Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
9
Maja 2025
Piątek
Imieniny obchodzą:
Bożydar, Grzegorz,
Karolina, Mikołaj

DZIEŃ UNII
EUROPEJSKIEJ
Do końca roku 236 dni.
Start arrow Leszno arrow Rusiecki: usuwania krzyży z urzędu nie będzie

Prezydent odpowiada na petycję

Rusiecki: usuwania krzyży z urzędu nie będzie

09.05.2025. Radio Elka, Jarek Adamek

Nie zamierzam niczego zmieniać, jeśli chodzi o krzyże w Urzędzie Miasta Leszna – mówi prezydent Leszna Grzegorz Rusiecki, odnosząc się do petycji złożonej przez jednego z mieszkańców. Zdaniem Rusieckiego samorząd jest neutralny światopoglądowo, jednak pracownicy mają prawo do eksponowania symboli religijnych.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O petycji w sprawie krzyży w Urzędzie Miasta Leszna i innych jednostek samorządowych pisaliśmy kilka dni temu. Jeden z mieszkańców Leszna skierował do prezydenta petycję, w której domaga się usunięcia tych symboli religijnych,
argumentując to z jednej strony zasadą neutralności światopoglądowej państwa wyrażoną w Konstytucji RP, z drugiej poszanowaniem dla osób, które nie są chrześcijanami. Zdaniem autora obecność krzyży w urzędach publicznych może być odbierana wręcz jako forma dyskryminacji.

Wiemy już, jak do petycji odniesie się prezydent Leszna. -Nie zamierzam niczego zmieniać - mówi Grzegorz Rusiecki - samorząd i państwo powinny być neutralne światopoglądowo, ale dla osób wierzących krzyż ma ogromne znaczenie, a u niewierzących nie powinien budzić żadnych emocji. Prezydent stwierdził, że jeśli pracownicy życzą sobie, żeby w ich biurze wisiał symbol religijny, mają do tego prawo. -Co więcej, uważam, że gdyby pracownicy wyznający inną religię chcieli umieścić jej symbol, nie miałbym z tym żadnego problemu - dodał Rusiecki dodając, że oficjalna odpowiedź na petycję jest już przygotowana.

 
Komentarze (37)
1. Dodane przez Ateista, w dniu - 09-05-2025 08:58 27 2
Zgadzam się ze zdaniem p.prezydenta. Mnie jako ateiście to nie przeszkadza,to wierzący kłócą się między sobą czyj symblon religijny jest ważniejszy.
2. Dodane przez PL, w dniu - 09-05-2025 09:14 5 7
Przedstawicielowi koalicjanta odmawiasz?! 
(...) 
To teraz świece chanukowe do urzędu zaprosisz czy pozwolisz aby to Bruksela i Strasburg pozytywnie rozpatrzyły odwołanie tego aktywisty? 
(...)
3. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 09-05-2025 09:18 5 14
I co krytycy? A już pomyje wylewaliście i piana z pyska szła. Trochę umiaru by się przydało i posypać głowę popiołem.
4. Dodane przez POLITYKA, w dniu - 09-05-2025 09:22 8 1
Polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka polityka
5. Dodane przez ad. 2, w dniu - 09-05-2025 09:38 5 1
Chyba mogli się ludzie wypowiedzieć, była sonda. Dobrze, że się wypowiedzieli. Głosy były za i przeciw.
reklama
6. Dodane przez DX2, w dniu - 09-05-2025 09:41 10 2
Szkoda tylko, że urzędnicy nie eksponują swoją wiarę poprzez uczynki do petenta urzędu tylko przez wieszanie symboli.
7. Dodane przez Ewelina, w dniu - 09-05-2025 09:41 7 5
Prawidłowa decyzja Pana Prezydenta.
8. Dodane przez zolo, w dniu - 09-05-2025 10:03 1 6
Moze doczekamy ze kobiety do pewnych biur beda wchodzić z zasłonietymi włosami. Taka wolnośc urzędnicza.
9. Dodane przez Bogdan, w dniu - 09-05-2025 10:27 1 5
Jak zwykle dzwoniły stare kobiety z wyznaniem miłości do jaśnie panującego uśmiechniętego i przystojnego. Okropność.
10. Dodane przez #100KonkretówGrzesia, w dniu - 09-05-2025 10:30 6 0
Wystraszył się.  
Czuwaj
11. Dodane przez Do 8, w dniu - 09-05-2025 10:34 4 0
Ale i dzisiaj kobiety wchodzą do biur z zasłoniętymi pewnymi włosami! 
Coś istotnego chcesz przekazać a wyszła bzdurka a nie burka?
12. Dodane przez xxx, w dniu - 09-05-2025 10:40 3 2
Bardzo mądra, wyważona decyzja Pana Prezydenta. Tolerancja nade wszystko. Brawo Panie Prezydencie, popieram.
13. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 09-05-2025 10:41 6 10
Te krzyże pojawiły się tam nielegalnie, pod osłona nocy zawieszał je radny Goryniak. Sankcjonowanie tego bezprawia to skandal. I dziwię się prezydentowi, że bierze w tum udział. Miejsce krzyży jest w kościele, nie publicznych urzędach.
14. Dodane przez odp., w dniu - 09-05-2025 10:59 1 0
Ja poczekam na odpowiedź na petycję.
15. Dodane przez Arek, w dniu - 09-05-2025 11:04 5 2
Spokojnie po 18 maja będą takie rzeczy że nam się nie śniło jak wygra tęczowy Rafał. Teraz jest pokora
16. Dodane przez haha..., w dniu - 09-05-2025 11:08 1 1
Sprytnie. Zagranie stare jak swiat. Jak sie chce dobrze odpowiedziec, zeby zyskac popularnosc w innym elektoracie, to trzeba sprawic zeby zostac zapytanym. Dobra, komsomolska szkoła Platformy.
17. Dodane przez popieram, w dniu - 09-05-2025 11:24 2 1
jedna z niewielu dobrych decyzji tego prezydenta... niestety obawiam się, że chwilowa i pod publiczkę, żeby nie tworzyć niepotrzebnego konfliktu i rozgłosu. samorząd podobnie, jak państwo nie jest neutralny światopoglądowo, bo coś takiego nie istnieje. mamy system, który jest ateistyczny i lewicowy pod każdym względem, a system prawny jest całkowicie niezgodny z zasadami religijnymi (rozwody, róbta co chceta, wolne związki, aborcje itd. itp.)
18. Dodane przez Leszcz, w dniu - 09-05-2025 11:38 1 0
A ja się zapytam p.Rusieckigo- urząd jest dla petentow/mieszkańców czy mieszkańcy są dla urzędników? P.Rusiecki, proszę o odpowiedź bez żadnych kretactw.
19. Dodane przez Obojętne religijnie, w dniu - 09-05-2025 12:05 6 2
W przestrzeni publicznej nie powinno być żadnych symboli religijnych. To jest bez sensu. To jest ich bezczeszczenie. Wieszanie symboli gdzie popadnie byle nasze było na wierzchu. Nie zatrzymacie laicyzacji społeczeństwa tymi symbolami.  
 
Teraz brak odważnych na usuwanie ich. Ja to rozumiem. To jest niepoprawne politycznie usunąć je stamtąd. Ale one kiedyś stamtąd znikną. Może za 10 lat, może za 20. Albo będą tak sobie wisieć. Ku przestrodze. Co religia może robić w głowach ludzkich.  
 
Zastanawiam się na ile to sya jeszcze symbole religijne. A może już tylko kulturowe? A może tylko narzędzia polityczne? Czy wchodząc do jakiegoś biura ktoś w ogóle zwraca na nie uwagę? To spowszedniało.  
 
Kiedyś wieszano portrety aktualnych sekretarzy PZPR. Teraz bezczeszczone są do uprawiania propagandy symbole, kiedyś nie do pomyślenia, żeby ich tak używać dla własnego widzimisię. A może zawsze tak było, że religia była na usługach władzy? Za komuny religią władzy był ateizm. Teraz jest katolicyzm?
20. Dodane przez żałosne, w dniu - 09-05-2025 12:06 5 3
I prawidłowo! Miejsce krzyża jest w kościele a nie w urzędzie! Po co te szumy i dywagacje? Polska to nie jest Watykan, na szczęście młodzi rozumieją, że kościół to mafia, która należy likwidować. Wiara-TAK, kościół-NIE!
21. Dodane przez Do 3, w dniu - 09-05-2025 12:09 3 1
Symbolem pierwszych chrześcijan była ryba a nie krzyż, nawet po śmierci Jezusa rozpoznawali się, rysując z tym znak na piasku. Ale to byli prawdziwi chrześcijanie, a nie fałszywy kościół katolicki.
22. Dodane przez do 4, w dniu - 09-05-2025 12:11 2 0
Tron+ołtarz=polityka, masz całkowitą racje.
23. Dodane przez ..., w dniu - 09-05-2025 12:16 2 1
Najśmieszniejsze jest to, że większość społeczeństwa chce, żeby je stamtąd zdjąć, tym samym wyrażając podejście zdroworozsądkowe. Miejsce religii jest w obiektach kultu i Polacy już do tego w większości dojrzeli. Niestety ci co przy władzy tak się boją smrodu i dymu, który od razu zrobiłaby mniejszość, że nie ma odważnych. Poza tym to byłoby paliwo dla tych, którzy nawet nie są za tym, aby one tam wisiały. Oni by to po prostu brzydko wykorzystali: "patrzcie oto władza depcze religię". Tak by to mniej więcej wyglądało. Nikt przy zdrowych zmysłach nie podejmie tego ryzykownego kroku, żeby sobie popsuć PR. Po co? Czy one tam wiszą, czy nie w zasadzie nie ma już i tak żadnego znaczenia. To jest sprawa dla większości mimo wszystko poboczna. I nie warto jej dotykać. Jak to ze zgniłymi jajami bywa.  
Dlatego rozumiem decyzję prezydenta. Po co robić z ... jezioro.
24. Dodane przez Do 11, w dniu - 09-05-2025 12:17 0 0
Powiem nawet, że i mężczyźni zasłaniają włosy. Czyżby to nowa religia?
25. Dodane przez Pytanko, w dniu - 09-05-2025 12:31 2 0
Jaka jest różnica między krzyżem zawieszonym w kościele i krzyżem wiszącym w biurze, urzędzie? 
 
W kościele ludzie idą się pod krzyżem pomodlić. Chcą być lepsi i pogłębić swoją refleksje nad własnym życiem. Oczywiście teoretycznie, ale załóżmy, że tak to robią ludzie. 
 
W biurze krzyża nikt nie zauważa. On sobie tam wisi, bo go zawieszono w pewnym momencie przełomowym dla Polski po latach niewolenia przez komunę. I wtedy to był jakiś symbol. A dzisiaj. Wchodzimy do tego biura. Symbolu nikt nie widzi, bo każdy przyszedł w swojej bardzo ważnej i często nerwowej sprawie, a nie po to, aby zadumać się nad symbolem. Bywa, że w trakcie załatwiania spraw zaczynają się przepychanki słowne i nieżyczliwość. Padają mocne słowa. Czasem opowiadane są ciężkie dowcipasy. Symbol wisi i "patrzy, słucha i cierpliwie znosi" . No i tak to ten symbol jest tam potrzebny jak piąte koło u wozu. Co bardziej wrażliwi na znieważanie symboli powinni jak najszybciej chcieć usunięcia ich z miejsc, gdzie profanum często prowadzi do brzydkich i niechcianych sytuacji. Ale skoro oni nie widzą w tym zgrzytu i niestosowności, to dlaczego ja, osoba obojętna na symbole jakiekolwiek (co nie oznacza niewierząca) ma mieć z tym problem? Jeśli chcą, żeby ich symbol był w takich bezsensownych miejscach, to proszę bardzo, choć mnie to zadziwia. Takie słowo ładne. Hipokryzja.
26. Dodane przez Prppozycja, w dniu - 09-05-2025 12:38 2 1
Mam propozycję dla urzędników. Skoro krzyże zostają każdemu niewygodnemu petentowi mówić: "Proszę, tam wisi krzyż, proszę zachowywać się stosownie , nie mieć pretensji, tu jest miejsce z poświęconym krzyżem, tu należy być cichym i pokornego serca i przyjmować wolę bożą z należnym szacunkiem. Proszę swoim niezadowoleniem nie mącić spokoju symbolu i go nie znieważać. Nasza decyzja się nie podoba? Ona wydana została pod krzyżem, wobec tego jest ostateczna i prawdziwa. Amen. A pretensje do Pana Boga, nie do nas."
27. Dodane przez Stwierdzam, w dniu - 09-05-2025 12:52 3 0
Stwierdzam, że prezydent jest bystrym człowiekiem. A polega to na umiejętności oceny sytuacji i wartościowaniu tego co ważne, a co nie. Sprawa krzyży obecnie jest nieważna i nie zasługuje na poświęcanie jej czasu. Po co robić kolejną ...-burzę. Dość tematów zastępczych. Symbole znikną, kiedy Polacy do tego dojrzeją i nie będzie z tego wielkiej zadymy. Nikomu to teraz nie jest potrzebne, a każdy i tak myśli swoje. Niech sobie wiszą. Do czasu.  
 
A z tego co czytam to prezydent potrafi zadowolić każdego obywatela naszego miasta. Co chwilę ktoś pisze, że podjął jedyną słuszna swoją decyzję. Czyli summa summarum zadowoleni są na "jakichś odcinkach" wszyscy. I o to chodzi. Dobry prezydent na ciężkie czasy. Brawo. :)
28. Dodane przez Do 17, w dniu - 09-05-2025 13:45 2 0
I system prawny powinien być tym, który należy przestrzegać w państwie. Natomiast przykazania religijne są dla wyznawców religii i tylko dla nich. Co nie znaczy, że oni nie są też za robieniem tego co chcą. Świadczy o tym częstość z jaka chodzą do spowiedzi. Nie przestrzegają tych przykazań. Robią co chcą, potem idą do spowiedzi i mówią, że się poprawia i od nowa robią co chcą. Taka zabawa w chowanego z ich Bogiem. A przed nami udają świętszych od papieża.
29. Dodane przez Do 18, w dniu - 09-05-2025 13:50 2 0
Skoro wiszą tam krzyże, to w ogóle nie powinno załatwiać się tam spraw urzędowych. Urzędnicy do modlitwy, a petenci też na kolana. I wtedy każdy będzie zadowolony. Póki wisi krzyż to nie jest urząd tylko miejsce kultu nie można mieć pretensji do urzędników, że nie są dla petenta. Oni tam są dla religii katolickiej. I to bez względu na to czy tego chcą czy nie. Ktoś powiesił te symbole i od tego czasu to jest miejsce kultu religijnego. To chyba oczywiste.
30. Dodane przez Wojciech, w dniu - 09-05-2025 13:55 1 2
No Panie Grzegorzu PML masz Pan jaja. Dziękuję za jednoznaczne stanowisko w tym temacie. Oby dalsze decyzje były w tym formacie. Gratuluję za odwagę i proszę o więcej przyjętych komunii w intencji swojej i rodziny, a także mieszkańców Leszna.
31. Dodane przez DO 24, w dniu - 09-05-2025 13:59 3 0
Chrislam jest próbą łączenia chrześcijaństwa z islamem. Rozpoczęło się to w Nigerii w 1980r. i koncepcje chrislamu rozprzestrzeniły się na dużą część świata. Podstawowa zasada wiary chrislamu opiera się na przekonaniu, że chrześcijaństwo i islam są ze sobą zgodne. Chrislam nie jest samodzielną religią, a raczej zamazaniem różnic pomiędzy chrześcijaństwem a islamem. 
 
Zwolennicy chrislamu wskazują na takie rzeczy jak to, że Koran wspomina o Jezusie 25 razy, że chrześcijaństwo i islam mają podobne nauczanie na temat zasad moralnych i etyki czy też wskazuje na potrzebę tych dwóch monoteistycznych religii by łączyły się w walce przeciwko wzrostowi ateizmu i alternatywnej duchowości. Chrislam jest postrzegany przez niektórych jako rozwiązanie dla trwającego konfliktu pomiędzy światem zachodnim, który jest zasadniczo chrześcijański, a Bliskim Wschodem, który z kolei jest muzułmański. 
 
I mimo, że niezaprzeczalnie istnieje wiele podobieństw pomiędzy chrześcijaństwem a islamem (i judaizmem), to jednak chrislam ostatecznie się rozpada, ponieważ chrześcijaństwo i islam przeczą sobie wzajemnie w jednej z najważniejszych kwestii- tożsamości Jezusa Chrystusa. Prawdziwe chrześcijaństwo uznaje Jezusa jako ludzkie wcielenie samego Boga. Dla chrześcijan, boskość Chrystusa nie podlega żadnym wątpliwościom, ponieważ bez jego aspektu boskości, śmierć Jezusa na krzyżu nie byłaby wystarczająca do tego, aby zmazać grzechy całego świata odkupieńczą ofiarą (1 Jana 2.2). 
 
Islam stanowczo odrzuca boskość Chrystusa. Koran wskazuje na to, że koncepcja jakoby Jezus był Bogiem jest bluźnierstwem (5.17). Wierzenie w boskość Chrystusa uznawane jest przez muzułmanów za szirk [szirk najczęściej pojawia się, gdy czczony jest kto inny u boku Allaha- przyp. tłum.]. Z tego powodu islam odrzuca śmierć Chrystusa na krzyżu (4.157-158). Najistotniejsza doktryna wiary chrześcijańskiej jest odrzucona w islamie. W efekcie czego te dwie religie nie są kompletnie ze sobą zintegrowane (spójne), a koncepcje chrislamu powinny być odrzucone zarówno przez chrześcijan jak i muzułmanów.
32. Dodane przez Do 3, w dniu - 09-05-2025 14:56 1 1
Zadziwiająco subtelny komentarz, reszta katolików powinna się spalić ze wstydu.
33. Dodane przez Prodigy, w dniu - 09-05-2025 15:23 1 0
Tak też to wygląda. Czy to jest miejsce właściwe? Żenujące.
34. Dodane przez Prodigy, w dniu - 09-05-2025 15:23 2 0
Tak też to wygląda. Czy to jest miejsce właściwe? Żenujące.
35. Dodane przez Do 6, w dniu - 09-05-2025 15:32 1 0
Obawiam się, że to nie urzędnicy powiesili te symbole. One zostały im narzucone dawno dawno temu w 1990. I tak wiszą. Zdejmiesz? Narazisz się tłumowi? Nie? No to wiszą. Urzędników do tego nie mieszaj. To był jakiś nadgorliwiec na początku lat 90, który tak rozwieszał i księży na wyświęcanie zapraszał. Ciekawe jak pod tym symbolem zachowują się petenci-praktykujący katolicy. To jest ciekawostka.
36. Dodane przez Do 31, w dniu - 09-05-2025 15:34 1 1
To mnie serio guzik obchodzi. Religie są dla niewolenia mas. Wszystkie po kolei. Ale co kto lubi.
37. Dodane przez do 36, w dniu - 09-05-2025 17:25 0 0
Rozsądne podejscie.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie dwupokojo... Leszno 1600
Wynajmę mieszkanie w... Inne 700
Mieszkanie 2-pokojow... Leszno 1100
Mieszkanie 43 m2 sik... Leszno 264000
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj