Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Leszno powinno opuścić Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego i samodzielnie prowadzić gospodarkę odpadami – uważa Bolesław Poślednik, były dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji. Prezydent Grzegorz Rusiecki się z nim nie zgadza – jego zdaniem opuszczenie związku miałoby poważne konsekwencje.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Bolesław Poślednik, który wziął udział w spotkaniu z prezydentem Leszna w SP7 przedstawił kilka uwag dotyczących gospodarki odpadami. Przede wszystkim zakwestionował udział miasta w Komunalnym Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego, w ramach którego kilkanaście gmin wspólnie rozwiązuje problem odpadów. Zdaniem Poślednika udział Leszna
w związku odbywa się ze szkodą dla mieszkańców, a zwłaszcza ich portfeli. -Mamy Miejski Zakład Oczyszczania, do którego należy zakład zagospodarowania odpadów w Trzebani, tymczasem mieszkańcy płacą tyle samo, co mieszkańcy gmin odległych o kilkadziesiąt kilometrów - mówił były dyrektor MZK. Jego zdaniem realna opłata dla mieszkańca powinna wynosić ponad 20 złotych, a nie 33 złote, jak jest obecnie w KZGRL. -Dwa lata temu Poznań wystąpił z ich komunalnego związku i nic się nie stało, opłaty są niższe niż były - powiedział Poślednik.
Prezydent Grzegorz Rusiecki nie zgodził się z opinią Poślednika. -Gdybyśmy chcieli działać samodzielnie, już w ubiegłym roku płacilibyśmy kary za brak odpowiedniego poziomu segregacji odpadów, nie płacimy ich właśnie dlatego, że jesteśmy w związku - powiedział. Jak dodał nie do końca odpowiada prawdzie sformułowanie, że miasto jest właścicielem MZO: udziały mają tu bowiem gminy tworzące KZGRL. -Miasto stało się mniejszościowym udziałowcem spółki, więc po wyjściu ze związku stalibyśmy na pozycji klienta, w nie właściciela - powiedział. Rusiecki podkreślił też, że ważną rolę odgrywa także solidaryzm społeczny. -Żyjąc w społeczeństwie zgadzamy się ponosić koszty, które nas samych nie dotyczą - stwierdził - na tej zasadzie osoby bez dzieci płacą podatki na oświatę, a osoby młodsze na opiekę senioralną.
1. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 26-11-2024 11:37 Jeszcze 10 lat temu prezydent Leszna z pieniędzy leszczyńskich podatników przyznał nagrodę prezesowi MZO https://elka.pl/content/view/71670/80/ Od kiedy nasze miasto nie ma większościowych udziałów w MZO?
2. Dodane przez No prosze, w dniu - 26-11-2024 11:43 No prosze czyli wychodzi na to ze mieszkancy gmin ponosza koszty tego ze mieszczuchy z leszna nie sortuja odpadow... Skandal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3. Dodane przez gdyby babcia miala wasy..., w dniu - 26-11-2024 11:59 jesli pan Poslednik mialby racje to Osieczna wyszłaby ze zwiazku , bo ma na swoim terenie Trzebanie, i mieszkancy placiliby 5 zl od osoby bo maja najblizej. Tymczasem Osieczna wystapila ze zwiazku i musiala doplacac ciezkie pieniadze do tego co placili mieszkancy bo sie nie spinało. I szybko do zwaizku wróciła. Niektore rzeczy warto robic razem bo sie nie mnozy tych samych kosztow.
4. Dodane przez Stefan.z Leszna., w dniu - 26-11-2024 12:02 Bolek popieramy Twoja IDEE..,do Trzebani na Wysypisko Leszno ma 6 km tylko ale gdy zaczniemy spalać odpady to na Spółdzielcza do komina MPEC - będziemy mieć jeszcze bliżej. Zważmy także na ilu urzędników KZGRL - płacimy ilu tam siedzi urzędników którzy są opłacani z naszych Opłat Śmieciowych,płacimy także na ich podatki od pensji,ZUS-y utrzymanie ich bloku przy ul. 17-go Stycznia itd.itp..Wiele Gmin nie jest już w tym pośredniku jakim jest KZGRL ( patrz Gmina Włoszakowice) Tak- nadchodzą czasy prawdy. Pozdrawiam ( inz. Stefan).Leszno
5. Dodane przez klm, w dniu - 26-11-2024 12:14 Żyjąc w społeczeństwie zgadzamy się ponosić koszty, które nas samych nie dotyczą. Na tej zasadzie osoby bez dzieci płacą podatki na oświatę, a osoby młodsze na opiekę senioralną. Solidaryzm społeczny - po to właśnie tworzymy gminy, województwa, państwa, ...
6. Dodane przez pracownica kzgrl, w dniu - 26-11-2024 12:41 a z miłom chęciom, nich se idom, nikt ich tu nie trzyma
reklama
7. Dodane przez Mirek, w dniu - 26-11-2024 12:44 Logiczne że mieszkańcy Leszna utrzymują odległe gminy
8. Dodane przez Z całym szacunkiem, w dniu - 26-11-2024 12:54 Byłem na spotkaniu z Prezydentem w SP13 i też p. Poślednik również zabierał (dosłownie) głos. Ja rozumiem że to też ważne tematy (gospodarka odpadami, komunikacja miejska, Rondo Gronowo) ale kwieciste wypowiedzi zabrały czas innym (w tym mi). Chciałem poprosić o poprawę bezpieczeństwa w swoim fyrtlu ale nie dopchałem się do mikrofonu. Panie Bolesławie- proponuję start w wyborach i zadawanie tych wszystkich pytań jako radny z korzyścią dla nas wszystkich
9. Dodane przez Do kom 4, w dniu - 26-11-2024 12:58 Włoszakowice nie są. A stawka od osoby to 40 zł. Więc nie jest takie różowe
10. Dodane przez jm, w dniu - 26-11-2024 13:04 Śmieszna dyskusja która powraca od czasu do czasu żeby podbić wyświetlenia. Lesznu się to zwyczajnie nie opłaca, kto ogranie przetargi, potrzebne jest specjalnie oprogramowanie, ludzie do przyjmowania deklaracji i egzekwowania zaległości, osoby do edukacji ekologicznej, organizacji pszoków itd. W urzędzie nie ma na to miejsca i ludzi, a to wszystko kosztowałoby setki tys. zł w skali roku
11. Dodane przez kkk, w dniu - 26-11-2024 13:06 tak samo jak miasto w imię solidaryzmu społecznego finansuje KS Unia Leszno żeby mieszkańcy okolicznych miasteczek i wsi mieli rozrywkę.
Czy wyjść z KZGRL? Zdecydowanie TAK!
12. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 26-11-2024 13:54 W końcu ktoś, kto jest kojarzony z jakimiś stanowiskami, się na ten temat głośno odezwał. Jestem przekonany, że jeśli Leszno samo zarządzałoby gospodarką śmieciową, to opłaty byłyby niższe.
Oczywiście, że Leszno powinno opuścić szeregi KZGRL. Przede wszystkim każdy sam powinien kreować swoje otoczenie. Nie chce segregować śmieci - ok. Zabrzmi to brutalnie, ale w Trzebani są zatrudnieni ludzie, którzy i tak wykonaliby tą samą pracę w tym samym czasie. Kiedyś wszystko szło do jednego kontenera i nikt nie podnosił alarmu, że jest źle. Zmiany wymusiły dopiero kwestie ustawodawcze.
Mamy własny zakład oczyszczania a bawimy się w jakieś związki itp. Pomijam oczywiście fakt tego, ilu tam jest zatrudnionych urzędników kompletnie niepotrzebnych.
I jeszcze jedna sprawa. Mieszkając w bloku sortuję śmieci, można powiedzieć, dość wnikliwie. Wszelkie odpady trafiają tam, gdzie powinny trafić. Coś, na co nie ma miejsca, zawożę na Saperską gdzie odbierają nieodpłatnie. Ale jak tylko otrzymam podwyżkę bo ktoś śmieci podrzuca do kontenerów albo ich nie sortuje, to z automatu też przestanę sortować i będę wrzucał wszystko jak leci do jednego kontenera. Dlaczego? Bo mogę!
Brakuje rozwiązania (skutecznego) zachęcającego do sortowania przez mieszkańców śmieci.
13. Dodane przez ass, w dniu - 26-11-2024 13:57 i podpisać lukratywną umowę z niemieckim Remondisem :D wszystko dla uśmiechniętych wyborców
14. Dodane przez jan, w dniu - 26-11-2024 14:28 smiesznie by było jakby leszno wyszlo a mzo polozylo by przetarg i jakas inna firma by wywozila z leszna heh chce to widziec
15. Dodane przez pilot, w dniu - 26-11-2024 14:47 piekna ustawka.
16. Dodane przez stanisław, w dniu - 26-11-2024 14:48 Ludzie nie zmieniajcie tego co wspaniale działa. Nie wiem komu taką sytuację zawdzięczamy bo ja reguluję zegarki co tydzień wg przyjazdu miłych Panów po śmieci. Nigdy nie czekałem. Może ten Pan który tym zarządza mógłby się zająć również innymi służbami działających dla mieszkańców Leszna. Mam duży szacunek do tych Panów i ich pracy którzy co tydzień są pod moim domem.
17. Dodane przez Stas, w dniu - 26-11-2024 15:04 Pan B.Poślednik ma oczywiście rację i to z kilku powodów.Ta duża "czapka" w postaci KZGRL jest zbyt kosztotwórcza .Funkcjonuje od kilku lub kilkunastu lat i miałem i mam nadal okazję obserwować jak kiedyś załatwiałem swoje sprawy w stosunku do dwóch lokalizacji w MZO i teraz . Dzień do nocy , to mało powiedziane .Gdyby wykonawcy wywozu śmieci startowali do kilkunastu przetargów z poszczególnych Gmin i Miast to zapewne ceny byłyby niższe niż te załatwione przy "zielonym" stoliku w KZGRL. Konkurencja jest niezbędna , by także rynek gospodarowania odpadami był "zdrowy". a ten w Lesznie bardzo niedomaga . No i jeszcze jedno pytanie , gdzie zniknęła w KZGRL ta nadwyżka kilku milionowa z ubiegłych lat .
18. Dodane przez rr, w dniu - 26-11-2024 15:20 KZGRL zupełnie zbędny twór
19. Dodane przez Mieszkaniec miasta Leszna, w dniu - 26-11-2024 15:25 Znakomity menedżer, szczególnie firmy z Trzcianki..., która upadła. Warto go słuchać....
20. Dodane przez adas, w dniu - 26-11-2024 15:32 KZGRL to moloch z przerostem zatrudnienia. Urzędnik na urzędniku, urzędnikiem pogania. Jakość usług bardzo niska a załatwienie czegokolwiek graniczy czasem z cudem. Każdy mówi coś innego. Może czas na reorganizację? Zacząć od likwidacji 50% etatów za biurkiem? Kontenery powinny być zamykanie na klucz, jak za zachodzie. Powinno to zmniejszyć podrzucanie odpadów.
21. Dodane przez Joanna -Leszno- do STW do 19., w dniu - 26-11-2024 15:47 Otóż nie tylko z Trzcianki ale i z STW... ( S- ni Transportu Wiejskiego przy ul. Spółdzielczej )- która też nie istnieje. Tam powyższy pan Bolesław był z-ca p Tak to jest na emeryturze się łatwiej ...peroruje. . Joanna.
22. Dodane przez Papież Jan Benedykt na wiankach, w dniu - 26-11-2024 16:07 KZGRL zarabia dziesiątki milionów a my płacimy jak barany
23. Dodane przez Jan, w dniu - 26-11-2024 16:12 Pań Pośrednictwem ma rację Wywóz śmieci są za drogie ludzi nie stać
24. Dodane przez Magda, w dniu - 26-11-2024 16:16 Panie Rusiecki niech Pan nie zapomina ze to my wybraliśmy pana a pany tylko wszystko podwyższa mojego głosu juz pań nie otrzyma za pana rządów jest bardzo drogo
25. Dodane przez MZK, w dniu - 26-11-2024 16:26 Panie Poślednik, proszę się już nie mieszać do biznesu! Trzcianka pamięta (...) Był Pan też najgorszym Dyrektorem MZK w Lesznie. Jak Pan staje rano przed lustrem? Ma Pan kilka osób na sumieniu za swoje aroganckie decyzje.
26. Dodane przez smieciobiznes, w dniu - 26-11-2024 16:27 Nowa instytucja generuje stałe koszty. proszę opublikować ile nas kosztuje utrzymanie tego kzgrl ze wyszczególnieniem: wypłaty , wynajmy pomieszczeń, premie, kilometrówki itd. Jak zero zlotych to jak najbardziej niech sobie pracują , jak 1zł z każdej opłaty na osobę to do likwidacji!!! Jezeli utrzymujemy tych darmozjadów tylko po to bo ktoś w UM nie potrafi w imieniu mieszkańców wyłonić Wykonawcy na zbiórke odpadów? To sie zastanówmy co te urzędy robią dla mieszkańców?
27. Dodane przez Do komentarza nr 21, w dniu - 26-11-2024 17:00 Anonimowa Jwono, Bzdury Pani pisze nie znając faktów, ani okoliczności. W Spółdzieni Transportu Wiejskiego zatrudniony byłem na stanowisku wiceprezesa d/s techniczno - inwestycyjnych. W okresie zatrudnienia od 1977r do1989r. nadzorowałem budowę względnie rozbudowę wszystkich oddziałów STW w Lesznie, Kościanie, Górze, Rawiczu i Gostyniu. Jako STW mieliśmy najwyższą gotowość taboru w kraju przekraczającą 0,800.W Lesznie na szeroką skalę uruchomiliśmy produkcję resorów do samochodów różnych marek oraz z prawdziwego zdarzenia stację diagnostyczną. Firma zatrudniała we wszystkich oddziałach około 700 pracowników i posiadała około 400 pojazdów. Jako jedna z niewielu STW od 1982r.mieliśmy własny ośrodek wypoczynkowy " Baca" w Rudawie w Górach Bystrzyckich, w którym odpoczywało wielu mieszkańców Leszna. Osrodek ten powstał można powiedzieć " na gruzach" zdemolowanej dawnej szkoły. Oto moje nic nie robienie w STW. Z STW na zasadzie porozumienia między zakładami zwolniłem się dnia 31 sierpnia 1989r., a kiedy i w jakiej formie zakończyła działalność STW? Kilka lat po roku 1989. Wracając do Trzcianki. Tutaj też potrzebna jest wiedza i znajomość przyczyn zaistniałych faktów tym bardziej, że sprawa dotyczy firmy z kapitałem zagranicznym i znacznym udziałem eksportu. Wiele spokoju i zdrowia. Bolesław Poślednik
28. Dodane przez Mworker, w dniu - 26-11-2024 17:10 KZRL już dawno powinno przestać istnieć. Zupełnie niepotrzebny pośrednik miedzy miastem a MZO, firmą, która bez problemu przejełaby obowiązki związku. Koszty obsługi zapewne bylyby mniejsze. Jednakże to się nie stanie z prostego powodu- za dużo ziomków prezydenta straciłoby na tym. Zgadzam się z Panem Poślednikiem. Oczywistym jest, że obsługa gminy Lipno czy Rydzyna jest na pewno dużo bardziej kosztowna niż samego miasta Leszno. Co do kar za brak odpowiedniej segregacji...jakiej segregacji? W obrębie działania KZRL segregacja to fikcja. Zdecydowana wiekszość ludzi tego nie robi. Idealnym przykładem są bioodpady potężnie zanieczyszczone przez plastik czy inne odpady. To mija się z celem. Lepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie dobrowolnej prawidłowej segregacji premiowanej tańszą opłatą. Pozostali cena x2- koszt posegregowania na Trzebani. Tyle ode mnie. Pozdrawiam
29. Dodane przez Do komentarza nr 25, w dniu - 26-11-2024 17:28 Dyrektor wymagajacy, jasno artykułujący zasady współpracy, stawiajacy rzeczowe i niezbędne wymagania, których poprzednio nie było jest tym złym, tym najgorszym, ale na szczęście nie dla wszystkich. Nie wystraszyłem się tych " niezadowolonych " i sygnalistów i z grupom współpracowników którzy chcieli jasnych zasad współpracy i wytycznych w tym z dyrektorem Jackiem Domagałą zbudowaliśmy zakład w miarę możliwości do którego chciało się przychodzić do pracy, w którym nie było jak poprzednio dworu i poddanych, w którym udało się nam wspólnie wprowadzić wiele innowacji i udogodnień. Oczywiście jako dyrektor zmuszony byłem przestrzegać m.in. kodeks pracy i niestety zwolnić dyscyplinarnie kilku pracowników w tym za stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwym, za kradzież paliwa z autobusu, za samowolne zadysponowanie pojazdu MZK celem wywozu z terenu zakładu kradzionego olchowego drewna. To były te moje " aroganckie decyzje", a zwolnionych w ten sposób osób oczywiście nie mam na sumieniu. Dnia 1 października 2003r. obejmujac pracę dyrektora MZK na spotkaniu z pracownikami w obecnosci ówczesnego prezydenta miasta Leszna T. Malepszego wymieniłem współpracownikom 3 grzechy główne za które u mnie nie ma rozgrzeszenia: malwersację ( kradzież mienia, pijaństwo i kłamstwo. Powiedziałem to pierwszego dnia mojej pracy w MZK. Jeśli byłem taki be i najgorszy, to dlaczego do dnia dzisiejszego kierowcy MZK, którzy ze mną współpracowali, ale nie tylko a w geście powitania podnoszą rękę, a ja im. Mniej jadu, więcej wiedzy i prawdy. Bolesław Poślednik
30. Dodane przez Do kom 20, w dniu - 26-11-2024 17:34 Dokładnie, coraz więcej ludzi zatrudniają i to nie fizycznych tylko do biura. Niejaki Pan (...) kandydat na Burmistrza Osiecznej, znalazł pracę w Trzebani. Wszędzie swoich upchną. Tak działa Platforma Obywatelska. Koryto plus. Miało być lepiej a jest gorzej bo tylko drożej.
31. Dodane przez Do komentarza nr 21, w dniu - 26-11-2024 17:43 Pani Joanno, w Trzciance zakończyły działalność trzy duże firmy meblowe.Ma Pani wiedzę dlaczego i kto ponosi prawną odpowiedzialność za taki stan?
32. Dodane przez Zawieja, w dniu - 26-11-2024 18:16 Popieram pana Poślednia niech się pan odłączy o regionu a zobaczy Pan jak wzrosną koszty mieszkańcy Leszna wrzucają wszystko jak popadnie nawet opony samochodowe potrafią a tak w ogóle to są straszni bałaganiarze wystarczy podjechać na jaki kolwiek kontener na osiedlu
33. Dodane przez Bolesław Poślednik, w dniu - 26-11-2024 18:29 W rozmowie z prezydentem Rusieckim nie zgadzam się z tym , że mieszkańcy Leszna za odbór odpadów płacą obecnie 33 zł/osoby podobnie jak mieszkancy odległych o 40, 50 km często wiejskich gmin od Trzebani. nie ma to nic wspólnego z tzw,. solidarnością śmieciową i tym, że prezydent Rusiecki ma prawo mieć swoje zdanie. Swoje zdanie tak, ale w jakich sprawach i kwestiach? Zapewno nie w tych, które dotyczą Meszkańców Leszna mojej kieszeni bezpośrednio. Mieszkańcy Leszna i ja chcemy płacić za odbiór odpadów opłaty wynikające z kosztów ich odbioru i może jeszcze innych towarzyszacych temu procesowi, ale dot. Leszna co jest oczywiste.Porównania i uzadnienie prezydenta Rusieckiego dot. solidarności śmieciowej z lekka są nietrafione, bo cóż z Lesznem mają wspólnego mieszkańcy np. Pogorzeli,Pępowa,Pakosławia, Wijewa itd. będcy członkami KZGRL. Jest to dorabianie ideologii do stanu jaki ma być i funkcjonować. Prezydent Rusiecki wspomina o jakiś karach za brak segregacji odpadów w Lesznie. Może by jaśniej? Kto nie segreguje i na jaka skalę? Przecież KZGRL ma na tę sytuację narzędzia. W małych gminach w pełni segregują odpady, a w Lesznie, gdzie ma siedzibE KZGRL mamy z tym problemy. Niebywałe i czy na pewno sprawdzone? Bez wątpienia mieszkańcy Leszna płacą zbyt wysoka opłatę za odbiór odpadów i obowiązkiem samorzadu dbajacego o dobro mieszkańców trzeba w tym kierunku skutecznie działać, a nie tylko mówić , że prezydent ma prawo mieć odmienne zdanie. Nie rzecz w odmienności wyrażanych poglądów, ale faktach i przyjęciu do wiadomości, że sprawa dot. prywatnych pieniędzy każdego mieszkańca Leszna. Po wyjsciu z KZGRL jak i obecnie MZO jest mniejszościowym udziałowcem w spółce podobnie jak i Miasto Leszno w KZGRL A początek trzeba wszystko zrobić, aby KZGRL zgodnie ze swoim statutem " zechciał" wyliczać stawki mieszkańcom poszczególnych gmin w oparciu o faktycznie ponoszone koszyy, a nie ustalać średnią dla wszystkich, bo to najszybciej i najprościej i najłatwiej . Na dzisiaj Miasto Leszno w KZGRL reprezentuje prezydent Rusiecki i tutaj mówienie, że mam inne zdanie niż mieszkańcy Leszna to niestety nie tak. Na koniec wspome tylko, że wiele miast w Polsce skończyło, albo kończy z tzw. solidarnością śmieciową- vide pobliski Poznań. Rozumiem, że wystąpienie z KZGRL rodzi wiele problemów i obowiązków dla samorządu Leszczńskiego w tym Rady Miejskiej, których nie ma obecnie. Widać po co nam dodatkowe problemy w ramach 7-godzinnego dnia pracy.
34. Dodane przez ja, w dniu - 26-11-2024 19:09 Nie było żadnych przedwyborczych spotkań kandydatów z mieszkańcami. Wczorajsze spotkanie powinno trwać tak długo, aż wyczerpią się wszystkie pytania. Mieszkańców nie było zbyt wielu. Popieram Pana Poślednika. Poznań wyszedł ze związku międzygminnego. To samo powinno zrobić Leszno. W Poznaniu opłata dla zabudowy wielorodzinnej, od osoby 25 zł, w Lesznie 33 zł.
35. Dodane przez do komentarza nr 8, w dniu - 26-11-2024 19:30 Nie słyszałem, aby p. Prezydent Rusiecki zapowiedzial ograniczenie czasu spotkania, bo byłoby to bezsensowne. Natomiast słyszałem wypowiedż Pana Prezydenta, czy ktoś jeszcze ma jakieś pytanie. Dlaczego Pa nie zadał pytania, skoro z takim przesłaniem Pan przyszedł, tego już nie wiem. Na pewno nie ja byłem tego powodem. Miłego wieczoru. Bolesław Poślednik
36. Dodane przez ?, w dniu - 26-11-2024 19:45 Czy ktoś napisze, kiedy i dlaczego MZO sp.z o.o. z 100% udziałem Miasta Leszna nagle stała się spółką z mniejszościowym udziałem Miasta Leszna.Który to z prezydentów do tego " doprowadził"?Czy to nie miało przypadkiem związku z budową Zakładu Przerobu Odpadów w Trzebani?
37. Dodane przez europ, w dniu - 26-11-2024 20:16 no rusiecki komunę nam fundujesz to po kiego diabła my tę komunę odsunęli od władzy w 1989 roku wtedy nam mówiono że zbiorowa gospodarka kroczy do drożyzny i upadku natomiast wolnorynkowa gospodarka to konkurencja kreatywność i tańsze opłaty pytam kto to (...) ? małolepszy czy borowiak ustalić i osądzić (...) koniec traktowania mieszkańców jak głupich jeleni do płacenia i opłaty powinny być nie od ilości osób tylko ilości kubłów to by było sprawiedliwie bo przecież mają kamerki na śmiecio-wozach wystarczy oznakować kubły kodami i odpowiednie oprogramowanie i każdy mieszkaniec płacił by za swoje śmieci a nie sąsiada panie rusiecki czas się wykazać bo po to się startowało na urząd prezydenta żeby służyć mieszkańcom którzy płacą podatki z których pobieracie pensję a nie dla łaski niech wreszcie nastąpi normalność a nie okradanie kogo się da i ile się da
38. Dodane przez interpelacje radnych, w dniu - 26-11-2024 20:22 Pani radna Sylwia Sadowska złożyła interpelację w sprawie możliwości utworzenia punktu Drugie życie rzeczy w PSZOK na wzór Gratowisk, które funkcjonują w Poznaniu. Załączyła Regulamin i fotografie. Otrzymała odpowiedź, że w 2025 roku KZGRL zamierza otworzyć drugi punkt PSZOK a w nim Drugie życie odpadów. Spytamy wtedy panią radną czy tak miało być.
39. Dodane przez rik, w dniu - 26-11-2024 21:01 a kto KZGRL wymyślił? może burmistrz Rydzyny albo Osiecznej? weźcie się w tym Lesznie ogarnijcie , nie wiecie co koło was się dzieje a wypisujecie mądrości.
reklama
40. Dodane przez xd, w dniu - 26-11-2024 21:07 Najgorszy dyrektor MZK pieje do najsłabszego Prezydenta
41. Dodane przez Obserwator, w dniu - 26-11-2024 21:57 Drugie życie rzeczy w PSZOK .!!! Jeżeli patrzymy pod kontem segregacji i utylizacji to jak najbardziej powinno zmienić się podejście do działającego w Lesznie PSzOKu . Dlaczego nie można zabrać rzeczy potrzebnych i ich wykorzystać? To pytanie do Nowego Prezesa . Dlaczego głośno jest o segregacji a tak naprawdę różnie bywa z tą segregacja. Dlaczego ? dętek rowerowych i samochodowych na PSzoku nie segregujemy ? Dlaczego nie ma do tego specjalnego pojemnika ? Dętki samochodowe też jeszcze się zdarzają. Często zalegają w piwnicach i garażach wyrzuca się je do zmieszanych . To jest bezsensu .Upoważnić stowarzyszenia które pomagają żeby mogły korzystać i rozprowadzać je dalej .Ludzie potrzebujący chętnie skorzystają a tym samym nasza planeta na tym zyska .Należy usprawnić przyjmowanie wszelkich przywożonych rzeczy na PSZOK a nie utrudniać. Cieszyć się że ktoś nie zostawił tego w lesie czy na ulicy .Jak Często się zdarza. Leszno ma być czyste .A jeżeli chodzi o segregacje .To zgadzam się że są osoby które nie przestrzegają segregacji. Opony się walają na osiedlach .Dlaczego ? Bo tylko 4 w ciągu roku można oddać na PSZOK całkowicie bez sensu .Dziś nie czasy że ktoś ma jeden samochód w rodzinie .Pojemnik na odzież na PSZOKU też jest za mały. Tam brakuje miejsca . Czy tego nie widzi Nowy Prezes ? A może trzeba zmienić miejsce . Może miasto ma teren gdzie bezpłatnie by użyczyło. Szukajmy oszczędności. Prezydent wydaje się być otwartym . To Panowie do dzieła a nie tylko podwyżki opłat!!! Przez 30 lat nie wywozilem gruzu bo go nie miałem. Zacząłem remont gruntowny i dowiedziałem się że 100kg w ciągu roku mogę wywieźć za darmo .To też jest chore . Oczywiście musiałem zapłacić. Ja kanapę wywiozłem na PSZOK musiałem zapłacić za transport .Ktoś inny wyrzuci pod śmietnik i ja też na osiedlu za to zaplace . Tak samo jest np.z krzesłem plastikowym które leży pod śmietnikiem. Dużo jest wynajmujących na osiedlach obcokrajowców którzy niestety też nie mają pojęcia o segregacji. I tak można mnożyć przykłady.
42. Dodane przez hyh, w dniu - 26-11-2024 22:25 pojecia nie macie czym jest kzgrl i dlaczego jest niezbedny. wydaje wam sie ze mzo = kzgrl, poziom wiedzy zerowy
43. Dodane przez do komentarza nr 40, w dniu - 26-11-2024 22:31 A Ty jesteś wybitnym specjalistą w jakiej dziedzinie?Podaj swoje zawodowe osiągnięcia.
44. Dodane przez Bo, w dniu - 26-11-2024 23:31 Macie uśmiechniętego prezydenta. Ot co. A bulić i tak będzie trzeba... Taki Grześ...
45. Dodane przez popieram 41, w dniu - 27-11-2024 08:30 My mamy całe kuchnie zaśmiecone zbieraniem osobno obierek, osobno plastikami, osobno makulaturą i osobno śmieciami ogólnymi a u nich hulaj dusza i żadnego zainteresowania dalszą segragacją z ich strony i powtórnym możliwym wykorzystywaniem rzeczy. My musimy wszystko i płacimy, oni nie muszą nic. Też mi się nie podoba, że do wyrzucenia kanapy proszę PSZOK i dużo pieniędzy za to płacę a inni wynoszą kanapę na osiedlowy śmietnik.
46. Dodane przez ad 41, w dniu - 27-11-2024 14:14 Proszę Miasto Leszno o umieszczanie na śmietnikach komunikatów również w innym języku tak, jak w innym języku Miasto Leszno umieszcza napisy takie jak PIELĘGNIARKA czy POKÓJ NAUCZYCIELSKI.
47. Dodane przez zibi, w dniu - 27-11-2024 14:31 Do Bo a co uśmiechałeś się że Ciebie i Nas poprzednicy okradali? To zobacz ilu milionerów wyhodowali Twoi idole i zacznij myśleć.
48. Dodane przez Do Pana Prezydenta, w dniu - 27-11-2024 15:08 Problem śmieci to problem całego świata, KZRL nie ma aż takiego wpływu na wysokość opłat. Okoliczne gminy podniosły opłaty o 5 zł / osoba a nie są w KZRL. Dlatego p. Rusiecki dobrze odpowiedział p Bolesławowi.
Dobrze ze został Prezydentem pan Rusiecki. Życzę siły i wytrwałości.
49. Dodane przez Do 48., w dniu - 27-11-2024 17:26 Kolego - małe masz doswiadczenie gospodarcze.Wyjasnie Ci ...zatem.Owa czapa administracyjna w postaci KZGRL..zatrudnia ponad 20 pracowników a także wynajmuje Budynek którego koszty oplaca z naszych Opłat Śmieciowych+ całą osłona socjalna tych pracowników...? ich wczasy,urlopy, 13 ta pensje,premie i nagrody,odprawy emerytalne zapewne też eksploatują samochod sluzbowy na nasz koszt,opłacają ZUS i inne podatki na nasz koszt.Natomiast ten ZWIAZEK nie para się wywozeniem nieczystosci!!!!!Zrezygnujmy z nich proszę Państwa ....Wystarczy przenieść 4-ech ich pracowników na ul Karasia do siedziby UML - i dalej będą prowadzi ta to otr.Befzir taniej Stwierdzam że mgr inz.B.Poslednik - b. v-,ce prezes...dobrze przekalkulowal- ten Pan ma długoletnie doświadczenie manager-skie a także handlowe ,( patrz Pawilon Handlowy Mebli przy ul. Kubańskiej -przez ,3 lata).Pozdrawiam...Jerzy - też prezes.
50. Dodane przez Prawda, w dniu - 27-11-2024 18:07 Miasto powinno wyjść ze związku. Jedyny powód dlaczego nadal w nim jest, to fakt , że dziś samo nie osiągnęłoby norm segregacji, bo w praktyce wsie i domki jednorodzinne segregują swoje śmieci a spółdzielnie nie
51. Dodane przez popieram 49, podobnych i Pana B.Poślednika, w dniu - 27-11-2024 19:56 Ta czapka w postaci KZGRL jest zupełnie niepotrzebna i Leszno powinno pilnie z niego (KZGRL) wystąpić. Tak, jak pisze autor kom. 49: 4 pracowników na Karasia i będzie taniej. Najważniejsze to wyjść z KZGRL.
52. Dodane przez Do 48, w dniu - 27-11-2024 20:57 Porównaj opłatę końcowa za odbiór odpadów mieszkańca Leszna z opłatami innymi np. z opłatą we Wloszakowicach w Koscianie i innymi nie należącymi do KZGRL..I podaj nam je tutaj. Bardzo dziękujemy z ul. Sygietyńskiego..Jola Adam z Alicja
53. Dodane przez Pytanie?, w dniu - 27-11-2024 21:52 Czemu radia Elka usuwa komentarze? Był zamieszczony komentarz kulturalny popierający p Rusieckiego w tym przypadku Inne okoliczne gminy podnoszą opłaty od osoby 5 zł, a nie są w KZGRL. Za to są 3 komentarze Bolesława?
54. Dodane przez CK, w dniu - 27-11-2024 22:52 Jeśli chcecie mieć drożej to wypiszcie się ze Związku, będzie taniej dla innych gmin. W Lesznie więcej odpadów, gorsza segregacja, bo dużo bloków.
55. Dodane przez Uczestnik zebrania w szkole 13, w dniu - 28-11-2024 00:29 Pan Poslednik jest mieszkańcem Zatorza co on robi na tych wszystkich zebraniach jako co zabiera pan czas mieszkańcom poszczegolnych grup jak bylo to juz poruszone wyżej. Czyżby prowadzil pan już kampanie wyborczą to jeszcze za wczesnie a wiekowo to już za późno. Ktoś tam wspomniał o sklepie na osiedlu Przyjazni no wlasnie nic pan nie wspomnial o upadłości siedziby na Prusa a w prezencie dostal pan stanowisko Dyrektora w MZK. Daj se pan spokój z tym chodzeniem po wszystkich spotkaniach i zabieranie czasu uczestnikom tych spotkań
56. Dodane przez do 54, w dniu - 28-11-2024 08:11 Które gminy wyszły z KZGRL i dziś ich tam nie ma?
57. Dodane przez Eryk, w dniu - 28-11-2024 12:56 KZGRL nie przestanie istnieć ponieważ ktoś na tym nieźle zarabia...panie Rusiecki czy pan jest dla mieszkańców Leszna??czy po to żeby ich łupić!!! O leszczyńskim rynku nie wspomnę!!!
reklama
58. Dodane przez Prośba. do Zarządu Miasta Leszna., w dniu - 28-11-2024 15:18 UPRZEJMIE PROSIMY p.Prezydenta miasta oraz v-ce prezydenta uprzejmie prosimy o odpowiedź...: czy obaj Panowie uczestniczą w Radach Nadzorczych Miejskich Spółek lub poza-samorzadowych tak na wzór Prezydenta m.Wroclawia......!!!????Pozdrawiam ( Jolka z miasta Leszna.).
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.