Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
7
Października 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Amalia, Justyna,
Maria, Marek,
Stefan, Tekla
Do końca roku 85 dni.
Start arrow Leszno arrow Robczysko: szynobus zderzył się z samochodem, jest ofiara

Robczysko: szynobus zderzył się z samochodem, jest ofiara

Robczysko: szynobus zderzył się z samochodem, jest ofiara

07.10.2009. Radio Elka, Michał Wiśniewski
thumb_caddy.jpgLeszno/Robczysko. Prawdopodobnie nieostrożność była przyczyną tragicznego wypadku,  do którego doszło dziś rano na przejeździe kolejowym pod Robczyskiem. Volkswagen caddy wjechał  wprost pod koła szynobusa. Wrak był ciągnięty po trowisku 200 metrów. Kierowca auta nie miał szans.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do zderzenia doszło około 9.00. Caddy wjechał na przejazd kolejowy między Robczyskiem a Poniecem. Przejazd nie ma rogatek. Ma natomiast sygnalizację świetlną. Czy kierowca ją zlekceważył? Nie wiadomo.

- Jechaliśmy 80 na godzinę. Potem było tylko uderzenie. Kolega prowadził szybobus,
ja sprawdzałem bilety. Myślę, że ten kierowca osobówki się zagapił
- mówi Jan Mieszała, kierownik pociągu.

Szynobusem jechało około 60-80 osób. Nikt nie został ranny. Siła uderzenia była tak duża, że pojazd szynowy zatrzymał się dopiero 200 metrów od miejsca zderzenia. Obok sygnalizatorów został tylko silnik. Szynobus nie mógł jechać dalej, bo wrak samochodu uszkodził hamulce. Kierowca auta zginął na miejscu. Kabina jego volkswagena została zmasakrowana. Strażacy i ekipy pogotowia nie mogli początkowo stwierdzić nawet, czy we wraku jest jedna, czy więcej osób. Dopiero ciężki samochód strażacki, który wjechał na nasyp, za pomocą stalowej liny oderwał resztki samochodu od szynobusa.

- To jest bezpieczny przejazd, ale kierowcy muszą stosować się do przepisów - uważa Ewa Przybyła, zastępca naczelnika sekcji pasażerskiej PKP w Lesznie. Policja również jest podobnego zdania. - Na takich przejazdach trzeba zachować szczególną ostrożność. Konieczna jest obserwacja torowiska. Gdy nadjeżdża pociąg, powinno się palić czerwone światło. Sprawdzimy to dokładnie czy tak było - mówi Janusz Czarnecki, szef leszczyńskiej drogówki. Śledztwo nad sprawą nadzoruje prokuratura w Lesznie. (mich)

Zdjęcia z wypadku
 
Komentarze (106)
1. Dodane przez bobek, w dniu - 07-10-2009 12:01
Moim zdaniem w większości winę ponosi PKP i kierowca szynobusa. PKP swoją winę ma w tym że co po chwile zdejmują gdzieś szlabany, bo rzekomo jest kryzys. Guzik prawda prawda jest taka że zdejmują szlabany, gdyż nie chcą płacić stażniką, bo więcej kasy musi być do tych na górze, bo pomyślcie gdzie idzie kasa, którą przedtem dostawali drużnicy. Kierowca szynobusa ma w tym też swoją winę ale to gdzieś 5-10%, bo moim zdaniem skoro wie tam i tam jest przejazd kolejowy to powinnien przed nim zwolnić do 50km/h a nie lecieć 100km/h(oficjalnie, ale moim zdaniem nieoficjalnie jechał 150km/h, bo gdyby jechał 100km/h to tor hamowania był by krótszy). Powinnły zostać wprowadzone nowe przepisy dotyczące pociągów, powinnły one zawierać m.in to że pociąg przed przejazdem powinnien wydawać sygnał dzwiękowy i zwolnić do 50km/h.
2. Dodane przez bobek, w dniu - 07-10-2009 12:04
A skoro mowa o PKP to jeszcze jedna sprawa: kto zdecydował o tym by na przejeździe w pawlowicach w kierunku osiecznej nie było szlabnów: po 1 jest to przejazd umieszczony na wzniesieniu, po 2 od strony ponieca jest zakręt(mowa o torach).
3. Dodane przez XXXX, w dniu - 07-10-2009 12:07
CO ZA BZDURY!!! TO JEST BARDZO NIEBEZPIECZNY PRZEJAZD!!! JADĄC OD PONIECA W KIERUNKU ROBCZYSKA - DOJEŻDŻAJĄC DO PRZEJAZDU WOGÓLE NIE WIDAĆ TORÓW BO ZASŁANIA JE BUDYNEK I KRZAKI! GDY KTOŚ NIE ZAUWAŻY ŚWIATEŁ TO ZAUWAŻY NADJEŻDŻAJĄCY POCIĄG W MOMENCIE GDY BĘDZIE JUŻ NA TORACH! WARTO SIĘ TAM WYBRAĆ I ZOBACZYĆ TEN PRZEJAZD!
4. Dodane przez migotka, w dniu - 07-10-2009 12:10
Bpbrk na tym przejezdzie odkąd pamietam nie było szlabany, ja nie widze w tym winy kierowcy szynobusu tylko wina jest kierowcy auta!!}} :cry :?
5. Dodane przez bobek, w dniu - 07-10-2009 12:12
do XXXX: kolego widze że rozumiesz mnie kolego to co wyprawia PKP to masakra, tam gdzie widać nadjeżdżający pociąg tam zostawiają rogatki, a tam gdzie nie widać tam je zdejmują.
6. Dodane przez kongo, w dniu - 07-10-2009 12:12
zaczac nakladac kary na PKP za zaniedbania w infrastrukturze, brak szlabanow, zabezpieczen. Dostana kolejne kilka milionow dlugow do zaplaty beda inaczej piszczec. W calej Polsce jest to samo, przejazdy jak gdzies za Uralem albo w Tundrze cholera jasna! PKP my tu mamy od dawna Europe, a Wy nie jestesce panami swiata w swoich mundurkach i flaszka w torbie!
7. Dodane przez migotka, w dniu - 07-10-2009 12:13
Bobek jak nie wiesz to sprawdz dokładnie bo na przejezdzie o którym piszesz szlabany sąjuż od dłuższego czasu :upset :upset
8. Dodane przez snail, w dniu - 07-10-2009 12:19
dokladnie... wszystko mozna powiedziec o tym przejezdzie ale napewno nie to, ze jest BEZPIECZNY.
9. Dodane przez mały, w dniu - 07-10-2009 12:27
Bobek przejedź się do Pawłowic na ten przejazd o którym piszesz w kom. 2 dróżnik obsługuje 4 przejazdy z tego przejazdu o którym piszesz od 1 lipca.  
do XXXX na tych torach jest taki ruch , że od niepamiętnych czasów nie było w tym miejscu wypadku !!!!!!! a jak ktoś nie reaguje na sygnalizację która działała prawidłowo u dróżnika w Pawłowicach to kończy tak jak kierowca tego samochodu ... Tylko współczuć rodzinie :cry :cry :cry :cry
10. Dodane przez do XXXX, w dniu - 07-10-2009 12:28
do kom. 3 - słusznie zauważyłeś, że gdy koś nie zauważy świateł!! W obrębie pzejazdów kolejowych kierowca ma obowiązek zachować SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ, a więc nie tylko spojrzeć na światła, sprawdzić czy zapory są podiesione (jeśli takowę są) ale także samemu się upwnić, czy nie nadjeżdża pociąg
11. Dodane przez ben, w dniu - 07-10-2009 12:29
Bobek .... 5-10% to ty chyba masz rozumu!!! Filozof się znalazł...
12. Dodane przez do bełkotu nr 1., w dniu - 07-10-2009 12:32
150 km/godz jechał szynobus i to po koślawych torach ? Ty się gościu idź lecz na łepetynę, póki nie jest za późno !!! :eek :sigh
13. Dodane przez nn, w dniu - 07-10-2009 12:33
ludzie szkoda czlowieka ale ja pracowalem w pkp i do dzis nawet jak sa szlabany to zwalniam i sprawdzam czlowiek to czlowiek a automatyczny przejazdz to automat wiec lepiej zwolnic i srawdzic a nie pisac idiotyzmy
reklama
14. Dodane przez zolo, w dniu - 07-10-2009 12:33
Byłeś bobek na tym przejeździe? Widziałes ze nie ma zapór?
15. Dodane przez izi, w dniu - 07-10-2009 12:44
zgadzam się z osobą xxx że ten przejazd jest bardzo niebezpieczny sama dojeżdzam codziennie tą trasą do pracy i od strony POnieca trzeba aż wjechać prawie na tory żeby sprawdzić czy nie jedzie pociąg musiało dojść do tragedii ,aby PKP przemyślało tą niemiłą sytuację mozna by rozebrać dom są przecież inne mieszkania w Robczysku i w Pawłowicach należace do PKP nikt nie zostałby bez dachu nad głową a innej osobie lepsza widoczność uratowałaby życie....kondolencje dla rodziny
16. Dodane przez Jac, w dniu - 07-10-2009 12:45
Wystarczy uważać na drodze. Ile razy "bobek" i "xxx" (kom. 1, 2 i 3)zatrzymaliście się przed przejazdem kolejowym jeżdżąc samochodem? Chyba tylko wtedy jak jest zamknięte. Współczucie dla rodziny zabitego.
17. Dodane przez Pasażer, w dniu - 07-10-2009 12:57
Do 1 z tego co wiem to taki szynobus 150 km/h nie może jechać bo jego prędkość maksymalna to 120 km/h. Zatrzymaj się przed każdym przejazdem i żyj... Jest taka kampania ogólnopolska.
18. Dodane przez gość, w dniu - 07-10-2009 12:58
kierowca auta napewno rozmawiał przez telefon i nie widział sygnalizacji :? :? :? :(
19. Dodane przez bobek, w dniu - 07-10-2009 12:59
Wiecie co wam powiem oszołomy tak gadacie, bo skoro człowieka już nie ma to można na nim uwieszać bat. I to on jest wszystkiemu winny, bo po co oskarżać żywych jak można oskarżyć trupa co nie? LUDZIE TO WY IDŹCIE SIĘ LECZYĆ!!!!!!!!
20. Dodane przez Bartek, w dniu - 07-10-2009 13:00
Jechałem tym szynobusem, nie było zapór. Straszne przeżycie.
21. Dodane przez bobek, w dniu - 07-10-2009 13:02
do dobra niech wam będzie że w kierunku osiecznej są szlabany, bo od czerwca tamtędy nie jeżdże. A Kongo ma w 100% racje.
22. Dodane przez leszczynianin, w dniu - 07-10-2009 13:02
i znów będziemy jeździć autobusami bo szynobus pójdzie do naprawy
23. Dodane przez bobek, w dniu - 07-10-2009 13:05
gość byłeś tam że gadasz że kierowca auta gadał przez kome, posłuchajcie Bartka. Skoro nie ma tam szlabanów, a jak większość twierdzi widoczność jest utrudniona, to znaczy że zobaczyłe ten szynobus dopiero jak wjechał na tory.
24. Dodane przez aga, w dniu - 07-10-2009 13:08
Tak winna jest po strony kierowcy,zawsze tak jest i bedzie debile dostaja prawo jazdy co niektorzy nie powinni nawet rowerem jezdzic,kierowcy powinni uwarzac a nie przejezdzac przez nie strzezony przejazd,az zal.....
25. Dodane przez bobek, w dniu - 07-10-2009 13:09
Jac jak byś nie zauważył ja staram się uważać ale mam kumpla co jego ojciec przejeżdżał przez tory tirem(były szlabany) a pociąg jechał(nie dawał sygnałów dżwiękowych(a potem gadał że dawał) i jakimś cudem przeżył spotkanie z pociągiem bo ten uderzył go w naczepe tira, ale co by było jak by był to samochód osobowy? I śledztwo wykazało wine konduktora i drużniczki.
26. Dodane przez gość, w dniu - 07-10-2009 13:10
bartek zapor nie ma ale jest sygnalizacja
27. Dodane przez gość, w dniu - 07-10-2009 13:14
szlabanów nie ma ale jest sygnalizacja a ze zdjęć w portalu wynika że auto jechało od robczyska :( :(
28. Dodane przez Przepisy!!!, w dniu - 07-10-2009 13:22
według przepisów: 
 
Kierujący pojazdem powinien widząc dwa na przemian migające czerwone sygnały przed przejazdem kolejowym zatrzymać pojazd oraz zachować szczególną ostrożność
29. Dodane przez PKP, w dniu - 07-10-2009 13:30
do kom.25. Pytam sie czym zawinił konduktor???? Konduktor znajduje się w wagonie, a nie w kabinie lokomotywy.Bobek rusz głową jak umiesz.Na każdym przejeździe czy jest strzeżony czy nie należy się zatrzymać. Nie mi i nie wam jest osądzać kierowce czy kogokolwiek , są do tego powołane odpowiednie organy i to one się tym zajmują .Kondolencje dla rodziny.
30. Dodane przez KOLEJORZ, w dniu - 07-10-2009 13:35
TEN PRZEJAZD JEST BEZPIECZNY? - CHYBA DLATEGO, ŻE MAŁO TAM POCIĄGÓW JEŹDZI I DLATEGO MAŁO WYPADKÓW...
31. Dodane przez PKP, w dniu - 07-10-2009 13:39
do kom.28. Kto Cie uczył przepisów? Przepisy mówią , że na każdym przejeździe kolejowym należy się zatrzymać czy jest strzeżony czy nie, czy ma rogatki czy nie. "Kierowco zatrzymaj się i żyj".
32. Dodane przez Do bobka, w dniu - 07-10-2009 13:40
Tak Bobek,denat rozmawiał przez telefon i po prostu zagapił się,co skutkuje przez Niego utratą życia.Poczytaj na innych portalach to będziesz bardziej oświecony!
33. Dodane przez Kinusia, w dniu - 07-10-2009 13:56
Nom ja też nim jechałam i nie wiem jak ten kierowca nie widział tego szynobusa ...
34. Dodane przez Bartek, w dniu - 07-10-2009 13:56
No tak, auto jechało od Robczyska. A jadąc z tamtej strony dobre 100m od torów nie ma już żadnych drzew itd więc kierowca najwidoczniej się zagapił, no i niestety doszło do tragedii.
35. Dodane przez gogo, w dniu - 07-10-2009 13:56
Do komentarza 1 zgadzam się w 100% u mnie na przejeździe kolejowym wymontowali nawet znak "STOP" a szlabany raz się zamykają a raz nie  
Kondolencje dla rodziny tragedia:((((
36. Dodane przez Cez, w dniu - 07-10-2009 14:04
Tą trasą nie jeżdża tylko szynobusy wiec jak sobie wyobrażasz, że pociąg ma zwolnić od razu do 50 km/h, dojazd do tego przejazdu nie trwa nawet 2 minut ze stacji Poniec. 
Mój kolega jechał w tym szynobusie i z tego co wiem zawinił kierowca rozmawiający przez telefon
37. Dodane przez westbam26, w dniu - 07-10-2009 14:08
do wszystkich (...) tu zginął człowiek a wy od razu wine zganiacie na niego,każdy popełani błedy...
38. Dodane przez M., w dniu - 07-10-2009 14:09
Auto służbowe w środku przedstawiciel handlowy speszący sie na kolejne spotkanie aby jak najwiecej sprzedać bo od tego jest prowizja. Cóż nie zawsze spiesząc się ze wszystkim zyskujemy.
39. Dodane przez Do 31, w dniu - 07-10-2009 14:12
do 31 tak przepisy mówią ,że na każdym ale mnie chodziło akurat o ten konkretny przepis do tego konkretnego przypadku więc wyluzuj bo przepisy akurat znam...!!!
40. Dodane przez ziom, w dniu - 07-10-2009 14:12
Jak tak czytam te komentarze to żal się ciśnie na język.. 
 
Poszukajmy winnych : 
 

Pewnie Kierownik pociągu był winny bo za mało mandatów wystawił, przez co kieszenie druczki na mandaty były za lekkie( bo posklejane po drukarsku) i pociąg mógł się szybciej rozpędzić. 
 

Maszynista zabrał za mało kawy w termos przez co pociąg mógł szybciej jechać. 
 

Dyrekcja pkp jest winna bo tak ustawili rozkład. 
 

Pasażerowie są winni bo było ich za mało, i pociąg mógł jechać jak co niektórzy piszą 150 km/h. 
 

Pkp jest winne bo za mało ludzi zatrudniają. 
 
6. 
Może jeszcze "Wiechu z betoniary" jest winny bo za wolno jechał i pan z Caddy nie mógł rozwinąć prędkości. 
 
Oczywiście nic z tych faktów nie jest prawdziwe!
41. Dodane przez ktoś, w dniu - 07-10-2009 14:29
do bobek. 
skąd ty się (...) urwałeś?? powinnły?? strażniką ?? szynobus 150 na godzinę?? masz problemy ze sobą. a kierowca gdyby uważał to by żył. proste
reklama
42. Dodane przez artur, w dniu - 07-10-2009 14:20
jezdze ta trasa juz 4 lata i igdy nie bylo tam szlabanow. kierowca jadac od strony pawlowic mial doskonaly widok na tory, i mogl dostrzec pociag z odleglosci ponad kilometra, wiec wina jest jego, pewnie rozmawial przez telefon :? kiedys szynobusy zwalnialy na tym przejezdzie ale raz zdarzylo sie tak ze kierowca ktory czekal na tym przejezdzie widzac ze pociag sie zatrzymuje zaczal ruszac, problemem nie jest brak szlabanow tylko bezmyslnosc kierowcow a czest tez brawura
43. Dodane przez Li Wong, w dniu - 07-10-2009 14:23
Dziś rano, to auto jechało za mną gdy jechałem do pracy. O mały włos a koleś wjechałby mi w tyłek, całe szczęście, pobocze było szerokie i ratował się ucieczką na nie. gdyby nie to nie dojechałbym do pracy. według mnie wina tu jest oczywista.
44. Dodane przez Bartek, w dniu - 07-10-2009 14:28
@'do wszystkich (...) tu zginął człowiek a wy od razu wine zganiacie na niego,każdy popełani błedy...' 
 
Popełnił błąd (rozmawiał przez telefon i patrzył ślepo przez siebie), więc wina jest jego. To, że zginął nie ma tu nic do rzeczy. Współczuję rodzinie, ale trzeba patrzeć obiektywnie, a nie sentymentalnie.
45. Dodane przez Marcin, w dniu - 07-10-2009 14:42
Bobek, puknij się w łeb.  
 
Prędkość szlakowa na tym odcinku D29: 14 wynosi 100km/h. Specjalnie ze względu na słaba widoczność na przejazdach na tym odcinku maszyniści muszą zwalniać przy wielu przejazdach do 20km/h. Przed każdym przejazdem maszynista musi podać sygnał "Rp1 - Baczność". 
 
Kierowca MUSI bez względu na kategorię przejazdu, czy "coś miga" czy nie zatrzymać się / zwolnić i sprawdzić czy coś jedzie. Nie wiem czy jesteś zwykłym trollem, czy po porostu głosisz jakieś głupoty, o których nie masz zielonego pojęcia. 
 
Uświadomcie sobie w końcu, że przy dużych (pojęcie względne)prędkościach w wypadku zderzenia z pojazdem szynowym samochód NIE MA szans. 
 
Osądzanie PLK za to, że powodem wypadku jest usunięcie rogatek pozostawię bez komentarza. 
 
Matko, jak się czyta takie głupoty (inaczej tego nazwać się po prostu nie da), to krew człowieka zalewa. 
 
A, szynobusy SA105 (jednoczłonowy) / SA108 (dwuczłonowy) stosowane na tej linii do przewozów pasażerskich osiągają maksymalną prędkość 120km/h. 
 
Zanim zacznie ktoś pisać, że jakiś przejazd jest niebezpieczny niech najpierw sam się zastanowi, czy on sam jadąc samochodem jest dla siebie bezpieczny.
46. Dodane przez ogarnijcie się..., w dniu - 07-10-2009 14:55
CZY WY JESTEŚCIE CHORZY ZWALAJĄC CAŁĄ WINĘ NA MASZYNISTĘ? PRZECIEŻ WY NIE WYOBRAŻACIE SOBIE, CO ON TERAZ PRZEŻYWA PSYCHICZNIE, ALE TEŻ JAKI MA GNÓJ W PRACY... i DLACZEGO? A DLATEGO BO JAKIŚ GOŚCIU NIE ZATRZYMAŁ SIĘ PRZED PRZEJAZDEM I NIE ZOBACZYŁ CZY JEDZIE AKURAT SZYNOBUS! 
ŻAL MI WAS WSZYSTKICH ;(
47. Dodane przez ja, w dniu - 07-10-2009 15:26
kierowca jadąc od robczyska miał idealną widoczność ,jak można nie widzieć takiej wielkiej maszyny jaką jest szynobus. znam bardzo dobrze ten przejazd, nieraz tamtedy jezdze i widze jak kierowcy lekcewaza sygnalizatory swietlne. mysle ze wine ponosi tylko i wylacznie kierowca. wspolczucia dla rodziny.
48. Dodane przez poli, w dniu - 07-10-2009 16:29
Czytam wasze komentarze i jest mi was żal jak możecie oceniać w parę minut ludzi i sami im stawiać wyroki.Piszecie głupoty!Moim zdaniem maszynista nie miał szans aby zatrzymać pędzącą maszynę bo to nie jest rower że naciśniemy hamulec i staje!A kierowca od razu rozmawiał przez telefon nie przemyślicie a piszecie.Jego rodzina może to przeczyta zastanawialiście się co oni pomyślą jak to odczytają jest wam wszystko obojętne !!!żal .pl
49. Dodane przez ja, w dniu - 07-10-2009 15:38
[*]
50. Dodane przez eeee, w dniu - 07-10-2009 15:41
do bobka komentarz 1 
jechales kiedys tym szynobusem na tej trasie?? ja nie raz i wiem bo czasem jak sa drzwi otwarte widac licznik i w tym miejscu jest 60-80 km/h a nie 150 stary tyle to to chyba nigdy nie jechalo... wiec nie pisz glopot 
a prawdopodobnie kierowca samochodu rozmawial przez telefon
51. Dodane przez Mł., w dniu - 07-10-2009 16:23
do komentarza nr1. 
jezdze tamtedy codziennie do pracy od 4 lat i czesto sie mijalem z pociagami na przejezdzie i zawsze sygnalizacja dzialala przynajmniej jak dotąd...prawdą jest jednak ze jesli jedzie sie autem od Ponieca i pociąg rowniez jedzie z tamtego kierunku to bez zatrzymania auta nie da sie go zauwazyc wystarczajaco szybko. Moim zdaniem stop na tym przejezdzie bylby dobrym rozwiązaniem... czy bysmy go przestrzegali to juz nasza sprawa czy dbamy o swoje zdrowie i zycie... 
co do predkosci pociagow to wszyscy narzekamy ze przejechanie 100km pociagiem zajmuje poltorejgodziny wiec jak by do tego pociag na kazdym przejezdzie zwalniac mial do 50 to wleklibysmy sie 2h jak nie dluzej... nie jest wina maszynisty ze byl w pracy i jechal wedlug obowiazujacych przepisow... czy nieostroznosc kierowcy czy awaria sygnalizacji to sie okarze i z osadami zaczekajmy do czasu wyjasnienia sprawy  
wyrazy współczucia dla rodziny i prosba dla kierowcow: bąźmy ostrożni.
52. Dodane przez kierowca transita, w dniu - 07-10-2009 16:18
70 osob jechalo tym pociagiem, sporo i dlatego ten pociag musi jechac szybko, na maxa. wszyscy przedmowcy mowia ze ten przejazd jest niebezpieczny, zatem tam kierowcy poprostu musza porzadnie zwolnic i obserwowac tory
53. Dodane przez kumpel, w dniu - 07-10-2009 16:44
Ludzie co wy piszecie... 
Romek spoczywaj w pokoju {*} 
Nie mogę uwierzyć w to co się stło :( 
Kondolencje dla rodziny
54. Dodane przez karolina, w dniu - 07-10-2009 17:39
Romek spoczywaj w pokoju {*} :cry :cry :cry
55. Dodane przez Ktoś, w dniu - 07-10-2009 17:49
100% wina kierowcy samochodu osobowego... mój ojciec jest instruktorem ruchu na kolei i pisał protokół z tego wypadku. Maszynista zdał relację, że kierowca Volkswagena zasuwał 100km/h i nie raczył się zatrzymać mimo, że sygnalizator sygnalizował naprzemienne światło czerwone. Powiedzmy wprost.. chciał zdążyć przed szynobusem, źle obliczył swoją prędkość, nie chciał się zatrzymać. Przykre, że kierowca Volkswagena był w moim wieku (21 lat, jak się dowiedziałem) ale tyle się mówi o przestrzeganiu przepisów... wystarczyło zdjąć nogę z gazu i wcisnąć hamulec :/ totalny brak wyobraźni. Szkoda mi tylko rodziny, która przeżywa to najbardziej... ogromne współczucia.
56. Dodane przez kkk, w dniu - 07-10-2009 18:06
skąd był kierowca auta???
57. Dodane przez niemiec, w dniu - 07-10-2009 18:32
kierowca 21 lat to wszystko mówi,poprostu chora dzisiejsza młodzież.
58. Dodane przez Sylwia, w dniu - 07-10-2009 18:40
:cry :cry :cry Romek spoczywaj w pokoju :cry
59. Dodane przez K., w dniu - 07-10-2009 18:49
;( 
 
[*] [*]
60. Dodane przez bolus, w dniu - 07-10-2009 18:54
kazdy pociag powinien zwolnic predkosc przed przejazdem co najmniej 30 km/h taki powinny byc przepisy. Wina PKP
61. Dodane przez znajomy, w dniu - 07-10-2009 19:07
To był świetny chłopak! Spoczywaj w spokoju!
62. Dodane przez xxxx, w dniu - 07-10-2009 19:08
A może tak wypowie się choć jeden kierowca który nigdy w życiu nie złamał ani jednego przepisu prawa drogowego patrzcie na siebie i siebie osądzajcie!!!!! 
To był młody chłopak który miał przed sobą całe życie !!!!! 
Spoczywaj w pokoju ROMEK
63. Dodane przez Simi, w dniu - 07-10-2009 19:10
Powiem tak wine ponosi kierowca bo nie mozna mowic ze nie widzial sygnalizacji to tak samo jakby jechal na czerwonym swietle na skrzyzowaniu i bysmy obwiniali tych co mieli zielone... jesli sie tego nie widzi to nie dziwota ze sa wypadki ja przejezdzam tam z 3 razy na tydzien i nie trudno mi nie zauwazyc jak swiatlo miga i jest sygnalizacja dzwiekowa...
64. Dodane przez ISDR, w dniu - 07-10-2009 19:18
Odnośnie koment.1 Jeżeli nie jesteś w temacie to nie zabieraj głosu.Maksymalna prędkość na tym odcinku to 100km/h, a maszynista daje sygnał baczność przed każdą przeszkodą.Poza tym droga chamowania to nie 20-30m ale 600-800m. Do tego przepisy drogowe(zakaz rozmów przez telefon i zakaz wjazdu na przejazd gdy sygnalizacja się świeci na czerwono).I gdzie tu wina kolei.
65. Dodane przez do 62, w dniu - 07-10-2009 19:48
a co on jakis sczegolny? krol szosy?
66. Dodane przez Znajomy, w dniu - 07-10-2009 19:57
Romek spoczywaj w pokoju. Byłeś bardzo wporządku do mnie. A tych wszystkich znawców i wyjaśniaczy tego wypadku tylko loć loć loć i patrzeć czy równo puchnie. Wielkie nieszczęście. Współczucie dla rodziny.
67. Dodane przez znajoma, w dniu - 07-10-2009 20:06
do 64 czlowieku nie pisz juz lepiej nic......uszanuj jego pamiec a nie kpij..
68. Dodane przez box, w dniu - 07-10-2009 20:08
pisze jak BYK ze szynobus podczas zderzenie z autem doznał uszkodzenia hamulcy więc jak mógł szybciej wyhamować ?? czytajcie uważniej artykuły !!!!
69. Dodane przez znajoma, w dniu - 07-10-2009 20:08
do 64 czlowieku nie pisz juz lepiej nic......uszanuj jego pamiec a nie kpij..
70. Dodane przez B., w dniu - 07-10-2009 20:12
Romek !!! To nie powinno sie zdarzyć !!! Dopiero wkraczełeś w świat, jak my wszyscy, Twoi koledzy!!! Mialeś całe zycie przed sobą !!!  
Byłes najwspanialszym prowadzacym każdą impreze szkolną, kolega który zawsze był pomocny, uczciwy, zaradny, zabawny... szkoda tylko, że musimy o tym myślec i mówić w czasie przeszłym... a nie, tak jak powinno być... spotkać sie przy piwku i po prostu pośmiać i powspominać stare dobre czasy... 
...juz bez Ciebie? Nie moge w to uwierzyc !!! 
... Dlaczego??? :cry
71. Dodane przez Aga, w dniu - 07-10-2009 20:16
Ludzie uszanujcie...JEGO pamięć !! Kpiny po prostu sobie urządzacie !!!! 
Nikt mu życia nie wróci...więc nikt niema prawa Go osądzać !!  
Romek spoczywaj w pokoju [*]  
:sigh :sigh :sigh
72. Dodane przez Spede, w dniu - 07-10-2009 21:17
Szkoda t5ego zioma.ale córz mojegotaty instruktor mówił,,Na swój pogrzeb zawsze zdąrzysz,,
73. Dodane przez sławek, w dniu - 07-10-2009 21:28
tak szynobus powinien zwalniać pogotowie powinno zwolnić straż powinna zwolnić bo cholera na drogi codziennie wyjeżdża niezliczone stado baranów kurcze ludzie zastanówcie się troszkę a nie róbcie wszystkich winnych oprócz siebie smutne to co się stało
74. Dodane przez sławek, w dniu - 07-10-2009 21:32
bobek od ciebie ale mądrość bije ty pewnie jakiś naukowiec jesteś
75. Dodane przez R., w dniu - 07-10-2009 22:15
Dokładnie nieurządzajcie sobie kpin to nie temat do dyskusji.Romkowi nikt życia niewruci a jego rodzina ogromną tragedie teraz przeżywa a widząc te dyskucje napewno niebędzie in łatwiej. :sigh
76. Dodane przez Goździk, w dniu - 07-10-2009 22:22
wypadek straszny to prawda, ale w tym wszystkim nikt nie przejął się pasażerami pociągu a przecież oni też byli uczestnikami zdarzenia. nie zorganizowano dla nich nawet żadnego zastępczego, pozostawiono ich samym sobie. to chyba coś jest nie w porządku
77. Dodane przez malik, w dniu - 07-10-2009 23:09
150km.szynobusem?ha ha.A może był po tuningu?(...)
78. Dodane przez grace, w dniu - 07-10-2009 22:58
:cry :cry :cry Romek Spoczywaj w pokoju!!! [*]
79. Dodane przez Poznaniak, w dniu - 07-10-2009 23:01
Bobek,gdyby pociągi w Polsce jeździły 150 km/h,to ja nie wlókłbym się 12 godzin do Zakopanego...Z choinki się urwałeś?PKP nie stać na francuskie TGV.
80. Dodane przez Marcin, w dniu - 07-10-2009 23:03
szkoda waszego klepania trzy po trzy wielcy znawcy - czemu wy wszyscy biegłymi w tym zakresie nie zostaliście - lepiej pochylcie głowy i oddajcie cześć - bo umarł człowiek wy tempe matoły - szacunku na litość - wyrazy współczucia
81. Dodane przez Longer, w dniu - 07-10-2009 23:19
Znałem tego człowieka!!! To był mój dobry kumpel:( nie wiecie nic o nim a zwalacie wine na niego!! przejazdy powinny miec szlabany. W końcu człowiek nie jest nieomylny i zawsze moze zrobic jakic blad!!!!! 
 
Romek Spoczywaj w pokoju:(:( [*][*]
82. Dodane przez Gronowo, w dniu - 07-10-2009 23:21
Uwaga, na niebezpieczny przejazd w Gronowie ul. Gronowska(koło noclegowni) - brak świateł, słaba widoczność, zakręt torów.
83. Dodane przez Ela, w dniu - 08-10-2009 07:42
przejazd ma signalizację świetlną kierowca samochodu rozmawiał przez telefon na przejazd wjechał z prędkościa 40 km/h nawet się nie rozejżał czy pociąg nadjeżdza. Widział to świadek zdarzenia!!! 
I tak zginął z telefonem przy uchu. 
Miał 21 lat.
84. Dodane przez smutna, w dniu - 08-10-2009 08:00
Słuchajcie "WY" wszyscy wielcy znawcy prawa ruchu drogowego i kolejowego. Zginął człowiek.Zmówicei lepiej "wieczny odpoczynek" a nie wypisuje IDIOTYZMÓW !!
reklama
85. Dodane przez ******, w dniu - 08-10-2009 08:02
A SKĄD BYŁ TEN MŁODY CZŁOWIEK??? NIECH SPOCZYWA W POKOJU [*][*] :cry :cry
86. Dodane przez Max, w dniu - 08-10-2009 09:57
KONKURS NA NAJGŁUPSZY KOMENTARZ WYGRAŁ BOBEK. Widać że nie ma zielonego pojecia o przepisach, jak i kolei. W 100% winny był kierowca i kropka. Popełnił błąd i przypłacił to życiem. Przepisy określaja to jednoznacznie.
87. Dodane przez K., w dniu - 08-10-2009 11:08
Z Pogorzeli.... 
Niestety nie zdążyłam się z nim pożegnać, choc miałam taką okazję... żeby (...) w szło cofnąć czas:(
88. Dodane przez SMUTNY, w dniu - 08-10-2009 11:08
A ja powiem tak, bardzo mi przykro z powodu śmierci Romka i martwię się o jego najbliższych, którzy mogą przeczytać te Wasze pierdoły, BO WSZYSCY NAPEWNO WIEDZĄ ZE JECHAŁ CO NAJMNIEJ 100km/h BO NA BANK TRZYMAŁ TELEFON I ROZMAWIAŁ ... wiecie co???? Zal mi was wszystkich bo ja też przeżyłem ostatnio śmierć bliskiej osoby i nie wiecie jak to jest wstać rano i po raz kolejny pomyśleć NIE MA CIĘ A JA TAK BARDZO CIĘ POTRZEBUJĘ..... Nic nie zmienimy, Romka życie już nie wróci, ale pamiętajcie, że kiedyś wy możecie znaleźć się w takiej sytuacji i ciekawe czy fajnie będzie czytać takie rzeczy o kimś dla Was bardzo bliskim. ROMKU SPOCZYWAJ W SPOKOJU I DAJ SIŁĘ NAJBLIŻSZYM ABY POTRAFILI DALEJ ŻYĆ...
89. Dodane przez aga, w dniu - 08-10-2009 12:39
Do bobka kom.2 
Na torach kolejowych nie ma zakrętów tylko są łuki !!! 
A nas ,kierowców ,obowiązują przepisy o ruchu drogowym. 
Rodzinie składam wyrazy współczucia.
90. Dodane przez Jasiu, w dniu - 08-10-2009 15:38
Ależ wy pieprzycie, że to wina PKP i maszynisty. Z tego co się orientuję na w ruchu lądowym pierwszeństwo mają pojazdy szynowe. Po co się więc (...) w samochodach pchają przed pociąg? Bo co? Że może się uda? Może zdążę? I wybaczcie ale ja osobiście i(...) ginących na przejazdach nie żałuję. Bo ten, kto uważa w takich miejscach i zachowuje minimum ostrożności - ten tam nie zginie.
91. Dodane przez Malwa, w dniu - 08-10-2009 18:14
A jeszcze rano z Toba rozmawiałam:( :cry :cry :cry :cry :cry [*][*] spoczywaj w pokoju kochanie :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry :cry [*][*][*] 
a wy się wszyscy zamknijcie!!nie znaliscie go!! wiec nie mowicie jak nie wiecie:(
92. Dodane przez Mr. Odlezyna, w dniu - 08-10-2009 19:12
Maksymalna prędkość takich szynobusów to 120 km/h. 
(...) siedzą za kierownicą samochodów tak było jest i będzie. Dziękuje Państwu.
93. Dodane przez Znajomy, w dniu - 08-10-2009 21:03
Zawsze uśmiechnięty, takiego cię zapamiętamy. Nadal nie mogę w to uwierzyć...[*]
94. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 08-10-2009 21:10
Zginął wspaniały człowiek, nasz niezastąpiony kolega. Będzie nam go brakowało każdego dnia. Spoczywaj w pokoju Romku :cry
95. Dodane przez XXX, w dniu - 08-10-2009 21:11
Czy ktos wie kidy i o której pogrzeb???
96. Dodane przez Paulina, w dniu - 08-10-2009 22:21
po co obwiniacie chłopaka??? Kim wy (...) jesteście??? on juz poniósł najwiekszą z możliwych kar! Zginął :( a wy jeszcze dokładacie do pieca... nie macie co robic zajmijcie się czymś. Nie macie pojęcia kim on był. Bardzo wesoły i rozsądny chłopak.
97. Dodane przez Rodzina, w dniu - 08-10-2009 23:25
Pogrzeb w sobotę o godzinie 11. 
Dziękuję w imieniu najbliższych za wszystkie ciepłe słowa, Jemu już życia nikt nie wróci, ale mam nadzieję, że będzie ostrzeżeniem dla innych :cry
98. Dodane przez Izka, w dniu - 09-10-2009 07:42
Niech spoczywa w pokoju [*][*][*] 
 
 
Co do PKP gdzie nie ma rogatek to jest sygnalizacja hm no fakt jest ale ile razy ona nie działa spotkalam sie z tym juz nie jeden raz na przejezdzie kolejowym miedzy Golą a Hersztupowem. 30 min sygnalizacja swiecila a nic nie jechalo !!! Lekka przesada wiadomo ze sygnalizacja jest wlanczana predzej ale nie o 30 min Jak zwykle cos bylo zepstute i zle dzialalo NASZA POLSKA KOLEJ a pozniej sie dziwia ze wypadki !!!
99. Dodane przez kaśka, w dniu - 09-10-2009 18:43
Roman nie wierze że to TY !!!!!! :(:(:( [*] [*] [*]
100. Dodane przez ***, w dniu - 09-10-2009 21:16
pozostały tylko wspomnienia i ogromny żal. Romek wracaj do nas, jeszcze nie przyszła na Ciebie kolej. Jesteś za młody... świat przewrócił sie do góry nogami. Który to juz z kolei pogrzeb?? Niech to się już wreszczie skończy!!! ROMEK POZOSTANIESZ W NASZYCH SERCACH. [*] [*] [*]
101. Dodane przez :(, w dniu - 09-10-2009 21:17
WRACAJ TUTAJ ROZUMIESZ!!!
102. Dodane przez kierowca zawodowy, w dniu - 09-10-2009 23:16
To jest wielka tragedia Narodu Polskiego ze na przejazdach kolejowych nie ma rogatek .Tak jak na przejezdzie przed Kakolewem. Przymosowo musza byc na przejezdzie kolejowym na ul dozynkowej w Lesznie. Wladze z Polski robia Bangla Desz ile jeszcze musi byc ofiar.
103. Dodane przez Obiektywny!!, w dniu - 09-10-2009 23:22
O czym wy ludzie piszecie? Romek nie był winny bo zginął? Szacunek szacunkiem - nikt go nie szkaluje, bo każdy popełnia błędy... ale tyle się mówi i co? I nic ;/ Nie wiem czy to prawda, ale podobno świadkowie zdali relację, że kierowca rozmawiał przez telefon... przez telefon i setka na liczniku? Sory ;/ winny ustalony być musi... wedle prawa... A gdyby panie "bolus" było tak jak pan mówi, że przed przejazdem pociągi powinny zwalniać... to już w ogóle PKP by się opóźniało... weźcie ludzie pod uwagę to, że za kilkadziesiąt lat pojazdy szynowe będą dużo szybsze... po to ludzie zdobywają prawo jazdy, żeby się nauczyć jeździć... a co do pkp... szkoda tylko, że nie robią zwyczajnych wiaduktów a nie krzyżówki z drogami...
104. Dodane przez simi, w dniu - 10-10-2009 09:51
Włanie każy mówi nie szykanować kierowny a my tylko piszemy że to nie była wina pkp tylko kierowcy każdy odpowiada za swoje czyny on też za nie zapłacił koniec kropka takie sa prawa natury... a śmierc kazdego czlowieka jest trGEDIA
reklama
105. Dodane przez BoRo, w dniu - 10-10-2009 13:03
Spoczywaj w pokoju Romku :cry
106. Dodane przez K. ;((, w dniu - 10-10-2009 18:10
Znikłeś nam z oczu lecz nigdy z serca..! Spoczywaj w pokoju Romku [*] 
:cry
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Apartament 3-pokojow... Leszno 2000
Lokal biurowy z park... Leszno 1
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 499000
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj