Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
8
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Marek, Michał,
Piotr, Stanisław,

MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ ZWYCIĘSTWA
Do końca roku 237 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszno ma mniej niż 60 tysięcy mieszkańców

Populacja miasta cały czas spada

Leszno ma mniej niż 60 tysięcy mieszkańców

27.01.2023. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum )
Leszno nie jest już 60-tysięcznym miastem. Stan na koniec grudnia 2022 roku to 59 232 mieszkańców, prawie o 1 tysiąc mniej niż na koniec roku 2021. Tempo ubywania mieszkańców jest bardzo duże – to około tysiąca osób rocznie. W tym tempie za rok populacja powiatu będzie większa niż miasta.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zazwyczaj, kiedy pada pytanie o liczbę mieszkańców Leszna, podawane odpowiedzi oscylują wokół 65 tysięcy. Taką, a właściwie nieco mniejszą liczbę znajdziemy, gdy wpiszemy do wyszukiwarki Google zapytanie o populację miasta: wyświetli się nam liczba 64 197 osób, z adnotacją, że to stan na 2017 rok.
Tymczasem obecnie rzeczywistość jest zupełnie inna.

Liczba mieszkańców spadła poniżej 60 tysięcy. Potwierdza to Agnieszka Sztor, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Leszna. -Na 31 grudnia 2022 roku było to 59 232 mieszkańców, z czego 57 299 zameldowanych na stałe i 1933 zameldowanych czasowo - mówi pani naczelnik. Dla porównania na koniec 2021 roku liczba mieszkańców wynosiła 60 239 osób: 58 131 na stałe i 2108 czasowo. W 2020 roku było to 61 157 mieszkańców: 59 226 stałych i 1931 czasowych. Wynika z tego, że z roku na rok w Lesznie ubywa około 1 tysiąca osób.
Maksymalną liczbę mieszkańców Leszno miało w 2011 roku - było to 64 713 osób. Od tamtego czasu populacja wciąż maleje. Obecnie spadła do poziomu z 1991 roku - wtedy mieszkało tu 59 523 osoby.

Rośnie za to liczba osób mieszkających w powiecie leszczyńskim - według danych Krajowego Biura Wyborczego na koniec 2022 roku wynosiła ona 58 326 osób, zaś na koniec 2021 roku 57 776 mieszkańców. Zaznaczyć jednak należy, że dane KBW różnią się nieznacznie od danych gmin. Wygląda jednak na to, że jeśli trend się nie zmieni, już za rok powiat ziemski pod względem populacji prześcignie miasto Leszno.
 
Komentarze (133)
1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-01-2023 12:22
nie ma sie co dziwić , przecież tu nie chce się żyć
2. Dodane przez taka prawda, w dniu - 27-01-2023 12:23
nic w tym mieście niema umiera a ludzie uciekają żeby nie żużel to ludzie by nie wiedzieli gdzie jest Leszno
3. Dodane przez kiedyś kibic żużla, w dniu - 27-01-2023 12:23
Bo kibice żużla uciekają na wieś - bo za słabe lampy są na stadionie ;-))))
4. Dodane przez Buczek, w dniu - 27-01-2023 12:24
To szok jak Leszno się wyludnia w zastraszającym tempie ale co się dziwić? Co tu ludzi trzyma?
5. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 27-01-2023 12:32
Nic dziwnego, mieszkam w Lesznie od urodzenia, ale za 2 lata się wyprowadzam, bo to miasto bez perspektyw
6. Dodane przez demograf, w dniu - 27-01-2023 12:39
Statystyki narodzin Polaków dramatycznie spadają 2017 400 tys. 2021 331tys a za 2023 308tys w latach 80 tych ok 650 tys rocznie dla całego karju no i zgony 519, tys 2021 470 tys,2022 .Dołożyć migracjie za granice i Polaków w Polsce może nie być za lat kilka ,a terytorium mamy interesujące do przejęcia.
reklama
7. Dodane przez Adam, w dniu - 27-01-2023 12:41
Bo tu chce się żyć !!!
8. Dodane przez RAF, w dniu - 27-01-2023 12:45
Jakoś mnie to nie dziwi. W tym miasteczku prawie nic nie robi się aby przyciągnąć nowych mieszkańców. Wręcz przeciwnie robi się wszystko aby stąd wyjechali.
9. Dodane przez fani_Konfederacji, w dniu - 27-01-2023 12:47
Tak się kończy socjalizm. Polska i cały świat zachodni wymiera, bo jak zakładać rodziny jeśli jest się niewolnikiem korporacji pracującym za grosze a państwo dociska odbierając co miesiąc ponad połowę dochodu w podatkach??? Tylko partie takie, jak Konfederacja są w stanie coś tu zdziałać.
10. Dodane przez Puma, w dniu - 27-01-2023 12:47
Coś nie ma Leszno dobrej prasy - a to zostaliśmy bez hali widowiskowej trapez, bagno przy ćwiczni, problem z oświetleniem na unii Leszno a teraz okazuje się że Leszno wyjątkowo szybko się wyludnia. W sumie nie dziwię się, młodzi ludzie uciekają z Leszna ponieważ nic już ich tu nie trzyma.
11. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 27-01-2023 12:49
To niewielkie zaskoczenie. Zakup działki budowlanej w Lesznie i to jeszcze w jakimś niezłym miejscu, graniczy z cudem. A ceny takich działek należy są wysokie. Jeśli ma ktoś mieszkać na pograniczu Zatorza i Święciechowy lub Zaborowa i Henrykowa ( i to nierzadko z dojazdem drogą gruntową), to będzie rozważał alternatywnie tańszy zakup działki i budowę w sąsiednich miejscowościach.
12. Dodane przez Tomek, w dniu - 27-01-2023 12:52
Miasto zamiast poprawiać komfort życia mieszkańcom, budować ulice na osiedlach i oświetlenie to wydaje pieniądze na Unie i inne niepotrzebne bzdury. Sąsiednie gminy lepiej to rozumieją i dlatego ludzie wybierają mieszkanie poza miastem.
13. Dodane przez Pan Felek, w dniu - 27-01-2023 12:52
Nie ma co sie dziwic, mlodzi ludzie wyjezdzaja do duzych miast, w Lesznie jest hermetyczny rynek pracy, zbyt duzo persprktyw nie ma. Nawet jesli chodzi o imprezy w piatek nie ma ma juz gdzie sie pobawic, na rynku pustki jak i podejrzane osoby z innych krajow. Patrząc obiektywnie te 12 lat temu nie bylo w weekend jakos tak cicho na miescie. Ale to jest moja opinia.
14. Dodane przez Zuzannna, w dniu - 27-01-2023 12:52
DO leszna tylko przyjeżdżają pracować a w sąsiednich gminach i powiatach płacą podatki.I tak Leszno powoli obumiera i pustoszeje .Taniej się mieszka i żyje w okolicach Leszna
15. Dodane przez WoW!!!, w dniu - 27-01-2023 12:58
Za chwilę Leszno wchłonie Wilkowice i będzie lekki wzrost liczby mieszkańców :D
16. Dodane przez No i, w dniu - 27-01-2023 12:58
No i tak to wygląda gdy włodarze maiasta sądzą że wiedzą lepiej od mieszkańców czego im potrzeba.
17. Dodane przez a, w dniu - 27-01-2023 13:09
Miasto musi wchłonąć tereny przyległe i tyle, bo to żadna łaska z ich strony. Mieszkańcy korzystają z pełnej infrastruktury miejskiej np. dróg, oczyszczalni ścieków obiektów użyteczności publicznej, pracy itp. a podatki płacą gdzie indziej.
18. Dodane przez Dici Moe, w dniu - 27-01-2023 13:15
Miasto ma poniżej 60 tys mieszkańców? Ale mówimy o zameldowaniu czy o rzeczywistym stanie populacji miasta? Bo to są dwie różne sprawy
19. Dodane przez Witek, w dniu - 27-01-2023 13:22
To wiocha.
20. Dodane przez Ryba, w dniu - 27-01-2023 13:23
I to jest namacalny fakt że Leszno umiera.
21. Dodane przez obserwator, w dniu - 27-01-2023 13:25
Gdyby odliczyć zameldowanych i niemieszkających w Lesznie młodych ludzi, którzy studiują lub pracują w dużych miastach pewnie nie zostałoby nawet 55 000 :(
22. Dodane przez luka, w dniu - 27-01-2023 13:27
Polska się wyludnia dzięki temu, że najlepszy rząd na świecie zabrał się za poprawę dzietności w naszym kraju. Proszę sobie pomyśleć, co jeszcze chcą ulepszyć :P
23. Dodane przez No, w dniu - 27-01-2023 13:31
Ciekawe jak to się ma do umieralności?
24. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-01-2023 13:37
Policzcie tych z Ukrainy. Chyba że nie chcecie . A i tych co przez agencje zjeżdzają z innych kontynentów .....
25. Dodane przez Cyc skaczacy, w dniu - 27-01-2023 13:46
Co się dziwić skoro w Lesznie zarobki są niższe od średniej krajowej a centrum miasta całkiem opustoszało zaś nikt tu nie zostanie z tego powodu bo w Lesznie jest żużel. Sami się wyprowadziliśmy z Leszna a takich co z Leszna wyjada będzie coraz więcej bo po prostu ludzi nic w mieście nie trzyma.
26. Dodane przez Piotr, w dniu - 27-01-2023 13:47
W Lesznie nie ma żadnych perspektyw, kilka dużych zakładów pracy, poza tym mała prywatna przedsiębiorczośc, niewielkie szanse na rozwój, place żenujące, o wyglądzie starówki żal wspominać... wyprowadziłem się 3 lata temu i pozostaje żałować ze nie zrobiłem tego wcześniej
27. Dodane przez Brawo Łukasz!, w dniu - 27-01-2023 13:48
To m.in. skutek wspaniałego zarządzania miastem przez PL18 i PiS w ostatnich latach. Dajmy im jeszcze ze dwie kadencje i wtedy będziemy mieli podobną liczebność jak Śmigiel czy Bojanowo.
28. Dodane przez peterpan, w dniu - 27-01-2023 13:48
popieram kom 11 i 12
29. Dodane przez do 18., w dniu - 27-01-2023 13:49
Dokładnie. To sedno sprawy.
30. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 27-01-2023 13:58
Rozwiń skrzydła i spieprzaj z tego grajdołu. Nawet porządnego basenu tu nie ma tylko ciągle unia i unia L.
31. Dodane przez niemożliwe, w dniu - 27-01-2023 13:59
Jak to możliwe skoro pół miasta to przybysze z Ukrainy ?? Powinno się z 60000 zrobić 120000 ..
32. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 27-01-2023 14:04
Leszczynski magistrat to prawdziwy nowotwór
33. Dodane przez Ktos, w dniu - 27-01-2023 14:08
Sama uciekłam za granicę. Co w Lesznie robić? Jak nie masz znajomości nikt Cię nie przyjmie do pracy . Chyba , że Euro Comfort
34. Dodane przez obywatel, w dniu - 27-01-2023 14:18
Niestety ale jako Polska zaczynamy się zwijać. Tak kończą się państwa nawijające "makaron na uszy" swoim obywatelom. Do tego "propaganda sukcesu", załamanie edukacji, szczucie jednych na drugich itd. Do tego starzenie społeczeństwa. Za 10-20 lat bezrobocie będzie zerowe bo zostaną tylko sami emeryci.
35. Dodane przez Miki, w dniu - 27-01-2023 14:34
Co na to prezydent? Jakieś konkluzje? Będzie jeszcze mniej jak dorośnie i cenę pokolenie ze szkol. Oni uciekną od razu po szkole i nigdy tu nie wrócą.
36. Dodane przez LuCyfeR, w dniu - 27-01-2023 14:49
Chciałbym tylko dodać, że jeszcze tak 5 - 10 lat temu jak ludzie wyjeżdżali za granicę, to większość planowała tam zarobić żeby tu "wybudować" i żyć. Na chwilę obecną ludzie są tak zdeterminowani przez brak perspektyw, że większość wyjdzie i nawet nie będzie myślała o powrocie do Polski czy Leszna. 
 
Pozdrawiam
37. Dodane przez klm, w dniu - 27-01-2023 14:51
To z tego, że jest za ciemno na stadionie. 
:(
38. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 27-01-2023 14:54
Obecny pREZYDENT grabarzem MIASTA LESZNA???
39. Dodane przez J., w dniu - 27-01-2023 15:02
Mam dla Państwa pozytywną wiadomość - w Lesznie niedługo będzie wiosna :))
reklama
40. Dodane przez ceny..., w dniu - 27-01-2023 15:06
Ceny działek w tym mieście zmuszają ludzi do budowania domu poza miastem. Miasto sprzedaje działki tylko atrakcyjne dla deweloperów a kowalscy muszą się wyprowadzać do ościennych gmin jak chcą mieć dom...
41. Dodane przez I co, w dniu - 27-01-2023 15:10
Poznań jeszcze nie tak dawno liczył 600 tys,obecnie liczy 530 tys.Dla porównania z Lesznem Głogów 74 tys,obecnie 65 tys,więc spadek jeszcze większy niż Leszna,prawie jeszcze raz tyle.
42. Dodane przez Fakty, w dniu - 27-01-2023 15:17
Łódź z 800.000 spadła do 650.000,Piła z 80.000 do 71.000 każde miasto się wyludnia i tak Leszno jeszcze powoli na tle innych.Proszę zobaczyć ilu mieszkańców Leszna pobudowali się w Wilkowicach,Dąbcze i to jest większość tych brakujących mieszkańców. Do władz Leszna,może wreszcie włączyć okoliczne większe wsie do Leszna jak to zrobiła Zielona Góra i Rzeszów.
43. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 27-01-2023 15:19
Leszno ma swoje Przecież jak Ukraińców doliczycie do naszej populacji to znowu mamy 63000 mieszkańców , a nawet więcej Chyba tylko idiota uważa ,że oni stąd wyjadą - po co , aby iść za stodołę się załatwiać u siebie w ojczyźnie Czy nie rozumiecie podkładki narodowej My aut , a oni na koszt Polaków będą się mnożyć oczywiście dla naszego dobra - szacun
44. Dodane przez ded, w dniu - 27-01-2023 15:30
Co tu się dziwić skoro nawet z basenem się męczą już tyle lat i nie potrafią skończyć. Ze wszystkim już trzeba praktycznie jeździć poza miasto.
45. Dodane przez Jacek, w dniu - 27-01-2023 15:31
Wielu ludzi mogłoby płacić podatki w Lesznie, ale po wyprowadzce do sąsiedniej miejscowości, płacą je gdzieś indziej. Ktoś powie, że nie są to lokalni patrioci. A ja twierdzę, że patriotyzm kończy się lub słabnie tam, gdzie pojawia się prywatny interes (różni politycy dają podobny przykład).
46. Dodane przez zz, w dniu - 27-01-2023 15:33
zachwile bedzie burmistrz
47. Dodane przez Fakty, w dniu - 27-01-2023 15:36
Kalisz z 110.00 spadł do 98.000, Konin z 84.000 do 69.000 dane grudzień 2022. Spadek Leszna i tak jest niewielki. Tylko 4 miasta w Polsce przybywają mieszkańców to Warszawa,Rzeszów, Zielona Góra, Wrocław. Inne miasta gwałtowny spadek,a przewodzi Łódź
48. Dodane przez Do Fakty, w dniu - 27-01-2023 15:52
Fakty są takie, że posługujesz sie danymi z WIKI i miasta o których piszesz straciły w tym przypadku 1% mieszkańców. Leszno 1,5% FAKTY!
49. Dodane przez prz, w dniu - 27-01-2023 15:53
Dodać należy, że wzrost liczby mieszkańców Rzeszowa i Z. Góry wynika z przyłączenia sąsiednich miejscowości, a nie z rozwoju demograficznego. Poza tym te dane dotyczą zameldowanych, a nie rzeczywistych mieszkańców. Podejrzewam, że w rzeczywistościnliczba stałych mieszkańców nadal jest powyżej 60 tys. Co nie zmienia faktu, że to smutne. Jak widać 500 plus działa &
50. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-01-2023 16:00
Ciekawe kto będzie mieszkał w młynach, szwalniach i innych inwestycjach?
51. Dodane przez do 22, w dniu - 27-01-2023 16:00
Ja naprawdę martwię się o lokalną firmę rolną pod " światłym" przywództwem Kośmidra, który w godzinach jego pracy w tej firmie, spółce Skarbu Państwa zamiast dbać o Skarb Państwa uczestniczy w partyjnym zlocie nienawiści. Na ten zlot powinna zostać wezwana Policja ponieważ to było zgromadzenie nie zgłoszone.
52. Dodane przez Do fakty, w dniu - 27-01-2023 16:06
Takie są fakty że liczbę mieszkańców Łodzi zanizyles bo liczba mieszkańców Łodzi wynosi ponad 672000! Piła ponad 72000. Sobie tak piszesz dane z palca lub celowo tak piszesz by wybielić Leszno że nie jest źle. A w Lesznie jest źle, jest tragicznie. Ludzie uciekają bo ani pływalni ani teraz nawet hali nie mamy. Do jeszcze jakich fikołków się uciekniesz by pudrować że w Lesznie jest dobrze? Żal takich jak ty czytać, bo widzę że ruszyles z swoją propaganda na całego.
53. Dodane przez Do 47, w dniu - 27-01-2023 16:07
Spadek mieszkańców jest niewielki? 5tys w krótkim czasie to ogromny spadek.
54. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-01-2023 16:10
Czytam i zastanawiam się, kiedy piszący wyłączyli myślenie... Mieszkańcy Leszna pobudowali domu w tzw, otulinie....Święciechowa, Smyczyna, Mórkowo, Wilkowice, Lipno, Gronówko, Dąbcze, Rydzyna... i tam wyprowadzili się. Efekt około 25 lat.
55. Dodane przez Do 41, 42 i 47 bo to jedna i ta sama osoba, w dniu - 27-01-2023 16:16
W tych miastach co wymieniłeś/as cos jest to teraz zobacz co jest w Lesznie i wyjdzie ci że tak naprawdę nic poza żużlem z którym są coraz większe problemy. Tu nie ma co zwalać na ekstraligę ponieważ trzeba się rozwijać a oni płacą a ten kto płaci ten wymaga. W tej chwili to nie mamy ani pływalni a nawet nie ma hali i to są fakty. Niektóre miejsca w Lesznie wyglądają tragicznie i to też są fakty. Jest w mieście u nas jakiś sport nie przeczę ale większość klubów ledwo związuje koniec z końcem jak np Żeńska koszykówka która musiała zrobić krok w tył w lidze ponieważ brakowało funduszy. Polonia prosi o boisko bo nie ma gdzie trenować i to nie są normalne rzeczy. Bardzo dużo ludzi widzi jak źle się dzieje w naszym mieście, ja tego nie zauważałam bo byłam zdania że przesadzają a teraz im przyznaje rację.
56. Dodane przez Do 51, w dniu - 27-01-2023 16:27
Może lepiej, że w robocie nie był.
57. Dodane przez Fakty, w dniu - 27-01-2023 16:56
Do 48 widać, że z matematyką było Ci nie po drodze.Zobacz ile stracił Konin z 84 tys do 69 tys,Głogów z 74 tys do 65 tys.Leszno liczyło najwięcej niespełna 65 tys,więc straciło ok 5 tys z czego większość mieszka w Wilkowicach i Dąbczu. Z Konina ubyło 15 tys to daje grubo ponad 10 %
58. Dodane przez Do 55, w dniu - 27-01-2023 17:12
W każdym mieście są problemy. Weźmy Konin.Miasto też dostało dofinansowanie na remont hali,ale okazało się, że koszt wyniesie znacznie więcej i sprawa stoi w miejscu już któryś miesiąc. Co do sportu stadion totalna ruina.Piłka nożna męska 5 liga,piłka damska ekstraklasa,niestety zainteresowanie kobiecą piłką żadne. Męskiej koszykówki nie ma wcale,koszykówka damska 2 liga,piłka ręczna 2 liga,futsal 2 liga.Tragiczne miejsca są we wszystkich miastach,w jednych mniej w drugich kilka razy więcej jak w Lesznie i wcale te miasta nie są aż takie duże. Co do Konina bezrobocie dwa razy większe jak w Lesznie.Miasto dwa razy szybciej się wyludnia.Ja znam cały kraj, byłem w 41 miastach byłych wojewódzkich na 49 miast wojewódzkich w niektórych po kilka razy,nawet nie tak dawno.Zwiedziłem niemal cały kraj i część Europy.Wyjedz z domu i pojezdzij choć po Polsce.Potem komentuj.
59. Dodane przez Rafał do kom 54, w dniu - 27-01-2023 17:27
I jeszcze mają po 3 mieszkania w Lesznie.
60. Dodane przez Do 52, w dniu - 27-01-2023 17:34
Piła 71.824 ale to dane z 2021 więc teraz max 71.000.Leszno liczyło najwięcej 64.713 więc spadek jest niewielki.Co do Łodzi to strzeliłem na oko i się dużo nie pomyliłem,faktem jest,że Łódź liczyła ponad 800.000 i spadek jest olbrzymi. Teraz Kościan, można sprawdzić wpisać ile liczy Kościan 2022 liczy już poniżej 23.000 tys,a liczył prawie 24.000 tys jeszcze 2 lata temu.Jak na tak małe miasteczko duży spadek w 2 lata.
61. Dodane przez kris, w dniu - 27-01-2023 17:35
Wyższe podatki! Dawać wyższe podatki! Podatki są dobre na wszystko! Strefę 30 i płatne parkingi! no i leszczyńscy przedsiębiorcy za najniższa krajową bo w Lesznie tak jest.
62. Dodane przez Yhym, w dniu - 27-01-2023 17:58
I już przyszedł troll z swoją propaganda: komentarze 60, 58, 57 i już wybiela że spadek mieszkańców to nic takiego. Nic się nie dzieje.
63. Dodane przez Yhym, w dniu - 27-01-2023 18:00
I że brak pływalni to według niego też nic takiego, że trapez zamknięty na długi czas to też nic takiego bo w Koninie też remont z poślizgiem. Kurtyna, nic się nie dzieje.
64. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-01-2023 18:00
Zapytam w innym temacie. Który biurowy miejski wymyślił żeby zbierać na zimę ogródki z rynku? Co zaproponował w to miejsce? Bo pustka i nic więcej a wiemy jaka jest sytuacja restauratorów. Tak się prowadzi biznesy w naszym mieście... Czas się wyprowadzić.
65. Dodane przez PL, w dniu - 27-01-2023 18:27
A ja tam lubię moje Lesznod
66. Dodane przez dici moe, w dniu - 27-01-2023 18:33
Dobrze, że choć w niektórych komentarzach czuć głos rozsądku. To nie jest tak, że tylko Leszno jest be, tylko to jest ogólnokrajowy trend. Ogólnie Polska się wyludnia (przynajmniej jeśli chodzi o obywateli polskich). A nie dość, że Polskie społeczeństwo się starzeje i są problemy z demografią to jeszcze panuje wszechobecny trend ucieczki z miast do ościennych wiosek i gmin. A teraz smutasy i krytykanci, proszę dalej możecie marudzić pod warunkiem, że jak z rękawa będziecie sypali przykładami miast które nie wpisują się w ten trend a populacja gwałtownie przyrasta.
67. Dodane przez Kamil, w dniu - 27-01-2023 18:40
A jaką jest godzinówka dla pracowników fizycznych 20 zł ?a ceny mieszkań takie jak w dużych miastach
68. Dodane przez Do 58, w dniu - 27-01-2023 18:45
Jak ja gdzieś jadę to jadę zwiedzać i wypoczywać a nie prowadzić statystyki. Nikt normalny jak gdzieś jedzie to nie sprawdza "czy jest koszykówka w 3 lidze". Jeśli ty gdzieś byłeś/aś (w co wątpie) i sprawdzałeś/aś jaki sport tam mają to bez urazy jesteś śmieszny/a
69. Dodane przez Qwerty, w dniu - 27-01-2023 18:53
Co się dziwicie. Nie dość że drożyzna w marketach nas dozyna to teraz czynsze w górę. Ile osób zwłaszcza młodych jest w Lesznie na swoim? Większość jest wynajmie. Przez lata młodzi próbowali jakoś się czegoś dorobić bo przecież miasta dają takie perspektywy (to było dawno i nie prawda). Dzisiaj kto może to ucieka. Nawet ja z żoną i dziecmi uciekłem z miasta. Bo tam się już żyć nie da, tylko wegetacja przez te drożyzny. Rządy oklamuja nas od lat, głupi stary naród oraz patologia jest zakochany w rozdawnictwie i wszyscy od rządu do gmin przyłożyli swoje brudne łapy do tego aby zamykać przez ostatnie dwa lata gospodarkę gdzie efekty widzimy dzisiaj. Do momentu wybuchu wojny na Ukrainie inflacja sięgała już prawie 5%. Już wtedy ekonomiści (nie mylić z ekspertami z TVPiS) ostrzegali że po tych zamknięciach i ograniczeniach inflacja już jest nie do zatrzymania. I nie będę mówił jaka partia mówiła że to się skończy katastrofą. Także tego. Dziękuję wam ludzie PiS-u i POwcy. Sami tego chcieliście i popiera liście i popieracie bo nie mieliście w szkole nawet podstaw ekonomi.
70. Dodane przez DO33, w dniu - 27-01-2023 18:54
Cóż każdy ma wybór.Jeden woli mieć mniej ale żyć wśród swoich .Inny woli tyrać i być nikim by coś mieć.
71. Dodane przez Rafi, w dniu - 27-01-2023 18:56
Polakom nie chce się żyć w Lesznie. Wiele uchodźców przyjechało do Leszna to z tego wynika, że jeszcze więcej Polaków w Lesznie ubyło niż rok wcześniej.
72. Dodane przez sak, w dniu - 27-01-2023 19:04
Za to goście zza wschodniej granicy chętnie wypełniają te luki.
73. Dodane przez Do 68, w dniu - 27-01-2023 19:13
Jak będziesz starszy i zobaczysz niemal każdy zakątek Polski,nieraz po kilka razy to też o miastach będziesz wiedział wszystko,a zwiedzanie swoją drogą. Ja mam niemal każde polskie miasto w jednym palcu.Trzeba mieć jakąś pasję jak historia,geografia,podróże. Ty nie znasz nic,żal mi takich.
74. Dodane przez Do 72, w dniu - 27-01-2023 19:15
Goście już wyczuli lepsze miejsca i ubywają systematycznie.
75. Dodane przez Do 71, w dniu - 27-01-2023 19:45
Jest prawie 20, polecam iść teraz do centrum Leszna. Tak naprawdę strach iść teraz do centrum i to wcale nie przesada.
76. Dodane przez Marcin, w dniu - 27-01-2023 19:52
Nikt nie policzyl ilu jest Zagranica ....Wielka Brytania,Holandia,Niemcy itp. Pare tysiecy sie uzbiera
77. Dodane przez hehe, w dniu - 27-01-2023 20:08
Głogów większy... a to tylko miejska gmina.
78. Dodane przez Eve, w dniu - 27-01-2023 21:24
Społeczeństwo się starzeje a młodzi ludzie uciekają zagranice. Gdzie w Lesznie maja iść do pracy, to tych kilku dużych firm na produkcje czy na kasę do sklepu za śmieszne grosze.
79. Dodane przez Paolo, w dniu - 27-01-2023 21:31
Miasto bez żadnych perspektyw na fajne spędzenie czasu. Milion sklepów z ciuchami, kilka pubów, kino, w którym grają same szmiry dla mas, i stadion. Co tu robić w takim Lesznie? Umrzeć z nudów można. Moim zdaniem galerie zabiły to miasto. Zamiast nich jakieś centra atrakcji by się przydały. Lepsze kino, pływalnia, salony gier, a nie kolejny sklep z ciuchami, kolejna biedronka, kolejne dino...Poza tym jeszcze ta wszechobecna drożyzna. Ceny np. w restauracjach jak w stolicy. Jak masz płacić 50zł za obiad zarabiając minimalną krajową to co to za życie?
80. Dodane przez Max, w dniu - 27-01-2023 21:38
,,Przyjaciół" liczyliscie?
81. Dodane przez Gość, w dniu - 27-01-2023 21:54
Niedługo ja i moja rodzina też wyprowadzamy się z Leszna, to będą kolejne osoby..
82. Dodane przez scorp, w dniu - 27-01-2023 22:11
Jednak reklamowanie Leszna przez zuzlowcow nie dziala! Niech miasto przestanie im placic za nieskuteczna nibyreklame!
83. Dodane przez Prosimy o szczegóły, w dniu - 27-01-2023 22:44
Ok 750 polskim miastom ubyło mieszkańców. Powszechne stało się przeprowadzanie w okolice większego miasta, taniej, ale z pełnymi prawami korzystania z dobrodziejstw wcześniejszego miejsca zamieszkania. Także młodzi i zdolni wyprowadzają się do dużych miast, najpierw na studia a później zostają w pracy, bo zarobki rzędu 7-10 tys. zł netto nie są dla nich wcale rekordowe. W Lesznie niestety szanse na to są małe, a zatrudnianie po znajomości politycznej odstrasza najlepszych. Pytanie co zrobiło nasze miasto, aby ten trend spowolnić lub nawet odwrócić? Miało być 330 działek pomiędzy Gronowem i Antoninami https://elka.pl/content/view/103958/80/ Coś dzieje się w tej kwestii?
84. Dodane przez Do 15, w dniu - 27-01-2023 23:41
Nie po to się ludzie budowali w na wsi żeby do miasta wracać.
85. Dodane przez wykład dla opornych, w dniu - 27-01-2023 23:41
Tak naprawdę cała Polska traci mieszkańców, bo jest od wielu lat niż demograficzny.Dawniej trójka czy nawet czwórka dzieci to było normalka zwłaszcza w latach 60 tych i 70.Teraz jedno do dla wielu małżeństw to problem,a 500 plus nic nie dało, bo więcej tych pieniędzy idzie na inne rzeczy, niż dziecko.Tak naprawdę tylko kilka miast przybiera na ludności,a dzięki temu,że w swoje granice włączyli inne miejscowości. Poznań stracił ponad 70 tysięcy, Łódź prawie 180 tysięcy ! Przecież Łódź liczyła prawie 850 tysięcy w najlepszych latach, dziś to 670 tysięcy i tak by wymieniać setki miast.Leszno straciło niespełna 5 tysięcy, a ta większość to teraz mieszka Wilkowice,Dąbcze, Rydzyna.Krosno gdzie teraz jest boom na żużel, bo pierwszy raz w historii awansowali do najwyższej klasy z 52 tysięcy,już ma ledwo 45 tysięcy, a tu wielkie hallo,że w Lesznie ubywa,nie ubywa tylko w Lesznie w całej Polsce.Wyjątki to kilka miast Warszawa,Zielona Góra, Rzeszów, te dwa ostatnie przez włączenie głównie ościennych miejscowości.
86. Dodane przez No stress, w dniu - 27-01-2023 23:55
Oficjalnie..bo nie oficjalnie to w Lesznie może być i 80000 tyś ludzi .W wilelu domach i mieszkaniach mieszka po kilka kilkanaście osób.Państwo się cieszy wspierają jego i wynajmujących kiesy
reklama
87. Dodane przez do 83. Dodane przez Prosimy o szczegóły, w dniu - 28-01-2023 01:22
zamiast działek masz bibliotekę na Metziga za 30 milionów do której nikt nie chodzi, może trochę osób 80+, taka oferta w tym mieście :)
88. Dodane przez Leszno, w dniu - 28-01-2023 07:44
Polecam przeczytać to co wytłuszczone - tempo ubywania mieszkańców jest bardzo duże. To najlepiej świadczy jak źle dzieje się w mieście.
89. Dodane przez Z Monachium, w dniu - 28-01-2023 08:30
Wiadomo, że w gminie geriatryczne opiekuńczej pandemia spowoduje wiekszą śmiertelność niż w gminach gdzie się produkuje, pracuje, uczy innych i się oraz zarabia. Tutaj się chodzi z siateczką do biedronki w tempie żółwia ewentualnie kupujesz BMW i sprzedając 5 gram mefki dziennie udajesz biznesowego magnata w 20 letniej bawarce xD
90. Dodane przez Do 73, w dniu - 28-01-2023 09:03
Sądząc po twoim komentarzu to na 100 procent nigdzie w życiu nie byłeś a twoja wiedza opiera się na wyszukiwarce internetowej.
91. Dodane przez popieram 38, w dniu - 28-01-2023 09:18
Bardzo dobre pytanie w komentarzu 38.
92. Dodane przez xxx, w dniu - 28-01-2023 09:27
Ciekawe, jak oceniają Leszno Ukraińcy. Bo miasto Leszno nie oferuje w zasadzie nic w dziedzinie aktywnego dostępu do kultury, sportu, rekreacji. Każde miasto tej wielkości oferuje znacznie więcej i w ten sposób każde jest lepsze do życia.
93. Dodane przez do kom. 79, w dniu - 28-01-2023 09:44
50 zł za obiad w stolicy? Chyba w tanim fast foodzie albo w barze mlecznym. Jak się zarabia minimalną krajową, to niestety rezygnuje się z obiadów w restauracjach. Kino z porządniejszym filmami jest w Teatrze Miejskim. Sugerowałbym więcej starań i wyobraźni jeśli chodzi o zagospodarowanie sobie wolnego czasu. Ludzie z pasją wszędzie znajdą coś ciekawego i nie czekają aż ktoś im podsunie rozrywkę pod nos.
94. Dodane przez A może ..., w dniu - 28-01-2023 09:56
A może pójść wzorem innych miast i promować zamieszkanie w Lesznie? Przykładem może być chociażby Karta Warszawianki / Warszawiaka. Przysługuje ona osobom zameldowanym na pobyt stały na terenie m.st. Warszawy lub zamieszkującym na terenie m.st. Warszawy i rozliczającym podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) w urzędzie skarbowym w Warszawie. Uprawnia do zniżek na bilety, uprawnia do ulg i preferencji w licznych instytucjach kulturalnych, oświatowych i rekreacyjnych.  
 
Niech z dobrodziejstw miasta korzystają wszyscy ale ci, z których podatków utrzymuje się te obiekty w Lesznie, niech mają to taniej. Dlaczego np. za bilet na żużel mieszkaniec Leszna ma płacić tyle samo, skoro już z jego podatków klub otrzymuje korzyści? Dlaczego za wejście do Trapezu lub na basen ktoś z innej gminy ma płacić tyle samo, skoro tylko mieszkańcy są obciążeni kosztem utrzymania i remontowania obiektów?
95. Dodane przez Popieram 94, w dniu - 28-01-2023 10:08
Podobna kartę wprowadził 2 lata temu Kościan.
96. Dodane przez Ewa, w dniu - 28-01-2023 10:09
moja dwójka dzieci ukończyła studia w Poznaniu i już nie wrócili do Leszna ,tam zostali , założyli Rodziny 2+2 i już nam 8 osób odeszło ze statystyki. A takie przypadki można by dużo pomnożyć . Leszno to już miasto bez przyszłości , nierozwojowe. Leszczyńska Unia już nie jest klubem zawodników z naszego regionu , jest to zbierania najemników , których nie interesje dla kogo jeżdżą tylko za ile. Tylko słyszę albo czytam unia to , unia tamto. Nie ma już innych ważniejszych potrzeb naszego miasta?
97. Dodane przez do kom94, w dniu - 28-01-2023 10:12
Zgadzam sie w 100%.
98. Dodane przez Lenartowicz Gabriela, w dniu - 28-01-2023 10:42
60 tysięcy mieszkańców w tym ponad 20 tysięcy zbędnych urzędników, dyrektorów dyktatorów ich zastępców, prezesów, pisowców itd., Najpierw ich należy wyludnić z tego miasta. A za te pensje z kosmosu zbudować centrum rekreacyjno artystyczne a nie prywatne nie polskie GALERIE.
99. Dodane przez babunia z dziadziem, w dniu - 28-01-2023 10:44
a co byscie chcieli? Rok ma 365 dni i te 1000 ubylych mieszkancow podzielmy przez 365 da nam 2,74 czlowieka ktory ubyl z Leszna. Niecale 3 ludzi na dzien to i tak dobrze na te 2200 dziennie wyziewajacych ducha w kraju jakim jest Polska XXI wieku Reasumujac Przejdzcie sie na cmentarze Leszna i policzcie ostatnie pozegnania spopielonych w urnach , bo tak najtaniej napewno 2,74 dziennie dowodzi , ze to tu sie a nigdzie wiecej zyc chce.
reklama
100. Dodane przez nic dla młodzieży i pracujących, w dniu - 28-01-2023 11:17
Tutaj nie zauważa się pracujących, aktywnych zawodowo, młodych. W Lesznie jest prymat seniorów i organizacji pozarządowych na garnuszku miejscowego urzędu = wyborcy. Tu nic dla młodzieży, dla młodych. Niczym to miasto nie zachęca, nie przyciąga do życia. W porównaniu z innymi miastami podobnej wielkości, oferta miasta czyli MOK, MOSiR, Teatru Miejskiego - jest żadna. Jeden marazm. Biblioteka, zdaje się, kupuje coraz mniej nowych książek. Zlikwidowana rowerówka, zlikwidowany półmaraton, próba zlikwidowania basenu odkrytego, próba zlikwidowania miejskiego kina, patologiczny budżet obywatelski. Zniszczyliście, uwsteczniliście to miasto, niszczycie miejską wspólnotę, nie pozwalacie na współdecydowanie.
101. Dodane przez Do 96, w dniu - 28-01-2023 11:38
A z Poznania bardzo dużo młodych jeździe do Warszawy,Gdańska, a nawet Wrocławia, bo te miasto oferują znacznie więcej od Poznania.W Warszawie przybywa mieszkańców, Gdańsk, Wrocław właściwie tak samo ,a przynajmniej nie ubywa.Z Poznania już ubyło ok 80 tys.Co do Unii jak piejesz.To nie te czasy gdzie jezdzono tylko swoimi,a i Unia tak zdobywała tytuły. W innych klubach obecnie nie ma wychowanków jak Lublin,czy Krosno.Unia szkoli cały czas i jej zawodnicy jeżdżą w innych klubach ( najwięcej jest z Unii ) w takiej 4 ligowej Obrze Kościan 80 % to najemnicy,a w Polonii Leszno młody zespół i 90 % sami swoi.
102. Dodane przez Do 90, w dniu - 28-01-2023 11:59
Jeżeli ty nigdzie nie byłeś poza swoim powiatem,to twoja sprawa.Dla przykładu w 1982 byłem w Gdańsku wiadomo piękne, miasto,ale także w Elblągu też bardzo ładny. Co rok starałem się być przynajmniej w 3 miastach wojewódzkich .Byłem w 41 na 49.Chciałbym jeszcze pojechać do Zamościa. Są miasta piękne jak Gdańsk, Kraków, Toruń, Jelenia Góra, wiele ,wiele ładnych min.Leszno i są brzydkie jak Włocławek, Konin i jeszcze z kilka by się znalazło
103. Dodane przez Do 102, w dniu - 28-01-2023 12:33
Ale wiesz zwiedzanie na google street view się nie liczy. A Leszno jest brzydkie.
104. Dodane przez świadectwo, w dniu - 28-01-2023 12:41
Chociaż mieszkam tu od 3 lat, pierwszy raz odwiedziłam Leszno latem 2015. Najbardziej zaskakujące na Rynku było właściwie&jego istnienie. (&) Nie mogę powiedzieć, że lubię tłumy, ale czasem mam wrażenie, że Leszno jest miastem& bez ludzi. (Olga Matskevych / pochodzi z Ukrainy, w Lesznie od 3 lat, uczy języka angielskiego, ukraińskiego i rosyjskiego, lmagazyn.leszno.pl, wydawca Urząd Miasta Leszna, 2021)
105. Dodane przez Pat, w dniu - 28-01-2023 12:50
Eeeee to jeszcze nie jest tak źle.
106. Dodane przez Do kom 12, w dniu - 28-01-2023 13:01
Na osiedlach drogi budują spółdzielnie, a tak na serio to prawie każde miasto w Polsce wyludnia się. Poznań jest tego przykładem. Proszę wybrać się w koło Poznania i zobaczysz co się dzieje? Każda gmina rośnie w siłę bo deweloperzy stawiają osiedle na osiedlu. Aha a najlepsze jest to że jak w Lesznie chcą budować bloki (patrz Zamenhofa i Rejtana) to ludzie powiedzieli stanowczo "Nie" dla wycinki kilku drzewek. Ja już nic nie rozumie
107. Dodane przez Dud, w dniu - 28-01-2023 13:10
Kogoś to dziwi? Leszno to już miasto widmo, młodzi uciekają bo jaka ich tu czeka przyszłość? Najniższa krajowa i to na tyle a to że tu jest jakaś unia która nazywana jest przez garść dumą to proponuję ta dumą rachunki opłacić. Ja mieszkam w Lesznie z żoną ale moje dzieci wyjechały do poznania i tam mieszkają (dokładnie Plewiska) i nie zamierzają wracać. Jakiś czas temu pisałem że nastąpi szybki odpływ mieszkańców Leszna i raz dwa zanotujemy liczbę poniżej 60tys to taki jeden mnie zjechał że to nie realne no i proszę mamy. Będzie jeszcze gorzej w Lesznie ponieważ nic nie robi sie by mieszkańców zatrzymać, tak naprawdę tu nic nie na a jeszcze 20 lat temu było całkiem inaczej.
108. Dodane przez ale, w dniu - 28-01-2023 13:17
Ale spróbujcie przeczytać jakikolwiek protokół z sesji Rady Miasta Leszna albo odtworzyć którąkolwiek transmisję z sesji Rady Miasta Leszna i tam wystąpienie (na początku obrad) Przewodniczącego Rady Miasta Leszna jako informacja z okresu od poprzedniej sesji. Nie ma końca zachwyt Przewodniczącego Rady Miasta Leszna z działalności miasta a więc automatycznie zachwyt z pracy Prezydenta Miasta Leszna. Nie ma końca też Jego (Przewodniczącego Rady Miasta Leszna) samozachwyt, bo, przypomnieć należy, Rada Miasta Leszna to organ kontroli działalności prezydenta. Tak długo nic się w tym mieście nie zmieni.
109. Dodane przez Arek, w dniu - 28-01-2023 13:26
Urodziłem się i wychowałem w Lesznie. Uważam że jest to jedno z lepszych miast do życia. Jak byłem na etapie wyboru lokalizacji budowy domu w Lesznie brak ofert. A jak już jest przetarg to Leszczyńscy developerzy biorą działki bo jaki jest sens kupic działkę na dom jednorodzinny gdzie wokół ciebie pato deweloperka buduje na działkach jednorodzinnych budynki jednorodzinne wielolokalowe. Także moja rodzina 5 osób rodzina siostry 5 osób rodzina brata 5 osób wszyscy mieszkamy w gminie Lipno. Nie ma co się dziwić ze liczba mieszkańców spada.
110. Dodane przez do 99, w dniu - 28-01-2023 13:55
Dziś gadam z kumplem i wyliczamy kto umarł ten tamten umarł jeden znajomy drugi trzeci mówię do kumpla że to jest przerażające że nikt z tym nic nie robi a kumpel mi na to: oni myślą że tak ma być
111. Dodane przez Dido, w dniu - 28-01-2023 13:57
Dzięki dotowaniu żużla przez miasto, ludzie spieprzają bo mają dość tego. Wolą mieszkać tam gdzie się wydaje pieniądze na ważne potrzeby a nie na motorki jeżdżące bez sensu w kółko.
112. Dodane przez do kom. 96, w dniu - 28-01-2023 13:59
Napiszmy szczerze, że żużel nigdy nie był rozwojowy w odniesieniu do mieszkańców. Jedynie mógł być taki dla wąskiej grupy zawodników i mechaników. Siedzenie na trybunach z piwem lub z popcornem to nie jest żaden rozwój. I piszę to ja - facet, który nie raz, nie dwa zdzierał gardło krzycząc Hej, Hej, Unia Mistrz!
113. Dodane przez świadectwo, w dniu - 28-01-2023 14:12
Konsultacje Strategii Rozwoju Leszna na lata 2023-2033, diagnoza potrzeb mieszkańców, ankieta Urzędu Miasta Leszna, ankieta dla mieszkańców, luty/marzec 2022. Jedno z pytań/punktów ankiety brzmi: PROSZĘ WSKAZAĆ NAJTRAFNIEJSZE OKREŚLENIE LESZNA W PRZYSZŁOŚCI. (1/jedna odpowiedź). Druga (z sześciu) proponowana odpowiedź do zakreślenia, w tej ankiecie, brzmi:  
 
W Lesznie można spokojnie mieszkać, odpoczywać, a inne potrzeby (praca, kultura, studia itp.) realizować w większych miastach, do których można szybko dojechać. Koniec cytatu. 
 
Skandaliczne. Z powyższego wyraźnie widać, do jakiego miasta dąży prezydent Leszna. Do miasta, gdzie tylko spać.
114. Dodane przez miasto, w dniu - 28-01-2023 14:30
Miasto się wyludnia a budują nowe szkoły podstawowe, nowe przedszkola, których w mieście jest i tak za dużo, w porównaniu np. z Ostrowem Wlkp.
115. Dodane przez Do 111, w dniu - 28-01-2023 14:35
Leszno to nawet nie sypialnia. Miasto które jest skazane nie na wymarcie ale skazane na całkowity margines
116. Dodane przez Żużel powiadacie, w dniu - 28-01-2023 14:42
Nasze miasto żuje systemem z przed 25 lat, nie ma myślenia przyszłościowego. Dziś młodzi ludzie chcą czynnie uczestniczyć w zawodach sportowych, biegać, grać w piłkę a nie tylko jak w latach 80tych czy 90tych iść kupić kiełbasę i siedzieć i patrzeć na żużel. To nie te czasy!
117. Dodane przez Do 114, w dniu - 28-01-2023 15:03
A Ty się urwałeś z choinki.Cała Polska się wyludnia Ostrów Wlkp też z 75 tys ma już niespełna 70 tys. Czasami dane są podawane jeszcze z 2020.Leszno to bardzo ładne miasto i super tu się mieszka.Za nic w świecie bym nie wyprowadził się do Poznania.Jedyne miasto jakbym musiał się wyprowadzić to Gdańsk, ewentualnie Gdynia.Zjechałem większość polskich miast i wiem co mówię, a tacy jak Ty którzy nie wyjechali poza swój powiat nie mają pojęcia o niczym.No tak wszędzie dobrze,gdzie nas nie ma ,a rusz 4 litery i wyjedź za Kościan choć raz .
118. Dodane przez Do kom 115, w dniu - 28-01-2023 15:13
Skończ już trollu z Kościana .Twój Kościan też się wyludnia,już liczy poniżej 23.000,a liczył prawie 24.000.Za 10 lat to będzie max.15.000 miasto całkowicie bez perspektyw i martwe już teraz,bo wszyscy o 4 rano zasuwają do Poznania.(...)
119. Dodane przez Anna, w dniu - 28-01-2023 15:32
W 2006 roku wyprowadziłam się do Podnieca i pamiętam w 2010 roku jak przyjechałam w sobotę do Leszna w marcu. Wówczas już wtedy rynek był pusty ale mówię, sobota, marzec godzina 13. I raz po raz teraz przyjeżdżam do rodziców w Lesznie to widzę jak Leszno zmierza w złym kierunku. To najbardziej widać jak ktoś nie jest na codzien tylko jak przyjedzie raz po raz, rynek coraz bardziej pusty i martwy i słyszę od rodziców że ta wyjechała, ten się wyprowadził, słyszę też że ten sklep się zamknął itp. nie idzie to w dobrą stronę.
120. Dodane przez Marian, w dniu - 28-01-2023 16:40
Przyszła moda na Dabcza i i nie Wilkowice,a reszta wyjechała do Irlandii i GB i do innych krajów.
121. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 28-01-2023 16:46
Ubywa mieszkańców. 
Jak ma przybywać? 
 
Mieszkańcy Leszna nie potrafią czerpać radości z pożycia małżeńskiego. 
Jeśli już ich stać na zawarcie związku małżeńskiego bo to taki kolosalny wydatek to myślą tylko o antykoncepcji bo dwa bilety do Grecji na wakacje to taniej jak 5 nawet z kartą dużej rodziny.
122. Dodane przez do kom. 113, w dniu - 28-01-2023 19:47
To zależy jak na to spojrzeć. Może osoba układająca tą ankietę chciała dowiedzieć się między wierszami, czy koniecznie chcemy mieć ekstraligowy zespół żużlowy w mieście? Może kibicom jest obojętne, czy kibicują Unii czy Lechowi? Może chcą tylko się gdzieś wykrzyczeć w grupie, a później przyjechać do domu i odpocząć? Zresztą LFK (Leszczyńscy Fanatycy Kolejorza) i nie tylko już teraz jeżdżą do Poznania na mecze.
123. Dodane przez do kom. 109, w dniu - 28-01-2023 20:02
Ja też lubię mieszkać w Lesznie, ale lubię również z niego wyjeżdżać. Zbyt długi pobyt w nim powoduje przesiąknięcie lekkim prowincjonalizmem i ograniczeniem rozwoju osobistego. Bez wyjazdów nie wiedziałbym, że świat potrafi się zmieniać nieco ciekawiej niż widać to u nas.
124. Dodane przez popieram 116, w dniu - 28-01-2023 20:33
Tutaj jedyną aktywnością mieszkańców ma być bierne uczestnictwo czyli siedzieć i patrzeć na żużel, siedzieć i patrzeć na przyjeżdżających do biblioteki gości objazdowych, itp. = konsumpcja publicznych pieniędzy, konsumpcja ministerialnych programów z dofinansowaniem, tzw. projektów, gdzie widzowie są potrzebni li tylko, żeby byli, do realizacji tych publicznych pieniędzy, bo bez widzów się nie da, tylko dlatego.
125. Dodane przez Do 122, w dniu - 28-01-2023 20:48
Przestań z tym Poznaniem.Poznaniaków nikt nie lubi,bo to najwięksi cwaniacy i dusigrosze.Mało to tam jedzie.
126. Dodane przez Do kom 55, w dniu - 29-01-2023 00:16
Nie rozumiem twojej argumentacji , zmniejszenia liczby mieszkańców Leszna z UNIĄ Leszno ? To jest ogólnopolski trend migracji mieszkańców do okolicznych miejscowości satelickich do miasta co dla Leszna jest Świeciechowa Wilkowice czy Gronówko Tak jest w innych miejscowościach dla Rawicza Sieraków Masłowo dla Gostynia Piaski czy Brzezie dla Kosćiana Kiełczewo czy Kurza Góra . Mieszkańcy nie wyparowali , ważnie ze miasto Leszno jest centrum kulturalnym , oświatowym i handlowym dla całego subregionu
127. Dodane przez miasto, w dniu - 29-01-2023 10:44
Nasze potrzeby nie są potrzebami aktualnego prezydenta, tak jest od końca 2014 roku, to trwa już dziewiąty rok. Nasza radość nie jest radością aktualnego prezydenta. Za tej prezydentury nie będzie lepiej. Miasto pogrąża się w zamykaniu, zacofaniu, w wykluczeniu cywilizacyjnym. Za tej prezydentury nie ma złudzeń ani nadziei dla Leszna.
128. Dodane przez tentegoten, w dniu - 29-01-2023 11:05
Do kom. 57 i 58 - Nie martwcie się o Konin. Konin szybko się ożywi, gdy zaczną tam budować elektrownię.
129. Dodane przez 123, w dniu - 29-01-2023 11:32
Czyżby zakaz aborcji w każdym przypadku tak wyatraszyl że ludzie nie zakładają rodzin mimo 500+ becikowych + wspaniałych długich urlopow od niewolniczej pracy za miskę ryżu? Z tą miską ryżu żartowałem oczywiście a trend jest ogólnoświatowy wpływać może na to wszystko łącznie z wygodnym życiem niszczeniem klimatu i planem kogoś ktoś może steruję nami aby było nas mało... Tylko kto i po co, może bóg tak chciał
130. Dodane przez Lechu do demografa, w dniu - 29-01-2023 21:06
Te dane warto by uzupełnić o statystyki dotyczące umieralności. Wnioski nasuwają się cztery. 
500+ wpłynęło pozytywnie na spadek liczby narodzin maluczkich obateli za czasów rządu PiS-u 
13-tka i 14-tka wpłynęły pozytywnie na spadek średniej długości żywota dorosłych obateli za czasów rządu PiS-u. 
Im więcej plusów, tym więcej minusów 
Trzeba wysłać grupę polskich parlamentarzystów po naukę do Afryki. Tam wiedzą jak rządzić, by nie mieć takich problemów. 
To, co napisałem, to oczywiście ponury żart z poczynań i osiągnięć naszych polityków.
131. Dodane przez Polak, w dniu - 29-01-2023 22:00
Urdziłem sie i do 25 roku zycia mieszkałem w lesznie, ożeniłem sie i mieszkam w Krzemieniewie i nigdy w zyciu nie wróciłbym do Leszna, TO NIE TO MIASTO CO ZNAŁEM , CWANIACTWO, CWANIACTWO POŁACZONE Z BESZCZELNOŚCIA i nic tu sie nie dzieje, żużel chociaż Borowiak nie spiernicz
132. Dodane przez Yahooy, w dniu - 30-01-2023 12:26
To jest sumaryczny wynik "rządów" Borowiaka. Trawniki zarosnięte, nowa kanalizacja deszczowa wykonana za setki milinów złotych spierniczona. Stara kanalizacja działała kiepsko ze starości, nowa, bo zrobiona wbrew prawom fizyki. Ale odebrana przez nowych spolegliwych inspektorów nadzoru. Firmę CONY, która nadzorowała i miała wymagania od wykonawców, prezydent Borowiak zwolnił i powołał spolegliwych, aby nie przeszkadzali Strabagowi. Wadliwie wykonana kanalizacja mimo, że jest na gwarancji, to MPWIK Leszno naprawia buble, z naszych leszczyńskich pieniędzy. Leszczyniacy płaczą i płacą. To są rządy Borowiaka. Korupcja, nepotyzm i brak wymagania od wykonawców.
reklama
133. Dodane przez Kingol, w dniu - 15-02-2023 00:45
Można byłoby stworzyć więcej atrakcji, typu ścianka wspinaczkowa, ciekawe multimedialne muzeum itd. Gdy ktoś mnie pyta co można zobaczyć w Lesznie, mam problem - rynek, stadion, który z resztą niewielu interesuje, lotnisko? A dalej co? Polecam zamek w Rydzynie, wiatraki w Osiecznej. Turystyka w Lesznie nie istnieje. A miasto się wyludnia, bo budują domy na wioskach - działki dużo tańsze.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2300
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj