Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow Będzie nowa dzielnica. Między Antoninami i Gronowem

Radni uchwalają plan zagospodarowania

Będzie nowa dzielnica. Między Antoninami i Gronowem

12.05.2021. Radio Elka, Jarek Adamek

Podczas czwartkowej sesji radni Leszna mają przyjąć nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla 40-hektarowego terenu między Antoninami i Gronowej. Powstanie tam zupełnie nowa dzielnica z zabudową jednorodzinną. Według planistów zamieszka w niej około półtora tysiąca osób.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Plan dotyczy terenu o powierzchni 40 hektarów. Jego granicą od południa jest Aleja Piłsudskiego, od północy tory kolejowe na Gronowie, od zachodu ul. Antonińska, od wschodu zaś planowana dopiero nowa droga łącząca Rondo Antoniny z Gronowem. - Zakładamy tam zabudowę jednorodzinną,
powstanie około 330 nowych działek
- mówił podczas połączonego posiedzenia komisji Rady Miejskiej Marcin Piernikowski, który przygotował plan - docelowo zamieszka tam około 1400 osób. Aż 90 procent gruntów objętych planem to tereny prywatne, na ziemi należącej do miasta powstać ma między innymi półhektarowy teren rekreacyjny: park z placem zabaw. Wyznaczone zostaną także drogi oraz tereny usługowe.

Powstanie samego osiedla to jednak plan dość odległej przyszłości - najprawdopodobniej nastąpi to dopiero za kilkanaście lat. Miasto musi przygotować bowiem potrzebną infrastrukturę, na przykład nowe drogi - według założeń ma to kosztować ponad 40 milionów złotych. Podczas posiedzenia radni pytali między innymi o to, do jakiej szkoły będą uczęszczać najmłodsi mieszkańcy nowego osiedla - jak wyjaśnił Architekt Miejski Bartosz Adamczak dla tego osiedla a także dla rozwijającego się już teraz Grzybowa planowana jest budowa zupełnie nowej szkoły, która powstać ma na Antoninach, po południowej stronie Alei Piłsudskiego. To jednak także pieśń przyszłości.

 
Komentarze (67)
1. Dodane przez Agrawa, w dniu - 12-05-2021 11:40
Czyli już nie za mojego żywota.
2. Dodane przez kosa, w dniu - 12-05-2021 11:53
Deweloperzy już zacierają rączki.
3. Dodane przez ..., w dniu - 12-05-2021 12:00
W Lesznie nie ma dzielnic, nie ma osiedli. Są jedynie zwyczajowe nazwy.
4. Dodane przez Adi, w dniu - 12-05-2021 12:02
Już wywłaszczaja ziemie jak działkowców na studzuennej.
5. Dodane przez Laura, w dniu - 12-05-2021 12:03
a ci co wylądowali w Dąbczach, Święciechowach czy innych wsiach teraz mogą sobie pluć w brodę, że nie będą miastowymi :)
6. Dodane przez mądrego to aż miło posłuchać, w dniu - 12-05-2021 12:05
Z ciekawością słuchało się wczoraj wystąpienia pana projektanta.
7. Dodane przez jo, w dniu - 12-05-2021 12:05
to mnie juz nie bedzie
8. Dodane przez colo1, w dniu - 12-05-2021 12:06
A gaz będą mieli z krowiego guano.......
9. Dodane przez yogi, w dniu - 12-05-2021 12:07
mam zaklepane już 12 działek po 75zł za m2
10. Dodane przez AnLynn, w dniu - 12-05-2021 12:26
potrzebna będzie nowa obwodnica
11. Dodane przez zielonyPL, w dniu - 12-05-2021 12:37
A co z Gazem? Przecież już teraz jest problem z przesyłem.
reklama
12. Dodane przez Jacek, w dniu - 12-05-2021 12:44
Bez względu na to kiedy powstanie tam osiedle, mam już nazwę dla tego obszaru. Skoro będzie to łącznik scalający ANTONiny i GronOWO, to proponuję nazwę Antonowo :) Ew. Groniny lub Gronowiny :) Kto za? :)
13. Dodane przez Mieszkańcy Leszna, w dniu - 12-05-2021 12:58
Kom.do 3 jak nie wiesz to Nielisz bzdur. Są w Lesznie trzy oficjalne dzielnice to Zatorze, Gronowo i Zaborowo
14. Dodane przez Puma, w dniu - 12-05-2021 13:01
Dzielnice w Lesznie? Tu widzę jakaś leszczyńska nowomowa panuje, nie ośmieszajmy się do reszty - Leszno nie ma dzielnic.
15. Dodane przez Grycha, w dniu - 12-05-2021 13:02
Sam se kupie troche tych działek i zarobie na nich jak zawsze.
16. Dodane przez Bartosz, w dniu - 12-05-2021 13:12
Do komentarza nr 5: a co to za problem? Ich wybór. Czy nazywanie kogoś "miastowym" czyni tę osobę bardziej prestiżową? Ja sam mieszkam w Lesznie, ale z chęcią bym się wyprowadził poza miasto, szczególnie, że teraz dojazdy z Dąbcza, Święciechowy czy Wilkowic są bardzo dobre. Dziwny ma Pani system wartości, skoro mieszkanie w mieście uważa Pani za przywilej.
17. Dodane przez Tre, w dniu - 12-05-2021 13:14
Ale tu coś się dzieje a w powiecie cisza
18. Dodane przez tej, w dniu - 12-05-2021 13:27
Tylko żeby tam pobudowano normalne domy a nie jakieś kurniki deweloperskie.
19. Dodane przez Glejza, w dniu - 12-05-2021 13:38
Ja mam zaklepane 9 działek po 70zł za m2.
20. Dodane przez jestem za, w dniu - 12-05-2021 13:47
Ok 1,5 tys Antoniny 1,5 tys nowe osiedle na Zaborowie,włączyć Wilkowice ,Strzyżewice do Leszna i w niedalekiej przyszłości miasto będzie liczyć ok 72 tys mieszkańców.
21. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 12-05-2021 13:49
Nigdy nie zrozumiem planowania Polskich miast i miasteczek. Przedmieścia z zabudową jednorodzinną ciągną się kilometrami zajmując ogromne połacie ziemi. Utrzymanie dróg i mediów jest ogromne. Można by tą dzielnicę zaplanować zupełnie inaczej, coś na wzór kamienic z max 3 piętrami. Zwiększa się liczba osób na danej powierzchni dzięki czemu tańsze jest utrzymanie i cała infrastruktura. Już teraz na Gronowie budują coraz wyżej a tu w środku miasta chcą dać domki
22. Dodane przez Do 14, w dniu - 12-05-2021 13:56
Zaborowo,Zatorze,Gronowo to co to jest jak nie dzielnice ? Weź idz po rozum.
23. Dodane przez Klak, w dniu - 12-05-2021 14:02
No Mati w końcu upragniony domek się maluję powodzenia
24. Dodane przez w Lesznie nie ma dzielnic, w dniu - 12-05-2021 14:05
Zaczyna się. W Lesznie nie występuje prawny podział administracyjny na dzielnice miejskie i osiedla mieszkaniowe. Miasto jest jednolitą gminą o statusie miasta, a dzielnice i osiedla nie są jednostkami pomocniczymi gminy (art. 5 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 roku). Nazewnictwo dzielnic i osiedli jest nazewnictwem zwyczajowym, powszechnie używanym przez mieszkańców, wynikającym z pewnych uwarunkowań urbanistycznych i historycznych tych terenów. (wiki)
25. Dodane przez Ruda, w dniu - 12-05-2021 14:40
A my nie długo będziemy jeść zmodyfikowana żywność. Jak na każdym polu staną osiedla.
26. Dodane przez aaa, w dniu - 12-05-2021 14:40
W Lesznie tyle działek teraz powstanie że bardzo mocno spadną ich ceny Myślę że realnie 50 zł za metr kwadratowy
27. Dodane przez BLOKI, w dniu - 12-05-2021 14:45
Budujmy bloki tutaj -aby wiecej upakowac mieszkancow na kurczacym sie bardzo miejskim terenie m. Leszna !!! -Chociaz bloki niskie 5-kondygnacyjne !!! Beda wtedy mniejsze Osiedla -a zatem mniej zadan do wykonania przez Samorzad , (drogi , wodociagi, energia elektr.). Jesli chce ktos mieszkac w jednorodzinnym -niech kupi jeden z istniejacych (miasto sie starzeje i powstaje coraz wiecej pustostanow. np.patrz skrzyzowanie Wolinskia -Wyszynskiego - niszczeje ), niech chetni na jednorodzinne wybiora sobie tereny okalajacych n. miasto wioski!!!! Jacek (inż. bud.lądowego). Pozdrawiam Panstwa
28. Dodane przez xyz, w dniu - 12-05-2021 15:08
Proponuję naprawić wstępnie ul.Gronowską  

wykonać następną dojazdową  
żeby nie było problemu bo już tam jest tłok !
29. Dodane przez Do 21, w dniu - 12-05-2021 15:19
Ale Ty wiesz, że nie każdy chce mieszkać w bloku?
30. Dodane przez Fajnie, w dniu - 12-05-2021 15:20
Miasto się urbanizuje a nie jak do tej pory folwark i pola kilka minut spacerkiem od Ratusza. Nareszcie ktoś zrozumiał że z podatków od nieruchomości i ich mieszkańców są większe wpływy jak z podatku rolnego
31. Dodane przez Jacek, w dniu - 12-05-2021 15:58
W sumie do kompletu z kom. 12 powinienem jeszcze dopisać propozycję Antoninowo :)
32. Dodane przez Kandydat, w dniu - 12-05-2021 16:42
Byłem w Wilkowicach na zebraniu w sprawie zjednoczenia Wilkowic z Lesznem. 
I wydaje mi się, że pamięć mi jeszcze nie szwankuje. 
Był prezydent Leszna. 
Były naciski aby zmienić plan zabudowy w Wilkowicach na budynki wielokondygnacyjne wielorodzinne. 
Dziwne bo część Wilkowic na planie jest zaznaczona w okręgu podejścia lotniska. 
Gronowo, Grzybowo chyba z bardziej słusznej strony do zabudowy wielokondygnacyjnej wysokościowej?  
 
Po za tym już teraz są korki na rondzie kończącym zjazd z S5 na Wilkowickiej. 
Kto rozwiąże ten problem? 
Samosądy?
33. Dodane przez Zielony ład, w dniu - 12-05-2021 16:46
GAZ NA TYC DZIAŁKACH TO ZBYTEK . 
W WARUNKACH BĘDZIE WYRAŹNIE NAPISANE: 
ZAKAZ MIECIA PIECA, KOMINKA, GAZU NAWET W BUTLI TURYSTYCZNEJ. 
 
MOZLIWE TYLKO PODŁĄCZENIE DO MIEJSKIEJ SIECI CIEPŁOWNICZEJ
34. Dodane przez Do kom 3, w dniu - 12-05-2021 17:20
Opinie gościa z kom 3 przypominają pewnego trolla z Kosciana występującego pod nickiem z Leszna
35. Dodane przez PL, w dniu - 12-05-2021 17:36
Co to jest dzielnica?  
Jednostka administracyjna z radą dzielnicy itd. 
W Lesznie są osiedla bez jakichkolwiek rad i to jest błąd! 
To, że tak nazywamy włączone wsie do granicy miasta to nie znaczy, że mamy nowe dzielnice! A uważam, że tam rady powinny powstać! 
Leszno dzisiaj to zapyziałe miasto powiatowe z problemami którymi chcieliby się podzielić z Wilkowicami, Strzyżewicami... 
Koloniści?! Ruszajcie na wschód Rosji, może tam pozwolą wam się panoszyć?! Ameryka skolonizowana!
reklama
36. Dodane przez Do kom 34, w dniu - 12-05-2021 17:55
Bo to on. Także kilkanaście innych komentarzy jego.Jest sprawdzony na wylot.
37. Dodane przez do 22, w dniu - 12-05-2021 17:58
To nie są dzielnice ignorancie! Dzielnica musi być administracyjnie wydzielona uchwała rady a w Lesznie nie ma takiego czegoś; dzielnice są w dużych miastach, każda dzielnica ma odrębną administracje, także odrębną radę, budżet. Leszno to wiocha a nazywanie rejonów dzielnicami to tak jak nazywanie osła rumakiem!
38. Dodane przez obserwator, w dniu - 12-05-2021 18:07
Czyli krótko mówiąc. powstanie tam szereg identycznych domków jednorodzinnych bez garaży, które wyglądają jak kostka. 
 
Ciekawe jaki deweloper dostał wcześniej info, że jest tam planowane stawianie domów.
39. Dodane przez Ja pierdziu, w dniu - 12-05-2021 18:15
Po co Wy się w ogóle kłócicie o pojęcie dzielnicy? Przecież logicznym jest, że to tylko synonim określenia obszar, sektor czy teren.
40. Dodane przez do 39. Dodane przez Ja pierdziu,, w dniu - 12-05-2021 18:35
nie do końca, w wielu miastach poza radą miasta są też rady dzielnic, wietrzą nowe koryta :)
41. Dodane przez Ahoj, w dniu - 12-05-2021 18:38
Tymczasem w pół roku liczna mieszkańców Leszna zjechała z 63505 do 62854. Jeszcze sto latek z hakiem i będzie tu pustynia.
42. Dodane przez Stachu, w dniu - 12-05-2021 18:41
Tyle terenów przyrodniczych zostanie zniszczonych i przekształconych na niepotrzebne działki. Gdzie są ekolodzy ?
43. Dodane przez Do 41, w dniu - 12-05-2021 19:13
Leszno wśród miast Wielkopolski ma najwyższy przewidywany wzrost wyludniania się do 2030 roku. Wskaźnik o ile dobrze pamiętam ma wynieść aż 5,7 procent
44. Dodane przez do 38, w dniu - 12-05-2021 19:20
To są w 95 % grunty prywatne. Jeśli dobrze pamiętam, budownictwo z garażem. Tak wczoraj mówił pan projektant i jutro podczas zdalnej sesji rozpoczynającej się o godz. 12:00 też chyba pan projektant wystąpi. Miasto będzie musiało sfinansować część dróg publicznych z częścią uzbrojenia, koszty wykupu terenów pod drogi + odwodnienie. Jutro sesja rady miasta o godz. 12:00, ogólnodostępna, chyba na leszno.esesja.pl, bez logowania, dla wszystkich. Szcegółowa treść uchwały: 
http://leszno.esesja.pl/zalaczniki/131005/dru(...)ska_1222871.pdf 
Głosowanie projektu uchwały przez Komisję ds. Infrastruktury odbyło się wczoraj o godz. 14:12 czyli po ponad dwóch godzinach od rozpoczęcia komisji. (leszno.esesja.pl/archiwum posiedzeń/Komisja Rozwoju i Infrastruktury Miejskiej)
45. Dodane przez Xxx, w dniu - 12-05-2021 19:42
Jak można sie spodziewac drzew i parków plan nie uwzględnia. Czy w tym mieście nie ma działu zagospodarowania terenu i zieleni miejskiej? Wszystko zabetonujecie a cmentarze beda najwiekszymi terenami zielonymi. Dramat!
46. Dodane przez rady osiedlowe, w dniu - 12-05-2021 19:49
Tytuł w artykule sugeruje, że w Lesznie są dzielnice a nie ma oficjalnego podziału terenów miasta na dzielnice czy osiedla. Stosowane nazwy są jedynie zwyczajowe, wynikające z uwarunkowań historycznych tych terenów.  
Jesteśmy wyjątkowo na to uczuleni, bo od lat czekamy na umożliwianie powstawania jednostek pomocniczych w mieście czyli na przykład rad osiedlowych. To umożliwianie jest obowiązkiem każdego miasta wynikającym z ustawy samorządowej. To nie muszą nazywać się rady osiedlowe ale tak w innych miastach jest najczęściej. Chodzi o reprezentantów danej części miasta, d***kratycznie wybranych spośród tych mieszkańców. Chodzi o współdecydowanie o danej części miasta. Leszczyńscy radni z uporem odmawiają takich koniecznych zapisów w statucie miasta, chcą sami decydować o każdym kawałku miasta. Prezydent nie wyraża swojego zdania. Rady osiedlowe to coś innego i coś więcej niż budżet obywatelski. Praca radnych osiedlowych może być społeczna, bez diet i tak jest w niektórych miastach. W Głogowie (elka.pl/miedziowe) trwa publiczna dyskusja prowadzona przez prezydenta miasta nad potrzebą ewolucji rad osiedlowych. W Lesznie żadnych rozmów.
47. Dodane przez do 42, w dniu - 12-05-2021 20:02
Stachu, a gdzie ty mieszkasz?! Na Marsie? 
Pseudo-ekolodzy też ludzie i też zajmują przestrzeń ,,przyrodniczą" bo jesteśmy też jej elementami od prawieków! 
Jedni już mieszkają a inni czekają na możliwość pobudowania się, może na tym terenie... 
Nie wyręczaj się innymi! Bierz sprawy w swoje ręce! Don Kichot czy Chichot?
48. Dodane przez Do 41, w dniu - 12-05-2021 20:18
Tak zjechała, ale do 63,300 to nie duży spadek biorąc pod uwagę, że ludzie budują się na obrzeżach,jest niż demograficzny,oraz dużo zgonów przez pandemie.Z Łodzi ubyło już w ciągu 15 lat ponad 120.000,fakt to duże miasto.Dla porównania miast wielkości Leszna z Głogowa ubyło 5.000 w ciągu 7 lat,podobnie z Gniezna. Głogów liczył 72.000,a liczy 67.000 i to już niespełna.
49. Dodane przez Do 43, w dniu - 12-05-2021 20:38
Wiemy,że nie lubisz Naszego pięknego Leszna,ale jesteś w błędzie. Najwyższy wskaźnik wyludnienia miast Wlkp do roku 2030 ma Gniezno,a przede wszystkim Konin z którego już ubyło 12 tys ludzi w przeciągu 15 lat.Leszno ma taki sam wskaźnik jak Ostrów Wlkp.
50. Dodane przez znam temat, w dniu - 12-05-2021 21:17
Gdy weźmiemy pod uwagę,że Leszno najwięcej liczyło, niewiele ponad 65.000 to spadek jest bardzo mały. Trzeba wziąść pod uwagę, że rodzi się znacznie mniej dzieci jak jeszcze 20 lat temu,a także trend,że ludzie budują się za miastem.Dla przykładu podobna wielkości Łomża liczyła ok 66.000,a teraz liczy ok 62.000 ( też spadek niewielki )Krosno liczyło 53.000,teraz liczy 46.000.Każde miasto się wyludnia,jedno mniej drugie więcej z Poznania ubyło też ok.70.000 ludzi.Poznań liczył 600.000,a liczy 532.000.Tylko w Warszawie,Rzeszowie i Zielonej Górze ludności przybywa.
51. Dodane przez do 48, w dniu - 12-05-2021 21:32
Głogów, huta, zagłębie miedziowe. 
Najechaliśmy z całej Polski do szkół i pracy w miedzi, zadomowiliśmy się, założyliśmy rodziny. Doczekaliśmy się emerytur, jesteśmy bogaci i wracamy na swoje ojcowizny, gdzie woda, las, czyste powietrze! Sielsko-anielsko! 
Wesołe jest życie staruszka!
52. Dodane przez Do kom 41, w dniu - 12-05-2021 21:33
Twój Kościan 2018 - 23.880 ,2019- 23.339.Teraz mamy 2021 czyli na pewno jest już poniżej 23.000 i to znacznie i co powiesz ?Ahoj.
53. Dodane przez Lolek, w dniu - 12-05-2021 21:35
Czy na nowym osiedlu powstaną TBS y ? Albo mieszkania socjalne
54. Dodane przez Fabian, w dniu - 12-05-2021 22:00
Jak będzie sie rodzic w Lesznie tyle dzieci co teraz to za 10 lat nie będzie mial kto mieszkać w Lesznie bo wiekszosc osób mieszkających w Lesznie to emeryci.
55. Dodane przez do kom. 37 leszczyniak z dziada pradziada, w dniu - 12-05-2021 22:10
Nie wiem czy Leszno to wiocha. Przeważnie tak piszą niedowartościowane a mieszkające w wspomnianych przez Ciebie rejonach "rumaki" czyli osły które się tu sprowadziły i udają tzw.w ich gwarze 'miastowych'. Wyszli ze wsi ale wieś w nich pozostała. Mentalność wiejskich bab wysiadujacych całymi dniami przed chałupami ! Dzielnice w dużych miastach powstały na podobnym nazewnictwie zwyczajowym. W naszej jak nazywasz wiosze ten proces się zaczyna więc gminny filozofie uszanuj to! Nie rób w gniazdo które Cię z całym bagażem intelektualnym (?) przyjęło! Przypominam Ci przysłowie " nie ciąg psa za ogon to Cię nie ugryzie"!
56. Dodane przez Do 47, w dniu - 12-05-2021 22:32
Mieszkam na terenach gdzie plany zagospodarowania przestrzennego były tworzone 250 lat temu. Europa się wyludnia a Ci tworzą nowe osiedla chyba tylko po to by ludzie brali kredyty na zakup działek i mieszkań. Oby chleb był po 10 zł za najtańszy bochenek.
57. Dodane przez Do 55, w dniu - 13-05-2021 08:07
I tak w Lesznie rodzi się dość dużo dzieci,tym bardziej,że jest niż demograficzny.W Wielkopolsce w Lesznie rodzi się całkiem sporo.W 100 tys Kaliszu rodzi się niewiele więcej, a w Lesznie i tak rodzi się więcej jak w Koninie czy Gnieźnie. Konin wyludnia się bardzo szybko.Obecnie w każdym mieście jest dużo emerytów, ale w Lesznie jest dużo też młodych i nie bój się o Leszno. Patrz na swój Kościan ile będzie liczył za 20 lat.
58. Dodane przez UE, w dniu - 13-05-2021 08:11
Super! 
Będzie gdzie uchodźców relokować. 
W ramach spłaty funduszu odbudowy.
59. Dodane przez do 55, w dniu - 13-05-2021 11:39
zemdlałeś po wysiłku włożonym w napisanie tych wypocin?! "znawca" kultury się znalazł! Leszno to wiocha i mówię ci to ja, osoba urodzona i wychowana w bardzo dużym mieście, z mentalnością mieszczucha, który widzi typową wsiową mentalność ludzi w Lesznie... Jeszcze tylko pół roku i wracam na szczęście do cywilizacji! a tak na marginesie nr 37 - 100% racji!
60. Dodane przez do 55, w dniu - 13-05-2021 11:43
wiejskie mądrości i przysłowia pozostaw sobie i równym poziomem tobie ludziom... z twojego wpisu jasno wynika, że jesteś osobą zarówno bez wiedzy jak i bez chęci jej pogłębiania; nr 37 napisał prawdę, jest dokładnie tak jak napisał - dzielnice aby powstały muszą znaleźć formalne odniesienie w postaci uchwały - tego w Lesznie nie ma, więc możesz sobie swoje wsiowe Leszno "zwyczajowo" nazywać "stolicą" ale nią nie będzie, póki prawnie=formalnie stolicą nie zostanie; tak samo jest z dzielnicą - jeśli tego nie rozumiesz to może miejscowy sołtys ci wyjaśni? a może lepiej nie odrywaj się od wideł i dalej rób swoje...
61. Dodane przez Do kom 55, w dniu - 13-05-2021 12:43
Może przejdź się po tym Lesznie i zobacz jak to miasto wiocha się stało, Leszno jeszcze trzymało poziom do 1998 roku a potem to już pikowanie w dół. Widać w twoim wpisie że na siłę próbujesz wmówić sobie i innym że Leszno to metropolia ale wystarczy zaliczyć spacer po tym mieście żeby zauważyć że to wieś. Jeśli zaś chodzi o dzielnice to Leszno takich nie ma bo to musi być prawnie uregulowane jak np w Poznaniu. Wedle mnie możesz sobie tak wmawiać ale sam siebie tym oszukujesz.
62. Dodane przez Do 55, w dniu - 13-05-2021 13:05
Przepraszam,kom 57 jest do kom 54 .do kom 59,60,61.Tak urodziłeś się w dużym mieście, ale w 3 razy mniejszym Kościanie Ty trolliku podpisujący się Z Leszna.
63. Dodane przez DO KOM., w dniu - 13-05-2021 14:48
MARNE TE KOMKI : ( AKTYWIŚCI ; /
64. Dodane przez Prl, w dniu - 13-05-2021 18:38
Grunty byłego komunisty T(...) i sp ogrodnika z ul poznańskiej W(...)
65. Dodane przez Prl, w dniu - 13-05-2021 21:31
Ostatnio miasto miało ofertę z agencji rynku rolnego na tereny na antoninach nie skorzystało a tera zakup od prywatnego właściciela znanego komunisty (T) coś tu śmierdzi panowie prezydenci były i terazniejszy
66. Dodane przez kierowca autobusu, w dniu - 13-05-2021 22:39
Obszar ten jest tani bo nikt nie będzie chciał tam mieszkac. Na polach i zdala od centrum, szkol, kościoła itd.
67. Dodane przez do Ahoj, w dniu - 14-05-2021 09:59
Nie martw się, wtedy Wilkowice przejmą Leszno
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Kupię dom wolnostoją... Leszno 600000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj