Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Ujawniono lokalizację schronów i miejsc schronienia

W Lesznie jest 600 takich punktów

Ujawniono lokalizację schronów i miejsc schronienia

13.04.2023. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Zakończono inwentaryzację schronów i miejsc potencjalnego schronienia, którą na zlecenie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, w ostatnich tygodniach wykonywali strażacy. W Lesznie wskazano 600 takich punktów, które można znaleźć na specjalnie dedykowanej do tego mapie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Inwentaryzacja odbywała się przez ostatnie miesiące, strażacy sprawdzali miejsca, które z definicji określane były jako schrony o większym stopniu ochronności, ukrycia, a także obiekty, które będą mógłby być w krótkim czasie dostosowane jako schronienia na wypadek ewentualnego działania sił przyrody
bądź konfliktu zbrojnego. - Wspólnie z pracownikami Wydziału Zarządzenia Kryzysowego leszczyńskiego magistratu przejrzeliśmy blisko 600 takich obiektów, z tego na terenie miasta skontrowaliśmy 13 obiektów znajdujących się w ewidencji zarządzania kryzysowego, które były przygotowane i zbudowane jako schrony lub ukrycia na wypadek wojny. Ich stan jest różny, w większości należą one do osób prywatnych i znajdują się na terenach kolejowych
- informuje st. kpt. Sławomir Durka, naczelnik Wydziału Operacyjno-Szkoleniowego KM PSP w Lesznie.

Jeżeli chodzi o miejsca, które można łatwo dostosować w sytuacji zagrożenia, to w zdecydowanej większości zaliczono do nich piwnice oraz przejścia podziemne. - Ocenialiśmy wyłącznie ich stan faktyczny w momencie kontroli. Te obiekty pełnią obecnie funkcje użytkowe, jeżeli zaistnieje taka potrzeba, to mogą one zostać dopiero dostosowane do tej nowej funkcji - dodaje naczelnik.

Warto zaznaczyć, że największy schron w Lesznie znajduje się pod budynkiem dworca, inne obiekty w głównej mierze zlokalizowane są obok niego. Mapa z dokładną lokalizacją schronów, ukryć i punktów schronienia jest dostępna TUTAJ (należy wybrać miejscowość).
 
Komentarze (56)
1. Dodane przez LULUKAFEJ, w dniu - 13-04-2023 14:17
PRZECIEŻ TO JEST MAPA WARSZAWY
2. Dodane przez HETMAN, w dniu - 13-04-2023 14:17
Jako mieszkaniec Zamenhofa mam plan brać auto i zwiać do lasu, nie dam się zamknąć w jakiejś puszce, której infrastruktura ma ze 60 lat.
3. Dodane przez do 1 Dodane przez LULUKAFEJ,, w dniu - 13-04-2023 14:26
To mapa Polski, musisz sobie ją przesunąć na Leszno. Swoją drogą te punkty to jakiś żart? Najbliższy mnie wypada na środku parkingu, gdzie jeszcze parę lat temu było szczere pole, więc na 100% nie ma tam żadnego ukrytego włazu. Słowem to miejsce nie chroni nawet przed deszczem. Może w razie zagrożenia zaparkuje tam samochód opancerzony? :) Reszta to też zwykłe piwnice, gdzie wyposażeniem kiedyś były słoiki z kompotami, ale teraz kompotów nikt nie robi, to najwyżej rowery tam ludzie trzymają.
4. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 13-04-2023 14:28
Jak by co, to zdążymy dojechać do Warszawy???
5. Dodane przez realia, w dniu - 13-04-2023 14:39
Bądźmy poważni jedynymi schronami są te koło dworca, pomijam jaki jest ich stan, możliwość filtrowania powietrza, wody itd., jest tam miejsca na 133+106+106+44+32+41 osób, razem o ile czegoś nie przegapiłem na 462 osoby i to licząc średnio 1m2 na schronionego, luksus nie jest, dodatkowo po mapie widać, że od upadku komuny w ogóle problem schronów przestał istnieć.
6. Dodane przez haha, w dniu - 13-04-2023 14:40
Czyli doraźne to piwnice w blokach, Osiedle Przyjaźni do schronu nie dobiegnie, za daleko :D
7. Dodane przez heheszki, w dniu - 13-04-2023 14:42
w pralniach i suszarniach w blokach schrony :) dobre dobre
8. Dodane przez Antypispo, w dniu - 13-04-2023 15:10
Zabierzemy się wszyscy samolotami ze zdrajcami z wiejskiej i ich rodzinami. Bo kto jak kto, ale tylko oni są "mocni w gębie, zwarci przy korycie i gotowi do ucieczki".
9. Dodane przez Jan, w dniu - 13-04-2023 15:15
Mapa Warszawy tak a czeko się można spodziewać po PIS.
10. Dodane przez peterpan, w dniu - 13-04-2023 15:24
jakie państwo , takie schrony
11. Dodane przez Kpina, w dniu - 13-04-2023 15:24
Jak tytuł wskazuje teraz "ujawniono" czyli dotychczas były te miejsca (schrony) ściśle tajne lub nieistniejące jako schrony. 
Przez rok je szukali dobrze były ukryte. 
Kpina w żywe oczy piwnice i przejścia podziemne nazywać schronami ja bym to nazwał grobowcami. Przykładem może być teatr w Mariupolu który był schronem cywilnym dla tysiąca osób a stał się grobowcem. 
Prościej będzie wykopać ziemiankę w lesie i dać tabliczkę z napisem schron. 
Zgadzam się z Hetmanem komentarz 2. 
Strażacy dla poklasku ośmieszyliście się. 
Ktory strażak wierzy w to co umieścił na tej mapie. 
Po co ta mapa jak tam same kłamstwa to nieistniejące schrony. 
Schowaj się do piwnicy i będą cie szukać tak jak po trzęsieniu ziemi w Turcji.
reklama
12. Dodane przez dobre, w dniu - 13-04-2023 15:38
Tu jest Leszno nie Warszawa , mam pytanie kto zabierze nas do stolicy do schronów ?
13. Dodane przez Demon, w dniu - 13-04-2023 15:40
W razie konfliktu zbrojnego trzeba brać do ręki paszport, kasę i wiać ile fabryka dała na Zachód. Taki jest plan na wypadek wojny.
14. Dodane przez Wołyński Jan, w dniu - 13-04-2023 15:49
Może kolejna ukraińska rakieta do Leszna nie doleci. No chyba, że postanowią nas zaatakować tymi naszymi czołgami. Mają ich teraz więcej od nas.
15. Dodane przez Obywatel, w dniu - 13-04-2023 15:50
Te "schrony" może i wytrzymają nalot rakietowy typu powietrze ziemia, ale przy bombardowaniu i/lub ataku bronią masowego rażenia wszyscy pofruniemy ku górze... szkoda gadać. Byście się wstydzili w ogóle takie dane zamieszczać i się kompromitować... śmietanka towarzyska mieściny...
16. Dodane przez Do kom 7, w dniu - 13-04-2023 15:51
Jak taki blok posklada sie jak domek z kart to tak zywego ciebie nie wyciagna. Rozumiem ze z twojej strony to byla kpina, racje ma ta osoba ktora bedzie wiala do lasu,jak najdalej od drog. Na taki wypadek,majac dwa auta,jedno zawsze jest zatankowane do pelna.
17. Dodane przez obraz ruiny i upadku państwa i władzy, w dniu - 13-04-2023 15:55
Super, obraz nyndzy i rozpaczy! Jaś Fasola nakaże wykopać ziemianki i będzie git! Pis zlikwidował Obronę Cywilną , już nawet na papierze nie istnieje jako ustawa. 
Ciekawe skąd wezmą pieniądze na uzbrojenie? Nikt na świecie nie chce im pożyczyć, nawet na 8.9 procenta! Przy kryzysie gospodarczym, który roztrzaska to państwo, pieniędzy nie będzie na nic! 
Pozostanie im tylko ograbienie narodu inflacją! 
Jak tak dalej będą nas uzbrajać to na rowerach zdobędą kneset na wiejskiej! 
W tym temacie nie wyszła im propaganda.
18. Dodane przez kompromitacja, w dniu - 13-04-2023 16:33
Dla wszystkich naszych wrogów to jest mapa z celami, w które można uderzyć żeby spotęgować panikę i straty wśród ludności cywilnej, które obniżą morale i wolę walki wśród żołnierzy. 
Nasuwa się pytanie, czy prawo dopuszcza umieszczania prywatnych budynków jako tego typu obiekty? 
Widać jacy geniusze i stratedzy rządzą Polską!
19. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 13-04-2023 16:54
Zapewne macie poczuciew humoru jak Jaś Fasola, aby te "pomieszczenia" nazywać schronami.
20. Dodane przez Ktos, w dniu - 13-04-2023 17:31
Co zeschronem pod Honda?
21. Dodane przez c aptcha, w dniu - 13-04-2023 17:34
dajcie luz TOWARZYSZE!  
brak szkoleń odnośnie zachowań w sytuacjach kryzysowych..., a wydaje się że na mapach zaznaczono tylko miejsca zbiórek w trakcie ewakuacji w pożarach itp.
22. Dodane przez ?, w dniu - 13-04-2023 17:41
I proszę bardzo, jest reakcja na moje zapytanie, odnośnie naszej ochrony przed zagrożeniem! 
Świadomość społeczeństwa przeraża! 
Każda warstwa społeczna liczy na utrzymanie swojego statusu, nawet w dostępie do ochrony siebie i swoich bliskich na odpowiednim poziomie?!  
Stawiają wille nie zdając sobie sprawy z konieczności zbudowania bezpiecznego schronu, w którym mogliby ratować się w razie każdego ostrzału, bombardowania. 
Piwnice pod budynkami z betonu, często z przetworami własnymi, ratują dzisiaj doświadczanych wojną Ukraińców a Lachy co?  
Państwo nam taksówki podstawki do transportu wielmożów do schronów przed atakami jądrowymi?!
23. Dodane przez Kochajaca koscianianka, w dniu - 13-04-2023 17:55
Służby działające na rzecz ochrony, obrony, bezpieczeństwa, po opiniach wnioskuje, ze nic ludzi nie szkolicie i nie ćwiczycie dla naszej obrony. Proszę przeanalizować przepisy dotyczące obrony, ochrony, bezpieczeństwa. Po co  
Prezydent ratyfikował Protokół Do Konwencji Genewskich dotyczący obrony cywilnej. Mamy K
24. Dodane przez pisowiec, w dniu - 13-04-2023 18:14
Dobry schron to ten o ktorym nie wie nikt a dworzec to zazwyczaj pierwszy obiekt do zbombardowania
25. Dodane przez pisowiec, w dniu - 13-04-2023 18:20
A tak zartem to jak obiekty na terenach prywatnych to nikt z ryczka i puszka oplat za wejscie nie bedzie pobieral jak w zakopanem np ?
26. Dodane przez Benedykt XVII, w dniu - 13-04-2023 18:26
Dedykować zgodnie z zasadami języka polskiego i słownikiem PWN - poświęcić komuś utwór literacki, muzyczny lub dzieło sztuki, umieszczając w nim lub na nim dedykację. Mapa nie może być dedykowana, może być poświęcona czemuś lub przeznaczona.
27. Dodane przez Piotr, w dniu - 13-04-2023 18:31
Wiadomo, że w Polsce schronów nie ma. Rząd kazał jednak szefowi straży uspokoić społeczeństwo, że miejsca pod betonem wystarczy dla wszystkich. Co ten w mniej lub bardziej przekonujący sposób wykazał. To nie ważne co jest naprawdę. Ważne co się społeczeństwu wydaje...o!
28. Dodane przez incognito, w dniu - 13-04-2023 18:49
Czy "schrony" w piwnicach pod blokami to schrony czy raczej zbiorowe mogiły? O ukryciu się w leszczyńskich przejściach podziemnych nawet nie wspomnę.  
Schron pod dworcem? Ciekawe kiedy ostatnio sprawdzono, uruchomiono agregaty prądotwórcze, filtry powietrza, instalację wodno-kanalizacyjną itp? 10, 20, 30 lat temu? Poza tym jaki sens chować się w miejscu które jest na czele listy obiektów do zniszczenia? A takim obiektem są stacje/węzły komunikacyjne.
29. Dodane przez Gospodarz Domu, w dniu - 13-04-2023 18:55
Nie można się schować pralni, bo będzie tam próba chóru. :)
30. Dodane przez JAJCA, w dniu - 13-04-2023 19:18
jakie schrony? lepiej proszę odpowiedzieć rządzący ("warszawscy" i samorządowcy) gdzie będziecie pełnić wzorowo służbę podczas konfliktu, w której brygadzie? Pokażcie Narodowi na co was stać!
31. Dodane przez Olo, w dniu - 13-04-2023 19:23
Schron w bloku?
32. Dodane przez Yola, w dniu - 13-04-2023 19:26
Czy co trzeci komentujący tutaj nie potrafi nawet przesunąć sobie mapy? Aż tak postępuje otępienie w naszym społeczeństwie?
33. Dodane przez Miki, w dniu - 13-04-2023 20:28
Ci co tutaj wypisują ze to mapa Warszawy widać jak są rozgarnięci. Wam tam miejsce nie potrzebne selekcja musi być skoro nie możecie skumać ze trzeba powiększyć mapę i wjechać na leszno
34. Dodane przez do kom. 24 i 28, w dniu - 13-04-2023 20:30
Bzdury piszecie. Po co wróg miałby niszczyć dworzec i przy okazji tory kolejowe, skoro sam by ich potrzebował do przemieszczania się?
35. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-04-2023 20:46
Jeszcze rok temu czytaliśmy, że punktów, które mogą służyć nam jako schron ludności cywilnej jest w Lesznie 29, a ich lokalizacje są utajnione. https://elka.pl/content/view/108715/80/ Pan redaktor powołując się na dane MSWiA pisał, że w Lesznie nie ma schronów wcale https://elka.pl/content/view/111779/663/ . Dzisiaj czytam, że jest ich już 600 (jak tu nie wierzyć w cuda ;) ) i nie ma problemu z ich utajnianiem. Chyba dlatego, że przy takiej dynamice ich przyrostu w Polsce, wrogowi i tak nie wystarczyłoby rakiet na ostrzelanie wszystkich. W każdym razie czuję się spokojniejszy i wiem, że choć kilka słoików z zaprawami zawsze warto trzymać w domowym schronie i kilka flaszek z wodą. Można poczuć się spokojniej i czekać na raport z przyszłego roku. Powinno być wtedy już minimum kilka tysięcy ;)
36. Dodane przez do kom. 32 i 33, w dniu - 13-04-2023 21:03
Można też wpisać w pole wyszukiwarki Leszno, Woj. Wielkopolskie i potwierdzić przyciskiem Enter. Proste jak dla dziecka. Tym bardziej, że w artykule jak byk jest podpowiedź (należy wybrać miejscowość). 
 
Nawiasem pisząc dziwne są niektóre z tych lokalizacji lub ich brak. Na Placu Kościuszki nie ma porządnych piwnic w Pałacu Sułkowskich, w 3 LO, a może w dawnym areszcie? Toalety na Rynku też nie spełniają takich wymogów? A podziemia kościołów? W Młynach też nic takiego nie ma? A budowany parking Galerii Goplana?
37. Dodane przez Qwerty, w dniu - 13-04-2023 21:07
Zamiast inwestować w prywatną unię, niech wybuduje miasto kilka schronów, bo w tych wymienionych zmieści się tysiąc osób a co z resztą?
reklama
38. Dodane przez Powrót do felietonu, w dniu - 13-04-2023 21:14
Pan redaktora Adamek miał rację w swoim felietonie "Schrony jakie schrony". To co ujawnili strażacy to marne tzw. "punkty" a nie schrony. Tylko dlaczego po napisaniu prawdy Pan Adamek zamilkł. Napisałem w komentarzu do jego felietonu, że "władzy" nie spodobał się felieton i go zablokowali. Ot i cała wolność dziennikarska. Jak w ogólmowojskowym regulaminie . 
Pkt. 1 Dowódca ma zawsze rację  
Pkt. 2 
Jak podwładny uważa, że dowódca nie ma racji to patrz pkt. 1
39. Dodane przez budowlaniec, w dniu - 13-04-2023 22:06
Oferta z Internetu na budowę: Bezpieczeństwo -Schrony mają wejścia wykończone drzwiami stalowymi, podobnymi do zabezpieczeń znanych ze skarbców. Ochrona przed falą uderzeniową -Schron przetrwa wybuch bomby wywołującej falę uderzeniową o sile 30 000 Pa. Grubość ścian to minimum 40cm - Strop i ściany wykonywane są z żelbetu, a ich grubość wynosi minimum 40 cm. Dalej się nie będę rozpisywał: chcesz schron? wybuduj go sobie sam na działce :) na państwo z kartonu nie licz.
40. Dodane przez luki, w dniu - 13-04-2023 23:16
Najlepszym schronem jest ewakuacja na zachód od Odry.
41. Dodane przez do kom. 37, w dniu - 14-04-2023 00:02
Budowa 1m2 schronu kosztuje ok. 20-40 tys. zł. Budowa schronów dla 60 tys. mieszkańców kosztowałoby min. 1,2 mld zł. Leszno stać teraz by było co najwyżej na schrony dla dodatkowych kilkudziesięciu osób. To już lepiej nic nie budujmy, a ew. drobne przeznaczmy na porady psychologiczne dla ludzi, którzy mają lęki przed wojną.
42. Dodane przez Bolooyang, w dniu - 14-04-2023 00:35
Bzdura nie ma w Polsce obrony cywilnej poza nielicznymi schronami
43. Dodane przez Do 36, w dniu - 14-04-2023 02:32
Ogólnie masz rację z kościołami i podziemiami ale rakiety są przystosowane do penetrowania podziemnych parkingów, szczególnie tak wysoko położonych jak parking goplany więc tam nie było by bezpiecznie. A tak w ogóle to te ich wojenki nigdy nie wybuchną jeśli ludzie nie będą naśladować jak małpy tego co im każe telewizor albo czytać ciągle te pseudoinformacyjne portale typu önet czy vp. Bo to ludzie decydują czy chcą się wybijać nawzajem czy nie, rząd ich tylko do tego nakręca. A jak dacie się w tym przypadku nakręcić to będziecie walczyć o ponad 2biliony metrów sześciennych gazu ziemnego, który taniej będzie miała cała Europa ale nie my, bo my zawsze będziemy mieli podwyżki pięć razy większe niż inni. Dlaczego wszyscy położyli nagle łapę na Ukrainie i dlaczego Rosja dąży do kontroli tylko takiego terenu, żeby zablokować Ukraińcom dojście do ropy. Czy nie wygląda wam to znajomo? Czy naprawdę nie potraficie zrozumieć tego faktu, że usa robiło to samo na bliskim wschodzie i jak zwykle teraz próbują udawać bohaterów a tak naprawdę chodzi im tylko i wyłącznie o to aby złoża były bezpieczne, a dostawy niezakłócone(bo już są eksploatowane, możecie sobie wszystko sprawdzić, bo to są jawne informacje nie żadne wysnute tezy) a Polacy w tym wszystkim są potrzebni do tego, żeby jak przyjdzie pora również bronić złóż. Więc tak naprawdę nie powinniśmy się w to mieszać, bo my i tak nic na tym nie uzyskamy tylko ofiary i zniszczenia a nasz polskojęzyczny rząd, który został sowicie opłacony zniknie sobie gdzieś w świecie obserwując swoje dzieło z daleka. Jak tego w porę nie zrozumiecie i nie zaczniecie kierować się zdrowym rozsądkiem tylko dacie się w to wmanewrować to czy chcecie czy nie wasze dzieci będą cierpieć okrutnie i te co przeżyją będą miały traumę do końca życia. I nie istotne czy w to wierzycie czy nie, czy telewizor mówi i naszej czy nie to jest fakt i musicie się z tym pogodzić. Do Niemiec uciekną tylko nieliczni, go granice będą zamknięte i nie próbujcie nawet śnić o tym, że was wpuszczą- Polska to ostatni bastion tej wojny i o złoża nie mają walczyć ci, którzy będą z nich korzystać, bo co to za oszczędność skoro musieliby się wykosztować na prowadzenie wojny. Nie liczcie też na pomoc NATO, bo jak sobie poczytacie o tym sojuszu to odkryjecie, że pomoc nie musi być wcale militarna, może być nawet psychologiczna, a realnie po prostu będziemy mieli tutaj zrzucane uzbrojenie jak na jakieś arenie a oni będą sobie spokojnie przy porannej kawce obserwować jak przebiegają walki czyli ich interesy.
44. Dodane przez Góra, w dniu - 14-04-2023 02:59
A w Górze Zarządzanie Kryzysowe jak zwykle spi i ma się dobrze.
45. Dodane przez dzikie czasy, w dniu - 14-04-2023 06:36
Po co schrony jak wszyscy umrzemy z głodu z powodu braku zapasów żywności dla ludności albo od zboża technicznego, które pis wpuścił z Ukrainy do Polski. Zboże techniczne nie istnieje, termin powstał na chwilę przed pierwszym transportem na potrzeby kombinatorów z samej góry aparatczyków. Można sprawdzić w widełkach czasowych wyszukiwarek. 
Złodziejstwo w czasie wojny jest jeszcze większe! Teraz wyobraźcie sobie jakąkolwiek unię pomiędzy państwami rządzonymi przez (...) oligarchię. 
@kom.30 
Nie będą walczyć bo są równiejsi od pozostałych co prawnie sobie ustawą zagwarantowali!!!
46. Dodane przez do44, w dniu - 14-04-2023 06:54
Wcale nie, spójrz na mapę. Są zaznaczone stare opuszczone schrony koło LO i wszystkie piwnice w blokach. Możesz spać spokojnie.
47. Dodane przez Do 28, w dniu - 14-04-2023 07:27
I oto cały TY, oświecony! 
Schrony a bunkry. 
Schronem jest ziemianka, okop, cokolwiek gdzie możesz się ukryć przed pociskiem czy odłamkami! 
Każda piwnica, tunel, kanał, wiadukt, podziemne metro jest właściwym schronieniem przed atakiem bronią konwencjonalną! 
W piwnicach sprzęt taki jak łomy, oskardy, łopaty powinny być dostępne tak jak i sprzęt ppoż! 
Wyjściami ewakuacyjnymi są okna w przyziemiu ale patrząc na te w blokach spółdzielni, to dorośli z zasypanych budynków przez nie nie wyjdą? 
One są za małe!  
Obrona cywilna nie istnieje?
48. Dodane przez do kom. 43, w dniu - 14-04-2023 09:37
Rosja dąży do kontroli tylko takiego terenu, żeby zablokować Ukraińcom dojście do ropy? Już zapomniałeś, że chcieli całą Ukrainę i zaczęli od marszu na Kijów?
49. Dodane przez Do 45, w dniu - 14-04-2023 11:33
A gdyby u władzy byłoby Po to byłoby zboże z Rosji więc co za różnica?
50. Dodane przez asdfasf, w dniu - 14-04-2023 11:36
Do 43. Bez urazy, ale... łączysz truizmy i pomniejsze cele. Do tego zakładasz sprawczość tylko jednej strony. Świat się podzielił nieodwracalnie, i to na kilka obozów. Nie ma już powrotu do tego co było. Tu chodzi o dużo więcej niż ropę/gaz na wschodzie Ukrainy.
51. Dodane przez do kom. 43, w dniu - 14-04-2023 12:20
Rozumiem, że osoby przygotowujące te punkty na mapie mają swoje standardy i wytyczne, których muszą się trzymać. Ale nie popadajmy w skrajności. Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że jakiś wróg zechce wystrzelić rakietę naprowadzającą, penetrującą parking podziemny w leszczyńskiej galerii handlowej o ile nie będą tam gromadzone strategiczne dla wojska zasoby?
52. Dodane przez WSk, w dniu - 14-04-2023 13:36
Mapa z błędami. W Lesznie brak jest adresu Lipowa 83, Ostatni numer to Lipowa 81
53. Dodane przez Tom, w dniu - 14-04-2023 14:02
Kogo to wogole obchodzi straszą aby i straszyli i będą straszyć
54. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 14-04-2023 18:56
Przytul mnie, z twych ramion zbuduj schron .......
55. Dodane przez Franek DOLAS, w dniu - 14-04-2023 19:47
Kasa wzieta !!! . Polacy. Po co ta szarpanina. BRAT BRATU WILKIEM !!!
56. Dodane przez kpią, w dniu - 15-04-2023 16:22
Odnalazł się Prezes Banku Zbożowego Jarosław Nikodem, dziś zarządził Powszechny Skup Zboża! Geniusz wie jak dwa razy skubnąć! Do tego wprowadził zakaz sprowadzania wszelkich produktów rolnych z Ukrainy! Oni ochronią polskie rolnictwo przed bankructwem a polskie miasta przed zawrotną drożyzną żywności!  
Hipokryzja! Sami dopuścili żeby rolnicy i mieszczuchy zbiednieli dając zarobić oligarchom i światowym agrokoncernom oraz swoim cwaniaczkom!  
Mamy tu takie perfidne, wprost w oczy ludziom "robienie z tata wariata"!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj