Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Stycznia 2025
Sobota
Imieniny obchodzą:
Bogumił, Krystyna,
Małgorzata, Piotr

DZIEŃ ŚMIECHU
Do końca roku 347 dni.
Start arrow Leszno arrow Borowiak: myślę o Sejmie lub Senacie

Życie po prezydenturze

Borowiak: myślę o Sejmie lub Senacie

17.01.2025. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Nie planuję powrotu na stanowisko prezydenta Leszna, myślę o starcie w wyborach parlamentarnych - powiedział w Radiu Elka Łukasz Borowiak. Były prezydent w pierwszym dużym wywiadzie po przegranych wyborach mówił między innymi o powodach klęski oraz o tym, jak wygląda życie poza samorządem. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pozwoli pan, że będę tytułował "prezydencie", czy to trochę boli?

Nie boli. Przeszedłem do historii miasta Leszna. Kiedy mam przyjemność rozmawiać z prezydentem Edwardem Szczuckim czy też Tomaszem Malepszym zawsze, mówię „panie prezydencie”.

OK, panie prezydencie, to jest tak naprawdę pańska pierwsza wizyta po wyborach samorządowych u nas, więc dzisiaj emocje opadły i można robić pewne analizy. Zastanawia się pan, dlaczego pan nie wygrał tej trzeciej kadencji?

Myślę, że to było też pokłosie wyborów parlamentarnych, niesamowita polaryzacja polityczna, bo przecież ja szedłem do wyborów z świetnym, doświadczonym zespołem, z osobami, które były znane w Lesznie ze swojej działalności zawodowej, z działalności samorządowej, z działalności społecznej. Dużo udało się zrobić. Niestety potwierdziło się to też w innych miastach, taki klasyczny przykład Zielonej Góry, gdzie też Janusz Kubicki startował z z lokalnego komitetu, tak jak ja. Nawet nie został radnym. Startował ze wspaniałymi ludźmi, doświadczonymi. Rzeczywiście szyld partyjny w tych wyborach dawał bardzo dużo.

Czyli taki "efekt Tuska" pana pokonał?

Efekt wyborów parlamentarnych, bo ja też muszę powiedzieć, że ja zdobyłem jako radny nawet mniej głosów od kandydatów z ramienia PiSu, którzy zostali radnymi. Tak, że to widać, jakie to było przełożenie. Liczyłem na drugą turę, natomiast był pan świadkiem, panie redaktorze, bo był pan razem z nami w sztabie, kiedy czekaliśmy na poszczególne wyniki z obwodowych komisji, kiedy dotarły do mnie 3-4 informacje zwrotne, to już wiedziałem, że te wybory przegrałem.

Powiem szczerze, aż mi się nie chciało wierzyć, kiedy dostałem od waszego sztabu sygnał, że przegrywacie sromotnie.

Koalicja Obywatelska zdobyła tyle mandatów, że nawet nam matematycznie się wydawało, że jest to niemożliwe.

Ale panie prezydencie, ponieważ było te parę miesięcy na refleksję, czy również doszedł pan i pańska ekipa do takiego wniosku, że popełniliście pewne błędy?

Chyba błędów nie było. Ta kampania szła na takich hasłach.
Po pierwsze kandydat, obecny prezydent Grzegorz Rusiecki powiela wiele moich projektów. Ta kampania szła na prostych przekazach. Mieszkańcy też negowali inwestycje, jak na przykład remont Akwawitu, gdzie nie potrafiłem wyjaśnić, że firma Adamietz po złożeniu oferty tak naprawdę realizuje modernizację basenu z wykończeniem, z częściowym wyposażeniem za prawie 8 tysięcy złotych brutto za metr, dzisiaj w stanie deweloperskim nie kupi się za to mieszkania, a co dopiero z wykończeniem. Też proszę pamiętać, że w tych wyborach ja miałem konkurentów nie tylko z Koalicją Obywatelskiej, ale przecież i z Trzeciej Drogi i Konfederacji. I to były też osoby czy środowiska, które mocno mnie atakowały w różnych sprawach. Byłem osamotniony i wszystkie siły polityczne tak naprawdę ukierunkowane były w moją stronę, szukali tylko różnych argumentów, aby pokazać mieszkańcom, że się nie udało. Ulica Święciechowska, no też być może, ale mieszkańcy też szybko tracą pamięć, na przykład jeżeli chodzi o inwestycje, bo przecież ja cały czas powtarzam, że zrobiłem bardzo duże inwestycje drogowe, jak DK12, jak ulica Wilkowicka i w kierunku Maryszewic, no i oczywiście inne, na przykład oświatowe, na to ludzie nie zwracali uwagi.

A może zbytnia szorstkość?

Każdy ma swoją ocenę i opinię. Ja muszę powiedzieć, że te 10 lat to była naprawdę wytężona praca. Przygotowałem tak naprawdę podwaliny do kolejnej kadencji, w tym przypadku prezydenta Grzegorza Rusieckiego. Mówię tu o inwestycjach, które zostały zaplanowane, gdzie zabezpieczyliśmy środki. I tak naprawdę, patrząc na przyszłość można kibicować, żeby te inwestycje zostały zrealizowane. Nowy prezydent tak naprawdę ma wyłożoną tę prezydenturę na tacy, z punktu widzenia kluczowych inwestycji w mieście, które będą realizowane. Oczywiście jedną wykreślił.

Przedszkole w centrum miasta, tak zwane "zielone" przedszkole.

Parkowe przedszkole. No ale każda z osób, które zarządzają miastem, ma swoją wizję rozwoju i tego na pewno nie neguję, bo ja też miałem inną wizję miasta od mojego poprzednika, ale była tak zwana ciągłość. Ja dopiero później nauczyłem się, że trzeba szanować wszystkich włodarzy miasta, którzy rządzili przez okres po transformacji demokratycznej i muszę powiedzieć, że każdy z moich poprzedników miał inne problemy do rozwiązania. Ja dopiero później dojrzałem do tego, że trzeba mieć ogromny szacunek nawet do mojego konkurenta, jakim był Tomasz Malepszy, który potem przecież razem ze mną współpracował w samorządzie leszczyńskim.

Prywatnie dla pana osobiście to był cios? Nagle przestaje pan mieć kluczowe znaczenie w lokalnej polityce. Zdarzyło się, że telefonów ludzie nie odbierali albo się nie odzywali?

Ja byłem do tego z jednej strony przygotowany, nigdy nie zapomnę rozmowy w grudniu 2014 roku, kiedy po ślubowaniu objąłem urząd prezydenta i zadzwonił do mnie były prezydent Poznania Ryszard Grobelny. Kiedy przyjechał do mnie, szukając też jakiejś pomocy, powiedział mi coś takiego: słuchaj Łukasz, 4 lata byłem członkiem zarządu, 16 lat prezydentem Poznania. I pokazał mi telefon. Bez połączeń.

Tak było z panem?

Tak jest.

Cały czas tak jest?

To znaczy, kontaktują się ze mną moi byli współpracownicy, są życzenia, tak.

Ale przestali ludzie odbierać telefony?

Nie zdarzyło się, ale muszę powiedzieć, że ja wiedziałem, że kiedy skończy się moja misja, na pewno stracę może nie wpływ na to, co się dzieje w mieście, ale przede wszystkim stracę kontakt z ludźmi i to gdzieś w głowie miałem, natomiast tak, to była dla mnie niespodzianka, że przegrałem w pierwszej turze. Tego nie ukrywam. Skłamałbym, gdybym powiedział, że byłem zadowolony i uśmiechnięty.

Odnoszę takie wrażenie, najwyżej może pan mnie wyprowadzić z tego błędu, że np. przez długi czas nie mógł pan znaleźć pracy.

Zgodnie z prawem wróciłem do starostwa powiatowego.

Ale pożegnał się pan ze starostwem.

Tak, mój wydział został zlikwidowany, stanowisko Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych zostało zlikwidowane. Pracy się nie boję. Rzeczywiście wiedziałem, że w Lesznie tak szybko jej nie znajdę. Ba, przetestowałem, że tak powiem, wysyłając z CV-ki wiele firm, nie w Wielkopolsce, przede wszystkim na Dolnym Śląsku, startowałem w kilku konkursach. I muszę powiedzieć, że miałem nawet telefony zwrotne, czy ja sobie żartuję, że osoba, która pełniła funkcję posła, prezydenta, chce pracować na przykład jako zarządca nieruchomości. I miałem informację, żeby sobie poszukać ambitniejszej pracy. Miałem propozycję pracy w administracji samorządowej. Miałem pracę także związaną z wyjazdem do stolicy. Ale takiej decyzji nie podjąłem, tylko dlatego, że trzeba było się po prostu spakować i wyjechać na dłuższy okres.

Ale czy to pan chodził za pracą, czy były propozycje: „facet, który rządził sześćdziesięciotysięcznym miastem byłby cennym nabytkiem dla mojej firmy”?

Nie, nie było takich telefonów i tu muszę powiedzieć, że oczywiście uczestniczyłem w rozmowach kwalifikacyjnych, czyli rozmowach o pracę, przede wszystkim w branży nieruchomości, bo powiedziałem sobie, że warto wrócić do tego, co robiłem przed pracą w starostwie powiatowym i przed pracą w tej wielkiej polityce centralnej i samorządowej. Też zastanawiałem się, czy otworzyć działalność gospodarczą, bo ja to po prostu kocham zarządzanie nieruchomościami.

Obecnie zajmuje się pan zarządzaniem nieruchomościami. To jeszcze doprecyzujmy: na swoim, czy w jakiejś firmie?
Jeszcze nie na swoim. Jeżeli chodzi o działalność, to decyzja zapadnie pod koniec stycznia. Natomiast zostałem zaproszony na krótki okres, że tak powiem, sprawdzenia siebie i firmy, czyli na okres trzech miesięcy właśnie w zarządzaniu nieruchomościami. Duża firma z Wrocławia zaprosiła mnie na rozmowy, chcę ze mną współpracować. Nie dojeżdżam do Wrocławia, często pracuję tu w terenie i zależy mi na tym, żeby ewentualnie siedziba tej spółki powstała na terenie naszego województwa. I robię to, co uwielbiam, czyli powrót do nieruchomości, stricte do zarządzania. Aczkolwiek też nie ukrywam, że jakieś tam oferty samorządowe też się pojawiły. Nie mówię tu o funkcji wójta czy burmistrza.

Czy planuje pan wielki powrót? Czy chce pan wrócić na stanowisko prezydenta Leszna?
Nie myślę o tym. Ja powiem otwarcie: po wyborach prezydenckich trzeba zobaczyć, jak się będzie rozwijała scena polityczna i też nie okrywam, że spróbuję swoich sił w wyborach do parlamentu. Nie wiem czy Senat czy Sejm i jaki to będzie partner, ale wydaje mi się, że po wyborach prezydenckich scena polityczna trochę ulegnie zmianie. Na dzień dzisiejszy, gdybym miał się zapisać do jakiejkolwiek partii politycznej, to nie ma takiego ugrupowania.

Akurat do Sejmu to na pewno trzeba coś mieć.

Tak, do Senatu też.

Do kogo panu najbliżej?

Ja wychowałem się w takim, a nie innym środowisku rodzinnym, a potem politycznym. Byłem w partii, która miała poglądy liberalne, jeżeli chodzi o podejście do gospodarki. Natomiast doskonale pan mnie zna także po głosowaniach w parlamencie, że mam poglądy konserwatywne.

Liberalizm gospodarczy i konserwatyzm obyczajowy. Konfederacja?

Nie, nie. Konfederacja jest połączona z ruchem narodowym, a to jest już takie dosyć mocne... Ja mówię, że to są jakieś tam plany. Natomiast muszę skupić się na pracy zawodowej i też muszę skupić się na pracy samorządowej, bo zostałem wybrany radnym. Reprezentuję jakąś grupę wyborców. Jakaś grupa głosowała też na mnie, na prezydenta, czyli chciała, żebym dalej pełnił tą funkcję. Tak, że mam co robić. Wiele jest spraw w samorządzie do rozwiązania.

Jako były prezydent miasta i obecny radny wydaje się pan naturalnym liderem opozycji. Czy pan takim liderem chce być?

Panie redaktorze, na razie to są początki. Arytmetyka w radzie jest nieubłagana. Można robić wiele rzeczy w formie jakichś petycji, interpelacji, ale zdrowy rozsądek i moje doświadczenie podpowiada mi, że dobre projekty należy popierać, tak jak poparłem budżet na rok 2025, bo tam jest szereg moich inwestycji zaplanowanych, gdzie zabezpieczyłem środki finansowe, Natomiast opozycja jest po to, żeby też wskazywać inne rozwiązania, może bardziej logiczne, bardziej zdroworozsądkowe. Przed nami teraz przecież gorący okres, jeżeli chodzi o politykę oświatową w naszym mieście i to jest też temat, który w ostatnim czasie nie tylko jest dyskutowany w mieście Lesznie, wśród mieszkańców, ale przede wszystkim także na poziomie Rady Miasta.

No to na szybko i na gorąco: czy jako prezydent poszedłby pan w likwidację placówek oświatowych czy nie?

Nie. Łączenie tak. Ja cały czas powtarzam...

Nie ma łączenia, bo trzeba zawsze jedną zlikwidować.

Tak, w prawie nie ma takiego pojęcia jak wygaszanie i tak dalej. Powiem wprost: planowałem połączenie przedszkola numer 4 i 5 i wybudowanie nowego przedszkola.

A jeżeli chodzi o szkoły?

Jeżeli chodzi o SP1, dla mnie nie ma przesłanek ani merytorycznych, ani także finansowych, jeżeli chodzi o przeniesienie uczniów z nauczycielami do szkoły podstawowej numer 2 i 3. Tylko dlatego, że dzisiaj mocno podkreślałem, że największym wydatkiem w placówkach edukacyjnych, jednostkach oświatowych, to są wynagrodzenia i pochodne. To jest prawie 80%.

Zwalniałby pan nauczycieli?

Nie, nie zwalniałbym. Ci nauczyciele by zostali.

Krótko chcę zapytać. Jaki miałby Pan pomysł?

Ja bym zostawił tą podstawówkę. Oczywiście, że bym zostawił. To nie przyniesie nam realnych oszczędności. Boję się też, jak wpłynie to na psychikę dzieciaków, no bo to jednak nowa szkoła. Natomiast zostawiłbym przedszkole numer 15 i to mocno podkreślałem tylko dlatego, że mieszkam na tym osiedlu, widzę jak się rozwija ta część miasta pod kątem deweloperskim, 400 mieszkań, Osiedle Przyjaźni. Utrata takiego przedszkola powoduje, że naprawdę będą mieć mieszkańcy problem.

Łukasz Borowiak, obecnie radny miasta Leszna. Dziękuję panie prezydencie.

Dziękuję panie redaktorze, dziękuję państwu.

 
Komentarze (65)
1. Dodane przez Xmd5a, w dniu - 17-01-2025 13:16 30 9
Żadnych błędów, wszystko cacy, żli są inni Taki to typ.czlowieka.
2. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-01-2025 13:26 13 8
Całkiem rozsądne wypowiedzi choć jak znam życie, część z nich być może trzeba będzie kiedyś zmodyfikować. Powodzenia!
3. Dodane przez maurycy, w dniu - 17-01-2025 13:27 10 4
To se ne vrati!
4. Dodane przez Pio, w dniu - 17-01-2025 13:28 26 23
Borowiak to Prawdziwy Gospodarz.  
Rusiecki to nie jest człowiek do roboty - jako viceprezydent nie potrafił wybudować nawet lodowiska. Remont Akwawitu, Święciechowska to zadania ponad jego możliwości.  
Współczuję mieszkańcom Leszna.
5. Dodane przez No tak, w dniu - 17-01-2025 13:31 9 2
Ciąg dalszy "kariery politycznej". Uczciwa praca w zarządzie nieruchomościami to za mało. Wiadomo. Władza rozpaskudza.
reklama
6. Dodane przez tom, w dniu - 17-01-2025 13:32 19 9
Taki ekspert i nigdzie go nie chcą
7. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 17-01-2025 13:35 5 4
To jak połączyć dwie szkoły położone w dwóch punktach miasta? No trzeba jedną przenieść do drugiej. A jedną fizycznie zlikwidować. Zabawy słowne pan eks uprawia i tyle. Summa summarum o to samo chodzi. Likwidujemy jeden obiekt. A w drugim obiekcie znajdują się dwie połączone szkoły. I gra gitara.
8. Dodane przez anon, w dniu - 17-01-2025 13:36 10 5
Czy to ten kandydat do parlamentu, który zasłynął z tego, że publicznie drwił z niego kolega z własnej partii?
9. Dodane przez Nie planuje powrotu, w dniu - 17-01-2025 13:36 13 4
Rozpacz w szeregach PiSu.
10. Dodane przez Piotr, w dniu - 17-01-2025 13:40 10 18
Trzymam kciuki aby się udało wrócić.
11. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 17-01-2025 13:40 1 1
Czuję się wstrząśnięta nie zmieszana. Bul.
12. Dodane przez O nie!, w dniu - 17-01-2025 13:42 10 19
Panie Borowiaku wróć, nie zostawiaj trzody bez pasterza.
13. Dodane przez Leżakowanie, w dniu - 17-01-2025 13:46 5 3
Czyli Leszno było tylko przechowalnią? Wszystkim marzy się powrót do Warszawy. Tam się dzieją rzeczy "wielkie i ważne". Tam się pociąga za sznurki. Można zawrzeć nowe znajomości, poznać nowe towarzystwo. Życzymy powodzenia Panie Były Prezydencie w Poszukiwaniu Nowej Drogi Życia. Nigdy nie wiadomo co nas czeka za zakrętem. Może kolejna życiową niespodzianka i przygoda?
14. Dodane przez Max, w dniu - 17-01-2025 13:47 13 21
Borowiak to dobry człowiek, dobry Samorządowe.
15. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 17-01-2025 14:01 16 12
Blado we świetle tego wywiadu wypada Rusiecki i jego smutny zastępca.
16. Dodane przez Ant, w dniu - 17-01-2025 14:02 11 0
Panie Prezydencie, nadal w głosie wyczuwam dużo żalu...
17. Dodane przez Arek, w dniu - 17-01-2025 14:04 12 20
Łukasz ty wracaj na fotel prezydenta bo nam to Leszno zamkną zupełnie te peowcy
18. Dodane przez tik, w dniu - 17-01-2025 14:08 14 22
Wracaj pan bo Leszno upada.
19. Dodane przez A.L., w dniu - 17-01-2025 14:15 13 7
Panie Borowiak daj sobie spokój jesteś za stary i szkoda Twojego życia.
20. Dodane przez Zizi, w dniu - 17-01-2025 14:20 15 15
Panie prezydencie Borowiak powiem tylko tyle że już się ludziom oczy otwierają a to dopiero pierwszy rok!!!
21. Dodane przez xd, w dniu - 17-01-2025 14:25 18 6
- "Ale panie prezydencie, ponieważ było te parę miesięcy na refleksję, czy również doszedł pan i pańska ekipa do takiego wniosku, że popełniliście pewne błędy?" 
 
- "Chyba błędów nie było." 
 
Do dzisiaj nie zrozumiał, dlaczego przegrał. On nie popełnił błędów, źli wyborcy je popełnili. Niesamowite.
22. Dodane przez Szkoda, w dniu - 17-01-2025 14:30 13 2
Przedszkole Miejskie Nr 15 nie może zostać zamknięte tutaj nie ma innego przedszkola, gdzie mają iść dzieci do prywatnych w Śródmieściu. 
Przedszkole 21 jest integracyjne i nie ma miejsc przyjmuje rocznie 10 nowych dzieci. 2,5 latki nie skończą przedszkola gdzie mam dać dziecko ? Przecież tutaj mieszka tyle dzieci w wieku 2 lat. Ludzie gdzie one mają pójść ? Do Akademi Odkrywcow. Skąd pieniądze mam brać na prywatne przedszkole dla trójki dzieci
23. Dodane przez picuś glancuś, w dniu - 17-01-2025 14:32 10 4
panie prezydencie dobrze tobie tak, ty zaistniałeś dzięki Piwońskiemu bo cię przyjął do starostwa i on był pierwszym twoim promotorem wszystkiego, a tyś się wypiął na niego. całkowicie jesteś sobie winnym twoich postępowań i swojej "buty". Marzą się tobie posadki posła lub senatora ale myślę, że ludzie nie są tacy głupi by cię ponownie wybrać. poczuj jak to się zarabia na chleb po najniższych zarobkach.
24. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-01-2025 14:52 19 3
Jak dla mnie, mieszkańcy mieli dość jego gospodarowania przede wszystkim stołkami w urzędzie i spółkach miejskich. Sami "przyjaciele" bez jakichkolwiek kompetencji. To się musiało tak skończyć. Ludzie przejrzeli na oczy.
25. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 17-01-2025 14:55 11 13
Prezydencie Borowiak. W Lesznie jest Pana miejsce. Na co komu Warszawka ?......tu jest Pan POTRZEBNY. Myślę, że będziemy mieli okazję zagłosować na Pana po raz PIĄTY - na fotel Gospodarza Miasta.  
W 105-ta Rocznicę Powrotu Leszna do Macierzy, Pozdrawiamy!
26. Dodane przez Realista, w dniu - 17-01-2025 14:59 6 5
do komentarza 20. 
......niecały rok...o zgrozo...w biblioteki i szkoły uderza...strach pomyśleć co będzie następne!
27. Dodane przez Kkkkk, w dniu - 17-01-2025 15:00 9 5
Pytam się co to za prezydent co oszczędza na oświacie ???? Jak Rusiecki sobie wyremontował gabinet za tysiące. Człowieku szukaj gdzieś indziej oszczędności nie rób dzieciom krzywdy. Błagam cię opamiętaj się!!!
28. Dodane przez poco?, w dniu - 17-01-2025 15:03 8 1
W Senacie nic się nie robi - o tym wszyscy wiedzą. A do Sejmu po co? Głosować za socjalem, nowymi regulacjami, nowymi podatkami? Jakie masz człowieku poglądy? Co wiesz o gospodarce? Masz jakieś własne opinie na dane tematy, czy tylko szukasz wygody? Co zrobiłeś w Sejmie w czasie swojego ostatniego pobytu w tamtym miejscu? Warto prześledzić historię głosowań tego człowieka - tam jest wszystko, co w jego temacie należy powiedzieć. Józef Piłsudski słusznie powiedział: "wam kury szczać prowadzać a nie politykę uprawiać". Pasuje doskonale do 99 procent lewicowej klasy politycznej głównego nurtu w Polsce.
29. Dodane przez Do p. Łukasza......!, w dniu - 17-01-2025 15:09 7 12
Prosimy nie rezygnowac z marzen swoich i naszych jest Pan jeszcze za młody zeby uciekac w niebyt społeczny, szkoda Pana doswiadczenia ,a wczorajsza wypowiedz -była miazdzaca dla "propagatorow" likwidacji Szkoly Podst. nr 1 .cytuje " skoro głowny koszt utrzymania szkoły to wynagrodzenia + pochodne od nich -to jaki jest sens przenosic szkole wraz z wszystkimi nauczycielami do innej , czy tylko po to aby zaoszczedzic te pare procent na dostawie mediow" ??! ! Gratuluje uderzył Pan w sedno ,a tym sednem jest ukryta INFO ze w dalszych latach beda i zwolnieni n-le ,no ale opcja polityczna z ktorej wyrósl p. obecny prezydent - tak wlasnie zaklamywala,niedopowiadała- tak jak i wczoraj brak bylo odp. w jakim celu ma byc opuszczony ten budynek . !!!! Duzo zdrowia - i prosze zaczekac to jeszcze tylko 3 lata a moze i wczesniej (REFERENDUM odbędzie sie po likwidacji tej Szkoły - obiektu nakazanego zapewne przez Donaldino - dla ...relokacji) !!!!! Pozdrawiam serdcznie. . Adam - przedsiebiorca prywatny własciciel i prezes Firmy Leszno
30. Dodane przez Romek, w dniu - 17-01-2025 15:18 11 3
Już się biją o tego pisowskiego eksperta
31. Dodane przez Tom, w dniu - 17-01-2025 15:21 7 4
Po kometarzach widać że w Lesznie jest dużo PIS- iorków.
32. Dodane przez zolo, w dniu - 17-01-2025 15:23 6 0
Powtarzac bez konca "praca, pracować" Moze warto poznac prawdziwe znaczenie tego słowa.
33. Dodane przez lux, w dniu - 17-01-2025 15:31 1 2
Do 19.Powiedz to Tuskowi to usyszysz odpowiedz nie bede pisal jaka bedzie.
34. Dodane przez Do 19, w dniu - 17-01-2025 15:37 3 0
A skąd wiadomo co tam ci senatorowie i posłowie robią? Z tego co widzimy mają się całkiem dobrze. Rozbijają się meleksami. Niesiołowski to nawet miał prywatne widzenia. Żyć nie umierać. Nic nie robisz a kasa płynie szerokim strumieniem. Nie dziwi, że ludzie nieradzący sobie w życiu idą na polityków.
35. Dodane przez Do 33, w dniu - 17-01-2025 15:37 2 0
Rozumiem że lux veritatis. Szacun. Taki to pożyje.
36. Dodane przez do kom.31, w dniu - 17-01-2025 15:42 2 0
Po komentarzach raczej widać, ze jest jeden i to bardzo natchniony.
37. Dodane przez Pisduś, w dniu - 17-01-2025 15:43 2 6
Proszę na kolanach, błagam, zaklinam jak Rejtan. Nie odchodź z Leszna. Moje serce krwawi. Już Ci robiliśmy kampanię. I po co? Jesteś niewdzięczny? Tyle już zostało zrobione. Tyle pomyj na przeciwnika wylane, a Ty co? Co Ty sobie myślisz? Lekceważysz lektorat!!!
38. Dodane przez Do 27, w dniu - 17-01-2025 15:57 0 0
Za tysiące to se Karpia w lidlu możesz kupić. Kibel w wawie 600 koła strefa relaksu 60 koła połowa drzew z Niemiec w parku banka a remont gabinetu u nas ile? 400 koła? 500? Przecież nie 10 tysia
39. Dodane przez Osiedle przyjaźni, w dniu - 17-01-2025 16:12 4 0
Żadne dziecko nie dostanie się do 21 chyba że ma orzeczenie albo znajomości. Każde inne w rekrutacji się nie dostaje. Tam nawet trzeba czekać aby przyjęli dziecko z orzeczeniem aż się miejsce zwolni
40. Dodane przez Do 28, w dniu - 17-01-2025 16:28 0 0
Tylko że ten pan udawał lewicowca dla wygody, a był prawicowcem. Czyli on z waszych kolego z waszych. Ale oczywiście to światły i zdolny człowiek. Piłsudczyk jakich mało. On jest ten 1%>
41. Dodane przez Do 38, w dniu - 17-01-2025 16:30 0 1
No widzisz? W Wawie nawet kilbla za to nie kupisz, a u nas gabinet wyremontujesz. Opłaca się żyć w Lesznie. Tanio jest.
42. Dodane przez I have a dream, w dniu - 17-01-2025 16:32 1 7
Marzy mi się Borowiak jako prezydent. Prezydent Polski. Zamiast Nawrocka, to byłaby Dobra Zamiana.
43. Dodane przez Do 28, w dniu - 17-01-2025 16:40 0 0
A jak ten "procentaż" wygląda na prawicy? Jak wiemy nabożnym piłsudczykiem (śmiech) jest Kaczyński, a przez prawo przechodniości zapewne wszyscy jego podwładni. Reszta, czyli prawicowa Konfederacja to zwolennicy Dmowskiego, który Piłsudskiego nie znosił. No więc ile procent "znafców" ekonomii jest w konfederacji i PiSie. Proszę o oświecenie, bo to pasjonujące jest. Te procentualia są wręcz jak orzeźwienie po ciężkim dniu.
44. Dodane przez Panie, w dniu - 17-01-2025 16:46 3 3
Panie Eks Prezydencie Pan zostanie. Prosimy. Nauczyciele również od WF.
reklama
45. Dodane przez Koryto, w dniu - 17-01-2025 17:00 5 5
BOROWIAK NIE OSMIESZAJ SIĘ TY DO SEJMU Z LESZNEM NIE DAŁEŚ RADY A TY DO. SEJMU NIGDY NIE ZAGLUSUJEMY NA CIEBIE SZKODA GLOSU BO JAK DO SEJMU CZYLI FO KORYTA CHCESZ IŚĆ TAM
46. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 17-01-2025 17:19 0 4
Pan Szczot chyba celowo jest szykowany na ostatni wywiad z tej serii. Czuję, że szykuje nam prawdziwą bombę i nie będzie to niewypał. Były nauczyciel akademicki, ekonomista, menadżer z dużym doświadczeniem w zarządzie spółki energetycznej, w radzie nadzorczej, w kontrollingu, własnej działalności, etc. etc. celuje prawdopodobnie w coś wyjątkowego. Wywiad z nim o nowym etapie jego kariery zawodowej, powinien więc być niczym przysłowiowe wejście smoka.
47. Dodane przez Ad vocem 46., w dniu - 17-01-2025 17:43 1 0
Kolego nie wynos " na wyżyny" kogoś kto ma marne wyksztalcenie-0toz Pan Śl.Szot skończył prywatną szkołę wyższą ..na wzór Collegium Humanum w której wszyscy  
." musieli" zaliczac przedmioty w terminie...a jego awans był politycznie sterowany załapał się za przyczyną w ENEA- OPERATOR.Natomiast w przeciwieństwie do Ciebie Kolego będzie miał dodatek do emerytury ponieważ był " szykanowany' w harcerstwie za czasów gdy go uczylem w Technikum u dr A. Kobieta przy ul.Narutowicza 74a. Pozdrawiam Cię serdecznie ..i doszlusuj z wiedzą o p. Slawku. dr inz. Kazimierz J.
48. Dodane przez Do 24, w dniu - 17-01-2025 17:54 3 0
GR stolkami obdzielil przez pol roku wiecej niz Borowiak przez 9 lat. Wymienic tych swiezakow?
49. Dodane przez Do 41, w dniu - 17-01-2025 17:56 0 0
Spokojnie to dopiero rok. Tam rządzi trzask tyle lat a to kolega Grzesia po linii partyjnej. Jak u nas po roku takie zgliszcza to co by było po 10 latach? Ceny nowy york czy Rzym? Cieszy jedno że ten rząd wiosny nie doczeka i odejdzie już teraz raz na zawsze a Grześ znów będzie musiał zmienić poglądy. Może pokocha konfe ? Już nic nie zdziwi
50. Dodane przez Ignac, w dniu - 17-01-2025 18:08 4 0
Dopiero ostatnie zdanie mnie przekonało 
Przedszkole nr 15 zawsze będzie mialo komplet dzieci w tym rejonie powstaje dużo bloków nowych  
Roszarnia osiedle lniane bloki na Kąkolewskiej l 
Leszno nie ma dobrej infrastruktury komunikacyjnej aby ujeżdżać z dzieciakami po całym mieście
51. Dodane przez Jacek, w dniu - 17-01-2025 18:49 1 3
Odejdź i nigdy nie wracaj.co do twojej ekipy....no faktycznie była najlepsza np mulczynska w mzbk szybko wyleciała i nie została rozliczona
52. Dodane przez Do 48, w dniu - 17-01-2025 19:13 0 0
Proszę napisać konktety!
53. Dodane przez Piotr, w dniu - 17-01-2025 19:38 0 4
Przedszkole 15 do likwidacji. Obok jest przedszkole 21. Kto pisze, że przyjmują tam tylko 10 dzieci to chyba w tym przedszkolu nigdy nie był a wiadomości ma z targowiska!
54. Dodane przez Do 48, w dniu - 17-01-2025 20:22 0 0
Wymień. Śmiało.
55. Dodane przez wyborca, w dniu - 17-01-2025 20:25 1 0
borowiak żadnych wniosków nie wyciągnął. zadufany wielolicowiec.
56. Dodane przez Do 38, w dniu - 17-01-2025 20:27 0 0
Co to jest strefa relaksu za 60 koła? A kibel za 600 koła to chyba jakiś z wodotryskiem, muzyczką i pieszczotami jak się korzysta? No tak w Warszawie wszystko jest lepsze.
57. Dodane przez Ada, w dniu - 17-01-2025 20:32 0 0
Startuj pan na księżyc lepiej
58. Dodane przez Panie Piotr, w dniu - 17-01-2025 20:55 1 0
Do komentarza 53 panie ogarnij się w tym roku we wrześniu mogło przyjść nowych 12 dzieci tylko tyle 6 latków odeszło. Nie wypowiadaj się jak nic nie wiesz
59. Dodane przez do 51, w dniu - 17-01-2025 20:55 0 0
Za to, za co została rozliczona Mulczyńska powinien być rozliczony ktoś inny , kto faktycznie miał wpływ na przydział mieszkania Radnej. Wszyscy co się trochę orientują o tym wiedzą (i to na pewno nie Ty) ale dla (...) taka informacja poszła w świat i kozłem ofiarnym została ona.
60. Dodane przez Nie...kumaty, w dniu - 17-01-2025 21:11 0 0
Śnią się kiepskim samorządowcom etaty bez odpowiedzialności. W samorządzie można zwalic na Radę Miasta,w Sejmie lub Senacie na innych głosujących,a kasa,wcale nie mała i tak na konto wpływa. Moja babcia zawsze mowi-"do polityki idą najgorsze lachudry". ( babcia lat 98,dr hab filozofii)
61. Dodane przez Lucyna, w dniu - 17-01-2025 21:38 2 0
Komentarz 53 tam są dzieci z orzeczeniami chore, nie chce tam swoich dzieci dawać człowieku co ty wypisujesz!!!! (...) W każdej grupie jest 10 dzieci zdrowych i 5 chorych. To ile może byc tam dzieci normalnie tłumy. Po za tym tam są odziały specjalne( zamknięte ) gdzie są trudne przypadki po 5 dzieci. Nie wiesz nie wypowiadaj się
62. Dodane przez Piotr 3, w dniu - 17-01-2025 21:44 1 0
Z przedszkola 21 rodzice nie wiedzą na co się piszą dając tam swoje dziecko a potem nagle otwierają oczy
63. Dodane przez Bartek77, w dniu - 17-01-2025 21:52 1 0
Poproszę sobie zadać pytanie dlaczego rodzice wybierają przedszkole nr 15 skoro nie ma placu zabaw ? Bo to nie istotne jest wyremontowane, w idealnej lokalizacji terenów zielonych ( w zasięgu kilku kroków las, park) spokojna okolica służąca rozwoju dzieci. Cieszące się pozytywnymi opiniami i sposobem przygotowania dziecka do rozpoczęcia nauki w klasie 1.
64. Dodane przez OLKA, w dniu - 17-01-2025 22:11 1 1
Akwawitu i Trapezu nigdy ci nie zapomnimy. Wpuściłeś nas w maliny jak nikt inny .No może podobnie zrobił jego poprzednik z lodowiskiem. Ale obaj dobrze się dogadywali ...
reklama
65. Dodane przez Obserwacja uczy, w dniu - 17-01-2025 22:52 0 0
Podstawa.Konserwatyzm.?Szerokie pojęcie ,trudne do osiągnięcia w życiu lub pracy.Rodzina ,spokój,rozwój.Szkoda ,że niektórzy nie chcą słuchać.A czasem warto ,posłuchac rad ,,głupszych "od siebie.Wtedy można by 3 punkty przytoczyć po porażce.Pierwsze wnioski ,były by darmowe,Kolejne płatne.Wiedza kosztuje.Polityka .Trudna sprawa.Musisz mieć coś z Nierządnicy,żeby każdemu dogodzić.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Kawalerka lesznoLeszno 1000
Bliźniak102m2 gronow... Leszno 569000
Okazja! wykończone, ... Leszno 374500
Dom lipno*okazja*Lipno 850000
Wynajem biura Lasocice 750
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj