Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
1
Listopada 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Andrzej, Seweryn

WSZYSTKICH
ŚWIĘTYCH
Do końca roku 60 dni.
Start arrow Leszno arrow "My jesteśmy straszne zmory..."

"My jesteśmy straszne zmory..."

"My jesteśmy straszne zmory..."

31.10.2009. Radio Elka, Marcin Hałusek
thumb_dynia1.jpgWydrążona dynia - nieodłączny symbol halloween - zagościła na naszych targowiskach. - Pomysł się sprawdza, bo z roku na rok jest coraz więcej zainteresowanych - mówi Jerzy Stor ze Świerczyny, który dyniowe zmory sprzedaje od trzech lat.  
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Jerzy Stor handluje na targowisku przy Holenderskiej. Zajmuje się warzywnictwem a dynie to taka sezonowa zabawa. - Pomysł sam przyszedł, trochę z telewizji, trochę z tego, że to święto jest u nas coraz bardziej popularne - przyznaje. Najczęściej rodzice
kupują dynie dzieciom, do przedszkola. Ludzie biorą też "zmory" do domów jako dekorację na święta. Do środka wkłada się świeczkę i od razu robi się specyficzny halloweenowy nastrój. Cena zależy od wielkości dyni, od 5 do 20 złotych i w górę.
- Znajomi najpierw się dziwili co mi przyszło do głowy, ale ja się przy tym dobrze bawię - dodaje Jerzy Stor.

Halloween cieszy się dużym powodzeniem zwłaszcza wśród młodzieży. W szkołach organizowane są konkursy, uczniowie się malują, przebierają. Niekiedy dzieci chodzą po domach z okrzykiem: "cukierek albo psikus!", ale są to raczej okazjonalne "zrywy". Coraz częściej zdarzają się halloweenowe imprezy organizowane w kręgu znajomych i bliskich.
- Co roku robimy sobie takie święto, drążymy dynie. Jednego roku razem z sąsiadami poprzebieraliśmy się, założyliśmy prześcieradła, dzieci się malowały. Przygotowaliśmy dziwne potrawy, które trzeba było zjeść, trochę się postraszyliśmy i było bardzo zabawnie - opowiada Justyna Fedyk - myślę, że ten zwyczaj przyjmie się z czasem.
(mon)
 
Komentarze (35)
1. Dodane przez Ona, w dniu - 31-10-2009 10:12
Ludzie to nie nasze święto!
2. Dodane przez Gucio, w dniu - 31-10-2009 11:40
A ja mam nadzieję, że się nie przyjmie. Mamy swój sposób na te dni.
3. Dodane przez Mama, w dniu - 31-10-2009 13:47
A ja drążę dynię z moimi dziećmi, wieczorem pozwalam chodzić po sąsiadach i zbierać słodycze, ale to nie znaczy, że nie wpajam im też naszych tradycji i 1.11 chodzimy razem na cmentarz. Ksenofobia jest niestety bardzo powszechna, a szkoda, bo wystarczy dziecku wytłumaczyć, co to za święto, pokazać, jak obchodzą je inni, a nie tylko krytykować.
4. Dodane przez ateista, w dniu - 31-10-2009 14:03
sposob? czyli co stanie 2 godziny na zimnie przy pomniku, przepychanki by sie tam dostac, czy wrzucenie na tace?
5. Dodane przez dobrze się sprzedają, w dniu - 31-10-2009 14:40
A cymbały kupują po 25,- za sztukę
6. Dodane przez kazoo, w dniu - 31-10-2009 14:46
ludzie opanujcie się, mówicie że to nie nasze święto, jesteście więc ograniczeni i zamknięci na kulturę innych krajów. to żałosne. 
popieram ateistę, bo taka prawda. mochery opanowały te zakichaną polskę. dziwne, że kraje zachodnie mówią o naszym zacofaniu. mają rację. 
ja mam zamiar dzisiaj się przebrać, wymalować i iść straszyć. 
w zeszłym roku niejedni ludzie otwierali drzwi z tekstem 'ja tego święta nie obchodzę, to szatańskie'. wszystko wynika z ludzkiej niewiedzy. pomyślcie zanim zaczniecie coś besztać tak jak np. w zeszłym roku te idiotyczne komentarze na elce dotyczące obchodzonego Halloween w IILO.
7. Dodane przez Hanka leszczynianka, w dniu - 31-10-2009 14:57
I co ,Guciu kom.2- 
Masz swój sposób ? 
,,Podpaski czy Allway"sy "? 
Bądżmy bardziej tolerancyjni,a nie zapyziali,zapiekli katoliccy Polacy ! 
Pozdrawiam z okazji Święta Zmarłych !
8. Dodane przez Halloween, w dniu - 31-10-2009 15:02
Ja,również myślę,że to się przyjmie.Moim zdaniem to fajny czas na wspólną zabawę. ;)
9. Dodane przez xxx, w dniu - 31-10-2009 15:53
Popieram kom.3. Dokładnie...należy dzieciom wytłumaczyć że naszym świętem jest Dzień Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny...a Halloween jest tradycją zachodu czyli USA. Przecież mamy być otwarci na inne religie,tradycje, zwyczaje i za każdym razem kiedy nadaje się okazja wdrażamy je w życie, by pokazać dzieciom jak jest poza granicami Polski lub w innych religiach. Jednak to nie znaczy żebyśmy wpajali dzieciom iż Halloween jest polskim świętem ...bo nie jest. Po prostu musimy umieć to oddzielić. Jeśli my to rozumiemy i wytłumaczymy dzieciom to nie powinniśmy się martwić . Powtarzam-wystarczy wytłumaczyć dziecku (i osobom krytykującym) sens wystawiania wydrązonych dyń, spojrzeć na wszystko inaczej i będzie ok :)
10. Dodane przez tolerancja, w dniu - 31-10-2009 16:10
Najwyższy czas nauczyć się tolerancji wobec religii i tradycji nawet jeśli nie są nasze. My mamy Wszystkich Świętych, chodzę z rodzina nad groby bliskich zmarłych. Ale jednocześnie drążę z dziećmi dynie by postawić ja przed domem...i nie wpajam dzieciom że to nasza tradycja (bo byłoby to stekiem kłamstw) tylko tłumaczę że tak świętują ten dzień Amerykanie, że własnie w nocy z 31 października na 1 listopada poprzebierane dzieci chodzą po domach a przed domem stawia się wydrążoną dynie i to wszystko. po prostu kwestia podejścia. Dzieci są świadome wówczas tradycji polskiej i tradycji Amerykanów. I na pewno nie mówią że Halloween jest naszym świętem. Oj nie :x
11. Dodane przez Gucio, w dniu - 31-10-2009 16:20
Nasz sposób to modlitwa za naszych bliskich zmarłych, to czas zastanowienia sie nad sensem życia i śmierci, to czas miłych rodzinnych spotkań i wspominania tych, którzy odeszli. 
My też kiedyś znajdziemy się po tamtej stronie. 
:)
12. Dodane przez miki, w dniu - 31-10-2009 16:58
Halloween to nie jest polski zwyczaj. Popadamy z jednej skrajności w drugą.Niewszystko co amerykańskie jest dobre.Zejdżmy na ziemię i wrócmy do naszych rodzimych zwyczajów, są wspaniałe.
13. Dodane przez alek, w dniu - 31-10-2009 18:26
Nikt nie mówi że nasze polskie zwyczaje nie są piękne, bo są i powinniśmy o nie dbać to też prawda ale prawdą jest też postęp...a dynie wyglądają przed domem ładnie :) i mi osobiście się podoba....to jest dzisiaj a jutro idę na cmentarz połączę się ze zmarłymi w modlitwie a później Zaduszki... dzisiaj to dzisiaj jutro to jutro :)
reklama
14. Dodane przez ..., w dniu - 31-10-2009 18:33
Jeszcze 3 lata temu to było kulturalnie a teraz jest nachalnie :x dziecko przyszło po cukierka i poszło...jak wystawiłem dynie to była jeszcze następnego dnia a teraz...wystawiam dynie tak jak co roku i już jednej nie mam...leży roztrzaskana 60 m dalej... Jeśli ktoś tego nie akceptuje to niech uszanuje czyjąś pracę i czyiś wybór...jeśli im to przeszkadza niech przejdą spokojnie obok...dzieci widząc zapaloną dynie uśmiechają się i jej widok sprawia im radość...warto wydrążyć dynie po to by na twarzy ukazał się uśmiech ale niektórzy tego nie rozumieją żal mi tych ludzi...i przykro mi że są takie osoby które nie umieją tego uszanować i zrozumieć...
15. Dodane przez Sonia, w dniu - 31-10-2009 18:57
Po 17 latach odwiedziła nasz kraj moja koleżanka mieszkająca na stałe za granicą. Była przerażona panującą powszechnie angielszczyzna w nazwach firm, szyldach itp. I tak samo to Halloween przytargało się ze Stanów, jakbyśmy polskich tradycji nie mieli. Nie popieram, nie wpuszczę a cukierka mogę dać tak sobie. Wspomniał ktoś dalczego na lekcjach religii nie uczymy naszych polskich, chreścijańskich tradycji, że światełko do nieba to nie tylko z okazji dnia Wszystkich Świętych, czy Zaduszek. Porozmawiajmy też o zapomnianych grobach, choć to akurat leży w gestii kierownika cmentarza aby taką mogiłę chociaż na ten czas uporządkować i ściąć chwasty, bo porosły sobie od wiosny do jesieni jak krzewy!!! Szopka u moich drzwi na Boże Narodzenie tak, ale dynię pogonię!!!
16. Dodane przez tom, w dniu - 31-10-2009 19:38
Czy w USA obchodzą święto zmarłych tak jak my? Czy oni maja takie zwyczaje chowania zmarłych jak u nas? U nich psy maja lepsze pomniki niz ludzie! Byłem , widziałem.Cmentarze tam to masaksra!!! Dlaczego oni tak pielęgnuja swoje święta , a my bierzemy jak leci?Mówisz o mocherach - zastanów sie co piszesz bo to te mochery cię wychowały i dzieki nim żyjesz tak jak żyjesz - w wolnej POLSCE - NASZEJ POLSCE!!!!
17. Dodane przez rdx, w dniu - 31-10-2009 21:22
Hanka nie bądź złosliwa - straciłaś już kogos bliskiego jestes pewnie bardzo młoda więc nic nie rozumiesz. Popieram gucia. Guciu uważam tak jak Ty. Hanka wszystkiego dobrego i nie pisz głupstw.
18. Dodane przez bobik, w dniu - 31-10-2009 21:29
A mi się Halloween podoba...i mam zawsze dynie przed domem. Wiem że to nie jest nasze święto i dlatego mam do tego dystans przy zabawie a na drugi dzień popadam w zadumę nad grobem bliskich przy naszym polskim święcie :)
19. Dodane przez Hanka leszczynianka, w dniu - 31-10-2009 22:44
Ach ,,Droga 17-nastko"-jesli zabierasz w jakiejkolwiek sytuacji głos,to....poczytaj odrobinke na dany temacik proszę. 
W naszej kochanej Polsce ,,czczone były zawsze BARDZO ,,ZADUSZKI". 
Ale ,,sukienkowym" to nie odpowiadało 
i wymyślili alternatywę-WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH-1 listopada.Ten ,,jarmark cudów i prezentacji tzw.spacerowej" jest ,,święcony "dopiero od czasów Powstania styczniowego.Tak,tak,to nie brednie !!!!!! 
Drogi komentatorze nr17- mam dużo ponad 50 lat i pochowałam wielu najbliższych.Umarli.Bardzo ich wszystkich kochałam.Chodzę na cmentarz nie dla poklasku i...sąsiadów.Chodzę,bo mam wewnętrzną potrzebę właśnie w Zaduszki.Ale to ja.......ty wcale nie musisz się ze mną zgadzać. 
I na tym polega TOLERANCJA. 
POZDRAWIAM SERDECZNIE MOICH PRZEDMÓWCÓW !
20. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 01-11-2009 09:27
Da się zauważyć , że w ciągu ostatnich lat , przyjmuje się u nas coraz więcej zwyczajów z Zachodu .Tylko patrzeć jak na Wielkanoc będziemy jedli tradycyjnego indyka. Ma to zapewne ścisły związek z odreagowaniem po szarości dnia codziennego z okresu PRL. Zwyczaje te przenoszą na nasz grunt głównie ludzie zakompleksieni ,lubiący koloryzować rzeczywistość , którzy chcą poczuć się jak bohaterowie amerykańskiego filmu . Często są to tzw " ćwierćinteligenci " ( formalnie posiadacze dyplomu wyższych uczelni , używający wielu wyrazów kończących się na "ą" i "ę" , ale już niekoniecznie rozsądnie myślący i mówiący). Ci nieszczęśnicy, w sposób rozmaity agumentują potrzebę tworzenia tych "nowych świeckich tradycyj" . Mówią o ksenofobii , tolerancji , otwartości na kulturę innych krajów i takie tam dyrdymały . Ciekawe , że zawsze jest to kultura "made in USA ".. Mc Donalds , Walentynki , Halloween Mażoretki , wręczanie w TV "Victorów" ( na wzór "Oscarów" )itp. to już trwałe elementy naszego życia codziennego . Inna kultura : chińska,rosyjska , czeska ,austriacka czy indiańska ( też w końcu amerykańska ) jakoś ich nie "kręci". A przyznam się , że chętnie bym pooglądał "magistra" w stroju indiańskim , skaczącego wokół oskalpowanej " bladej twarzy" - ma się rozumieć w ramach "otwartości na inne kultury". Co ciekawe , w USA ludzie śmieją się z tego bezmyślnego naśladownictwa . Tam nikt nie poznaje w taki sposób innych kultur . Żadnemu Jankesowi nie przyjdzie do głowy żeby topić Marzannę , tańczyć oberka czy inne łodiridi . Jankesi mają świra na punkcie swojej flagi ,godła i swojej ludowej muzyki country .Gdyby ludzie w Stanach dowiedzieli się , że jakiś Jankes w Wigilię kontynuuje polskie tradycje i wcina karpia , wykąpaliby go w smole i wytarzali w pierzu .. Od tej tradycji odchodzi już nawet zasymilowana Polonia amerykańska w kolejnych pokoleniach.. Koniunkturę w "nowej świeckiej tradycji" zwietrzyli też natychmiast polscy kupcy , którzy wyczuli tu możliwość zrobienia dodatkowego interesu . Działanie kupców można jeszcze zrozumieć ( chęć zysku ), "ćwierćinteligentów" od biedy też ( zwykła głupota ), natomiast żaden człowiek rozsądny nie może akceptować formuły szantażu w z pozoru niewinnym zwrocie " cukierki albo psikus". Wiadomo bowiem , że u młodych ludzi utrwalają się pewne nawyki. Jeżeli taki człowiek zauważy , że formuła ta skutkuje otrzymaniem cukierków, nie zdziwmy się jeżeli po latach wróci do nas ze zmodyfikowaną formułą... "PIENIĄDZE ALBO ŻYCIE"...
21. Dodane przez zacofany ksenofob, w dniu - 31-10-2009 23:50
Wiem że jestem nietolerancyjnym i zacofanym moherem, ale ściąganie do Polski na siłę obcych zwyczajów po to tylko żeby niektórzy mogli zarobić nie jest zbyt dobre. Sami mamy wiele pięknych świąt i tradycji, ale niestety większość z nich nie jest tak mackdonaldowa jak halowen. Czuwanie wraz z rodziną przy grobach bliskich jest dla nas nudne i fajniej jest się przebrać za potwora i biegać z dzieciakami po sąsiadach. Na rozgrzewkę walnąć sobie jeszcze pięćdziesiątkę żeby krew lepiej krążyła i od razu robi się fajna impreza. Helloween dostarczy fajnych przeżyć i zabawy, szkoda tylko że przeżycia te są puste jak zabawa w heaven.  
Gdyby inne święta muzułmańskie, judaistyczne, buddyjskie itp. były równie kolorowe to pewnie też byśmy je importowali. A 8 marca i tak będziemy narzekać że musimy obchodzić jakieś komunistyczne zwyczaje.
22. Dodane przez ona, w dniu - 01-11-2009 10:10
Zgadzam się z komentarzem 11 i 12 :)
23. Dodane przez NATA, w dniu - 01-11-2009 11:34
seme głupie swieta z tej ameryki przychodzą do nas najpierw te dziadoskie Walentynki teraz jeszcze Halloween
24. Dodane przez ala, w dniu - 01-11-2009 11:36
Do kom. 8 
Bawić to się możesz w karnawał,a nie w Wigilię takiego święta ! 
To jest żałosne. :cry
25. Dodane przez katoliczka, w dniu - 01-11-2009 11:44
http://www.franciszkanie.net/news/305,ofiary_z_ludzi_w_dzisiejszych_czasach_czyli_o_halloween_slow_kilka/ 
Przeczytaj, zastanów się, pomyśli a potem komentuj.
26. Dodane przez rdx, w dniu - 01-11-2009 18:01
Oj Hanka widze ,że chcesz mi przyblizyć historie. Wyobraź sobie że ja też mam ponad 50 lat. Jednak nasze podejście do religii chyba jest inne. W mojej miejscowości w godzinach popołudniowych odprawiana jest Msza Święta na cmentarzu i wtedy stojąc przy grobach najbliższych modlimy się. A swoją drogą oczywiście w Dniu Zadusznych też odwiedzam swoich najbliższych na cmentarzu. Odwiedzam ich poza tym codziennie. A Dzień Wszystkich Świętych jest dniem zastanowienia sie nad przemijaniem życia i pamiętania o tym ,że i my znajdziemy sie po tamtej stronie- być może wczesnie - nie wiemy i dlatego przynajmniej w tym dniu należy się zastanowić. Dlatego ochodzenie obcego nam świeta w wigilię Wszystkich Świetych nie uważam za właściwe. No więc faktycznie się z Tobą nie zgadzam. Mimo wszystko pozdrawiam a może sie kiedyś spotkamy- a gdzie ............ zobaczymy
27. Dodane przez maxi, w dniu - 01-11-2009 20:56
Powinien ktoś zapanować nad bezrozumnym przenoszeniem zwyczajów, które przeradzają się w zwykły wandalizm - nie otwarłam wczoraj drzwi "żebrającym" o cukierki dzieciakom, to obrzuciły w ramach psoty nową elewację domu jajkami (nie można tego zmyć)...
28. Dodane przez ..., w dniu - 01-11-2009 23:46
...bo jak ktoś puka to się otwiera tego kultura wymaga :x i nie ważne czy to są dzieci chodzące na halleoween czy kolędnicy...wystarczy otworzyć drzwi i powiedizeć spokojnie że nie dostaną cukierka i one spokojnie sobie pójdą dalej ...a jak podejście jest wulgarne to dzieci odwdzięczają ię tym samym, hmm w sumie to tak samo jest z kolędnikami ;)  
Nie przesadzaj że z elewacji nie można zmyć jajek bo to nie farba olejna ani spray tylko jajko...pewnie że nie powinni tego robić ale wystarczyło po prostu otworzyć drzwi...to na prawdę działa... dlatego jajek nie zmywałam :) I nie sądzę że jest to bezrozumne "święto" bo dzięki takim dniom dzieci mogą się bawić i uczyć jak już ktoś tu wcześniej wspomniał tolerancji do innych tradycji... Tylko czasami przechodzi mi przez myśl czy ma to sens skoro dorośli szerzą ksenofobizm i sami nie są tolerancyjni to od kogo te wszystkie dzieci mają się jej nauczyć 
:?
29. Dodane przez typolog, w dniu - 01-11-2009 23:56
A może po prostu osoby typu "ą" "ę" potrafią dostrzec w tym dniu jakiś pozytyw...Niektórzy piszą że amerykanizowane święto i owszem nie zaprzeczę, ale popatrzmy na wystawy sklepowe, na telewizję, restauracje typu KFC, McDonald czy inne, spójrzmy na nasze stanowiska pracy itd przecież wszystko jest obecnie zamerykanizowane i jak dotąd nikomu to nie przeszkadzało a teraz 31 października wam przeszkadza...zastanówcie się zanim coś napiszecie...bo to tylko kwestia podejścia do sprawy
30. Dodane przez a mi się dynie podobają..., w dniu - 01-11-2009 23:57
A mi się dynie podobają...Dobry interes wymyślił ten facet..w końcu na wszystkim można zarobić :)
31. Dodane przez psik, w dniu - 02-11-2009 11:43
do kom. 28. rozróżnij - pukać do drzwi a wisieć na dzwonku ...
32. Dodane przez nie, w dniu - 02-11-2009 12:34
a ja zgadzam sie z kom 20 . Jak tak bardzo wam wszystkim podobają sie te amerykańskie święta to proponuje żebyśmy zaczęli obchodzić 4 lipca, święto dziękczynienia, albo np. Urodziny lincolna przecież to też amerykańskie święta a nasza kulturę i obyczaje zniesmy po co nam ona jak mamy w końcu inną lepsza ta amerykańska. Trochę to chore. Inne kraje jakos bronią się przed obca kultura, i bronią swojej a my jak te gęsi swojej kultury nieznany a obca sie posługujemy. Broniliśmy sie przed unia europejska bo kultury sie wymieszaja ze nie będzie tradycji a teraz sami swoją kulturę i obyczaje zabijamy brawo !!!
33. Dodane przez xxx, w dniu - 02-11-2009 13:43
Nikt kultury i obyczajów polskich nie zatraca...polskie obyczaje są piękne. A jeśli chodzi o Halloween to pochodzi z Anglii a Amerykanie sobie je zapożyczyli i teraz tam świętują je bardziej niż nasi dalecy sąsiedzi dalej kultywując swoje tradycje ...jakoś to nikomu tam nie przeszkadza że to "nie ich".
reklama
34. Dodane przez bobik, w dniu - 02-11-2009 13:46
...hmmm czyżby dejavu iii jak co roku temat się powtarza iii komentarze są te same :upset
35. Dodane przez Dawid :-), w dniu - 03-11-2009 22:27
Do kom.20 Krzysztof W. hmmm kolego jeśli chodzi o Jankesów , to chyba jeszcze nie byłeś w stanach !!! Powiedz tylko ,że jesteś Polakiem i masz wszystko bo własnie Oni ( Jankesi) bardzo szanowali Polaka Papieża, a powioedz coś złego na Papieża J.P.2 to Ci skalpel wsadzą w d...! I pisałeś też ,że bierzemy wzór z innych Państw religi! Owszem ,ale nie wierze ,że nie byłeś na wakacjach w ciepłych krajach!!!!????? To jakoś Ci religia w tym nie przeszkadza? Po co jeździsz tam na wakacje? Wydaj kase lepiej w osiecznej czy też w boszkowie ,żeby mieli na sprzątanie śmieci! A nie dofinansowujesz inne kraje ! I jeszcze jedno - co pisaleś na końcu! o zmodyfikowaniu! No Wiesz , jeżeli tak swoje dzieci wychowasz to pewnie tak powiedzą i najlepiej zmień podejście do wychowywania dzieci bo Ci na głowe nasrają! Pozdrawiam!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Leszno -mieszkania d... Leszno 355656
Ostatnie mieszkania ... Leszno 351036
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj