Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
4
Grudnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Barbara, Hieronim,
Krystian, Piotr

BARBÓRKA
Do końca roku 27 dni.
Start arrow Leszno arrow Legitymacje zdrowotne idą do kosza

Legitymacje zdrowotne idą do kosza

Legitymacje zdrowotne idą do kosza

03.12.2009. Radio Elka, Hania Ciesielska
Od stycznia przyszłego roku ZUS rezygnuje z wydawania i potwierdzania legitymacji zdrowotnych.  - Informacje, czy dany pacjent jest objęty ubezpieczeniem Narodowy Fundusz Zdrowia otrzymuje od nas w formie elektronicznej; nie ma potrzeby, żeby dublować je na papierze - wyjaśnia Dariusz Bieganek, rzecznik prasowy ZUS-u w Ostrowie Wlkp. Jakie dokumenty będziemy musieli przedstawić przy rejestracji u lekarza?
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Dariusz Bieganek podkreśla, że brak książeczek nie będzie miał żadnego wpływu na możliwość korzystania z opieki zdrowotnej: - Dowodem ubezpieczenia są dokumenty potwierdzające
opłacenie składek. O nich jest informacja opublikowana na stronie internetowej NFZ, tam sie mówi m.in. o aktualnym zaświadczeniu z zakładu pracy. Jednym z wielu jest druk ZUS RMUA, czyli informacja o miesięcznej kwocie składek.


Każdy pracodawca ma obowiązek wystawienia swoim pracownikom takiego dokumentu co miesiąc. Druk RMUA budzi jednak sporo kontrowersji, bo widnieje na nim nasze wynagrodzenie, które w Polsce objęte jest ochroną danych osobowych i nie każdy ma ochotę dzielić się tą informacją z innymi.
Prawo do świadczeń można potwierdzić także odcinkiem emerytury lub renty, legitymacją studencką, a w przypadku osób bezrobotnych aktualnym zaświadczeniem z urzędu pracy.
(mon)
 
Komentarze (31)
1. Dodane przez czytająca, w dniu - 03-12-2009 12:13
to jest chore, tak jak cała służba zdrowia i NFZ, teraz każdy będzie mógł się dowiedzieć ile kto zarabia, może jeszcze w ten sposób będziemy leczeni, dobry zarobek dobre leczenie, kiepski zarobek kiepskie leczenie, :?
2. Dodane przez Mira, w dniu - 03-12-2009 12:34
No i zaczyna się znów kołomyjka.Moja emerytura wpływa na konto bankowe i z ZUS nie otrzymuję zadnego odcinka o wysokości mojej emerytury jak i o wysokaści składki zdrowotnej.Przyjdzie mi chodzić do lekarza z wyciągiem bankowym.To ci dopiero jest ochrona danych osobowych.Albo nie daj Boże prosić zus o comiesięczne wystawienie zaświadczęń że jestem płatnikiem składki zdrowotnej.I to się nazywa URZĘDY BLŻEJ DLA PETENTOW
3. Dodane przez a gdzie karty?, w dniu - 03-12-2009 12:53
miały być już dawno temu karty chipowe z takimi wiadomościami czy pacjent jest ubezpieczony i co?
4. Dodane przez dario, w dniu - 03-12-2009 13:07
Pracodawca, czy ZUS nie będą wydawali książeczek, ale będą one ważne dopółki będzie miejsce w nich na poświadczenie prawa do opieki zdrowotnej (czyli będą odprowadzane składki) - emeryci mają plastikową legitymację i to ich uprawnia do opieki zdrowotnej... 
Mam nadzieję, że jeszcze to ulegnie zmianie, bo niby dlaczego miałbym pokazywać pani w rejestracji ile ja zarabiam!!!! 8)
5. Dodane przez Aga z Góry, w dniu - 03-12-2009 13:09
No dobrze ale co z osobami jeżeli nie są zarejestrowani w UP a są ubezpieczeni w firmie gdzie pracuje mąż lub żona??? Czym mają poświadczyć że są ubezpieczeni ??? Też odcinkiem RMUA???
6. Dodane przez wschowianka, w dniu - 03-12-2009 13:14
Druku ZUS RMUA, zaklady nie wydają juz od kilku lat , bo psu na budę się zdały .  
Teraz znaleziono dla nich nowe zastosowanie .  
Paranoja .
7. Dodane przez ciekawska, w dniu - 03-12-2009 13:17
Czy ZUS bedzie mi przysyłał co miesiąc odcinek emerytury ???.  
Mam konto bankowe na które przelewają mi emeryturę zgodnie z prawem .
reklama
8. Dodane przez marta, w dniu - 03-12-2009 13:23
czego oni jeszcze nie wymyślą...
9. Dodane przez raport, w dniu - 03-12-2009 14:12
do 6 
Pracodawcy obowiazkiem jest wydac ZUS RMUA. Wystarczy pokazac dolną częś druku z danymi płatnika, osoby ubezpieczonej,okresem rozliczeniowym. Nie ma potrzeby ujawniania zarobków
10. Dodane przez misio lesio, w dniu - 03-12-2009 14:25
A nie wystarczy podać nr ubezpieczenia i dowód osobisty, a pani w okienku po zalogowaniu sie na stronie ZUS będzie wiedzieć czy mam ubezpieczenie. 
 
Czy byłby to taki problem w XXI wieku?
11. Dodane przez Maniek, w dniu - 03-12-2009 14:39
Rzecznik wyjaśnił,że prawo do świadczeń można potwierdzić także odcinkiem emerytury lub renty. Panie rzeczniku,jestem emerytem pieniądze otrzymuje na konto bankowe i nie otrzymuje żadnego odcinka .
12. Dodane przez xxx, w dniu - 03-12-2009 14:43
a bezrobotny dość ,że nie ma pracy i pieniędzy to jeszcze musi pojechać do PUP i przyjechać do swojej miejscowości ,i z wystawionym zaświadczeniem pójść do lekarza.To chyba zdąży umrzeć choćby na grypę. Śmiechu warte to wszystko zacznijmy leczyć "ministra zdrowia"
13. Dodane przez Ula, w dniu - 03-12-2009 15:02
W dobie internetu wystarczyć powinien Nr Pesel a pani w recepcji powinna sprawdzić za pomocą komputera czy jesteśmy ubezpieczenie czy nie. Ale to niestety chory musi najpierw szukać papierów a dopiero później pomocy medycznej.
14. Dodane przez czytelniczka, w dniu - 03-12-2009 15:05
ludzie opamietaajcie sie???co wy wymyslacie,jak sie okaza emeryci skoro wiekszosc ma konta,a emerytury nie bede pokazywac bo chroni mnie ochrona danych,to jest maslo maslane,ale o emerytach sie nie mysli bo ta grupa spoleczna to tylko przeszkadza ze przepraszam istnieje i zus musi im wyplacac sluszna wszawa ale zawsze jakas tam emeryture czy rente,pomyslcie o nas na boga :) 8) :?
15. Dodane przez paranoja, w dniu - 03-12-2009 16:10
a najlepsze w tym wszystkim jest to ze w Urzedzie Pracy takie zaswiadczenie jest do odbioru nastepnego dnia, wiec jak ktos zachoruje to bedzie czekał jeszcze jeden dzien zanim otrzyma zaswiadczenie, a jesli ktos musi dojezdzac to podwojnie straci na bilet
16. Dodane przez ;:), w dniu - 03-12-2009 16:45
emeryci i renciści mają legitymacje (takie zielone plastikowe karty:) )i to one są dowodem, ze w/w jest ubezpieczony... już od dłuższego czasu nikt od emeryta lub rencisty nie wymaga ostatniego odcinka renty/emerytury... przecież Wy rencisci/emeryci powinniście o tym wiedzieć najlepiej
17. Dodane przez do 3, w dniu - 03-12-2009 16:54
jakie karty chipowe? przecież to by bylo niebezpieczne, wszystko jasne i przejrzyste, nie byloby miejsca na przekrety... to nie jest lekarzom na reke
18. Dodane przez Mak, w dniu - 03-12-2009 17:15
Jestem w tej chwili na zasiłku rehabilitacyjnym (orzeczenie lekarza ZUS)do paz 2010,pracowałem przez 39 lat oczekuje na zabieg kardiologiczny kto będzie mi potwierdzał ubezpieczenie.
19. Dodane przez ktosiek do Emerytów, w dniu - 03-12-2009 17:18
Emeryt, Rencista - ma legitymację emeryta/rencisty( taka zielona plastikowa karta jak do bankomatu gdyby ktoś nie wiedzial jak wygląda) i to wystarczy. Na stronie NFZ jest wykaz dokumentów uprawniajacych do opieki zdrowotnej zaświadczenie, odcinek, legitymacja itp. wysarczy poczytać ze zrozumieniem - o co ten krzyk?
20. Dodane przez hahaha, w dniu - 03-12-2009 17:29
HA HA cały ten ZUS to tylko w powietrze wywalić z ministrem zdrowia na czele zamiast do przodu to my idziemy do tyłu to jest ta piękna Polska dobrze że stąd wyjeżdzam :grin :grin :grin
21. Dodane przez RMUA, w dniu - 03-12-2009 19:46
dolną część na druku RMUA odcinamy i ona nam poświadcza uprawnienia zdrowotne, w ten sposób chronimy dane o naszym wynagrodzeniu. Właśnie dlatego ten druk został w ten sposób skonstrułowany.
22. Dodane przez dzid, w dniu - 03-12-2009 20:39
Do kom 16 i 19 rencista ma zieloną kartę ważną do tego czasu do którego roku ma przyznaną rentę od 2010r takie karty nie będą wydawane a odcinek renty ZUS nie przysyła bo renta wpływa na konto w banku. I co dalej to wszystko jest chore.
23. Dodane przez rrrrrrrrrrrr.., w dniu - 03-12-2009 20:40
znowu ktoś wpadł na genialny pomysł wziął za to sporą kase i teraz się śmieje jak ją mądrze wdrażają w życie.ot wszystko w komputerach.... centralna baza danych....ja już od paru lat chodze do przychodni z kartką w koszulce...komu przeszkadzają książeczki ubezpieczeniowe...pewno przenoszą wirusy chyba mózgowe :grin
24. Dodane przez zosia, w dniu - 03-12-2009 22:24
biurokracja w tym naszym pięknym kraju do potęgi entej!!!co jeszcze ten nasz zus wymyśli ? mamy XXI wiek, prawie wszędzie komputery, wystarczy iść do lekarza z dowodem , tam nas wklepią do "kompa"i wyświetli sie czy mamy ubezpieczenie czy nie - pod warunkiem ,że zus ma porządek u siebie- jesli nie to zmienic kadrę, zatrudnić młodych i bystrych ludzi, a starych zatwardziałych co przykleili sie do krzesła zus biurokratów co biora tylko kase zwolnic, taka moja rada.
25. Dodane przez Ja, w dniu - 04-12-2009 16:58
Ja jestem osobą niepełnosprawna i mam taką legitymację zieloną Czy ona jest nadal ważna :? :? :?
26. Dodane przez Lucyna, w dniu - 04-12-2009 22:16
To jest chore. Od zawsze istniała i była wazna legitymacja. To jest wazny dokument i kazdy go strzegł a teraz do lekarza z odcinkami i co miesiac . Pomyslcie o starszych ludziach, ktorzy maja pamietac co miesiac o odcinkach swojej emerytury albo renty. Dlaczego co jakis czas cos bzdurnego wymyslacie? Cofacie sie do tyłu....
27. Dodane przez ... $, w dniu - 04-12-2009 23:16
Konstytucja gwarantuje każdemu Polakowi bezpłatny dostęp do podstawowej opieki zdrowotnej czyli do lekarza rodzinnego!! Tylko nikt o tym nie mówi. Podobnie ze skierowaniami od lekarzy prywatnych-zgodnie z prawem szpital ma obowiązek tak samo traktować skierowanie od lekarza rodzinnego jak od lekarza prywatnego !! A więc nikt nie ma prawa prosić nas o jakiekolwiek zaświadczenie , gdy idziemy do lekarza pierwszego kontaktu i dlatego wycofują książeczki zdrowia .Nie tłumaczą jednak dlaczego , bo ludzie przestaliby płacić na ubezpieczenie zdrowotne. I gdyby wszyscy pozwali Zus do sądu i powołali się na konstytucję , Zus byłby bez grosza.
28. Dodane przez do kom 27, w dniu - 05-12-2009 14:43
konstytucja gwarantuje RÓWNY a nie bezpłatny dostęp do opieki medycznej;
29. Dodane przez polak71, w dniu - 06-12-2009 13:15
kolejny urzędas wymyślił sobie ułatwienie, lecz nie pomyslał o konsenwencjach takiego czynu, bo ich nie interesuja ludzie i ich pieniadze, urzędasy myślą tylko o sobie i juz dawno w tym smutnym kraju zapomniano, kto jest dla kogo. Urzędas jest dla nas a nie my dla niego.
reklama
30. Dodane przez Sonia, w dniu - 08-12-2009 19:24
W swej rozrzutności czyli pięknych budynkach ZUS, ośrodkach wypoczynkowych , szkoleniami kaddry, nieustannym wzywaniem rencistów na komisję najlepiej co 3-miesiące, bo lekarz orzecznik ma płacone za każdą wezwaną przed jego oblicze duszę / nawet jak już klęczy nad grobem i im więcej tych dusz, tym więcej mamony ma do wypłaty/, ZUS szuka oszczędności w temacie wydawania a raczej nie wyfdawania legitymacji emeryckich czy rentowych. W momencie kiedy zaczęły te legitymacje obowiązywać w wielu województwach sam żŹś narobił tyle błędów, że większość legitymacji nowowydanych była do wymiany. Kto za to zapłacił - my podatnicy. Przedtem obowiązywał odcinek emerytury albo rent, a dla pracujących książeczka ubezpeczeniowa podbijana w zakładzie pracy co 3 miesiące. Komu to przeszkadzało!? Co do pomysłu jednego z internautów w posługiwaniu się przez przychodnie numerem pesel - w rejestracji przychodni nie ,ma komputerów!!!! Nie mają ich poszczególne przychodnie funkcjonujące w leszczyńskimmSzpitalu. Proponuję powrócić do Książeczek Ubewzpieczeniowych, które mają wszyscy i podbijać je w miejscu pracy jeśli jej właściciel pracuje, kontynuwać to na rencie czy emeryturze - wtedy podbija je ZUS - raz na pół roku dać tej pieczątce ważność i po temacie. Tak samo mogą wrócić Książeczki rodzinne - wielu z nas ma dorosłe bezrobotne dzieci, które pozostają na ubezpieczeniu rodziców , czy to osoby pracującej czy też rencisty albo emeryta. W tych książeczkach akurtat wysokość wynagrodzenia jest na innej stronie!!! I panie w przychodniach nie potrzebowałyby komputerów do sprawdzania w ZUS-sie czy składka opłacona czy nie. A zresztą w przypadku awarii prądu nie zostaniemy odesłani z kwitkiem. Ale proste to jest dla nas - obywateli, natomiast dla decydentów to jest wyższa szkoła jazdy, której oni nigdy nie sprostają, bo człowiek to numer pesel albo jakiś tam druk o "ichniej" numeracji!!! I tylko patrzeć jak nam takie numery pesel będą kazali tatuować na ręce albo będą nas "czipować" jak wszelkie zwierzęta, zgodnie z wymogami Unii Europejskiej. I czy "o take Polske żeśmy walczyli"..? - Tatuowany numer w naszym kraju kojarzy się niestety z tragedią narodu. Panie rzeczniku ZUS - naród sięgnie do lamusa i odkurzy peerelowskie książeczki zdrowia, tak naprawdę będzie prościej i bardzo tanio!
31. Dodane przez Do 27, w dniu - 08-12-2009 19:27
ZUS już jest bez grosza! Moja emerytura od 3 dni powinna być na koncie. Ale jej tam nie ma i mogę poskarżyć się jedynie Panu Bogu, co i innym polecam - to uspokaja i daJE NADZIEJĘ.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Lokal użytkowy w les... Leszno 39
Wynajmę nową halę z ... Leszno 19440
Wynajmę nową halę z ... Leszno 19440
Działka w centrumLeszno 3194000
69 m mieszkanie - mo... święciech... 598000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj