Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Oszuści podający się za pracowników banku w ostatnim czasie dają o sobie znać na terenie Wielkopolski. Jedną z ich ofiar miała być rawiczanka. Jednak kobieta nie dała się zwieść i mądrze poradziła sobie z oszustem.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do rawiczanki zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Na jej telefonie wyświetliła się nazwa banku - Mężczyzna poinformował rozmówczynię, że ktoś przed chwilą chciał na jej konto zasięgnąć spory kredyt - mówi Beata Jarczewska, oficer prasowa KPP w Rawiczu.
- Poinstruował kobietę, aby nie rozłączając rozmowy poszła do swojego
banku i nikomu o niczym nie mówiąc poprosiła o kredyt. Przez cały czas namawiał do dużej dyskrecji i przekonywał rawiczankę, że w ten sposób pomoże zatrzymać sprawcę. W przeciwnym razie dotychczasowe poczynania policji nie powiodą się - relacjonuje policjantka.
Kobieta mimo stresu i presji ze strony rzekomego bankowca, początkowo robiła to, co jej kazał męski głos w słuchawce, ale przeczuwała, że może to być oszustwo. Sprawca pilnował, aby robiła, to co jej każe, ale kobieta nie poddała się oszustowi. - Kiedy rawiczanka znalazła się w banku, zrobiła coś wbrew woli rozmówcy, co było bardzo mądrym posunięciem - podkreśla Beata Jarczewska - Przy stanowisku pracownika banku napisała na kartce w jakiej znalazła się sytuacji. Kiedy słuchawka telefonu została przejęta przez pracownika banku oszust natychmiast się rozłączył - informuje Jarczewska.
Policja apeluje do wszystkich mieszkańców naszego powiatu o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami.
- Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. W razie wątpliwości można też osobiście udać się do oddziału banku - zaznacza Jarczewska. Przestrzeganie tych kilku zasad może sprawić, że ocalimy swoje oszczędności.
1. Dodane przez Rudolf, w dniu - 16-08-2023 08:14 Ma być wprowadzona opcjonalna blokada Pesel-u, która uniemożliwi zaciąganie kredytu na twoje dane. Tylko jak zwykle wszystko ciągnie się latami.
2. Dodane przez Dobrze i żle, w dniu - 16-08-2023 08:37 Niepotrzebnie fatygowała się do banku wystarczy rozłączyć taką rozmowę następnie, żeby rozwiać, wszelkie wątpliwości zadzwonić do swojego banku.
3. Dodane przez do 1, w dniu - 16-08-2023 09:10 co by to w tym przypadku pomogło?
4. Dodane przez Ja, w dniu - 16-08-2023 09:27 "Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. W razie wątpliwości można też osobiście udać się do oddziału banku" - ALE NIE DZWOŃ POD NUMER PODANY W CZASIE ROZMOWY PRZEZ OSZUSTA, BO TAM CZEKA DRUGI OSZUST!!! Najpewniej jest idać się do banku osobiście lub -po drodze - na policję.
5. Dodane przez do2. Dodane przez Dobrze i żle,, w dniu - 16-08-2023 09:45 to nie takie łatwe, musisz wyłączyć i ponownie włączyć telefon, przycisk odłożenia słuchawki wcale nie działa jak system oszustów jest sprytny!!!, naciskasz go i myślisz, że dzwonisz do banku a dalej jesteś na tym samym połączeniu
6. Dodane przez Lila, w dniu - 16-08-2023 12:03 Tak, dzwonią stare zsapane byczki ale po cóż chodzić do banku? Ważne że nie dała się omamić !!! Brawo! Nasze RODO of uf dane krążą i mają sie dobrze kiedy możemy liczyć na tzw. PRAWO ? Jedynie niepotrzebni ludzie SZpecjaliści od rodo ( zamki, kluczyki, kasy pancerne, umowy bez sensu, papieryyyy) bo kasują w zakładach pracy i nie wiem za co !? Dane płyną inną tajemniczą rzeką.
7. Dodane przez R, w dniu - 16-08-2023 12:25 > to nie takie łatwe, musisz wyłączyć i ponownie włączyć telefon ...do tego obrócić się dwa razy i splunąć przez prawe ramię? :D Dobra bajka.
8. Dodane przez Star, w dniu - 16-08-2023 14:11 Polecam kom.2. poco jechać do banku. Nie wiemy czy jechała autem czy pociągiem Rozłączyć się i koniec.
9. Dodane przez miki, w dniu - 16-08-2023 18:41 Brawo dla tej kobiety. A wy mądrale poczekamy jak do was zadzwonią? czy wtedy też będziecie tacy mądrzy.
10. Dodane przez Izabella, w dniu - 17-08-2023 09:32 Nie odbieram telefonu od nieznanych numerow Wszyscy ktorych znam mam zapisanych w telefonie Dzwonia tylko naciagacze i oszusci Drzwi tez obym nie otwieram Takie czasy
11. Dodane przez ania, w dniu - 20-08-2023 12:28 Ale po co ona poszła do tego banku? NIe mogła sama sie rozłączyć?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.