Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Burzliwa dyskusja o przyszłości oświaty w Lesznie
Tłum rodziców na komisji
Burzliwa dyskusja o przyszłości oświaty w Lesznie
16.01.2025. Radio Elka, Jarek Adamek
(fot. Jarek Adamek)
Likwidacja Szkoły Podstawowej nr 1, Przedszkoli Miejskich nr 4, nr 5 i nr 15 oraz przeniesienie Bursy Międzyszkolnej do Zespołu Szkół Rolniczo-Budowlanych to główne zmiany w leszczyńskiej oświacie, zaprezentowane podczas posiedzenia Komisji Edukacji radnym Leszna przez prezydenta Grzegorza Rusieckiego. W posiedzeniu wzięła udział bardzo duża grupa mieszkańców, zwłaszcza rodziców uczniów SP1.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Było to drugie posiedzenie Komisji Edukacji poświęcone przyszłości leszczyńskiej oświaty. W październiku zostały przedstawione dane dotyczące demografii, mówiące o tym, że liczba dzieci w przedszkolach i szkołach będzie w najbliższych latach drastycznie spadać, jednak wtedy nie padły jeszcze żadne zapowiedzi dotyczące placówek edukacyjnych. Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ . Teraz już wiemy, jakie są zamiary władz samorządowych Leszna. To przede wszystkim likwidacja Szkoły Podstawowej nr 1 z końcem przyszłego roku szkolnego i stopniowe wygaszenie do 2028 roku Przedszkoli Miejskich nr 4, nr 5 i nr 15.
Ponieważ plany ujrzały światło dzienne już kilka dni temu, czwartkowe posiedzenie Komisji Edukacji spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem - do Urzędu Miasta Leszna przyszła bardzo duża grupa mieszkańców,
zwłaszcza rodziców uczniów SP1. Nie ukrywali oni swojego, mówiąc łagodnie, sceptycyzmu wobec likwidacji placówki. Posiedzenie rozpoczęło się od prezentacji wiceprezydenta Macieja Grabianowskiego, odpowiedzialnego za sprawy oświatowe. Ten przypomniał dane demograficzne. -One są bardzo pesymistyczne, zgodnie z prognozami w 2039 roku będziemy mieli w przedszkolach o połowę mniej dzieci, niż mamy obecnie - powiedział.
Wiceprezydent potwierdził, że trzy przedszkola zostaną zlikwidowane w sierpniu 2028 roku. -W prawie oświatowym nie ma pojęcia wygaszania, ale chcemy, żeby wszystkie dzieci zakończyły w nim edukację - powiedział. Zapewnił też, że wszyscy pracownicy przedszkoli otrzymają propozycje pracy w innych placówkach edukacyjnych. Grabianowski zaznaczył jednak, że redukcja na tym poziomie może okazać się za mała. Do miejskich przedszkoli korzysta obecnie 58% dzieci w Lesznie, ponad 40 procent natomiast uczęszcza do przedszkoli niepublicznych. -Musimy zwiększyć ten odsetek do 80 procent - powiedział.
Szkoła Podstawowa nr 1 ma być zlikwidowana z końcem sierpnia 2026 roku. - Klasy drugie i trzecie zostaną przeniesione do SP3 w całości, razem z nauczycielami - zapowiedział Maciej Grabianowski - pozostałe klasy także w całości przeniosą się do SP2. Jak dodał, przenosiny oznaczają, że klasy nie staną się większe, niż są obecnie. Wiceprezydent zapewnił, że nauczyciele z podstawówki także zostaną zatrudnieni. Ostatnią placówką, którą czekają zmiany, jest Bursa Międzyszkolna mieszcząca się przy ul. Poniatowskiego. Ma ona zostać przeniesiona do Zespołu Szkół Rolniczo-Budowlanych, gdzie obecnie znajduje się internat.
W dyskusji nad propozycjami jako pierwsi głos zabrali radni Leszna. Sylwia Sadowska (KO) zapytała, czy można wziąć pod rozwagę pomysł przeniesienia „Jedynki” w całości do SP2 - pytanie wywołało brawa publiczności. -Ta reakcja skłania mnie ku rozważeniu takiej opcji - odpowiedział prezydent Grzegorz Rusiecki. Radna Sadowska pytała także, jaki pomysł ma prezydent na budynek, w którym obecnie mieści się SP1. -Mam pomysł, ale na razie nie będę się nim dzielił, mogę zapewnić jednak, że ani ten budynek, ani żaden, w którym mieszczą się przedszkola, nie będzie sprzedany - odpowiedział Rusiecki - zamierzamy przeznaczyć je na cele społeczne. Radny Łukasz Borowiak (Łączy nas Leszno), chciał poznać koszty funkcjonowania poszczególnych szkół i przedszkoli oraz to, jakie oszczędności miasto osiągnie dzięki likwidacji placówek. -Wiemy, że 80 procent kosztów to koszty osobowe, a zapowiada pan, że nie będzie zwolnień, więc na czym oszczędzimy? - pytał.
O przeznaczenie budynku SP1 pytali także rodzice uczniów, niektórzy, tak jak Arkadiusz Fluks nie dowierzali w podane argumenty. -Jaki jest prawdziwy powód, bo szkoła ma się znakomicie, czy za likwidacją stoi jakiś interes - mówił. Wywołało to ostrą reakcję prezydenta Rusieckiego. -Jeśli ma pan jakąś wiedzę, zapraszam do prokuratury - odpowiedział. Inni rodzice zwracali uwagę na nowatorskie metody realizowane w SP1, zwłaszcza program „Budzącej się szkoły”. -To budowanie relacji nauczyciel-rodzic-uczeń, podążanie za trendami, wywalenie z torów pruskiej edukacji - argumentowała Agnieszka Kochanek. -Mówicie, że nie ma szkół lepszych czy gorszych, to jest populistyczne hasło, mamy w Lesznie system pruski, który realizuje większość szkół i jedną szkołę alternatywną, czyli SP1 - dodała Agnieszka Ptaszyńska.
Podczas posiedzenia komisji nie zostały podjęte żadne wiążące decyzje. Radni mają na nie jeszcze kilka tygodni - uchwała o zamiarze likwidacji placówek zgodnie z prawem musi być podjęta do końca lutego. Przewodniczący komisji Marek Wein zapowiedział, że odbędzie się jeszcze jedno posiedzenie, najprawdopodobniej zaraz po feriach zimowych.
1. Dodane przez Uśmiechnięty, w dniu - 16-01-2025 17:33 2338 ZADAMY NATYCHMIAST ZAMKNIĘCIA TEJ SZKOŁY
2. Dodane przez Markety, w dniu - 16-01-2025 17:34 1423 MOZNA TAM OTWORZYĆ W TEJ SZKOLE MARKET
3. Dodane przez Pat, w dniu - 16-01-2025 17:37 5235 Moim zdaniem tym panom o to chodzi pozamykać posprzedawać i finał Ursus sprzedany ukrainca Stocznia Niemca Orlen upadek Kopalnie Niemca My mając kopalnie złoża na 200lat nie możemy korzystać bo Niemiec mówi że nie a dlaczego bo panstwo niemieckie nie miało by interesu Wiecie dlaczego wprowadzają pelet do ogrzewania bo największą firma produkujaca pelet są niemcy i to od nich trzeba kupować czego tu nie rozumiecie
4. Dodane przez Jan, w dniu - 16-01-2025 17:39 3124 Jeśli tego nie powstrzymamy PO To wspomnicie moje słowa nie będzie wolności słowa Będzie cenzura będziesz pisał na władze to Cie posadza
5. Dodane przez Wyborca uśmiechnięci, w dniu - 16-01-2025 17:39 1532 RUSIECKI PROSZE CIE ŻEBYŚ KANDYDOWAŁ W NASTEPNYCH PREZYDENCKICH WYBORACH BO TAKIEGO PREZYDENTA JAK TY TO NIKT NIE ZASTAPI
6. Dodane przez Jan, w dniu - 16-01-2025 17:40 4129 Tak się zaczyna niewolnictwo XXI wieku zapoczątkowane przez Tuska
7. Dodane przez Do 1, w dniu - 16-01-2025 17:41 52 Widać jakiś inny
8. Dodane przez Rodzic, w dniu - 16-01-2025 17:47 341 Ale przecież idea "budzącej się szkoły" nie jest przyspawana do murów budynku. Może warto przenieść ten trend na inny teren i tam kontynuować i rozwijać? Może uda się zaszczepić ten pomysł w sp3 skoro klasy 1-3 mają tam się przenieść. Rodzice będą mieli blisko a dzieci ze swoimi wychowawcami będą kontynuować nowe metody?
reklama
9. Dodane przez ESPE1, w dniu - 16-01-2025 17:59 2417 Potrafi tylko ubrać garnitur, (...).. I sztuczny usmiech. A gdzie rozmowa ? Taki inteligent wielce
10. Dodane przez Do 1, w dniu - 16-01-2025 18:02 1415 Pracownicy urzędu musieli zostać po godzinach aby pisać komentarze ? zdziwiony bym nie był patrząc jaka atmosfera tam panuje
11. Dodane przez Do 2, w dniu - 16-01-2025 18:13 2122 To prawda, w jedynce można otworzyć jakiś market. Najlepiej jakiś niemiecki, na przykład Lidl. A nazwę miasta zmienić na Lissa.
Miasto idzie w stan likwidacji, a to wszystko w imię fur deutschland
12. Dodane przez Ludzie, w dniu - 16-01-2025 18:20 2223 NAUCZYCIELE ZA DUŻO ZARABIAJĄ
13. Dodane przez o co ten hałas, w dniu - 16-01-2025 18:27 313 Przecież jest pełno innych szkół i przedszkoli. Należy wprowadzić takie zasady, żeby pierwszeństwo do szkół i przedszkoli w Lesznie miały dzieci zameldowane w Lesznie, rodzice płacący podatki w Lesznie i ze swoich okręgów.
14. Dodane przez Ejże, w dniu - 16-01-2025 18:29 181 Nie popadajmy w jakieś fascynacje ta placówką,szkoła jak szkoła, ale jeśli nie przynależy się do tej grupki wspierającej to nie zachęcam,wręcz odradzam.
15. Dodane przez Konrad, w dniu - 16-01-2025 18:33 81 PAX między chrześcijany !
16. Dodane przez Właśnie, w dniu - 16-01-2025 18:39 55 PRZECIEŻ RUSIECKI SAM JEST NAUCZYCIELEM
17. Dodane przez Gość, w dniu - 16-01-2025 18:40 397 Pracowałam w centrum kilka lat ,przychodziły do mnie matki ktore mają dzieci z tej szkoły i pamiętam jak narzekały na tą szkołę a teraz tak o nią walczą? Niesamowite! Ale tak poczytałam i posłuchałam to większość ma problem z tym że ma więcej niż jedno dziecko i każde z nich musiało by zaprowadzać czy dowozić do dwóch różnych szkol czyli wygląda na to że ci rodzice są poprostu leniwi! Moja mama miała nas czterech,dwóch zaprowadzała do przedszkola a dwóch do szkoły i leciała do pracy a te dzisiejsze matki mają problem żeby dwójkę dzieci zaprowadzić do dwóch różnych szkół i większość tych matek które poznałam nie pracuje więc co za problem? LENISTWO i nic więcej...
18. Dodane przez Uśmiechnięty, w dniu - 16-01-2025 18:43 259 TAM BĘDZIE CENTRUM INTEGRACYJNE MIESZKAŃCÓW LESZNA Z PRZYBYSZAMI Z AFRYKI NASZYMI BRAĆMI MIGRANTAMI.
19. Dodane przez Andrzej, w dniu - 16-01-2025 18:43 1320 Niech Borowik wróci , on jest dla ludzi a nie jak dla tych dwóch ludzie dla nich ... Sprzedają nas powoli , grabianowski jako były dyrektor powinien być dla dzieci i rodziców a nie przeciwko nim , wracaj tam z kad przybyłeś zakapiorze ! A Pan Arek zadał pytanie , i uzyskał bardzo brzydka odpowiedź , nie może być już nawet niewygodnych pytań ? Może jak ci z wiadomości zaraz go do aresztu wsadzicie!?
20. Dodane przez Uśmiechnięty , w dniu - 16-01-2025 18:47 88 BOŻE JAK WY NARZEJACIE JEST SUPER JEST CORAZ LEPIEJ RUSIECKI DAŁ NAM MIESZKANIE PRACE SAMOCHÓD
21. Dodane przez Normalni, w dniu - 16-01-2025 18:53 158 WY NIE ROZUMIECIE RUSIECKIEGO ON MA INNA WIZJE LESZNA NAJPIERW CHCE WSZYSTKO ZAMKNĄĆ A POTEM OD PODSTAW BĘDZIE BUDOWAŁ
22. Dodane przez Henio, w dniu - 16-01-2025 18:56 73 W radzie zasiada mnóstwo nauczycieli min Mocek Matecki i ten z Koniora (...)nie pamiętam nazwiska. Ciekawe jakby ich szkoły likwidowali? Jak może zostać utrzymany stan zatrudnienia? Czyli co po dwóch nauczycieli w klasie i x2 sprzątaczek i woźnych na korytarzach? Ciekawe jak będzie odbywać się nauka? Czyżby system dwuzmianowy? Ciekawe ciekawe. Nie łudźcie się przez rok zatrudnienie a potem nara bez skrupułów. Nie odpuszczajcie widać że w kupie siła i rada z preziem sie was boją tylko nie możecie odpuścić
23. Dodane przez Mirka, w dniu - 16-01-2025 18:58 133 Podeślijcie do republiki pewnie szybko podchwycą temat.
24. Dodane przez ola, w dniu - 16-01-2025 19:02 2518 Rodzice uważają ,że wszystko im się należy. Nauczeni pisowskimi super umysłami rozdawnictwa i roszczeniowości widzą tylko czubek swojego nosa. Życiowi zaś nieudacznicy mają spore pole do popisu ,by znów komuś dokopać. Matematyka zarówno dla rodziców jak i hejterów nic nie znaczy. Tego, że komuś trzeba zabrać ,by komu innemu dać nie rozumieją Wychowani na religii zamiast matematyce ,samodzielnie myśleć nie potrafią. Potrafią za to ujadać ,ziać jadem i nienawiścią. Panie Prezydencie niech Pan się nie boi tych kilkunastu wojowniczych pań i panów i robi swoje. Dobry gospodarz nie boi się krytyki ,a wybiera to co jest lepsze dla nas mieszkańców, a nie ludzi okolicznych wiosek. My wolimy lepsze drogi i chodniki. Miejsc w szkołach dla leszczyńskich dzieci mamy aż za dużo.
25. Dodane przez Wyborcy uśmiechnięci, w dniu - 16-01-2025 19:06 124 DO KOMENTARZA 19 PYTANIE CZY BOROWIAK JEST DLA LUDZI TU NIE MASZ RACJI BO PRZED NAMI UCIEKAL WIEC NIE JEST DO LUDZI
26. Dodane przez Taki problem, w dniu - 16-01-2025 19:13 79 Co się stanie z krzyżami z sal lekcyjnych? Kto się nimi zaopiekuje? Gdzie trafia? Będą teraz w klasach wisiały dwa krzyże dla dzieci z sp1 i SP2? To poważna sprawa. Czy proboszcz, który wyświecał izby lekcyjne jest powiadomiony? A co z katechetami? Też znajdą zatrudnienie? Proszę nie bagatelizować. Tej najważniejszej sprawy. To są sprawy nadrzędne.
27. Dodane przez Do 21, w dniu - 16-01-2025 19:17 44 Tak, budował... sam zbuduje wszystko od 0. O ile wiem za który koniec trzymać łopatę.
28. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 16-01-2025 19:22 273 Podczas podwyżek prądu, gazu nie było tyle emocji i protestów co przy likwidacji jednej szkoły. Dziwny naród.
29. Dodane przez Aj, w dniu - 16-01-2025 19:24 2610 To chyba będzie piesza i ostatnia kadencja pana prezydenta rusiewskiego
30. Dodane przez Alina, w dniu - 16-01-2025 19:28 2413 Trudno jest zrozumieć te wszystkie komentarze- pełne nienawiści i bez zrozumienia istoty. Przecież to jest konieczność ze względu na niż demograficzny. To są ogromne koszty utrzymania a nie da się w tej chwili , w żadnym mieście uniknąć zamykania, ze względów finansowych. I nie jest tu istotne czy prezydentem jest Rusiecki czy Borowiak , czy jeszcze ktoś inny. Przecież to nie miasto płaci, to my wszyscy utrzymujemy te pustostany. Nie mam w tym żadnego interesu , tylko mnie szlag trafia, że mamy tak słabo wyedukowanych i egoistycznych mieszkańców. I jak z takim bezmyślnym narodem możemy dogonić kraje rozwinięte?
31. Dodane przez Radny, w dniu - 16-01-2025 19:32 187 Referendum odwoławcze oni są hamulcowymi rozwoju miasta
32. Dodane przez Dd, w dniu - 16-01-2025 19:32 87 SP1 do likwidacji i to natychmiast nauczyciele tam krzyczą na dzieci nie są wyrozumiali dno i nic więcej
33. Dodane przez Darek, w dniu - 16-01-2025 19:34 127 Przy braku opozycji, zagrabiają nasze miasto
34. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 16-01-2025 19:35 114 No panie Matecki, nie jest Panu zwyczajnie głupio
35. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 16-01-2025 19:41 144 Nie dotować prywatnych przedszkoli.
36. Dodane przez Dramat, w dniu - 16-01-2025 19:42 68 Co się stanie z paniami katechetami????????????!!!?????ż???
37. Dodane przez Do kom 24, w dniu - 16-01-2025 19:43 812 Będąc prawie 40 lat pod butem ruskim i zaciskać pasa który lewicowcy nam serwowali może tobie i twojej rodzinie to nie groziło no być może wywodziles się z tego środowiska lewackiego. Dziwisz się, że ludzie uważają te rządy 8 lat PIS ,że były najlepsze? Ludziska mieli dość ruskich onuc na których pracowaliśmy, dzieci w Europie dostawały pieniądze tylko Polskie dzieci sieroty Europy figę z makiem. Gdzie poniewierało się emerytów traktując podwyżki marcowej kwocie 5 zł ? Zwykły człowiek pracujący i przedsiębiorcy zatrudniając na czarno za 5 zł na godz to było ok ?? Człowieku puchu marny przemysł te głupoty które wypisujesz . A teraz czego spodziewaliście się po człowieku który w zaparte szedł za głosem tuska oby nikt nie myślał, że jestem oderwana od rzeczywistości to powiem tak oczywiście tam gdzie jest to konieczne trzeba robić cięcia. Tak duży budynek ze stara technologia utrzymywać jeśli nie ma takiej obsady dzieci ? Trzeba się zastanowić, przemyśleć, rozmawiać z ludźmi. Ale czy ludzie wywodzący się z PO są skłoni by iść w stronę zwykłych ludzi to przecież LIBERAŁOWIE jeśli nie wiecie kto to liberał zachęcam do poczytania co tacy ludzie przedstawiają.
reklama
38. Dodane przez Do 28, w dniu - 16-01-2025 19:46 66 A nie mówiłem już wcześniej, że nacja glooptaków? Nie o szkołę tu chodzi. O wielki powrót Borowiaka. Ukochanego prezydenta PiSu.
39. Dodane przez do 21, w dniu - 16-01-2025 20:04 128 Oczywiście, pozamyka, a potem wybuduje z kolegami...Macie co chcieliście uśmiechniętą demokrację. A Grześ? Idzie przez wieś, worek piasku niesie...
40. Dodane przez Maćko, w dniu - 16-01-2025 20:06 102 Budynek byłby dobrym miejscem na urząd miasta. Aula jako sala sesyjna rady miejskiej! Obecny urząd przy Karasia nie jest dobrą wizytówką miasta. Potrzeba czasu i kasy, ale make Leszno great agian!
41. Dodane przez :, w dniu - 16-01-2025 20:09 133 RUSIECKI CHCE ŻEBY KAŻDY BYŁ UŚMIECHNIĘTY
42. Dodane przez referendum, w dniu - 16-01-2025 20:15 226 REFERENDUM O ODWOŁANIE PREZYDENTA I RADY MIASTA - podniesienie opłat za miejsca parkingowe, podniesienie opłat lokalnych, godzina mniej pracy dla urzędników przy utrzymaniu tych samych wynagrodzeń. może zlikwidujecie instytucje pokroju straży miejskiej a nie tniecie koszty tylko z kieszeni mieszkańców???
43. Dodane przez No proszę, w dniu - 16-01-2025 20:16 65 Jakby na poparcie kom. 38 wyskoczył idealnie pasujący komentarz zwolenniczki PiSu uciśnionej w młodości przez "lewaków" i utożsamiącej wszystko co niepisowskie z "lewakami". Czy to nie paranoja ? Totalna. To plus opar religijny i mamy nację. Szaleństwo. Polskie szaleństwo. Czy to się kiedyś skończy? Obawiam się, że nie. Prędzej nas znów ktoś pod but przez takich histeryków weźmie.
44. Dodane przez Kolo, w dniu - 16-01-2025 20:21 67 Ciekawe ilu znajomych (...) otworzy prywatne przedszkola w miejsce zamkniętych publicznych i będzie pobierać za to konkretne pieniądze co z tego będzie (...)
45. Dodane przez Iza, w dniu - 16-01-2025 20:27 65 Referendum
46. Dodane przez bartosz, w dniu - 16-01-2025 20:34 35 Platform jest w koalicji ze skrajną lewicą: propozycje minister Nowackiej odnośnie tak zwanej "edukacji zdrowotnej" to skandal - propaganda mająca na celu deprawować i demoralizować dzieci. powołali do życia stanowisko "ministry równości" - jakiś kompletny absurd rodem z dystopijnych filmów, albo ZSRR. koszty życia rosną dramatycznie, podatków żadnych nie obniżyli. pełna odpowiedzialność spada na platformę, tuska i tych, którzy są członkami tej partii: w Lesznie to między innymi Grzegorz Rusiecki
47. Dodane przez ?!, w dniu - 16-01-2025 20:35 64 tyle pustych budynków zostanie....a RELOKACJA tuż tuż ?
48. Dodane przez Do km 43, w dniu - 16-01-2025 20:37 66 Ciebie tusk już wziął pod but i cię tak przyciśnie że hoo hoo
49. Dodane przez A, w dniu - 16-01-2025 20:39 80 Ależ to jest proste do zrozumienia, dlaczego prąd, gaz itd. nie dały takiego poweru. Bo tu pojawiła się spora grupa konkretnych ludzi z krwi i kości niezadowolonych z decyzji obecnej władzy, którą można zagospodarować (wykorzystać) do własnych celów nazwijmy marketingowych. Te momenty typu: organizujcie protest - przyłączymy się do was. To przecież zwykle podjudzanie. A nóż a widelec się uda? Wszystko to pr i marketing. A ludzie naprawdę zatroskani o swoje dzieci uczące się w tej szkole to pionki do rozgrywek.
50. Dodane przez Jan, w dniu - 16-01-2025 20:39 165 Pan Rusiecki tak jak Tusk jak mu się zadaje niewygodne pytanie to zaraz furii dostaje było to widać na sesji
51. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 16-01-2025 20:49 40 Szanowni Państwo, toście sobie posłuchali, pogadali, można się rozejść.
52. Dodane przez J., w dniu - 16-01-2025 20:59 50 Widzę na zdjęciach wielu dyrektorów leszczyńskich szkół. A ponieważ z niektórymi było mi dane współpracować, to napiszę od siebie, że Leszno ma szczęście do dyrektorek i dyrektorów. Oczywiście zawsze znajdzie się ktoś, który nam bardziej lub mniej odpowiada, ale ja miałem okazję poznać samych fajnych ludzi na tych stanowiskach. I tego chyba czasami nie doceniamy.
53. Dodane przez Edek, w dniu - 16-01-2025 21:07 86 My mieszkańcy domagamy się ogłoszenia referendum odwoławcze
54. Dodane przez Do 53, w dniu - 16-01-2025 21:20 106 Tak, referendum, niestety pomyliliśmy się
55. Dodane przez Uśmiechnięty, w dniu - 16-01-2025 21:24 84 W budynku po szkole można otworzyć centrum rekrutacji na szparagi.
56. Dodane przez Xxx, w dniu - 16-01-2025 21:28 74 W bursie zamieszkają inżynierzy? To będzie koniec kariery R(...)!
57. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 16-01-2025 21:49 42 Skoro szkoła jest w takim złym stanie technicznym to trzeba ją wyremontować. Jeśli budynek zostanie przeznaczony dla celów społecznych to i tak wcześniej będzie musiał przejść remont. Jeśli jest to zabytek to miasto otrzyma dofinansowanie.
58. Dodane przez Do 53, w dniu - 16-01-2025 21:50 33 Ależ nie można się referendum domagać. Musisz się za to zabrać sam. Musisz zebrać ileś tam podpisów. Przecież obecny prezydent nie zrobi tego za Ciebie. Serio tacy jesteście hm jakby to ująć mało rozgarnięci? Napisz petycję i zbierz te podpisy. No do roboty. Już już, szkoda czasu!
59. Dodane przez Gość, w dniu - 16-01-2025 21:53 84 Ja wam prezydenta nie wybierałem.
60. Dodane przez do 37, w dniu - 16-01-2025 22:00 84 Ty nie narzekaj na czas socjalizmu ,bo nie masz o nim zielonego pojęcia. W tych 40 latach zelektryfikowano kraj .bo przed wojną połowa Polski była bez prądu. Wybudowano elektrownie, fabryki ,szkoły, szpitale, tysiące bloków. I to w większości bez specjalistycznych maszyn. Nauka była na dużo wyższym poziomie, Ówczesny technik miał większa wiedzę i umiejętności od obecnego magistra. Młodzież miała szacunek do starszych. Do lekarza nie było kolejek i zapisów. W każdej szkole był dostęp do lekarza i dentysty. Na ulicach było bezpiecznie. A ,że nie było dużo samochodów, telefonów ,komputerów to nie wina systemu tylko postępu technologicznego. Posłowie byli normalnymi pracownikami ,urlopowanymi tylko na posiedzenia. Radni pracowali społecznie. Nie jak teraz pustoszą budżety. A dziś czym się chwalić? Jadem i roszczeniowością ?To ten piękny świat w którym człowiek człowiekowi wilkiem? W którym każdy widzi tylko czubek swojego nosa i liczy na profity ? Dla kasy zrobi wszystko i nie ma żadnych hamulców ?Pan Prezydent ma rację i życzę mu by udało mu się zrealizować wszystkie założenia. Najwyższy czas skończyć z roszczeniowością. Szkoła stara .Nie spełnia żadnych wymogów .Brak boiska i sali do ćwiczeń ją dyskwalifikuje. Dzieciaki są otyłe i chorowite. Powodem jest zbyt mała ilość ruchu. W tej szkole nie ma gdzie ćwiczyć. Mamom to pasuje ,bo dziecko się nie zmęczy. Ma mieć luksus. Potem widzimy na ulicach jak nadmiar energii wykorzystują.
61. Dodane przez Była, w dniu - 16-01-2025 22:01 48 Była okazja wybrać Panią Kamilę na prezydenta miasta, to nie!! Chcieliście Rusieckiego? to macie!!
62. Dodane przez lukasznnn, w dniu - 16-01-2025 22:28 78 Ja wam wójta nie wybierałem. Nie chcieliście Pisu to macie. Ogromne podwyżki podatku od nieruchomości, podwyżki o 50% parkingów itd. Teraz jak przystało na PO likwidacja wszystkiego po kolei, bo się nie opłaca. Tylko Niemcom się opłaca. Brawo
63. Dodane przez Do 56, w dniu - 16-01-2025 22:32 60 Inżynierzy z bursy będą mieli blisko na stawy na placu Kościuszki by tyłki (...)
64. Dodane przez O, w dniu - 16-01-2025 22:32 10 Pojawił się ktoś z aplikacją VPN. Ile kosztuje miesięcznie funtów?
65. Dodane przez Do 60, w dniu - 16-01-2025 22:49 31 Masz racje . Gdzie tu ekonomia. Za moje podatki to każdy jest chojny.
66. Dodane przez do 28, w dniu - 16-01-2025 22:52 40 Brawo, wiele komentarzy to dramat&. Jest temat, jest okazja wylać frustrację. Leszczyniaki wstyd, kolejny raz pokazujecie ciemnogród Wasz.
67. Dodane przez Jasiu, w dniu - 16-01-2025 23:12 33 Dymisja
68. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 16-01-2025 23:30 20 PISZĘ NIE NA TEMAT TEGO ARTYKUŁU. JAK MOŻNA ZAMKNĄĆ ODDZIAŁ PKO NA RYNKU . SKANDAL. BZDURA , ŻE ZA DROGIE UTRZYMANIE BUDYNKU . PRZENIESIONO NA MANHATTAN . TAM PŁACĄ ZA WYNAJEM . RYNEK JUŻ TAK UMIERA , A TU JESZCZE LIKWIDACJA BANKU . MY STARSZE OSOBY NIE MAMY NIE MAMY SIŁY IŚĆ TAK DALEKO . SKANDAL , SKANDAL I JESZCZE RAZ SKANDAL . PANI PREZYDENCIE LITOŚCI . PROSZĘ SIĘ TYM ZAINTERESOWAŃ I PRZYWRÓCIĆ BANK .
reklama
69. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 16-01-2025 23:48 40 Pan redaktor cytuje wypowiedź Pana Wiceprezydenta M. Grabianowskiego.... - do przedszkoli miejskich uczęszcza 58% dzieci w wieku przedszkolnym.... Trzeba zwiększyć ten odsetek do ponad 80%. Ciekawe jak, jeśli według prezentowanych przez niego danych miejsca w przedszkolach miejskich są wykorzystane w ponad 90% poza przedszkolami nr 4 (77,3%) i 5 (82,0%) (Nr 3 - 96,8%, Nr 7 -94,7%, Nr 8 - 93,6%, Nr 10 -.98,4%, Nr 11 - 96,0%, Nr 12- 99,3%, Nr 13 -100,0%, Nr 15 - 94,1%, Nr 18 - 94,7%, Nr 19 - 96,8%, Nr 20 - 93,6%, Nr 21 - 98,6%. Przedszkola miejskie obecnie nie są w stanie zapewnić miejsca dla wszystkich dzieci z Leszna.
70. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 16-01-2025 23:50 31 Czemu niektórzy komentujący nie potrafią się obejść bez wpisow odnoszących się do tematów partyjnych? Dzieci nasze i naszych bliskich są tutaj ważne, a także budżet miasta, a Wy ciągle partyjny przekaż nam oferujecie. Dlaczego?
71. Dodane przez ben, w dniu - 16-01-2025 23:52 52 jedyne co można napisać to: Borowiak wróć!
72. Dodane przez Do 60, w dniu - 17-01-2025 00:10 10 No nie, to była ci wina systemu. Żelazna kurtyna istniała, a my byliśmy po tej stronie, gdzie gospodarka nie była wydajna i postępowa. Reszta się zgadza.
73. Dodane przez Qwerty, w dniu - 17-01-2025 00:50 11 To my rodzice,wspólnie spędzaliśmy czas na remontach klas zeszłego lata To między innymi z mojej kieszeni były zakupione niektóre materiały użyte do odświeżenia klas. Czy deweloper który nabędzie tę nieruchomość będzie zwracał pieniądze?Niech was licho uśmiechnięta Polsko !
74. Dodane przez z boku, w dniu - 17-01-2025 01:35 43 Witam ! Rodzice nie byli w pracy o tej godzinie ?Wszyscy dzisiaj na drugą zmianę ?to może warto rozważyć nauczanie domowe .Warto przy okazji poruszyć temat,wymuszania różnego rodzaju zasiłków ,które miasto rozdaje ludziom ,którzy umiejętnie korzystają z różnych przywilejów. poprzez właśnie posiadanie dzieci .Czy wszyscy są w zalegalizowanych związkach ?Czy jak ktoś nie ma pracy ,i z tego tytułu czerpie z Miejskiej czyli naszej kasy ,ale jednak codziennie rusza do pracy lub na obchód Rynku a w powrotnej kupuje alkohol i papierosy w sklepie.Może to ruszy społeczeństwo i większe środki miasto przeznaczy na edukację .Ile dzieci ,które dzie do szkół rano widzi rodziców ,którzy siedzą w domu a ,,pracują " i płaci im miasto Leszno.To taki temat ,jak już rodzice i Prezydent się dogadają .
75. Dodane przez Rodzic, w dniu - 17-01-2025 01:58 32 Należy dążyć do tworzenia klas i grup przedszkolnych 15 osobowych a nie zamykać. Remontować i zmniejszać liczebnosc klas i grup! To co się dzieje z liczebnoscią dzieci to się w głowie nie mieści. A nie tylko oszczędności!!
76. Dodane przez Bokser, w dniu - 17-01-2025 03:59 31 Grześ co tu dużo pisać? Jesteś liczony na deskach A to jest dopiero początek. Jeszcze nie raz zaliczysz wpadkę. Czekamy na infrastrukturę? Stadion,basen,dom seniora,park Antoniny, łącznik, swieciechowska itd.
77. Dodane przez Sfrustrowany mieszkaniec, w dniu - 17-01-2025 06:23 121 Ludzie nie rozumiecie, że nie ma dzieci, a jak nie ma dzieci to i nie ma subwencji. Z czego chcecie utrzymywać puste budynki szkolne? Potem będzie larum bo na oświatę idzie tyle pieniędzy. Kilkoro dzieci w szkole, ale budynek trzeba będzie ogrzać, oświetlić. Przecież o zamknięciu Sp1 jest mowa od bardzo wielu lat, tylko każdy prezydent bał się to zrobić. Gdyby zamiast o zamknięciu poszła informacja o wielomilionowym remoncie budynku szkoły to była by afera o bezsensownym remoncie bo przecież mamy tyle szkół w lepszym stanie. Ludzie obudźcie się i zacznijcie myśleć zdroworozsądkowo.Miasto to biznes na który wszyscy dajemy kasę. Naprawdę chcecie ładować pieniądze w ten budynek, w którym z roku na rok będzie mniej dzieci?! Liczby nie kłamią - z każdym rokiem jest mniej dzieci. Jakaś szkole trzeba będzie zamknąć - to może ktoś mądry piszący komentarze podpowie która. Ja jako mieszkaniec Leszna nie zgadzam się na takie marnotrawsto. A tak na marginesie - ciekawe gdzie pracują Panie mamy główne inicjatorki protestu i ile w ramach swoich podatków dokładają do leszczyńskiego budżetu.
78. Dodane przez jut, w dniu - 17-01-2025 06:29 52 A teraz wszyscy razem Uśmiechajcie SIĘ WYBORCY PEŁOWCY!!!
79. Dodane przez do3, w dniu - 17-01-2025 07:08 00 nic dodać nic ująć
80. Dodane przez Do 12, w dniu - 17-01-2025 07:23 11 To ciekawe... To dlaczego jakoś chętnych do tej pracy nie ma?
81. Dodane przez Elzbieta, w dniu - 17-01-2025 07:39 10 Mateci jak by się zatar na sesji,a zawsze najwiecej uwag miał. Swój swojego nie będzie zadawał trudnych pytań.
82. Dodane przez Właśnie, w dniu - 17-01-2025 07:43 10 DO KOMENTARZA 71 BOROWIAK NIE WRACAJ
83. Dodane przez Wyborcy, w dniu - 17-01-2025 07:44 10 DO KOMENTARZA 80 DAJE CV DO SZKOŁY JAKO NAUCZYCIEL I NIE MA ŻADNEJ ODPOWIEDZI WIĘC NIE KŁAM.
84. Dodane przez Do 80, w dniu - 17-01-2025 08:05 11 Mylisz się jest chętnych bardzo wielu nauczycieli, brakuje jedynie nauczycieli przedmiotów zawodowych w średnich szkołach. A za jakiś czas nauczyciele podstawowych przedmiotów będą się przepychali o etaty. Przecież w gminach wiejskich robi się to samo co w Lesznie I jest mniej dzieci i też szkoły będą łączone, co łączy się z brakiem etatów dla nauczycieli i pracowników.
85. Dodane przez No to mamy postęp, w dniu - 17-01-2025 08:07 11 Najlepiej dążyć do tworzenia wielkich molochów, klas po 30 uczniów, muszących chodzić na dwie zmiany, bo inaczej się nie da. To jest rozwiązanie nowoczesne, nieważny komfort coraz bardziej przebodźcowanych dzieci i nieważna gorsza jakość nauczania w tak licznych klasach, w których nie jest możliwe dotarcie do każdego ucznia, bo jest ich po prostu za dużo i tez nie sposób zapanowac nad wszystkimi , gdy jest ich tak dużo w klasie. Nie sposób tez nie zauważyć jak dzisiaj zachowuje się mlodziez, trudniej nad nimi zapanowac, są nieokiełznani, rozpasani i nieskupieni, a nauczyciel niewiele może, bo tego mu nie wolno ani tego, tylko głaskać po główce i weź tu zapanuj nad taką szarańczą, gdy ich powyżej 25 w klasie...
86. Dodane przez Dobra dyskusja?, w dniu - 17-01-2025 08:08 30 Oprócz tych niemądrych okrzyków pod adresem prezydenta, które są tylko formą rozładowania negatywnych emocji tudzież gierek proborowiakowych :// pojawiło się kilka całkiem rozsądnych komentarzy. Nie jest z nami może jeszcze tak źle, póki jest kilku myślących. Choć jak wiemy niestety Vox Populi - Vox Dei. Łaska ludu na pstrym koniu jeździ.
87. Dodane przez Do 68, w dniu - 17-01-2025 08:26 10 Proszę Pani nie mam nic wspólnego z prezydentem i jego otoczeniem, ale postaram się wyjaśnić . Rozumiem Pani niezadowolenie. Jasne, że dla ludzi starszych bywa, że każdy metr dodatkowej drogi może być problemem. Niestety. Bank nie jest pod zarządem miasta. Jego decyzje co do rozlokowania placówek nie zależą w żaden sposób od zarządu miasta. To jest spółka, która ma swoją wewnętrzną politykę. Myślę, że oprócz wysokości czynszów (cóż to jest taki czynsz o 10 tysięcy wyższy tu czy tam, dla wielkiego banku o miliardowym kapitale) brali pod uwagę coś zupełnie innego. Takie petycje powinniście Państwo składać nie do prezydenta, lecz do zarządu PKO. Banki robią od czasu do czasu to co każda spółka. Restrukturyzację. Likwidują część placówek. Taka już ich polityka. Zasadniczo banki chcą nas zmusić do jak najrzadszego odwiedzania placówek. Chcą abyśmy przeszli na załatwianie wszelkich spraw online i płacenie plastikiem. Dlatego ich placówek nie będzie już tak wiele jak kiedyś. Co najwyżej zainteresowani są miejscami, gdzie są duże skupiska ludzi (centra handlowe) aby te plastiki dystrybuować. Tudzież udzielać kredytów. To jest polityka banku, a nie miasta. Dwie różne sprawy.
88. Dodane przez Do 68, w dniu - 17-01-2025 08:32 01 Przy Manhattanie jest duży parking. To też miało znaczenie.
89. Dodane przez Ogłupiały, w dniu - 17-01-2025 08:35 41 Czegoś tu nie rozumiem... Wszystkie dzieci z wszystkimi nauczycielami przeniesieni, budynek zabytkowy nie zostanie sprzedany... To po co ta cała reorganizacja. "Guru" oszczędza na mediach? Kolejny pustostan w centrum miasta? Dlaczego otwarcie prezydent nie powie po co mu ten budynek?
90. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 17-01-2025 08:37 21 Większości wypowiadających się odebrałbym prawo wyborcze. Z Waszych wypowiedzi wynika, że nie macie bladego pojęcia o czym piszecie. Począwszy o polityki, przez edukację a na ekonomii kończąc - a chcecie zmieniać świat na lepsze.
91. Dodane przez do kom. 77, w dniu - 17-01-2025 08:48 11 Wszystko pięknie, fajnie tyle tylko, że mieszkańcy nadal nie wiedzą jakie ma być przeznaczenie tego budynku. Sugeruje Pan, że oburzyłaby nas informacja o wielomilionowym remoncie budynku i wysokich kosztach utrzymania, ale proszę zauważyć, że Pan Prezydent wspomniał, iż zamierza zarówno budynek po szkole jak i po przedszkolach przeznaczyć na cele społeczne. A to prawdopodobnie oznacza, że budynki te będą musiały być gruntownie wyremontowane i utrzymywane nadal przez miasto. Wszyscy pracownicy tych szkół też mają otrzymać zatrudnienie. Na czym więc miasto planuje zaoszczędzić i jak wiele? I czy nie okaże się finalnie, że zamiast rzekomych oszczędności jest jednak wzrost kosztów?
92. Dodane przez BlackCat, w dniu - 17-01-2025 09:04 01 Chce zamknąć te obiekty, bo są przestarzałe. Konieczne są kosztowne modernizacje, żeby ludzie nie marudzili, że dzieci uczą się jak za czasów PRL. Lepiej mu dotować prywatne przedszkola niż ładować kasę w stare budy. Proste
93. Dodane przez Qwerty, w dniu - 17-01-2025 09:09 11 To my rodzice,wspólnie spędzaliśmy czas na remontach klas zeszłego lata To między innymi z mojej kieszeni były zakupione niektóre materiały użyte do odświeżenia klas. Czy deweloper który nabędzie tę nieruchomość będzie zwracał pieniądze?Niech was licho uśmiechnięta Polsko !
94. Dodane przez peterpan, w dniu - 17-01-2025 09:09 11 do kom 37 A ja cofnąłbym się do Księcia Mieszka I , który budował kapitał na sprzedaży swoich pobratymców do Rzymu !!! A prawda jest taka ,że nieprzystosowane jednostki trzeba likwidować i dawać możliwości rozwoju naszym dzieciom na miarę XXIw, z zajęciami WF na sali gimnastycznej , a nie na korytarzu. Polityka nie ma z tym nic wspólnego
95. Dodane przez ??, w dniu - 17-01-2025 09:14 20 Prawda jest taka że jak nie będzie dzieci to zamkną kolejne szkoły co jest oczywiste. Nauczyciele którzy mają kilka lat do emerytury przetrwają natomiast ci co są na początku pracy powinni się zastanowić czy nie czas na zmianę zawodu. Edukowanie w Lesznie kolejnych nauczycieli wf czy pedagogów już nie ma sensu bo i tak nie znajdą pracy. Łączenie szkól dotyczyć będzie szkół średnich po co 3 licea po co tyle techników z powtarzającymi się zawodami ? Za kilka lat będzie trzeba się nad tym zastanowić. Kolejna sprawa to organizacja pracy w szkołach, trzymanie się po półtora etatu lub więcej choćby przez nauczycieli wf i nic nie robienie, może warto nad tym się pochylić. Są deficytowe przedmioty gdzie brakuje nauczycieli ale i są takie gdzie jakość pracy powinna decydować o zatrudnieniu.
96. Dodane przez xxx, w dniu - 17-01-2025 09:16 01 Bursa Międzyszkolna ma być przeniesiona do internatu ZSR-B. To znaczy że internat w rolniku zostanie zlikwidowany? A co z pracownikami internatu?
97. Dodane przez Do 94, w dniu - 17-01-2025 09:29 00 Nieprzystosowane jednostki likwidować? Mam nadzieję, że nie chodziło o ludzi tylko o nieruchomości bo inaczej to byłby faszyzm. Jestem też za likwidacją nieprzystosowanych obiektów. Popieram.
98. Dodane przez Do kom 3, w dniu - 17-01-2025 09:54 00 Spokojnie medycyna się ciągle rozwija. To można leczyć! Medykamenty są coraz skuteczniejsze! Niestety jeszcze nikt nie pracuje w tej materii nad szczepionkami ale podejrzewam, że taki typ osobowości raczej by się nie zaszczepił&. Pzdr
99. Dodane przez Drugie DNO, w dniu - 17-01-2025 09:55 11 Komentarz 89 najlepsza diagnoza stanu. W koncu koszty oswiatowe to nie infrastruktura głownie, a etaty ktore pochłaniaja wiekszosc subwencji oswiatowej. Jest plan na ten budynek i po to jest on potrzebny.
100. Dodane przez to tylko pozory, w dniu - 17-01-2025 10:20 01 Skoro nie zwalniają nikogo to koszty nie znikną. Te oszczednosci na likwidacji szkoły żadne. Pustostan zostanie i dopiero bedzie niszczał i zrobia sie koszty no chyba że... Myślacy sam sobie dopowie o co chodzi!!!
101. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 17-01-2025 11:06 11 A co ze stołówka, która jest w Bursie ? Jem tam obiady i jestem mega zadowolony. Też mam zapierniczać na obiady do Rolnika ?? Ktoś tutej jest chory na wory.
102. Dodane przez Bareja, w dniu - 17-01-2025 11:24 10 Jak ci partacze u góry likwidują wszystko co się da, to ci na dole nie mogą być gorsi.
103. Dodane przez WN, w dniu - 17-01-2025 11:38 20 Ludzie. Dzieci róbcie zamiast tu pisać.
104. Dodane przez Bober, w dniu - 17-01-2025 12:38 10 A panie to przeciwko czemu protestują? Jak to czemu?!!! Wszystkiemu !!!!!!
105. Dodane przez z Wojciech Cejrowski, w dniu - 17-01-2025 14:29 30 Wszyscy won!
106. Dodane przez DO 75, w dniu - 17-01-2025 17:30 20 A dlaczego 15 ? Nie lepiej 5 ?Albo jeden nauczyciel jeden uczeń ? Coś się chyba Pani pomyliło .A Może ma Pani miliardy i zasili kasę ? Chcieć każdy może .Tylko ktoś musi za to zapłacić. Budżet miasta nie jest z gumy. Dotacje są zależne od liczby dzieci. Nie ma dzieci nie ma dotacji. Zatem ogarnij się rodzicu. Matematyka pokazuje jedno .By komuś dać komuś innemu trzeba zabrać. Może kiepską szkołę skończyłeś ,że matematyki nie znasz. Nadmierna roszczeniowość nie jest dobrem dla ludzi . Poza tym , włodarze miasta mają wiele innych problemów do rozwiązania. Nie żyją tylko tematem jednej szkoły .Są samotne matki ,które gdzieś trzeba ulokować .Są ubodzy mieszkańcy ,którzy tez chcą gdzieś mieszkać .Są też i seniorzy ,którzy potrzebują miejsc do opieki. Budynek można przeznaczyć na jedno z tych miejsc .Dla dzieci jest wiele wolnych miejsc w innych ,nowocześniejszych szkołach .Poziom nauczania nie zależy od ilości dzieci w klasie.Tylko od ich zaangażowania i chęci do nauki. W czasach socjalizmu były klasy bardzo liczne a poziom nauki o dwa poziomy wyższy. Tylko wtedy dzieciaki się uczyły a nie siedziały wpatrzone w smartfona i tik-toka i nie kręciły kolejnych chorych filmików. Wystarczy zabronić w szkołach używać tych wynalazków a poziom nauki automatycznie się podniesie.
107. Dodane przez popieram 68, w dniu - 17-01-2025 19:56 00 Z tym bankiem PKO BP - to prawda. W CH MANHATTAN bardzo mało miejsca, z 4 stanowisk na rynku 3, ścisk i do tego BARDZO POWOLNA OBSŁUGA, jeszcze bardziej POWOLNA niż na Rynku. Słychać, o czym bardzo powoli rozmawia pracownik z klientem. Po wielokroć omawianie z klientem tych samych, automatycznych czynności, wręcz celebracja obsługi, jakby miała trwać jak najdłużej. Do tego powtarzanie tych samych bankowych czynności.
Czy naprawdę likwidacja tego banku w Rynku, choćby to był bank w siedzibie prywatnej, odbyła się bez wiedzy prezydenta miasta? Jak to się stało? Tak samo, za panowania prezydenta T.Malepszego, przy reorganizacji Narodowego Banku Polskiego (zmniejszenie w kraju liczby oddziałów do 16, jak województw) przepiękna siedziba najstarszego polskiego, państwowego banku, przy ulicy Skarbowej, przeszła w prywatne ręce i dziś POPADA W RUINĘ. To jest skandal. Gdzie są prezydenci miasta, gdzie jest Miejski Konserwator Zabytków?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.