Kobieta straciła oszczędnościOszust udawał bankowca |
06.08.2024. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska | ||||||||||||||||||||
Dyżurny reporter: 667 70 70 60 Do mieszkanki powiatu gostyńskiego zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował, że jej środki finansowe są zagrożone i musi je przelać na tzw. bezpieczne konto. - Oszust nakłonił kobietę do podania danych umożliwiających logowanie do konta osobistego, następnie pokrzywdzona wykonała nieautoryzowaną transakcję i straciła 20 tysięcy złotych - informuje Monika Curyk, oficer prasowa KPP w Gostyniu. Podawanie się za pracownika banku, to popularna i niestety skuteczna metoda oszustów. Policja radzi, jak bronić się przed oszustwem. Po pierwsze: można zweryfikować tożsamość dzwoniącego np. podającego się za pracownika banku. - Podczas rozmowy powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji lub serwisie internetowym, pracownik wyśle do ciebie wizytówkę i nie będzie to wiadomość SMS - zaznacza Monika Curyk. Po drugie: nie należy działać pod wpływem emocji. Jeśli rozmówca wywołuje presję czasu, rozłącz się i zadzwoń samodzielnie na infolinię. Nie należy też pobierać żadnych aplikacji. Pracownicy banku nie zachęcają do pobierania aplikacji służących do zabezpieczenia konta. Po trzecie: nie loguj się do bankowości internetowej w trakcie, gdy udostępniasz komuś zawartość swojego pulpitu, oszuści mogą wtedy przejąć dane uwierzytelniające i najważniejsze: nie udostępniaj poufnych danych jak: login i hasło, numer karty płatniczej czy nr PESEL. Jeśli rozmówca wzbudza podejrzenia - rozłącz się i połącz się z bankiem lub instytucją, z której dzwonił, wybierając numer z klawiatury numerycznej, a nie listy połączeń wyświetlających się w telefonie.
reklama
reklama
|
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
|
reklama
reklama