Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Rawicz arrow Żyją jak w średniowieczu, władze rozkładają ręce

Żyją jak w średniowieczu, władze rozkładają ręce

Żyją jak w średniowieczu, władze rozkładają ręce

10.03.2010. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_wodakran.jpgRawicz. Trzyosobowa rodzina w centrum Rawicza żyje od kilku tygodni bez bieżącej wody. Odciął ją właściciel kamienicy, który twierdzi, że lokatorzy za wodę nie płacą. Najemca zapewnia że płaci i za wodę, i za inne media, i za czynsz. Władze miasta zapewniają, że pomóc nie mogą – paradoksalnie z tego powodu, że lokator… płaci. Gdyby nie płacił, miałby szansę na mieszkanie socjalne.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pan Krzysztof Czepik z żoną i córką zajmuje mieszkanie w kamienicy przy ul. Buszy w centrum Rawicza. Wprowadziłem się tam do mieszkania komunalnego - powiedział Radiu Elka. Jednak potem dom został zwrócony prawowitemu właścicielowi, a ten zaczął pozbywać się lokatorów z nadania gminy. Pan Krzysztof wymienia liczne utrudnienia,
które zaczęły zatruwać mu życie. Zaznacza, poprosił właściciela o wypowiedzenie lokalu z trzyletnim terminem, jednak spotkał się z odmową; za to sam właściciel nakazał mu opuszczenie mieszkania w ciągu dwóch tygodni, na co oczywiście rodzina zgodzić się nie mogła. Konflikt trwa, w dodatku się pogłębia. Dwa tygodnie temu właściciel odciął państwu Czepikom wodę. Powodem miało być niepłacenie rachunków, choć lokator zapewnia, że za media płaci, podobnie jak za czynsz. Rodzina wegetuje więc jak za Króla Ćwieczka. Wodę do celów spożywczych kupujemy, a myć się chodzimy do rodziny lub znajomych - mówi mieszkaniec Rawicza. Żal jest tym większy, że nikt nie chce rodzinie pomóc.

Rzeczywiście, gminni urzędnicy rozkładają ręce. To skomplikowana sprawa - powiedział Radiu Elka wiceburmistrz Piotr Domaniecki. Jak się okazuje największym problemem jest to, że lokator… płaci za mieszkanie. Gdyby nie płacił, sąd mógłby wydać wyrok eksmisyjny - tłumaczy wiceburmistrz - wtedy bylibyśmy zobowiązani do zapewnienia lokalu socjalnego. Władze nie poczuwają się też do odpowiedzialności za dawnych lokatorów komunalnych. Takich spraw w Polsce są tysiące - mówi Domaniecki. Gmina nie ma nawet możliwości zapewnienia lokatorom dostępu do wody. To taki kargulowski problem - tłumaczy wiceburmistrz - nie możemy w to ingerować. Lokatorom pozostaje więc dać sobie spokój z uczciwością, przestać płacić czynsz i liczyć na szybki wyrok eksmisyjny. (jad)
 
Komentarze (21)
1. Dodane przez ... $, w dniu - 10-03-2010 11:02
Chory kraj! Właściciel mieszkania jeśli potrzebuje mieszkanie do własnych celów np. dla dzieci , które dorosły i się usamodzielniają ma czekać 3 lata aż wynajmujący raczy się wyprowadzić !! Moje mieszkanie i moja sprawa co z nim zrobię . Rozumiem 3 miesiące wypowiedzenia aby wynajmujący coś znalazł ale nic ponad to. W końcu dojdzie do absurdu - lokator płaci np. 500 zł za wynajem a właściciel musi wynająć swojemu dziecku za 700 zł u obcych ludzi chociaż ma własne mieszkanie.
2. Dodane przez Sprawiedliwy, w dniu - 10-03-2010 11:09
Zgadzam sie z komentarzem nr 1. Nie sa zameldowani? To po policje i won z mieszkania. A nie zalęgli sie jak jakies nieproszone robactwo. Jakby to było moje mieszkanie to bym ich rzeczy przez okno wyrzucił. Jak nie idzie po dobroci to nie dziwne ze im wode odciął. Miał do tego pełne prawo. Jego mieszkanie to moze robic co chce.
3. Dodane przez kolega, w dniu - 10-03-2010 11:28
słyszałem też o innym przypadku że właścicel odcioł gaz lokatorom żeby się ich pozbyć wymówką było żekomo ulotniający się gaz ludzie bez serca dla inych ,właściciel powód sobie znajdzie wygodny żeby zagłuszyć sumienie
4. Dodane przez Do Koment. nr 1., w dniu - 10-03-2010 11:32
Drogi przyjacielu -coś z myśleniem u Kolegi szwankuje. Po pierwsze wyrzucenie rodziny po 3-ech m-cach wymówienia ...? ! to nie jest zmiana pracy zg. z Kodeksem tak można ale rodzinę...! oj człowieku..!Właściciel wie od kilku lat jak piszesz że mu dziecko dorasta i może z dużym wyprzedzeniem zawiadomić wynajmującego o swojej potrzebie. Człowieku coś z Tobą nie tak -gdzie Ty się urodziłes w Libii może..? Jarosław. Rawicz.
5. Dodane przez kristo, w dniu - 10-03-2010 11:51
NIE DZIWIĘ SIĘ WŁAŚCICIELOWI - BO PRAWO JEST TAK SKONSTRUOWANE, ŻE BARDZIEJ CHRONI LOKATORA NIŻ WŁAŚCICIELA! Miasta zamiast budować wspaniałe bloki komunalne niech budują baraki z własnym ujęciem wody, piecykiem na węgiel, a rozliczaniem energii niech się sama energetyka zajmuje - im to najlepiej wychodzi i nikt z nimi nie dyskutuje. Takie baraki nie będą dużo kosztowały, większa ilość lokatorów z nich skorzysta, a dodatkowo warunki bytowe będą zmuszały ludzi do podjęcia własnej inicjatywy żeby się stamtąd wydostać. Obecna sytuacja sprawia, że lokatorom żyje się dobrze, nie płacą, niszczą i jeszcze wymagają... Na sądy nie ma co liczyć bo Polska to dziki kraj jak powiedział jeden z polityków - i chociaż nie należy do szlachetnych to coś w tych słowach jest... Doświadczony życiowo wiem, że aby coś osiągnąć w sporach sąsiedzkich to nie idzie się do Sądu - tylko trzeba się posunąć do starych metod z epoki kamienia łupanego czyli "oko za oko ząb za ząb" Można cały majątek stracić na adwokatów - a o Twoich losach decydują ludzie, którzy nie mają pojęcia o życiu i bagatelizują ważne problemy. Jak by ten właściciel prosił tego lokatora to jestem przekonany, że tamten by mu się w oczy śmiał - ale jak już mu zakręcił wodę to go to zmusiło do działania...
6. Dodane przez ..., w dniu - 10-03-2010 12:26
Śmieszne jest to, że (...), które za nic nie płacą, dostają luksusowe, wykończone mieszkanka, a uczciwi obywatele mieszkają w pożal się Boże komunalkach. Ja im wcale nie zazdroszczę tego, że mieszkają w takim, a nie innym miejscu. Z zewnątrz teraz jeszcze jakoś wygląda, ale w środku jest prawie jak w jakimś zamczysku. A jeszcze samo mieszkanie to taka klitka, że szok. Co zrobić teraz jest takie bezprawie, że dzierżawisz teren od kogoś, zakładasz tam działalność, właściciel sprzedaje ziemię, a nowy robi z tobą co mu się tylko podoba. I co najśmieszniejsze wszystko to jest legalne... Ciekawe, gdzie był właściciel przez tyle lat? Do kom. 2 A myślisz, że gdzie niby są zameldowani? Może gnieździsz się gdzieś jak robak, ale Ty to nie wszyscy...
7. Dodane przez kasia, w dniu - 10-03-2010 12:32
witajcie moi kochanie w naszym
8. Dodane przez Do "1, w dniu - 10-03-2010 12:45
Proste -niech dziecko mieszka z rodzicami np przez rok -do wyprowadzenia sie lokatora , jeśli nie wymówił właściciel wcześniej bo zapomniał.  
Tak postępują "nowi" którzy kupili za grosz substancje mieszkaniową od miasta . Czy takim należy sprzedawać.. ! Odebrać i koniec .Joasia Góra.
9. Dodane przez Dlugi, w dniu - 10-03-2010 15:20
Wniosek jest jeden: w Polsce należy być - alkoholikiem , awanturnikiem który regularnie bije rodzinę , drobnym złodziejem , oszustem. Nie można płacic czynszu , zalegac z wszelkimi opłatami , i miec mnóstwo nie spłacanych kredytów. Dla takich obywateli Państwo wyciąga rękę. Darmowe pobyty w sanatoriach , najlepsi fachowcy w dziedzinie antyalkoholowej , paczki od wszelkich instytucji dobroczynnych , wakacje dla dzieci itd. Wymienić to wszystko nie sposób. Dla porządnego obywatela nic no najwyżej zaszczyt zapłacenia podatków , wszelakich składek i opłat. Witajcie w realnym Świecie czyli w chorym państwie Polska. Pozdrawiam porządnych obywateli i normalnie myślących. Długi
10. Dodane przez cris, w dniu - 10-03-2010 15:29
DO KOM. 1 I 2 : mieszkanie dostaliśmy od ZUK w 2004 r. i mamy meldunek na stałe... Najpierw zapoznajcie się ze sprawa,a potem piszcie obraźliwe komentarze ;/ nie jest naszą winą, że spotkała nas taka sytuacja ;/
11. Dodane przez klik, w dniu - 10-03-2010 17:06
cala prawda stoi po obydwu stronach.
12. Dodane przez maciej, w dniu - 10-03-2010 21:11
ta nasza rp jest tak chora ze nie da rady leczyc,trudno osadzac bo nie znam sprawy ale nawet w tv mozna zobaczyc ze jak ktos kupi blok np z lokatorami to robi wszystko aby sie pozbyc od zakrecania wody poprzez horendalne podwyzki czynszu.niestety wielu ludzi nie stac na wynajem lub kupno i budowe domu.przeraza bezradnosc urzedasow nigdy nic nie wiedza nic nie moga.ale dla pijakow to pomoc jest niedawno przechodzilem kolo banku zywnosci w rawiczu ,same pijaczyny zataczajace sie z popuchnieta geba od pijanstwa.porzadny czlowiek nie pojdzie bo sie wstydzi.
13. Dodane przez zyga 818, w dniu - 10-03-2010 22:26
przeczytalem komentarze w sprawie lokatora i jezeli wlaqsciciel domu utrudnia zycie lokatorowi przez odcinanie wody gazu pozbawia pomieszczen do wegla itp to jest na to art w kodeksie karnym w skrucie kto zmusza do znoszenia itd podlega karze grzywny lub aresztu i tutaj powinna policja wszczac dochodzenie
14. Dodane przez Do 1 i 2, w dniu - 11-03-2010 08:42
Albo z myśleniem u was coś nie tak, albo mama was w kapuście znalazła.Jeśli właściciel domu chce się pozbyć lokatorów to niech im zaoferuje mieszkanie zastępcze.  
Zresztą przejmując kamienicę musiał się liczyć z tym, że tam mieszkają ludzie i są zameldowani.  
A odcinanie komuś wody, żeby się jak najszybciej wyniósł z mieszkania to już tak naprawdę jest totalne świństwo i podziwiam lokatora, że jeszcze nie sprawił manta gościowi ( choć to rzecz jasna nie jest żadnym rozwiązaniem). Trzymam kciuki za pomyślne rozwiązanie sprawy !
reklama
15. Dodane przez ... $, w dniu - 11-03-2010 09:48
Do kom. 14 - może Ty dasz mieszkanie - będą przecież płacić za wodę , prąd i jakiś tam czynsz. Ciekawe ile płacą czynszu ?? Kto wie ? A może lokatorom trzeba sprawić manto zgodnie z logiką kom. 14 - Ciekawe dlaczego elka publikuje takie komentarze , które sugerują , że należy bić właściciela kamienicy gdy próbuje pozbyć się intruzów .
16. Dodane przez Prawnik, w dniu - 11-03-2010 19:10
Widzę że wszystkim bardzo łatwo przychodzi ocenianie tych biednych ludzi. Przeczytajcie dokładnie artykuł a później zacznijcie po nich jeździć. Zauważcie, że właściciel chciał ich wykopać z 2 tygodniowym wypowiedzeniem. Powodzenia życzę komuś kto w takim czasie znajdzie mieszkanie do wynajęcie i jeszcze zdąży się przenieść. Oczywiście pomijając fakt, że ustawa o ochronie praw lokatorów przewiduje znacznie dłuższy termin. Ciekaw jestem co wy byście zrobili w takiej sytuacji. Gdyby właściciel bym fair, dałby im wypowiedzenie, żeby mogli zwrócić się do gminy o mieszkanie komunalne. A teraz sytuacja jest taka, że z jednej strony chce żeby się wynieśli, a z drugiej, nawet nie wypowiedział im umowy. Coś tu chyba nie tak! Poza tym zauważcie, że jest to byłe mieszkanie komunalne, które przejął właściciel z lokatorami! Skoro mu nie odpowiadało, że ma lokatorów, to mógł go nie brać. Nikt go nie zmuszał! PROPONUJE NIE ZWLEKAĆ I CZYM PRĘDZEJ DONIEŚĆ NA WŁAŚCICIELA DO PROKURATURY!!
17. Dodane przez igła, w dniu - 11-03-2010 21:07
REDAKCJA pracuje dla gminy czy się niewyrabia żalPL !!
18. Dodane przez ... $, w dniu - 12-03-2010 09:31
Hmm! Właściciel nie kupił domu z lokatorami ani go nie przejął .On go odzyskał jako prawowity właściciel więc problem ma ten , kto wcześniej zameldował tam lokatorów . Poza tym najprawdopodobniej wcześniej słownie poinformował lokatorów , że powinni się wyprowadzić. Mam wrażenie , że PRAWNIK-kom 16 to ktoś z rodziny lokatorów bo prawdziwy prawnik wie co czyta i głupot nie wypisuje .
19. Dodane przez obiektywny, w dniu - 12-03-2010 11:41
Ja nie jestem po jednej, ani po drugiej stronie, ale jednej rzeczy nie potrafię zrozumieć. Jak to jest możliwe, że miasto wynajmuje ludziom coś, co nie ma uregulowanej sytuacji prawnej? Bo nie rozumiem, jak mogę zameldować ludzi w czymś, co nie jest moją własnością. Czy to nie jest zwyczajne przywłaszczenie? Moim zdaniem teraz władze miasta powinny się zainteresować losem mieszkańców i przenieść ich do jakiegoś mieszkanka, które rzeczywiście należy do ZUK. Rozumiem stanowisko zarówno mieszkańców, jak i właściciela. Rozumiem też, że jest to ktoś, komu przypomniało się, że odziedziczył ten dom w spadku czy coś, ale powinien być jakiś czas na znalezienie dziedzica i w tym czasie miasto nie powinno robić nic z takim budynkiem, a jeżeli ów dziedzic by się nie znalazł to budynek przechodziłby we władanie miasta i nawet, gdyby wtedy ktoś taki się odnalazł mówiłoby się trudno...
20. Dodane przez anka, w dniu - 15-03-2010 10:36
Do kom 18-wlaśnie o to chodzi,że ten kto zameldował lokatorów umywa ręce. Oni nie chcą nic od właścicieli tylko od miasta(dokładnie ZUK) i tego to dotyczy więc nie rozumiem dlaczego niektórzy piszą o intruzach,robactwie itp. skoro rodzina wprowadziła się do mieszkania komunalnego,a nie prywatnego. A właściciel zamiast pomóc rozwiązać problem(dot. wypowiedzenia)to odcina wodę. Wyraźnie w artukule jest napisane,że płacą za czynsz i inne media,ale odcięcie wody ma ich przestaszyć. Nie po to starali się o mieszkanie komunalne,żeby teraz się tułać po prywatnych. Więc skoro nie rozumiecie tematu (który powtarzam dot. ZUK a nie właścicicieli) to nie piszcie...
21. Dodane przez kim, w dniu - 16-03-2010 19:38
Ludzie czy wy wiecie co piszecie?czytając te komentarze włos się jeży.gdzie ta rodzina ma się podziać?postawcie się w ich sytuacji,widać że nasze społeczeństwo cierpi na znieczulicę.dlaczego tak się dzieje!co powoduje że ludzie są tak nieczuli na krzywdę innych?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj