Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
9
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Bożydar, Grzegorz,
Karolina, Mikołaj

DZIEŃ UNII
EUROPEJSKIEJ
Do końca roku 236 dni.
Start arrow Leszno arrow Bunkrów nie ma, ale też ...

Radna dopytywała o schrony

Bunkrów nie ma, ale też ...

18.03.2022. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Czy w mieście funkcjonują jakiekolwiek schrony przeciwlotnicze – takie pytanie na Komisji Spraw Społecznych zadała jej przewodnicząca – radna Stefania Ratajczak. Chociaż spotkało się ono z dość dużym rozluźnieniem na sali obrad, to jednak ujawniono ile takich miejsc w Lesznie zostało wyznaczonych. - Reszta informacji objęta jest klauzulą tajności – mówi Jerzy Śliwa, naczelnik wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa. 

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pytanie Stefani Ratajczak wywołało początkowo lekkie zamieszanie na sali obrad, jednak nastroje uczestników komisji zostały szybko zrewidowane. Okazuje się bowiem, że w mieście zostały wyznaczone punkty,
które mogą służyć jako schron ludności cywilnej. - Takich miejsc jest 29. To albo nieruchomości należące do naszych zasobów, albo do osób prywatnych. Niestety nie mogę wypowiadać się na temat ich lokalizacji. Są to informacje niejawne. Działania w zakresie ich uruchomienia podejmowane są wyłącznie na wypadek zaistnienia podwyższonej gotowości obronnej - wyjaśniał naczelnik.

Warto zaznaczyć, że w Lesznie można jeszcze zobaczyć elementy dawnych schronów, jednak ich obecne znaczenie obronne jest bardzo niewielkie. Jeden z nich znajduje się nadal ''na górce” przy osiedlu Zamenhofa (przy gabinecie weterynaryjnym) czy też przy pomniku Szybowca w okolicach dworca PKP (dawna budka z warzywami). Dawniej tego typu budowle znajdowały się m. in. przy wiadukcie Grota-Roweckiego (zasypany, obecnie na tej działce salon samochodowy).
 
Komentarze (49)
1. Dodane przez reza, w dniu - 18-03-2022 13:43
to znaczy: w razie W, mamy iść, ale nie wiadomo dokąd??? to jest hit dnia
2. Dodane przez rh, w dniu - 18-03-2022 13:43
W kilku slowach to mozna ujac. W spusciznie po komunie zostalo tyle miejsca co do kilku wybranych. Reszta spoleczenstwa sie nie liczy. Kto jeszcze pamieta jak smiano sie z Amerykanow ze budowali schrony w ogrodach lub na farmach? Pytanie radnej uwazam za zasadne.
3. Dodane przez ups, w dniu - 18-03-2022 13:50
Przykre jest robienie sobie kampanii na ludzkim nieszczęśćiu. Pani Ratajczak nie wie , nie ma pojęcia o schronach w Lesznie? Informuję panią iż ja 55 latek wiem, gdzie sa obiekty mające służyc za schron. Pani jest blondynką?
4. Dodane przez ups, w dniu - 18-03-2022 13:51
Leszniacy...Kogo Wy wybieracie na swoich reprezentantów?Jak dobrze, że wyprowadziłem się z tego miasta. Aczkolwiek sentyment pozostał.
5. Dodane przez ŻOŁNIERZ, w dniu - 18-03-2022 13:52
SZANOWNY PANIE NACZELNIKU ! 
SCHRONY DLA LUDNOŚCI CYWILNEJ POWINNY BYĆ OZNAKOWANE W TAKI SPOSÓB ABY WIEDZIELI MIESZKAŃCY GDZIE W RAZIE ZAGROŻENIA MAJĄ SIĘ UDAĆ I TO NIE JEST OBJĘTE ŻADNĄ KLAUZULĄ TAJNOŚCI !!!
6. Dodane przez maja, w dniu - 18-03-2022 14:13
Czekałam aż ktoś poruszy ten temat w Lesznie. Co to znaczy informacje niejawne?To kiedy będą jawne?Jak już Putin całkiem się wkurzy i zacznie nam wysyłać bomby?
reklama
7. Dodane przez Wko, w dniu - 18-03-2022 14:35
Ale że jak wejdę do schronu na Zamenhofa to nie przeżyje ataku np. powietrznego?
8. Dodane przez pikador, w dniu - 18-03-2022 14:54
Zwykle czynimy niejawnym to co nas kompromituje. Tutaj kompromitujący jest sam fakt utajnienia więc jakaż musiałaby być kompromitacja gdyby te informacje odtajnić? Przy okazji co z łącznością radiową? Na jakich falach nadawane będą informacje w czasie kryzysu. Zakładając, że Elka zostanie zbombardowana :-)
9. Dodane przez BonifacyStopka, w dniu - 18-03-2022 15:00
Ciekawe czy te grube metalowe drzwi w schronie na zamenhofa jeszcze działają :) kilka lat temu działały
10. Dodane przez Sts, w dniu - 18-03-2022 15:20
W Austrii czy Niemczech większość nowych, ale jak i starych bloków mieszkalnych posiada podziemne garaże i piwnice. Firma w której pracuję (infrastruktura krytyczna) posiada praktycznie tyle samo m2 pod ziemią co na powierzchni. Wszystko pod metrem żelbetonu.
11. Dodane przez ded, w dniu - 18-03-2022 15:31
podpowiem, niejawne ponieważ takich nie ma;)
12. Dodane przez Klon, w dniu - 18-03-2022 16:00
Ale jaja te schrony to przeżytek z przed drugim wojny światowej byłem w nich parę lat temu
13. Dodane przez bazyliszek, w dniu - 18-03-2022 16:06
Był i przypuszczam że nadal jest schron pod dworcem PKP. Tylko czy jest sens chować się w miejscu gdzie wprost wypadałoby wysłać kilka bomb? 
Poza tym czy schrony z PRL mają jakoś wartość wobec współczesnych bomb burzących że o rakietach nie wspomnę?  
Chyba nie ma innego wyjścia jak zacząć metro budować.
14. Dodane przez Druch, w dniu - 18-03-2022 16:34
Nigdy te tzw. schrony nie były przeznaczone dla ludności cywilnej.pozdrawiam
15. Dodane przez Buncywal, w dniu - 18-03-2022 16:41
I co są bunkry nie bunkrow nie ma ale za to widok zarabisty
16. Dodane przez Antoni, w dniu - 18-03-2022 16:46
Pytanie p. Ratajczak uważam za słuszne, aczkolwiek nie rozumie po co radni robią z tego tajemnicę. Z tego wniosek, że tylko wybrani w razie "w" będą w schronach, inni na rzeź. Poza tym 22 dni żywimy się tym tematem, i oby nam nie były potrzebne schrony.
17. Dodane przez Rejtana, w dniu - 18-03-2022 17:41
Żadne z tych schronów nie były remontowane 
a to " coś " na zamena to nie schron a pseudo schron który nie zapewni bezpieczeństwa. 
 
Czas zainwestować pieniądze w coś pożytecznego a nie drogi na(...)
18. Dodane przez wiesiek, w dniu - 18-03-2022 17:49
Ja wiem że kanaly są mój dziadek był w nich po wojnie w komisji badań , idą tunele do PKP i drugi do Zaborowa .A wejście po drugiej stronie ulicy Kasyna Wojskowego .
19. Dodane przez Ale jaja, w dniu - 18-03-2022 18:31
Te schrony nie wytrzymają ostrzału współczesnej broni, zresztą jak te super tajne leszczyńskie schrony które można bez problemu ustalić za pomocą mapy lidarowej na geoportalu na terenie pewnych firm/instytucji. W naszym kraju nie ma żadnej obrony cywilnej, a wyrazie ewentualnego ataku bloki z PRL-u oraz te nowe będą składały się jak domino. W Szwajcarii każdy obywatel znajdzie schronienie, a w naszym państwie z dykty będziemy wystawieni jak zwierzyna przed myśliwym. Takie schrony powinny być budowane bez żadnej dyskusji, skoro inwestuje się środki w wojsko,nie jest to bez powodu tak samo powinny być budowane schrony. Jak dojdzie kiedykolwiek do jakiegokolwiek ataku będziemy mieli katastrofę większą od Ukrainy i nie sugerujące się tym że podczas 2 wojny światowej ludzie chowali się w piwnicach, bo wtedy broń była inna a budynki były bardziej wytrzymałe.
20. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 18-03-2022 19:26
Kłamią w żywe oczy !  
Nic z wyżej wymienionych rzeczy nie spełnia warunków które umożliwiłyby bezpieczne schronienie w czasie Bombardowania !!!!!!!! 
Te rzeczy pamiętają moją młodość, nigdy nie były remontowane !!!!! 
Nigdy nie były wyznaczone pieniądze do Ich przystosowania do GODNYCH I BEZPIECZNYCH WARUNKÓW FUNKCJONOWANIA ! 
Gwarantuję, że jeżeli zostanie powołana komisja która będzie miała na celu zweryfikowanie prawdomówności tych słów, Ci ludzie poniosą konsekwencje tych słów. 
Piwnica to nie schron !
21. Dodane przez kolejarz, w dniu - 18-03-2022 20:25
jakie schrony?, żadnych niema, kilka piwnic sprzed lat, rechot radnych na ten temat pokazuje tylko poziom intelektualny tej rady :(
22. Dodane przez Lol, w dniu - 18-03-2022 21:14
Jedyny właściwy wniosek z tego materiału i głosów pod artykułem jest jeden . Przestać budować pomniki , parki , ścieżki rowerowe, "żużle " i inne "bajki" , a zacząć budować schrony dla przeszło 65 tys ludzi . Jak przypuszczam Metra u nas nie będzie !
23. Dodane przez Dhx, w dniu - 18-03-2022 21:39
Są przecież tunele w Lesznie i to jest jawna informacja.
24. Dodane przez do ups, w dniu - 18-03-2022 21:40
Rodowity leszczyniak czy jak kto woli leszczynianin nigdy nie napisze o mieszkańcach lesznianie. Dobrze, że już tu Ciebie nie ma.
25. Dodane przez miki, w dniu - 18-03-2022 21:58
Pytanie radnej jest jak najbardziej na miejscu. Udowodniła tylko jak obecni włodarze mają pojęcie o Lesznie. Wiele kamienic przedwojennych czy budowanych w trakcie posiada schrony. Najlepiej utrzymany jest schron na dworcu PKP, ale tam pewnie rajcy się schowają.
26. Dodane przez do kom. 17 i 22, w dniu - 18-03-2022 22:18
Bardzo Was proszę - nie piszcie nic więcej o konieczności inwestowania w schrony, bo jak znam życie ktoś z naszej władzy to podchwyci i za chwilę wszystkie środki, a nawet kredyty, zostaną przeznaczone na schrony. Już lepiej przypomnijcie sobie zawczasu gdzie macie rodzinę na wsi i profilaktycznie zacznijcie ich odwiedzać, że by w w razie czego zgodzili się Was przyjąć na jakiś czas. Tylko lepiej nie we wsi Wyciążkowo :)
27. Dodane przez PL, w dniu - 18-03-2022 22:51
Panie naczelniku Śliwa, za co bierzesz Pan pieniądze?!  
Zarządzanie kryzysowe? Co to jest?! Wojna w Ukrainie pokazuje nasze totalne nieprzygotowanie do jakiejkolwiek katastrofy! 
Bunkry to były elementy wojskowej infrastruktury obronnej czy ofensywnej?! Na pewno nie były obiektami ochrony ludzi przed zagrożeniem! Schrony już tak! 
Brak prądu i zostajemy bez wody, ciepła i z fekaliami w piwnicach bo przepompownie nie przyjmą naszych zrzutów? 
Gdzie są sprawne studnie z wodą zdatną do picia? Gdzie piekarnie na drewno bo bez prądu i gazu będzie głodno? 
Czym człowieku kierujesz?  
Czerwonoarmista i wszystko tajne?  
Komisarz ludowy przeciwko społeczeństwu?!
28. Dodane przez Bajka, w dniu - 18-03-2022 23:09
Jedyny zbiornik przeciwpożarowy jaki został w centrum miasta to staw przy Placu Kościuszki!!! 
Reszta zbiorników w centrum miasta została zasypana. Chyba, że jeszcze przetrwał ten na Włodarczaka? 
Kto wchodzi w skład sztabu kryzysowego? 
Czy taki sztab jest?  
Czy też każdy sobie rzepkę skrobie? 
Czy powiat współpracuje z miastem i gminami?
29. Dodane przez Tylko UNIA, w dniu - 19-03-2022 00:23
Wszyscy schowamy się w Odwodnieniu Liniowym.
30. Dodane przez do 26, w dniu - 19-03-2022 02:16
Pogięło cię ?
31. Dodane przez Wespazjan, w dniu - 19-03-2022 06:43
https://kulturaupodstaw.pl/leszno-gra-o-schron/
32. Dodane przez Ramzes XXL, w dniu - 19-03-2022 08:37
18 - ta informacja brzmi trochę jak miejska legenda, Jednak gdyby nawet były jakieś podziemne schrony (kanały) to z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać że od lat 40/50 nic w nich nie zrobiono a schron to nie tylko dziura pod ziemią a wielorakie instalacje pozwalające przeżyć przynajmniej kilka dni. 
Podobnie ma się ze tzw schronem pod dworcem. Raz że nie jest on gdzieś pod ziemią a pod posadzką dworca i pod parkingiem przed dworcem. Czy wytrzymałby uderzenie współczesnych bomb lub rakiet? Nie wierzę w to. Byłem w nim kilka lat temu. Wiele pomieszczeń pamiętających przynajmniej Gierka. Radni powinni zadać pytanie czy w ostatnim czasie ktoś dokonał tam kontroli stanu technicznego instalacji elektrycznej, własnego źródła zasilania, instalacji wentylacyjnej, sanitarnej i innych jeżeli takie są. Ale to zapewne tajne i odpowiedzi nie byłoby.
33. Dodane przez mark, w dniu - 19-03-2022 08:38
mamy jeszcze małe metro przy PKP hihihi
34. Dodane przez Kapral, w dniu - 19-03-2022 09:02
PROPONUJE DLA BEZPIECZEŃSTWA UTAJNIĆ NACZELNIKA (...) !!!
reklama
35. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 19-03-2022 11:10
Gdyż? Ponieważ?
36. Dodane przez do kom. 32, w dniu - 19-03-2022 11:13
Przede wszystkim nie panikujmy. Kto by zechciał zrzucać bomby na leszczyński dworzec? Przecież nawet jeśliby pojawił się wróg w granicach, to też potrzebowałby infrastruktury kolejowej do sprawnego przemieszczania się i przerzucania ludzi oraz sprzętu. Uderzając w nasz dworzec zniszczyłby torowisko na bardzo ważnej trasie.
37. Dodane przez Wiki, w dniu - 19-03-2022 12:01
a WC na rynku???
38. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 19-03-2022 14:21
Tego rodzaju schrony to NIE SĄ BUNKRY, które "wytrzymają uderzenie bomby atomowej" ani bomby termobarycznej - są po to, że jeśli w "sąsiedni blok" trafi bomba czy rakieta gro ofiar śmiertelnych będzie z powodu odłamków w tym szkła z okien budynków sąsiednich ... 
 
Jeśli ktoś buduje dom, a "warunki geologiczne" - pozwalają na "wzmocnioną piwnicę" z prostym systemem "wejście w domu wyjście na podwórku" - podniesie koszt budowy piwnicy (jeśli taką planuje) o kilka tysięcy ... Warto mieć piwnicę (na nie mam - ZNISZCZONE DRENY - poziom wody często na "wbicie jednej - dwóch łopat") - na przetwory, na wichury, które potrafią zerwać dach z niedawno postawionego budynku ...  
 
Warto mieć PROSTY NIEDROGI system zasilania awaryjnego (nawet taki w postaci przetwornicy wpiętej do akumulatorów (albo choćby) samochodu, agregatu za KILKASET zł (mały inverter), który spowoduje, że w przypadku braku prądu zostaną podtrzymane KRYTYCZNE SYSTEMY w domu (każdy ma inne potrzeby - dla jednego to będzie lodówka, dla innego elektronika sterująca centralnym ogrzewaniem (czy choćby kominkiem z płaszcze), dla kogoś z osobą chorą - może to być PODTRZYMANIE APARATURY ratującej życie ... 
 
Ale do tego potrzebna jest ŚWIADOMOŚĆ ...
39. Dodane przez Suchy, w dniu - 19-03-2022 17:38
38 - proszę o informację dot. bunkrów które wytrzymają detonację atomówki.
40. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 19-03-2022 19:21
do 39. - Nie bardzo rozumiem pytanie - ale proszę tu jeden z bardziej znanych - "Greek Island nuclear sheltter" miał umożliwić przetrwanie KILKU LAT - dla rządu, senatu i konkresu USA - ujawniony bodajże w 1992r w "kontrolowanym przecieku" bo USA od dawna mają inne ale ten oddaje SKALĘ PRZEDSIĘWZIĘCIA
41. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 19-03-2022 19:23
do kom 39 uzupełnienie "Greek Island nuclear sheltter" - nie tylko aptekę, ale i szpital z salą operacyjną, stołówki (w liczbie mnogiej) - 1.100 łóżek, stację telewizyjną - takich schronów oczywiście jest więcej ale z OCZYWISTYCH WZGLĘDÓW POZOSTAJĄ TAJNE - ten został ujawniony w kontrolowanym przecieku - po to aby pokazać na co "w razie W" przygotowało się USA - The Greenbrier BUNKER: Protect Congress Against Nuclear World War 3 Project Greek Island Documentary  
 
https://www.youtube.com/watch?v=my4vGUx5AFY 
 
Nie muszę dodawać, że takiego nie ma w Lesznie ani nawet w Warszawie?
42. Dodane przez Tomek72Gronowo, w dniu - 19-03-2022 20:01
Szwajcaria ma ponad 300.000 (trzysta TYSIĘCY) małych DOSKONALE ZORGANIZOWANYCH schronów i ponad 5.000 schronów publicznych mających pomóc im przerwać wojnę nuklearną to największy z nich jest na ponad 20.000 osób - w tym "trzykondygnacyjny szpital" 
 
Do redakcji Elki - a może warto zrobić na ten temat reportaż - WSZYSTKO ZACZYNA się OD ŚWIADOMOŚCI - https://youtu.be/NGpvxaW0zBc?t=297
43. Dodane przez do śmiejących radnych, w dniu - 19-03-2022 20:39
Poznasz głupiego po śmiechu jego
44. Dodane przez do 39, w dniu - 19-03-2022 20:40
żaden schron nie uchroni przed atomówką
45. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 19-03-2022 20:45
Ciekawe spostrzeżenia. Sam jestem ciekaw, czy sztab kryzysowy rozważał w ogóle taką kryzysową sytuację i czy ma przygotowane odpowiednie alternatywy w razie czego. Co do prądu, to na szczęście mamy blisko Leszna producenta agregatów a w jednej ze spółek energetycznych eksperta od rozwoju :)
46. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 20-03-2022 21:16
Na Włodarczaka już dawno nie ma śladu po zbiorniku. Teraz tam stoi blok.
47. Dodane przez Anna m., w dniu - 21-03-2022 13:36
Zbiorniki p/pożarowe zasypane. Działki w przetargach sprzedane przez miasto. Liczy się kasa, dochód. Bo komu w XXI wieku potrzebny zbiornik P/pożarowy? To samo że schronami. Zasypane, działki sprzedane
reklama
48. Dodane przez czy to jest ukrywanie, w dniu - 23-03-2022 13:33
CZY TO ZNACZY, ŻE JEST OBECNIE BARDZO REALNE ZAGROŻENIE UŻYCIA BRONI ATOMOWEJ A WŁADZE MIASTA LESZNA NIE CHCIĄ UJAWNIAĆ, UKRYWAJĄ INFORMACJE O DOSTĘPIE DO MIEJSC, KTÓRE MOGĄ RATOWAC ŻYCIE???
49. Dodane przez g, w dniu - 25-04-2022 15:02
w Górze też nie ma schronów i studni z wodą zdatną do picia.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
Mieszkanie- jakość p... Poznań 962655
Przestronne mieszkan... Poznań 1088805
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj