Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Płacę sam sobie, zarabiam i mam coraz mniej pieniędzy
25.05.2026. Radio Elka, Jarek Adamek
Wiem, że rzadko piszę w tej rubryce. Zdaniem niektórych za rzadko, ale postanowiłem sobie, że będę pisał w sytuacjach wyjątkowych. To znaczy takich, kiedy szlag mnie trafia. No i właśnie trafił. Bo podnieśli nam opłatę śmieciową. Od lipca zapłacimy 45 złotych od głowy miesięcznie. Uchwała przeszła większością głosów bez żadnej dyskusji (z tego co widziałem w transmisji, jedyna wypowiedź dotyczyła mniej więcej tego, żeby się pospieszyć).
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ci, którzy regularnie słuchają radia i czytają elka.pl znają temat, więc nie wdaję się w szczegóły, można sobie obejrzeć rozmowę z panem Przewodniczącym KZGRL Eugeniuszem Karpińskim, który tłumaczy powody podwyżki. Zasadniczo są dwa: po pierwsze ceny w przetargu znacząco wzrosły, po drugie produkujemy więcej odpadów. Z tym drugim mógłbym się nawet zgodzić, choć podobnie jak Państwo jestem obecnie szczęśliwym użytkownikiem systemu kaucyjnego. Za każdą puszkę i butelkę płacę dodatkowo 50 groszy, więc te puszki i butelki już nie trafiają do śmieci, ale zalegają mi w workach po kątach, a ja patrzę sobie na nie i liczę, ile kasy zarobię, kiedy już wreszcie ruszę cztery litery i zawiozę je do kaucjomatu. Normalnie,
żeby mi się od tego dobrobytu we łbie nie przewróciło.
Swoją drogą wiecie, co się dzieje z tymi butelkami i puszkami, które oddajecie za kaucję? Kilka dni temu rozmawiałem z osobą z branży odpadowej (zastrzegam, zupełnie spoza naszego regionu), która powiedziała mi, że odebrane plastikowe butelki nie są wcale przetwarzane na nowo, ale… leżą po magazynach. Bo tałatajstwo sprasowane, a odzyskanie poszczególnych rodzajów butelek jest tak trudne, że właściwie nieopłacalne. Rozmowa była luźna i nieoficjalna, a osoba, jak mówiłem - z branży, więc pewnie mnie nie bujała.
Ale już mniejsza o kaucje, faktycznie może być tak, że produkujemy więcej odpadów. Wystarczy popatrzeć na wszystko, co kupujemy: od pomidorów po telewizory. Wszystko opakowane w kartony, folie, styropiany, tacki, wytłaczanki… Bardziej chodzi mi o ten drugi argument: wyższych cen w przetargu. Prawda, mamy inflację, ceny idą w górę, ludziom trzeba dawać podwyżki i takie tam. Jednak jest jedno małe „ale”.
Podnieśli go podczas swojej konferencji prasowej radni PiS, zbulwersowani podwyżką. Dziwne, gdyby nie byli - są w opozycji, a odwiecznym, świętym (względnie zbójeckim) prawem opozycji jest kwestionować i protestować. Troszkę populizmu w tym oczywiście jest, ale kto w opozycji nie był populistą niech pierwszy rzuci Konstytucją. Jedna rzecz, którą powiedzieli szanowni Pisowcy, już od dawna siedziała mi w głowie. Chodzi o zyski RCGO, czyli dawnego MZO, czyli firmy, która świadczy usługi na rzecz KZGRL. To ta firma złożyła ofertę w przetargu, tak się składa, że w prawie wszystkich gminach złożyła jako jedyna. No i wydawałoby się, że bardzo dobrze: nasza lokalna firma, własność 20 gmin regionu, które złożyły się na jej kapitał. Firma, w dodatku, całkiem nieźle sobie radzi: jak poinformowali radni opozycji, co roku bilans zamyka się zyskiem, który idzie w miliony złotych. Dokładniej od 10 do 20 milionów.
Gdyby to była normalna firma, na przykład giełdowa, a ja był jej udziałowcem, pewnie siedziałbym sobie teraz nad katalogami biur podróży czekając na wypłatę dywidendy. Zasadniczo faktycznie jestem, bo spółkę tworzą gminy, a ja mieszkam w jednej z nich. Więc w normalnym świecie firma wypłacałaby, powiedzmy, po milionie na gminę: może nie dostałbym grosza, ale jakiś chodnik na przykład. Tymczasem mało że dywidendy nie ma (zysk idzie na kapitał zapasowy), to jeszcze mieszkańcy muszą płacić więcej, żeby - jak mniemam - znów były zyski. Oczywiście trudno Prezesowi RCGO stawiać zarzut, że źle zarządza firmą - jak ma 20 baniek zysku, to zasłużył na premię. Ale już udziałowcy spółki mogliby się zastanowić, czy ten układ jest taki świetny. Bo przypominam, że udziałowcami RCGO są wójtowie i burmistrzowie: ci sami ludzie, którzy przegłosowali właśnie podwyżkę opłaty śmieciowej. Wygląda mi na to, że jako mieszkaniec gminy płacę firmie, której jako podatnik jestem właścicielem. Czyli płacę sam sobie. Zaraz mi ktoś przypomni, że przecież mam odebrane i zagospodarowane śmieci. Prawda: usługa prima sort, mucha nie siada, złego słowa nie powiem i jak już zaznaczyłem, premia dla Prezesa. Zwłaszcza, że przecież szuka pieniędzy także poza naszymi kieszeniami, na przykład zarabiając na przyjmowaniu z całej Polski odpadów na wysypisko w Trzebani, bo podobno jest ono za duże. I to podobno są całkiem przyzwoite pieniądze - w ubiegłym roku nawet czytałem, że przyjmuje je, żeby nam opłaty nie wzrosły. A rosną. Zasadniczo nic nie rozumiem. Płacę sam sobie, świetnie na tym zarabiam i powinienem być uśmiechnięty. A jakoś kurde nie jestem.
1. Dodane przez aza, w dniu - 25-05-2026 23:36 292 A kro się tym przejmie. Płacz i płać. Chory kraj.
2. Dodane przez aza, w dniu - 25-05-2026 23:37 142 A kro się tym przejmie. Płacz i płać. Chory kraj.
3. Dodane przez Hej, w dniu - 26-05-2026 00:41 321 1. Leszno ma MZO i ma Urząd Skarbowy. Po co nam KZGRL, który robi za widykatora podatku za śmieci? 2. Cena utylizacji śmieci powinna być wliczana w produkt. Ile kupujesz, tyle płacisz. Obecnie okrada się najsłabszych, którzy nie produkją tyle śmieci, co najsilniejsi finansowo.
4. Dodane przez A na kogo Pan głosowałeś, w dniu - 26-05-2026 01:31 389 tak masz jak wybrałeś Panie Adamek - uśmiechać się jak kazał Rafałek
5. Dodane przez Po prostu, w dniu - 26-05-2026 02:38 167 Witamy Pana redaktora we froncie śmieciowym. W minioną niedzielę było święto Zesłania Ducha Świętego, w poniedziałek ogłoszono wyniki z Krakowa, w nocy z 25/26 maja pojawia się felieton. Będzie się działo.
6. Dodane przez Panie redaktorze, w dniu - 26-05-2026 03:08 348 Przestan Pan Panie redaktorze czarować i tlumaczycy. Zero przemyśleń jak zbic cene - moze warto zainteresować się jak to robi Poznan czy Wrocław. Dlaczego tam zrezygnowano z KZGRL? Wypocil Pan monolog tlumaczac ich jak na zamówienie. Strach jak w Krakowie zaglada w oczka?
7. Dodane przez M, w dniu - 26-05-2026 05:14 260 Dwie sprawy tak na szybko, duża i mniejsza duża i o obu trzeba wreszcie mówić głośno. Duża, jest źle, bo to od dłuższego czasu zły kraj, jeśli jeszcze kraj choć ludzie oczywiście dobrzy, przynajmniej w większości. Mniejsza duża, że jeżeli spółki miejskie powołane w celu wykonania zadań dla dobra mieszkańców generują zyski to nic innego jak dowód na za duże opłaty czyli kalkulacja na szkodę mieszkańców albo dosadniej pasożytnictwo w czystej postaci. A nim zaczniemy chwalić jednego czy drugiego prezesa za wyniki to najpierw włóżmy go do prawdziwej firmy w której pieniądze się zarabia, a nie dostaje w formie przymusowego podatku, bo przecież opłata za śmieci to nic innego jak podatek, a wtedy zobaczymy jaki to naprawdę manager. Misji społecznej, szczytnych celów, dobra mieszkańców czy dbałości o przyszłość nie ma już w tym całym bajzlu od dawna.
8. Dodane przez kibic, w dniu - 26-05-2026 05:30 380 Premia dla prezesa ? za co ? ze nas łupią po kieszeniach? a na jakich zasadach te śmieci przyjmuje fo tej trzebani ? a moze to cena dumpingowa? to jest człowiek z Wrocławia Jego za kilka lat nie bedzie a te śmieci zostaną z nami mieszkańcami osiecxnej ma zawsze.
9. Dodane przez MarcinG, w dniu - 26-05-2026 06:32 53 Nic dodać, nic ująć.
reklama
10. Dodane przez Leśny władek, w dniu - 26-05-2026 07:21 240 To jest taki papierek lakmusowy bagna gospodarczego Kraju w wydaniu lokalnym. Z ekologi robi się wielką religię w której taca zaczyna być większa od sakrum
11. Dodane przez podatnik, w dniu - 26-05-2026 07:23 100 w punkt... ja też nie wiem o tu chodzi.. a jak nie wiem to pewnie o kase
12. Dodane przez Adam, w dniu - 26-05-2026 07:31 70 Popieram
13. Dodane przez Bart, w dniu - 26-05-2026 07:35 110 Pełna zgoda. Dodatkowo już wcześniej zwracałem uwagę na fakt, że odpadów bio nie będzie można wyrzucać w specjalnych workach biodegradowalnych ponieważ mieszkańcy używają takich, które się nie nadają. Zatem pytanie czy spółka nie mogłaby oferować swoich, tych właściwych? Przecie zarobi kilka groszy na nich a ja i tak kupuję. I kolejny element bezmyślności to wprowadzenie kolejnego pojemnika na szkło. Przecież za chwilę na posesjach domów będzie można stworzyć wystawę. Aktualnie będą 4 a czy to koniec?
14. Dodane przez Lord, w dniu - 26-05-2026 07:39 256 To trzeba zacząć myśleć przy następnych wyborach i nie iść z uśmiechem do urny jak większość w Lesznie idzie, kiedyś na komunę teraz na uśmiechniętych inaczej. P.s radze też wyłączyć TVN i TVP albo dla kontrastu pooglądać też inne stacje w końcu jesteśmy 20 gospodarka świata zostawiając daleko w tyle Szwajcarię i resztę.
15. Dodane przez gierki i układziki, w dniu - 26-05-2026 07:46 151 CO do systemu kaucyjnego, to jak rzekomy pracownik branży porozmawia sobie z rzekomo bezstronnym dziennikarzem, to mamy takie efekty że wszystkim w Europie recykling butelek się opłaca tylko nam nie... To tyle w temacie butelek. Temat śmieci jest o tyle bulwersujący, że radni opozycji, którzy tak celnie podają dziś argumenty, na sesji jakoś ich nie znali.
16. Dodane przez PL, w dniu - 26-05-2026 07:53 220 Firmy komunalne a za taką uważam ten dziwoląg, który tylko czymś zarzadza a czarną robotę wykonuje MZO, nie ma prawa generować żadnych zysków! Te nadpłacanie ,,zyski" powinny skutkować obniżką opłat w roku następnym! Ta rada złożona z szefów miast i gmin powinna być bez jakichkolwiek wynagrodzeń! MZO w Lesznie powinien sam ogarniać całość zadania. Może jutro wodę oddamy nowemu tworowi, też z taką RADĄ, oni Panie Adamek siedzą z prospektami biur podróży, za nasze balują! Referendum przed nami?
17. Dodane przez Jacek, w dniu - 26-05-2026 08:06 280 Jednym słowem. Po co nam KZGRL?
18. Dodane przez J, w dniu - 26-05-2026 08:45 70 Wczoraj się dowiedziałem, że to między innymi przez to, że w górę poszła płaca minimalna. Za dużo zarabiamy.
19. Dodane przez o! dokładnie, w dniu - 26-05-2026 08:46 170 rownież mam to pytanie - po co sztab ludzi w KZGRL?
20. Dodane przez Arek, w dniu - 26-05-2026 08:56 130 Przecież w Lesznie działa mzo po co nam kzgrl? To spółka miejska więc może zająć się wywozem mieszkańców Leszna a okoliczne wioski niech płacą a leszczynianie na nich zarobią i będzie taniej. Proste rozwiązanie. Jeśli nie będzie pasować mogą sami stworzyć takie firmy. Te kzgrl tworzone chyba dla miejsc pracy swoich ludzi żeby mieli posadki ciepłe.
21. Dodane przez Miękkie ograniczenie budżetowe (soft budget constrain), w dniu - 26-05-2026 09:05 60 W teorii spółki komunalne i związki międzygminne realizujące zadania publiczne istnieją po to, aby zapewnić mieszkańcom usługi niezbędne do funkcjonowania wspólnoty samorządowej po racjonalnych kosztach i z zachowaniem odpowiedniej jakości. W praktyce jednak coraz częściej debata publiczna koncentruje się wyłącznie na uzasadnianiu kolejnych podwyżek, a znacznie rzadziej na analizie długoterminowej efektywności systemu.
Oczywiste jest, że koszty energii, wynagrodzeń, transportu czy zagospodarowania odpadów rosną i będą rosły. Nie zwalnia to jednak zarządzających z obowiązku poszukiwania rozwiązań organizacyjnych, technologicznych i inwestycyjnych, które ograniczą tempo wzrostu kosztów w przyszłości.
Dlatego obok pytania o przyczyny obecnych podwyżek warto postawić dwa pytania o charakterze strategicznym:
Jakie działania organizacyjne, inwestycyjne i zarządcze są podejmowane obecnie, aby ograniczyć konieczność kolejnych podwyżek za pięć, dziesięć lub piętnaście lat?
Czy mieszkańcy są postrzegani przede wszystkim jako źródło finansowania systemu, czy jako jego faktyczni właściciele i beneficjenci, których interes ekonomiczny powinien być aktywnie chroniony przez osoby zarządzające środkami publicznymi?
Odpowiedź na te pytania może być ważniejsza od samej wysokości kolejnej podwyżki, ponieważ dotyczy nie tylko kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami, lecz jakości zarządzania publicznego jako takiego.
22. Dodane przez Avip, w dniu - 26-05-2026 09:11 131 Tak naprawdę to nie my jesteśmy producentami tych odpadów lecz firmy, krore produkują napoje, fast foody i inne towary pakowane ponoć dla naszej wygody.
23. Dodane przez Kiedy zmiany z RCGO reSort?, w dniu - 26-05-2026 09:25 160 Warto dopowiedzieć do felietonu pana Redaktora, że: 1. RCGO (MZO), oprócz 20 milionów zysku za 2024 rok, ma 65 milionów (65 000 000) złotych GOTÓWKI! Nie ma żadnych istotnych zobowiązań - spółka oprócz śmieci składuje także kasę - naszą kasę! 2. Spółka komunalna może generować zyski, ale one powinny być przeznaczane na inwestycje - a nie składowane na kupkę! Nie ma zgody na wysokie zyski i zdzieranie kasy z obywateli. 3. Inwestycje - Kolno (woj. podlaskie, 10.000 mieszkańców), buduje spalarnię śmieci za kilkadziesiąt milionów złotych na 20 tysięcy ton rocznie. Energia dla całego miast z tego powstanie, a pewnie i nadwyżki. Włocławek (100.000 mieszkańców), w formule partnerstwa publiczno-prywatnego buduje 5 razy większą spalarnię niż w Kolnie (koszt to już 600 milionów złotych). Ale MZO woli gromadzić odpady na hałdach i kasę na kontach!
24. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 26-05-2026 09:30 48 Dziękuję Panie Redaktorze, że zareagował Pan na moje publiczne apele, wzywające do powrotu "Felietonów Adamka". Zasmuciło mnie jednak stwierdzenie, że "będę pisał kiedy szlag mnie trafia." A co z kabaretowymi sytuacjami? Tych nie zabraknie - wszak wchodzimy w tryb kampanijny czyli czas obiecywania, podsumowywania i innego mizdrzenia się do nas, wyborców. Wracając do śmieci. My we Wschowie, już od prawie roku płacimy 47 zł od osoby, również należymy do związku gmin "Eko - Przyszłość." Większość mieszkańców chwali sobie to rozwiązanie - spod domu regularnie odbierają, puste worki przywożą, w międzyczasie na plac zbiórki można samemu coś dowieźć. U nas nikt nie protestował - mamy tylko jednego radnego opozycji. Naprawdę. .
25. Dodane przez Ka, w dniu - 26-05-2026 09:32 80 Kupujemy produkty w sklepie zapakowane w tysiac papierków, plastików ,sreberek .Zawozimy do domu .Musimy to rozpakować ,umyć kubeczki po jogurtach ,posegregować i oddać cwaniakom surowiec na którym zarabiają i przemielą to na granulat do wypełnień .Ten kto to wyprodukował i zapakował w warstwy opakowań jednego produktu ,niech płaci .Powinni nam dopłacać za to ,że mają towar podany jak na tacy.Znalezli sobie niezły biznes na nas .Jestem za szklanymi butelkami na wymiane i produkty na wagę .Proste rozwiązania proste zycie .
26. Dodane przez Uwaga_nagi_król, w dniu - 26-05-2026 09:42 51 Przedsiębiorcy (sklepy, kancelarie prawne, biura handlowe, rolnicy itp.) którzy są lub powinni być dostawcami odpadów, z swojej działalności gospodarczej, do dawnego MZO lub innych firm przerabiających odpady nie wywiązują się w pełni z tego obowiązku. Często wystawiają te odpady jako odpady pochodzące z gospodarstwa domowego. Tym samym zwiększają statystycznie ilość odpadów produkowanych przez mieszkańców, a KZGRL w statystykach podaje je jako odpady mieszkańców.
27. Dodane przez Brak zasad i etosu., w dniu - 26-05-2026 09:46 70 Zgadzam się z Panem Redaktorem, panowie/panie politycy bawią się naszym kosztem, bywają i ucztują wmawiając nam, że to ich praca i obowiązki a wszystko to dla naszego dobra. Otwarcia, chodników, ścieżek rowerowych, wstęgi przy każdym zasadzonym drzewie. Ne zapominając o dniach wsi, powiatów, gmin i czego tam jeszcze. Od parlamentarzystów z ich dietami za "przejechane" kilometrówki a kończąc na lokalnych działaczach. Brakuje nam siły i odwagi żeby to zmienić a wybory nie zmieniają nic, bo do polityki nie garną się ludzie uczciwi. Brawo dla Krakowa, cieszę się, że udało się odwołać prezydenta, pytanie na kogo go zamienią..
28. Dodane przez Krzychu, w dniu - 26-05-2026 09:52 51 Miło, że felietony czasami jeszcze się pojawiają. Co do opłaty śmieciowej, to warto też wspomnieć, że jest ona wysoka nawet w porównaniu do innych gmin. W samym Poznaniu to bodajże 28 zł. W gminach ościennych do Poznania między 28 a 42 zł. Widać więc skąd te ponad 10 baniek zysku.
29. Dodane przez wyborca, w dniu - 26-05-2026 10:15 70 Ta partia, ten kandydat na prezydenta, który zadeklaruje podczas startu w wyborach, że rozwiąże umowę z KZGRL ma mój głos i nie ważne czy to będzie ekipa Brauna czy jeszcze inna (nawet lepiej bo z lewej jak i prawej robią to samo zupełnie jakby byli jednością a kłócili się pod publikę).
30. Dodane przez jeziorki, w dniu - 26-05-2026 10:19 130 za dwa lata powiedzą nam że trzeba podwyżkę zrobic bo miejsce na wysypisku sie skończyło i trzeba na nowe pozbierać. taki to biznes
31. Dodane przez DX2, w dniu - 26-05-2026 11:29 96 przyjaciel PIS Trump wywołał bezsensowną wojnę z Iranem dlatego wzrosły koszty paliwa i wywozu śmieci, może Bielan, który pomógł Ziobrze w wjeździe do USA interweniuje w Białym Domu aby dopłacili do wywozu śmieci w Lesznie
32. Dodane przez K, w dniu - 26-05-2026 11:40 61 Panie Jarku pisz Pan te felietony, Sądź obiektywny i śmiej się z głupoty rządzacych to będzie super. Może ciemny lud przejży na oczy.
33. Dodane przez Do 31, w dniu - 26-05-2026 11:45 64 Jak byś nie był ograniczony nienawiścią do PIS to byś widział że pomimo wszystkich wad Trumpa 7ażdy z tych światĺych i praworządnych przywódców chce być jego przyjacielem....
A co do robienia bałaganu to ci z zachodu nie lepsi pojedź sobie do Francji Belgi, GB lub Niemiec i zobacz jaki syf i jakie koszty są przerzucane na społeczeństwa
34. Dodane przez Shark, w dniu - 26-05-2026 11:50 49 Felieton trąci populizmem. To, że spółka śmieciowa generuje zyski nie oznacza, że może tak po prostu obniżać opłaty i koszty prowadzenia działalności. Gdyby tak zrobiła, to w kolejnych latach byłaby na minusie. Szkoda, że Pan Redaktor nie napisał ile lat wcześniej była ostatnia podwyżka. Poza tym - nie tylko prezydent Leszna głosował za podwyższeniem, ale o tym już cisza... No ale świętym prawem opozycji jest populizm... :-)
35. Dodane przez Do 34, w dniu - 26-05-2026 12:47 120 Ach tak populizm w felietonie...? Szkoda - nie widziałeś populizmu w słowach Rusueckuego który w zeszłym roku przekonywał że wysypisko przyjmuje śmieci z innych miast w Polsce abyśmy nie mieli podwyżek...
Po drugie jakim prawem sobie podnoszą aż o kiljanaście żlotych, kto robi te przetargi i jakie kryteria skoro ciągle eygrywa jeden i ten sam? Może tutaj trzeba zobaczyć bo moż a takie warunki postawić że tylko MZO je spełnia i może sobie każdą cenę podać.
36. Dodane przez do 29, w dniu - 26-05-2026 13:39 21 Zagłosuj na mnie. Ja przed wyborami obiecam Ci wszystko co tylko sobie wymarzysz. W nowych workach na śmieci będziesz miał zawsze 1000zł. na kupno nowych opakowań, żebyś miał co wyrzucać do śmieci.
37. Dodane przez Koszty w dół albo Referendum, w dniu - 26-05-2026 13:58 80 Bezkarność Rządzących, polityków , urzędników, przy tym Biurokracja, podatki , dziurawe prawo i koszty pośredników, bezsensownych przepisów , kar, ustaw..... Tutaj są koszty Polski, Polaków. Te koszty trzeba zredukować do minimum ! Urzędasy , dodatkowe prace w spółkach pokrewnych , udziały itp...-życie na bogato, a ciemny lud bankrutuje , nie ma na truskawki dla dzieciaków ! Bangladesz dla biedoty i Eldorado dla Teczek sobie urządzili za nasze pieniądze !
38. Dodane przez Do 35, w dniu - 26-05-2026 14:52 213 Nie tylko Rusiecki głosował za podwyżką, dlatego czepianie się akurat jego jest właśnie populizmem.
39. Dodane przez E tam, w dniu - 26-05-2026 15:03 10 Żal czasu na gadanie, które nic nie zmieni, jak zwykle. Jesteśmy w szponach. A ogólnie za dużo gotowizny mało zdrowej kupujemy, mamy za dużo kasy, jesteśmy rozrzutni produkując śmieci i wyglądamy jak wyglądamy a i tez za to płacimy.
40. Dodane przez Dario, w dniu - 26-05-2026 17:08 12 Czternasty komentarz dla mnie najlepszy.
41. Dodane przez DX2 do 33, w dniu - 26-05-2026 17:40 00 uderz w stół a nożyce się odezwą bo prawda w oczy kole
42. Dodane przez Do 35, w dniu - 26-05-2026 17:47 51 On jest szefem platformy w naszym regionie. A ci co głosowali są z tzw. KO przynajmniej tak mi się wydaje. Do tego.ma wpływ na wybór dyrektora MZO Jeßli on coś rekomenduje to tak będzie I NIE ŚCIEMNIAJ ŻEŚ TAKI GŁUPI...
reklama
43. Dodane przez 42, w dniu - 26-05-2026 18:33 10 Konentarz 42 dotyczy 38
44. Dodane przez Do 34, w dniu - 26-05-2026 23:09 31 Jeżeli będziemy zgadzać się na każdą podwyżkę dojdziemy do absurdów. Ogólnie już Nas przyzwyczajono że Nowy Rok to podwyżki. Dlaczego Nic się nie robi żeby utrzymać dotychczasowe opłaty. Może Tobie to bez różnicy ale większość to osoby które liczą pieniądze. Oczywiście szanuje Twoje zdanie .Po to są te komentarze żeby każdy mógł się wypowiedzieć. Osobiście nie wierzę żadnej opcji politycznej. Bo nikt nie jest kryształowy. Dla mnie ta podwyżka będzie oznaczać rezygnację z innych rzeczy . I nie jest mi do śmiechu. Nie mniej jednak pozdrawiam i życzę miłego dnia .
45. Dodane przez WSk, w dniu - 27-05-2026 06:10 80 , a może referendum i odwołać Radę?
46. Dodane przez do 31, w dniu - 27-05-2026 06:19 42 A przyjaciel Donka - Putin też wywołał bezsensowną wojnę przez co ceny poszły w górę - a teraz Donek się nie przyznaje do przyjaźni i tego, że robił resety i współpracował z Rosją taką jaką jest...
47. Dodane przez Shark do 44, w dniu - 27-05-2026 07:08 36 A kiedy była poprzednia podwyżka? Bo tego brakuje w felietonie. Choć pewnie gdyby redaktor napisał: pierwsza podwyżka od kilku lat, to nie byłoby tak dramatycznie. Dlatego rozumiem czemu przemilczano ten szczegół.
Nikt nie twierdzi, że należy podnosić opłaty dla samej zasady. Ale jeśli będziemy przejadać zyski MZO, to za rok z tej spółki nic nie zostanie.
Proponuję zrobić eksperyment - jeśli prowadzi Pan działalność gospodarczą, to proszę wydać cały dochód, który osiągnął Pan w poprzednim roku, nie płacić podatków, składki zdrowotnej, tylko wydawać. Jeśli jest Pan na UOP, to proszę poprosić przełożonego o to samo. Zapewniam, że za rok nie będzie czego zbierać.
48. Dodane przez Do 47, w dniu - 27-05-2026 09:18 20 Co sie zmieniło od poprzedniej wypowiedzi Prezydenta odnośnie wysypiska i tego że nie będzie podwyżek bo MZO zarabia na odbieraniu śmieci z innych miast w Polsce?
49. Dodane przez Opozycja do pracy,proszę!, w dniu - 27-05-2026 10:10 10 To, że opozycja zwraca uwagę na problem to super. Proszę jednak, aby mieli odwagę i siłę przebicia do zgłębienia tego tematu i wyjaśnienia go. W końcu ktoś zadeklarował, o ile się nie mylę publicznie, że dlatego przyjmujemy obce śmieci, żeby nie było podwyżek? I co? I kupka? Drodzy przedstawiciele opozycji. Patrzcie władzy na ręce. I róbcie coś. Władza często ma krótką pamięć i zapomina co obiecała. Opozycjo do dzieła. Władza sama się nie reflektuje? Trzeba jej pomóc. Może jakiś audycik? Są narzędzia. Należy po nie sięgnąć. Takie jest moje osobiste zdanie jako mieszkańca tego miasta i tej pięknej krainy. Nie dajmy się doić jak kózki. Zapytać może jakie koszta poobcinali w tej spółce, żeby do ewentualnych podwyżek nie doprowadzić? Były takie cięcia, czy hulaj dusza piekła nie ma. Najwyższą formą zaufania jest kontrola. Z poważaniem Andrew
Czekam na konkretne działania w tej konkretnej sprawie.
50. Dodane przez Recycling, w dniu - 27-05-2026 10:14 30 A więc zbieramy te butelki a "automat" nie potrafi ich posegregować i "wytwarza" towar nie nadający się do niczego poza spaleniem w cementowni. Głupie
51. Dodane przez Do 47, w dniu - 27-05-2026 11:18 20 Dzień dobry . Oczywiście zgadzam się że nie należy przejadać każdego zysku . Należy zawsze mieć coś w rezerwie bo nigdy nie wiemy co nas spotka . Zawsze mogą pojawić się koszty które trzeba będzie zapłacić. I na to każda firma lub osoba prywatna musi być przygotowana. Ale proszę mi wytłumaczyć czy segregacja śmieci wiąże się z wyższymi stawkami .Bo na to wygląda. Więcej segregujemy a opłaty idą w górę. Chodzi o to żeby wypracować system który pozwoli nie szybować z cenami . To do niczego nie prowadzi . Podwyżka śmieci to ogólnie podwyżka najmu dla firm dla osób prywatnych. Nie jest w interesie nikogo podnoszenie cen . Ja nie widzę obecnie zeby była i obecna Władza na czymś oszczędzała. A pewnie by się przydało. Leszno i okolice powinno pomyśleć nad spalarnią to tylko może uratować choć będzie jak zwykle dużo przeciwników. Odzysk ciepło przemawia na tak . A patrząc na Poznań nie jest to uciążliwe. Oczywiście protesty będą. Wierzę w dobre zakończenie i życzę miłego dnia patrząc na pogodę raczej skłania do wypoczynku na świeżym powietrzu i obcowania z przyroda . @
52. Dodane przez Do 47, w dniu - 27-05-2026 12:26 00 To proszę uprzejmie o odpowiedź na następujące pytanie. Dlaczego poinformowano mieszkańców, że przyjmowane są cudze śmieci w Trzebini po to, aby nie podnosić opłat? Dlaczego wtedy padła taka deklaracja? Dlaczego nikt nigdy nie ma odwagi powiedzieć prawdy wtedy, kiedy jest na to miejsce i czas i tylko robi ludziom wodę z mózgu, że przyjmujemy obce, dzięki czemu nie będzie podwyżek? A może się mylę? Może nikt nigdy nie wypowiedział tych słów, a ja mam po prostu urojenia. Czy decydenci robią z geny cholewę, cz też może tak już znieczulił nas, że mogą mówić co chcą, bo i tak nikt nic nie zapamięta, a w danej chwili mają ugaszony pożar.. Smutna ta nasza rzeczywistość. Każdy mówi co w danej chwili jest mu na rękę. Spoko. Jasne. To teraz norma. Dlaczego niektórych to wciąż, bulwersuje, a innych nie? Widać są nieprzystosowani. Mam na myśli siebie. Takim jak ja żyję się ciężej.
Z poważaniem Andrew
53. Dodane przez Nie rozumiem dlaczego nie mniej, w dniu - 27-05-2026 14:07 20 Sortujemy dużo dokładniej. Trzymamy te śmiecie cały miesiąc w domu. Myjemy je, bo trudno m. in. wytrzymać zapach z puszki po rybkach. I zamiast mniej, to płacimy więcej
54. Dodane przez Pytanie, w dniu - 27-05-2026 15:54 10 Czy podwyższono opłaty dla podmiotów zewnętrznych za przyjmowanie śmieci na wysypisku w Trzebani? Skoro podwyższa się mieszkańcom, to rozumiem, że te przychody z zewnątrz są niewystarczajace. To oni mieli być gwarantem niezmiennych kosztów dla mieszkańców. To dzięki tym śmieciom przyjmowanym z zewnątrz firma miała mieć super przychody. Tak nam powiedziano jakiś czas temu. Jeśli to nieprawda proszę, aby mnie sprostować. Ja w każdym razie tak rozumiałem ówczesną deklarację szefa tej firmy. Proszę, aby ktoś kompetentny zabrał wreszcie głos w tej sprawie. Może rzecznik się wypowie? Bardzo proszę traktować nas rzeczowo i serio i udzielić nam informacji.
Bardzo dziękuję Panu Redaktorowi za wywołanie tematu. Mnie też to bulwersuje.
55. Dodane przez Do 48, 49, 52 i 54, w dniu - 27-05-2026 19:23 00 Otóż nie mogę odnaleźć w żadnym miejscu w internecie informacji jakoby szef tej firmy deklarował zablokowanie podwyżek w związku z udostępnieniem wysypiska Trzebania firmom spoza regionu. Deklarował jedynie, że przeznaczy pieniądze od tych firm na inwestycje. Musiało zajść jakieś nieporozumienie w zrozumieniu jego słów. Inwestycje. Nie brak wzrostu opłat.
56. Dodane przez Rzeczywiście, w dniu - 27-05-2026 19:39 30 Do 54 - to nie szef tej firmy mówił lecz sam prezydent Rusiecki. Wypowiedź można znaleźć na łamach portalu elka.
"Odpowiedź na interpelację w sprawie Trzebani Rusiecki: przyjmujemy odpady, żeby nie podnosić opłat" 17.02.2025. Radio Elka, Jarek Adamek
"Prezydent Grzegorz Rusiecki odpowiedział na interpelację radnego Łukasza Borowiaka w sprawie zwiększonego napływu odpadów do Zakładu Zagospodarowania Odpadów MZO w Trzebani. Zapewnił, że wszystko odbywa się zgodnie z przepisami, a przyjmowanie odpadów spoza regionu pozwala obniżyć koszty spółki."
57. Dodane przez Do 56, w dniu - 27-05-2026 22:42 00 Powspominać jednak warto.
"Przedstawiciele spółki odnieśli się do wpisu byłego prezydenta. MZO odpiera zarzuty Borowiaka."
18.07.2025. Radio Elka, Filip Wybieralski
"...
Na zakończenie Wiśniewski wprost odniósł się do intencji autora wpisu. - Rozumiem, że trwa sezon ogórkowy, ale radziłbym panu Borowiakowi więcej rozwagi. Idąc zgodnie z jego retoryką, gdy obejmował funkcję prezydenta, mieszkańcy płacili za odpady 9 zł. Gdy kończył - 33 zł. Jeśli chce wracać do przeszłości, to trzeba patrzeć na fakty - powiedział."
No i teraz porównajmy fakty. Po dwóch latach kadencji nowego prezydenta wzrost o 36%. Po dwóch latach kadencji p. Borowiaka było to 27,7%. Bo z 9 zł w 2014 do 11,5 zł w 2018. No i kto jest bardziej "dynamiczny"? Ciekawe jak potoczą się kolejne lata kadencji obecnego prezydenta pod tym względem?
58. Dodane przez Ad .57, w dniu - 27-05-2026 23:05 00 Oczywiście pomyłka. Po dwóch latach czyli z 9 zł w 2014 do 11,50 zł w 2016. Bardzo przepraszam za nieścisłość.
59. Dodane przez Do 24, w dniu - 28-05-2026 09:45 00 To smutne Pani Urszulo, że macie tylko jednego radnego opozycji. To jest raczej powód do troski niż do radości. Jednowładztwo jest rzeczą z mojego punktu widzenia niedobrą. Mieszkańcy nie protestowali? Może szkoda? Może nie rozumieją, co to jest społeczeństwo obywatelskie? Nie wiem. Zastanawiam się.
Pozdrawiam
Ania Górska - mieszkanka Leszna
60. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 28-05-2026 13:43 10 Pani Anno, taki skład rady został ustalony w demokratycznych wyborach. Mieszkańcy jak mają protestować? Ordynacja wyborcza tego przecież nie przewiduje. Mogą zmienić skład przy kolejnych wyborach. Że to jest złe, a nawet nienormalne, doskonale rozumiem. Doceniam również to, że się Pani podpisała. Ja robię tak zawsze.
61. Dodane przez Do Pani Urszuli, w dniu - 28-05-2026 18:58 00 Otóż oprócz demokratycznych wyborów są też inne demokratyczne metody pozwalające mieszkańcom na wyrażanie swojego niezadowolenia w czasie trwających juz kadencji. Można zawrzeć sojusz z radnymi, tak to się bodajże nazywa - jest to zwrócenie się do radnych miejskich z prośbą o zwołanie komisji lub sesji nadzwyczajnej w celu ponownego omówienia stawek. Są też protesty i petycje, np. organizacja manifestacji przed urzędem miejskim, zbieranie podpisów pod petycją oraz zabranie głosu w debacie na sesji rady miasta. Tak to można robić. Oczywiście musi być wola i chęć mieszkańców. Jak nie ma woli, wtedy nie ma też działania.
Jak Pani zapewne przeczytała w innych komentarzach w Lesznie padło rok temu zdanie z ust naszego prezydenta:"Przyjmujemy odpady, żeby nie podnosić opłat". Mija rok od tej deklaracji i mamy podwyżkę 36%. Zastanawia mnie i być może innych, jak doszło do takiej wolty, że jednak mimo tego, że "przyjmujemy odpady" musimy podnieść opłaty. A może nagle już ich nie przyjmujemy? Nie wiem. Pytam, zapewne retorycznie, bo jak widać brak chęci ze strony kogokolwiek z urzędu, żeby coś napisać. Z tekstu felietonu Pana Redaktora, którego podobnie jak Pani bardzo cenię, wynika, że jego też to raczej zastanawia, a może nawet podnosi ciśnienie.
U Państwa być może nikt nie deklarował nic podobnego. Tym samym nie macie Państwo podstaw do zadawania sobie takich pytań.
A ja np. bardzo jestem ciekawa, czy te firmy, które zwożą śmieci do Trzebani też płacą więcej. A może płacą tyle samo, a to mieszkańcy tylko ponoszą ciężar rosnących kosztów?
Bardzo mnie cieszy, że Pan Redaktor odniósł się do tematu. Nie spodziewam się, że przedstawi receptę w swoim felietonie na ozdrowienie zaistniałej sytuacji. Nie taka jest rola dziennikarza. Media mają informować, a nie doradzać. Za doradztwo biorą pieniądze specjaliści z konkretnych dziedzin. To tak na marginesie, bo mi się przypomniało, że ktoś w którymś komentarzu stawiał taki dziwny zarzut.
Mam nadzieję, że leszczyńska opozycja, którą u nas mamy (oby nie tylko na papierze i od parady), weźmie się jednak za tę sprawę, a Redakcja nas o jej przebiegu jeszcze poinformuje. Bo może okazać się, że choć mamy wprawdzie opozycję w radzie, to tak jakbyśmy jej nie mieli i tym samym nasza sytuacja niewiele będzie się różniła od tej u Państwa we Wschowie.
Kłaniam się.
Ania
62. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 28-05-2026 21:57 20 Pani Anno, w związku z podwyżką omawianej opłaty, nie musieliśmy stosować wymienionych przez Panią demokratycznych instrumentów. Dlaczego? Bo nie było większych oporów mieszkańców. Uznaliśmy po prostu, że taka jest konieczność. Dla porównania - wszystkie okoliczne samorządy, mają prawie takie same stawki. Bogaty Głogów - 46 zł, Góra - 43 zł, Szlichtyngowa - 47 zł itd.Czyli pewnie taki jest rachunek ekonomiczny w tej kwestii. Niech leszczyńscy opozycyjni radni dla Państwa walczą. A nuż im się uda? Mimo to, że praktycznie nie mamy radnych opozycji, nasze miasto cały czas pięknieje. Powstał piękny deptak, robione są elewacje kamienic, powstał pomost w Lginiu na miarę sporej wielkości kurortu. To tylko niektóre inwestycje. Za dwa tygodnie Dni Wschowy - zapraszam, by to wszystko obejrzeć na własne oczy. Dla porządku - nie jestem rzecznikiem magistratu.
63. Dodane przez ..., w dniu - 29-05-2026 11:13 10 Pani Urszulo,
Bardzo dziękuję za zaproszenie. Chętnie skorzystam - jeszcze nigdy nie byłam w Pani mieście. Tak to jakoś jest, że szukamy często atrakcji gdzieś daleko, nawet i w odległych krainach, a być może równie interesujące rzeczy mamy pod nosem.
Wracając do opłat za odpady komunalne. Pozwoliłam sobie sprawdzić. Duże miasto, jakim jest Poznań pobiera nadal 28 zł od mieszkańca, Wrocław też uległ trendowi podwyżek i Wrocławianie płacą już 42 zł. Ciekawe, że jest to 3 zł mniej nic w Lesznie. Co takiego jest tu u nas, że w sumie drożej niż w wielkim Wrocławiu? Też dziwne. Nowy Tomyśl, o ile się nie mylę wzorcowa gmina Wielkopolski - 38 zł.
Uważam, że podwyżki, które często nam się funduje mają charakter trendu. Ktoś zacznie, a inni nagle stwierdzają: "A dlaczego też nie skorzystać? Inni podwyższają, to podwyższmy i my". Po prostu robią co chcą, bo mogą, a my się na to zgadzamy, bo nie mamy wyjścia. Pomarudzimy sobie pod nosem i przejdziemy nad tym do porządku dziennego. Nikomu się moim zdaniem nie chce mówić "sprawdzam". A od tego mamy właśnie opozycję.
W naszym konkretnym przypadku leszczyńskim mamy pewien smaczek. Wypomniano poprzedniemu włodarzowi podwyżki, chwaląc się jednocześnie, że samemu się ich nie robi. Co więcej, chwalono się zaradnością polegającą na przyjmowaniu dodatkowych odpadów z innych części Polski, argumentując to tym, że będzie to skutkować nie podwyższaniem opłat. I rzeczywiście w danym roku, kiedy to zadeklarowano podwyżek nie było. Natomiast po roku, kiedy sprawa ucichła, została przysypana kurzem niepamięci (jak widać nie u wszystkich), zafundowano nam podwyżkę i to taką "z grubej rury", bo 36%. A można było wtedy podwyższyć o 10%, teraz troszkę, jeśli rzeczywiście ma to uzasadnienie (tego nie wiem). Nie twierdzę, że jakaś podwyżka nie jest konieczna. Zastanawia mnie tylko sposób w jaki się to przeprowadza z całą tą otoczką propagandową (tak to niestety widzę), która temu towarzyszyła w ubiegłym roku.
Też nie jestem niczyim rzecznikiem, lecz skromną i nikomu nieznaną, lecz zapewne niewygodną, bo mająca zdanie odrębne, mieszkanką swoją drogą uważam całkiem miłego miasteczka Leszna. Urodziłam się i żyłam dość długo w zupełnie innym miejscu, bo w dużej aglomeracji, a to miasteczko wybrałam jako przyjemną alternatywę do życia. Z tym większym zainteresowaniem obserwuję od czasu do czasu mechanizmy nazwijmy to wizerunkowe. Czasem można się za głowę złapać, kiedy widzi się do czego niektórzy ludzie "na świeczniku" są zdolni, żeby ten swój wizerunek wybłyszczyć. I nie mówię w tym momencie o prezydencie Leszna. Znam innego speca od poprawiania sobie wizerunku w sposób naprawdę przedziwny. Ale to już opowieść na całkiem inną okazję. Może też stąd moje uważne przyglądanie się poczynaniom tutejszej władzy - mam po prostu niemiłe doświadczenie z leszczyńskim "establishmenten", na który zresztą ostatnio zagłosowałam. Pretensje mogę mieć do siebie. Pewnie to też odegrało dużą rolę, że stałam się osobą bardzo uważną i krytyczną. Z pewnością przy kolejnych wyborach, o których też już Pani wspomniała, uwzględnię to swoje doświadczenie. Nie mogę głosować na ludzi z ugrupowania, którego przedstawiciel zrobił to co zrobił. To tak na marginesie. Jeden z Panów Redaktorów elki będzie wiedział o co chodzi. Może trochę enigmatycznie, ale boję się, że mogę popaść w kolejne tarapaty. To tak trochę z przymrużeniem oka, bo nie boje się. Już wiem jak pewne sprawy się załatwia i że można wyjść z takich opresji obronną ręką tylko nie należy się poddawać. Tylko czasu i życia szkoda, bo jednak to trochę angażuje. Na pewno "kadzenie" ludziom, którzy sprawują ważne funkcje jest bardziej bezpieczne. O tak.
Dlatego też dokładnie rozumiem niechęć Pana Redaktora do popełniania felietonów. Często pod jego artykułem pojawiały się niemiłe komentarze, Być może to co pisał było niewygodne. Tak to widzę. Rolą dziennikarza jednak nie jest pisać peanów na cześć. A w pewnym momencie można mieć już dość, gdy inni po prostu nie rozumieją i wylewają w sposób niewybredny swoje frustracje w zastępstwie niejako.
Serdecznie Panią pozdrawiam i Pana Redaktora też i życzę miłego weekendu
Ania
64. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 29-05-2026 14:38 01 Smieszy mnie to wszystko... Wszyscy krzyczeli osiem gwiazdek. Macie uśmiechniętego Prezydenta Rusieckiego. Swoją drogą czy coś konkretnego robi Pan Prezydent oprócz jeżdżenia na rowerze? Macie swój rząd fachowców, Leszno zdaje się po nalocie Gierka w latach 70-tych to bastion postkomunistów i wielcy miłośncy PO. To w czym problem? Płacić i uśmiechać się. Pozdrawiam Pana z Pudliszek, który w Sprawie dla Reportera mówi prawdę, ale niestety Polacy nie umieją w wolność, a dziadziejemy od 1989 kiedy Wałesa wprowadzil komunistów na salony. Do nich wszystkich należy mieć pretensje.
65. Dodane przez Do 64, w dniu - 29-05-2026 17:04 10 Hasło "uśmiechamy się" działa i to nawet na największych przeciwników. No to jak śmieszy to należy się uśmiechać. Śmiech to zdrowie. Może następne wybory wyłonią kogoś innego kto pójdzie z innym hasłem w klapie. Czy to coś zmieni? Nie. Też będzie można puentować "śmieszy mnie to wszystko". I tego się trzymajmy. Żyjmy swoim życiem i miejmy to w tyle. I tyle. Bo życie jest za krótkie, żeby marnować jest na jakiegokolwiek polityka, działacza, czy innego świata ulepszacza, a od czczej gadaniny jeszcze nigdy nic się nie zmieniło.
Tym razem w czasie wyborów mam zamiar jechać w świat szeroki i nie zahaczać o lokal, no chyba, że gastronomiczny. Niech naiwni wybierają. Powodzenia.
Czuwaj!
reklama
66. Dodane przez DO 65, w dniu - 29-05-2026 18:55 01 Zgadzam się, że w ostateczności wszystko najlepiej wziąć na śmiech, ale pytam, się, gdzie są ci uśmiechnięci leszczynianie (sic!) którzy krzyczeli osiem gwiazdek, dali sie uwieźć słowom "PIS to drożyzna" a dziś w sklepach maja nosy spuszczone na kwintę jak przychodzi do płacenia za wszystko. Nic nie mówią, że jest gorzej niż było: że ludzie znowu tracą godność, i tylko zatwardziałe 30% będzie dalej brnęło, że to wina PISu. Niestety przyszło mi żyć w miescie kaowców, którzy kiedy pluje się na wszystko i wszystkich ze strony rządzących, to powiedzą, że deszcz pada, bo najważniejsze to sie uśmiechać....
67. Dodane przez Do 66, w dniu - 30-05-2026 08:28 10 Cyt.:" może następne wybory wyłonią kogoś innego, kto pójdzie z innym hasłem w klapie. Czy to coś zmieni? Nie."
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.