Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Szpilki w cukierkach zebranych podczas Halloween
Rodzice! Sprawdźcie zawartość podarunków
Szpilki w cukierkach zebranych podczas Halloween
02.11.2024. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
(Fot. Nadesłane przez Czytelnika/Archiwum)
To mogło skończyć się tragicznie. W cukierkach zebranych podczas Halloween powbijane były szpilki. Z taką informacja zadzwonił do nas zaniepokojony ojciec 13-letniej dziewczynki, która razem z kuzynkami chodziła po domach na osiedlu Grzybowo. - Jesteśmy zszokowani. Chcemy ostrzec innych rodziców, żeby przejrzeli słodycze, które dzieci przyniosły do domu - mówił mieszkaniec Leszna.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spacery po domach z okrzykiem "cukierek albo psikus" w ostatni wieczór października nie są już raczej zaskoczeniem. Wiele osób przygotowuje się do tego dnia, kupując słodycze dla dzieciaków, które w przebraniach odwiedzają domy. Grupa dziewczynek spacerująca 31 października po osiedlu
Grzybowo nie spodziewała się, że ktoś może zachować się w tak podły sposób i wrzucić słodycze z wbitymi szpilkami.
- Wczoraj wieczorem córka odpakowała i przegryzła cukierka. W części, która została jej w ręce, była szpilka. Sprawdziliśmy całą zawartość wiaderka za pomocą magnesu. Szpilki były jeszcze w trzech cukierkach. Wszystkie były zapakowane, ktoś musiał je powbijać przez opakowanie. Jesteśmy zszokowani - mówił ojciec trzynastolatki. - Nie mamy pojęcia, kto to mógł zrobić. Dziewczynki chodziły po całym osiedlu, były w kilkudziesięciu domach. Chyba ktoś bardzo nie lubi tej zabawy - dodał mieszkaniec Leszna, który zadzwonił do redakcji Radia Elka, by ostrzec inne dzieci i uczulić rodziców. - Sprawdźcie zawartość słodyczy zebranych przez dzieci, żeby nie doszło do nieszczęścia - apeluje za naszym pośrednictwem.
Do podobnego incydentu miało dojść we Wschowie, gdzie w kilku cukierkach znaleziono gwoździe. Ani policja w Lesznie, ani we Wschowie nie otrzymała oficjalnego zgłoszenia.
Do takich niebezpiecznych sytuacji doszło też w Gnieźnie, Pyrzycach, Godziszewie i w powiecie gorzowskim.
1. Dodane przez Jerzy, w dniu - 02-11-2024 18:32 Podlosc
2. Dodane przez Dość, w dniu - 02-11-2024 18:39 Moje dziecko z koleżankami też chodziły po domach i zbierały cukierki.Cukierki już zjedzone,na szczęście nic się nie stało. Koniec w przyszłym roku już nie będą zbierać cukierków, a w domu odołącze dzwonek . Koniec zabawy ! To bez sensu,niebezpieczny ten Halloween. Na dodatek stare barany chodzą przebrani po cukierki,a to prawdopodobnie złodzieje obserwują i badają grunt.
3. Dodane przez Z Kościana, w dniu - 02-11-2024 18:42 co chcecie to w końcu Helloween HA HA HA HA HA
4. Dodane przez Hmm, w dniu - 02-11-2024 18:44 Ktoś inaczej zinterpretował powodzenie "Cukierek albo psikus" i w kilku cukierkach był psikus.
5. Dodane przez Jalo, w dniu - 02-11-2024 18:45 Sam jestem zdecydowanym przeciwnikiem halloween, ale na coś takiego bym nie wpadł. To już jest bestialstwo. To w czasie wojny Niemcy podrzucili psu moich znajomych kiełbasę ze szkłem i gwoźdźmi. Nie spodziewałem się, że po 80 latach sytuacja się powtórzy i to w stosunku do ludzi. No ale "robota co chceta" zbiera żniwo. A będzie jeszcze gorzej, bo pajdokracja galopuje.
6. Dodane przez Jalo, w dniu - 02-11-2024 18:46 Róbta co chceta, oczywiście
7. Dodane przez cd, w dniu - 02-11-2024 18:57 Czyli mógł ktoś również wpuścić szkodliwe substancje strzykawką do cukierków.
8. Dodane przez Co ja o tym myślę?, w dniu - 02-11-2024 18:57 Jak bardzo trzeba być chorym z nienawiści, żeby chcieć kogoś trwałe okaleczyć lub nawet zabić? Przecież tak to się mogło skończyć. Albo na bloku operacyjnym, albo w kostnicy. To musi być ktoś chory psychicznie. Albo psychopata, albo morderca. W imię obrony jakich "wartości" można okaleczyć, zabić drugiego człowieka? Teraz Państwo z Grzybowa wiecie jakiego macie sąsiada. Niestety nie wiecie kto to.
9. Dodane przez Kredek, w dniu - 02-11-2024 19:00 To zrobił ten ta co w pierwszej ławce w Kościele siedzą.
10. Dodane przez Michał, w dniu - 02-11-2024 19:04 Elitarne osiedle.
11. Dodane przez do 5, w dniu - 02-11-2024 19:05 przecież to na bank zrobili porządni katolicy którym to święto przeszkadza, normalni by na to nie wpadli
12. Dodane przez ty, w dniu - 02-11-2024 19:10 I to przeciwnicy halloween/katolicy
13. Dodane przez Hz, w dniu - 02-11-2024 19:24 Kom.11Popieram.Pewnie jakas rodzinka kościółkowa, ale jak nie chcą to nie muszą dawać cukierków Policja za wszelko cenę powinna dopaść sprawców tego działania i powinni ponieść karę za narażanie życia
14. Dodane przez dekoder, w dniu - 02-11-2024 19:40 przeciez rodzice przestrzegaja swoje dzieci zeby nic niebrały od obcych ,to na placach zabaw itp a w hallowen to sami im pozwalaja isc po cukierki od obcych cos tu nie gra , zaraz politycy zniasa hallowen albo ogranicza tak samo jak freak fight ( w sumie to kupa ) i inne rozne zeczy
reklama
15. Dodane przez Witek, w dniu - 02-11-2024 19:43 Katolicy ?
16. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 02-11-2024 19:48 Jak najdalej od spółdzielni mieszkaniowych I od EMPECu.
17. Dodane przez asd, w dniu - 02-11-2024 19:52 eh te katole się nigdy nie nauczą
18. Dodane przez Ben, w dniu - 02-11-2024 19:57 Chory ten ktoś kto chciał pozbawić życia dzieci ? Dochodzenie muszą podjąć służby to nie żart !!!
19. Dodane przez Ela, w dniu - 02-11-2024 20:01 Tak samo może być z cukierkami miękkimi w każdym sklepie. Przecież kartony są otwarte na półkach.Wydaje się nieprawdopodobne...
20. Dodane przez groza, w dniu - 02-11-2024 20:05 Walentynki tak,ale ten halloween to totalna głupota. Rodzice po co puszczacie dzieci po cukierki,nie możecie im kupić ? Wiele dzieci po 7,8 lat wieczorem same na ulicy,a wiadomo jakie czasy.Gdzie rozum rodziców. Na dodatek w cukierkach szpilki bo psycholi nie brakuje.
21. Dodane przez Ola, w dniu - 02-11-2024 20:10 To było natrenstwo ,jeśli ktoś sobie tego nie życzył natrętnie dzwonili i elewacje obrzucali jajami to jest głupotą.To jest karą.Niech rodzice trochę uczą dzieci ,a nie mają pretensje.
22. Dodane przez Taaa, w dniu - 02-11-2024 20:10 Miłuj bliźniego swego...
23. Dodane przez Hmm :-/, w dniu - 02-11-2024 20:18 Co się dziwić, przecież obchodzenie halloween, to czczenie szatana, lewactwo opanowuje świat, wyznając szatana
24. Dodane przez Ola, w dniu - 02-11-2024 20:21 Do kom.11.Katolik jak sobie nie życzy natręstwa to niech nie dzwonią jak nienormalne .Każdy ma swoje zdanie i nie miej pretensji .To będzie karane wystarczy kamera i rodzice niech są karani bo to żebractwo.Mało dostają na dzieci .
25. Dodane przez Basia, w dniu - 02-11-2024 20:22 Totalny debilizm. Można święta nie tolerować, nie kultywować, ale żeby dzieci świadomie narażać na problemy zdrowotne, okaleczenie to się w głowie nie mieści. Myślę, że karma wraca
26. Dodane przez Do 9 i 11, w dniu - 02-11-2024 20:27 Skorzystajcie z pomocy psychiatry. Chociaż pewnie już i tak za późno.
27. Dodane przez Łuki, w dniu - 02-11-2024 20:28 Dziwisz się . Jakie to święto nie Polskie. Ja już też mam dosyć tego dziadostwa. Za te psikusy to powinni w pysk dostać i po 22 dzwonienie po domach to prawa rodzicielskie odebrać.
28. Dodane przez Olga, w dniu - 02-11-2024 20:30 To na pewno ktoś z PIS , ktoś kto nie może się pogodzić że Donald Tusk został premierem
29. Dodane przez kretynizm, w dniu - 02-11-2024 20:32 Ciekawe bardzo, że taki sam pomysł nagle w kilku miejscowościach, to nie przypadek. Przeszukać media społecznościowe i namierzyć autora akcji, zacząć od najgorliwszych katolików! Przeszkadza, że dzieciaki po cukierki chodzą ale jak obcy facet, ksiądz czyli, po domach kolęduje i koperty zbiera to nie przeszkadza! Chory kraj z chorymi ludźmi!
30. Dodane przez Do 11, w dniu - 02-11-2024 20:32 Jakie to prymitywne i płytkie myslenie. Na takim poziomie dyskusji można też powiedziec ,że na pewno zrobili to antykatolicy ,po to żeby skierować w prosty sposób oskarżenia w strone katolików. Bez sensu i płytkie takie myslenie. Sorry.
31. Dodane przez B3, w dniu - 02-11-2024 20:46 Niebezpieczny psikus, może lepiej niech rodzice kupią dzieciom po kilogramie cukierków, albo nawet po 5 kg, zamiast wysyłać je na żebry po ludziach, którzy nie chcą by ich szantażować.
32. Dodane przez Hmm :-/, w dniu - 02-11-2024 20:54 Co się dziwić, przecież obchodzenie halloween, to czczenie szatana, lewactwo opanowuje świat, wyznając szatana Podobnie z ,,tolerancją,, ukrywanie zła pod płaszczykiem miłych haseł
reklama
33. Dodane przez Janek, w dniu - 02-11-2024 20:54 Długo nie trzeba było czekać, aż leszczyńskie lewactwo znajdzie i ogłosi winnych. A może lepiej kupić swoim dzieciom po 10 kg cukierków i nie wysyłać ich na żebry do ludzi, którzy sobie nie życzą, żeby im cały wieczór dobijać się do domow? Nie ma już kartek na słodycze.
34. Dodane przez Do 5.., w dniu - 02-11-2024 20:57 ? ..róbta co chceta.?..tam są ludzie pokojowo nastawieni .To religijny jad nakazuje aplikować szpilki w cukierki i w społeczeństwo....Religie -najgorszy wynalazek człowieka...Nie popierasz,nie czestuj.Takie zachowanie to tylko kolejny dowód na brak istnienia boga.
35. Dodane przez Level, w dniu - 02-11-2024 20:59 o kurcze. Przestroga dla rodziców. Mogli też truciznę do cukierków wciskać. W przyszłym roku lepiej nie puszczać dzieciaków.
36. Dodane przez do 24., w dniu - 02-11-2024 21:12 Czy ty rozumiesz co piszesz i co czytasz?
37. Dodane przez Ps 35, w dniu - 02-11-2024 21:14 do kom 28.. idź się lecz kobieto (...)
38. Dodane przez Adam, w dniu - 02-11-2024 21:24 w wieku 13 lat lat to w Harcerstwie działałem z kolegami, obozy , zbiórki super zabawa...a nie chcodziłem po domach w ramach maskarady i nie oczekiwałem cukierków.... wina rodziców w pierwszej kolejności. Nastepnie, niektórzy ludzie - sa nieobliczalni,sam doswiadczyłem. I na szczescie, nie namierzyłem. N jego szczęscie.
39. Dodane przez Ja, w dniu - 02-11-2024 21:26 Ten co to zrobił to człowiek bez wyobraźni albo bardzo okrutny. Ale ja z innej strony. Do mojego bloku też przyszły dzieciaki po cukierki. Starszej pani, która im nie otworzyła drzwi bo niedosłyszy, a z tego powodu ma bardzo głośno włączony telewizor przebierańcy wysmarowali czymś drzwi, naśmiecili na wycieraczce i
40. Dodane przez Prawo, w dniu - 02-11-2024 21:26 To jest przestępstwo.
Art. 160 Kodeksu Karnego.
Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu podlega karze pozbawienia wolności do lat trzech.
Ten kto się dopuścił tych czynów powinien mieć świadomość, że grozi mu za to więzienie. Nawet 3 lata w jednej celi z patologią wszelaką jako towarzystwem zamiast mieszkania na luksusowym osiedlu domków jednorodzinnych.
41. Dodane przez Policja, w dniu - 02-11-2024 21:37 Oczywiście policja nic nie zrobi w tej sprawie?
42. Dodane przez Ja, w dniu - 02-11-2024 21:49 Ten co to zrobił to człowiek bez wyobraźni albo bardzo okrutny. Ja tu jednak z innej strony. Do mojego bloku też przyszły dzieciaki po cukierki. Starszej pani, która im nie otworzyła drzwi bo niedosłyszy, a z tego powodu ma bardzo głośno włączony telewizor przebierańcy wysmarowali czymś drzwi i naśmiecili na wycieraczce. Pewnie cieszyli się, że zrobili psikus, tylko że w tym przypadku tej 90- latce zrobili przykrość i narazili ją na dodatkowy wysiłek. Jeszcze jedna uwaga. Jeśli ktoś nie otwiera drzwi to jego sprawa i dzieci należy uświadomić, że ktoś może po prostu nie mieć ochoty do udziału w tej zabawie, i ma do tego prawo, a niestety wyczyny niektórych przebierańców nie mają nic wspólnego z niewinnym psikusem, a są po prostu wandalizmem.
43. Dodane przez Jądruś, w dniu - 02-11-2024 21:55 To jest przestępstwo. Skłanianie do żebractwa] - Art. 104. - Kodeks wykroczeń. Kto skłania do żebrania małoletniego lub osobę bezradną albo pozostającą w stosunku zależności od niego lub oddaną pod jego opiekę, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny. oraz art. 58. [Żebractwo w miejscu publicznym] § 1. Kto, mając środki egzystencji lub będąc zdolny do pracy, żebrze w miejscu publicznym, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1500 złotych albo karze nagany. § 2. Kto żebrze w miejscu publicznym w sposób natarczywy lub oszukańczy, podlega karze aresztu albo ograniczenia wolności. oraz Art. 160 Kodeksu Karnego. Kto naraża człowieka (dziecko) na bezpośrednie niebezpieczeństwo.................(chodzenie nocą po ulicach).......... Wstydźcie się rodzice narażający swoje dzieci na niebezpieczeństwo i nakłaniający do żebractwa. Wstydźcie się.
44. Dodane przez Imię nie ma znaczenia, w dniu - 02-11-2024 22:03 Chciałbym zapytać rodziców z osiedla Grzybowo czy znalazły w cukierkach które przyniosły dzieci też szpilki? Uważam, że takie coś już spokojnie pod kajdanki podchodzi ale zastanawia mnie dlaczego nikt więcej tego nie zgłasza? A dzieci tam naprawdę dużo chodziło. Bardzo proszę osoby z osiedla Grzybowo o odpowiedź
45. Dodane przez Darek, w dniu - 02-11-2024 22:08 (...) podłość nie znagranic .
46. Dodane przez ona ja, w dniu - 02-11-2024 22:10 Nie popieram .To bardzo brutalna forma oduczania łakomstwa i żebractwa. Są łagodniejsze sposoby. Choćby kary dla rodziców narażających swoje dzieci na cukrzycę, nawyk żebrania (roszczeniowść) i zaczepki na ulicy ze strony osób niebezpiecznych dla nieletnich. .
47. Dodane przez robi, w dniu - 02-11-2024 22:22 ja bym proponował kupić w sklepie ile to kosztuje że dziecko musi żebrać 800 plus
48. Dodane przez Oj, w dniu - 02-11-2024 22:31 Myśląc nad tym co się stało to dochodzę do wniosku że te przedmioty metalowe w cukierkach i tak były "dość łagodne". Równie dobrze można było do cukierków wstrzyknąć jakąś truciznę lub narkotyki i wtedy dziecko mogłoby mieć większy problem zdrowotny.
49. Dodane przez Obserwator, w dniu - 02-11-2024 22:45 Pamiętajmy że czasy mamy co raz bardziej dziwne .Można się wszystkiego spodziewać dlatego uważam że nie jest to bezpieczne . Lepiej kupić dziecku cukierki i niech siedzi w domu .Jest to przykre ale niestety...taka mamy rzeczywistość.Mamy też napływ różnych narodowości. Ten kto coś takiego zrobił powinien za to poprostu siedzieć. Niestety w Naszej rzeczywistości zamykają niewinnych a przestępcy dalej chodzą. Nieudolność jest na każdym kroku. Można tylko się cieszyć ze nie doszło do nieszczęścia w tym przypadku .
50. Dodane przez DO RODZICÓW, w dniu - 02-11-2024 23:03 Czyn godny potępienia, powinni go znaleźć i ukarać.
Ale z drugiej strony DRODZY RODZICE! Mówimy dzieciakom w domu, w przedszkolu czy w szkole żeby nie brać cukierków od obcych, nie kontaktować się z nimi, nie rozmawiać itd.
Po czym przychodzi 31.10 i Halloween i nagle wszyscy mają klapki na oczach! Wysyłamy dzieciaki do obcych domów i ludzi po cukierki.
Po pierwsze nigdy nie wiemy co to są za cukierki i skąd pochodzą. Przecież one mogą być obsypanym jakimś proszkiem ktorego wcale nie widać.
Po drugie nigdy nie wiemy kto jest po drugiej stronie, jak otworzy jakiś gwałciciel czy pedofil to tragedia murowana.
Dlatego apeluje do wszystkich rodziców MYSLEĆ!!!! Jak widać czubków w tych czasach nie brakuje więc nie rozumiem po co narażać na niebezpieczeństwo własne dzieci!!!!
51. Dodane przez XD, w dniu - 02-11-2024 23:07 Po te cukierki chodzi się do domów które obchodzą halloween a nie do kazdego!
A można to rozpoznać w prosty sposób, Ci co obchodzą to mają przystrojone domy. I tak to działa w UK czy USA.
W Polsce jest pewien problem gdyż to nie nasze święto, a wręcz jest nam narzucane przez konsumpcję, komercje oraz mało kreatywne mamuśki które szukają zabawy/zajęcia dla swoich pociech.
52. Dodane przez Fajnie było, w dniu - 02-11-2024 23:12 Fajna zabawa. Pośmialiśmy się, były cukierki i psikusy.
A kiedy rodzice tych dzieci stawia się by posprzątać mąkę i inne pozostałości po tym święcie z klatek?
Ulica Grunwaldzka wciąż czeka !!!!!
53. Dodane przez Sześć Może...!, w dniu - 02-11-2024 23:13 Jak to mówią...,TONĄCY BRZYDKO SIĘ CHWYTA...to o patokato.Wiara w mity zaczyna szorować...jak murena denna.
54. Dodane przez sceptyk, w dniu - 03-11-2024 00:15 Gdyby to się zdarzyło w jednym miejscu w kraju pewnie bym uwierzył, ale wysyp takich "informacji" i wszędzie zdjęcia ... ?Szczęsliwym trafem żadne dziecko sie nie poraniło, takie przezorne, wszędzie dały rodzicom cukierki do sprawdzenia przed spozyciem? Tak, Policja powinna sie tym zająć, kazdym aspektem tej sprawy, bo tutaj wiele paragrafów może byc w użyciu, nawet "ruskich" bym z góry nie skreślał.
55. Dodane przez x, w dniu - 03-11-2024 00:50 Do Ola, kom. 21, 24. To w końcu było to "natrenstwo" czy "natręstwo"? Rense opadajom. Ręse też opadajom.
56. Dodane przez Rafal, w dniu - 03-11-2024 01:30 Prokurator za to bezwzględnie. Rozumiem, że ktoś może celebracji tego dnia nie uznawać, ale to próba okaleczenia dzieci i powinna być srogo ukarana. Co trzeba mieć w głowie by zrobić coś takiego??????
57. Dodane przez Joanna, w dniu - 03-11-2024 01:42 Skoro w innych miastach też to w takim razie cukierki są nadziewane szpilkami w miejscu produkcji zweryfikować czy to ten sam gatunek cukierków.
58. Dodane przez JFK, w dniu - 03-11-2024 02:58 W tym roku się chyba zmówili. Podobne historie opisują Niemcy i Francuzi. I wszyscy tylko gwoździe i szpilki znajdują. Przypadek, czy znowu historie z d. wyjęte?
59. Dodane przez Wiesiek z Lipowej, w dniu - 03-11-2024 03:05 przeczytalem wpisy do polowy ,przykre to wszystko bo to Polak Polakowi dzis a nie ludzie ludziom gotuja taki los jak to w licealnej lekturze stalo, ale jako ponad 70-latek geba mi sie smiala caly czas gdyby nie uszy to naokraglo. Reasumujac : dosyc oglupiania bezstresowego wychowania bez dekalogu, bez moralnosci pokoleniom nam starym ukradzionych oznaczonych dzis X , Y, Z, alfa itd. ani do roboty ani do nauki poprostu asocjalnych. Polska ginie a gnidy po domach chodza , dzwonia i jajami rzucaja. Juz was wyszczepiono wielu niewinnych zeszlo z tego swiata bo uwiezylo w tzw szczepionke, ale wiedzcie , ze caly czas bylderbergia masonska "pracuje w pocie czulka" i trucizna nie w cukierkach ale z nieba spada i sami sobie ja kupujecie niekiedy za szlachetnie zarobione bo opodatkowane pjuniandze, jak mawial przed paru laty ministrant od finansow niejaki Rostowski a cukierki byly pewnie przeznaczone dla pupilowchodzacych z panem/paniami na 10- cio metrowej nowoczesnej smyczy i zalatwiajacych sie przed domkami , wjazdami do garazy na Grzybowie. Juz to kiedys bylo tak podejrzewam cukiereczki byly dla pieskow aby psiarze na bacznosci sie mieli i w niebo nie patrzyli jak piesuuuu rabie kupe pod drzwiami sasiada. Wiem widzialem pomieszkuje w dzielnicy sedziowskiej niepowiem gdzie i niestety tacy ze stanowisk z imunitetem co to nieswoje 50 zlotych potrafia klientowi zabrac na "Cepeenie" , twierdzac , ze to jego.
60. Dodane przez do onej 46., w dniu - 03-11-2024 03:45 Jeśli myslisz, że cukrzyca to od jedzenia cukierków...to się troche wyedukuj. Ale fakt, że ktos wpadl na taki pomysł...straszne.
61. Dodane przez On..., w dniu - 03-11-2024 05:36 Rodzic do dziecka w teorii - pamiętaj, nie otwieraj obcym, nie przyjmuj czekoladek od obcych ludzi. Nie rozmawiaj z nieznajomym. Nie idź z obcą osobą itd. Rodzic w praktyce- prowadzi dzieci po zmroku do obcych ludzi i bierze od nich słodycze.
62. Dodane przez Matka, w dniu - 03-11-2024 05:49 Mój 10 letni syn powiedział.... mamo uczycie nas żebyśmy nie brali od obcych słodyczy. A tutaj sami wypychyja dzieci na niebezpieczenstwo. Przecież to nawet nie jest swieto polskie.
63. Dodane przez Do kom 24, w dniu - 03-11-2024 06:53 Jak katolik nie chce natręctwa to niech mi pod oknami jego kościół nie nawala dzwonami co godzinę!
64. Dodane przez Obywatel, w dniu - 03-11-2024 07:17 Lewaccy pseudo rodzice wysylaja dzieci na zebry po domach. Te bezrefleksyjnie niszcza czyjas wlasnosc. W takim razie czego sie spodziewaliscie ? Trafil sie zj** z drugiej strony i odpowiedzial tym samym... Moze za rok 90% tych dzieci zostanie w domu.
65. Dodane przez Mark, w dniu - 03-11-2024 07:38 Czytając niektóre komentarze, należy się zastanawiać co ludzie mają w głowach. Co ten zwyczaj ma wspólnego z katolikami, kościołem czy polityką. Nim co napiszesz jeden z drugim to pomyśl a jak nie potrafisz to nie pisz nic. Typowy polski zaścianek. Każdy może się bawić jak chce i kiedy chce ! Nikt nikogo nie zmusza do uczestnictwa w zabawie. Najmniej jest ważne, czy ktoś akceptuję ten zwyczaj czy nie.
66. Dodane przez Nie katolik, w dniu - 03-11-2024 07:42 Czyżby wraca Inkwizycja... A jeszcze nie rozliczono zbrodni z przeszłości.
67. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-11-2024 07:57 W życiu nigdy ze swoim dzieckiem nie chodził bym po domach i żebrał cukierki.Przecież to bez sensu co rodziców nie stać na słodycze ?Czy dla dzieci naprawdę jest to fajna zabawa ?Niech się przebierają ,niech miasto np.zrobi spotkanie w trapezie dla dzieci i tam miasto niech organizuje konkursy,wybory najpiękniejszego przebrania itp.
68. Dodane przez do kom.62, w dniu - 03-11-2024 08:21 Ale masz wyobrażnię. haha
69. Dodane przez Do 48, w dniu - 03-11-2024 08:22 Co za bzdury piszesz ! Szpilki,igły dość łagodne ? To poważne niebezpieczeństwo dla życia. Może to Ty robiłeś, a teraz się tłumaczysz ? Niech Cię sprawdzą!
70. Dodane przez Motocyklista, w dniu - 03-11-2024 08:25 Do 64 ty bezduszny patoprawiaku mam nadzieję że za ten wpis zostaniesz namierzony i ukarany.Myślę z brałeś w tym udział a teraz wypisujesz swoje wypociny . Nie chcesz dać nie otwieraj drzwi nie dawaj a nie karmisz dzieci szpilkami ty wykolejony człowieku. Wstyd.
71. Dodane przez ., w dniu - 03-11-2024 08:31 Dzwonienie skarbonkami na OŚP, zbieranie cukierków na helloween, to nic innego jak namawianie do żebractwa a na to jest paragraf drodzy ogłupieni pracą, botoksem i długimi paznokietami rodzice. rt. 58. [Żebractwo w miejscu publicznym] § 1. Kto, mając środki egzystencji lub będąc zdolny do pracy, żebrze w miejscu publicznym, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1500 złotych albo karze nagany. § 2. Kto żebrze w miejscu publicznym w sposób natarczywy lub oszukańczy, podlega karze aresztu albo ograniczenia wolności. oraz Art. 160 Kodeksu Karnego. Kto naraża człowieka (dziecko) na bezpośrednie niebezpieczeństwo.................(chodzenie nocą po ulicach)
72. Dodane przez Baba, w dniu - 03-11-2024 08:47 Odczepcie się (...) od katolików. Ci po prostu nie wpuszczają nikogo do domów lub wywieszają kartki , że nie obchodza tej imprezy. Naoglądali sie horrorów o halloween i teraz ktoś taki robi kretyńskie i niebezpieczne "psikusy". Sami naważyliście piwa propagując tą imprezę ( nie święto ) a teraz zbieracie tego owoce. Co będzie za rok ? Rytualne mordy ?
73. Dodane przez Policja?, w dniu - 03-11-2024 08:54 Oczywiście komentarz o policji elka nie publikuje.. A pyta je brzmiało co policja zrobi w tej sprawie? W innych takich sytuacjach szukają takich ludzi a u nas??
74. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 03-11-2024 09:01 "§ 1. Kto, mając środki egzystencji lub będąc zdolny do pracy, żebrze w miejscu publicznym, podlega karze ograniczenia wolności ...". Ja tam nie widziałem księżulków bez środków egzystencji - ale może się mylę? Czyli dzwonienie koszyczkami, tacami, itp. w kościółku lub przed kościółkiem, to Okej?
75. Dodane przez Do 60, w dniu - 03-11-2024 09:28 Sam się wyedykuj. Nadmiar węglowodanów to prosta droga do nadwagi i dalej do otyłości. A to już jest przyczyną cukrzycy typu B.
76. Dodane przez Smutne, w dniu - 03-11-2024 09:35 Dziwne są niektóre komentarze tzw. "antylewackie", które wskazują, że ludzie się totalnie pogubili i nie odróżniają już niczego. Czy jak nam się coś osobiście nie podoba to należy to nazwać lewackim? Wszytko im się zlewa w papkę. Halloween to zwykła zabawa, a nie żadne żebractwo. Przecież tych rodziców stać na cukierki i zapewne nie ma w tych domach problemów ze słodyczami. Dziś to jest tak dostępne "dobro", że dzieciom się już zapewne przejadły. W ten konkretny dzień chodzi zupełnie o coś innego. Dzieci się przebierają w "straszne" stroje i chodzą sobie od domu do domu w wesołej atmosferze, licząc na uśmiech ze strony gospodarzy tych domów. Przecież w polskiej kulturze mamy podobne obyczaje po świętach Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Kolędnicy chodzą i zbierają , po dyngusie chodzi się zbiera się jajka. W takim razie zapytać można przekornie. A cóż to nie mają pieniędzy na jajka i muszą chodzić na żebry? Nie, oni się bawią. Zabawa to słowo klucz. Niestety część ludzi jest zgorzkniałych i nie umie i nie chce się bawić. Co więcej niektórzy w ten sposób walczą o "polskość", co też świadczy o poziomie ogłupienia naszego społeczeństwa. Co do wyrządzanych szkód przez dzieci. Najwyżej posypią im te drzwi mąką. To nie są zniszczenia nieodwracalne. To są po prostu te ich małe psikusy. Rodzice powinni natomiast dzieci wyczulić na to, że są różni ludzie ma świecie. Myślę, że te incydenty były dla tych dzieci ważną lekcją życia. Nie wszyscy ludzie są tacy jak my. Nie wszyscy chcą się z nami bawić. Są też ludzie niebezpieczni, którzy są w stanie posunąć się do zrobienia nam krzywdy. Rodzicom proponuje stać gdzieś w odwodzie w trakcie tej zabawy i mieć oko na swoje pociechy. Nie puszczać samych dziewczynek i chłopców do obcych domów. Rzeczywiście nigdy nie wiadomo, kto tam mieszka. Ten miły pan, który codziennie mówi nam dzień dobry może mieć swoje drugie mroczne oblicze. Tu przyznaję rację. Dzieci należy mieć na oku. Szczególnie te maluchy, które rwą się do tej zabawy. A cukierki skontrolować. Może zamiast cukierków wymyślić inną formę, naszą własną polską? Taką, która będzie bezpieczna? Po tych przykładach z tego roku może okazać się bowiem, że kreatywność zwyrodnialców nie ma granic i ktoś do produktu spożywczego doda coś co przy nagryzieniu nie będzie widoczne, a równie szkodliwe lub zabójcze. Sprawa jest do przemyślenia.
77. Dodane przez Do 74, w dniu - 03-11-2024 09:38 W punkt.
78. Dodane przez Halina, w dniu - 03-11-2024 09:51 Popieram komentarz nr 51 i 72
79. Dodane przez 71, w dniu - 03-11-2024 09:51 Skoro już jesteś taki prawnik i paragrafami rzucasz to się doucz. Muszą być spełnione przesłanki, żeby przypisać odpowiedzialność sprawcy. Co innego stanie w jakimś miejscu i żebranie (tak wykorzystuje dzieci do tego celu pewna nacja) a co innego chodzenie ale grupie i zabawa w Halloween. Żaden sąd Ci tego nie przyklepie. Co innego już niszczenie mienia, zakłócenie ciszy nocnej czy miru domowego. Bo jeśli ta załóżmy grupka dzieciaków kulturalnie chodzi poprzebierana po tych domach i jedynym psikusem są rozsypane liście przed drzwiami albo nie wiem, trociny, to jeszcze jest to dla mnie akceptowalne. Natomiast jeśli jakiś dzieciak użyje farby, śrubokręta czy jajek bo wydaje mu się że on dziś może dokazać to wtedy należaloby faktycznie użyć paragrafu i dzieciaka i rodzica wyprostować. Ja tego święta osobiście nie popieram. Nie pozwolił bym swoim dzieciom chodzić po domach i bawić się w tą glupią gre. Czy Wy drodzy państwo myślicie że dzieciaki liczą na te cukierki czy jednak większa frajda jest sytuacja w której ktoś tych cukierków nie daje?? Zastanówcie się czy nie wychowujecie przyszłych wandali. Nie wolno niszczyć czyjegoś mienia i zasłaniać się jakimiś obrzędami. Tak na to wtedy są paragrafy.
80. Dodane przez do 74, w dniu - 03-11-2024 10:00 Zbieranie "na tacę" to nie żebry, tylko racjonalna i należna opłata za duszpasterską posługę. Odprawianie mszy, głoszenie kazań, odmawianie pacierzy, udzielanie błogosławieństw, mordęga spowiedzi, pielgrzymi, drogi krzyżowe, lekcje religii, to wszystko ciężka praca. A Ty chciałbyś mieć to wszystko za darmo.
81. Dodane przez Do 73, w dniu - 03-11-2024 10:06 A czego Ty oczekujesz od policji. Za dużo się CSI naoglądałes w telewizji. Co ma policja też chodzić i zbierać cukierki czy czego oczekujesz? Może odciski palców ma badać ze sreberek. Pomysł człowieku trochę. Jeśli dzieciaki szły od chaty do chaty to musieliby iść dokładnie tą samą drogą i każdego mieszkańca grzecznie zapytać czy były wczoraj tutaj dzieci i zbierały cukierki? I wtedy klient odpowiada. Uwaga kilka wersji: Pierwsza: Były. Cukierków nie dostały i strasznie naśmiecily. A przy okazji Proszę o dane tych dzieciakow, bo oczekuje, że dzisiaj to posprzątają. Lub Druga wersja : Były cukierków nie dostały. I sobie poszły. Nie nie mam gwoździ w garażu. Lub trzecia: Były cukierków nie dostały, ale tak mam gwoździe w garażu, a o co chodzi? Lub Czwarta: Były, Dałem im 5 cukierków, ale nie pamiętam producenta. Nie nie kładłem gwoździ, a tak trzeba? Lub Piąta: Były. Dałem 7 cukierków. 3 krówki i 4 Marcepany. Nie, nie mam gwoździ. Ale syn ma to mogę przedzwonić żeby Państwu pożyczył....
Rozumiesz? Sprawca powie że dał cukierki - a jakie to nie pamięta. 4 lub 5 szt. I tyle. Co Ci może teraz Policja zrobić. Pomyśl trochę. To nie Rudy z CSI z Polsatu.
reklama
82. Dodane przez Leszno, w dniu - 03-11-2024 10:18 JAK NA.MOJE TO USTAWKA NA CAŁĄ POLSKE GDZIES W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH MUSIAL BYC JAKIŚ APEL ZEBY TO ROBIC ZZBYT DUZO INCYDENTOW ....WCZESNIEJ TAK NIE BYLO
83. Dodane przez do kom79, w dniu - 03-11-2024 10:23 Przesłanka w stosunku do żebrzącego dziecka zostaje spełniona choćby tu : § 2. Kto żebrze w miejscu publicznym w sposób natarczywy lub oszukańczy, podlega karze aresztu albo ograniczenia wolności. =========== natarczywość - wielokrotne napraszanie się sposób oszukańczy - przebieranie się.
84. Dodane przez Parafianin, w dniu - 03-11-2024 10:25 a teraz na pewno ten, co to zrobił siedzi dumny, czyta te pochlebne komentarze swoich katolickich kolegów z pierwszej ławki z niedzielnej mszy, i zaraz w tej ławce zasiądzie, oczywiście przyjmując pod koniec mszy sakrament komunii św. Życzę, abyście kiedyś jedząc Wasz chleb powszedni natknęli się na kawał żyletki lub szkła. I tak dla Waszej informacji, Helloween jest mi obojętne, ale już postepowanie tego, co nafaszerował cukierki szpilkami, nie. Miłej błogosławionej niedzieli życzę ;-)
85. Dodane przez Guru, w dniu - 03-11-2024 10:27 Za rok: PIENIĄDZE ALBO ŻYCIE!
86. Dodane przez Do 83, w dniu - 03-11-2024 10:33 Naprawdę widzę, że wierzysz w to co piszesz. Pokaż mi są który bez rozpoznania w jakim środowisku wychowuje się dziecko i w jakim celu i sytuacji niby żebrał te cukierki skorzysta z tego paragrafu..... Proszę Cię. Pomyśl przez chwilkę...
87. Dodane przez Sąsiedzi tego potwora, w dniu - 03-11-2024 10:36 Katolicka tolerancja, miłość i empatia objawiła się w tym zwyrodnialcu, który to zrobił. To, ze cos mi się nie podoba, nie akceptuje tego, nie upoważnia mnie do takiego postepowania, jak to miało miejsce na Grzybowie. A wszystko to w imię Boga zapewne
88. Dodane przez do kom 76, w dniu - 03-11-2024 10:44 Mylisz się. Kolędowanie na Szczodre Gody (Boże Narodzenie) i zbieranie jajek i kołaczy na Jare Gody ( Wielkanoc), to nie jest jakiś tam wymyślony katolicki obyczaj, lecz starosłowiański zwyczaj podyktowany biedą . Wioska dawała szansę biednym rodzinom aby w godny sposób pod przykrywką zabawy, nazbierania przy pomocy swoich dzieci trochę jadła na święta przesilenia. Poza tym Twoje twierdzenie, że Boże Narodzenie i Wielkanoc to polskie święta też jest fałszywe. To święta narzucone Polakom pod krwawym przymusem przez Watykan.
89. Dodane przez ,, w dniu - 03-11-2024 10:48 Kto kosą wojuje i za śmierć się przebiera, ten od kosy ginie.
90. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 03-11-2024 10:52 A gdzie napisane w szatańskim piśmie, że cukierek psikusem być nie może być. Wiśnia ma pestkę. Rodziców chyba opentało skoro dzieci samopas w miasto posyłają. Ja bym im za taki numer 800+zabrał a nawet dziadkowe. Pieniądze biorą a dzieci nie pilnują! Wszystko może być w takiej zbieraninie: pigułka gwałtu, viagra, psychotropy. Dziwne, że w szkołach na wywiadówkach Owsiak nie naucza aby nie brać od nieznajomych. Po prostu szok! Psycholog w każdej szkole a dzieci i rodzice nieuświadomieni! Wychowanie seksualne się maży a pozyskiwania żywności jeszcze nie opanowali.
91. Dodane przez abc, w dniu - 03-11-2024 11:00 Ludzie szczujecie tutaj na siebie, katolik niekatolik, a to dzieciaki i młodzież w calej PLorganizowala czelencz. Może warto sprawdzić czym zajmują się Wasze dzieci i te z lewej i te z prawej strony.
92. Dodane przez Do 87, w dniu - 03-11-2024 11:00 Jak to szybko można katolikowi łatkę przykleić. A może to przypadek? Służby celne transport cukierków z Indii zatrzymały. Jedno jest pewne.nie był to atak na Żydów bo ci tylko koszerne jedzą.
93. Dodane przez Lewak, w dniu - 03-11-2024 11:02 Ktoś włożył szpilkę w cukierka, a dostało się Chrystusowi. No powiem szczerze, że ja już pewnie nie doczekam, ale mówcie i róbcie tak dalej, a kobiety będą nosić burki i szorować modlić się do meczetu. Ale to już nie dla chętnych wtedy będzie.... Islam sami tutaj zapraszamy tak samo jak sami dążymy do multikulti, bo zwyczajnie robić nie ma już komu. Ale to się zemści, nie od razu ,stopniowo za parędziesiąt lat. 2-3 pokolenia.No coś będą mogli nas później kamieniować,że to przez teraźniejsze spoleczeństwo Polacy mają taki a nie inny los. Przecież inne kraje już to przerabiają.
94. Dodane przez Do 80, w dniu - 03-11-2024 11:03 Nie. Ja osobiście tego nie chcę. To mnie nie rajcuje. Klęczenie przed obcym mężczyzną (np. protestanci takich form nie uznają korzenia się człowieka przed człowiekiem) , nieprzygotowanym w żaden sposób do udzielania mi porad i słuchanie jak opowiada o moralności, a w następnym dniu czytam w gazecie o wyczynach jego braci w wierze również duchownych w Sosnowcu za te pieniądze "uzbierane". Tacy ludzie czynią "posługi" w trudzie i znoju? Ciężką mają pracę? Może popatrz jak się godnie prezentują w swoich Mercedesach i Bentleyach, jak jadaja, jak piją jakie piękne buty i zegarki noszą, jaką mają obsługę z prawa i lewa na plebaniach i jak te plebanię ociekają luksusem. Nie żartuj sobie z poważnych ludzi. To wszystko z tych "dobrowolnych datków" nieobciążonych podatkiem.
95. Dodane przez twardy do87, w dniu - 03-11-2024 11:04 rozum wyprany i lewacki szukaj winnych u swoich kumpli
96. Dodane przez Do 83, w dniu - 03-11-2024 11:06 Czy nie widzisz groteskowości tego co piszesz?
97. Dodane przez katolik, w dniu - 03-11-2024 11:07 Z niecierpliwością co roku czekam na halloween, ponieważ pozbywam się wtedy wszystkich przeterminowanych cukierków i wyrobów czekoladopodobnych. Nie trzymam tych wyrobów w jakimś super sterylnym miejscu, bo i tak są przeterminowane, ale przynajmniej nie wkładam do nich szpilek i nie smaruję dziwnym brązowym mazidłem.
98. Dodane przez renne, w dniu - 03-11-2024 11:13 zbieractwo maja 800 to na ckierki nie starczy patplogia
99. Dodane przez Rany, w dniu - 03-11-2024 11:15 Tacy są miastowi. Na wsi się takie coś nie wydarza.
100. Dodane przez Motocyklista, w dniu - 03-11-2024 11:29 Do 98 do szkoły było pod górkę co nie ?.
101. Dodane przez Do 94 kompleks, w dniu - 03-11-2024 11:51 Oj widzę, że serduszko boli o te Bentleye i Mercedesy ? Co Tobie do tego, skoro do kościoła nie chodzisz, w Boga nie wierzysz i na tacę nie dajesz. Zostań przy swojej lewackiej ideologii i lewackim bogu i nie pouczaj katolików jak mają żyć i ile dawać. Daję na tacę właśnie po to, żeby mój ksiądz miał się dobrze, jeździł mercedesem i żeby w niczym mu nie zbywało. Taki mój kaprys.
102. Dodane przez do kom 87, w dniu - 03-11-2024 11:57 NIKT NIE POPIERA SZPILEK, ALE Pytanie - KTO KAZAŁ CHODZIĆ PO DOMACH I ŻEBRAĆ? ŻEBRACTWO W POLSCE JEST KARALNE ALE WSZYSCY DAJĄ NA NIE PRZYZWOLENIE, NP CIĄGLE ZBIERANIE CZEGOŚĆ... NAJLEPIEJ KASA... Czy dopiero teraz rodzic boi się odpowiedzialności za swoje dziecko, że je tam wysłał lub wystarczy, ze wiedział i nie zareagował? Pewnie jeszcze szykował kreacje... A swoją drogą ciekawe, kto w takiej sytuacji ponosi odpowiedzialność za życie i zdrowie dziecka? Przecież nastąpiło naruszenie miru domowego i nikt nie zmuszał do zabierania a tym bardziej jedzenia czegokolwiek!
103. Dodane przez /, w dniu - 03-11-2024 11:57 Tak to się kończy, gdy zapracowany ojciec dorabia na trzeciej fusze, żeby zarobić na spłatę kredytu i nie wie co dzieje sie w domu a wynudzone, wybotoksowane żoncie prześcigają się z koleżankami z osiedla, która lepiej przebierze malucha i porobi fotki na pejsa.
104. Dodane przez Xd, w dniu - 03-11-2024 11:59 A dlaczego ów ojciec z taką sprawą dzwoni do elki ,a nie zgłasza sprawy na policję?O co właściwie chodzi w tej sprawie?Cała ta sprawa to prawda czy fałsz?Skoro dużo dzieci chodziło,to tylko szpilki miała jedna dziewczynka?
105. Dodane przez do 96, w dniu - 03-11-2024 12:10 Temida jest ślepa i gdyby ktoś chciał (przeciwko komuś) zastosować to prawo dosłownie, mógłby w oparciu o wskazane wyżej paragrafy. a) ukarać dziecko b) ukarać rodzica z odebraniem praw rodzicielskich włącznie.
reklama
106. Dodane przez do kom 104, w dniu - 03-11-2024 12:16 Prawdopodobnie w tej sprawie chodzi o to, że szpilka była tylko jedna, ale za to spora część czekoladowych cukierków miała dziwny smak, i wyglądały jakby były umoczone w jakiejś dziwnej brązowej "polewie?".
107. Dodane przez Afroeuropeista, w dniu - 03-11-2024 12:36 ci miastowi to właśnie wioskowi, których tu pełno stąd tyle chamstwa i prostactwa które się wylało na ulice miast w tym w lesznie
108. Dodane przez Do 101, w dniu - 03-11-2024 12:45 Prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne niźli bogaty zazna Królestwa Niebieskiego. Oj będą się przez Ciebie kapryśniku w piekle poniewierać
109. Dodane przez Do 104, w dniu - 03-11-2024 12:47 Żeby przestrzec innych rodziców. Teraz rozumiesz owego Ojca? Sprawa jest bulwersująca i słusznie, że zadzwonił.
110. Dodane przez Do 101, w dniu - 03-11-2024 13:05 Czyli jesteś współodpowiedzialny za zło, które dzieje się w kościele katolickim. Wspierasz finansowo organizacje, która ma na koncie pedofilię, nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu, łamanie V, VI i VII, VIII IX i X przykazania przez nich. Taki Twój kaprys. Jasne.
111. Dodane przez Epidemiolog, w dniu - 03-11-2024 13:05 Był Covid, był spokój. Teraz Cowid ukrywają bo kasy nie mają. A fani KO dzieci po cukierki wysyłają.
112. Dodane przez Konrad, w dniu - 03-11-2024 13:19 PAX między chrześcijany !
113. Dodane przez Do 112, w dniu - 03-11-2024 13:43 Nie każdy wierzący jest chrześcijaninem, choć go ochrzcili na siłę, bez jego zgody. Ale masz rację - PAX. Make peace not war.
114. Dodane przez do kom 110, w dniu - 03-11-2024 13:50 Wolę wspierać mojego księdza który lubi się pośmiać a przy tym dobrze wypić i zakąsić, niż lewackie trendy LGBT ze swoją dwupłciowością, pedofilstwem i demoralizacją. Zaczynam mieć coraz większe podejrzenia, że wysmarowanie nieokreśloną substancją czekoladek i włożenie do środka szpilek, to prowokacja pewnych środowisk, które próbują skierować winę na katolików.
115. Dodane przez Do 70, w dniu - 03-11-2024 14:19 Ty(...) ze scigacza. Obys skonczyl na jakims drzewie zanim kogos postronnego zabijesz
116. Dodane przez Miały być psikusy to były, w dniu - 03-11-2024 14:36 Najpierw puszczają dzieci na żebractwo po domach a potem lament. Były psikusy to były. A jak wytłumaczy banda rozwrzeszczanych gówniarzy porozbijane jajka na domach i po klatkach schodowych? Wysmarowane drzwi piankami do golenia i innym dziadostwem. Czemu policja na to nie reaguje, tak jak na wrzucane pomiędzy bloki petardy??? Nikt nie słyszał. Jak kiedyś któryś gówniarz dostanie za psikusy gazem pieprzowym lub innym gównem między oczy to może patorodzice się w końcu opamiętają. Zabawa zabawą, ale są pewne granice! Ludzie już mają dość! Jak ktoś nie otwiera drzwi to uszanuj to! Kup dziecku kilo cukierków i zjedz je z nim w domu i porozmawiaj z nim o życiu, a nie przyzwyczajaj do rozrób na ulicach i po domach!
117. Dodane przez O!, w dniu - 03-11-2024 14:59 Po pierwsze:Coś takiego jest dla mnie nie do pomyślenia! Jakim trzeba być zwyrodnialcem, żeby tak narażać dzieciaki!? Po drugie:Czego uczymy dzieci - szantażu. Nie dasz cukierka to ja ci pokażę! Bawcie się, ale na własne konto - na zamkniętych imprezach, czy też zorganizowanych na wolnym powietrzu, ale nie dobijajcie się do drzwi ludzi, którzy nie chcą w tym uczestniczyć. I nie stosujcie szantażu emocjonalnego.
118. Dodane przez Ok, w dniu - 03-11-2024 15:27 Koniec? Pax. Jak się uwezmą do do ukichanej śmierci będą ujeżdżać. Pax.
119. Dodane przez Do 114, w dniu - 03-11-2024 15:42 Oczywiście pax. Mówię to w duchu pokoju i bez emocji.
Rozszyfrujemy Ci skrót LGBT, bo być może nie wiesz co on oznacza.
L - lesbijki G - geje B- biseksualiści T- transseksualiści
A teraz przypomnij sobie, do której z tych grup można zaliczyć naszych polskich i nie tylko polskich księży skandalistów.
Piąta kolumna LGBT? Udają, że są kimś kim nie są? Jaką masz pewność, że Twój ksiądz od zakrapianej biesiady taki wesoły i radosny nie należy do którejś z tych opcji? Zastanów się z kim biesiadujesz. Może on tylko Cię urabia przed. Może nawet nie pamiętasz po tych imprezach co się na nich działo ( pigułka)? .
Pax vobiscum.
120. Dodane przez ha,ha,ha, w dniu - 03-11-2024 15:50 A przestrzegała Konfederacja, żeby kultywować nasze polskie święta i obyczaje i nie zastępować ich lewackimi protezami w stylu helloween, które kult zmarłych zamiast traktować z szacunkiem, obśmiewają i trywializują. Chcieliśta, to mata. Mam tylko na dzieję, że ta wyżej opisywana brązowa "polewa" na cukierkach to nie było to, co jako pierwsze przyszło mi na myśl. Bo dla konsumentów byłoby to niefajnie.
121. Dodane przez swd, w dniu - 03-11-2024 16:08 to może być ta sama osoba co wpina gwoździe w kiełbasy - jak dla mnie to może być jakaś osoba chora psychiczna. Proponuje przewertować listę takich osób które mieszkają w Lesznie i okolicy. Uderz w stół a nożyce się odezwą.
122. Dodane przez Do 114, w dniu - 03-11-2024 16:15 Ty rozumiesz co napisałeś? Nie sądzę. Szkoda słów. To w kościele są afery pedofilskie, a w Sosnowcu bawili się księża geje. Kto jest bardziej lewacki, bo myślę, że Twoi ulubieńcy. Tylko się maskują. Ale im czasem nie wychodzi.
123. Dodane przez 117, w dniu - 03-11-2024 16:16 Łażenie z tacą po kościele to też szantaż emocjonalny.
124. Dodane przez Do 114, w dniu - 03-11-2024 16:22 LG TB najwięcej panoszą się na plebaniach na przykład w Dąbrowie Górniczej, Sosnowcu i Drobninie . Wyobraź sobie księdza pr zebranego za króliczka #
125. Dodane przez Do 102, w dniu - 03-11-2024 16:26 Dlaczego nie karaja księży chodzących po kolędzie, to również żebractwo.
126. Dodane przez 109, w dniu - 03-11-2024 16:27 To jak dostaniesz lanie od tych gówniarzy to też zadzwonisz do elki?Mądry inaczej.
127. Dodane przez Do 80, w dniu - 03-11-2024 16:29 Pan Jezus też miał cennik jak klechy?
128. Dodane przez Kierowva, w dniu - 03-11-2024 16:49 Do 115 podaj adres dałnie przyjadę porozmawiamy. Haha już się (...)?
129. Dodane przez Domownik, w dniu - 03-11-2024 17:00 A ja się pytam gdzie byli rodzice ?
130. Dodane przez Ros, w dniu - 03-11-2024 17:46 Na plebanię dzieci z halloween nie chodzą ale już po domach patocelebrytów i temu podobnych już tak. Takim to dopiero odbija i mogą różne draństwa robić.
131. Dodane przez Pati, w dniu - 03-11-2024 18:01 Jakim to trzeba być podłym człowiekiem żeby takie coś dzieciom robić. Nie chcesz nie dawaj . Przecież to zabawa a jak ktoś tego nie rozumie to najwyraźniej ma problemy ze zrozumieniem o co w tym tak dokładnie chodzi. Chore to!!
132. Dodane przez PL, w dniu - 03-11-2024 18:14 Jakby bóg istniał to by ukarał takich polskich pseudochrześcijan ażeby nie czynili takich zbrodni .
133. Dodane przez Do 132, w dniu - 03-11-2024 18:46 Istnieje Coś, w końcu Coś napędziło tą machinę jaką jest wszechświat i my w nim jako ten mały pyłek. Stworzyło i teraz obserwuje swoje dzieło? Albo nie obserwuje, bo natura tego Czegoś jest zupełnie inna niż sobie ją wyobrażamy. Może to jakiś Proces? A Bóg taki jakiego wyznają ludzie jest potrzebny ludziom, żeby dawać nadzieję, otuchę i ich koncentrować wokół jakiejś idei dobra, która zwycięży zło. W judaizmie jest to Bóg, który stwarza człowieka na swój obraz i podobieństwo. Chrześcijaństwo przejęło tę część mitu stworzenia. To oczywiście teoria, piękna i dobra potrzebna człowiekowi. Platoński świat idei. Jaka jest natura tego Czegoś co było pierwotnym zaczynem wszechświata, w tym także życia na ziemi, pozostaje jak na razie tajemnicą. Dokładnie wiemy jakie reakcje chemiczne miały miejsce w ciągu pierwszych trzech minut po Wielkim Wybuchu, bo je sobie odtworzyliśmy w skali mikro w laboratoriach. Trochę też w tym jest teoretyzowania, które jednak jest logiczne i daje się złączyć w ciąg przyczynowo-skutkowy. Natomiast wciąż nie wiemy dlaczego ten ciąg wydarzeń nastąpił. To jest zagadką naszego istnienia na tej planecie.
Bóg karzący nie jest Bogiem chrześcijan. To raczej Bóg judaistyczny karze. Chrześcijanie wierzą w Boga Miłosiernego, który wybacza. Na tym wg nich polega Cud Zbawienia, że Jezus Chrystus Syn Boga umarł na krzyżu za wszystkich grzeszników, dzięki czemu każdy z nich po śmierci dostąpi zbawienia. "Umarł na krzyżu dla naszego zbawienia" - fragment credo.
134. Dodane przez Oj oj, w dniu - 03-11-2024 18:54 Powiem tak 800 plus już nie starcza żeby dzieciom cukierki kupić ?? Tylko trzeba je na żebry wypuszczać, żeby niejednokrotnie w sposób chamski i natarczywy domagały się cukierków ??? Nie pochwalam tego nadziewania słodyczy ale nie pochwalam również chamstwa i natarczywości niektórych dzieci i młodych ludzi.
135. Dodane przez Do 88, w dniu - 03-11-2024 19:05 Obyczaj, który dziś nazywamy Halloween, a który jest w tej chwili obecny w formie zabawy na całym świecie, pochodzi z Irlandii i jest bardzo starym obyczajem celtyckim sięgającym czasów tzw. pogańskich. Natomiast już w średniowieczu dzieci i potrzebujący przebierali się w tym dniu i chodzili od domu do domu, śpiewając i prosząc o datki, jedzenie. Sami oferowali modlitwę w zamian. Wtedy też pojawił się obyczaj dawania im ciasteczek zwanych "soul cake" symbolizujących duszę uwolnione z czyśćca.
Jeśli chodzi o słowiańskie kolędowanie w Szczodre Gody to chodziło o zupełnie o coś innego, a mianowicie o zaklinanie magicznymi przyśpiewkami tzw. kolędami pomyślności na cały następny rok. Kolędnicy chodzili od gospodarza do gospodarza, byli to zazwyczaj młodzi ludzie z danej wsi, śpiewali przyśpiewki, recytowali wierszyki związane z zapewnieniem pomyślności. W zamian otrzymywali dary od gospodarzy. Nikt nie chciał nawet słyszeć o unikaniu obdarzenia kolędników, bo oznaczałoby to klęski i nieurodzaje oraz nieszczęścia wszelakie w nowym roku.
136. Dodane przez Szpilki, w dniu - 03-11-2024 19:30 To menstrim ma problem. Napewno cukierka ze szpilkom dziecko od księdza nie dostało.
137. Dodane przez do 132, w dniu - 03-11-2024 21:15 Bóg istnieje i czasami zdarza się, że karze tych którzy bezpodstawnie, bez dowodów rzucają oskarżenia na niewinnych ludzi.
138. Dodane przez DO 119, w dniu - 03-11-2024 21:22 Dziękuję za wyjaśnienie ale zapomniałeś o Q - osobach queerowych i wszystkich +
139. Dodane przez Niestety, w dniu - 03-11-2024 22:09 Pierwszy raz co pamiętałam i kupiłam owocowe galaretki, i niestety, nikt nie przyszedł. Mi ten zwyczaj się podoba, a przez jakiegoś patola to się chyba skończyło.
140. Dodane przez Jan, w dniu - 03-11-2024 22:36 A tyle się mówi,ostrzega żeby nie brać od obcych cukierków. Chyba teraz nauka nie pójdzie w las.
141. Dodane przez Fe, w dniu - 03-11-2024 23:36 A tyle się mówi, że cukier szkodzi. Nawet cukrownie w Polsce pozamykano dla zdrowotności. Jak można dziecko po cukierki wysłać w tej sytuacji
142. Dodane przez sas, w dniu - 04-11-2024 00:03 Branie czegokolwiek do jedzenia i picia od nieznanych osób jest ryzykowne.
143. Dodane przez Tomek, w dniu - 04-11-2024 00:23 Po Grzybowie chodzi więcej poprzebieranych dzieciaków niż jest mieszkańców. Mam już powyżej uszu tych niewychowanych osób. Kiedyś rozdawaliśmy cukierki ale od czasu kiedy zdewastowali nam elewacje i skrzynkę na listy odechciało się nam. Oczywiście idący z nimi rodzice mają w głębokim poważaniu ich karygodne zachowanie. Szpilki w cukierkach to przegięcie ale dewastowanie mienia to niby czym jest!
144. Dodane przez Prawdomówny, w dniu - 04-11-2024 02:58 To przykre co się stało. Halloween, to pogańskie święto - tradycja uwielbiana przez satanistów. My mamy swój "Bal Wszystkich Świętych" i takie wartości powinnyśmy przekazywać swoim pociechą. Najgorsi w tym wszystkim są rodzice, którzy to komercyjne święto z Ameryki promują wśród swoich dzieci - to smutne. Halloween to Święto Szatana, które wywołuje same nieszczęścia - dzisiaj cukierek ze szpilką, a jutro jakiś pedofil wciągnie dziecko do domu i zrobi mu krzywdę - rodzicu opamiętaj się i pilnuj swoje dziecko.
145. Dodane przez ABA, w dniu - 04-11-2024 07:38 Nie mieści mi się to w głowie. Jak ktoś nie chciał dawać to nie musiał.
146. Dodane przez zastanawiam się, w dniu - 04-11-2024 07:48 A nikt z Was nie wpadł na pomysł, że sami zainteresowani mogli nabić cukierki szpilkami i gwoździami i dla poklasku wrzucić do do internetu tylko po to by pokazać jaka to im się niby krzywda dzieje ??? Dlaczego żadne z dzieci tego nie zjadło bo zapewne nic nie było tylko rodzice rządni sensacji spreparowali dowody przeciwko bogu ducha winnym ludziom.
147. Dodane przez Gość, w dniu - 04-11-2024 08:06 Cukierek albo psikus- nauka szantażu drugiego czlowieka od wczesnych lat młodości?
148. Dodane przez Do komentujacych, w dniu - 04-11-2024 08:21 Jak łatwo Wam oskarzać ludzi wiadomej wiary. Czy były takie rzeczy w poprzednich latach? Zapominacie, że w naszym kraju jest coraz więcej obcokrajowców innych wyznań, także zmiencie płytę. Co do hallowen, cudze chwalicie swego nie znacie lub...nie chcecie znać.
149. Dodane przez Bartłomiej Bartolini, w dniu - 04-11-2024 10:15 Ależ się niektórzy znowu nakręcili na Kościół, a wszystko wskazuje na to, że dzieciaki same sobie znowu jakiś durny "challenge " wymyśliły na tiktoku albo podobnym medium. A może jakiś uśmiechnięty miłośnik tej niemądrej zabawy celowo i prowokacyjnie chciał skierować podejrzenia i agresję na wiadomą grupę, wcale by mnie to nie zdziwiło.
150. Dodane przez Bogna, w dniu - 04-11-2024 10:19 Nie mam nic do Halloween jako Halloween, kto chce, to niech się bawi w co mu się podoba, ale jedna rzecz mnie notorycznie przy okazji tej zabawy zadziwia. Rodzice (a przynajmniej mam nadzieję, że to robią) przestrzegają swoje kilku(nasto)letnie pociechy, żeby z obcymi nie rozmawiały, nie szły z nimi nigdzie, nic od nich nie brały, nie jadły, zwłaszcza cukierków, którymi mogą je częstować, by tym samym je namówić do czegoś etc. A jak to się ma do cukierków i innych słodyczy rozdawanych tymże dzieciom w Halloween? Toż to nadal przecież cukierki od obcych ludzi. To co, te nagle są w porządku? Obcy z cukierkiem na ulicy w każdy inny dzień - omijaj, nie bierz, nie jedz. Obcy z cukierkiem w Halloween - bierz, podziękuj i zajadaj. Gdzie tu logika?
151. Dodane przez Leszek, w dniu - 04-11-2024 10:41 Jedni i drudzy to przestępcy. Jedni obrzucają mienie jajami i mąką- zwykły wandalizm, a drudzy nakarmią ich gwoździami i szkłem. To wszystko dzieje się na oczach i przyzwoleniem dorosłych. Znajdźcie se ludzie jakieś normalne Polskie święta.
152. Dodane przez Tessa, w dniu - 04-11-2024 10:47 WOŚP żebractwem? Dzieci chodzące po cukierki to żebractwo? Chyba niektórym to się w głowach pomieszało. A ci pod kościołami i z tacą w kościele to kim są? Jezdzą mercedesami, mieszkają jak paniska..i z tacy zabierają sobie. Zwłaszcza ci w Caritas i "bordowi". WOŚP pomagało, pomaga wielu osobom chorym , począwszy od dzieci aż do wiekowych osób. I jakim trzeba być świnią by dzieciom wkładać do cukierków ostre rzeczy....nie ma zadnego wytłumaczenia. A do osoby z komentarza 148..na Grzybowie nie mieszkają obcokrajowcy...:P
153. Dodane przez TT, w dniu - 04-11-2024 11:01 Prawdziwy katolik nigdy, nie zrobiłby czegoś takiego potwornego, ludzie zacznijcie myśleć logicznie.
154. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 04-11-2024 11:01 "Dzwonienie skarbonkami na OŚP" - a ja często widuję skarbonki CARITAS. To też lewackie żebractwo w miejscu publicznym?
155. Dodane przez do kom. 80, w dniu - 04-11-2024 11:12 Odprawianie mszy, głoszenie kazań, odmawianie pacierzy, udzielanie błogosławieństw, mordęga spowiedzi, pielgrzymi, drogi krzyżowe, lekcje religii, to wszystko ciężka praca. Co fakt, to fakt!!! Chłopy urobieni po pachy ... A ja chciałbym mieć to wszystko za darmo. Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie (Mt 10,. Są to słowa wypowiedziane przez Jezusa, gdy wysłał apostołów do szerzenia Ewangelii, aby Jego Królestwo było propagowane przez gesty bezinteresownej miłości.
156. Dodane przez szukać, w dniu - 04-11-2024 11:30 A Grzybowo to taka elitarna dzielnica ... dużo osób tam nie mieszka, chyba łatwo będzie wykryć drania, bo przecież rodzice wiedzą, w której części chodzili z dziećmi ...
157. Dodane przez starsza pani z sąsiedztwa, w dniu - 04-11-2024 11:56 W czasach mojego dzieciństwa jak i moich dzieci , halloween nie było obchodzone . Jednak od kilku lat zawsze pilnuje aby kupić cukierki , bo jest zwyczajnie miło ze te dzieciaki przychodzą poprzebierane , jest duzo smiechu . Co trzeba miec w głowie aby narazac dzieci na utratę zdrowia.
158. Dodane przez Xyz, w dniu - 04-11-2024 12:16 Oczywiście to co sie stało jest absolutnie niedopuszczalne, skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne, ale to prawda, pozwalacie dzieciom chodzić po różnych domach , a nie wiadomo, na kogo mogą trafić. Ktoś może też po prostu nie mieć ochoty na sponsorowanie slodyczy i dawanie dzieciakom tylko dlatego ze ktos wymyslil halloween. Ze niby nie musi, nikt mu nie nakazuje, ale to powiedzcie to gównażeriii, bo dzieciaki są różne i ich niby psikusy tez . Czasem te ich ,,żarty,, to zwykłe akty wandalizmu a nie psikusy. To powinno być poszanowanie w obie strony , jak ktoś nie chce bawic sie w halloween i nie chce dawać cukierków, ma prawo ich nie dawać, bo nie ma takiego obowiązku i nie musi i nie powinien z tego powodu być narażony na jakieś głupie żarty ze strony dzieci. Na to tez trzeba młodych uczulić, żeby faktycznie była zabawa, ale z kulturą, bo tak naprawdę ta zabawa cukierek albo psikus namawia do zlosliwosci i natrętnego wymuszania slodyczy, na zasadzie masz mi dać, bo jak nie to ci coś wywinę, a zwykle jest to właśnie złośliwe. Tak więc jak dziecko chce slodyczy to niech idzie do sklepu i sobie kupi a nie sępi pod domach, bo ktoś tak wymyślił i zaraz wszyscy maja sie do tego stosowac, bo jak nie to... Ktos dal temu dobitnie wyraz, choć chyba tego nie przemyślał w konsekwencjach, ale fakt jest faktem, zrobiło się niebezpiecznie , albo niech dzieciaki chodzą po sprawdzonych domach, np .znajomych.
159. Dodane przez Do 51, w dniu - 04-11-2024 13:02 Dokładnie tak, w UK odwiedza się tylko przystrojone w Halloween domy, do pozostałych się nie puka, a u nas dzicz !??, Córka też przesiąknięta ta zaraza i pod pretekstem odwiedzin u koleżanki poszły zebrać o cukierki, ten news to mnie trochę ratuje bo się tak przestraszyła że w przyszłym roku nie będzie łazić za cukierkami. Całe szczęście . A info jak ktoś napisał, może być spreparowane ale to o dobrze dla tych co Halloween nie obchodzą, może dzieciaki dadzą w końcu sw spokój .łącznie z moją pociecha. Jako matce bardzo mi się ten zwyczaj nie podoba a żebractwo działa w dwie strony, mała pójdzie zebrać o cukierki a ja muszę iść kupić dla całej jej klasy bo wszyscy się szwendają i przychodzą
160. Dodane przez do 152, w dniu - 04-11-2024 14:40 Oj boli to jeżdżenie mercedesami i mieszkanie jak paniska. A żebyś wiedziała, że żyją jedzą i korzystają z życia jak paniska. I bardzo dobrze. Ja to popieram. To ja daje im na tacę, żeby żyli jak paniska, więc co Tobie kochanieńka do tego ? Ty im nie dajesz, bo wolisz dać Ofsiakowi na jego "Złoty Melon".
161. Dodane przez mykos, w dniu - 04-11-2024 15:08 Od dziecka uczy się małoletnich nie brać nic od obcych a tu macie efekty zorganizowanych zbieractw cukierków
162. Dodane przez do 63, w dniu - 04-11-2024 16:28 A co tam było pierwsze? Kościół czy Ty?
163. Dodane przez To nie nasze święto!, w dniu - 04-11-2024 16:39 Halloween to nie jest polskie święto więc nie zmuszajcie nas do obchodzenia tego.
Dzieciaki chodzące po zmroku które zostawiają po sobie bałagan pod drzwiami wielka mi zabawa. Naprawdę. Jak kogoś to bawi to proszę bardzo, mamy wolny kraj. Ale ja nie chcę w tym uczestniczyć i tyle.
Najlepiej niech sami zainteresowani się wymieniają. Najpierw do rodzicow jednego dziecka niech zostawią syf pod drzwiami, potem do drugiego, trzeciego itd.
No ale rozumiem że to nie przejdzie, bo sobie syfu robić nie będą tylko innym.
Żałosne.
164. Dodane przez ;, w dniu - 04-11-2024 17:17 Trzeba naprawdę bardzo nie lubić irlandzkich świąt, żeby zdecydować się na maczanie cukierków rozdawanych dzieciom w jakimś płynie lub mazi.
P.S. dobrze byłoby takiego cukierka zanieść na policję i poddać go badaniom DNA, wtedy wyjaśniłoby się może kto i w czym je maczał.
165. Dodane przez Pini, w dniu - 04-11-2024 19:17 Myślę, że jakiś lewak to zrobił by potem jechać po katolikach !!
166. Dodane przez starsza pani z sąsiedztwa, w dniu - 04-11-2024 22:28 Skoro dzieciaki nie moga zbierac cukierków na halloween , to niech nie zbieraja tez kasy do puszki na kolędzie , bo ktos moze rzucic do puszki narkotyk , ludzie opamietajcie sie , tu jest winien tylko zwyrodnialec , który chciał dzieciakom zrobic krzywde.
167. Dodane przez Piotr, w dniu - 05-11-2024 11:05 Było takie wyzwanie na TikToku. Faktycznie, bardzo kościółkowe.
168. Dodane przez Jądruś, w dniu - 05-11-2024 11:41 Drodzy rodzice. Proponuję, żebyście w następnym roku przed Dniem Zadusznym , zamiast kultywować obcy nam Polakom , satanistyczny obyczaj helloween, zabrali swoje dzieciaki na cmentarz, znaleźli jakąś samotną zaniedbaną mogiłę i wspólnie z dziećmi posprzątali ją, uporządkowali i zapalili znicz. To będzie po polsku, po ludzku, z pożytkiem dla Was i dla zapomnianych zmarłych. A dla Waszych pociech wspaniała lekcja życia i szacunku do śmierci i tych, którzy już odeszli.
169. Dodane przez do 166, w dniu - 05-11-2024 12:17 Zgadzam się z 166, jeżeli ksiądz z kolędową posługą zostanie podstępnie zwabiony i przyjęty przez jakiegoś lewaka, który będzie miał w swoim chorym zamiarze podrzucić mu prochy, to może mu się to udać. To będzie taka sama prowokacja jak ze szpilkami i "brązową polewą"
170. Dodane przez Tiktok, w dniu - 05-11-2024 12:49 No i się wyjaśniło. Jak podaje Polsatnews: "Jak się okazuje, mogą to być skutki krążącego od kilku tygodni na TikToku trendu. W aplikacji można znaleźć co najmniej kilka tysięcy postów oznaczonych tym wyzwaniem. Polega ono na umieszczaniu ostrych i niebezpiecznych przedmiotów w słodyczach rozdawanych w czasie Halloween.
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-11-0(...)ie-jest-zrodlo/ Zatem, jak wyżej wiele osób pisało, to nie katolicy, chrześcijanie, psychopaci itd. To raczej koledzy i koleżanki waszych dzieci. Tak jak dzieciaki bezmyślnie chodzą po domach małpując obce zwyczaje, tak ich koleżeństwo bezmyślnie realizuje tzw. "wyzwania" z Tik Toka. Niech to da do myślenia Wszystkim rodzicom. Pozdrawiam
171. Dodane przez do 101., w dniu - 05-11-2024 19:29 Tylko tak umiesz zwyzywać wszystkich i tyle. Jad jad jad i jad, a w niedzielę pierwsza ławeczka. To jest dopiero żebractwo , mało tego wyłudzanie kasy.
172. Dodane przez do 171, w dniu - 06-11-2024 17:14 101 to pewnie ksiadz by zachecic do dawania kasy . ;D
reklama
173. Dodane przez Tiktok 171 i 172, w dniu - 07-11-2024 11:00 Oj hejterzy, nieładnie, nieładnie... Byle ostatni był wasz hejterski komentarz.
174. Dodane przez Anonim906, w dniu - 10-11-2024 09:41 Przepraszam bardzo ale żeby dzieci ą wrzucać szpilki do cukierków to przesada mogła się stać krzywda lub śmierć ludzie jeżeli nie lubicie halloween to wyłączcie dzwonki zamykajcie furtki zostawiajcie kartki nie obchodzę tego święta to myśle że nie będzie takich sytuacji i nikt nie będzie zranionyB
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.