Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Augustyn, Celestyn,
Iwo, Mikołaj, Piotr,

DZIEŃ DOBRYCH
UCZYNKÓW
Do końca roku 226 dni.
Start arrow Leszno arrow Zakręcasz kaloryfery? I tak zapłacisz za ogrzewanie

Temat dla reportera

Zakręcasz kaloryfery? I tak zapłacisz za ogrzewanie

22.11.2023. Radio Elka, Jarek Adamek

Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa każe nam płacić za ogrzewanie, mimo że z niego nie korzystamy – żalili się słuchacze w audycji „Temat dla reportera”. Władze spółdzielni wyjaśniają, że w tym sezonie grzewczym faktycznie zmieniają się zasady rozliczeń. - Nie ma mieszkań, gdzie jest zerowe zużycie – mówi Krzysztof Janowski z LSM.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Telefony od słuchaczy dotyczyły wprowadzonych w tym roku zmian w sposobie rozliczania kosztów centralnego ogrzewania w Leszczyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Mieszkańcy LSM dowiedzieli się o nich niedawno, otrzymali bowiem informację wraz z rozliczeniem ciepła za poprzedni sezon. -Podobno mamy płacić, mimo że nie ogrzewamy pomieszczeń, kaloryfery są zakręcone - mówił jeden ze słuchaczy.
-Spółdzielnia będzie nam narzucać, jaką temperaturę mamy mieć w mieszkaniach - dodał kolejny.

Z pytaniem o zmiany zwróciliśmy się do LSM. Krzysztof Janowski, kierownik działu gospodarki zasobami mieszkaniowymi i spraw członkowskich potwierdził, że spółdzielnia zmieniła zasady rozliczania ciepła, jednak jak zaznaczył, nie jest to jej pomysł, tylko wynika z odgórnych regulacji, a konkretniej rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska. -Określa ono minimalny i maksymalny koszt zmiennego zakupu ciepła zależnego od jego zużycia - mówi Janowski. Jednak, jak zaznaczył, ministerialna regulacja ma uzasadnienie. -Nie będzie mieszkań, w których zużycie ciepła wynosi zero - wyjaśnia - nawet jeśli ktoś ma wszystkie kaloryfery zakręcone, korzysta z ciepła, które dostaje się do jego mieszkania z sąsiednich mieszkań, instalacji albo części wspólnych.

Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa ustaliła koszt minimalny, jaki poniesie każde mieszkanie. -To 50 procent średniego zużycia ciepła na danym węźle cieplnym, czyli budynku albo grupie budynków - mówi Krzysztof Janowski - szacujemy, że będzie to około 7 - 8 jednostek ciepła na metr kwadratowy miesięcznie, czyli przy dzisiejszych cenach około od 8 do 10 złotych za metr kwadratowy. Ustalono też maksymalne zużycie - to około 250 - 300 procent średniego zużycia na węźle cieplnym.

Czy takie rozwiązanie zniechęca do oszczędzania ciepła? -Nie narzucamy nikomu, żeby grzał mieszkanie, ale jako zarządca musimy dbać o cały budynek, żeby nie dochodziło na przykład do przemarzań - mówi Krzysztof Janowski - coraz więcej osób nie ogrzewa mieszkań, więc rozporządzenie ministerstwa nam trochę pomaga w zapobieganiu takim sytuacjom.
 
Komentarze (84)
1. Dodane przez MĄDRY, w dniu - 22-11-2023 13:00
LUDZIE WŁĄCZCIE TE TERMOSTATY BO WILGOCIĄ ŚMIERDZICIE !!!
2. Dodane przez Haha, w dniu - 22-11-2023 13:01
polska się konczy:))) ale kabaret a tłumaczenie to jakoś kosmos#
3. Dodane przez aha, w dniu - 22-11-2023 13:03
No super, sąsiad i tak ma inne współczynniki korygujące jeśli ktoś obok nie grzeje (przenikanie ciepła jest uwzględniane). Ci co grzeją na full będą płacić tylko za część zużycia, o tym nie ma mowy w artykule, a w sumie to na jedno wyjdzie, bo jak sie wszyscy wkurzą i do tego limitu będą grzali, skoro i tak mają zapłacić, to koszty będą wyższe :P BEZSENS TOTALNY.
4. Dodane przez J, w dniu - 22-11-2023 13:04
Nawet, jesli ciepło pochodzi od sąsiadów, to oni już za nie zapłacili. Dlaczego lokator ma zapłacić za to samo drugi raz? Poza tym sytuacja nie dotyczy mieszkań, gdzie zużycie wynosi 0, tylko wszystkich, gdzie zużycie jest mniejsze niż 50% przeciętnego zużycia w węźle. A jest ich pewnie sporo. Ciekawe...
5. Dodane przez Z MPEC imowa, w dniu - 22-11-2023 13:14
Pominąć Snie Mieszkaniowa w odbiorze ciepła,Umowę nawiążac z MPEC,- przecież S-nia doiczaj jeszcze marzę ma pensje swoich iurzednikow.Jeszcze raz nawiązać Umowę z producentem i dostawcą ciepła ; tak jak robią to Wspólnoty Mieszkaniowe..... 
będzie taniej.!!!!! ( Janusz- Energetyk cieplny)
6. Dodane przez Hmm, w dniu - 22-11-2023 13:16
Na rachunku napisali że będzie płacone za 250 jednostek jak się nie zużyje nic a tutaj piszą że 7-8 jednostek na metr kwadratowy czyli w mieszkaniu 50m wychodzi 350-400 jednostek? Zresztą jak są bloki ocieplone to nie wyziębiają się aż tak mocno więc po co na siłę grzać i otwierać okna?
7. Dodane przez Miastowy, w dniu - 22-11-2023 13:20
I prawidłowo tak powinno to działać. A nie Polaczki cebulaczki. Sąsiedzi w koło grzeją to ja korzystam ze ogrzewają mi ściany. Płacić płacić. Dlaczego osoby które muszą takim darmozjada dogrzewać ściany ponoszą przez nich większe koszty ogrzewania. Skończy się cebulenie.  
A są w Lesznie jeszcze bloki gdzie nie ma liczników na gaz i ludzie zamiast ogrzewać mieszkanie ciepłem z miasta grzeją mieszkanie kuchenka gazowa
8. Dodane przez Eh, w dniu - 22-11-2023 13:23
Mając mieszkanie 60m mam płacić 600 zł miesięcznie za ogrzewanie którego nie włączam?
reklama
9. Dodane przez zdzierstwo, w dniu - 22-11-2023 13:26
dlaczego mam płacić za coś czego nie kupuję? czy sklepy też wmuszają w klientów towar jaki zostaje im w sklepie bo skoro jesteś naszym klientem to musisz kupić ten i tamten towar który się nie sprzedał bo będę na minusie? i w jaki sposób narzucanie ludziom opłat za coś czego nie zużyli ma pomóc w zapobieganiu przemarzań budynków??? a swoją drogą jeżeli coś w ocieplonym budynku przemarza przy teraźniejszych mrozach jakie mamy (średnio jest to max. -10°C) to świadczy tylko i wyłącznie o kiepskiej jakści użytych materiałów. takie traktowanie mieszkańców nadaję się na pozew zbiorowy!
10. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 22-11-2023 13:29
Czy takie zasady obowiązują tylko w LSM czy inne spółdzielnie też wpadły na ten "wspaniały" pomysł?
11. Dodane przez ehh, w dniu - 22-11-2023 13:32
Ty, Miastowy - a w tych zapisach jest też info, że jak ktoś grzeje na full i ciepło oknem wypuszcza to Ty za niego też zapłacisz, bo mu zyżycie obniżą do maksymalnego poziomu obliczonego dla mieszkania :P
12. Dodane przez Dafi, w dniu - 22-11-2023 13:42
Złodziejstwo i tyle...najdroższa spółdzielnia w Lesznie LSM więc czego chcecie
13. Dodane przez Państwo w państwie, w dniu - 22-11-2023 13:45
Nikt nie ma zerowego zużycia!! A narzucanie kosztu minimalnego, jaki poniesie każde mieszkanie w wysokości 50 procent średniego zużycia ciepła na danym węźle cieplnym, czyli budynku albo grupie budynków jest niczym nie uzasadnione. Skąd 50 procent?? a może 80?? Spółdzielnia nie tłumaczy racjonalnie, skąd ten cały pomysł, a jeszcze powołuje się na Ministra Klimatu i Środowiska - takich zapisów, żeby zwiększać i narzucać koszty o 50 procent NIE MA. Zamiast nagradzać oszczędzających, to karze. Mam nadzieję, że skończy to się w sądzie.
14. Dodane przez do kom 5., w dniu - 22-11-2023 13:55
To nieprawda! Spółdzielnia nie dolicza żadnej marży! 
 
Co to znaczy, że zakręcił kaloryfery i nie grzeje? To znaczy, że w domu dzisiaj rano miał 0 stopni tak? Nie, nie miał...... A skąd to ciepło było? Z kosmosu? 
 
Przepisy budowlane jasno są określone co do konieczności ogrzewania mieszkań.
15. Dodane przez Ada, w dniu - 22-11-2023 13:55
I słusznie, nakupowali mieszkań, soją puste nieogrzewane jako lokata kapitału, reszta płaci za ogrzewanie pustostanów.
16. Dodane przez Stan, w dniu - 22-11-2023 13:55
A rozporządzenie mówi o minimalnej ilości czy o minimalnej i maksymalnej cenie zakupu ? Bo to chyba różnica
17. Dodane przez Matt, w dniu - 22-11-2023 14:01
Przykrecałem jednego roku grzejniki i miałem dopłatę 600zl. Następnego roku grzałem na maksa i miałem dopłatę 800zl. Jak to jest liczone to żaden Einstein tego nie rozgryzie
18. Dodane przez ?, w dniu - 22-11-2023 14:07
A CI OD DOPŁATY RODZINOM NIC NIE DORZUCĄ ? SKOCZYŁO SIĘ ?
19. Dodane przez Zimny, w dniu - 22-11-2023 14:09
Dlaczego mam płacić za coś czego nie chcę i nie zamawiałem? Nie chcę ciepła, chcę mieć chłodniej w mieszkaniu, moja sprawa. Jak ciepło przenika ze ścian sąsiada, to niech sobie lepiej zaizolują termicznie ściany, a nie każą płacić innym, którzy są ZMUSZENI odbierać to ciepło. Jak ktoś mi zaświeci w okno, to też będą kazać płacić za oświetlenie? Jak ktoś puści muzykę za ścianą, to za słuchanie też mam zapłacić???
20. Dodane przez obserwator, w dniu - 22-11-2023 14:14
Tego jak jest rozliczane zużycie nie mogę pojąć od wielu lat. Kaloryfery używane w sezonie grzewczym ledwo co, a rachunki z księżyca.  
 
Skoro nie uruchamiam kaloryferów, tym samym nie korzystam z usługi, nie grzeję we własnym domu, to dlaczego mam płacić? 
 
Jak ktoś potrzebuje mieć w mieszkaniu saunę, to jego sprawa, ale sposób rozliczania zużycia ciepła jest niejasny i budzi sporo wątpliwości. Jestem pewien, że większość pracowników MPEC na czele w prezesem nie jest w stanie jasno i przekonująco wytłumaczyć, jak jest liczone zużycie i z czego wynikają dopłaty. Bo nadpłat oczywiście brak.
21. Dodane przez centralne ogrzewanie, w dniu - 22-11-2023 14:16
Wreszcie ktos sie wział za tych sprytnych, którzy od lat mówili ze oni ogrzewania nie potrzebuja bo maja ciepło od sasiadów. I z rur poza kaloryferami. Tylko rozum włączyc.
22. Dodane przez AREK, w dniu - 22-11-2023 14:23
Uwaga , mieszkam we Wschowie, nasza spółdzielnia ustaliła koszt minimalny, jaki poniesie każde mieszkanie 30 procent średniego zużycia ciepła na danym węźle cieplnym a nie jak w Lesznie 50 procent.
23. Dodane przez Kris, w dniu - 22-11-2023 14:28
Jeśli jestem właścicielem mieszkania w którym nikt obecnie nie mieszka to kaloryfery nie są tam odkręcane bo niby po co? 
I teraz mam płacić dodatkowo za to, że nie korzystam z tego ciepła w swoim lokalu....? Dziwne rzeczy.....
24. Dodane przez zabioraitak, w dniu - 22-11-2023 14:45
Pomierniki ciepła zakładane były po to aby każdy płacił za siebie. Takie argumenty były wciskane ludziom. Teraz nie jest ważne ile zużywasz i nieważne że siedzisz w zimnie żeby przyoszczedzic. Musisz płacić bo wypłaty muszą byc
25. Dodane przez audytor, w dniu - 22-11-2023 14:56
Czy strony świata, nasłonecznienie, ilość okien, szyb w tym projekcie jest uwzględnione przez spółdzielnie. Nalegam na przedstawienie przez spółdzielnie dokładnych obliczeń. Pomieszczenie od północy z dużym oknem trzeba więcej grzać jak od południa z małym okienkiem. Czy średnia temperatura regionu jest uwzględniona ? Czy ściany z jakich jest wybudowany budynek są uwzględnione, czy gatunek towaru też ? To tak po krótce kilka pytań, a wiem że trzeba dużo więcej uwzględnić, czy chociażby wentylacje pomieszczeń.
26. Dodane przez L, w dniu - 22-11-2023 14:58
Zawsze znajdą sposób na wyciąganie kolejnych pieniędzy.
27. Dodane przez ja, w dniu - 22-11-2023 15:02
Tłuszcz ich grzeje a po drugie czy MPEC rozgrzeszył się już z podwyżki z ubiegłego roku, za duże j podwyżki ? Nie słyszałem albo ugrzęzło to w spółdzielniach i komunalce a do nas nie doszło ?!?
28. Dodane przez Maria, w dniu - 22-11-2023 15:04
Za cały sezon grzewczy w LSM zapłaciłam 2653,80 (trzy pokoje) czy to jest dużo? A mialam ciepło (około 21 stopni). Zbudujcie dom to wtedy chcę zobaczyć wasze rachunki. |Ludzie to wcale nie jest dużo.
29. Dodane przez Hmm, w dniu - 22-11-2023 15:07
Do kom 21. Nie włączając kaloryferów i tak płaciłem za ciepło połowę przedpłaty. A teraz okaże się że będę musiał dopłacić bo sąsiad lubi ciepło a ja i tak połowę zimy jestem w pracy i mieszkacie stoi puste, Najmniej miałem w nim 18 stopni i nie zauważyłem by doszło do przemarznięcia. Mam blok ocieplony, zainwestowałem w nowe okna i drzwi aby było ciepło i czuję się oszukany będąc zmuszony płacić za coś czego nie wykorzystam.
30. Dodane przez Wojtek, w dniu - 22-11-2023 15:20
Ludzie mogą sobie gadać a i tak będą nas takie firmy okradać. Bo wiedzą że nic z tym nikt w tym kraju nie zrobi. Powiadomili bo to musieli zrobić. A teraz będą ludzi okradać pod przykrywką zgodności z wymyślonymi przez siebie przepisami
31. Dodane przez do kom. 20, w dniu - 22-11-2023 15:23
To weź to mieszkanie na plecy i wystaw z bryły budynku. Wtedy nie włączaj ogrzewania, to może dotrze do Ciebie, dlaczego nie musisz odkręcać grzejników w bloku. Potem podziękuj sąsiadom, że ogrzewają swoje abyś mógł mieć ciepło.  
 
Mieszkanie w bloku należy rozpatrywać z perspektywy bloku a nie pojedynczego mieszkania. Chyba, że jak pisałem wcześniej możesz je wystawić z bryły budynku.
32. Dodane przez do kom. 25, w dniu - 22-11-2023 15:24
to napisz do spółdzielni. Portal elka nie jest ich filią.....
33. Dodane przez audytor, w dniu - 22-11-2023 15:36
Dużo czy mało pojęcie względne. Każdego na co innego stać Ważne, żeby było policzalne na jasnych warunkach, żeby każdy wiedział za co płaci !
34. Dodane przez M, w dniu - 22-11-2023 15:37
Jest dużo mieszkań w zalezności od usytuowania w bloku , które nie posiadają pionowych rur co gdzie przy oszczedzaniu ciepła trzeba dopłacać wysokie kwoty , a poiętro niżej przy zakręconych kaloryferach całą zimę mają po 24 stopnie C i nadpłatę . Pytanie kto ich ogrzewa ?
35. Dodane przez Do 34, w dniu - 22-11-2023 16:23
Siedzą całą zimę w kocach :)
36. Dodane przez MARIO, w dniu - 22-11-2023 16:44
K O M U N O W R Ó Ć !!!!!!1
37. Dodane przez Marek, w dniu - 22-11-2023 16:57
Pan Jankowski nie podał , że rozp.M.K.I Śr . z dn.7 grudnia 2021 oraz dyrektywy UE /2018/2002 nie pozwalają na rozliczanie na podstawie kubatury lub pow. lokali .Obecnie wynika to z art.45a ust.8 ustawy - takie rozwiązanie jest dopuszczalne jedynie wtedy , gdy zastosowanie ciepłomierzy podkreślam ciepłomierzy lub podzielników kosztów ogrzewania jest technicznie niewykonalne lub nieopłacalne .Opłacalność ma wykazać prosta analiza ekonomiczna :projektowana oszczędność energii z pięciu lat w wyniku zastosowania podzielników ma być wyższa niż koszt ich zakupu , montażu i eksploatacji .Spółdzielnie czy Wspólnoty Mieszkaniowe nie powinny zamontować podzielników , gdy ilość ciepła dostarczonego do budynku w ciągu roku przekracza 0,40GJ na metr sześcienny - zgodnie z prawem energetycznym trzeba przeprowadzić audyt.Moja Wspólnota Mieszkaniowa jak na dzień 22 listopada nie podjęła żadnych decyzji , przynajmniej brak w tej sprawie Uchwały , o którą się zwrócę pisemnie . Dodam , że powinniśmy odejść od montowania podzielników , są nieprecyzyjne ,zamontowanie ciepłomierze indywidualne są najbardziej precyzyjną metodą rozliczeń za ciepło .
38. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 22-11-2023 17:16
Będą jakieś zniżki dla osób które żyją za najniższą emeryturę i oszczędzają każdy grosz siedząc w swetrach zimą czy takie osoby będą musiały przestać płacić czynsz żeby móc kupić leki bo nie będzie ich stan na to wszystko?
39. Dodane przez Sebastian, w dniu - 22-11-2023 17:22
Założyli na grzejniki podzielniki ciepła i według nich każdy płacił tyle ile zużył ( dodam że każdy za nie płaci pseudo abonament) i nagle ktoś zmienia zasady gry to absurd. Szukają jeleni ludzkie się zbuntują i zrobią z wami porządek
40. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 22-11-2023 17:26
Jak najdalej od spółdzielni mieszkaniowych i od EMPECu.
41. Dodane przez do 22, w dniu - 22-11-2023 17:27
Można - można, ale Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa walnęła 50 procent, bo tak, z kapelusza. Żadnego uzasadnienia. Za chwilę narzucą ile mamy zużyć wody lub prądu na klatce schodowej. A większość spółdzielni nie wprowadziła tych "dobrych zmian", ale LSM powołuje się obligatoryjnie na Ministra Klimatu!!
42. Dodane przez Witek, w dniu - 22-11-2023 17:32
Największe wałki na Wieniawie. Spółdzielnia kupuje gaz ziemny a sprzedaje mieszkańcom ciepło, którego oddaną w mieszkaniu "ilość" wskażą podzielniki na grzejnikach. Układ "doskonały".
43. Dodane przez do 33, w dniu - 22-11-2023 17:41
To Ci powiem za co będziesz płacić. Za sąsiada który ma 23 tem. , choć Tobie wystarcza 18 stopni. No i za niegospodarność spółdzielni i MPEC.
44. Dodane przez lex, w dniu - 22-11-2023 18:25
Płacenie za coś czego nie używasz lub z czego nie korzystasz to nic innego jak wymuszenie, czym powinien zająć się sąd. Czy firma pobierająca opłaty za tzw "nic" ma moralność czy słowo to dla nich archaizm.
reklama
45. Dodane przez karol, w dniu - 22-11-2023 18:43
Skoro można na nadużycia banków składać pozwy zbiorowe to nie pozostaje nic innego jak pozew zbiorowy na działania pozostałych gwałcicieli prawa może oduczą się wolnej amerykanki i wykorzystywania biednych ludzi
46. Dodane przez fderw, w dniu - 22-11-2023 19:01
No i proszę: gawiedź ma używanie, omal biegunki nie dostając, a "cebularze" to najwięcej ??!!/###
47. Dodane przez Leszcz, w dniu - 22-11-2023 19:50
PIS zafundowal wam takie prawo,a wy ktorzy na nich glosowaliscie jeszcze twierdzicie i wierzycie w to ze dawali???
48. Dodane przez ROZSĄDNY, w dniu - 22-11-2023 20:12
Jak komuś się nie podoba mieszkanie w bloku może sobie kupić domek wolnostojący .Zobaczy ile kosztuje ogrzewanie. Tylko po co mi się przecież należy. Siedzę pod kocem i nie będę zużywał ciepła Nie będę też okna otwierał. Po co lepszy smrodek niż chłodek. Sąsiedzi niech mnie grzeją. Ja jestem sprytny i gospodarny. A to ,że w domu grzyb pojawia się na ścianach bo duża wilgoć i zimno to już ich nie interesuje .Interesuje za to zarządzających spółdzielnią, by bloki posłużyły jeszcze sporo lat i były w miarę zdrowe dla mieszkańców. a taki dziadek widzi tylko czubek swojego nosa. Nie interesuje go to ,że mieszka w bloku i musi godzić się na to że nie mieszka sam .Mi się należy.....
49. Dodane przez Bogdan, w dniu - 22-11-2023 20:26
Oj nie....a przepraszam, a jak ja lubie sobie dogrzewac sobie prądem??? Kto mi zabroni?to dlaczego mam doplacać do CO? 
Spółzielnie to szukają idiotów, porobili na klatkach zarowki ktore reaguja na ruch-jasno jeszcze na dworze, widocznosc na klatce poprawna a tu swiatlo sie zapala i jaka to oszczędność?
50. Dodane przez ja, w dniu - 22-11-2023 20:45
proponuję zacząć chodzić na zebrania spółdzielni i tam zrobić porządek z całą ta "elytą".  
Ilu pracowników zatrudnia spółdzielnia? Pani w sekretariacie piłując sobie paznokcie na jakimś skrawku papieru zapisała mój ustny wniosek, który oczywiście został "przeoczony" - jak woli pracę w salonie kosmetycznym to niech się tam zatrudni. Spółdzielnia jest dla mieszkańców, a nie odwrotnie, więc kiedy spółdzielnia zacznie patrzeć na interes swoich mieszkańców? 
Te ich informacje o zmianach są taka samo niezrozumiałe dla nich samych jak system rozliczania ciepła - więc jak w tym ma się połapać przeciętny zjadacz chleba?  
w TV trąbią, że mamy "globalne ocieplenie" i trzeba redukować produkcje CO2, czy przy zwiększonym poborze ciepła z MPEC'u nie będzie sytuacji odwrotnej?
51. Dodane przez Tesia, w dniu - 22-11-2023 20:50
Do kom. 48 
Bo ludzie starej daty mysla ze to wszystko za darmo a to ze pracowali i im podatki zabierali to jest NIC....tego juz z ich umyslow sie nie wykorzeni no coz... 
ale Ja mieszkajac w bloku ktory przeszedl termomodernizacje po to by oszczedzac na ogrzewaniu mam teraz placic za to ze mam w Mieszkaniu tem. taka jaka jest ustalona na podzielnikach ciepla...najwyzsza tem jest na podziel niku w łazience 22/23 stopnie a najnizsza w kuchni pokoje maja tez taka tem. na podzielniku jak kuchnia..... gdzie w sypialni mi nie jest potrzebna niewiadomo jaka tem. bo mnie maz ogrzewa...w WC podzielnikow nie ma bo nie ma kaloryfera....po jaki grzyb byla robiona termomodernizacja na blokach????.po to aby ludzie placili teraz krocie za ogrzewanie???? u nad na klatce maly kaloryfer ktory na dzie dzisiejszy jest zimny....nie wspomne o tym, ze mamy jakiegos gamonia co w takiej pogodzie otwiera okno na klatce i zimno leci calym strumieniem...I GDZIE TU OSZCZEDNOSC.... rEASUMUJAC WYRZUCAM 2 TYS. ZL rocznie majac minimalny zysk/zwrot....jednym slowem okradaja nas w bialych rekawiczkach...
52. Dodane przez Jak Zwykle, w dniu - 22-11-2023 21:07
Sami wszystkowiedzący fachowcy. Taki ten nasz kraj. Fachowcy od piłki, od polityki, od wodociągów, od centralnego ogrzewania, od szkolnictwa, itd. itp. ŻENADA. Nie podoba się to won ze spóldzielni
53. Dodane przez Oj, w dniu - 22-11-2023 21:33
Do 51. Ona 
Zgadzam się a co do okien na klatce to pewnie otwiera je sprzątaczka więc wystarczy je zamknąć jak się wychodzi z mieszkania. A jeśli chodzi o ogrzewanie to dodam jeszcze że niedawno byłem w biurze spółdzielni to tam mają chyba 25 stopni, grzejniki otwarte na maxa a my za to płacimy.
54. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 22-11-2023 21:39
Do 48 mój znajomy ma dom ok 100m2 i za ogrzewanie gazem i podgrzanie wody rok temu zapłacił 2900 zł mając w dzień ok 21 st więc chyba nie jest tak drogo skoro pani z kom 28 zapłaciła ok 2650 zł za 3 pokoje czyli pewnie ok 50m2 mieszkanie.
55. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 22-11-2023 22:03
Faktycznie wiele razy słyszałem jak ludzie z uśmiechem na ustach mówili, że za ogrzewanie płacą grosze bo sąsiedzi ich grzeją.  
-,,Ja kaloryfery mam pozakręcane, z dołu mnie grzeją z góry mnie grzeją a sąsiadka obok lubi jak ma ciepło i też mnie ogrzewa.'' Nic ,tylko mieszkać....
56. Dodane przez obi wan, w dniu - 22-11-2023 22:15
A więc pomiernik zawieszany na źródle ciepła w mieszkaniu wcale nie wskazuje ile tego ciepła z tego źródła zmierzył . W takim razie po co wieszane sa pomierniki na kaloryferach skoro mierzą one ciepło od sąsiada . Na jakiej podstawie mierzone jest dostarczone ciepło od sąsiada . Czy sa na to konkretne wyliczenia ? Jeden sąsiad da więcej a inny mniej . I co wtedy ?
57. Dodane przez Luka, w dniu - 22-11-2023 22:52
Najgorsza i najdroższa spółdzielnia. Czas na zmiany.
58. Dodane przez termodynamika, w dniu - 22-11-2023 23:03
Tych wszystkich nieuków, którzy nie grzeją to na przymusowe korepetycje z fizyki bym wysłał. Nauka o cieple, termokinetyce i termodynamice nie jest łatwa, ale do skutku trzeba wtłaczac w te puste głowy. I egazmin na końcu.
59. Dodane przez Jakub, w dniu - 22-11-2023 23:10
mieszkam na 4pietrze,cale cieplo ucieka mi przez dach - latem sauna, zimą zimno chocbym kaloryfery odpalil na maksa, no ale nie jestem glupi i wychodze z zalozenia ze nie bede grzal na maksa bo i tak to jest pozbawione sensu,no ale wedle spoldzielni bede bulil bo tak xD
60. Dodane przez do 54, w dniu - 22-11-2023 23:29
A mój brat ma domek 100m2 i zapłacił za ogrzewanie na gaz 4600 zł . Jak ktoś chce miec ciepło w domu to nie ma siły i trzeba zapłacić Własnego domku sąsiedzi nie ogrzeją
61. Dodane przez Leszek, w dniu - 22-11-2023 23:51
I to ma uczyć oszczędności że mam płacić za kogoś kto nie oszczędza i grzeje na ful?
reklama
62. Dodane przez Maciej, w dniu - 22-11-2023 23:54
Przecież to rozliczanie jest kompletnym absurdem nadającym się do sądu ! 
Co wy ludzie piszecie o jakimś "cebulowaniu", pewnie nawet nie mieszkacie w spółdzielni. Ja np. mieszkam i nie mam zamiaru grzać/płacić takich stawek po narzuceniach procentowych. Posiadam klimatyzator z funkcją grzania którym ogrzewam mieszkanie dużo szybciej i taniej, sam płace z własnych pieniędzy za zużyty prąd. Kto mi w takim razie je odda za ogrzewanie innych mieszkań , części wspólnych itd. skoro ja mam płacić średnią z całego bloku mimo wyłączonych kaloryferów ( oprócz łazienki ). Jeśli rząd/spółdzielnie w całym kraju chcą w taki sposób "legalnie" okradać ludzi to trzeba szukać pomocy w sądach EU.
63. Dodane przez do kom 19, w dniu - 23-11-2023 04:19
W pełni się zgadzam... hahah moze zaraz każą nam zaplacić za to że słońce świeci mi z rana w okna i tym sposobem wyatarczająco nagrzeje mi mały pokoj
64. Dodane przez Inspektor CIEPEŁKO, w dniu - 23-11-2023 07:20
Proszę sprawdzić tym, którzy mają zerowe zużycie, czy przypadkiem pod osłoną nocy nie zamieniają kompletów grzejników z licznikami na golutkie. Na wiosnę odwrotna sytuacja i...mamy zerowe zużycie.
65. Dodane przez M, w dniu - 23-11-2023 09:31
Do kom. 31 Dobry przykład , obrazujący kto ogrzewa mieszkania ,gdzie jest ciepło , przy zamkniętych kaloryferach .
66. Dodane przez ISTA, w dniu - 23-11-2023 10:06
Ista to firma która w lipcu w naszej Wspólnocie rozlicza ciepło, mamy założone na kaloryferach pomierniki elektroniczne i mamy ustalone 40 % kosztów stałych - 60 % kosztów zużycia, i ten co zakręca i tak płaci za koszty stałe ( za części wspólne) odliczone od wniesionej przedpłaty na CO. Oszczędzam ciepło w moim mieszkaniu bo nie ma mnie często, a i tak płacę 900 zł za koszty stałe CO  
+ 250 zł za to co zużyję - koszt zużycia Co, z mojej wpłaconej 12 msc. kwoty przedpłaty 2067 zł, mam resztę zwrotu. Dobrze ustalić rozliczenie bloku i dobry Zarządca - to podstawa.
67. Dodane przez Rafi, w dniu - 23-11-2023 11:45
Ci co zostawiają puste mieszkanie i nie mieszkają też mają płacić?
68. Dodane przez (%%%%%%%%), w dniu - 23-11-2023 12:47
A Jak ktos mieszka na parterze to co....??? w piwnicy okna otwarte...nak klatce okna otwarte, lokatorzy wchodza zimno wpuszczaja i nikt sie nie martwi czy sasiad z parteru ma cieplo czy zimno....podzielniki sa tak ustawione ze nie ma, ze boli mozna je rozkrecic na maxsa i tak tem bedzie taka jak na podzielniku...a gamon jedem z drugim okno w piwnicy zostawi otwarte....Ja sie zapytowywuje to po co ta TERMOMODERNIZACJA!!!! ona przeciez miala chronic od ucieczki ciepla i kto chce niech grzeje a kto nie chce niech pai sobie ognisko na srodku pokoju...jednym sllowem pisowska brac chce dokrecac srubke do konca swojej dzialalnosci i do ostatniego dechu..... No i za niegospodarność spółdzielni i MPEC. 
reklama
69. Dodane przez rik, w dniu - 23-11-2023 13:35
w komentarzu 66 mądry człowiek wam wyjaśnił o co chodzi może przestaniecie oszczędzać szare komórki bo czasem trzeba z nich korzystać
70. Dodane przez Mieszkania osiedla, w dniu - 23-11-2023 13:36
Bardzo dobrze !!! Wreszcie moi sąsiedzi włączą ogrzewanie w całym mieszkaniu a nie np. Tylko w jedynym pomieszczeniu.
71. Dodane przez do kom. 62, w dniu - 23-11-2023 13:55
Ale wiesz oczywiście, że w wielu cywilizowanych krajach żadna wspólnota, spółdzielnia, zarzadca itd. nie pozwolił by ci na taka samowolkę? To jest mozliwe tylko w takim dzikim kraju wschodniej Europy. Nawet w domach wolnostojacych nie zawsze wolno wszystko co się chce, tylko trzeba się dostosować.
72. Dodane przez Do blokersow, w dniu - 23-11-2023 14:05
Przygotujcie się od stycznia nadchodzi nowy europejski rząd będą podwyżki po 80% tarcze się skończą ale przeciez sami go wybraliscie jak to było &. PiS?? To teraz nie ryczycie na Elce tylko za portfele a polska zaraz i tak zniknie
73. Dodane przez BABCIA, w dniu - 23-11-2023 14:09
A od 1 stycznia prąd o 70% do góry i powrót VAT-u na żywność. Cieńko to widzę.
74. Dodane przez podatnik, w dniu - 23-11-2023 15:06
no i bardzo dobrze, skończy się cwaniactwo polaczków....wiele historii słyszałem, że on nic nie zużył przez cała zimę i jacy dumni z tego. No tak, skoro sąsiedzi grzali :)
75. Dodane przez ale w czym problem?, w dniu - 23-11-2023 18:18
Nie rozumiem tego wyśmiewania, że ktoś jest cebularzem gdy oszczędza na ogrzewaniu i "kradnie" ciepło od sąsiadów. a kto przepraszam bardzo każe tym sąsiadom grzać??? ja na przykład nie włączam ogrzewania nie dlatego że oszczędzam tylko dlatego że po prostu lubię mieć chłodno w mieszkaniu- gdy temperatura jest wyższa niż 20 stopni to jest mi po prostu za ciepło. i co? mam się dogrzewać na siłę bo mój sąsiad ma za zimno??? gdzie tu logika?
76. Dodane przez hjki, w dniu - 23-11-2023 18:46
Do kom. 72 dobrze, że się skończą tarcze i nie tylko, bo nasz kraj dojechany jest do maxa.
77. Dodane przez bnni, w dniu - 23-11-2023 18:56
Nadpłat brak, a tłumaczenie, wyjaśnianie, jest tak chaotyczne, żeby po prostu nie zrozumieć. Wyjedzie ktoś z mieszkania na zimę i płaci jak za zboże. To po co opomiarowanie ?.
78. Dodane przez europejczyk, w dniu - 23-11-2023 20:37
Czy jeżeli zrezygnuję z dostarczania ciepła do mieszkania czyli zlikwiduję kaloryfery to nie będe płacił nic . Otóż nie . Dalej będę płacił . Za sąsiada za słońce wpadające przez okno itd. Po co więc pomierniki ?
79. Dodane przez Tadek, w dniu - 23-11-2023 20:50
Tak jest ze rodzina (parter)x korzysta z ogrzewania z pionów które nie są zabudowane. Wystarczy ze z góry ktoś ma włączone on korzysta i nie płaci
80. Dodane przez Pędrak., w dniu - 23-11-2023 21:00
Mam tylko pytanie . 
To na co idzie comiesięczna opłata stała za ogrzewanie ? 
Bo w praktyce to już mamy 2 stałe opłaty.
81. Dodane przez aaa, w dniu - 24-11-2023 21:28
Mieszkam 40 lat w bloku LSM. Od tylu lat mam zimno bo na parterze. Kiedys jak nie było podzielników grzałam mocniej, ale i tak miałam zimno. Teraz od dwóch sezonów dopłacałam ok 600 zł to był dla mnie szok przy 2500 emerytury. Zaraz przysłali wezwanie że mnie oddawają do sądu. I jak ja miałam zapłacić 600 zł za samo ogrzewanie plus 600 zł czynszu a inne opłaty. Temperaturę mam ok 20 stopni ale u mnie to jest bardzo zimno na parterze. W tym sezonie cały czas kombinowałam i skręcałam na noc do 18 stopni w dzień ok 20 zimno było, ale już chyba jestem nadal na to skazana. Tu niektórzy piszą że nie grzejemy, ale my musimy grzać bo nie możemy siedzieć w zimnie. Dziwi mnie że niektórzy zakręcają kaloryfery i co u mnie na parterze to jest niemożliwe bo chyba bym miała 10 stopni.Może mają takie ciepłe mieszkania że mogą zakręcić.
82. Dodane przez Zoja, w dniu - 24-11-2023 22:42
Zmienić zarząd ,to wy jesteście ich pracodawcami  
Najlepsze ogrzewanie etażowe Nigdy bloków
reklama
83. Dodane przez Lolek, w dniu - 04-12-2023 16:15
Ja mieszkam we wspólnocie Zielone Światło. I ta sama sytuacja. Sąsiadka zza ściany nadpłata, ja niedopłata. Skąd myślicie mieszkańcy mieszkań środkowych bierze się Wasze ciepło!? Żaden z Waszych sąsiadów nie musiał walić na full grzejnika, gdybyście sami grzali. Zresztą nie ma co dyskutować, bo była sprawa w innym mieście, gdzie Sąd Najwyższy wykazał, że dogrzewanie się sąsiadami to kradzież!!!
84. Dodane przez Lolek, w dniu - 04-12-2023 16:24
Do komentarza 67. Tak, mają płacić. Mieszkanie nieogrzewane wyziębia sąsiadujące i stwarza ryzyko zagrzybienia. Jest to potwierdzone też wyrokiem sądu najwyższego. Nie wiem czemu większość z Was upiera się jakby bloki z wielkiej płyty były nowoczesnym budownictwem. Owszem, w Lesznie są termomodernizowane, ale z zewnątrz, a nie między mieszkaniami! W sumie racja z tym, uszczelnić termicznie mieszkania grzejących, żeby Ci cebularze korzystający za friko poczuli mróz w majtkach.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom nad jeziorem sta... Stary dęb... 710000
Audyty energetyczne ... Leszno 1
Mieszkanie 48m kłoda... Kłoda 247000
Duże przestronne mie... Leszno 3200
Wyremontowany dom w ... Boszkowo-... 600000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj