Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
    Sport
      Nie przegap
      Nowe Galerie Foto
      Ładowanie galerii zdjęć...
      więcej...
      reklama
      27
      Lipca 2024
      Sobota
      Imieniny obchodzą:
      Alfons, Julia,
      Laurenty, Marta,
      Natalia, Rudolf
      Do końca roku 157 dni.
      Start arrow Leszno arrow Gbiorczyk: zignorowano zalecenia producenta

      Kandydat na prezydenta chce nauczki dla urzędników

      Gbiorczyk: zignorowano zalecenia producenta

      11.02.2024. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


      (Fot. Archiwum)
      Koszty zdemontowania i przeniesienia skateparku z ul. Kordeckiego powinni pokryć urzędnicy miejscy, którzy wyrazili zgodę na tę lokalizację - takiego zdania jest Adam Gbiorczyk. Kandydat na prezydenta Leszna wskazuje, że kompletnie zignorowane zostały zalecenia producenta, które mówią o minimalnej odległości obiektu od zabudowań mieszkalnych.
      Dyżurny reporter: 667 70 70 60
      Sprawa skateparku wywołała najwięcej emocji podczas spotkania prezydenta z mieszkańcami Gronowa, które odbyło się przed miesiącem. Przypomnijmy, że obiekt powstał w ubiegłym roku, w ramach Budżetu Obywatelskiego. Część mieszkańców domaga się jednak jego demontażu, skarżąc się na olbrzymi hałas. Nie bez znaczenia jest także wulgarne zachowanie młodzieży oraz bałagan, który po sobie zostawiają. Prezydent Łukasz Borowiak
      przedstawił rozwiązanie wybudowania muru oporowego i posadzenia zieleni, które miałyby chronić przed hałasem. Mieszkańcy nie byli jednak z tego pomysłu zadowoleni. Włodarz przekazał, że mieszkańcy mogą złożyć petycję do Rady Miejskiej Leszna o zdemontowanie i przeniesienie obiektu. Temat lokalizacji tej inwestycji poruszył na ostatniej konferencji prasowej Adam Gbiorczyk, który szuka odpowiedzi na kilka pytań.

      - Dlaczego skatepark z płyt drewnianych, czyli najgłośniejszych jakie mogą być, został postawiony w odległości mniejszej niż 30 metrów od okien budynków mieszkalnych? Sam producent mówi, że minimalna odległość wynosi 200 metrów. Kto zignorował zalecenia producenta? One nie zostały wymyślone wczoraj. Taka sama kwestia poruszana była w Kątach pod Krakowem w 2012 roku czy w 2016 roku w Poznaniu. Mieszkańcy też protestowali, bo chciano postawić im skatepark w odległości 100 czy 150 metrów od domów. W konsekwencji obiekty sportowe nie powstały, a tutaj taki mamy i w tak bliskiej odległości od zabudowań mieszkalnych. Najbardziej kuriozalne i niegodne jest tłumaczenie prezydenta i urzędników, że oni też mają hałas, że dzieci muszą się gdzieś bawić, a poza tym jest to zgodne z przepisami. Moim zdaniem wszyscy urzędnicy odpowiedzialni za powstanie skateparku w tym miejscu, ignorując zalecenia, powinni ponieść jak za czasów II Rzeczpospolitej, odpowiedzialność majątkową za zdemontowanie i przeniesienie tego obiektu w inne miejsce - zaznaczył Gbiorczyk.

      Jak zagwarantował, wystarczy zrobić to tylko raz dla przykładu i już nigdy więcej żaden urzędnik nie postawi przepisów nad ludzi i nie zrobi czegoś wbrew mieszkańcom.

       
      Komentarze (52)
      1. Dodane przez Leszniak, w dniu - 11-02-2024 16:48
      A to ciekawe? Obecnie tuż obok trwa budowa, podobno nowe domy tam będą jeszcze bliżej niż zgłaszających hałas. Ktoś wydał zgodę. Może urzędniczy powinni przenieść się do przyczep po stawionych obok i sprawdzić, czyożna pracować.
      2. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 11-02-2024 16:52
      Jak już Pan Gbiorczyk tak szczegółowy to może wyjaśni jakim sposobem w czasie budowy alei Jana Pawła przeprowadzono badania w pobliskim wieżowcu na grunwaldzkiej 62-64 odnośnie natężenia hałasu i ten pojawił się dopiero od 7 piętra w górę?? Gdzie tu logika że od 6 piętra w dół hałasu z ulicy nie mają wyżej jest. To może pomiary hałasu na tym "skateparku" ktoś źle wykonuje
      3. Dodane przez abc, w dniu - 11-02-2024 17:04
      Jeszcze takie coś nie zaistniało, aby urzednik ponosił karę finasową za błąd.
      4. Dodane przez Dobrostan, w dniu - 11-02-2024 17:07
      Trudno się nie zgodzić, że taki obiekt 20, 30 czy 50 metrów od domów musi być niezwykle uciążliwy. Nie można tego porównać z placem zabaw czy nawet z boiskiem - drewniane skrzynie skateparku rezonują jak bębny i powodują bardzo wysoki hałas. Z powodzeniem urzędnicy mogli wyznaczyć inne miejsce, z dala od domów a nadal w dogodnej lokalizacji dla młodzieży - np. na Antoninach.
      5. Dodane przez A, w dniu - 11-02-2024 17:09
      Ze Smektalą dajcie spokój 
      Tylko kasa wam w głowie o nic więcej
      6. Dodane przez opozycjoniści, w dniu - 11-02-2024 17:12
      Adam, tutaj wielkie brawa. Ktoś w końcu wskazuje kto jest odpowiedzialny za większość sztucznie wytworzonych problemów: klasa polityczno-urzędnicza. Niech państwo zabiera się z gospodarki, rolnictwa itd. to nie będzie problemów, które samo tworzy. Rolnicy dzisiaj protestują, są niszczeni a kto jest za to odpowiedzialny? Właśnie klasa polityczno-biurokratyczna. Jakoś przez 1000 lat polski chłop uprawiał ziemię bez Ministerstwa Rolnictwa i nie było żadnego problemu a teraz wmawia mu się, że potrzebuje polityka i urzędnika, żeby działać.
      7. Dodane przez Ja, w dniu - 11-02-2024 17:12
      Pełna zgoda. Jednak znając.życie nigdy do tego nie dojdzie. Bezkarność urzędnicza to norma. Jedyne, co możemy zrobić to pogonić Borowiaka wraz z jego ekipą. Wybierzmy mądrze, tak aby to miasto naprawdę się rozwijało, nie tak jak w bajkach.opowiada obecny prezydent.
      8. Dodane przez ooo, w dniu - 11-02-2024 17:21
      Powiedzial co wiedzial.Teraz w kampani jeden bedzie wygadywal a sam palce maczal.
      9. Dodane przez Świadomy, w dniu - 11-02-2024 17:33
      To jest paszkwil
      10. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 11-02-2024 17:49
      No i zaczyna się przedwyborcza przepychanka na obietnice zarzuty i kłamstwa................
      11. Dodane przez ,,,,, w dniu - 11-02-2024 17:51
      Wielkie brawa dla pana A.Gbiorczyka. Takich mieszkańców nam trzeba, którzy pilnowaliby spraw miasta.. Żaden radny nie zainteresował się sprawą? Popieram pana Gbiorczyka. Skatepark tam nie powinien być.
      12. Dodane przez Tomek72Gronowo (Leszno), w dniu - 11-02-2024 18:06
      rozumiem mieszkańców - obiektywnie byłoby zrealizować STAŁY MONITORING HAŁASU - i to zarówno tego generowanego przez jazdę po skateparku jak i samego zachowania użytkowników skateparku
      13. Dodane przez bo, w dniu - 11-02-2024 18:06
      Wszędzie z dala od okien, od budynków mieszkalnych, pytają młodzież, są konsultacje https://miedziowe.pl/content/view/112209/78/ , tylko w Lesznie taki styl zarządzania miastem. Ta sytuacja pokazuje patologię leszczyńskiego budżetu obywatelskiego. Bezpodstawnie ukrywani autorzy projektów, nie można było zadać pytań, spotkać się, dyskusji. Przy okazji, Panie Adamie, sprawdzić ile miał kosztować ten skatepark (maksymalna kwota, z protokołu posiedzenia komisji - też protokoły ukrywane przed bieżącym publicznym dostępem), jaka była decyzja komisji d.s. budżetu obywatelskiego i ile rzeczywiście kosztował tych danych odnośnie faktycznej realizacji nie ma publikowanych na stronie leszno.konsultacjejst.pl. Ile miał kosztować a ile faktycznie kosztował. Czy skatepark miał być drewniany.
      reklama
      14. Dodane przez marek, w dniu - 11-02-2024 18:38
      Nie rozumiem tych ludzi. Najpierw głosują za w budżecie obywatelskim, a potem im wszystko przeszkadza. Nie budujcie już nic na Gronowie, bo inne części miasta bardziej potrzebują inwestycji.
      15. Dodane przez mieszkaniec Gronowa, w dniu - 11-02-2024 19:32
      Od dziecka , ci ludzie tam mają pretensje , i dobrze myślałem że budowa tego obiektu w tamtym miejscu będzie zgrzytem wśród mieszkańców. 
      Dlaczego nie zrobiono jakiegoś spotkania odnośnie budowy tego obiektu w tym miejscu , albo nie zrobiono jakiegoś zapytania wśród mieszkających tam ludzi ? Ja się zastanawiam cały czas , bo dla mnie to jest od tak z " bomby" postawimy tam i tyle , byle by widzieli że coś robimy dla Gronowa. 
      Teraz macie przepychanki , logicznie myśląc w tym miejscu nie obędzie się bez Hałasu , a tym bardziej ludzie którzy tam mieszkają , tworzą wielki problem od zawsze !
      16. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 11-02-2024 19:34
      W takich przypadkach (skate park, gronowskie przejście dla pieszych) zastanawiam się, czy z tymi ludźmi jest wszystko ok. Zawsze źle, tylko agresja i narzekanie.
      17. Dodane przez Smiechawka, w dniu - 11-02-2024 19:38
      Dział inwestycji się lekko rozjeżdża? Może ktoś nie sprecyzował zamówienia. Wykonawca dostarczył coś co było w zamówieniu, a nie w jakiś zaleceniach producenta. Panie Gbiorczyk bezsensowne Pana domysły.
      18. Dodane przez bven, w dniu - 11-02-2024 19:47
      Jaki deweloper ma w tym interes?
      19. Dodane przez K.W., w dniu - 11-02-2024 20:27
      Miasto nie powinno zajmować się jakimiś skejtparkami.
      20. Dodane przez Lena, w dniu - 11-02-2024 20:59
      Zagłosujemy na Pana jeśli pomoże Pan zlikwidować koło żwirowni motocross który od około 20 lat muszę wysłuchiwać ryku maszyn Borowiak już raz wprowadził koparkę i chciał teren równać już pracownika z urzędu wysłał na Zatorze celem sprawdzenia czy mieszkańcy się zgodzą na hałas hee i wszystko ucichło, a parę osilkow przyjeżdża tu by się rozerwać ciekawy temat dlaczego cicho zrobiło się w tej sprawie ,podobno ktoś prywatnie czerpie z tego korzyści noszę się ze zgłoszeniem sprawy na prokuraturę niech sprawę badają kto za tym stoi ? Bo to śmierdzi na km ! Obok osiedle ciemno ,glucho i ogromne dziury niedawno jakiś prywatny sprzęt i przyjechał niby wyrównywał ale niestety bez efektu ale bapewno miastu słona fakturę wystawił, a ludziom pod wjazdami zostawiał zrolowana ziemię to jest wstyd dla naszego obecnego prezydenta ludzie płacą 20 lat podatki i nawet za to oświetlenia miasto nie zrobi ,ale oświetlenie chce robić wokół tej dziury po wydobytym żwiże jeszcze pozostaje pytanie co stało za tym ,iż odkupił ta żwirownie gdzie nie było nigdy na nią chętnych oj jest do wyjaśnienia wiele ,wiele niejasności może ktoś spróbuję???
      21. Dodane przez BO, w dniu - 11-02-2024 21:20
      To był projekt Budżetu Obywatelskiego 2022 r., projekty duże (od 200.000,01 zł do 700.000 zł). https://leszno.pl/files/49345/Projekty_duze.pdf 
      Z odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej (dwa tygodnie oczekiwania, 16/30 stycznia br.) wynika, że odbyło się 5 posiedzeń Komisji ds. Budżetu Obywatelskiego Miasta Leszna (dalej zwany BO), edycja 2022 r. Protokół Posiedzenie Komisji 18 czerwca 2021 r. W posiedzeniu uczestniczył Prezydent Miasta Leszna i członkowie komisji ds. BO. Przewodniczącym Komisji II Zastępca Prezydenta Miasta Leszna. Prezentacja wszystkich zgłoszonych projektów. Komisja rozdzieliła projekty do weryfikacji i realizacji poszczególnym wydziałom. Naczelnicy Wydziałów zobowiązani do wyznaczenia Opiekunów Projektów i poinformowania o tym fakcie Koordynatora Budżetu Obywatelskiego. Termin wyznaczenia opiekunów projektów 22.6.2021 r. Koordynator przedstawi wybór opiekunów Prezydentowi Miasta Leszna do akceptacji a następnie poinformuje Pełnomocników projektów o przydzielonym Opiekunie. Uwaga Sekretarza Miasta Leszna żeby Opiekunowie Projektów zachowali wysokie standardy współpracy z Pełnomocnikami. W tym posiedzeniu wzięli udział wszyscy członkowie Komisji. 
       
      Nr projektu 10, Nazwa projektu Skatepark w Gronowie, WI (prawdop. Wydział Inwestycji) 
       
      7 czerwca 2021. Zarządzenie Prezydenta Miasta Leszna w sprawie powołania koordynatora BO oraz Komisji ds. BO. Koordynatorem Inspektor ds. wspierania przedsiębiorczości (obecnie Wydział Rozwoju?) oraz 17 członków Komisji. Przewodniczącym II Zastępca Prezydenta Miasta Leszna. Członkowie Komisji to ścisłe kierownictwo Urzędu (kadra kierownicza).  
       
      Protokół Posiedzenie Komisji 11 sierpnia 2021. Warunki modyfikacji projektu, min. zmiana położenia działki na ks. A. Kordeckiego. Nadzór archeologa 4.000 zł. Łączny szacunek kosztów 550.000 zł. 
       
      Protokół Posiedzenie Komisji 16 sierpnia 2021. Pełnomocnik zaakceptował wszystkie zaproponowane modyfikacje, przyjęty budżet projektu 550.000 zł, Komisja podjęła decyzję o dopuszczeniu projektu do głosowania. Obecnych 10 z 17 członków komisji. 
       
      W opisie projektu brak informacji, że chodzi o elementy drewniane. Jeżeli projekty duże są o wartości od 200.000,01 zł do 700.000 zł, to zachodzi podstawowe pytanie: dlaczego autor projektu x/ (myląco nazywany w Regulaminie BO pełnomocnikiem projektu) poprzestał na wartości zadania 550.000 zł a nie 700.000 zł.  
       
      x/ Osoba zgłaszająca projekt jest autorem projektu, projektodawcą, wnioskodawcą. Stosowanie tu pojęcia pełnomocnik i zgłaszający do reprezentowania (czyli zwykłe poparcie) jest mylące, zaciemniające zasady BO.
      22. Dodane przez 1234, w dniu - 11-02-2024 21:41
      Nie wystarczy zrobić to tylko raz dla przykładu ale zawsze urzędnik powinien płacić z własnej kieszeni za swoje zaniechania. Na stołkach zostaliby wtedy tylko i wyłącznie ludzie, którzy mają empatie i zależy im na dobru innych.
      23. Dodane przez Koscianiak, w dniu - 11-02-2024 21:48
      Oj macie w tym "waszym" Lesznie bystrych urzednikow..
      24. Dodane przez Juras, w dniu - 11-02-2024 22:26
      A mieszkańcy gdy budowano im obiekt pod nosem wtedy nie protestowali.Teraz przed wyborami każdy kandydat na prezydenta będzie ściemiał że własnymi rączkami przeniesie ten hałaśliwy obiekt. CZEKAM NA REZULTAT
      25. Dodane przez kumot, w dniu - 11-02-2024 23:31
      W Lesznie nie liczy się wiedza czy profesjonalizm tylko kolesiostwo i powiązania rodzinne. Jeśli nie ma się powiązań a wiedzę to sprowadzą cię do parteru. Dlatego to miasto jest tak specyficzne.apropo czy ktoś o tym nazwisku nie pracuje już w urzedzie
      26. Dodane przez do 24, w dniu - 11-02-2024 23:39
      Przecież głosowali inni mieszkańcy, żeby tym mieszkańcom w tej okolicy urządzić skatepark. Przepisy mówią o 200 metrach odległości. Ewidentnie to jest zbyt blisko i buduje się w innym otoczeniu, żeby młodzież była zadowolona i mieszkańcy.
      27. Dodane przez Koło fortuny, w dniu - 12-02-2024 00:06
      Kto zaproponował to skatepark drewniany? Z tego co wiadomo to chyba sami mieszkańcy? W czym problem? Jak chcieli tak mają. Jak im się coś nie podoba to że swoich pieniędzy niech to przenoszą w inne miejsce.
      28. Dodane przez aaa, w dniu - 12-02-2024 00:32
      typowa nasza mentalność, buduję dom (kupuje mieszkanie) blisko lotniska - narzekam na hałas samolotów, buduję dom w obszarze zalewowym - narzekam że mi chatę zalewa, składam wniosek i głosuję o wybudowanie skateparku na moim osiedlu - narzekam na hałas ze skateparku, nie interesuję się co ma powstać w moim sąsiedztwie - znowu narzekam że nie wiedziałem itp itd, jakie to piękne
      29. Dodane przez Zenon Bombalina, w dniu - 12-02-2024 05:42
      Adaś przynosisz wstyd prawej stronie. Ty nie masz nic wspólnego z prawicą. Byłeś, jesteś, będziesz tylko zwykłym człowiekiem z ochrony.
      30. Dodane przez .angus, w dniu - 12-02-2024 06:50
      A ja mam boisko do koszykówki pod balkonem i nic nie wskóram muszę słuchać hałasów nawet przy domkniętych oknach a latam trudno nie otwierać. Fajnie co?  
      A co najlepsze, że to zamknięty kwadrat osiedla i hałas wpada do mieszkań.  
      Pozdrawiam
      31. Dodane przez Nowy, w dniu - 12-02-2024 07:25
      Popieram, winni urzędnicy z własnej kieszeni powinni to pokryć !
      32. Dodane przez Do 6, w dniu - 12-02-2024 07:27
      Przestań pieprzyć farmazony o 1000 lat upraw rolniczych. Poucz się historii i cofnij chociaż o 100-120 lat, nawet do 50 lat ubiegłego wieku. Zauważ jak uprawiano wtedy role i uświadom sobie stan populacji. Rolnik miał 2 koniki którymi orał, kosił zboża kosą a kobiety ubierały zżęte zboża w snopy i stawiano mendele. Miedza między polami była tak szeroka że 2 krowy można było napaść, a polne drogi tak szerokie ,że kiedy nastąpiły kombajny, to 3 szt z załozonym hederm mogły się minąć. Dziś miedzy brak, pola poworywane w polne drogi i cięzki sprzęt, który ledwie się mieści na tych pseudo dróżkach polnych. Uprawy byly tak zaplanowane aby rolnik tymi skromnymi środkami mógł je zebrać o czasie , stronkę zbierano ręcznie , chwasty wyrywano też ręcznie a zamiast nawozów sztucznych, obornik i gnojowica. Dziś klimatyzowany traktor,tony nawozu zeby plon był wysoki, mnóstwo oprysku na ziele bo żonka bambra bardziej wyfiokowana niż panie za biurkiem i w pole nie chadza, nawet po marchew do rosołu z kupnego kurczaka, kupuje w sklepie. Pamiętaj!! Nie liczy się tylko JA, TU I TERAZ!! Pomyśl, jezeli nadal tak będziemy gospodarować i pójdziemy w tym kierunku co pozostawimy naszym potomnym?? Jesteśmy tylko małym ogniwem, trybikiem w tej machinie która była przed nami , jest i będzie po nas, tylko od nas zależy w jakim stanie ją pozostawimy
      33. Dodane przez Jacek, w dniu - 12-02-2024 07:43
      Ul krylowa utwardzić a nie bawić się w jakieś parki,po co to komu
      34. Dodane przez monia, w dniu - 12-02-2024 07:47
      co tam panie gbiorczyk, trzeba zaistnieć prawda?
      35. Dodane przez do kom. 34, w dniu - 12-02-2024 08:09
      A obecny czym ma zaistnieć? Sponsorowaniem prywatnej spółki? Może zachwaszczonym miastem latem? Może nieodśnieżonymi i oblodzonymi drogami zimą? A może partnerem do wałków w postaci kacyka z pzpr?
      36. Dodane przez Do 32, w dniu - 12-02-2024 08:20
      Komentujesz komentarz nr 6 mamy die cofać ,rolnictwo do jednego konika ??kom 6 ma rację bez ministerstwa rolnictwa ,tabunu urzędników które jest zbyteczne rolnik wie co ma robić tylko trochę rolnik zamienił się w przedsiębiorcę handluje gratami zwozonymi z niemiec ,produkuje sztuczne pasze,zamykają, chlewnie ,likwidują bydło ,bo to też narzuca UE takie warunki mają być bliskie sypialni w domu gospodarza ,to wszystko robi się chore ,a to dzięki tym wariatom w Brukseli i niby polscy eurokraci wywodzący się z lewactwa popierają te metody dlatego rolnicy w swoje piękne maszyny wsiąść i rozjechać to chore towarzystwo !!!
      37. Dodane przez Wymaga to sprawdzenia, w dniu - 12-02-2024 08:44
      Temat tego osiedla oraz parku jest ciagle przywoływany, jeśli dobrze pamiętam wątpliwości budziła zgoda na wybudowanie tam domów, potem nagle znalazł się tak park. Zbyt dużo niejasności jak dla mnie a włodarze miasta nabrali wody w usta. Ciesze się, że kampania uaktywnia sprawdzanie obecnie rządzących mimo tego, że i tak ma przedstawiciela Konfederacji, PiSu i wyrobów czekoladopodobnych głosu nie oddam.
      38. Dodane przez Uncle Adi, w dniu - 12-02-2024 09:07
      Koleś. nie ma za wiele do zaoferowania i chwyta się clickbajtowych tematów.  
      Za chwilę będzie mierzył i sprawdzał, czy pasy na przejściu mają równe odległości. 
      Desperat.
      39. Dodane przez Ten_Pan, w dniu - 12-02-2024 09:13
      Adam Gbiorczyk szuka sensacji bo startuje na prezydenta a Paniom przypomnę, że to nieskazane intelektem lico otwarcie obnażało prawa kobiet w Polsce lub negowało mordowanie milinów ludzi w obozie Auschwitz. Wszystko robione pod publiczkę, weź się za robotę uczciwą.
      40. Dodane przez BO, w dniu - 12-02-2024 09:33
      Jak wynika z treści Protokołu z Posiedzenia Komisji ds. BO 2022 w dniu 28.09.2021 r. (Omówienie złożonych protestów do BO 6 na 10 stron i Wyniki głosowania do BO 2022), w głosowaniu zwyciężyły trzy projekty duże i dwa projekty małe. Taki był wynik głosowania mieszkańców. Łączna wartość tych zwycięskich projektów 2.349.750 zł, pula 2.550.000 zł (różnica 200.250 zł) i ponieważ wystąpiła różnica, Komisja postanowiła przeznaczyć do realizacji projekt mały (!?) nr 2 czyli słynne donice na Rynku (pod nazwą Zielony Ryneczek na Rynku) o wartości akurat 198.500 zł, bo musi być zrealizowane minimum czyli 2.550.000 zł. Dlaczego od razu nie przyjęto trzech projektów małych? Wydaje się, że można umieścić w Regulaminie zapis o przejściu pieniędzy w wypadku ich niewykorzystania na następną edycję BO i w dyskusji nie stosujmy argumentu wzrostu cen, bo, jak się okazuje, projekty BO 2023 potrafiły być tańsze. Dlaczego nie ma żadnych publicznych, otwartych dyskusji mieszkańców w sprawie BO lub ich udziału w procedurze? Dlaczego nie ma dotąd żadnej prawdziwej ewaluacji, która powinna być dokonana każdego roku i stale dostępne na stronie BO? Gdzie w BIP są schowane wyniki ankiety z 2021 r. ds. BO i dlaczego nie są dostępne na stronie Leszno.konsultacjejst.pl? Dlaczego, wbrew idei budżetu obywatelskiego, autorzy projektów są anonimowi? Dlaczego nie ma możliwości głosowania w formie papierowej z wrzuceniem głosu do urny wyborczej? Dlaczego projekty tzw. małe mają tak wysoką dopuszczalną wartość (do 200.000 zł)? W ten sposób blokujemy zadania tańsze. Jak miał wygrać projekt Plac zabaw Celinka (BO 2019) lub jak ma wygrać projekt Powrót kultowego zegara ulicznego przy przejściu podziemnym, po wschodniej stronie torów kolejowych, tak, jak kiedyś był? Kto powiedział, że projekt musi być wartości co najmniej 10.000,01 zł? Co tu ma do rzeczy inicjatywa lokalna (niepisana? górna granica 10.000 zł)?  
       
      Budżet Miasta Leszna 2023 zakładał rezerwę na zadania budżetu obywatelskiego 1.750 zł. Z treści zmian Uchwał budżetu Miasta Leszna w 2023 r. wynika, że Skatepark w Gronowie BO 2022 jednak kosztował więcej, bo (co najmniej, nie wiadomo czy to kwota aktualna) 609.000 zł cytuję w związku z wyższymi ofertami złożonymi w drodze przetargu na to zadanie. Koniec cytatu. Nie potrafimy ocenić, ile może kosztować nieduży skatepark w przyszłym roku? Dlaczego przyjęto pierwotną z wniosku wartość 550.000 zł a nie jednak dopuszczalnie więcej, była możliwość, do 700.000 zł? Jest pomysł Urzędu, żeby w celu zmniejszenia hałasu zbudować tam mieszkańcom chyba pod oknami mur oporowy wysokości (?) 2,5 metra, ten mur od strony domów mieszkalnych zasypać ziemią i nasadzić wielopiętrową zieleń, można się domyślać, że chodzi o coś w rodzaju muru przy Osiedlu Ogrody i dalej wzdłuż domów jednorodzinnych, od strony Al. Konst. 3 Maja. A co z dotychczasowym dostępem światła, słońca? Jest zgoda mieszkańców? Ile, łącznie, będzie kosztować to zadanie zamiast od razu zbudować w innym miejscu i byliby zadowoleni użytkownicy i mieszkańcy domów?
      41. Dodane przez Tyle w temacie, w dniu - 12-02-2024 09:52
      Warunki techniczne § 40 pkt. 3. Odległość placów zabaw dla dzieci, boisk dla dzieci i młodzieży oraz miejsc rekreacyjnych od linii rozgraniczających ulicę, od okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz od miejsc gromadzenia odpadów powinna wynosić co najmniej 10 m, przy zachowaniu wymogów § 19 ust. 1.
      reklama
      42. Dodane przez do 32, w dniu - 12-02-2024 10:17
      Ty wiesz w ogóle co piszesz? Co opis metod uprawy, który dałeś ma do kwestii ingerencji urzędników i istnienia Ministerstwa Rolnictwa????? Poważny jesteś??? Metody uprawy tradycyjne a nowoczesne to jedna sprawa. Twierdzisz, że przez to, że teraz są maszyny, nawozy i mechanizacja to musi istnieć Ministerstwo Rolnictwa i państwowa ingerencja w gospodarstwa i rolnictwo? To szczyt głupoty. Nowoczesny rolnik nie potrafi sam jeździć kombajnem, traktorem i kupować nawozu? Potrzebuje do tego ministra i urzędnika? Żarty sobie stroisz?
      43. Dodane przez peterpan, w dniu - 12-02-2024 10:22
      mieszkańcy ofiarami własnego sukcesu obywatelskiego?.....to takie polskie
      44. Dodane przez lolek, w dniu - 12-02-2024 10:44
      Gdzie jest mieszkaniec wraz z grupą inicjatywną że to wogole powstało? to nie wina prezydenta tylko chorych przepisów w budzecie obywatelskim.
      45. Dodane przez Do32, w dniu - 12-02-2024 11:08
      Świat idzie do przodu ,a rolnik ma orać ziemię konikiem?Czy ty człowieku jesteś normalny?Po co masz samochód czy nie lepiej chodzić pieszo ?Takia garstka głąbów w UE, jak ten z komentarza 32 chce rządzić milionami ludzi .
      46. Dodane przez nauka, w dniu - 12-02-2024 11:58
      Gronowo i dwa niewypały w Budżecie Obywatelskim. Gdzie droga do Gronowa? Kto dopuścił ten bubel niezgodny z regulaminem BO? Jak to teraz wybrnąć z sytuacji? Ktoś w UM wie?
      47. Dodane przez miastowy, w dniu - 12-02-2024 12:55
      co wy macie do komentarza 32 , nikt nie karze wam wracać do koni ,  
      jeżeli powołujecie się na 1000 letnią tradycję , to musicie pamiętać ,że płodozmian był wprowadzony dopiero w XVIII w , a chłop był własnością szlachty .  
      W dzisiejszych czasach rolnictwo jest o wiele bardziej wydajne i pracuje w nim coraz mniej ludzi ( efekt rewolucji przemysłowej XIX) 
      W tradycyjnym sposobie rolnictwa nie wyżywimy tak dużej populacji ,  
      ale żeby żywność była globalna musi spełniać określone normy  
      ...i tu są potrzebni urzędnicy ( może jest ich za dużo), bo to oni kontrolują czy w waszym mleku nie ma proszku, w mięsie antybiotyków i zakazanych substancji chemicznych . Jak to kontrolują ,to inny temat. 
      Przecież możemy się wypisać z UE i będzie jak w Wielkiej Brytanii... 
      Pamiętajcie ,że rolnictwo to tylko 3-4 proc PKB
      48. Dodane przez Do 34, w dniu - 12-02-2024 13:06
      Co brałaś ? 
      W Gronowie na te rozrzutne parki kolorowe to faktycznie poniosło kogoś 
      a teraz niewypał jako ciag dalszy rekreacji. Koło brzóz ( które każdy znał i pamięta ) naprzeciw kościoła można było zagospodarować trawę jako dobre miejsce do odpoczynku starszych i młodszych ale komuś zachciało się wciskania apartamentów czyli M1 M2 klitek za wyjątkową kasę a Osiedle Gronowo zagmatwane i brak ładu oraz trza wklejać bloczyska !!! 
      Czasem wątpię w fachowców w UM i czy tam znają słowo urbanistyka  
      oraz jego znaczenie ???
      49. Dodane przez Obywatel, w dniu - 12-02-2024 13:25
      Brawo! 
      Tylko wtedy większość urzędników będzie karana.... 
      Ale może skończy się nabór z nadania.... ;) Tak, tak... nie ma takich na Karasia czy na Wałowej.
      50. Dodane przez xx, w dniu - 12-02-2024 13:46
      Popieram. Koniec bezkarności Urzędników. Każda osoba pełniąca stanowisko Urzędnicze powinna odpowiadać za swoje decyzje i błędy. Jak każdy człowiek !
      51. Dodane przez Tadek, w dniu - 12-02-2024 14:37
      Sensowna wypowiedż pana Gbiorczyka.Tak trzymać.
      reklama
      52. Dodane przez Jerzy sd 50, w dniu - 12-02-2024 14:38
      Popieram i tak trzymać-ktoś za swe decyzje musi ponosić konsekwencje.
       
      Napisz komentarzzasady
      • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
      • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
      • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
      • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
       
      Imię:
      Komentarz: 
      reklama

      Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
      • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
      • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
      • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
      • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
       
       

        WIADOMOŚCI
      • najnowsze
      • komentowane
       
      img0
       
      img1
       
      img2
       
      img3
       
      img4
       
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
      • << Previous
      • Next >>
      • <Playback
      • Stop
      • Play >
      • 1
      • 2
      • 1 rok temu
      • 5 lat temu
      • 10 lat temu
      • 15 lat temu
      • << Previous
      • Next >>
      • <Playback
      • Stop
      • Play >
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      reklama
      Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
      Leszno wynajmę kawal... Leszno 1390
      Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
      Osiedle lniane?rosza... Leszno 691080
      Osiedle lniane?rosza... Leszno 483306
      Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
      reklama
      reklama
      Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
      Czy masz 18 lat lub więcej?
      Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
      Akceptuj i przejdź dalej
      Zrezygnuj