Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Wpadka operatora czy błąd klientki?

Wrażliwe dane "wyciekły"

Wpadka operatora czy błąd klientki?

02.01.2023. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum )
Czy nasze wrażliwe dane, takie jak na przykład połączenia telefoniczne, są bezpieczne? Okazuje się, że mimo zapewnień operatorów telekomunikacyjnych, nie zawsze. Boleśnie przekonała się o tym nasza słuchaczka, której dane, w tym przypadku bilingi „wyciekły” podczas rozprawy rozwodowej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pani Katarzyna z Leszna (imię zmienione) prowadziła przez kilka lat wspólny biznes ze swoim mężem. Dysponowała kupionym na firmę telefonem komórkowym, którego operatorem był T-Mobile. Właśnie mąż pani Katarzyny był wtedy administratorem konta, czyli miał dostęp do takich danych, jak na przykład rachunki i historia połączeń. W listopadzie 2019 roku nasza słuchaczka postanowiła przenieść telefon na siebie; procedura, wykonania w punkcie obsługi klienta, nie była zbyt skomplikowana, dokonano cesji na nią, z czym związana była - a właściwie miała być - zmiana administratora konta z męża na nią.

O tym, że jest zupełnie inaczej, pani Katarzyna dowiedziała się w dość nieprzyjemnych okolicznościach, mianowicie po prawie trzech latach, podczas rozprawy rozwodowej. Przed sądem bowiem mąż
przedstawił informacje pochodzące z jej telefonu komórkowego, takie jak na przykład wykazy połączeń. Co więcej, były to bilingi z ostatnich miesięcy, czyli okresu dawno już po dokonaniu cesji. Nasza słuchaczka zażądała wyjaśnień od operatora, czyli sieci T-Mobile. Ten najpierw zapewniał, że „po cesji numer (wcześniejszego) administratora został usunięty”, następnie że „zawsze numer administratora jest usuwany, jeśli numer zmienia właściciela”, wreszcie jednak firma przyznała się do naruszenia przepisów prawa telekomunikacyjnego i RODO. -Analiza wykazała, że (…) po cesji, w wyniku błędu po naszej stronie pozostał administrator konta, który był ustanowiony przed cesją. Sytuacja ta spowodowała, że numer będący administratorem konta miał możliwość zalogowania się na konto numeru (…) - odpisała jej Magdalena Zagórska, starszy konsultant ds. Reklamacji i Obsługi Klienta T-Mobile. Mało tego - przyznała ona, że doszło do udostępnienia danych osobowych osobie trzeciej, zaś „powyższe naruszenie może spowodować prawdopodobieństwo wysokiego ryzyka negatywnych skutków, (…) w tym wykorzystania ich w sposób naruszający dobra osobiste”.

Do wykorzystania rzeczywiście doszło, właśnie podczas sporu z byłym mężem. Pani Katarzyna, tym razem przez swojego radcę prawnego, zwróciła się więc do sieci z roszczeniami. W odpowiedzi dowiedziała się, że T-Mobile Polska roszczeń nie uznaje i zaprzecza jakimkolwiek pretensjom. -T-Mobile niezwłocznie po otrzymaniu dyspozycji Klientki dokonała oczekiwanej zmiany - napisała Ewa Gromadzka, Specjalista ds. Reklamacji i Obsługi Klienta. Sęk w tym, że owa „dyspozycja” była interwencją po trzech latach, kiedy przed sądem okazało się, że sieć, mimo cesji, nie zmieniła administratora, do czego zresztą się przyznała, pisząc o „błędzie z naszej strony”. Mało tego - pani Specjalista ds. Reklamacji i Obsługi Klienta zwróciła uwagę naszej słuchaczce, że ta „miała możliwość samodzielnego potwierdzenia (czy administratora zmieniono) w systemie samoobsługowym albo przez kontakt z nami. (…) Z treści otrzymanego pisma wynika, że Klientka nie składała takich wniosków ani nie podejmowała działań”. Czyli, mówiąc skrótowo - pani sama powinna zadbać, czy firma robi to, do czego się zobowiązała.

Pani Katarzyna zapewnia, że sprawy tak nie zostawi i będzie dochodzić swoich racji przed sądem. Niezależnie od rozstrzygnięć pozostaje jednak wyciągnąć z tej sytuacji jeden wniosek: że nasze bardzo wrażliwe dane, na przykład dotyczące korespondencji, nie zawsze są bezpieczne.

Zwróciliśmy się do T-Mobile z prośbą o komentarz w tej sprawie. -Według procedur, które obowiązywały na tamten czas, realizacja cesji była momentem, w którym klient podejmował decyzję o zachowaniu dotychczasowego administratora IBOA lub odebrania mu uprawnień. W przypadku klientki, której dotyczy sprawa, zmiana taka nastąpiła na jej wniosek, ale dopiero w późniejszym terminie. Obecnie procedura została zmieniona w ten sposób, że w przypadku zawarcia cesji, system, dzięki pojawieniu się alertu wymusza aktualizację administratora poprzez jego przepisanie lub usunięcie w zależności od decyzji klienta. - odpisało Biuro Prasowe T-Mobile. Na pytanie o zadośćuczynienie czy choćby zwykłe przeprosiny, odpowiedzi już nie dostaliśmy.

 
Komentarze (12)
1. Dodane przez Rafał, w dniu - 02-01-2023 13:37
Taka sama sytuacja spotkała mnie virgin mobile, cesja numeru tel, z mojej osoby na żonę, a konto na portalu www było na mnie, po cesji widziałem wszytskie dane, łącznie z peselem, bilingami, etc, zony, zwróciłem się do virgin mobile,.... który dwukrotnie stwierdził że wsTtsko jest poprawnie z ich strony, a nie było,.... takze pelna amatorka...
2. Dodane przez Paweł, w dniu - 02-01-2023 13:45
Już parę razy przekonałem się, że w T-MOBILE nie przestrzega zasad bezpieczeństwa danych klientów. Potrafią tylko wystawiać rachunki, ale załatwienie innych formalności, jak m.in. opisane w artykule jest fikcją.
3. Dodane przez Gość, w dniu - 02-01-2023 14:38
Jeśli już o telefonach, to chciałem zwrócić uwagę na pewną rzecz. Jedna z firm oferuje dostęp do sieci 5 G. W rzeczywistości to nie działa i nie wiadomo kiedy będzie działać.
4. Dodane przez x, w dniu - 02-01-2023 15:27
Niestety jeżeli chodzi o dane dostepne dla operatorów komórkowych to wszystkie przepisy mozna sobie w buty wsadzić. Robia z tymi danymi co chcą a w szczególności je sprzedaja jeżeli tylko znajdzie sie klient. A o śledzeniu i profilowaniu na podstawie tego co robimy w telefonach to już wszyscy wiedzą. Nawet rząd maginnie nas śledzi pegasusem.
5. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 02-01-2023 16:03
Złudne poczucie bezpieczeństwa. Każdy korzysta na telefonach z setek aplikacji i nieświadomie udostępnia wszelkie dane. Robi zakupy przez internet i akceptuje regulaminy. 
 
A później płacz.
6. Dodane przez PL, w dniu - 02-01-2023 17:16
T-Mobile najgorsza sieć....Oszukują na kazdym kroku!!!Wszystko pięknie ładnie tylko w reklamie!!!
7. Dodane przez Roaming, w dniu - 02-01-2023 18:04
A wystarczył staranniej męża wybrać.
reklama
8. Dodane przez Kasia, w dniu - 02-01-2023 21:04
To jest nic. Orange koleżance wyrobiło nowa kartę sim i wyslala do zupełnie obcej osoby w celu włamania na konto i kradzieży środków. I mona ich pocałować w tylek. Ale spawa w sadzie
9. Dodane przez Hammurabi, w dniu - 03-01-2023 00:02
Nie licz na wiele bo nad niezawisłością sądów czuwa Bruksela . 
 
Mieszkańcy państwa Hammurabiego nie byli równi wobec prawa. O wielkości kary decydował status: wolny czy niewolnik, posiadany majątek lub funkcja (wyróżnia się urzędników dwór). Liczyło się, kto skarżył i kto był oskarżonym. Za uszkodzenie ciała niewolnika odszkodowanie brał jego właściciel (odszkodowanie za utratę zdolności do pracy). 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kodeks_Hammurabiego
10. Dodane przez Do7, w dniu - 03-01-2023 12:51
Teoretycznie.
11. Dodane przez Rafi, w dniu - 03-01-2023 20:42
Do sądu podać operatorów komórkowych za naruszenie RODO kary są do 20 milionów euro.
12. Dodane przez HAnka, w dniu - 03-01-2023 22:29
Z molochem nie wygrasz! Acz zerwałabym współpracę z tym patooperatorem, do pięciu pokoleń wstecz !!! Pracują tam maszyny, nie ludzie, skoro nie stać ich na chwilę refleksji, że komuś pokomplikowali życie:(
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący ryd... Rydzyna 629000
Dom leszno ul. krzyc... Leszno 495000
Ostatni skrajny dom ... Leszno 535000
Kłoda dom z pompa ci... Kłoda 469000
Kłoda ul. fiołkowa !... Kłoda 399000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj