie w życiu! Czytając wasze komentarze słabo się robi, w jakim ciemnogrodzie musimy żyć... szkoda słów
54. Dodane przez do kom. 1, w dniu - 24-11-2022 12:38
Popieram! 
W 2023 planowany fundusz kościelny to 213 mln zł. 
Toż to prawie połowa na roczne koszty in vitro.
55. Dodane przez do 43, w dniu - 24-11-2022 13:09
Nie ma 100% pewności że leczenie nowotworów uratuje życie .To nie leczyć?
56. Dodane przez kkk, w dniu - 24-11-2022 14:34
Do kom 51. chyba nie rozumiesz czegoś.
57. Dodane przez do 54, w dniu - 24-11-2022 15:49
Ty tępy lemingu lewacki (...) się od funduszu kościelnego !!! 
Ten fundusz to jest rekompensata dla Kościoła za mienie ZAGRABIONE przez twoich komunistów po II wojnie światowej (obiekty, szkoły, ziemia itd) !!!!! Wiele lat temu to tak zostało ustalone, że Państwo będzie w ratach zwracać wartość tego majątku !!!!! I tak się dzieje do dzisiaj bo co ukradzione to trza oddać !!!!!
58. Dodane przez Jak, w dniu - 24-11-2022 16:00
Jak 105 par może być w ciąży? Jak tak działają jak się wysławiają to chroń nas Panie. Ot i cała platforma.
59. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 24-11-2022 18:42
"Ty tępy lemingu lewacki (...) się od funduszu kościelnego !!! ". 
Metoda "ad personam" stosowana jest zwykle w przypadku braku argumentów. W Twoim przypadku jest jednak trochę inaczej.  
Są argumenty - za co szacun. 
Ale, pieniądze z Funduszu dostają (nadal) także Kościoły (czyli nie tylko KK), których dóbr państwo nigdy nie przejęło. Niezależne dane wskazują też, że Kościół/ły odzyskał/y już wszystkie zabrane mu/im ziemie,  
więc fundusz stracił rację bytu. 
Też życzę zdrowia. 
:)
60. Dodane przez Do 57, w dniu - 24-11-2022 22:19
Oj ty kłamczuszku. Myślisz że możesz tak samo kłamać ja Mateuszek? Kościoły już dawno ziemię odzyskały.
61. Dodane przez Do 57, w dniu - 24-11-2022 22:21
Język typowego katolika a w niedzielę w pierwszej ławce w kościele i do komunii taki pujdzie.
62. Dodane przez Adam, w dniu - 25-11-2022 07:47
Jak tak Was się posłucha , to wcalesię nie dziwie że PIS wygrywa wybory. Szkoda słów .
63. Dodane przez dlaczego, w dniu - 25-11-2022 09:06
Dlaczego np. leszczyńskie (?) Stowarzyszenie In Vitro Bez Granic nie zbiera funduszy na finansowanie in vitro lecz zajmuje się jedynie kampanią, wsparciem, działania społeczne, porady (tak wynika z www.invitrobezgranic.pl)? Dlaczego na najdroższy lek świata potrafiły organizacje pozarządowe wielokrotnie zbierać kwoty wielomilionowe a tutaj każda złotówka musi pochodzić wprost z funduszy publicznych? Jedno może być a tego nie? Są fundacje Polsat, fundacja TVN a która organizacja pozarządowa czy fundacja finansuje in vitro? Napiszcie. Tam też się zwróćcie o pomoc.
64. Dodane przez co dalej?, w dniu - 25-11-2022 18:05
Za chwilę będziecie chcieli, żeby z budżetu państwa finansować leczenie młodych osób transpłciowych?
65. Dodane przez Nie lubię poniedziałku, w dniu - 28-11-2022 00:11
Widać rakiety spadają za daleko od Leszna skoro lewica ma czas pierdołami się zajmować. 
Zapomnieli o dofinansowaniu do sórogatki. 
 
 
Matki surogatki Ukraina - Możliwy wybór płci dziecka 
Reklamaˇ 
https://www.successful-parents.com/surogactwo 
Posiadamy własną potężną bazę matek surogatek. Brak listy oczekiwania. Pakiety all inclusive bez ukrytych kosztów. 24-godzinne wsparcie, zaangażowana obsługa. Zweryfikowane opinie. Bez oczekiwania. 
 
 
Kijów: dzieci urodzone przez surogatki czekają na rodziców w ...https://tvn24.pl : swiat : kijow-dzieci-urodzone-przez-s... 
17 mar 2022 Dzieci urodzone w Ukrainie przez matki zastępcze czekają na rodziców w schronie pod kliniką leczenia bezpłodności w Kijowie. 
 
Matki do wynajęcia. Surogatki na Ukrainie (2021) - TVP VODhttps://vod.tvp.pl : filmy-dokumentalne,163 : matki-d... 
Rodzą cudze dzieci. Głównie Amerykanów, Szwedów czy Chińczyków. Za donoszenie ciąży dostają po kilkanaście tysięcy dolarów. Mowa o surogatkach na Ukrainie, ... 
Brakujące: nieodebrane | Musi zawierać słowo: nieodebrane 
 
Chaos z powodu koronawirusa. Dzieci surogatek na Ukrainie ...https://www.dw.com : chaos-z-powodu-koronawirusa-... 
27 maj 2020 Dzieci surogatek na Ukrainie nie mogą trafić do rodziców. Filmik ukazujący tragedię niemowląt urodzonych przez ukraińskie surogatki, ... 
 
A potem była tylko wojna.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj