Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Leszno. O dziesięć groszy mają podrożeć od sierpnia bilety komunikacji miejskiej w Lesznie. O podwyżkę poprosił Miejski Zakład Komunikacji, który ma problemy ze zbilansowaniem przychodów i kosztów. Poza podwyżką dyrektor MZK Bolesław Poślednik wnioskuje o podwyższenie granicy wieku, który upoważnia do darmowych przejazdów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W kasie MZK zabraknie w tym roku około ćwierć miliona złotych - alarmuje dyrektor zakładu Bolesław Poślednik. Powodem tej sytuacji są bardzo skromne przychody komunikacji miejskiej. W Lesznie statystyczny mieszkaniec wydaje na bilety
37 złotych rocznie, podczas gdy na przykład w Pile to 100 złotych, a w Zielonej Górze 145 złotych. Dlatego MZK musi znaleźć sposób na zbilansowanie budżetu. Są trzy możliwości - mówi dyrektor Poślednik. Pierwsza to rezygnacja z podwyżek cen, jednak wtedy MZK musiałoby ciąć koszty. To oznacza rezygnację z części linii i zwolnienia w zakładzie. Druga możliwość to podwyżka cen o 10 procent, ale to mogłoby odstraszyć część klientów. Trzecią opcją jest podwyżka o 5 procent, czyli 10 groszy na bilecie normalnym. Do tego jednak doszłoby ograniczenie przywilejów emerytów. W Lesznie od 15 lat obowiązuje zasada, że osoby, które ukończyły 65 lat, jeżdżą za darmo. Chcielibyśmy tę granicę przesunąć na 70 lat - mówi Poślednik - tak jak jest w innych miastach, a w Jeleniej Górze to aż 75 lat. Zamiast darmowych przejazdów osoby w wieku 65-70 lat miałyby prawo do biletu ulgowego. Dyrekcja MZK w uzgodnieniu z prezydentem Leszna uzgodniły, że zaproponują przyjęcie właśnie tego wariantu. Radni Leszna zajmą się projektem na najbliższej sesji, zmiany powinny wejść w życie od sierpnia.(jad/tekst i foto)
1. Zainteresowany Inspektor Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 11:55 Zawiesić część linii - w godz. 19 do 21 ( a jeżdża same puste wtedy).Pan Domagała (z-ca) jest odpowiedzialny za normy spalania paliwa przez autobusy MZK. Od panów kierowców MZK - przeciez można kupić olej napędowy no i większość z nich posiada swoje samochody osobowe z silnikami wysokoprężnymi- czy to jest tylko przypadek ,,,,,,? Pozdrawiam ( z ITS mgr inz . J. M, i czekam na konstruktywne ruchy kierownictwa MZK a nie tylko podwyżka cen biletów.
2. xx Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 12:37 Oczywiście, obiecano nam przed wyborami, ze nie będzie żadnych podwyżek a tu : podwyższka czynsżów w zasobach MZBK , podwyżka cen wody i odproawdzania ścieków , teraz proponują podwyższkę cen biletów. Brawo dla władzy w Lesznie za super decyzje. Ponadto warto zwrócić uwagę, że MZK w Lesznie otrzymał z miasta znaczne dotacje. Nie wiem o co chodzi w kwestii MZK. Zgadzam się z Panem ,ze zakład ten nie wylicza wszystkich aspektów ekonomicznych funkcjonowania jednostki ,tylko idzie po najprostrzej linii, czyli zaprponuję podwyższkę biletów . Zaprszamy dyrekcje MZK do konstruktywnego wyjaśnienia tej sytuacji .
3. Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 12:38 Autobus stojący w zajezdni zarabia zero zł. Kierowcy pracują na etatach czy siedzą czy jeżdzą to muszą mieć płacone. Zobaczcie ofertę rozkładową Piły i porównajci z ofertą w Lesznie.. autobus co 80 min, 45 min. jednym słowem syndrom PKP lepiej na danej linii 2 kursy na dobę a przez pozostały czas relaksu i nie opłaca się.
4. gość Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 13:04 Ten pan kierował już jedną firmą...
reklama
5. Do inspektora Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 14:00 Jak umie oszczędzić to jego problem.A Ciebie boli ,że mają diesle?A może Ty chciałeś od nich kupić ,a oni nie chcieli sprzedać ropy i tu jest problem.A co do pustych przebiegów to się z Tobą zgadzam.Mogłyby wtedy jeździć np.busy ,a nie wielki jelcz.
6. Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 14:15 Zmienić dyrektora, byłego PZPR-owca, kolegę prezydenta
7. Ten Pan jest nieudany. Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 15:48 Pracował w STW - i co nie ma STW, potem prowadził firmę meblową w Czarnkowie i co firma znkła z pow. ziemi. Tutaj ma piękny kąsek (firmę budżetową ) i jak zarządza - poprzez podwyżki cen biletów a nie przez redukcje własnych kosztów. Widać to PZPR-owskie zarzadzanie na każdym kroku.Bilet bezstrefowy we Wrocławiu też kosztuje 2 zł. Dajcie z nim sobie spokój. Pozdrawiam , Związkowiec Jan P.
8. gosc Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 16:21 ciekawe ze podwyzki nie bylo juz od kilku lat a paliwo ciagle w gore,jeszcze ci emeryci za darmo jezdzacy,dla malkontentow jest jedna rada albo rowerek albo pieszo
9. + Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 17:58 Więcej kursów i tanie bilety, a wtedy wszystkie autobusy bdą pełna. Jak mam czekać na spóźniony autobus lub mi ucieknie, bo jedzie przed czasem, to nie planuję jazdy autobusem tylko wolę iść, bo to pewniejszy sposób.
10. pasażer Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 21:15 Sytuacja leszczyńskiego MZK jest zupełnie podobna do PKS-u. Tam też rządzą ludzie, którzy pojęcia nie mają o diząłaniach marketingowych, a ich jedynym mozliwym posunięciem jest podwyżka cen biletów i skracanie kursów albo ich likwidacja. A tłumaczenie podobne do szefa MZK typu, kursy sa nie rentowne, przestarzałe autobusy itp. Panowie we wspólczesnym swiecie będąc na kierowniczym stanowisku tzreba umieć zarządzać a nie tylko pełnić funkcję. Niestety, tzreba pogodzić się z tą myslą i szybko przestawić na tory współczesnej ekonomii. To nie czasy centralnego zarządzania, w któych nie za wiele trzeba było mysleć, czasy się zmieniły a niektórym z Was daleko od myślenia wspólczesnymi katgoriami, z tego konkluzja, że jak się nie umie przekształcać sensownie przedsiębiorstwa w duchu szeroko pojętego interesu publicznego, to po co piastować tą funkcję? Tylko dla dobrze płatnej posadki? Trzeba w końcu zdać sobie sprawę jak daleko leszcyński MZK i PKS są za "murzynami" w stosunku nawet do wielu miast ościennych np. Głogów, Lubin, Ostrów itd. Czas chyba na zmiany!
11. zmotoryzowany Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 21:28 Jak miesięcznie mam wybulić 80-90 zeta za dojazd do pracy i z powrotem to wolę autkiem (gazowiec). Taniej (lub tak samo), a na pewno szybciej i przyjemniej.
12. mzk Dodane przez 'Gość', w dniu - 22-05-2007 21:29 proponuje zgrac rozkład jazdy mzk z rozkładem jazdy pkp wtedy napewno troche wiecej osób jeżdziłoby autobusami zwłaszcza mieszkających na drugim końcu Leszna. chodzi głównie o rozkład jazdy linii "6" i "0"
13. Dodane przez 'Gość', w dniu - 23-05-2007 07:00 Ten co pisze o tym że rozkład rozkładu jazdy MZK nie jest zgrany z PKP, to albo nie kumaty, albo nie czytaty. Sprawdź, a potem pisz, tylko prawdę.
14. Dodane przez 'Gość', w dniu - 23-05-2007 07:26 Najpierw przeanalizuj rozkład jazdy MZK i PKP, a potem dyskutuj. Pasażer.
15. Panie Malepszy!!!!!!!!!!!!!!!! Dodane przez 'Gość', w dniu - 23-05-2007 08:28 Kiedy wkońcu zaczniesz dbac o mieszkańców a nie tylko o SWOICH KOLESI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
16. Dodane przez 'Gość', w dniu - 23-05-2007 14:23 "Nie wiem o co chodzi w kwestii MZK, ale zgadzam się, że zakład ten nie wylicza wszystkich aspektów ekonomicznych funkcjonowania jednostki"- to stwierdzenie musi powalać, to takie swojskie, takie nasze.
17. Dodane przez 'Gość', w dniu - 23-05-2007 14:41 Ja dodałbym jeszcze- nic nie wiem, nic nie rozumiem,ale spełniając swój obywatelski obowiązek dyskutuję.
18. Dodane przez 'Gość', w dniu - 23-05-2007 19:06 sprawdzić kierowców i spalanie autobusów oni jeżdzą większość na luzie a nadmiar ropy dla siebie a póżniej że nie ma kasy rope u nich można kupić to wie każdy kto ma ropniaka pozdrawiam p.Poślednika
19. Dodane przez 'Gość', w dniu - 23-05-2007 21:53 Zastanawiam się na istnieniem takich portali internetowych jak ten. Komentarze te nacechowane są nienawiścią, brakiem zrozumienia co do istoty, o czym jeden z piszących poinformował, a brakuje w nich treści merytorycznych. Najlepiej rozmijać się z prawdą, pisać bzdury, a może komuś zaszkodzę. To jest właśnie polska mentalność, narodu, który uzurpuje sobie prawo do najbardziej chrześcijańskiego narodu Europy. To jest po prostu przykre i pora się nad tym zastanowić. Podpisał śledzący ten portal pracownik MZK
20. karolina21 Dodane przez 'Gość', w dniu - 24-05-2007 13:54 tak to tylko w Polsce jest
21. A Dodane przez 'Gość', w dniu - 25-05-2007 08:52 Juz są drogie bilety.Wprowadzić należy tańsze ale czasowe bilety,wtedy nożna podjechac jeden czy dwa przystanki i napewno więcej osób by korzystało.Jak bilet jest drogi to nikt nie wyda tyle forsy żeby podjechać przystanek.No ale wtedy kierowcy na przystankach powinni odczekac i odjeżdac zgodnie z rozkładem jazdy a nie dużo dużo,dużo przed godziną odjazdu albo po.....No i należało by dostosować autobusy chociaż po części do przyjazdów pociągów . Pozdrawiam
22. ktoś Dodane przez 'Gość', w dniu - 25-05-2007 10:11 Do dyrekcji mzk. Dajcie spokuj kierowcom, zajmijcie sie lepiej Dankiewiczem. Bo cały dzień siedzi i nic nie robi. A pieniążki bierze grube. Jedyne co porafi to donosic na kolegow których nie ma. Pan Dankiewicz pracował w wielu firmach tak samo jak pan dyrektor i wszystkim to bokiem wyszło. Teraz Ci dwaj panowie zrobili sobie z MZK prywatny folwark, króry jest własnoscią mieszkańcow leszna a nie ich. Z powazaniem Inspektor Gadzet!!!
23. Dodane przez 'Gość', w dniu - 27-05-2007 20:55 w lesznie coraz mniej ludzi jezdzi autobusami bo jak juz ktos wczesniej napisal to czekanie na przystanku przez 20 minut nie jest niczym przyjemnym. zwlaszcza ze w tym czasie z centrum spokojnie da się dojść do większości miejsc na obrzeżach miasta. mzk ma straty bo niektore trasy są ustalone kompletnie bez sensu np. autobusy jeżdżące do gronowa. nie ma to jak rundka 2 razy dookoła gronowa na każdym kursie autobusu linii 1, 11 i 12 = podwójna strata paliwa. co do synchronizacji z PKP to nie wiem, ale synchornizacja autobusów jeżdżących w tym samym kierunku za to "udała" im się w 100 %. autobusy jadące do gronowa często jadą w odstępie kilku minut, a potem nic przez kolejne 20-30.. no i jak to ma zachęcić ludzi do korzystania z MZK? lepiej iść pieszo...
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.