Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
W okolicach Zglińca w powiecie kościańskim wilk zagryzł psa myśliwskiego. Do zdarzenia doszło w niedzielę rano, podczas poszukiwań postrzelonego dzika. Myśliwi prowadzili działania w terenie, próbując odnaleźć zwierzę, które zostało ranne dzień wcześniej. Niestety, w trakcie poszukiwań doszło do niespodziewanego ataku wilków, który zakończył się śmiercią psa.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Myśliwy obecny na miejscu zrelacjonował naszemu reporterowi przebieg zdarzenia. - Kolega przyjechał rano, żeby podjąć trop rannego dzika. Pies podjął trop i zgłosił dzika, ale nie można było oddać strzału, bo było
zbyt gęsto. Po 15-20 minutach usłyszał dziwny jęk psa. Myślał, że to dzik go zranił, ale kiedy wyszedł na dukt, zobaczył dwa wilki, które niosły psa - wskazuje.
Pies posiadał obrożę z nadajnikiem GPS, jednak do tej pory nie udało się go odnaleźć. - Nadajnik został rozerwany, nie ma po nim żadnego śladu - dodaje myśliwy. Świadek podkreśla, że wilki czują się coraz pewniej i przestrzega przed kolejnymi atakami: - Pies to jest główny przysmak i rywal wilka. Jeśli nic się z tym nie zrobi, takich przypadków będzie coraz więcej. Już słychać o zagryzionych owcach. A co, jeśli jakaś rodzina z dzieckiem pójdzie na spacer i trafi na wilki? Może dojść do tragedii - komentuje.
W okolicach Kościana, Gostynia, a także Grzybowa pojawia się coraz więcej wilków, co budzi niepokój wśród mieszkańców i myśliwych. Świadek apeluje o rozwagę i ostrożność, szczególnie w rejonach leśnych.
1. Dodane przez ho, w dniu - 17-03-2025 14:19 7339 Trzeba było poprawnie strzelić do dzika. Pies wchodzący do lasu ( teren wilka), staje się jego pokarmem, proste.
2. Dodane przez ludzie, w dniu - 17-03-2025 14:19 514 nakrecona teraz została spirala strachu w okolicznych lasach!
czy słusznie? niech wypowiadaja sie fachowcy bo czesto wiele dzieci i młodziezy biega przełajowo lub terenowo z mapa lub jezdzą na górkach rowerami
jesli jest zagrożenie to moze ktos z Karczmy Borowej sie wypowie!!
3. Dodane przez Xxx, w dniu - 17-03-2025 14:24 171 Okolice Sicin,Radosławia, Wronowa, Niechlowa też pojawiały się wilki.
4. Dodane przez Joe Biden i Carl Johnson, w dniu - 17-03-2025 14:39 1210 Nieciekawie
5. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-03-2025 14:42 236 ze skrajności w skrajność... w latach 80 wybić do jednej sztuki, później ładować chorą kasę żeby odbudować populację (sprytne fundacje jeszcze doją państwo w ten sposób) żeby za rok dwa redukować na potęgę bo już wilki chodzą po wsiach. Ministerstwo KiŚ nie zrobi nic w tym kierunku bo to byłoby niezgodne z kredytem wyborczym który zaciągnęli a wystarczy pozwolić tym którym zeleży na przyrodzie gospodarować jak każdą inną zwierzyną. BTW ... czekam na pomyje :P
6. Dodane przez Andrzej, w dniu - 17-03-2025 14:49 7312 Co to za myśliwy który poszukując postrzelonego dzika -psa nie prowadził na otoku/ smyczy/ . Karygodne zachowanie, pretensje nie do wilka tylko głupoty myśliwego. Szkoda zwierzaka że miał takiego Pana
7. Dodane przez Labradorek, w dniu - 17-03-2025 14:49 2015 Mi też porwały psa tyle że z podwórka. Nic nie zrobisz. Przyjechali z RDOŚ i powiedzieli że nie przysługuje mi odszkodowanie. Po za tym że kiepsko był zabezpieczony. Był na mojej posesji otoczonej siatką i w kojcu i tak się do niego dostały. Kamera wszystko uchwyciła .
8. Dodane przez gość, w dniu - 17-03-2025 14:53 5711 Pies główny przysmak wilka? Tego jeszcze nie słyszałam. Owszem ostrożność i pies na smyczy w lesie to podstawa. Artykuł brzmi jak prośba o zgodę na odstrzał wilka. A może to ten ranny dzik miał być tym przysmakiem a pies był przeszkodą ?
reklama
9. Dodane przez Robol, w dniu - 17-03-2025 14:56 5357 Bez chwili zawahania ,strzelał bym do tych wilków. Póżniej bym się zastanawiał co z tym fantem zrobić ,ewentualnie łopata i nie ma śladu. Tylko błagam ,niech się tu żadne eko oszołomstwo nie wypowiada jakie to wilki są pożyteczne
10. Dodane przez PL, w dniu - 17-03-2025 15:01 7417 Wilk instynktowie unika ludzi! Myśliwy postrzelił dzika i zostawił go na noc? Wilki zlokalizowały padło i się nim zajęły? Rano pies myśliwski z GPS zbliżył się do dzika a wilki w obronie swego żeru zaatakowały tego pieska?! Myśliwego by nie zaatakowały! Teraz trzeba tych myśliwych zweryfikować bo widać, że oni powinni mieć zakaz wstępu z bronią do lasu! Świadomość Kalego.
11. Dodane przez Yogi, w dniu - 17-03-2025 15:04 4122 To że wilk zagryzł psa to dla niego akurat jest normalne bo zabił swojego wroga, co nie jest jednoznaczne z tym że rzuci się na człowieka, wilk człowieka się boi i nie ma potwierdzonego ani jednego takiego ataku
12. Dodane przez Maax, w dniu - 17-03-2025 15:13 204 Naturalne zachowanie wilków , nie ma się czemu dziwić. Naturalnym zachowaniem człowieka była obrona przed wilkami. Z sukcesami. Natura żyła , człowiek się spokojnie rozwijał. Teraz pseudoekodyletanci wymyślają przyjaźń i raj zwierząt i ludzi. Utopia miła gdy siedzi się w domu za dotacje .
13. Dodane przez abc, w dniu - 17-03-2025 15:14 386 Dzik ranny dzień wcześniej. Koszmar cierpienia zgotowany przez myśiwych.
14. Dodane przez Egon, w dniu - 17-03-2025 15:21 293 Od ll wojny światowej w Polsce nie było przypadku zagryzienia człowieka przez wilki. Lasy to były kiedyś ich tereny ich dom. Wiem że to był pies myśliwski, ale trzeba pamiętać żeby nigdy nie spuszczać swoich psów w lesie .Tak samo nie zostawiać psa na łańcuchu w gospodarstwach.
15. Dodane przez Przyrodnik, w dniu - 17-03-2025 15:24 197 Wolę wilki w lasach jak bandziorów w miastach. I to tych z zagranicy.
16. Dodane przez Do 1, w dniu - 17-03-2025 15:27 207 Brawo. Masz rację.To nie są nasze lasy a zwierząt tam żyjących.
17. Dodane przez Do 1, w dniu - 17-03-2025 15:28 135 Brawo. Masz rację.To nie są nasze lasy a zwierząt tam żyjących.
18. Dodane przez Do 7, w dniu - 17-03-2025 15:30 73 Nagrały Ci kamery to możesz to gdzieś opublikować. Można to gdzieś zobaczyć?możesz to udowodnić?
19. Dodane przez Paweł, w dniu - 17-03-2025 15:31 814 Wilki były tępione nie bez powodu.
20. Dodane przez Olga, w dniu - 17-03-2025 15:35 145 Przynajmniej takiego rannego dzika postrzelonego przez kiepskiego mysliwego szybko zagryzom i się nie będzie męczył. Co roku słychać o postrzeleniu człowieka przez myśliwego. I to kilka takich przypadków .Jakoś nie słychać o zagryzienia przez wilka człowieka.
21. Dodane przez Do 9, w dniu - 17-03-2025 15:38 83 Na szczęście tacy jak Ty nie przechodzą testów psychicznych na pozwolenie na broń.
22. Dodane przez anon, w dniu - 17-03-2025 15:39 2010 Myśliwi to główne zagrożenie dla człowieka w lesie. trzeba coć z tym zrobić.
23. Dodane przez Wachtanguri, w dniu - 17-03-2025 15:43 269 Myśliwi to jednak stan umysłu... Tak wylogowanych z życia ludzi nie ma nigdzie. Nieznajomość życia leśnych stworzeń aż poraża. Jestem w lasach Wielkopolski częstym bywalcem już z 15 lat (treningi) i nigdy nie czułem się zagrożony przez zwierzęta (nawet stada dzików z małymi). Myśliwi potrafią zacząć strzelać bez ostrzeżenia i bez tablic informacyjnych... Las jest ich i trzeba uciekać z lasu. Fatalni ludzie...
24. Dodane przez Adam, w dniu - 17-03-2025 15:51 55 Jak będą atakowały psy myśliwskie i myśliwych, to nie widzę problemu. Każdy organizm ma się prawo bronić. Nasprowadzali wilków i teraz ktoś widzi problem.
25. Dodane przez Do każdego m. 9, w dniu - 17-03-2025 15:53 71 Się bajek na oglądałeś Rambo.
26. Dodane przez Obserwator, w dniu - 17-03-2025 15:54 89 Ten myśliwy to chyba nie ma pojęcia co mówi. Wilki boją się człowieka i go nie atakują, dziecko mogłyby zagryźć, gdyby było małe i same w lesie, w nocy.
27. Dodane przez mich, w dniu - 17-03-2025 15:57 51 Robol, sam jesteś oszołom i to do potęgi.
28. Dodane przez Do 9, w dniu - 17-03-2025 16:10 176 Nie ma przypadku zagryzienia człowieka przez wilka w Polsce! Lecz co roku są zabici ludzie przez myśliwych!!
29. Dodane przez Labradorek, w dniu - 17-03-2025 16:11 63 Do Yogi. Potwierdzonego w Polsce! Trzeba uczciwie dodać . Stany Zjednoczone 16 przypadków tylko w zeszłym roku, Kanada 9!. W Polsce były w ostatnich trzech latach trzy przypadki nie wyjaśnione. Wszystkie trzy ciała zostały objedzone przez wilki, tylko nie wiadomo czy za życia czy już zwłoki. Odpowiedź miała dać sekcja, niestety wszystkie trzy zostały skremowanie przed badaniem. Dziwne?, nie spieszyli się żeby posprzątać. Nadal mamy czyste konto.
30. Dodane przez Do 6, w dniu - 17-03-2025 16:17 83 Andrzeju, ten pseudomyśliwy zamiast smyczy zamontował GPS po to, żeby się bawić elektroniką? Psa zmarnował a wilki oskarża?! Szkolenia dla tych strzelców od siedmiu boleści! Póki co, wilki nie zabiły człowieka w lesie a ilu ludzi zginęło z rąk myśliwych? Sami do siebie strzelają!
31. Dodane przez Tomek72 Leszno, Gronowo, w dniu - 17-03-2025 16:18 90 Wilki to piękne i mądre zwierzęta, ale to są jednak DRAPIEŻNIKI...
Wilki SZUKAJĄ NOWYCH terytoriów - nic dziwnego - dla wilka przejść KILKADZIESIĄT km to ŻADEN problem...
Wilki jeśli są stadem zazwyczaj atakują stadem (także ludzi) - "zwykły pies NIE MA ŻADNYCH SZANS" do śmierci psa przy ataku dwóch wilków dochodzi zazwyczaj w SEKUNDY.
Ja jeśli chodzę z psem do lasu - to po pierwsze tam gdzie często są inni ludzie - wtedy szansa na spotkanie wilka mniejsza - dodatkowo noszę gaz...
Dla wilka to, że pies jest na smyczy nie stanowi żadnej przeszkody - wilki potrafią podejść do wsi i pozabijać psy, które są zamknięte na terenie gospodarstw - o innych zwierzętach nie wspominam - i to już jest coraz większy problem.
Straszenie wilkami, tworzenie paniki NIE MA SENSU...
Ale dużo groźniejsze jest LEKCEWAŻENIE ZAGROŻENIA - wilk to nie jest "piesek z bajki"
32. Dodane przez Smakosz, w dniu - 17-03-2025 16:18 11 W Chinach pies też jest przysmakiem.
33. Dodane przez Do 11, w dniu - 17-03-2025 16:21 22 A w Potopie u Sienkiewicza? Jędruś w nocy zimą jechał saniami i go wilki goniły. A u braci Grimm? Zjadł wilk babcię, wnuczkę i o mało co myśliwego, ale ten ostatni miał dwururkę i to go uratowało.
Myślę, że 10 ma rację. Tak mogło być. Pies wszedł na teren żerujących na padłym dziku wilków, więc wilki go zlikwidowały. Potem wystraszyły się ludzi, wzięły to co mogły, czyli psa i w nogi. Dzika przecież nie zabiorą, bo ciężki.
reklama
34. Dodane przez Tomek72 Leszno, Gronowo, w dniu - 17-03-2025 16:24 80 Tu macie materiał TVN - o tym jak wilki wtargnęły na posesję, i MOMENTALNIE go zagryzły właściciele NIE ZDĄŻYLI zareagować ...
Powtórzę - SIANIE PANIKI jest GŁUPIE - ale LEKCEWAŻENIE wilków JESZCZE GŁUPSZE
35. Dodane przez Hhr, w dniu - 17-03-2025 16:25 124 Dopiero dzień później szukają postrzelonego dzika?? Patologia
36. Dodane przez O, w dniu - 17-03-2025 16:27 107 Czyli nareszcie pojawiły się naturalne regulatory populacji sarny, jelenia i dzika. Panowie myśliwi. Wielka chwila. Nie musicie już realizować tych planów odstrzału. Wyręczy was przyroda. Nie Darz Bór. Już nie musi.
37. Dodane przez Dawo, w dniu - 17-03-2025 16:34 75 Czyżby Pan myśliwy liczy na trofeum z wilka? (przypominam że są pod ochroną). I dlatego nakręca spiralę strachu? Są takie proste prawidła...wchodząc do lasu naruszasz przestrzeń życiową dzikich zwierząt i musisz liczyć się z konsekwencjami. Psa trzymaj na smyczy, hodujesz owce to zachowuj się jak prawdziwy pasterz i nie będzie problemu
38. Dodane przez pawel, w dniu - 17-03-2025 16:36 10 moja prapra babcia chodzila do lasu po chrust wilki nie spojrzaly na nia
39. Dodane przez Oni, w dniu - 17-03-2025 16:38 46 Jak zaatakuje takie stado dzieci. To będziecie jeszcze myśliwych błagać żeby było można odstrzelić te wilki. Że psy z podwórka giną to nikt już o tym nie mówi. To jest straszne. Jedni na drugich gdzie ten szacunek na drugiego człowieka
40. Dodane przez wilk z krosna auuuu, w dniu - 17-03-2025 16:40 43 w jakim celu mysliwy strzelal do dzika? przeciez to nie jest jego miejsce ? wszedl na teren wilkow wiec daly mu ostrzezenie niech nie szerzy herezji i nie straszy....
41. Dodane przez Iga, w dniu - 17-03-2025 16:56 62 A co mają jeść jak zwierzyna dzika wybita więc polują na co popadnie aby zaspokoić głód.
42. Dodane przez Hej, w dniu - 17-03-2025 16:56 74 Argument myśliwych o ich roli w utrzymywaniu populacji na odpowiednim poziomie upada, skoro pojawiły się wiliki i przejęły tę robotę zgodnie z założeniem matki natury.
43. Dodane przez Do kom 11, w dniu - 17-03-2025 16:58 10 Patryku jak ty mnie zaimponowałeś
44. Dodane przez Do kom 11, w dniu - 17-03-2025 17:15 51 Nie ma przypadku? Weź mitomanie zobacz co 2 dni temu w Bieszczadach było jak facet został zaatakowany i na drzewo wiał przed wilkiem.
45. Dodane przez L, w dniu - 17-03-2025 17:15 72 Przypominam myśliwym ,że wilki bądź co bądź są u siebie w lesie.
46. Dodane przez T, w dniu - 17-03-2025 17:17 10 Okolice Barchlina i Kluczewa tez widziane.
47. Dodane przez Andrzej, w dniu - 17-03-2025 17:22 42 Poczekajcie jak będą po wsiach LUDZI ganiać jak dziki w miastach
48. Dodane przez Obywatel, w dniu - 17-03-2025 17:53 02 Podobno Mentzen opłacany przez rosyjskie służby.
49. Dodane przez Sic!, w dniu - 17-03-2025 17:57 124 Fuszeranci i amatorzy. Pozwolili męczyć się strzelonej zwierzynie. Może byli jeszcze po kielichu? Pies poległ właśnie przez błędy swego pana, a ten jeszcze "chwali" się, że zawalił polowanie.
50. Dodane przez Domisia z kom11, w dniu - 17-03-2025 18:04 42 Wilk człowieka się już dawno przestał bać ( popytaj w bieszczadzkich wsiach).
Natomiast pocieszające jest to, że jeszcze ktoś jada psy. Wilkom najwyraźniej jeszcze tak łbów nie zryli jak naczelnym którzy psa uczłowieczyli
51. Dodane przez Marek, w dniu - 17-03-2025 18:27 24 Chrońmy wilki jeszcze dłużej to za chwilę będą polować na nas!! Rozumiem że są w lesie ale coraz częściej można je spotkać w pobliżu domów. Atakują zwierzęta domowe i gospodarskie. Czemu na to pozwalamy, one się mają bać czy my..?
52. Dodane przez 07x2tk, w dniu - 17-03-2025 18:29 11 jeszcze mi tylko niedzwiedze tutaj brakuja i bedziecie mieli spokoj
53. Dodane przez Myśliwy, inaczej., w dniu - 17-03-2025 18:56 82 Kolego jakbyś ubił dzika według sztuki myślistwa nie straciłbyś psa. Krwawiący dzik, zwabił wilka - zgaduje, że nie obce Ci Darzbór - a mimo wszystko nic nie wiesz. Twój płacz jest śmieszny, bo jako myśliwy z pasji, powinieneś to wiedzieć - a wiesz nic. Szkoda psa, ale właściciel to proponuję ponowne testy na posiadanie broni
54. Dodane przez NO, w dniu - 17-03-2025 19:55 52 BRAWO WILKI.
55. Dodane przez Misio, w dniu - 17-03-2025 19:58 24 SKORO TAK SIĘ CO NIEKTORZY ZACHWYCAJĄ POWROTEM BOBRÓW I WILKÓW TO MOŻE BY TAK JESZCZE POPULACJE NIEDŹWIEDZI ODRODZIĆ. ONE TEŻ PRZECIE ŻYŁY KIEDYŚ W NASZYCH LASACHH
56. Dodane przez Marcin, w dniu - 17-03-2025 20:40 93 Prokurator dla myśliwego za znęcanie się nad zwierzętami. Cofnięcie pozwolenia na broń. Ktoś się powinien zainteresować co robi mafia pseudo myśliwych i ich dzieci. Dożywotni zakaz wstępu do lasu skoro nie potrafią się zachować...
57. Dodane przez Nie...kumaty, w dniu - 17-03-2025 20:50 20 Mam tylko pytanie- czy na pewno był to wilk, czy mieszaniec wilka z psem? Takie mieszańce są groźniejsze od wilków,one nie boją się ludzi i też one czynią najwięcej szkód w Zwierzyniec hodowlanej.
58. Dodane przez ROBERT.S Kościan, w dniu - 17-03-2025 22:02 51 Na wstępie wyrazy współczucia dla właściciela psa gdyż przypuszczam że to był jego członek rodziny. Wszystkim którzy atakują właściciele radzę odpuścić gdyż karma wraca i taka sytuacja może spotkać każdego gdyż wilki mogą zaatakować psa nawet w centrum miasta. Szkoda że właściciel puścił psa luzem a nie prowadził go na otoku jak należało by zrobić szczególnie w marcu gdyż lochy są juz wyproszone a pasiaki bezbronne w kontakcie z psem ale to juz decyzja właściciela której nie będę oceniał.
Jeśli chodzi o myśliwego to ciekawe z jakiego koła łowieckiego gdyż prawo łowieckie wymaga by na terenie obwodu był choć jeden wyszkolony pies do oszukiwania pewnie strzałków. Warto by tym zainteresowały się okregowe władze PZŁ i rozliczył tego pseudo myśliwego który nie szuka postrzałków.
59. Dodane przez Cytuje, w dniu - 17-03-2025 22:09 50 Przypadków takich bedzie więcej hahahah czyli co odstrzelić wilki ?? Ja widzę inny problem tym problemem jesteśmy my wchodząc w naturalne środowisko zwierząt
60. Dodane przez No dobra, w dniu - 17-03-2025 22:13 80 Pies podjął trop i zgłosił dzika. Czyli dzik był gdzieś w pobliżu. Padły czy jeszcze żywy? Były dwa wilki. Co robiły wilki tam gdzie był postrzelony dzik? Może go sobie jadły? A może też go scigały? Wszedł na to pies, a resztę już opowiedzieli myśliwi. Czy dzik się odnalazł? Pies zgłosił dzika. Czy dzik już w rękach myśliwych? Czy nadal się błąka po lesie postrzelony? Czy leży gdzieś nieodnaleziony? Wilki wrócą i dokończą ucztę? Gdyby myśliwi dobrze ustrzelili dzika nie byłoby tej całej afery. Wniosek? Więcej treningów na strzelnicy, mniej siedzenia w kapciach przed tv i obżerania się kiełbasą z dzika.
reklama
61. Dodane przez Do 55, w dniu - 17-03-2025 22:18 10 Są w górach. Sudety, Tatry, Bieszczady. Tam dokarmiają je turyści, którzy czasem muszą przed nimi uciekać. Poszukiwacze poroży lub zbieracze jagód też miewają bliskie spotkania.
62. Dodane przez Do 58, w dniu - 17-03-2025 22:25 00 Mhm, w centrum miasta, no no...
63. Dodane przez ROBERT.S Kościan, w dniu - 17-03-2025 22:35 70 Większość myśliwych twierdz, że w okręgu Leszno nie ma już praktycznie dzików, gdyż zostały wybite pod przykrywką walki z ASF, ale, jak widać, niektórzy dla kilkuset złotych wypłacanych za sanitarne odstrzały dzików są w stanie wybić ostatnie sztuki, bo liczy się kasa. Przykre, ale tacy mięsiarze doprowadzają do sytuacji, że mamy obecnie hajta na wszystkich myśliwych. Warto by myśliwi przewietrzyli swoje szeregi i pozbyli się mięsiarzy bez etyki i braku szacunku dla przyrody. Tylko nie piszcie że są szkody łowieckie itd bo niby kto je ma robić jak dzików praktycznie brak.
64. Dodane przez misia, w dniu - 17-03-2025 22:47 55 Może już wreszcie myśliwi...przestaną odstrzeliwać biedne zwierzęta!!!!! LAS DLA ZWIERZĄT !!!!!!!! LAS JEST DOMEM ZWIERZĄT !!!!!!!!!!!!!! Kiedy to wreszcie zrozumieją "myśliwi"
65. Dodane przez monia, w dniu - 17-03-2025 22:49 130 Jak można szukać na drugi dzień rannego dzika? Może ktoś zajmie się tymi myśliwymi. Co to za ludzie?
66. Dodane przez do 21, w dniu - 17-03-2025 22:55 00 A ci od tych poszukiwań dzika z GPS-em przeszli?
67. Dodane przez Tomek72 Leszno, Gronowo, w dniu - 18-03-2025 00:02 10 Szanowni Państwo NIE DAJCIE sobie wmówić że "wilki mogą zabijać Wam zwierzęta" bo one "wróciły do siebie".
Człowiek ZDOMINOWAŁ ZWIERZĘTA w ramach EWOLUCJI... Nie wiem czego teraz uczą w szkołach - mnie uczyli, że "człowiek pochodzi od małpy", i że jeśli spojrzymy na to w ramach historii ziemi to "człowiek zszedł z drzewa stosunkowo niedawno" - jakieś 2,5 miliona lat temu ...
A dopiero milion lat temu nauczył się kontrolować ogień, stosować narzędzia i narzędzia tworzyć.
Skracając tę historię - te lasy, które są otwarte dla człowieka to jest ŚRODOWISKO WSPÓŁDZIELONE przez człowieka i zwierzynę ... I o ile zarządca lasu nie postanowi inaczej - mogę korzystać z tego lasu także z moim psem - inaczej się ma sprawa w "rezerwatach" ...
Innymi słowy SZANUJMY LAS, szanujmy znajdujące się tam rośliny i zwierzęta - ale nie dajmy sobie wmówić że wilk ma prawo porwać nam psa z zagrody czy ze smyczy ... A zarówno wilki jak i dziki wchodzą do wsi i do miasta coraz częściej - dziki i sarny podchodzą mi pod sam płot a do rolnika kilkaset metrów obok przechodzą na kukurydzę POD SIATKĄ ... Locha przeciska się pod siatką i podnosi siatkę aby młode mogły sobie przejść na kukurydzę ...
P.S, dopiero leśnik uciekał na drzewo przed wilkami, a wcześniej wilki zaatakowały pilarzy w Bieszczadach - nie bały się ani dorosłych mężczyzn ani włączonych pił ...
68. Dodane przez Wdowa po Krawczyku, w dniu - 18-03-2025 00:30 01 Wilk wilkowi jest człowiekiem.
69. Dodane przez Do 62, w dniu - 18-03-2025 05:41 11 Osieczna też jest miastem tam rzeczywiście wilki mogą zagryźć w centrum psa
70. Dodane przez Qwerty, w dniu - 18-03-2025 07:16 20 Jeśli to pies myśliwski to duże prawdopodobieństwo że to on zareeagowal na dziki, i co za przypadek że myśliwi mówią że trzeba "coś tym zrobić" no przecież oni aby czekają żeby mieć nowe trofeum
71. Dodane przez Obywatel, w dniu - 18-03-2025 07:27 60 (...)bezbronnego dzika nie udało im się postrzelić i musieli wrócić dnia następnego ?!?! Wilk to zwierze terytorialne. Pies wkraczając na ich terytorium staje się ich pokarmem. Proste, tak od zawsze działa natura... STOP DLA NAGONKI NA WILKI !!!
72. Dodane przez Kamil, w dniu - 18-03-2025 08:56 31 Brawo wilki bardzo dobra robota
73. Dodane przez Ojej, w dniu - 18-03-2025 09:28 11 Nie pochodzimy od małpy. To nieaktualna od dawna i niepotrzebnie powtarzana hipoteza Karola Darwina. Dzisiejszy stan wiedzy, wykopaliska i datowania materiału kopalnego pozwalają na wysnucie zupełnie innych wniosków. Ewolucja przebiegała wielotorowo. Nie było tak prosto jak na tym rysunku od małpy przez formy pośrednie do Homo sapiens. Ten rysunek zakodował w głowach ludzi błędny obraz i on nadal widzę jest powielany. W drodze ewolucji pojawiało się wiele organizmów w tym samym czasie. Dotyczy to także pradziejów dzisiejszego człowieka. Wyobraźmy sobie liczne rozgałęzienia na konarze drzewa. Tak to można zobrazować. Niektóre gałęzie wymierały. Pojawiały się nowe. Bo ewolucja nie na celu, którym jest stworzenie jakiegoś organizmu, który nam się wydaje idealny. Ewolucja jest procesem, który kształtuje organizm najlepiej przystosowany do danych warunków środowiska. To zmiana środowiska wymusza to, że niektóre organizmy lepiej przystosowane przeżywają, natomiast inne żyjące równocześnie w tym samym czasie giną. Tak było z Homo sapiens i Homo neanderthalensis (neandertalczyk). Oba gatunki żyły na ziemi równocześnie. Co więcej. Podkradały sobie samice lub kobiety, jeśli ktoś tak woli. Geny się mieszały. W naszych współczesnych genomach odkryto ślady genów neandertalskich, które znamy z materiału kopalnego. Z jakichś wciąż dokładnie nieznanych względów to Homo sapiens przeżył, natomiast neandertalczycy wyginęli. To jest ten najbliższy nam czasowo okres dziejów ludzkości. Byli oczywiście jeszcze wcześniejsi "przodkowie", którzy też tak równolegle funkcjonowali. Wiele różnych form człowiekowatych żyło w różnych miejscach w tym samym czasie, konkurowało o terytorium, o dostęp do bazy pokarmowej. Ciekawa jest ta historia dziejów ludzkości. Szkoda, że tak niewielu ludzi interesuje się naszą przeszłością. Szkoda, że powielane są nieaktualne wiadomości. Już dawno nieaktualne.
Nadal człowiek konkuruje z innymi organizmami o terytorium. To właśnie ma miejsce np. w lasach. Wchodzimy na ich terytorium i na swoje też. W końcu las też jest terytorium człowieka. Nie można mówić, że zwierzęta są u sobie, a człowiek w lesie u siebie nie jest. Tak samo pole. Jest terytorium wszystkich organizmów, choć stworzone przez człowieka. Oczywiście nie życzymy sobie zwierząt na polu i jako ci z przewagą inteligencji usiłujemy je stamtąd wyrzucić. Z lasu przyszliśmy, las przekształciliśmy w pola, wsie, a potem grody. Jesteśmy jedyną inteligentną formą zwierzęcia. Dlatego tak łatwo i dynamicznie udaje nam się przekształcać i odbierać terytoria innych zwierząt. Ale nie do końca. One wchodzą w sposób naturalny na tereny, które my uważamy już za swoje, czyli pola. Ale jak już zauważyliśmy terytorium należy do tego, kto aktualnie na nim przebywa i komu uda się skutecznie innego z tego terytorium usunąć (np. w trakcie poszukiwania postrzelonego dzika ze swojego terytorium wilki usunęły psa, który zresztą stał się ich pożywieniem). Tylko skoro jesteśmy jedyni inteligentni, to powinniśmy też zdać sobie sprawę, że niszcząc niemądrze, zbyt ekspansywnie przyrodę, lasy, zwierzęta, niszczymy też swoje terytorium niezbędne dla naszego dobrostanu. Jak wysoki jest poziom świadomości ludzi? Różny jak widać.
"Pamiętajmy o ogrodach, przecież stamtąd przyszliśmy".
74. Dodane przez buhaha, w dniu - 18-03-2025 09:29 20 "A co, jeśli jakaś rodzina z dzieckiem pójdzie na spacer i trafi na wilki? Może dojść do tragedii - komentuje." z calym szacunkiem, ale wilki uciekaja od ludzi, ten zlowiek nie ma zielonego pojecia o czym mowi.
75. Dodane przez Life, w dniu - 18-03-2025 11:05 20 Ziemia ma 4,6 mld lat. Życie powstało 3,9 mld lat. Ludzie pojawili się 200 tys. lat temu.
Tak krótki czas wystarczył, żeby całkowicie zaburzyć i zakłócić funkcjonowanie wcześniejszych ekosystemów. Oto co potrafi inteligencja. Teraz chyba czas na nieco refleksji i opamiętanie? A może nie? Nie sądze. Sami się wykończymy. Prędzej czy później. I planeta odetchnie.
76. Dodane przez do kom.74, w dniu - 18-03-2025 11:06 20 " Dzieci" to taki ostateczny argument. Sorry, ale niedobrze mi się robi jak słyszę co jesli dzieci?
77. Dodane przez Rafi, w dniu - 18-03-2025 11:17 10 Zielona propaganda mówi, że wilk jest nieszkodliwy dla ludzi i zwierząt domowych nie atakuje, bo wilków jest mało, a zwierzyny leśnej do jedzenia dużo. Wytępiono wilki i niedźwiedzie, bo były zagrożeniem dla ludzi.
78. Dodane przez Boleś, w dniu - 18-03-2025 11:26 00 A gdzie to się stało ? brawo wilki zwykły obywatel w lesie na sznurku to kara , psy "panów na włościach " z flintami to OK ? ' '
79. Dodane przez do 73, w dniu - 18-03-2025 11:47 10 Przyszlismy z Afryki.
80. Dodane przez jmk, w dniu - 19-03-2025 07:03 00 chyba większość jeszcze wychowana na bajce o czerwonym kapturku.Do kom.9 sam jesteś oszołom.A artykuł to chyba sponsorowany przez pseudoobrońców dobrostanu lasów czytaj myśliwi aby mogli sobie postrzelać.Jak wróciły wilki to myśliwi niepotrzebni
81. Dodane przez Amen, w dniu - 19-03-2025 12:31 00 A tyle się mówi, żeby psów nie spuszczać ze smyczy w lesie żeby nie trzymać na wsiach psów na łańcuchach bo są łatwym celem. Ile kotow, psów jest codziennie rozjeżdżanych przez samochody ? To już nie jest medialna śmierć.
82. Dodane przez do Ojeja, w dniu - 20-03-2025 18:45 00 Darwin nigdy i nigdzie nie twierdził i też nie napisał, że pochodzimy od małpy. Uważał, że mieliśmy wspólnego przodka. Współczesna genetyka dowiodła, że nasz genotyp różni się od genotypu szympansa tylko w kilku procentach, czyli potwierdziła, że jakieś więzy z małpami nas łączą..
reklama
83. Dodane przez Ow, w dniu - 21-03-2025 04:49 10 Taa... "Pies to jest główny przysmak wilka", bo przecież wiadomo ze wilki od zawsze polowaly na psy i jednorożce. A po wszystkim ten wilki pobił mysliwych i ukradł im pieniądze i broń..
Porażka.. Jak tak bardzo chcecie polować na wilki to musicie wymyślać bardziej wiarygodne bajki.. Może byście napisali ile psów i ludzi zastrzelili/postrzelili myśliwi?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.