Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Kościan arrow Burzą budynki po kościańskiej cukrowni

Planów zagospodarowania terenu nie ma

Burzą budynki po kościańskiej cukrowni

09.03.2023. Radio Elka, Piotr Pewiński

(fot. Piotr Pewiński)
Trwa burzenie części budynków po kościańskiej cukrowni. Fakt ten zainteresował wielu kościaniaków, ponieważ cukrownia była ważnym elementem historii miasta. Na razie nie wiadomo, co powstanie na jej miejscu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Drobniejsze prace w budynku pozostałym po dawnej kościańskiej cukrowni trwały już od jakiegoś czasu, ale w środę, 8 marca na teren wjechał ciężki sprzęt i rozpoczęło się wyburzanie części budynku. Wiele osób zaczęło zastanawiać się, czy zniknie cały budynek i co stanie się z kominem, który jest jednym z bardziej rozpoznawalnych
symboli Kościana.

- Wystąpiliśmy do konserwatora zabytków o zgodę na rozbiórkę. Budynek stwarzał zagrożenie. Uzyskaliśmy zgodę na wyburzenie około jednej trzeciej tego budynku - mówi Zbigniew Kaczor, właściciel nieruchomości. Jak podkreśla, prace nie dotkną komina. Na razie właściciele nie mają skonkretyzowanych planów, co do tej nieruchomości. Warto też dodać, że miejsce to jest obiektem zainteresowania bezdomnych i miłośników alkoholu.

Cukrownia w Kościanie była ważnym elementem historii miasta. Produkcja cukru rozpoczęła się tu pod koniec XIX wieku, a zakończyła w 2004 roku. Przez około 120 lat zakład prężnie działał, był miejscem pracy wielu osób, zwłaszcza podczas kampanii skupu buraków cukrowych i wpływał też na okoliczne rolnictwo, bo na wielu polach wokół kościana rosły właśnie buraki cukrowe. Po zamknięciu cukrowni nieruchomości przeszły w prywatne ręce. W części magazynowej powstały bloki mieszkalne, a część produkcyjna i biurowiec nie zostały na razie zagospodarowane. Z kolei na terenach, na których składowano buraki funkcjonują zakłady usługowo, produkcyjne, a po drugiej stronie ulicy Nacławskiej, przy której cukrownia funkcjonowała, powstały domy i bloki mieszkalne.
 
Komentarze (48)
1. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 09-03-2023 09:55
A co z rynkiem??? Burzą czy nadal piaskownica. Jeszcze trochę i będzie to najdłuższa inwestycja w Polsce. A co z przemysłem w Kościanie. Za czasów PO i lewicy został zaorany. Teraz burza pozostałości.
2. Dodane przez Do 1, w dniu - 09-03-2023 10:02
Wybrano wykonawcę który dokonczy rynek, na dniach wejdzie na plac budowy. Sprawdź sobie na stronie urzędu miasta tam masz wszystko napisane.
3. Dodane przez Dariusz do 1, w dniu - 09-03-2023 10:12
Widać że bardzo uderzasz w sentymenty i żyjesz tym co było 25 lat temu a pragnę zauważyć że czas poszedł do przodu, przemysł w Kościanie ma się dobrze tylko wystarczy chcieć i wyjść z domu, firm nie brakuje. Te czasy już dawno się skończyły żeby wszystko pod twarz człowiekowi dawać, trzeba samemu trochę 4 litery ruszyć a nie tylko "niech państwo za mnie zrobi". Co do rynku to trzeba było ruszyć 4 litery i iść na spotkanie w tej sprawie i tam byś wszystkiego się dowiedział, było merytorycznie wyjaśnione. Ale pewno się nie chce ale za to masz czas na hejt w internecie. Z tego co widzę to masz internet więc możesz sprawdzić że WYKONAWCA JUŻ WYBRANY, ten który ma dokończyć rynek. A co do cukrowni to znając życie będą kolejne mieszkania w tym miejscu.
4. Dodane przez No tak, w dniu - 09-03-2023 11:20
Przemysłu w Kościanie nie ma,kilka małych firm i to wsi0.
5. Dodane przez Cywil, w dniu - 09-03-2023 11:21
Dariusz ma dużo racji że ludzie wciąż żyją tym co było kiedyś i są nauczeni tego że wszystko im się należy. To zwykle lenistwo i spuścizna po czasach komuny która wszystko dawała. Czas poszedł do przodu i na bok sentymenty po starych czasach.
6. Dodane przez Do3, w dniu - 09-03-2023 11:44
Rzeczywiście w Kościanie przemysł kwitnie,a wypłaty w tym przemyśle super .Oczywiście to jest sarkazm.
7. Dodane przez Dariusz do 4, w dniu - 09-03-2023 11:44
Widzę że mamy drugiego hejtera, obecnie masz więcej firm w Kościanie niż w latach 90tych tylko ludzie pozamykali się w domach z nosem w komórce i nie wiedzą co się wokół nich dzieje.
8. Dodane przez jerzy, w dniu - 09-03-2023 11:47
Mieszkam w Frankfurcie nad Menem. I tam jest bardzo dużo takich firm , w dawnych starych murach . Jest też podobna cukrownia jak ta kościańska W starych murach.I nikt tego nie zamyka. Nie burzy, nie niszczy. Zmienia się technologie, wymienia maszyny Ale mury żyją dalej. U Nas w Polsce jak komuchy dogadały się z wałęsowską solidarnością to wzięli się za wysprzedaż majątku. narodowego. Wszystkie zakłady w całej Polsce sprzedano A oni przytulili kasę. I stali się wielkimi kapitalistami. A ludzie na bruk. A młodzi polscy murzyni z muszeni do pracy za granicą Bo za coś trzeba było żyć.
9. Dodane przez kom.3, w dniu - 09-03-2023 11:52
Dariusz 3. Co brałeś, nie nakręcaj się, przedszkolne tłumaczenie i wyjaśnianie spraw trudnych do poparcia, nie krytykuj bo burzenie wspaniałego zakładu pracy / tak, wiem obecnie to już ruiny / dla wielu ludzi jest trudne i smutne gdyż to nie pierwszy i nie ostatni, państwowa dbałość niech żyje a te zakładziki do których zachęcasz to zero w stosunku do cukrowni :(  
Zjednoczenie cukrowni we Wschowie, jak również cukrownia Wschowa zrównane z ziemią, cukrowni Góra brak,wspaniałe przedsiębiorstwa a ich pracownicy z porządnymi wypłatami, premiami, dodatkami i rozliczeniami po kampanii cukrowniczej niestety ale maja dziś problemy z uzyskaniem podstawowych dokumentów służacych do celów emerytalnych. 
Nikt za bałagan nie odpowiada. Nikt! O to jest podłe !!!!!!! 
Dlatego ludzie wkurzeni!
10. Dodane przez Michu, w dniu - 09-03-2023 12:27
To wszystko wina Tuska, ja Wam mówie
11. Dodane przez Do 9, w dniu - 09-03-2023 12:29
Tęsknisz za komuną co? Wtedy nic się nie robiło a kasa leciała dlatego ludzie mają sentyment.
12. Dodane przez do kom 8, w dniu - 09-03-2023 12:38
dlatego niemcy wykupili kościąńską cukrownię by ją potem zlikwidować, żeby ta we Frankfurcie nie miał konkurencji w Polsce - nie rozumiesz tego ???????
13. Dodane przez Koscp, w dniu - 09-03-2023 12:42
Jak co powstanie??? Dudę osiedle deweloperskie
14. Dodane przez do 12, w dniu - 09-03-2023 12:50
Nie tęsknię za komuną, ale wtedy to ludzie naprawdę ciężko pracowali, nie to co dzisiejsze nieroby, które przy przyjmowaniu do pracy stawiają pierwsze pytanie: za ile? Pokolenie Z idzie przez całe swoje życie na łatwiznę, mają po 40 lat i jeszcze żyją na garnuszku rodziców. Dla nich liczą się tylko imprezki, balangi i wczasy w ciepłych krajach.
reklama
15. Dodane przez Do 8, w dniu - 09-03-2023 13:19
No przecież o to chodziło - zniszczyć w Polsce konkurencję a zostawić u siebie w Niemczech działające cukrownie.
16. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 09-03-2023 13:23
Brał to co Ty, tylko w mniejszych ilościach....
17. Dodane przez Do 12, w dniu - 09-03-2023 13:25
Zmień lekarza
18. Dodane przez Ewelna, w dniu - 09-03-2023 14:18
Po 1989r do władzy w Polsce dostali się ludzie (...). Oni doskonale wiedzieli jak z przehandlowania Polski mogą się dorobić pokaźnych prywatnych majątków.. Ten proces do dziś trwa...
19. Dodane przez Ewa, w dniu - 09-03-2023 14:34
Do kom 11.Tak jak ludzie za komuny ciężko pracowali i w ciężkich warunkach tego nie zrozumie dzisiejszy 20,30,a nawet 40 latek .Nikt by dzisiaj z tych młodych tak ciężko nie chciał pracować. Nie było takiego organizacyjnego chaosu jak dzisiaj .Nie było takiej biurokracji .Dziś jeden drugiemu by oko wydłubał dla złotówki. Ludzie stali się potworami ,wszelkie zasady moralne i etyczne przestały obowiązywać. Jeden patrzy na drugiego jakby tu świnie podłożyć. Już zatracili też zmysł rozpoznawania płci. Wyzelowane lamusie z kolczykami upodobniły się do dziewcząt I odwrotnie kobiety stają się mężczyznami. Na ringu naparzają się po mordach nosy od tego mają pokrzywione .
20. Dodane przez xyx, w dniu - 09-03-2023 14:45
Będą mieszkanka małe dziuple na raty państwowe , dziecioki i ojcowie z bmw za 4 tysiaki, cieszta się ? Roboty nie będzie amen a PUP rozkłada ręce 
.
21. Dodane przez ja, w dniu - 09-03-2023 14:49
"Budynek stwarzał zagrożenie"? W 1990 roku został gruntownie zmodernizowany. Prace budowlane prowadziła Wojewódzka Spółdzielnia Budownictwa Wiejskiego w Lipnie. Więc popieram komentarz nr 15
22. Dodane przez Do 20, w dniu - 09-03-2023 15:24
W Kościanie najwięcej widać BMW za 2 tys,BMW za 4 tys to w Kościanie mogą sobie pozwolić nieliczni.Tam jest najwięcej passatów za 3 tys z przebiegiem 400 tys .
23. Dodane przez Feliks, w dniu - 09-03-2023 15:34
Kiedy Polacy zaczęli się buntować i protestować przeciwko wysprzedaży majątku przez rząd. To szybko rząd znalazł furtkę. Potworzył powiaty. Resztę majątku skarbu Państwa, co zostało, przekazał powiatom. A Ci dokańczali sprzedaży. A ,ze powiaty to nie władza rządowa a samorządowa.. To wyszło na to,ze My Polacy jako sołeczeństwo sami się wysprzedajemy. Nie zdążono jedynie wysprzedać ziemi rolnej i lasów. Bo była kilku letnia karencja.
24. Dodane przez Arkady, w dniu - 09-03-2023 15:43
Nie czarujmy Polaków. W Polsce nie ma już dużych polskich firm . Są jedynie maleńkie , które są jedynie planktonem w gospodarce. My już nic nie produkujemy, za wyjątkiem śrubek, wideł itp w polskich firmach. Po roku 1989 zniknął bezpowrotnie przemysł motoryzacyjny, metarulgiczny, zniknęły huty, zniknęły zakłady produkujące maszyny i pojazdy rolnicze, zostało trochę przemysł spożywczego. Zniknął przemysł tekstylny i włókienniczy I można wymieniać bez końca. Ktoś zapewne powie co to były za auta? Na tamte czasy przyzwoite Dziś by trzeba technologie unowocześnić Ale nigdy nie likwidować do zera.
25. Dodane przez ja, w dniu - 09-03-2023 16:22
Skoro w Polsce od 16 lat rządzą ci którzy w latach 90 sprzedawali i likwidowali majątek narodowy to znaczy że Polacy to akceptują. Także nie rozumiem tych żali o budynki cukrowni którą kiedyś sprywatyzował AWS (dzisiejsze PiS i PO)
26. Dodane przez zenek, w dniu - 09-03-2023 16:38
zburzyc zaorac posadzic pyry i na targ troll bedzie sprzedawal zamiast glupoty pisac
27. Dodane przez do kom 24, w dniu - 09-03-2023 16:57
i o to nam chodziło teraz musicie kupować u nas niemców
28. Dodane przez Julian, w dniu - 09-03-2023 18:13
Deutschland ,Deutschand uber alles 
.zawsze Niemcy byli mądrzejsi od Polaków A przede wszystkim nie sprzedajni .Dla Niemca land jest land To ojczyzna i nie można ją sprzedawać jak zwykłą szmate A w Polsce co się działo w latach 90.Za łapówki pozbywali się wszystkiego jak leci Pod płaszczykiem powszechnej prywatyzacji
29. Dodane przez Krzyś, w dniu - 09-03-2023 18:33
Wybudują osiedle dla Ukraińców.
30. Dodane przez do kom 28, w dniu - 09-03-2023 18:46
u nas jak sobie przypominasz panowała powszechna bieda dlatego jak ci biedni ludzie dostali papiery wartościowe za które nie mogli kupić jedzenia ciuchów itp. a znalazł się ktoś kto im zaoferował za to pieniądze i to takie trochę większe to rzucili się oni do tego by to zamieniać na kasę. Lata komuny też zrobiły swoje zwykli ludzie nie mieli po prostu świadomości co sprzedają. A niemcy to oni na złodziejstwie i morderstwach popełnionych w czasie I i II wojny światowej dorobiły się fortuny kosztem narodów które podbiły
31. Dodane przez 75 latek, w dniu - 09-03-2023 19:48
Do kom 30 . Młody jesteś I masz zero pojęcia o komunie .Ludzie w komunie byli bogatsi i przede wszystkim szczęśliwsi niż teraz ..Bajek się nasluchales o biedzie w komunie Można o komunie dyskutować jedynie w gronie 6070 latków. Bo oni wówczas byli młodymi ludźmi. I ludzie nie sprzedawali swoich fabryk z biedy .Nikt ich nie pytał czy chcą sprzedać czy nie To nie oni sprzedawali. Oni rekoma i nogami bronili fabryki przed sprzedażą. Wysprzedawali Nas Ci z warszawki .Nikogo nie pytali .A odemnie taka dobra rada .Zanim głupoty zaczniesz wypisywać, Popytaj ojców a głównie dziadków jak to przebiegało
32. Dodane przez Emeryt pracownik cukrowni, w dniu - 09-03-2023 20:24
W ogóle nie edukuje się młodzieży I nie przekazuje się.im prawdy o latach komuny i pozniejszych. Jeśli młodzieniec na elce..pl pisze głupoty, że Polacy w komunie żyli tak biednie że sami zdecydowali się dla zarobienia grosza , wysprzedac swój majątek narodowy Niemcom Większych bzdur nie czytałem od dawna .Polacy jako społeczeństwo mieli za przeproszeniem gó----o do powiedzenia Decyzję zapadały poza nimi ,gdzieś w gabinetach warszawki.Ludzie mogli tylko protestować Ale przyszedł nowy właściciel niemiecki Na początek dal zarobić. A potem wszystko rozebrał
33. Dodane przez do kom 31 i 32, w dniu - 09-03-2023 21:36
lata 70 ja jako dzieciak 8 - 9 latek chodziłem do wychodka na dwór do połowy lat 80 to było to bogactwo za komuny ????? Zaznaczam, że był to Kościan i do lat 80 nie było tam gdzie mieszkałem kanalizacji sanitarnej. To było to bogactwo Waszym zdaniem ??????
34. Dodane przez emeryt, w dniu - 09-03-2023 21:53
Do kom 33 Wychodek to masz w głowie W komunie była mniejsza bieda niż dziś. I to zółtodziubie musisz przyjąć I swoim móżdżkiem tego nie ogarniesz
35. Dodane przez do kom 34, w dniu - 09-03-2023 22:03
powiem tak bieda była jest i będzie ja pochodzę z takiego właśnie domu i czy to komuna czy kapitalizm czy europejski socjalizm to nigdy nie zniknie do końca a opowiadanie głupot człowiekowi po 50, który dobrze pamięta jak wtedy żył to jest idiotyzm jakich mało
36. Dodane przez Mik, w dniu - 10-03-2023 01:12
Jak to co powstanie... Przecież wiadomo że patodeweloperka
37. Dodane przez Polak do Juliana kom.28, w dniu - 10-03-2023 05:34
Mam takie skromne pytanie do Pana,jakie jest Pana obywatelstwo ? Świadomy Polak znając historię swojego narodu i wielowiekowy stosunek ,,bratniego kraju z nad Odry''nie pisał by takich ,,mądrości".Niemcy zawsze Nas wykorzystywali,czerpali zyski z naszej ziemi,naszych fabryk wybudowanych przez polskie ręce.Polski nie było na mapie Europy przez 123 lata.Gdy Polska powstała na nowo w 1918r.i miała szansę rozwoju własnego bytu państwowego i gospodarczego to kto nas sprzedał w 1939r.? Zna Pan trochę historii Polski? Mówi coś Panu Pakt Ribenntrop-Mołotow.Zapomniał Pan który kraj napadł na który kraj ?Czemu Pan nie napisze ile ten ,,mądry'' kraj pozbawił życia Polaków,wykradł wszelkie dobra materialne a co się nie udało ukraść to zamieniał w gruzy,popiół i zgliszcza.Niemcy zawsze chcieli i chcą nadal bogacić się kosztem innych narodów.Cukrownia dawała pracę wielu mieszkańcom regionu i zbyt surowca rolnikom z okolicznych ziem przez wiele lat. Przyszedł ,,mądry'' Niemiec wykupił cukrownię a później ją zlikwidował.Ten sam los spotkał cukrownię w Górze Śląskiej.Jakie były prawdziwe intencje niemieckiego potentata cukrowego? Czy likwidując cukrownię w Kościanie zastanawiał się choć przez chwilę nad losem pracowników cukrowni i ich rodzin ?Te zdjęcia pokazujące widok zburzonej cukrowni w Kościanie przypominają wygląd naszego kraju w 1945r.i wpisują się niejako w schemat dalszej kontynuacji grabienia i niszczenia polskiej gospodarki .Stoi Niemiec ,patrzy na te ruiny cukrowni i podśmiechuje się szyderczo mówiąc : ,,polnische wirtschaft ...''
38. Dodane przez Polak, w dniu - 10-03-2023 08:12
Do komentarza 37.Jedne wielkie bzdury Pan pisze .Niemiec nie kupił by cukrowni gdyby mu jej nie chcieli sprzedać. Zastanów się Pan ,logicznym jest .Kto kupi Pana dom, mieszkanie,auto jeśli Pan nie zechce swojej własności sprzedać. To kto winien ?.?? Ten sprzedający. Nie kupujacy
39. Dodane przez Obywatel Polski, w dniu - 10-03-2023 08:28
Do komentarza 37 Nie jest tak do końca prawdą że wszystko co mieli obywatele Niemiecy na ziemiach t Polski pochodziło z grabierzy grabieży wojennych . Wiele.obywateli niemieckich legalnie z umową notarialna nabywali nieruchomości. Na takiej samej zasadzie jak Ja dzisiaj będąc obywatelem polskim kupiłem nieruchomość w miejscowości Paswalk (Niemcy). Takich Polaków jak Ja ,którzy w Niemczech mają swoje własności jest mnóstwo. I mimo,że nie mam obywatelstwa Niemieckiego . Nikt w Niemczech nie mówi, że Polacy nas Niemców wykupują. W okresie przed I wojną światową ,znam to z opowiadań ojca i dziadka , mój pradziadek kupił od z yda polskiego że Smigla kilka gospodarstw pod Kościanem .Kupno było legalne umowa notarialna jest w archiwach rodzinnych do dziś. Dlatego pisanie w podręcznikach historii kłamstw jakoby Niemcy nas tylko grabili .Za parę lat jak wymrze to pokolenie, to też następni w podręcznikach napiszą że Niemcy zagrabili cukrownie A potem je rozebrali .A to nie prawdą.
40. Dodane przez do 37, w dniu - 10-03-2023 08:29
A kto im sprzedał te cukrownie? Zapytaj działaczy PiS i PO dlaczego sprzedali te cukrownie Niemcom? Może Jarosław Sellin który był rzecznikiem rządu AWS ładnie to wytłumaczy (tak jak robił to w latach 90).
41. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 10-03-2023 08:41
Do kom.37 Pretensje do garbatego że ma dzieci proste. Jak można mieć pretensje.do Niemców że wykupili cukrownie .Ktoś musiał im to sprzedawać. Bo bez sprzedaży nie boby kupna .Jak świat , światem to kupno jest następstwem sprzedaży. Nigdy odwrotnie. Zawsze najpierw jest sprzedaż potem dopiero kupno Można jedynie dyskutować czy Ci co byli przy władzy są do końca Polakami .Itd. Historia kołem się toczy Już Bismarck mówił i to jest aktualne do dziś Dajcie polakom władzę to sami zniszczą i sprzedadzą swój kraj .
42. Dodane przez do 30, w dniu - 10-03-2023 08:43
Tak jak dzisiaj wydaje się miliardy bez przetargów tak samo wtedy często ci sami ludzie sprzedawali wszystko co się dało. Często w kontrowersyjnych okolicznościach i okazyjnych cenach. To co Polacy budowali przez 45 lat po wojnie zostało wyprzedane w 10 lat przez tych którzy obiecywali nam wolność. Najlepiej że ci sami politycy zmienili sobie szyldy i udają że nie mieli z tym nic wspólnego. Zresztą jakby wytłumaczyć dzisiejszemu zmanipulowanemu społeczeństwu że PiS i PO tworzyły w latach 90 wspólne rządy...
43. Dodane przez Sprawiedliwy, w dniu - 10-03-2023 08:52
Wschodnio europejska mentalność jest taka ,że Ustawami można zmieniać własności. Umowa notarialna i wpis w księdze wieczystej powinien być traktowany jak świętość. A co robiono po wojnie dekretami Bieruta nacjonalizowali prywatną własność. I do dzisiaj jej nie oddali ani nie zrekompensowali .Żaden kolejny rząd. A sądowe odzyskiwanie to drogą przez mękę. I droga bardzo kosztowna .Nie każdy może sobie pozwolić by wyłożyć gruba kasę na adwokatów.
44. Dodane przez Pamietamy, w dniu - 10-03-2023 09:05
Dziś PIS umywa ręce od wysprzedaży polskiego majątku Ale.wielu z nich podobnie jak wielu z PO tworzyło AWS czy wcześniej Unię Wolności. Dzisiaj pozmieniali szyldy na PIS I PO .I ręce umywają A robili to na spółkę z działaczami PSL,-u.
reklama
45. Dodane przez antywirus, w dniu - 10-03-2023 12:18
Normalnie ruska bomba spadła
46. Dodane przez Marika, w dniu - 11-03-2023 03:08
A czyje to zasady i hasła zaczynają obowiązywać? Proste ,to prawa masońskie. Jak dziś pamiętam słowa mojego dziadka, będą burzyć, po to żeby budować coś nowego, to jest ich system, Nowy Porządek Świata, tylko dlaczego na to pozwalamy?
47. Dodane przez ja, w dniu - 11-03-2023 10:29
Burzą cukrownię i nie wiadomo co tam będzie? Nic nie będzie! W Górze już dawno zburzyli i jest... gruz: wieeelki zaśmiecony plac gruzu.
48. Dodane przez do47, w dniu - 11-03-2023 14:10
Podobnie jak górowski młyn. A w TVP obraz kraju mlekiem i miodem płynącego. Jak za Gierka...
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj