Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Leszno arrow Dziki problem

Dziki problem

Dziki problem

13.11.2010. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_dzik.jpgLeszno.  Mieszkańcy osiedla domków jednorodzinnych na wschodnich obrzeżach Leszna mają problem z dzikami. Zwierzęta nie tylko żerują tuż przy zabudowaniach, ale i straszą mieszkańców, na przykład spacerowiczów. Dlatego od poniedziałku prowadzona będzie akcja ich wypłaszania przy pomocy petard.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dziki przy ulicach Francuskiej, Duńskiej czy Litewskiej pojawiają się już od lat, jednak w tym roku jest ich szczególnie dużo. Dochodziło do ataków na spacerujące psy, a nawet ludzi - powiedział Radiu Elka Eugeniusz Karpiński, naczelnik Wydziału Gospodarki
Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Leszna. Dzieje się tak z tego powodu, że osiedle przylega do lasu. To miasto wkroczyło na teren dzików - mówi Karpiński. Zwierzęta mają tam swoje żerowiska i ostoje. Co więcej, działania ludzi doprowadzają do tego, że nie brakuje pożywienia dzików. Przedsiębiorcy wyrównywali tam zagłębienia nawożąc ziemię, w której był topinambur, czyli słonecznik bulwiasty, który jest przysmakiem dzików - powiedział nam Eugeniusz Karpiński.
Władze miasta postanowiły zniechęcić zwierzęta do przebywania na osiedlu. Prawo zabrania polowania wśród zabudowań, pozostaje więc płoszenie. Dlatego od poniedziałku do piątku miejskie służby oraz myśliwi będą wieczorami odpalać petardy, żeby przegonić dziki w głąb lasu. Strzelanie będzie odbywać się między 21.00 a 22.00. Mieszkańcy zostali już o akcji poinformowani; urzędnicy podkreślają też, że właściciele psów powinni otoczyć je szczególną opieką właśnie w tym czasie.
Czy płoszenie przyniesie efekt, przekonamy się za kilka tygodni. Eugeniusz Karpiński zapewnia, że na wiosnę miasto postara się rozwiązać problem bardziej radykalnie, porządkując i usuwając zarośla, w których dziki znajdują ostoję. (jad)
 
Komentarze (52)
1. Dodane przez p3y, w dniu - 13-11-2010 12:51
wybudowali się pod lasem, a teraz zwierzęta im przeszkadzają :roll
2. Dodane przez waldez, w dniu - 13-11-2010 13:13
achtung achtung dziku strzeż się :)
3. Dodane przez taka prawda, w dniu - 13-11-2010 13:22
w mieście żyją ludzie, a w lesie zwierzęta. zostawić dziki!
4. Dodane przez Krzysiek, w dniu - 13-11-2010 13:31
Co wy macie do tych dzików??? atakują?? to jakaś bzdura one jeszcze bardziej się nas boją niż my je! Ja bym strasznie się cieszył gdybym miał przyjemność codziennego spotykania z taką zwierzyną.
5. Dodane przez Bart, w dniu - 13-11-2010 13:32
Mieszkańcy piszcie do ekologów. Oni (tak jak w programie UWAGA na TVN) skutecznie odstraszają... myśliwych od polowań, a nie dziki. 
Oby wiecej takich akcji "ekologów" i pseudoreporterów to dziczyzna bedzie chodzic po rynku.
6. Dodane przez janek, w dniu - 13-11-2010 13:52
Piszecie o dzikach ,a pomijacie fakt iż w tym roku w okolicach ul.Francuskiej złodzieje dokonali ponad 80 włamań na tzw,śpiocha.Wygląda to w następujący sposób,w godzinach nocnych pomiędzy 1 a 5 nad ranem złodzieje włamują się do domów ,przez okno lub drzwi i kradną wszystkie wartościowe rzeczy .W tym czasie okradani domownicy śpią ,ale nie tylko oni ,śpi także Leszczyńska policja ,która przez rok nie potrafi złapać seryjnych włamywaczy .Policja obudzi się dopiero wtedy , kiedy w trakcie kradzieży złodzieje zabiją okradaną ofiarę.Policja śpi i milczy ,nie dość że nie potrafią złapać złodziei ,to nawet nie ostrzegają społeczeństwa Leszna o niebezpieczeństwie.Zachowują się jakby nic wielkiego się nie działo.MIESZKAŃCY LESZNA JEŚLI ZAUWAŻYCIE JAKIEŚ PODEJRZANE OSOBY KTÓRE W CIĄGU DNIA PRZECHODZĄ KOŁO WASZYCH DOMÓW ,OBSERWUJĄ WAS ,KTOŚ CHODZI W ŚRODKU NOCY PO WASZYCH OSIEDLACH NATYCHMIAST TELEFONUJCIE NA POLICJE 997 .MOŻE W TEN SPOSÓB URATUJECIE KOMUŚ ŻYCIE
7. Dodane przez adolf, w dniu - 13-11-2010 14:08
Najpierw się budują koło lasu a potem się dziwią że dziki im chodzą bo "ogródku"... 
 
Najlepiej wyciąć lasy, wybić wszystkie zwierzęta i wybudować autostrady i centra handlowe...To był ich dom, ja bym wykurzył tych ludzi.
8. Dodane przez JP, w dniu - 13-11-2010 14:26
ponoc dziki gwałcą regularnie spacerujace w poblizu psy! strzezcie sie wlasciciele czworonogow!!!
9. Dodane przez Bart (Ten lepszy:P), w dniu - 13-11-2010 14:34
Mieszkam, na Francuskiej i sam byłem świadkiem ataku dzików na mieszkankę naszego osiedla, wiec proszę mi tutaj nie mówić o ekologach i hipisowskich paradach, jeżeli nic się na ten temat nie wie.
reklama
10. Dodane przez nowak, w dniu - 13-11-2010 14:43
Bart, a nie chodzi już ? :) 
"Kula w łeb i do piachu" 
albo 
"Bić dziki i złodziei" :)
11. Dodane przez tyr, w dniu - 13-11-2010 15:01
do kom numer 9 szkoda ze ciebie nia atakuja dziki :grin :grin
12. Dodane przez Do Bart (ten lepszy), w dniu - 13-11-2010 15:19
Dzik samoistnie nie atakuje tylko w sytuacji zagrożenia! bądź Locha z młodymi. Takie głupoty tylko denerwują
13. Dodane przez Do Bart, w dniu - 13-11-2010 15:31
Chate budujesz przy lesie a teraz Ci to przeszkadza.Mieszkam koło Ciebie i mi to nie przeszkadza.I nie rób z siebie takiego mądrego.Buduje się koło lasu a teraz mu się nie podoba.To jest ich teren.A Ty na nie weszłeś.
14. Dodane przez pyskaty92, w dniu - 13-11-2010 15:37
haha, najpierw ludzie budują się prawie w lesie, a potem narzekają, że spotykają zwierzęta leśne - trzeba było zamieszkać bliżej centrum! Człowiek to jednak najgorsze zwierze jest :
15. Dodane przez do 7 i 8, w dniu - 13-11-2010 15:43
7- brawo za trafne podsumowanie tematu:) 
8- sprowadziłeś mnie do parteru tym tekstem:) 
 
w "centrum" się pobudujcie next time
16. Dodane przez przemo, w dniu - 13-11-2010 16:09
hahaha, niech gonia tych pijanych spacerowiczów. :grin
17. Dodane przez hancock, w dniu - 13-11-2010 17:06
do kom 9. - Szanowny Panie, przeżyłem juz bliskie spotkanie z dzikiem i wiem jaki niebezpieczny może być to zwierz, jednak przedmówcy mają rację. Deweloperzy połasili sie na smakowite kąski, jakimi były grunty po byłej roszarni w Lesznie i okolicy, wtargnęli na naturalne tereny tych zwierząt (i wielu innych, że o ptactwie nie wspomnę), a teraz jest problem i działa urząd ochrony środowiska... dlaczego nie działał, gdy wydawano zgody na budowe tego osiedla? Tacy tam mądrzy siedzą, że nie potrafa wykorzystac swojej wiedzy zdobytej na studiach i przewidzieć takich zachowąń zwierząt? Skoro dziś wiedzą, że rośnie tam słonecznik bulwiasty, leśnicy zapewne obserwowali tam dziki nie raz, to dlaczego nie zadbano o to wcześniej? Teraz są pretenesje do niewiadomo kogo, a nikt nie zastanowi się nad tym, że dzieją się rzeczy naturalne. DO tego my próbujemy je pokalać naszymi działaniami z peterdami. To żadna hipisowska demagogia, ale fakty, rzeczy o których ludzie światli powinni wiedzieć, urzędnicy wykztałceni zdawać sobie sprawę. Tyle krzyku codziennie o naturalne środowisko, tyle przykładów z przeszłości i ze świata, jako ludzkość wiemy już czym się kończy ingerencja człowieka w naturalne środowisko dzikich zwierząt, a żadnej z tego nauki nie wyciągnęliśmy, Ważne, żeby koledzy z firm deweloperskich mieli okazję kasę zarobić, to im wydamy pozwolenia, a dziki... kilka dzików na placach zabaw dla dzieci, na naszych ogródkach, poranione zwierzęta domowe, albo kilku spacerowiczów przestraszonych to niewielka cena za taką kasę z taaaakiej inwestycji. Otwórzmy oczy Szanowni Państwo proszę. W sprawie dzików dzwoniłem juz w zeszłym roku na komisariat w Lesznie, zgłaszając niebezpieczeństwo w postaci sporej grupy dzików buszujących po osiedlu wśród dzieci jeżdżących na swoich rowerkach przed domami. Policjant podziekował za zgłoszenie, zasugerowąłem powiadomić służby leśne, nic z tego, stwierdził, że nie ma zagrożenia i nic nie można zrobić... no już dziś nic nie można. Fakt. Można było wczesniej. Zanim powstały tam osiedla. Prawie w samym lesie. Kto na to pozwala? Przecież, niektóre z tych domów stoja już między świerkami i bukami. Dziś nawet i petardy nie pomoga. Jeżeli zwierze będzie głodne przyjdzie z młodymi na swoje żerowisko. Przyzwyczai się do hałasu, a nawet może bardziej być agresywne wtedy. Na miesjcu Policji i urzędnikó pociagnałbym do odpowiedzialności ludzi, którzy za to sa odpowiedzialni, a nie zweirzęta. Dziekuję
18. Dodane przez xxx, w dniu - 13-11-2010 17:37
Atak dzika na mieszkankę! i nic jej nie zrobił na pewno zdążyła uciec w szpilkach haha jakie kłamstwo! zastanów się gościu z kom 9!Trzeba się było nie budować chcecie mieć świeże powietrze i las to zwierzęta też muszą być :zzz :zzz Ludzie tzw mieszczuchom wali się w głowie:P
19. Dodane przez Matys, w dniu - 13-11-2010 18:09
Trzeba było się wybudować w środku lasu. Wtedy mieli byście spokój. A może najlepiej wybić wszystkie zwierzęta leśne? Ludzie zastanówcie się trochę nim będzie za późno!
20. Dodane przez Wyborca, w dniu - 13-11-2010 19:00
Te dziki napuszczają przeciwnicy kandydata na radnego Andrzeja Rozwalki 
tam mieszkającego. 
UWAGA na Szczuckiego
21. Dodane przez fanfaranfa, w dniu - 13-11-2010 19:03
dupa czapa z tymi petardami ojciec od ponad 20 lat walczy z dzikami wypłasza je z pul gdzie ma buraki i one i tar potrafią postawić na swoim zryć pole w stratach sięgających nawet 10%
22. Dodane przez zx, w dniu - 13-11-2010 20:57
przy każdym dziku nie postawi się polcjanta, jedyne wyjscie to ogrodzić całe osiedle, nie powinno być problemu, tam mieszkają bogaci ludzie :zzz
23. Dodane przez nie dziwne, w dniu - 13-11-2010 21:18
Dziwują się ludziska. 
Wystarczy czasami przejechać drogą na nową wieś ile lezy odpadów z Mc. 
Jak to mowią: Jeszcze sie taki nie urodził co by wszystkim dogodził
24. Dodane przez Gnijący pan młody, w dniu - 13-11-2010 23:10
W Zaborowie są dziki, sarny, lisy, zające i jakoś nikt nie robi z tego problemu. Zwierzęta szukają jedzenia, bo w lasach(szczególnie przy nowych osiedlach) same śmieci i syf człowieka.
25. Dodane przez 546, w dniu - 13-11-2010 23:16
widze ze odezwali sie zazdrosni mieszkancy blokow i centrum ;]
26. Dodane przez znawca tematu, w dniu - 13-11-2010 23:17
według mojej wiedzy i praktyki płoszenie zwierząt nic nie da, Na poparcie mojej tezy proszę zgłosić sie do behawiorysty -który w sposób naukowy wytłumaczy kwestię zalezności strzałów lub innego hałasu w momencie pobierania pożywienia ,które z czasem zejdzie na drugi plan i zwierzak nic nie będzie sobie z takiego bodzca robił.Takie działania nazywa się usypianiem i braku reakcji na hałasy.Wymyslcie madrale inne skuteczne działanie-powodzenia .
27. Dodane przez run, w dniu - 13-11-2010 23:50
Co wam dziki przeszkadzają, przecież w niektórych miasteczkach chodzą normalnie po chodnikach i tam nikt nie robi wielkiego "halo". Prostym przykładem jest Hel.
28. Dodane przez karat, w dniu - 14-11-2010 07:13
Mieszkańcy dawali im jedzenie a teraz wyganiają od "STOŁU"
29. Dodane przez do kom 25 (546), w dniu - 14-11-2010 07:52
Jeżeli chcesz wiedzieć to mieszkam w domu a nie w bloku więc głupie teksty o zazdrości pisz gdzie indziej.A swoją opinie zachowaj dla siebie.Ludzie mają racje i tak na marginesie może mieszkamy obok siebie to się przedstaw.
30. Dodane przez Bartek, w dniu - 14-11-2010 08:25
Moi drodzy mieszka się tutaj naprawdę wspaniale.Szczególnie piekna jest wiosna jak ptaki śpiewają.Mozna godzinami rozpisywać się o zaletach tego miejsca.Większość piszących te złośliwe komentarze wie o tym.Pragnę również nadmienić że większość mieszkańców kupiła tutaj działki kilka lat temu za duże pieniądze{ nie od deweloperów} ku strasznej radości innych uważających że tutaj były stawy i że będziemy"pływać"
31. Dodane przez Old Shatterhand, w dniu - 14-11-2010 09:29
Bądźcie szczęśliwi, że w Polsce nie ma niedźwiedzi grizzly :grin
32. Dodane przez elemelek, w dniu - 14-11-2010 09:32
Szanowni "znafcy". Przestańcie pieprzyć i pokazywać jak to zazdrościcie ludziom z francuskiej domków pod lasem. Gdyż to z waszych postów wyłazi. Zazdrość, hipokryzja i jeszcze parę innych "przymiotów". Otóż na całym świecie tak się dzieje, że cywilizacja wydziera naturze co jej. Nie ma innej drogi w tym przypadku, chyba że sztuczna wyspa. Tylko gdzie?? Może na jez. Dominickim co? Druga kwestia to taka, że w mieście gdzie podobno "chce sie żyć" , jakoś wielkiego wyboru w gruntach nie ma. Wszystko pod lasem, albo na polu. Zatem zanim was zeżre zawiść, zastanówcie się trochę. Ból spowodowany myśleniem będzie trwał tylko chwilę.
33. Dodane przez Dexter, w dniu - 14-11-2010 09:59
Bardziej bałbym się ludzi ...
34. Dodane przez dzik poeta, w dniu - 14-11-2010 11:49
dzik jest fajny,dzik jest dobry wiedzą o tym nawet bobry,kto spotyka w lesie dzika, tego dzik szybko (...).
35. Dodane przez nemezis, w dniu - 14-11-2010 11:20
Mnie bardziej niż dziki przszkadzają pijane melenle wałesające się tam wieczorami. A co do dzików to trzeba się do nich przyzwyczaić, zwłaszcza gdy mieszka się przy lesie
36. Dodane przez zazdrosik, w dniu - 14-11-2010 12:23
Tak, wszyscy wam zazdrościmy, że mieszkacie przy lesie. Wy macie dziki i śpiewające ptaszki, a my ze slamsów psy i ich ''prezenty'' na trawnikach i chodnikach.
37. Dodane przez olivia, w dniu - 14-11-2010 12:53
DO KOM.8 TY SIE DOBRZE CZUJESZ, BO TAKIE GLUPOTY PISZESZ!!!a ci co pilnuja spokoju w lesie to co robia w tym czasie spią?,a dziki chodza gdzie chca.
38. Dodane przez Do kom 32, w dniu - 14-11-2010 13:02
Mało że podpis twój jest nie udolny to reszta to jeszcze gorzej.Dobrze zaczni czytać a póżniej myśl.Kto komu zazdrości na francuskiej mieszkam tam i nie robie problemów z dzikami.Mieszkam już 30 lat ponad blisko lasu i nie ma problemu.A jeżeli masz ból od myślenia to taki się urodziłeś,rozwijasz i dalej się będziesz tak kształtował.Na to nie ma ratunku to tylko głupota tak umrzesz.
39. Dodane przez iiiiiiiiiii, w dniu - 14-11-2010 13:53
mieszkam na tym osiedlu i już nie raz spotkałam dziki i mogę śmiało powiedzieć, że one się nas nie boją. jeśli idziesz przez osiedle o 21 to na pewno usłyszysz dzika. i nie rozumiem tekstów typu 'to dlatego, że wybudowaliście się w lesie' itp. itd. Jeśli się nie wie nic na dany temat to najlepiej się nie wypowiadajcie, bo tereny ul. Francuskiej to byłe BAGNA, a wątpie, żeby dziki żyły na bagnach.
40. Dodane przez uczeń, w dniu - 14-11-2010 14:36
Ci wszyscy co tam się pobudowali bądż kupili domek lub mieszkanie to chyba są same nieuki - bo zawsze od wieków wiadomo że w lesie są dzikie zwierzęta- a może myśleli że te zwierzęta ich się wystraszą i pouciekają?
41. Dodane przez niunia, w dniu - 14-11-2010 15:48
przepraszam, miało być do kom. 38... zanim komuś zaczniesz cokolwiek wytykać, to weź się za siebie...Twoje pismo jest NIEUDOLNE. ZACZNIJ korzystać ze słownika ortograficznego i popracuj nad gramatyką. Cyt.,,Mieszkam już 30 lat ponad blisko lasu " - mieszkasz ponad blisko lasu? Czy mieszkasz ponad 30 lat blisko lasu. I jak tu można zrozumieć niektóre wypowiedzi??
42. Dodane przez do olivi i iiii, w dniu - 14-11-2010 15:58
Olivia- ze niby kto pilnuje paorzadku w lesie haha .. no tak lesniczy jest od tego zeby w nocy stac na osiedlu i czekac za dzikami a jesli sie zjawia to grzecznie je przeprosic i poprosic aby udaly sie w głab lasu ..  
 
iiiii-człowieku chyba nigdy nie byles na bagnach .. tam mozna najwiecej dzikow spotkac .. no tak ale jesli las widzi sie tylko przez szybe samochodu to ..
43. Dodane przez LESZCZYNSKA POLICJA, w dniu - 14-11-2010 16:05
Leszczynska policja spisala mnie ostatnio 3 razy z rzedu. Powod? Stoje sobie przed szkola czekajac na transport samochodowy do domu. A jak chcialem powiedziec ze nie maja prawa do bezpodstawnego legitymowania bez okazania legitymacji sluzbowej i stwierdzenie podstawnego powodu to chcieli mi wystawic mandat!! I ludzie sie dziwia ze mlodziez nie znosi policji.
44. Dodane przez REX, w dniu - 14-11-2010 16:30
W TEJ CZĘSCI MIASTA MIESZKAJĄ SAME DZIKI!!!DZIK JEST DZIKI DZIK JEST ZLY DZIK MA WIELKIE KŁY :grin :grin :grin :grin :grin :grin :grin R
45. Dodane przez do 26, w dniu - 14-11-2010 18:43
Mondralo to powiedz jak to zrobić
46. Dodane przez małgorzata, w dniu - 14-11-2010 20:28
a ja nie jestem ani zazdrosną mieszkanką bloków ani zagorzałą hipiską i ekologiem - mieszkam sobie na wsi, z każdej strony las ale nie właże dzikom (a zwłaszcza lochom z młodymi) w talerz, ani jeleniom na rykowiska - to jest niebezpieczne i tyle.  
Sama chciałabym mieszkać tak jak Ci państwo, którzy teraz mają takie problemy, tyle tylko że wiem, co to znaczy bliski kontakt z dziko żyjącymi zwierzętami, tak mi się przynajmniej wydaje. 
i jak chodze na spacery do lasu z psem, to trzymam go przy sobie, bo napotkany lis, dzik czy sarna są "u siebie" i należy to uszanować. dziękuję.
47. Dodane przez Olivia, w dniu - 14-11-2010 20:57
DO KOM 42 O co ci chodzi,wiem kto pilnuje porzadku w lesie.wiadomo ze lesniczy a nie kominiarz hehe.jak niemaja rady to niech ogrodza ten odcinek lasu plotem i bedzie mniejsze niebezpieczenstwo dla wszystkich.nie nalezy sobie z tego zartowac bo moze sie to zle skonczyc przez takego dzika.
reklama
48. Dodane przez phhhil, w dniu - 14-11-2010 22:21
Obojetnie czy ktos mieszka na francuskiej czy przechodzi tylko tam na spacer do lasu, jako mieszkaniec miasta powinien czuc sie bezpieczny, szczególnie z małym dzieckiem i tyle. Czy na prawde musi dojsc do tragedii żeby ludzie to zrozumieli?!?!? Wtedy tutaj pojawia sie swieczki i same najmądrzejsze komentarze po fakcie...
49. Dodane przez pp, w dniu - 15-11-2010 12:30
do kom. 33 masz słuszna rację w dzisiejszych czasach to strach iść na spacer przed nie którymi ludzmi a nie tu mowa o dzikach jezeli krzywdy nie zrobisz nie zaatakuje a na człowieka krzywo spojrzysz i juz masz po głowie albo nie wiadomo co
50. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 15-11-2010 17:24
hmm... drodzy panstwo gdyby te dziki byly w lesie nie byloby problemu...jednak one udomowily sie w krzakach, w duzych zaroslach, ktore przypominaja maly lasek. Znajduje on sie na srodku osiedla. Przebywa tam locha i klilka malych dzikow... Dlatego jest to niebezpiecznie i chodzi tylko o o to by wrocily do lasu...
51. Dodane przez Traper, w dniu - 15-11-2010 17:36
:) Tereny te znam od 1970. Dobrze znam. W tych latach, na obecnej Francuskiej były rozlewiska, a kaczki tam gniazdowały i wyprowadzały lęgi. Na terenie dawnej roszarni zwierzyna dzika była zawsze. Dzik był tam normalnością, a rogacze miały najładniejsze poroże w całym obwodzie łowieckim. To był naprawdę teren który był "własnością" dzikiej zwierzyny ,ale my myśliwi ze względu na bliskość miasta nigdy na tym terenie nie polowaliśmy. W sposób naturalny miasto się rozrastało. Tereny te zostały wyłączone z łowiska i zaczęły być zabudowywane. Ale problem zwierzyny (sarna się wyniosła) szczególnie dzików pozostał. Bo jest to zwierz o dużym potencjale rozrodczym, a las nie jest w stanie wyżywić zwierzostanu który w nim żyje. Ostatnia bardzo sroga zima również przyczyniła się do penetracji przez zwierzęta osiedli i domostw przylegających bądź będących w lesie. Przyzwyczajanie jest drugim charakterem istoty żywej. CZEGO SIĘ JAŚ ZA MŁODU NAUCZYŁ TO JAN NA STAROŚĆ PAMIĘTA i tam , gdzie pożywienie było w zimie, dlaczego go nie szukać i w pozostałych porach roku. No ale problem jest . Co więc należy lub należało by zrobić?. Po pierwsze - ogrodzić las od torów kolejowych Leszno Kąkolewo aż do drogi Leszno Rydzyna ( no ale jak pogodzić to z wypoczynkiem mieszkańców Leszna, którzy do tego maja pełne prawo, a Lasy Państwowe mają o b o w i ą z e k udostępnić im las w taki sposób aby ten wypoczynek był korzystny zarówno dla nich jak i dla lasu) Po drugie, przestać w sposób świadomy lub nieświadomy dokarmiać zwierzynę, a po trzecie (jeżeli te dwa pierwsze zabiegi nie pomogą) - polubić dziką zwierzynę. Rację mają Ci którzy piszą, że ona sama pierwsza nie zaatakuje, chyba, że jest chora Ja jako stary myśliwy rozumiem Rodziców troskę o dzieci oraz doskonale wiem, że nie każdy musi znać zwyczaje dzikiej zwierzyny i zdecydowana większość ludzi się jej boi. Szczególnie dzik ( w naszych stronach ) i wilk mają taką złą sławę, że na samo słowo dzik lub wilk co niektórym nogi robią się miękkie. Ale spokojnie. Jeżeli ich zrozumiemy to współżycie z nimi może się stać nawet przyjemnością. A jaka frajda jak przejdzie szwagier , Teściowa lub nieznośny zięć lub synowa i pokaże się im taki fajny widoczek. Czy będą chcieć w dalszym ciągu nas odwiedzać ? Wątpię. Same korzyści Czyż nie mam racji. Serdecznie wszystkich pozdrawiam , mając nadzieję, że o tym problemie jeszcze nie raz będziemy pisać na poważnie i trochę na wesoło.  
 
:)
reklama
52. Dodane przez hahaha, w dniu - 15-11-2010 21:46
kom. 9 miażdży!!!!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj