Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow Kościan arrow O zmianach, parkingach, przedsiębiorcach

Trzecie spotkanie w sprawie Rynku

O zmianach, parkingach, przedsiębiorcach

27.04.2023. Radio Elka, Piotr Pewiński

(fot. Piotr Pewiński)
Niemal trzy godziny trwało trzecie spotkanie w sprawie kościańskiego Rynku. Poruszono wiele tematów, sporo emocji wywołała kwestia małej liczby miejsc parkingowych, czy braku atrakcji i oferty spędzania wolnego czasu w Kościanie. Z sali padły nawet stwierdzenia, że Kościan umiera. Momentami dyskusja była bardzo burzliwa. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Tym razem spotkanie w sprawie Rynku odbyło się w Kościańskim Ośrodku Kultury. Frekwencja była nieco niższa niż na poprzednich, ale i tak pojawiło się ponad 50 osób. To głównie przedsiębiorcy działający na i przy Rynku i mieszkańcy zainteresowani tym tematem. Na początku głos zabrał burmistrz Piotr Ruszkiewicz, który opowiedział o tym, co zrobiono w ramach remontu i jakie zmiany wprowadzono.

Po przemówieniu burmistrza głos zabrał naczelnik Wydziału Infrastruktury i Rozwoju Miasta, Mikołaj Grabowski. Opowiedział o planowanych zmianach. Głównie dotyczą one ruchu na Rynku i miejsc parkingowych. Pojawił się bowiem pomysł, by miejsca postojowe nie były zlokalizowane tak jak było to do tej pory, czyli w postaci swojego rodzaju wysepki, tylko by wykonać je po bokach jezdni. Jest to jednak tylko koncepcja przygotowana przez urząd zajmie się przygotowaniem tego specjalistyczna firma. Grabowski wyjaśnił też, że zmniejszono planowaną liczbę ławek i stojaków na rowery, a ławki zmieniono na żeliwno-drewniane. Zaplanowano też poprawę odpływu
wody deszczowej i postawienie większej liczby donic drewnianych, które wyznaczać będą drogę dla samochodów.

Do tego momentu spotkanie przebiegało spokojnie. Głos zabrał jednak Paweł Sałacki, odpowiedzialny w Urzędzie Miejskim w Kościanie za promocję Rynku, ulicy Wrocławskiej i ratusza. - Na początek byśmy musieli zmienić język, którym się posługujemy, bo ja nie widzę, żebyśmy stali po różnych stronach barykady i wszystkim zależy na tym, żeby jak najszybciej doprowadzić te projekty do końca. W tej chwili mamy taki język konfrontacyjny. Nieprawdą jest że miasto umiera, że Rynek umiera. Proszę się wybrać do miast tej wielkości i zobaczyć, że wszędzie handel z centrum wyprowadza się na obrzeża miasta. Musimy pogodzić się z tym, że w Polsce liczba sklepów w ciągu ostatnich dwóch lat zmniejszyła się o dziesięć tysięcy - stwierdził Sałacki.

Przedsiębiorcy oburzyli się takimi słowami podkreślając, że ich interesuje Kościan, a nie inne miasta. - Pan już nas pogrzebał! - krzyczeli. Podkreślali, że wystarczy zrobić więcej miejsc parkingowych, bo na to najczęściej skarżą się klienci. Sałacki przypomniał też, że urząd szybko zadziałał, gdy wpłynęły zgłoszenia że jest ciemno. - Jeżeli nie ma zgłoszenia, to skąd urzędnik, który pracuje do 15.00 może wiedzieć, że coś nie świeci? - pytał, co znów oburzyło uczestników spotkania. - To czego jeszcze nie wiecie? - padło szydercze pytanie od strony zebranych. - Co spotkanie mówi pan co innego. Do dziś nie zrobił pan nic. Czy pan wie w ogóle, jakie są działalności na Rynku? - padło kolejne pytanie. Podkreślono też, że to urzędnicy powinni wyjść do przedsiębiorców i mieszkańców, czego nie zrobiono.

Temat znów zszedł na miejsca dla samochodów. Okazało się, że w pierwotnej wersji, jeszcze z 2017 roku, przewidywano aż 85 miejsc postojowych, burmistrz zapowiadał z kolei 47 miejsc, a na grafikach z planami widnieje jedynie 40 miejsc. - Pozwoliłam sobie obejrzeć kilka innych miejsc w Polsce. Wolsztyn ma 120 miejsc, Śmigiel ma 100, a my schodzimy na 40 miejsc parkingowych. Śrem, Gostyń, Wolsztyn mają komunikację miejską, my nie, a wyprowadzamy parkingi z centrum. Panie Pawle (Sałacki - dop. red.) mam wrażenie, że pan pracuje dla gminy, nie dla miasta - mówiła radna Małgorzata Igłowicz-Betlej, za co otrzymała oklaski. - Nie wiem skąd ma pan informacje, że handel w centrach małych miast upada. Upada wtedy, gdy wyprowadzane są miejsca parkingowe - dodała.

Liczbę 85 miejsc parkingowych zatwierdził w 2017 roku ówczesny architekt miejski, Jerzy Bolanowski, który był na spotkaniu. - Jako uprawniony urbanista przygotowałem projekt decyzji na 85 miejsc parkingowych. Słyszę, że projektant to sobie zmienił. Decyzja wiąże starostę, który musi to zatwierdzić. Jak może burmistrz zmienić swoją decyzję z naruszeniem prawa? - pytał. Okazało się, że zmianę podpisała osoba z uprawnieniami, Naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej.

Tematów poruszano jeszcze mnóstwo. Na spotkaniu zjawiła się nawet młodzież, która pytała, gdzie może w Kościanie spędzać wolny czas? Burmistrz wyjaśnił, że jest basen, ścianka wspinaczkowa, kluby sportowe, stadion, czyli wszystko związane ze sportem, a większość dodatkowo płatnych. Z odpowiedzi Piotra Ruszkiewicza wynika więc, że jeśli ktoś nie uprawia sportu, to rzeczywiście nie ma gdzie się spotkać ze znajomymi, jedynie na ławkach w parku. Podobne pytanie zadał jeden z mieszkańców miasta podkreślając, że przecież życie nie toczy się tylko od rana do wieczora. - Człowiek pracujący chciałby gdzieś odsapnąć, wypić piwo, pogadać ze znajomymi. W Kościanie nie ma nic. Teraz mamy miasto piętnastominutowe. Pojechać po zakupy i wrócić do domu. Kiedyś szło się do centrum, po zakupy, spotykało ludzi, rozmawiało. Było gdzie pójść wieczorem. Była komunikacja między ludźmi dzięki temu. Dziś ta komunikacja umiera. Jeśli się utrudnia pracę mieszkańcom Kościana, a daje ulgi firmom zewnętrznym, zagranicznym, to jak ma nasz lokalny biznes przetrwać? - pytał.

Poruszano też tematy toalet, odwodnienia Rynku, wielkich marketów, nieinformowania radnych o tym, co się dzieje w mieście. Mówiono o tym, że mieszkańcy gminy korzystają z miejskich atrakcji, basenie, parkingach w innych miejscach, postępujących pracach i kilku drobniejszych sprawach. Kolejnego spotkania na razie nie zaplanowano, odbędzie się, gdy prace na Rynku posuną się do przodu i będzie więcej wiadomo, czy uda wprowadzić się zaplanowane zmiany.
 
Komentarze (75)
1. Dodane przez Buldog, w dniu - 27-04-2023 09:20
Byłem na tym spotkaniu i temu młodemu chłopakowi chodziło o skatepark po prostu. A co do spędzania wolnego czasu to ten pan na wózku strasznie przesadził. Można iść wieczorem w wiele miejsc - są nowo otwarte miejsca nawet teraz z tarasem na naclawskiej gdzie nawet można obejrzeć mecze Lecha czy Warty. W pobliżu rynku są 4 takie miejsca. Jest bar kibiców Obry Kościan na Jagiellońskim. Jest zajazd przy lesie. To tak na szybko.
2. Dodane przez Puma, w dniu - 27-04-2023 09:23
Tej młodzieży chodziło o skatepark z prawdziwego zdarzenia - całość można obejrzeć w internecie.
3. Dodane przez Faga, w dniu - 27-04-2023 09:29
Buldog ma rację, takie stwierdzenia jak tego pana na wózku są przesadzone. Jest jeszcze piracki park rozrywki, trzeba promować a nie siać czarnowidztwo. Mamy przecież jeszcze w Kościanie super miejscówkę na ulicy łąkowej.
4. Dodane przez KoscianiaX, w dniu - 27-04-2023 09:31
Parę słów na temat przebudowy rynku.. Widać że handlarze z rynku i okolic uważają że rynek jest ich i nikogo innego &. Jak ktoś się pojawi ma zaparkować zrobić zakupy i znikać.., zrobić miejsce dla następnego klienta.. a im więcej miejsc parkingowych tym lepiej!! dla nich pozostałe funkcje rynku już nie mają znaczenia, a rynek jako wizytówka miasta to ich nie obchodzi. Ktoś kiedyś w projekcie wkleił na siłe 80 miejsc parkingowych, jak klocki w tetrisie i to dla nich świętość i najlepiej wg handlarzy i mieszkańców centrum by tyle ich było.. No może jeszcze interesują ich elementy i sprawy związane z samym mieszkalnictwem i utrzymaniem kamienic, jak odprowadzenie wody, zabezpieczenie przed zalewaniem co akurat jest zrozumiałe. Ale gdzie tu ta wizytówka miasta? Chcecie z rynku zrobić parking jak na kauflandzie? Na 100 miejsc?? Co to ma być? A gdzie funkcja reprezentacyjna miasta?gdzei można towarzysko posiedzieć i spędzać czas? Widać ze nawet młodzi czuja ten problem bo nie ma gdzie posiedzieć, gdzie wyjść, gdzie posiedzieć przy soczku z dziewczyną.. to spotkanie zostało odebrane przez mieszkańców jako spotkanie handlowców z burmistrzem, a przecież RYNEK JEST WSZYTKICH KOŚCIANIAKÓW !!! i o tym trzeba pamiętać. I tu pojawia się jeszcze wątek Pana Naczelnika i Burmistrza. nie chce odpływu biznesu poza centrum miasta.. choć wiadomo że utrudnienia w handlu w centrum miasta spowodują przekierowanie handlu i ludzi głodnych zakupów na skraj miasta tylko zaraz zaraz.. na skraju miasta mało obiektów handlowych i nie ma miejsca już na jakieś nowe punkty obiekty handlowe , za to w przyległym do miasta kiełczewie to już cos się znajdzie.. jak by co pasażyk się przedłuży i się znajdzie. i jest gdzie jechać na zakupy!! Hurra, i apotem wrócić i pomieszkiwać w Kościankowie.. I tu gmina Wiejska zaciera ręce bo już kasa będzie, będą podatki, a wypoczynek po zakupach wieczorkiem to basenik, może spacer po parku, a może coś w kok-u będzie& czy wspinaczka na wieżę, w końcu w mieście jest trochę aktrakcji& i tak to wygląda&
reklama
5. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 27-04-2023 09:34
Gdzie jest gość - Z Kościana - który zachwalał swoje miasto???? Może wypowie się na ten temat. Czekam na post (...)
6. Dodane przez KościaniaX, w dniu - 27-04-2023 09:36
najlepsze były porównania miejsc parkingowych na innych rynkach okolicznych miast.. i przyrównują że np w Śmiglu jest aż 100 miejsc, gdzie w Śmiglu są dwa rynki, jeden ok 6300 m2, drugi prawie 8000m2 gdzie rynek w Kościanie bez ratusza ma ledwo ok 5000m2...
7. Dodane przez Medyk, w dniu - 27-04-2023 09:43
Mnie akurat na spotkaniu nie było ale wszystko od dechy do dechy obejrzałem w internecie na żywo. Spotkanie moim zdaniem Mocno na siłę i niepotrzebne bo prace trwają, kostka jest układana o czym wspomniał Pan na spotkaniu. Inna sprawa to pominięte w tekście było o co chodziło tej młodzieży a chodziło o nowy skatepark, zresztą widzę że komentujący powyżej już też to zauważyli. Inna sprawa Pan co mówił gdzie spędzać wolny czas, temu Panu chodziło bardziej o to że ludzie robią zakupy w kościańskiej galerii, zresztą Pan od promocji też mówił o tej galerii że mocno się rozbudowuje. Jak na jesień otworzą Maka w Kościanie to sytuacja mocno się skomplikuje. Osobiście rozumiem mocne słowa handlowców z rynku, też bym był zły gdyby dorobek życia mi upadał. Inną sprawą jest to że dyskusja była naprawdę momentami merytoryczna, dobrze że było powiedziane że mamy w Kościanie toaletę w centrum, powinno być więcej oznaczeń jej. To na tyle.
8. Dodane przez Nie dogodzisz, w dniu - 27-04-2023 10:12
Jak zrobią skatepark, to będą chcieć park linowy, itd. Młodzież do siedzenia i gapienia się komórki ma pełno ławek. Nawet takie Kino, czy opera byłyby płatne, podobnie do bowlingu, który jest prywatny. Na łazienkach wszystkie antysporty mają stół do grania w szachy. Zresztą jazda na BMX-ie istnieje na olimpiadzie, także to też jest sport. Dobrze go Burmistrz zgasił. Kawiarenki internetowe i salony gier z konsolami to były w latach 90-tych i za to też się płaciło. Młody może iść do KOK-u malować farbkami jak jest antysport.
9. Dodane przez Mietek, w dniu - 27-04-2023 10:18
1 Jak ma obejrzeć mecz piłki w jakimś Pabie to już wolę pojechać ze znajomymi na mecz ligowy na żużel do Leszna.
10. Dodane przez No tak, w dniu - 27-04-2023 10:36
Śrem ma komunikację miejską bo jego powierzchnia i ilość mieszkańców jest większa. Kościan przejdę z buta w 15 minut,więc prawdą jest jak pisze,że to miasto piętnastominutowe.
11. Dodane przez To., w dniu - 27-04-2023 10:36
Takie spotkanie o niczym.
12. Dodane przez He?, w dniu - 27-04-2023 10:48
W Kościanie nie ma gdzie wyjść? To gdzie ostatnio oglądałem mecz Lech - Fiorentina?
13. Dodane przez Natan., w dniu - 27-04-2023 11:00
Do 9 - i już przyszedłeś mącić i obrażać koscianiakow, ty jesteś chory i masz 70 lat i tak się zachowujesz.
14. Dodane przez Do 8, w dniu - 27-04-2023 11:02
I taka prawda, szkoda że burmistrz nie wspomniał o parku rozrywki, ale iść się nie chce. To trochę tego młodego człowieka problem szukany na siłę.
15. Dodane przez marceli, w dniu - 27-04-2023 11:04
Prawda jest taka,że dwa nieduże pasaże handlowe z kilkoma sklepami (śmieszą mnie opinie,że to galeria) doprowadziły, że rynek umarł i ten remont.Teraz chętnie poszłoby się do ogródka, a nie ma gdzie.
16. Dodane przez Do 5, 9 i 10 Bo to jedna i ta sama osoba która wiecznie mąći i obraża, w dniu - 27-04-2023 11:10
Zacznijmy od tego co to jest Pabie? Nie znam oświeć mnie. W Kościanie nie ma gdzie iść, miasto 15 minutowe? No sorry - Jest Park rozrywki, Basen, ściana wspinaczkowa, kręgielnia i dużo Pubów, nie brakuje tego ale co tam lepiej pisać głupoty bo coś przeczytał w internecie (a jest leszczyniakiem) i nawet na spotkaniu nie był a ja byłem.
17. Dodane przez Mietek, w dniu - 27-04-2023 11:11
13 Jak ktoś woli żużel na żywo, niż mecz w zamkniętym pomieszczeniu piłkarzy to chyba nie jest obrażanie więc sam nie prowokuj obu miast. 70 lat dobre.
18. Dodane przez Do 12, w dniu - 27-04-2023 11:14
To nie masz w domu Telewizora 65 cali ?
19. Dodane przez Do 14, w dniu - 27-04-2023 11:16
Ile można chodzić do parku rozrywki,czy na ściankę wspinaczkowe. Brakuje strefy z ogródkami i dobrym jedzeniem.
20. Dodane przez Sara, w dniu - 27-04-2023 11:21
W Śmiglu nie ma rynków zacznijmy od tego a te place które są w Śmiglu są wielkości skweru Jana Pawła 2 w Kościanie, to tak na marginesie. Ja odbieram te spotkanie wczorajsze mocno negatywnie, spotkaniem bardzo na siłę i niczego się z niego nie dowiedziałem a to że prace trwają i kostka jest układana to sam widze. Inną sprawą jest to że dobrze mówił Pan od promocji że galeria się rozbudowuje, jakoś w czerwcu ma być otwarta kolejna hala i odpływ ludzi w tamtą stronę jest nieunikniony. Nie rozumiem co miało znaczyć to że w Kościanie brak rozrywki?? Ktoś wyżej dobrze napisał że czas kafejek internetowych i barów typu speluna jak kiedyś słynna delicja już dawno minęły w to miejsce wskoczyły restauracje, pizzerie których kiedyś nie było lub było ich stosunkowo niewiele i wypełniły lukę. Poza tym jak burmistrz mówił że jest kręgielnia, pływalnia, kajaki, ściana wspinaczkowa od siebie dodam że masz dość dużo barów, Puby są. Ja wiem że ten młody człowiek chciałby ten skatepark ale przecież jest Park Rozrywkowy i tam jest wiele atrakcji. Pan na wózku wiem że wspomina z nostalgią stare czasy gdzie ludzie kupowali nie w marketach ale czasy się zmieniły. Życie przeniosło się do galerii Quick.
21. Dodane przez Koscianiak, w dniu - 27-04-2023 11:32
Pan burmistrz mówił o innych miastach i dał przykład Leszna ile to sklepów upadło w Lesznie (można poszukać tego w internecie, jest relacja) więc Kościan tak źle nie wygląda.
22. Dodane przez Do 19, w dniu - 27-04-2023 11:34
W Kościanie są ogródki gdzie można zjeść i wypić piwo, ostatnio na naclawskiej nawet otwarto taras w jednym z obiektów gastronomicznych. Poinformuj się!
23. Dodane przez Do 15, w dniu - 27-04-2023 11:37
Nieduże? I sprawdź sobie - quick to galeria a obok jeszcze są obiekty nie związane z Galerią quick jak markety. Nie wiesz, to nie pisz.
24. Dodane przez Do 19, w dniu - 27-04-2023 11:40
Temat ogródków pojawił się pod koniec spotkania, po zakończeniu remontu na rynku ogródki mają się pojawić.
25. Dodane przez Do kom 20, w dniu - 27-04-2023 11:45
Bardzo dużo już tu komentarzy napisałeś, nawet sam sobie odpisujesz Brawo Ty ! Nawet teraz jako kobieta,no brawo,a pisze,że Kościan umiera.Gdzie tu pisze o galeri,ja czytam o marketach.Dorosły człowiek nie będzie stale biegał do parku rozrywki,no chyba,że to dorosłe dziecko,czy na ścianę do wspinaczki,bo nie każdy to lubi
26. Dodane przez Sara do 25, w dniu - 27-04-2023 11:59
Może zacznę tak, naucz się składać zdania i wstawiać przecinki jak należy bo Twój komentarz jest pozbawiony sensu i logiki. Byłeś/byłaś na spotkaniu albo obejrzałeś/aś w internecie. Na bank nie, sprawdź sobie w internecie, chodzi o Galerię Quick. Że gdzie niby umiera? Podaj przykład, nic nie umiera bo to duże uproszczenie. Po prostu ci którzy prowadzą działalność na rynku walczą i tyle. Gdyby umierało coś to by było tam pusto, a nie jest. Gdyby miasto umierało nie było by nowych inwestycji takie jak rozbudowa Galerii Quick, nie było by budowanego Macdonald's (inwestor już złożył wniosek na budowe tego obiektu), nie powstawały by nowe duże osiedla (osiedle literatów, 2 duże budynki już oddanie) a ostatnio nowe osiedle bitwy Warszawskiej czy wcześniej Kręgielnia z mini galerią i restauracją. Umierające miasta, nawet w Polsce takiego nie znam a dużo podróżuje o jedynym martwym mieście jakim słyszałam i byłam to Miedzianka ale tam było wysiedlenie w latach 70tych z powodu zniszczeń górniczych. Także może Ty tego nie zrozumiesz ale czasem trzeba użyć ostrych słów by zmotywować. Poza tym obejrzyj sobie to spotkanie i tam było o ogródkach gastronomicznych które będą na rynku itp.
27. Dodane przez Mieszkanka Leszna od urodzenia, w dniu - 27-04-2023 12:04
Do kom 25 - o wypraszam sobie ja jeżdżę do kościańskiego parku rozrywki z dziećmi już od bardzo dawna. Widać młody człowieku nie masz dzieci skoro takie głupoty piszesz.
28. Dodane przez Do 21, w dniu - 27-04-2023 12:08
Tylko,że Kościan jest dużo mniejszy od Leszna,a upadło też dużo. Zresztą w Lesznie jest duża galeria,budują drugą, są centra handlowe i kilka pasaży,na rynku w Lesznie są restauracje, ogródki. W Kościanie ten Quick to pasaże na dodatek wejścia osobne z dworu max 20 sklepów. W galerii Leszno 104 sklepy.
29. Dodane przez Blacha, w dniu - 27-04-2023 12:11
Chcecie więcej miejsc parkingowych? jestem za! 
Dlaczego ludzie jadą kupować na obrzeża miasta? bo tam parking jest darmowy! 
Zlikwidować strefę płatnego parkowania, a chętnie zostawię auto obok szpitala i przespaceruję się pieszko po całym centrum miasta.
30. Dodane przez Do 25, w dniu - 27-04-2023 12:30
Ale masz radochę że mogłeś dowalić Kościanowi co? Tak jak masz radochę jak dowalasz innym miastom Górze, Koninowi itp. Masz 70 lat a taką dziecinadę się bawisz i to jest śmieszne.
31. Dodane przez sklepy i małe biznesy będą upadać, w dniu - 27-04-2023 12:39
bo taki jest plan nwo
reklama
32. Dodane przez nie jest źle, w dniu - 27-04-2023 12:42
W Kościanie przy dworcu kolejowym macie bezpłatny parking samochodowy dla dojeżdżających codziennie pociągiem do pracy do Poznania.
33. Dodane przez Do 26, w dniu - 27-04-2023 12:51
Jest tak jak Pani napisała.
34. Dodane przez Do 27 ja też mieszkanka Leszna, w dniu - 27-04-2023 12:53
Ja też jeżdżę do Kościana tylko że na pływalnię i chwałę sobie pobliską kręgielnie i restauracje. Latem świetny mają pomysł z grillem.
35. Dodane przez Do 26, w dniu - 27-04-2023 12:56
A kto pisze cały czas na Leszno,że umiera i cały czas obraża kościański trollu.Raz jesteś facetem,raz kobietą. W Kościanie to jest pasaż, nie galeria.Wszędzie budują osiedla,no wreszcie będziesz miał Mc w Kościanie, bo w Śremie jest już z 5 lat.Nie podszywaj się pod mieszkanke Leszna,bo ile można jeździć do tego parku,widocznie duże dziecko jesteś.
36. Dodane przez Do 32, w dniu - 27-04-2023 13:03
Bo tak robią wszystkie miasta, darmowe parkingi. Leszno tak zacofane że nawet parkingu przed dworcem brak.
37. Dodane przez Ryba, w dniu - 27-04-2023 13:21
Też słyszałem to co mówił burmistrz że w Lesznie upadło bardzo dużo sklepów i faktycznie patrząc na Kościan to tak źle nie jest.
38. Dodane przez wojtas, w dniu - 27-04-2023 13:44
Jeśli będzie na Rynku ruch pojazdów i wielki parking to nigdy tam nie zrobimy z niego miejsca przyjaznego mieszkańcom. 
Ogródki i spacer wśród spalin?
39. Dodane przez Do 35, w dniu - 27-04-2023 13:46
Ty nigdy jeszcze prawdy nie napisałeś bo Mcdonalds w Śremie został otwarty 9 maja 2021, więc to nie nawet 2 lata. Nie wiem gdzie tacy kłamcy jak Ty się rodzą, i ty masz 70 lat...
40. Dodane przez Do kom 35, w dniu - 27-04-2023 13:53
Mak w Śremie jest od maja 2021 wiec na moje to niecałe dwa lata wiec prosze nie ośmieszaj się
41. Dodane przez Do 39, w dniu - 27-04-2023 14:21
Myślałem, że to już więcej,więc to nie kłamstwo, bo Mc jest w Śremie 2 lata i byłem tam przejazdem jak jechałem do Wrześni kilka razy.Zresztą we Wrześni też byłem, bo tam Mc jest na pewno z 5 lat,a może dłużej, a to miasta niewiele większe od Kościana. We Wrześni mają jak na Wrześnie Galerię Karuzela to taka mniejsza galeria,ale znacznie większa od pasażu w Kościanie. W Śremie też jest mniejsza galeria. W Lesznie upadło trochę sklepów, ale jak na Kościan to upadło ich w % więcej. Poza tym rynek w Lesznie żyje wiosną, latem ogródki imprezy.W Kościanie nic tam nie ma, a ten park rozrywki i ściana to już miejscowym się przejadło,analizując powyższy artykuł. W Lesznie jedna galeria,ma więcej sklepów, niż połowa Kościana sklepów.
42. Dodane przez Do kom 39, w dniu - 27-04-2023 14:39
Ty za to piszesz prawdę co ? Raz piszesz jako facet,raz jako kobieta,twoich różnych imion i podpisów są tu setki.Raz podszywasz się pod mieszkańca Leszna,czy mieszkanke, raz Gostynia,Góry, a jesteś z Kościana. Przecież można się pomylić, fakt jest taki,że MC w Śremie jest.
43. Dodane przez Do 41, w dniu - 27-04-2023 15:32
Myślenie nie jest twoja mocną stroną. Skoro się przejadła to dlaczego latem w parku rozrywki są tłumy. I jak mogą być teraz ogródki skoro jest remont? Skończą remont ogródki będą. I widzisz? Znów pokazałeś że nie myślisz ale ja rozumiem, 70 lat masz i rozum już nie ten. I zacytuj gdzie ktoś powiedział że ścianą i park rozrywki się przejadł, ja takiego cytatu nie widzę. Ba nawet o parku rozrywki nikt nie wspomniał. Widzisz, znów kłamiesz. Ale rozumiem 70blst i już nie ten rozum.
44. Dodane przez Puff, w dniu - 27-04-2023 15:36
No w końcu nasz Pan od propagandy zrozumiał że nawet Września o lata świetlne wyprzedza Leszno! BRAWO!
45. Dodane przez Do 37, w dniu - 27-04-2023 15:46
Tak, też oglądałem i słyszałem jak burmistrz mówił że w Lesznie upadło mnóstwo sklepów, to bardzo dobry przykład i teraz puenta - skoro mało kto w Kościanie upadł i miasto ma pomysł na ożywienie centrum to powinni teraz iść z burmistrzem ręka w ręke. Na rynku do zrobienia zostało niewiele, z tego co mówił Pan od rewitalizacji mają być zaraz po majówce montowane lampy to nic innego jak pozostaje się cieszyć.
46. Dodane przez Do 41, w dniu - 27-04-2023 16:07
Mogę wiedzieć po co nam to tutaj piszesz? Nikogo twoje przemyślenia nie interesują bo połowa to kłamstwa.
47. Dodane przez Do 39, 40 , 41 i 42, w dniu - 27-04-2023 16:20
Wy tak na serio? Cały dzień piszecie głupoty i z siebie pośmiewisko robicie. Zamiast pisać idźcie się spotkacie w 4 oczy i możecie gadać jak dzieci w piaskownicy od rana do wieczora. Kogo to interesuje to co tu piszecie?
48. Dodane przez Olo, w dniu - 27-04-2023 17:08
Co za luksus ławki i to z oparciem szok i niedowierzanie
49. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 27-04-2023 18:26
Leszno Kościanowi zazdrości. Będziecie mieć piękny i nowoczesny rynek a Leszno? Leszno już na zawsze zostanie nudnym małym miasteczkiem w cieniu prężnie rozwijającego się Kościana.
50. Dodane przez Malina, w dniu - 27-04-2023 18:58
Kościan tam nic nie ma.Dobrze,że ten Poznań i Leszno są tak blisko. Przecież ten rynek w Kościanie jest okropny i jeden,czy dwa ogródki tego nie zmienią.
51. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 27-04-2023 19:08
Leszno tam nic nie ma. Dobrze że ten Poznań i Kościan są tak blisko. Przecież rynek w Lesznie jest okropny i jeden czy dwa ogródki tego nie zmienia.
52. Dodane przez Do 51, w dniu - 27-04-2023 20:25
Ty naprawdę jesteś bez 4 klepek.Jeśli ludzie z Kościana mówią, że Kościan umiera to znaczy że coś w tym musi być. Tylko głupiec pisze to samo . Przecież w Kościanie nawet od jakiegoś czasu Dni Kościana są na bardzo słabym poziomie.Sport,edukacja,szkolnictwo, handel,galerie,gastronomia,wydarzenia,imprezy,pokazy to Poznań i Leszno.Ty cały czas o tym parku rozrywki,jakbyś był dużym dzieckiem.
53. Dodane przez Do 51, w dniu - 27-04-2023 20:30
Na rynku w Lesznie będzie jak zawsze ponad 10 ogródków i jest piękny ratusz. Na rynku w Kościanie nic nie ma, a ratusz po prostu brzydki. Jak zawsze kościański tutejszy głupiec " Z Leszna "
54. Dodane przez Do 52 i 53, w dniu - 27-04-2023 21:09
Ja wiem że masz ponad 70 lat i rozum już tak nie pracuje. Pisze ci raz już dziadku że skoro umiera to dlaczego jest mnóstwo inwestycji i to znacznie więcej niż w twoim małym nudnym Lesznie? To inwestycje które są wykonywane: budowane jest osiedle literatów które czapeczka nakrywa wszystkie osiedla w Lesznie, mega nowoczesne budownictwo a nie jakieś kartoniki jak w Lesznie. Będzie wkrótce budowane boisko wielofunkcyjne kryte takie o jakim Leszno może pomarzyć. Wkrótce otwarcie kolejnego budynku w galerii quick a zaraz będzie budowana następna hala. Będzie budowany macdonalds. Będzie budowana obwodnica, czyli coś o czym Leszno może pomarzyć. Co masz na rynku w Lesznie? Nic. Nawet burmistrz Kościana mówił ile to upadło sklepów w małym Lesznie. Nawet Leszno nie ma hali widowiskowej czy pływalni. O pływalni takiej jak w Kościanie możecie pomarzyć. W Kościanie inwestycje idą jedna za drugim. Jedynie co umarło to twój rozum, powiadają że na starość się dziecinnieje i ty jesteś tego przykładem. Pewno jutro co zrobisz to otworzysz oczy i zaraz będziesz sprawdzać komentarze i spędzisz tu cały dzień tak jak dziś. Widać po tobie że w Lesznie faktycznie nie ma rozrywki skoro spędzasz cały dzień przy komputerze.
55. Dodane przez Do 54, w dniu - 27-04-2023 22:28
Kto siedzi cały dzień, ten siedzi.Basen w Lesznie jest na razie taki.W Kościanie odkryty zaorali.Hala w Kościanie to sala,sport mizerny, żadnej drużyny w elicie.Stadion jak na wsi w Kościanie. Mc też mi inwestycja.Wszędzie to jest nawet już 25 lat.Galeria w Kościanie to pasaż, w Lesznie jest budowana kolejna.Na rynku w Lesznie i tak jest znacznie więcej sklepów jak na ryneczku w Kościanie, gdzie już nic nie ma.W Lesznie jest nowoczesne budownictwo i powstają osiedla,trwa rewitalizacja pomp i młynów. Kościan to malutkie miasteczko,a powierzchnia to ponad 3 razy mniejsza jak Leszno.Siedzisz tu młody człowieku 24 h na dobę .Widać, że nawet ten park rozrywki już Ci się znudził. Przecież w tym Kościanie nic takiego nie ma,nawet dobrych markowych sklepów.
56. Dodane przez Do 55, w dniu - 28-04-2023 07:57
Przeczytałem twój komentarz 5 razy aż i widać że ten komentarz jest na jedno kopyto. Kilka razy można było taki sam komentarz przeczytać dużo wcześniej i to nie razy. Widać że jesteś człowiekiem jakimś dziwnym i to bardzo. Ludzie ci tu piszą że Kościan bardziej nie rozwija i przytaczają konkretne argumenty to ty dalej swoje. Już było pisane że markowych sklepów w Kościanie nie brakuje, 4 minuty sprawdzania i już mam choćby w galerii quick czy w okolicach rynku (jest akcja na Facebooku by ludzi zachęcić do przychodzenia) np widzę 2 sklepy z markowa bielizna. Ten stadion na wsi ma certyfikaty czego leszczyński stadion nie ma, można sprawdzić zresztą też ci pisali. Ten sport mizerny ale w Kościanie jest ponad 20 klubów sportowych i to takich jakich w Lesznie nie ma, też można sprawdzić. Ten żużel to niszowy sport, wyobraź sobie że żużlowców w Polsce jest raptem niecałe 300, można sprawdzić. A co do hali widowiskowej to mają, w Lesznie nie ma. Zresztą to nie ich jedyną hala. Człowieku czy ty nie widzisz że ty jesteś tu pośmiewiskiem i wszyscy się z ciebie śmieją. Mało to razy pisali ci i przypominali o przewodniku który ma oprowadzać turystów wokół rynku. Nikt normalny takiej bajki nie wymyśli.
57. Dodane przez Tyle w temacie, w dniu - 28-04-2023 08:57
Ludzie piszą, przecież Ty tu tylko piszesz cały czas to samo.Trapez to jest hala,a będzie po remoncie, są hale na Zatorzu,Rejtana i inne,o jakim stadionie mówisz w Kościanie ? W Lesznie są dwa i kompleks na Zaborowie ,są jedne z lepszych kortów w Polsce. Wielu sklepów markowych nie ma w Kościanie,w Kościanie nie ma galerii tylko pasaże zrozum to. W Kościanie też nie ma kilku dyscyplin,brak klubów w elicie.Żużel w Polsce ma największą oglądalność, jest futsal w elicie.Klubów sportowych jest w Lesznie ok 40 lub więcej. SĄ imprezy na skale światową żużel, szybowce,balony co roku Puchar Świata w szermierce,mundial Polonijny,nie wspominając o imprezach rangi krajowej.Pokazy lotnicze co przyjeżdża więcej ludzi niż liczy Kościan. Nie osmieszaj się ,co porównujesz ! Nawet swoi zauważyli, że Kościan umiera i właściwie z niczego nie jest znany.Leszno to żużel, szybowce, balony pokazy lotnicze,a z czym się kojarzy Kościan i kto o nim słyszał niewielu.
58. Dodane przez do kom 56, w dniu - 28-04-2023 10:19
Jak Kościan bardziej się rozwija jak Leszno to chłopie kiedy Ty byłeś w Lesznie. Bo gdybyś był takich pierd byś nie pisał.
59. Dodane przez Aga, w dniu - 28-04-2023 10:31
Dziwi mnie to porównywanie Leszna z Kościanem. Tego nie można porównywać, Leszno jest 4 krotnie większe i z tej samej racji takie porównanie traci sens. Po drugie każdy kto dobrze zna Leszno i widział strefy przemysłowe których w Kościanie praktycznie nie ma zdaje sobie sprawy ile to przyciąga pracowników, podatków itp.
60. Dodane przez Jasne, w dniu - 28-04-2023 11:42
Dokładnie porównywać Leszno z Koscianem to bez sensu. Przecież Kościan jest o wiele bardziej rozwinięty od Leszna. Leszno to przy Kościanie ubogi krewny.
61. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 28-04-2023 12:03
To że tak przeżywacie Kościan to znaczy że leczycie kompleksy, tak macie kompleksy. Zazdrościcie Kościanowi rozwoju
62. Dodane przez No tak, w dniu - 28-04-2023 12:21
Czy w Kościanie są jakieś salony samochodowe,bo w Lesznie to chyba z 12 marek.Przecież w tym Kościanie to nic nie ma,o przepraszam raz w roku społeczeństwo tam się przebiera za postacie z bajek.
63. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 28-04-2023 12:59
Leczyć kompleksy leczyć. Leszno zawsze będzie tłem Kościana. Już tysiące razy wymieniłem co jest w Kościanie a w Lesznie nie ma a lista długa.
64. Dodane przez do kom 60 i 61, w dniu - 28-04-2023 13:00
Macie racje, zazdrościmy. Szczególnie remontu Rynku bo innej znaczącej inwestycji coś nie widzę :)
65. Dodane przez Do 64, w dniu - 28-04-2023 13:37
Jak się siedzi w domu od rana do wieczora a jedynym oknem na świat jest ta strona to się nic nie wie. A inwestycji w Kościanie mnóstwo przewin do góry i poczytaj. Macie w Lesznie kompleksy skoro takie emocje budzi Kościan wśród leszczyniakow. Ale to dobrze, macie czego zazdrościć.
66. Dodane przez Michu, w dniu - 28-04-2023 13:38
W Kościanie 20 klubów których nikt nie zna. Żużel niby niszowy a na każdy mecz przyjeżdżaa kilkaset aut z Kościana.
67. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 28-04-2023 13:38
Kolejna duża inwestycja to kryte boisko wielofunkcyjne coś o czym Leszno może marzyć
68. Dodane przez do kom 63, w dniu - 28-04-2023 13:59
Nie wymieniłeś nic sensownego i prawdziwego. A bo takich wypowiedziach jak Twoje widać jak jesteście zakompleksieni - nawet nie potrawisz sie przyznać że jesteś z Kościana pisząc te bzdury że jesteś z Leszna pisząc z IP Kościańskiego.
69. Dodane przez Michu, w dniu - 28-04-2023 14:02
Pisząc, że jesteś z Leszna a robisz to od wielu miesięcy pokazujesz właśnie jak jesteś zakompleksionym Kościaniakiem.
70. Dodane przez Do 66, w dniu - 28-04-2023 14:41
A czemu nie miliony? Czemu się tak ograniczasz? Ale skoro piszesz że kilkaset to na to wychodzi że nikt z Leszna na żużel nie chodzi bo skoro na meczach są wszyscy z okolicy tylko haha. Widać nikt żużlem w Lesznie się nie interesuje. Nic sensownego? Hmm czyżby kryte boisko wielofunkcyjne, coś o czym w Lesznie możesz śnić. Czy też budowa osiedla literatów bo reszta osiedli już wybudowana, czyli w Kościanie ludzie chcą mieszkać, nie co to w Lesznie które w zastraszającym tempie się wyludnia, już ma ledwo 59tyś a pewno na koniec roku będzie poniżej 55tyś. Kolejną wielką inwestycją jest obwodnica o której Leszno może śnić. Wystarczy będzie zobaczyć ile rejestracji będzie w Kościanie na majówkę pod pływalnią czy parkiem rozrywki. A jak już jesteśmy przy parku rozrywki to będzie tam kolejna atrakcja, chodzą słuchy że to ma być kryty skatepark. No i rozbudowa galerii Quick. Na MCDonaldsa się nie cieszę bo to śmieciowe jedzenie ale ty lubisz. A jeśli chodzi o żużel to Zużel to nie sport, nie tak dawno była ankieta ogólnopolska które sporty są popularne w kraju i...żużla nawet nie było w pierwszej piątce. Tyle ten sport jest warty w kraju, prawda taka że żużlem interesują się bardziej mieszkańcy wsi i dlatego z okolic Śmigla (tam też są rejestracje PKS, pewno o tym nie wiesz bo skąd) jadą na ten sport. No i poza żużlem nic nie macie tak właściwie, a w Kościanie i Koszykówka ligowa, i siatkówka ligowa nawet hokej jest na lodzie (Kościan ma dwa lodowiska w tym jedno całoroczne). Kościan mocno odjechał Lesznu i taka prawda, dużo moich znajomych mi mówi że Leszno się nie rozwija a Kościan i owszem. Bo to widać ten rozwój. Nikt nie twierdzi że Kościan jest idealny ale zestawiając ile zrobiono w Kościanie przez ostatnie 10 lat a ile w Lesznie to jest przepaść na korzyść Kościana rzecz jasna. SZACH MAT. O widzisz, w Kościanie jest też klub szachowy, Ty w szachy grać nie umiesz, jedynie w chińczyka pewno grasz :)
71. Dodane przez Hmm.... Ubaw po pachy..., w dniu - 28-04-2023 15:49
Ten "Z Leszna" celowo prowokuje, bo wie, jaka będzie reakcja.  
Natomiast Jarząbek nakręca się do czerwoności. 
Jestem pewien, że ten pierwszy ma ubaw po pachy obserwując jak drugi je mu z ręki odpowiadając na zaczepki.  
 
Swoja droga to nawet zabawne jak ten drugi podatny jest na manipulacje. Sam mam z tego niemały ubaw, graniczący jednak z uczuciem politowania.
72. Dodane przez No tak, w dniu - 28-04-2023 16:17
(...)Leszno ma 59.300 i nie wyludnia się szybko w porównaniu do podobnych miast. Kościan też się wyludnia bo liczy poniżej 22.000 ,a liczył w najlepszym okresie 25.000 i to Kościan za 3 lata zjeździe do 19.000.Na ostatnim meczu w Lesznie z Krosnem zasiadło blisko 9.000,a na Obre to nawet 200 członków nie ma i jeszcze ta galeria w Kościanie, a to pasaż z 3 klocków na 20 sklepów. Gość jest chory porównując Leszno z Kościanem. O Lesznie wie cała Polska i nie tylko o Kościanie tylko sąsiednie Stare Oborzyska.
73. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 28-04-2023 16:36
Znów kłamiesz haha, na Obrę nie raz przyszło ponad 1tys co można sprawdzić. I nigdzie nie pisze że Kościan ma 22tys, więc znów kłamstwo. Haha ty nigdy nie napisałeś prawdy. Hmm 200 członków, o czym ty myślisz Haha. Dobry jesteś, kula w płot
74. Dodane przez 73, w dniu - 28-04-2023 18:32
Na Unię nie raz przyszło 30 tys, a finały światowe 40 tys. Kiedy na Oborze było 1 tys 15 lat temu,teraz to nawet 200 członków nie ma.
reklama
75. Dodane przez do tego niby z Leszno, w dniu - 28-04-2023 19:17
Jedno jest pewne, gość ten niby z Leszna to typowy PIS-ior. Lekcje pobiera na TVP i tak samo pierniczy te bzdury więc dyskusja na tym poziomie bezsensu. Typowy BETON. Cokolwiek ktoś napisze będzie walić ten swój bełkot. Najlepiej całkowicie go zlekceważyć.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj