Kolejny mieszkaniec wpadł w sidła oszustówStracił ponad 30 tysięcy |
07.06.2024. Radio Elka, Bartłomiej Klupś | ||||||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 Z relacji poszkodowanego wynika, że gdy był w pracy zadzwonił do niego pracownik banku, który prosił o potwierdzenie złożenia wniosku o udzielenie kredytu. Zaskoczony wolsztynianin poinformował, że takiego wniosku nie składał. - W odpowiedzi „pracownik banku” stwierdził, że musi złożyć w tej sprawie zawiadomienie o próbie wyłudzenia pieniędzy i rozłączył się. Po chwili ten sam mężczyzna zadzwonił z innego numeru telefonu prosząc o natychmiastowe zabezpieczenie konta przed atakiem. Zgodnie z przekazaną instrukcją z zagrożonego konta należało w najbliższym bankomacie wypłacić wszystkie środki, a następnie wpłacać je za pośrednictwem wpłatomatu na bezpieczne konto, wskazane przez przestępcę. W trakcie rozmowy, mężczyzna otrzymywał od przestępcy szczegółowe informacje dotyczące kodów BLIK oraz liczby i nominałów wpłacanych banknotów. Siła sugestii ze strony „pracownika banku” była tak duża, a przekazywane przez niego informacje, w tym również te dotyczące danych konta bankowego, że mężczyzna zgodnie z kolejnymi poleceniami przelał w sumie 32 tysiące złotych - mówi Wojciech Adamczyk z wolsztyńskiej komendy. Gdy wszystkie środki trafiły na nowe konto okazało się, że właściciel nie ma do niego dostępu, ponieważ zmienione zostały dane logowania. W tym momencie okazało się, że wszystko było mistyfikacją, a mężczyzna został oszukany.
reklama
reklama
reklama
|
reklama
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
|
reklama
reklama