Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Wschowa arrow Zarabiają dobrze czy za dobrze?

Zarabiają dobrze czy za dobrze?

Zarabiają dobrze czy za dobrze?

15.02.2013. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0214_sesja.jpgNauczyciele podlegający pod nasz powiat zarabiają więcej niż wymaga tego ustawa - pochwalił się na ostatniej sesji rady powiatu starosta wschowski Marek Boryczka. - To działanie ekonomicznie bezmyślne - podsumował radny Leon Żukowski, który zaznaczył, że władze powiatu powinny raczej zacząć spłacać kredyt.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dyskusja dotyczyła wynagrodzeń nauczycieli za 2012 rok. Starosta podkreślił, że dzięki racjonalnej strukturze zatrudnienia, powiat nie musiał dopłacać nauczycielom tzw. "czternastek".
Radny Leon Żukowski przedstawił wyliczenia, z których wynika, że w 2011 roku nauczycielom wypłacono 794,5 tys. zł więcej niż to co należało się im zgodnie z prawem. W roku 2012 była to już kwota blisko 1 mln zł (995,5 tys. zł). Za dobra pracę każdy powinien zarabiać jak najwięcej - przekonywał radny, ale wskazał, że żadna inna
grupa zawodowa w ciągu ostatnich pięciu lat nie miała tak dużego przyrostu wynagrodzenia. Z danych wynika, że dla nauczyciela stażysty jest to 80 proc., dla kontraktowego 60 proc., dla mianowanego i dyplomowanego 40 proc.
- I bardzo dobrze. Niechby tak było. Tyle, że w warunkach tego powiatu, równocześnie pewnie nie było ani jednego roku, kiedy nie korzystano z kredytu, a na dzisiaj jest sytuacja taka, że aby spłacić tegoroczne raty kredytu w wysokości 2,5 mln zł, bierze się pożyczki 2,5 mln, czyli de facto nic się nie spłaca, roluje się zadłużenie
- mówił Żukowski - W takich warunkach, w których państwo ma obowiązek pokrywać koszty związane z oświatą, a ich nie pokrywa i gminy czy powiaty muszą dokładać, często do wydatków bieżących, już nie mówię o inwestycjach, jest to działanie ekonomicznie bezmyślne. Trzeba było dokonać takich zmian, żeby nie trzeba było zwiększać dopłaty, a zacząć spłacać kredyt. Większość mają nauczyciele w zarządzie, pan jest nauczycielem, panie starosto, to jest pańskie środowisko i panu z różnych powodów byłoby niewygodnie egzekwować te dosyć twarde zasady ekonomiczne. Ale nie z samych nauczycieli składa się społeczeństwo wschowskie i w związku z trudną sytuacją ekonomiczną powiatu należało postąpić inaczej.
Poziom wynagrodzenia nauczycieli zależy w dużej mierze od struktury zatrudnienia. Nasi nauczyciele zarabiają więcej, bo dyrektorzy prowadzą bardzo racjonalny nabór na stanowiska nauczycieli - przekonywał Marek Boryczka: - Gdyby pracowali tylko na etatach, nie mieli nadgodzin, to pewnie byśmy nie wypełnili tego ustawowego obowiązku. My tego problemu nie mamy. Według pana pewnie powinniśmy zamykać oddziały, szkoły, wtedy byłyby te wydatki zdecydowanie mniejsze. Zgadza się. gdybyśmy tak robili, to tak by było, ale dopóki szkoły są i funkcjonują, to za każdą przepracowaną godzinę nauczycielowi mamy obowiązek zapłacić.
Starosta dodał, że związki zawodowe nauczycieli wnioskowały o podniesienie wynagrodzeń, ale zarząd powiatu postanowił, że w tym roku nie będzie żadnych podwyżek dla nauczycieli.
(mon)
 
Komentarze (144)
1. Dodane przez nauczycielka z wykształcenia, w dniu - 15-02-2013 07:37
no i zaczne się nagonka!!! Gratuluję nauczycielom i życzę aby Wasza praca została doceniona
2. Dodane przez Jan, w dniu - 15-02-2013 07:53
Sądze że P Starosta nie ma zielonego pojęcia o ekonomi. Zle to wróży całemu powiatowi. Trocze czasu i wyjdzie szdydło z worka EKONOMI NIE MOŻNA OSZUKAC
3. Dodane przez ups, w dniu - 15-02-2013 08:25
Ekonomiczną bezmyślnością są powiaty z ich urzędnikami i radnymi nic nie wytwarzającymi a zajmujacymi się tzw."wtórną dystrybucją dóbr". Nieprawdaz panie żukowski?
4. Dodane przez bezrobotna, w dniu - 15-02-2013 08:58
Cyt. ,, Gdyby pracowali tylko na etatach, nie mieli nadgodzin, to pewnie byśmy nie wypełnili tego ustawowego obowiązku". I tak jest we wszystkich szkołach!!! Mają nadgodziny a młodzi po studiach są bez pracy. młodym mówi się, że nie ma etatów. I tu mamy dowód, że tak nie jest, że dyrektorzy kłamią!!!Czy ktoś się wreszcie za to weźmie!!!! Kliki w szkołach się porobiły!!! Tak jest prawie w całej Polsce!!!Chcą więcej zarabiać, niech pracują dodatkowo po godzinach pracy!!
5. Dodane przez Ela, w dniu - 15-02-2013 09:08
To niesamowita sprawa, Polski nauczyciel w statystyka UE jest najgorszym nauczycielem unijnym a my im tyle płacimy ? za co ?  
Skandal , w budżetówce są trzymastki i czternastki, za co ? Ludzie wytwarzający budżet , płacący wielkie podatki nie mają premii , to oburzające.  
Brawo p. Żukowski że jako jedyny potrafi Pan trzeżwo ocenić sytuację.  
To grupa zawodowa która jeszcze myśli komunistycznym prądem sukcesu. Jak najmniej pracować a jak najwięcej wyciągnąć. Do roboty !!
6. Dodane przez BelFear, w dniu - 15-02-2013 09:39
Żukowski L. mówi "żadna inna grupa zawodowa w ciągu ostatnich pięciu lat nie miała tak dużego przyrostu" No to zajrzyj pan na konta różnej maści bezproduktywnych, pasożytujących na zdrowym organizmie społeczeństwa, różnej maści polityków, urzędników, bez radnych etc... Wydaje mi się, Pan żeś się całkowicie od rzeczywistości odkleił! I pokażcie no misiaczki, dzienniczki szkolne... Może wyjaśnią się powody chorobliwej awersji do nauczycieli?
7. Dodane przez observator, w dniu - 15-02-2013 09:41
wiekszosc nauczycieli (najgorsze ze rowniez ci mlodzi)pracuje nadal wg hasla z minionej epoki: czy sie siedzi czy sie lezy, sie nalezy. z ta jednak roznica, zeby siedziec jak najmniej, a wyrwac jak najwiecej. 
pora, zeby nauczyciel dal z siebie tyle, iledaja inni, bo dzieciakom nie ma kto zajec dodatkowych prowadzic. pora cos zmienic.
8. Dodane przez RÓŻA, w dniu - 15-02-2013 09:49
NIC DZIWNEGO ŻE BĘDĄ CHCIELI LIKWIDOWAĆ SZKOŁY WIEJSKIE,BO BĘDZIE ZA DUŻY KOSZT ICH UTRZYMANIA.
9. Dodane przez 1234, w dniu - 15-02-2013 09:53
Tak na marginesie to władza we Wschowie składa się z nauczycieli,Starosta oraz Burmistrz.Dlatego dbają o swojch,grupe zawodową.Ekonomją to ONI nic nie mają spólnego,widać potym jak pieniądze są wydawane!.
10. Dodane przez on, w dniu - 15-02-2013 09:59
do Ela. Szkoda że Pan Żukowski nie potrafił trzeźwo ocenić swojej kadencji jako burmistrz i co zostawił we Wschowie. Ach zapomniał bym zostawił nam biedny powiat i zaścianek województwa lubuskiego w którym jesteśmy w szarej D.... Ale wracając do tematu Pani Elu trzeba było się wyuczyć na nauczyciela, później się dostać na jakikolwiek wolny etat w szkole najczęściej po znajomości, i wykazać się swoją fachowością np. w gimn nr 2 we Wschowie. A ja się pytam po co we Wschowie 3 burmistrzów którzy kosztują rocznie samorząd i podatników blisko 400 tys. rocznie!!!!! dodam, że nie jestem nauczycielem
reklama
11. Dodane przez aga, w dniu - 15-02-2013 10:19
Droga Pani Elu pisząc to chyba się Pani nawaliła herbatki zprądem,zyczia zdrowia.
12. Dodane przez pewna aluzja, w dniu - 15-02-2013 10:34
do średniej doliczyli chyba kasę którą podprowadzono ze szkół- sprawa księgowej...
13. Dodane przez nonsens, w dniu - 15-02-2013 10:35
W sejmie bzdury klepie Palikot a we Wschowie Zukowski
14. Dodane przez x, w dniu - 15-02-2013 10:41
Sami Włodarze robią bałagan. Jakie czternastki . Czy nie można było to nazwać wyrównanie płac. Ale lepiej brzmi czternastka, trzynastka. A tak nawiasem mówiąc dobrze pisze kom.10 płaca nauczyciela z nadgodzinami daleka jest od płacy burmistrza, wójta, skarbnika czy nawet kierowników wydziałów.Dlaczego się tak trzymają stołków. Skarbnik i Kierownicy w Gminie dożywotni.
15. Dodane przez jaca, w dniu - 15-02-2013 10:41
Nie wiem, co pani Ela bierze, ale ja też to chcę.
16. Dodane przez do Ela, w dniu - 15-02-2013 10:58
Ela oddaj pieniędze za edukacje, zapewne skończyłaś ją na poziomie podstatowym - więc to nie będzie duży koszt dla Ciebie ;-)
17. Dodane przez do kom. 11, w dniu - 15-02-2013 11:04
P. AGO , ja skończyłam studia inżynierskie , jestem architektem wnętrz, miałam praktyke roczną w USA i dwuletnią w Niemczech. Jestem po zawodowej pracy (nie praktyce ) dwuletniej w Norwegi. Poznałam już wiele pracodawców i firm o wysokim stopniu wymagań zawodowych . Myślę że Pani jako nauczycielka musi się jeszcze wiele nauczyć aby dojść do mojego poziomu chociażby językowego (angielski, niemiecki, nienajgorzej hiszpański). A taki kometarzem może Pani wystawiać gówniarzom . 
Pozdrawiam
18. Dodane przez jeż do kom. 10, w dniu - 15-02-2013 11:14
Przyznałbym Tobie rację gdzie piszesz po co nam trzech burmistrzów , ale p. Mietku należy zdecydowanie poszerzyć Pana kręgi zainteresownia negatywem. 
Właśnie o nauczycielu którzy w ocenie UE (ostatnie dane ze statystyk na 2012r) że nasz nauczyciel to leń. Pracuje najmniej w Uni o wynikach dydaktycznych.............żebym nie przeklnął , pod kreską. I niech się pan nie boi tej oceny, którą stworzyli mądrzejsi od nas, taka jest rzeczywistość. Dlatego mówimy NIE 13-ce, NIE 14-sce, bo się nie należy !!  
Bardzo dobrze że jasno i wyrażnie mówią o tym nasi radni.
19. Dodane przez Do kom. 10, w dniu - 15-02-2013 11:23
A dlaczego wytykasz burmistrzą, co władza ci się nie podoba ?  
Oceniasz że burmistrz Grabka za dużo zarabia, nie dobrze. A co ci też szkół zabrakło aby zostać administratorem Wschowy ?
20. Dodane przez hgf, w dniu - 15-02-2013 11:43
zyczmy duzo zdrowia i cierpliwosci dla pan nauczycielek ze szkoly podst nr 2 we wschowie ktore ucza dzieci w klasach pierwszych 30-osobowych podziwiamy i ZYCZMY PANIOM PODWYZKI BO TYLKO WAM SIE NALEZY-RODZICE
21. Dodane przez on, w dniu - 15-02-2013 12:11
Po to mówię o burmistrzach ponieważ dyskusją jest wątek oszczędzania w kasie gminy. Zacznijmy przykładem od najwyższych. Wschowy nie stać na utrzymanie 2 gimnazjów, a 3 burmistrzów to nie problem
22. Dodane przez asd, w dniu - 15-02-2013 12:15
trzeba opłacić swój elektorat
23. Dodane przez xxx, w dniu - 15-02-2013 12:27
a dlaczego p. żukowski nie wspomniał o 13-tkach, które pobrali już urzędnicy Gmin, miast itd. Im to się należy. Bo naprawdę ciężko pracują? Znam zakład bud żetowy, który 13-tke pobrał już 2 stycznia. I to jest w porządku , bo nie nauczyciel. Niedobrze się robi czytając niektóre komentarze.
24. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 15-02-2013 12:28
Co ja się dawiaduję , nauczycielom wypłacają trzynastki i czternastki...Skandal
25. Dodane przez Jadzia, w dniu - 15-02-2013 12:36
Burmistrzu Żukowski nareszcie nazwałeś sprawy po imieniu.
26. Dodane przez do kom. 21, w dniu - 15-02-2013 13:40
Jestem też za oszczędzaniem ale jeśli uprzywilejowana grupa budżetowa zarabia średnią krajową (ok. 2,5-3,5tys.) w mieście gdzie średnia to 1,5-2,2tys. to jest to bulwersujące . Wielu murarzy , piekarzy, inżynierów pracuje za podstawę 10h dzienie ! 
A nauczyciel przy 30h tyg. 2x tyle ? Jak tak można, a pielegniarka kwalifikowana po studiach 1,8tys.  
I burmistrzowie i nauczyciele mają we Wschowie za dobrze, za wysokie wynagrodzenie w stosunku do włożonej pracy.
27. Dodane przez Halina, w dniu - 15-02-2013 13:42
W Osowej Sieni jest tez problem ze śmierdzącymi odpadami i nikt 13 i 14 nie dostaje.
28. Dodane przez l, w dniu - 15-02-2013 13:47
takie absurdy będą dopóki chore prawo dotyczące tzw. pensum nie zostanie zmienione, z jakiej paczki ta grupa społeczna ma płacone nadgodziny skoro inni takiego komfortu nie mają, ano gwarantuje to chore prawo i tzw. Karta Nauczyciela
29. Dodane przez pewniak, w dniu - 15-02-2013 14:02
13 dla nauczycieli nie została jeszcze wypłacona !!!!! 
ale Olbrachcice sprzedali i cisza
30. Dodane przez otake, w dniu - 15-02-2013 14:14
NAPISZĘ WPROST TRZEBA BYĆ NIEDOROZWOJEM ŻEBY PRACOWAĆ ZA 1 100ZŁ NETTO NAJNIŻSZA KRAJOWĄ PRACOWAŁEM JAKO SPRZEDAWCA ZA MINIMUM PO 2 LATACH PRACY WPADŁEM W DŁUGI 2 LATA NIE PŁACIŁEM CZYNSZU DLACZEGO?/ANO DLATEGO ŻE OPŁAT MAM 900ZŁ ZA MIESZKANIE PLUS MEDIA NA ŻYCIE BRAKOWAŁO WIĘC ZACIĄGAŁEM KREDYTY ZA JEDZENIE AUTO ODSTAWIŁEM NIE BYŁO MNIE STAC NA DOJAZDY DO PRACY NA UBRANIA BRAKOWAŁO PIENIĘDZY ZACZĄŁEM BRAĆ KREDYTY KOMORNIK ZACZĄŁ WALIĆ DO DRZWI ZACZĄŁEM DORABIAĆ W NOCY W MAKRO PRZY WYKŁADANIU TOWARU TROCHE WYSZEDŁEM Z DŁUGÓW "TROCHĘ "PRACUJĄC ŁĄCZNIE PO 240H ZA 1700ZŁ W SUMIE URATOWAŁA MNIE RODZINA KTÓRA WKOŃCU SIE ZLITOWAŁA PO 3 ;LATACH WIĘC POWIEDZMY SOBIE SZCZERZE 1100ZŁ TO NIE PIENIĄDZE NA ŻYCIE TO PIENIĄZKI DLA STUDENTA NA WYDATKI A NIE NA UTRZYMANIE MIESZKANIA AUTA ITD...POLSKA TO PORAŻKA
31. Dodane przez do 28, w dniu - 15-02-2013 14:25
Karta Nauczyciela........premierze TUSK , apelujemy o jak najszybsze zniesienie jej!! 
Skończmy z absurdami !! 
Górnikowi węgiel, rolnikowi ziemniaki, a nauczycielowi nadgodziny i trzynastki, a i praca tylko do 25 lat w zawodzie. Kolejna bzdura. Jak nie pasuje to w kamasze.
32. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 15-02-2013 14:40
Właśnie mija 14:00 i wybieram się do domu na herbatkę. Zarabiam 3 500 netto, mam 2 miesiące wakacji na leżenie na plaży. Pozdrawiam Was :-)
33. Dodane przez do 32. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 15-02-2013 14:57
jakie 2 miesiące? a ferie i 18 h pracy? raczej 5 miesięcy wakacji :)
34. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 15-02-2013 15:10
Masz odpowiedż w kom. 32 , 28 i 11 
Powodzenia, oni z Ciebie pękają ze śmiechu
reklama
35. Dodane przez do nauczyciela 32, w dniu - 15-02-2013 15:13
Obrzydliwe , i to ma być sprawiedliwość społeczna, kpią z nas , ludzi pracy, a burmistrz (też nauczyciel) pomniki im buduje ?
36. Dodane przez ?, w dniu - 15-02-2013 15:43
Do 32. Nauczyciel  
Pseudo - nauczycielu o specyfice tej pracy nie masz zielonego pojęcia, a gdzie dopiero o netto zarobkach. Szkoda, że nie dodałeś o 2 godz tygodniowo godzinach lekcyjnych za które nauczycielom nikt nie płaci, o godzinach pracy włożonej w przygotowanie do zajęć lekcyjnych w domu... i obyś dzieci cudze uczył! Dzisiaj każdy zna się na pracy nauczyciela mimo, że sam ledwo podstawówkę skończył!
37. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 15-02-2013 16:48
Szanowna Pani inżynier, jak na wyższe studia dziwię się, że robi Pani takie błędy zarówno ortograficzne jak i stylistyczne. Pani również musiałaby się wielu lat pouczyć, by dorównać nie jednemu nauczycielowi. Trzeba było zostać w tej Norwegii jak taka Pani jest dobra i doświadczona, ale na to wygląda, że Pani podziękowali i znalazła się Pani z powrotem w kraju. Zarówno Pani jaki i wielu tu krytykujących mieli równe szanse, by uczyć się i ruszyć do pracy jako nauczyciel. Proszę wypinać się wśród swojej inżynierskiej elity i chwalić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Znajomość języków dziś to nie problem. Wielu dziś zna ich kilka.
38. Dodane przez do kom. 32, w dniu - 15-02-2013 17:10
To jest postawa polskiego nauczyciela ze Wschowy. 
Kpina. I moje dzieci chodzą do szkoły gdzie tacy nauczyciele pracują ? 
Wcale się nie dziwię tym kometarzom , sam bedę głosował na odebranie im karty nauczyciela.
39. Dodane przez zrozumienie, w dniu - 15-02-2013 18:22
Nikt nikomu nie bronił być nauczycielem, lekarzem, prezesem czy choćby burmistrzem, każda grupa zawodowa ma jakieś przywileje, jak ci życie nie pasuje to je zmień-ale po co się starać uczyć poświęcać łatwiej krytykować ! ! !
40. Dodane przez Ola, w dniu - 15-02-2013 18:55
A gdzie mój kom? Był niewygodny?
41. Dodane przez piwosz, w dniu - 15-02-2013 21:43
Tak, tak...ta grupa zawodowa tylko myśli, a ,,ty" funkcjonujesz jak za komuny! Przymiotniki ,,polski" piszemy z małej litery głupolu!
42. Dodane przez piwosz, w dniu - 15-02-2013 21:45
Mój kom. do Pani Eli z kom.5
43. Dodane przez do .., w dniu - 15-02-2013 22:19
Urzędnicy nie dostali trzynastek
44. Dodane przez do 10, w dniu - 15-02-2013 22:22
Jeśli chodzi o zaścianek-to cciekawe,co powiesz o obecnejsytuacji,ale ty pewnie jesteś grupy tej wiecznie zachwyconej naszą władzą (zarówno powiatową jak i gminną).Zdejm te różowe okulary-im szybciej tym lepiej!!
45. Dodane przez ziuta, w dniu - 15-02-2013 22:40
Rozumiałabym konieczność sowitego wynagradzania w sytuacji, kiedy do zawodu nauczycielskiego aspirowałyby osoby naprawdę dobrze wykształcone ogólnie i jeszcze bardziej w konkretnym temacie. Ale (i to nie jest odosobniony przypadek)pchają się, i co gorsza pracują osoby, które miały problem ze zdaniem matury z języka polskiego w pierwszym podejściu.  
Być może świetny matematyk nie musi być świetnym znawcą języka polskiego, ale jeżeli ma z nim problem, to w jakim języku będzie przekazywał uczniom wiedzę matematyczną? Po polskawemu?
46. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 15-02-2013 23:12
Pracuje mi się dobrze, mam tylko 2,5 miesiąca wakacji i co łyso wam. Powiem wam jedno trzeba było się uczyć. Nawet teraz mieszkacie w wolnym demokratycznym kraju i w każdej chwili możecie iść na studia - ja was krytyków nauczycieli pytam, kto wam broni iść do pracy w zawodzie nauczyciela. To taki łatwy zawód dużo szmalu, wakacji wiec serdecznie wszystkich zapraszam.  
W poniedziałek idę do pracy- to ciężki dzień będę pracował aż 4 godziny - trudno jakoś to wytrwam. oj... oj.... słysze jak wam gul chodzi.ha...ha....ha...... A wakacje taaaaakie krótkie chyba nie odpocznę.......
47. Dodane przez do kom, 45, w dniu - 15-02-2013 23:18
P. Ziuto, są i dobrzy nauczyciele np. 41, od razu pani inżynier wyłapał błąd. Może poza tym jest i głupszy od niej, nie tak doswiadczony, bo przecież nie miał praktyki w Ameryce czy Norwegii, może też nie zna trzech języków obcych , ale jest NASZ.  
Nasz , to znaczy kom. 32
48. Dodane przez do kom. 38, w dniu - 15-02-2013 23:31
Widzę że został Pan/i zaskoczony, nie jest to odosobniony przypadek "elity" wschowskiej. 
Kolesiostwo , brak profesjonalizmu (ostatni przykład z LO) . Jednym słowem coraz bliżej dna, a wymagania coraz większe.
49. Dodane przez do ko.47, w dniu - 16-02-2013 08:22
Nie jestem nauczycielem, ale zanim komuś zacznie się cokolwiek wytykać, to samemu trzeba być nieskazitelnym. Czy to tak trudno zrozumieć? A jak ktoś nie ma argumentów, to najlepiej powołać się na ,,komunę". Ale to najczęściej ci, którzy sobą nic nie reprezentują i sami nie mają nic do powiedzenia. Takie małpki pokroju krzykaczy pewnej grupy walczącej o wolność!
50. Dodane przez piwosz, w dniu - 16-02-2013 08:34
do kom.47 
Jakbyś był bardziej inteligentny, to wiedziałbyś, że lekcje kończą się o 13:30 a nie o 14:00...No cóż, ci ,,dobrze wykształceni" krytykanci widocznie nie wiedzą co to sarkazm! Nawet praktyka za granicą, znajomość kilku języków całej wiedzy do łba nie włoży, nawet tej podstawowej :) Jak widać, też należysz do tych głupszych!
51. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 16-02-2013 08:58
Kolejny "przemęczony" p. Ziuto z kom. 46 , podpierający się demokracją , wolnością wyboru , kpiący i arogancki "wytwór" nowej polski . A tak naprawdę cyt. Pani :  
" Ale (i to nie jest odosobniony przypadek)pchają się, i co gorsza pracują osoby, które miały problem ze zdaniem matury z języka polskiego w pierwszym podejściu."
52. Dodane przez magister, w dniu - 16-02-2013 09:47
Trzeba było się uczyć a nie w szkołę kamieniami rzucać!
53. Dodane przez j23, w dniu - 16-02-2013 10:14
zarobki większe a wiedza od lat ta sama,ciekawe dlaczego dostali więcej niż im się należy czyżby byli jak lekarze wciąż im mało i mało.W KOŃCU WEZCIE SIĘ ZA NAUKĘ DZIECI A NIE NA CO ROCZNYM SPISIE CO MUSZĄ A CZEGO NIE MA W PLANIE LEKCYJNYM!!!
54. Dodane przez Maciek, w dniu - 16-02-2013 10:22
Średnia płaca = wakacje ferie. 
No Polaczki ze Starostwa Wschowa dlaczego nie wybraliście tej drogi kariery ? Dlaczego wszyscy studiowaliscie marketing i zarządzanie ? 
Bo nie wyobrażaliście soboie że możecie zarabiiać "tak mało jak nauczyciel" i być uwiezionym w zawodzie ! 
Teraz jak zwykle władza wykorzystuje że nauczyciel zarabia wiecej niż przedstawiciel handlowy biedronki skłoca a ty mały Polaczku sie cieszysz i swoje "błedne wykształcenie" sobie chcesz jakoś powetować.  
Wczoraj lekarze i pielegniarki, jutro komornicy, prawnicy, górnicy, hutnicy i inni wszystkim zabiorą i będzie jedna "bieda".  
Polacy to jednak głupi naród no fachowcy w marketingu i zarządzaniu ... i radni 
Nie będzie cii od tego lepiej ty mały komuchu !
55. Dodane przez Jaś do kol. 49 i 50, w dniu - 16-02-2013 11:52
Drogi nauczycielu, trochę za wysoko oceniasz swoją inteligencję bo kto jak nie nauczyciel ma wiedzieć że lekcje kończą się o 13,30 ? 
A wysublimowany twój dowcip może pasuje do twojego środowiska , w technicznym należy być konkretnym, to nie opowiadanie "bajek"
56. Dodane przez do kom. 32 i 46, w dniu - 16-02-2013 12:00
Jeśli środowisko nauczycielskie tak wygląda we Wschowie i ma taki stosunek do pracy i reprezentuje taką postawę to tylko ręce opadają ! 
Konieczne są zmiany i na szczeblu powiatu i w kraju. Takie opinie, komentarze ze Wschowy powinien przeczytać minister oświaty .  
A co Pan/i kurator z Gorzowa na to ?
57. Dodane przez rodzic, w dniu - 16-02-2013 12:19
Ludzie -krytycy nauczycieli - ale wy jesteście głupi. Najchętniej z zazdrości zabrali byście wszystko wakacje, dodatki byle tylko innym było tak żle jak wam. Ale zapominacie że sami codziennie zaprowadzacie własne dzieci do szkoły i wymagacie cudownych wyników i uśmiechniętych miłych nauczycieli - bo chcecie dla swoich dzieci wszystkiego co najlepsze. Jak to ma się stać, gdy nienawidzicie nauczycieli (z zazdrości) kiedy notorycznie szkalujecie beszczelnie nauczycieli. Krytykując nauczycieli wbijacie nóż w plecy własnym dzieciom i to z jakiego powodu .......z zazdrości że ktoś może mieć lepiej od was. Pedagodzy powinni zarabiać jak najwięcej, powinni być zadowoleni z własnej pracy i płacy - wtedy będę miał pewność że moje dziecko nie trafi na przybitego, złego nauczyciela, który swoje frustracje odbije sobie na moim dziecku.
58. Dodane przez Stefi do kom. 50, w dniu - 16-02-2013 12:53
Kolejny nauczyciel i zawyżanym QI. Skąd oni się biorą ?
59. Dodane przez KONTROWERSJA, w dniu - 16-02-2013 13:22
cyt: ,,nauczycielom wypłacono 794,5 tys. zł więcej niż to co należało się im zgodnie z prawem". Czy to znaczy, że nauczyciele ukradli te pieniądze - tak wynika z tego pseudotekstu.ZUKOWSKI CHYBA UWAŻA ŻE PIENIĄDZE DALI ZA DARMO NAUCZYCIELOM NIE ZGODNIE Z PRAWEM - JAK MOŻNA TAK OKŁAMYWAĆ LUDZI PISZĄC TAKIE BZDURY!!!
60. Dodane przez do kom. 57, w dniu - 16-02-2013 13:23
A dlaczego mówisz w imienu wszystkich , ja nie mam dzieci , jestem lisbijką ?  
Nauczyciel to taki sam zawód jak inny, to dlaczego ma mieć dodatkowe profity ? po co im ta karta nauczyciela, to taki "immunitet" do emerytury.
61. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 16-02-2013 13:33
Proszę jeszcze raz przeczytac kom. 7
62. Dodane przez MZW, w dniu - 16-02-2013 13:37
Burmistrzu Żukowski, powracaj jak najszybciej, ratuj to miasto od biedy i przerostu oświaty,  
młodziez ziemi wschowskiej
63. Dodane przez Mateo, w dniu - 16-02-2013 16:47
kom 60 dobrz pisze.Zwiekszyc płace minimalne w Polsce...Pokazał to Obama a Tusk nic niepotrafi tylko złodzieje w tym Państwie tu powinna własnie spaść ta asteroida
64. Dodane przez Nauczycielka, w dniu - 16-02-2013 17:14
Do wszystkich krytykantów nauczycieli krótko, a treściwie: TRZEBA SIĘ BYŁO UCZYĆ I ZOSTAĆ NAUCZYCIELEM. Nie uczę w powiecie wschowskim, ale jest mi w Lesznie równie dobrze. Dziękuję za uwagę.
65. Dodane przez do kom 60, w dniu - 16-02-2013 19:09
Nauczyciele mają dodatkowe profity bo sami sobie wybrali taki zawód decydując się na studia pedagogiczne. Policjanci wybrali swój zawód bo po 15 latach mogli iść na emeryturę itd. A ty słonko dlaczego nie wybrałaś sobie lekkiego, łatwego zawodu - ktoś ci tego zabronił, zakazał. Nie chciało ci się uczyć to dlatego teraz pracujesz w biedronce, albo pracujesz w banku i nie możesz przeżyć że ktoś może mieć lżej od ciebie. Wszystko co teraz masz to jest wszystko na co zasłużyłaś nie zazdrość innym tylko pomyśl jak możesz pomóc sobie sama. Proponuje dokształcanie, szkoły, kursy. Tylko pamiętaj że za studia sama zapłacisz i nigdy nie będziesz miała pewności że znajdziesz pracę w zawodzie wyuczonym. Inni kiedyś zaryzykowali i pracują w szkole, mają wakacje wolne, a tobie się nie chciało i za to nie masz wakacji, nie masz karty nauczyciela, nie masz pewnej pracy i widząc twój wpis nie masz godności i szacunku do osób, które coś w życiu osiągneły. BRAWO NAUCZYCIELE - MACIE TO CO SOBIE WYPRACOWALIŚCIE - BRAWO!!!!!
reklama
66. Dodane przez obywatel, w dniu - 16-02-2013 19:29
WSPÓŁCZUJE NAUCZYCIELOM, MUSZĄ PRACOWAĆ Z NIE WYCHOWANYMI DZIEĆMI I SŁUCHAĆ OBELG ICH RODZICÓW. To wcale nie jest łatwa praca, ale sami ją sobie wybrali. JA SZANUJE ICH CIEŻKĄ PRACĘ.
67. Dodane przez do 65, w dniu - 16-02-2013 19:32
Nie każdy wybierając drogę życiową brał pod uwagę pracę w szkole.Skoro jednak -niektórzy wybrali zawód nayczyciela,chwalą się, że jest im tak dobrze,to niech się przykładają do swojej pracy!!!Ja w swoim zawodzie to robię- a wy tylko psioczycie,że wam źle!A jak wam się nie podoba-to może idźcie popracować np.do Biedronki,a nie szydzicie sobie z innych!I to ma być ta elita inteligencji!!Wstyd!!!
68. Dodane przez do kom.55, w dniu - 16-02-2013 19:35
Zaskakujesz mnie! Nie sądziłem, że aby wiedzieć kiedy jest koniec lekcji trzeba być nauczycielem! A może użyłbyś od czasu do czasu szarych komórek, że np. odbieram dziecko ze szkoły a czyniąc to muszę znać koniec lekcji:) I znów nie błysnąłeś inteligencją!
69. Dodane przez do kom. 58, w dniu - 16-02-2013 19:50
hahaha ... Co to jest QI ! Kolejny inteligentny znawca (czyt. (...)). Skąd się tacy biorą? Dodam, że nie jestem nauczycielem, nie obnoszę się swoim wykształceniem. Do nauki a potem do krytyki nieuki i (...)!
70. Dodane przez do kom.67, w dniu - 16-02-2013 19:59
Czytając wszystkie komentarze raczej widzę ataki na nauczycieli. Więc nie pisz bzdur, że ktoś narzeka i czegoś się domaga. Nie słyszałam, żeby nauczyciele strajkowali, domagali się czegoś. artykuły na ich temat są zwykłą prowokacją i ,,ty" oraz ,,tobie" podobni mogą wylać swoje frustracje! Ciekawa jestem, jakbyś pracowała w Biedronce i ukazałby się artykuł o leniwych pracownikach, czy też byś przytakiwała? Napiszę jak inni- trzeba było się uczyć...można to jeszcze zrobić, uczelni pełno! Powodzenia
71. Dodane przez jw, w dniu - 16-02-2013 20:14
Zastanawiam się-gdzie się podziali ci prawdziwi pedagodzy z krwi i kości?jest ich teraz jak na lekarstwo-lub giną wśród tych nijakich,miałkich -bez zanagażowania i pasji.Tylko nie mówcie,że brak wam pasji i zaangażowania,bo zbyt mało zarabiacie..
72. Dodane przez gość, w dniu - 16-02-2013 20:20
Popieram powyższe komentarze typu ,,mogłeś też zostać nauczycielem, nikt ci tego nie zabronił i teraz miałbyś mnóstwo wolnego". To prawda. Ciekawe czy ci co rzucają obelgi do nauczycieli i że muszą pracować codziennie od rana do wieczora, w młodości byli tacy mądrzy. Nie wiedzą, że studia są ciężkie, pochłaniają mnóstwo pieniędzy i w luksusie sie też nie żyje. Trzeba było poświęcić te 5 lat na naukę i mieć później dwa miesiące wakacji. We wschowskich szkołach od lat nie ma dobrego nauczyciela od fizyki, co roku prawie się zmieniają, więc możecie udowodnić że jesteście lepsi. Sam studiuję na uczelni technicznej, bo nie mam zamiaru do emerytury pracować w tesco.
73. Dodane przez do 65, w dniu - 16-02-2013 22:22
(...). W jednym zdaniu pisze, że ,,nauczyciele się chwalą że im dobrze". A w następnym zdaniu pani pisze że wszyscy nauczyciele narzekają że im żle. Niech się pani zdecyduje. Pani pisząc zdanie kolejne nie wie co napisała w poprzednim. Żal mi pani!!!
74. Dodane przez jasiu, w dniu - 16-02-2013 21:59
czy nie uważacie,że to wy za mało zarabiacie ,a nie za dużo nauczyciele
75. Dodane przez do kom. 68, w dniu - 16-02-2013 23:22
Zastanów się nad swoją logiką. Najpierw w kom. 50 dziwisz się, że każdy powinien wiedzieć o której kończą się lekcje, a już w kom. 68 zabłysnełeś swoim ojcostwem ? 
Zapewniam ciebie że nikogo to nie interesuje o której lub do której pracuje nauczyciel i o której odbierasz dzieciaka.  
Dla trochę mądrzejszych od ciebie ( i na temat) to problem w wygórowanych, nieodpowiadającym nakładom do uzyskanych racji stosunku ekonomicznym.  
Tłum. pracownik za wysoko opłacany do uzyskanych efektów 
Czy znów zaskoczyłam wielce wykształconego intelektualistę ?
76. Dodane przez do kom. 70, w dniu - 16-02-2013 23:32
A kto domagał się pod presją kartę nauczyciela ?  
Przecież to spory pakiet zawodowych przywilejów, a dlaczego inne zawody tego nie mają ? Chleb czy buty też są potrzebne.
77. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 16-02-2013 23:35
Bo za dużo czasu zabiera im czas wolny .
78. Dodane przez Obywatel Wschowy, w dniu - 16-02-2013 23:39
Odpowiadam na pytanie: zarabiają za dużo, za mało pracują, p. starosto , proszę cofnąć im pensje trzynastą i czternastą. Ale chyba jest to niemożliwe, prawo zabrania ?
79. Dodane przez do kom.70, w dniu - 17-02-2013 00:22
Oj!Ktos tu chyba żyje w innej Polsce.Ja często słyszę jacy to biedni nauczyciele,jak się przepracowują...Jak wynika z przeprowadzonych badań-nauczyciele w Polsce nie przepracowują się,a w porównaniu do wielu zawodów mają relatywnie wysokie zarobki.
80. Dodane przez czytelniczka, w dniu - 17-02-2013 00:28
Moja córka jakiś czas temu skończyła swoją edukację we wschowskich szkołach i jak porównam swoich belfrów, a jej;przykro o tym mówić,ale na jej drodze widziałam może 4-5 prawdziwych nauczycieli z krwi i kości.Reszta-...aby od dzwonka do dzwonka odbębnić i tyle.
81. Dodane przez zbyszek, w dniu - 17-02-2013 10:16
Nauczyciel jak i każdy inny zawód jest w Polsce niesprawiedliwie wynagradzany za swoją pracę. 
Rózne statystyki są kłamstwem (nie) rządu POparańców. 
Bronie nauczycieli ale także wiem że większość z nich głsowało na "jedynie słuszną partię", która wszystkich skłóca swoją "mową miłości" i ma nauczycieli tam gdzie słoneczko Peru zachodzi ....
82. Dodane przez aaark, w dniu - 17-02-2013 13:41
A CO Z WYCHOWAWCAMI W dOMACH DZIECKA, KTÓRZY ZARABIAJA SŁABO, BO ZABRANO IM KARTE NAUCZYCIELA!!!
83. Dodane przez Stach, w dniu - 17-02-2013 13:57
Nauczyciele to przewartościowana grupa z gigantycznym pakietem przywilejów.  
P. Burmistrzu Żukowski, ma Pan rację , ma Pan wpływ na Starostę, proszę działać. Proszę wyegzekwować obniżenie wynagrodzenia tej grupie, a jak nie pasuje to pa,,,pa,,,, tyle młodzieży bez bagażu przerośnietej ambicji czeka na pracę. Wiele osobom z tego sektora należy już podziękować
84. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 17-02-2013 15:06
Uważam że bezrobotni za dużo zarabiają - bo nie powinni dostawać żadnych zasiłków. Tak samo jak pracownicy fizyczni - przez całe życie olewali naukę, bez ambicji i checi samokształcenia i oni nie powinni zarabiać 1100 na rękę tylko z 500 zł - bo jaka praca taka płaca
85. Dodane przez komin, w dniu - 17-02-2013 16:20
Wole dawać przywileje nauczycielom - niż tak jak Żukowski kolesiom prywaciarzom. Wara ŻUKOWSKIEMU OD WSCHOWY!!!!!
86. Dodane przez nobel, w dniu - 17-02-2013 16:39
do kom. 83 
Mam nadzieję że Burmistrz to człowiek inteligentny nieprawdaż? i wie że byle głupek nie zostanie nauczycielem. 
Stachu skad u ciebie taka zawiść aby zabierać innym, poczytaj ile zarabia nauczyciel w innych krajach, ile ma wolnego(czy ma stanowisko pracy w szkole czy musi w domu przy własnym komputerze). Tyle młodzieży która nie chce pracować jako nauczyciel !! A dlaczego nie uciąć Twojej pensji/emerytury .  
Widzę że uważasz się za niedowartościowanego. 
Miałeś złych PRLowskich nauczycieli ??? 
Czas to zmienić !!! 
Sorry NAUCZYCIEL powinien zarabiać więcej od niewykształconych/POlicjantów/niewykwalifikowanych . Warto zainwestować w nasze dzieci !!! 
Żukowski zabierze, Żukowskiego zapamiętamy ! 
Wybory zweryfikują ludzi władzy. 
A propos : Ile zarabiają urzednicy Starostwa we Wschowie - otwieram dyskusję !
87. Dodane przez onserwator, w dniu - 17-02-2013 16:43
Tak czytam te wszystkie komentarze i stwierdzam, że jesteście durniami! Zaglądacie komuś do portfela zamiast zająć się swoim portfelem... Uważasz jeden z drugim, że nauczyciel, urzędnik czy inny zawód ma więcej, to idź do pracodawcy i mu nawtykaj, że masz za mało i też chcesz więcej. Idąc na studia trzeba myśleć, co chce się robić. Was interesuje tylko kto i co ma! Zazdrość was zżera!! Działajcie i krzyczcie, byście mieli więcej! Ponad 20 lat temu potrafiliście japy drzeć z byle podwyżki a dzisiaj walczycie o cudze zarobki, że ktoś ma więcej a nie wy? Wstyd! To, że nauczycielom zabiorą, to wy będziecie mieć więcej? Co za płytkie myślenie!
88. Dodane przez belfer, w dniu - 17-02-2013 17:14
Jak na 1/2 etatu /bo jak nazwać 18 godzin tygodniowo i full wolnego to nawet mniej niż 1/2/ to zarabiają naprawdę nieźle jak na polskie warunki.
89. Dodane przez do 84, w dniu - 17-02-2013 17:14
Tylko że ty będziesz wykaszać rowy za nich ? za 500zł/miesiąc  
A tak to wszystko ok, popieram
90. Dodane przez do kom. 82, w dniu - 17-02-2013 17:17
A dlaczego, czy oni gorsi nauczyciele ? wydaje mi się że są lepsi od piszących tu "średniaków"
91. Dodane przez NAUCZYCIEL, w dniu - 17-02-2013 17:25
Nie macie prawa mnie szkalować, chcieć mi zabrać pieniądze, urlopy, a najlepiej bym tak jak wy był bezrobotny i miał tak samo żle jak wy. Nie znacie mnie, nie wiecie ile lat się uczyłem, ile dziesiątek tysięcy wydałem na studia, przez ile lat musiałem do szkół wyższych śmigać po kraju.JAKIM PRAWEM UWAŻACIE ŻE JESTEN BEZNADZIEJNYM NAUCZYCIELEM, JAKIM PRAWEM CHCECIE ODBIERAĆ MI CZTERNASTKI KTÓRYCH WCALE NIE MA I TAKICH NIE DOSTAJE. JAKA INNA GRUPA ZWODOWA TAK JEST KRYTYKOWANA JAK PEDAGODZY.  
ZARAZ WY CHYBA NIE MYŚLICIE ŻE SIĘ PRZEJMUJE KRYTYKĄ WASZA - A KIM WY JESTEŚCIE, SFRUSTROWANI ZAŚLEPIENI NIENAWIŚCIĄ OBYWATELE. MÓGŁBYM TAK SAMO JAK WY ŻYCZYĆ WAM ABYŚCIE ZDECHLI Z GŁODU ALE W PRZECIWIEŃSTWIE DO WAS JESTEM CZŁOWIEKIEM.
92. Dodane przez greta, w dniu - 17-02-2013 19:25
Panie nauczycielu aż żal że skończył Pan wyższe szkolnictwo,gdyby nie ci fizyczni pracownicy wiele usług musiałby wykonywać Pan samodzielnie.Nie tylko zresztą usług.I na nic zdałaby się Pana ambicja utwierdzona w jednym kierunku.Co do zasiłku to bezrobocie może dotknąć również Pana NAUCZYCIELU!Świat już jest tak poukładany że wszyscy nie mogą zajmować sie tym samym.Radzę schować swoją ambicję głęboko w kieszeń.
93. Dodane przez Mirena, w dniu - 17-02-2013 20:16
Nauczyciele powinni pracowac 40 godzin tygodniowo, jak każdy, i wtedy nie miał by czasu dorabiać, a nie biega z jednej szkoły do drugiej i następnej i bierze kupe kasy, a potem narzeka jak cięzko musi pracować
94. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 17-02-2013 20:37
jesteście nienawistni bez powodu. zaczynałem pracę na 1/3 etatu w 2002 roku za 250zł miesiecznie...czyli mój eteat byl mniej płatny niz sprzataczki....dziś po 11 latach pracy mam 2,200zł na reke minus 500zł dojazdy, nadgodzin nie ma, prace nosi się do domu, stosy dokoumentacji w formie elektronicznej i papierowej...na każdym kroku trzeba uważac, aby rodzic czy kuratorium nie miało "haka". jaka płaca!, jaka normalność?! WAKACJI NIE MUSZĘ MIEC PŁATNYCH!!!, ALE PRZEZ 10 MIESIECY ZAROBIC TYLE ABY NIE SRAC SIE Z WZJAZDEM NAD MORZE! TO SA ZAROBKI CZLOWIEKA KTORY MA NAPEDZAC GOSPODARKE KUPUJAC SAMOCHOD, MIESZKANIE, DBAC O WLASNE DZIECI....BEZ JAJ!!!!!!!!!!, ktory ciagle sie musi ksztalcic....
95. Dodane przez do kom.94, w dniu - 17-02-2013 21:51
U mnie w pracy koleżanki z ponad 30 -letnim stażem mają 2.400 zł brutto.Niektóre robiły studia zaoczne.Uważasz, że za dużo zarabiają??Z czym pójdą na emeryturę?Czy tylko wam jest ciężko?
96. Dodane przez WSCHOWIANKA, w dniu - 17-02-2013 23:09
KAŻDY MOŻE ZARABIAĆ DOBRZE NIE TYLKO NAUCZYCIELE WIĘC SZANUJCIE WSZYSTKICH I NIE OBRAŻAJCIE PRACOWNIKÓW FIZYCZNYCH. NIE O TO CHODZI. KAŻDY JEST KOWALEM WŁASNEGO LOSU I DECYDUJE O SWOJEJ EDUKACJI I PRACY. JEDNAK TU NIE CHODZI O ZAZDROŚĆ LECZ O ZWYKŁĄ SPRAWIEDLIWOŚĆ. ŻYJEMY W DEMOKRATYCZNYM KRAJU I WSZYSCY CHCEMY MIEĆ RÓWNE PRAWA I PRZYWILEJE CZY TO FRYZJER, MECHANIK, KOMORNIK, PIELĘGNIARKA. KAŻDY ZAWÓD MA SWOJE CIENIE I BLASKI, ALE TYLKO NAUCZYCIELE PRACUJĄ 18 GODZIN TYGODNIOWO, DOSTAJĄ WCZASY POD GRUSZĄ, KARPIÓWKI, 13-NASTKI, MAJĄ PŁATNE WAKACJE, FERIE, WOLNE NA ŚWIĘTA, 2 ROCZNE URLOPY ZDROWOTNE PŁATNE, WYCHOWAWSTWO DODATKOWO PŁATNE I BÓG WIE CO JESZCZE. DO TEGO RZADKO KTÓRY PRZYKŁADA SIĘ DO SWOJEJ PRACY, JAK DZIECKO ZDOLNE TO SAMO ZAŁAPIE A JAK OPORNE TO JUŻ BEZ POMOCY RODZICÓW SIĘ NIE OBEJDZIE. NIE ZAPOMINAJMY O SZAREJ NIEOPODATKOWANEJ STREFIE KOREPETYCJI. A TE PRZYGOTOWYWANIE SIĘ DO ZAJĘĆ I PAPIERKOWA ROBOTA W DOMU?! TO NIE WYCHODŹ NAUCZYCIELU PO 5 GODZINACH PRACY DO DOMU TYLKO DO POKOJU NAUCZYCIELSKIEGO I CODZIENNIE DO 16 JAK KAŻDY PRACUJ. JEDNYM SŁOWEM ŻĄDAMY RÓWNYCH PRAW DLA WSZYSTKICH GRUP ZAWODOWYCH!!!!!!
97. Dodane przez do kom.86, w dniu - 17-02-2013 21:57
Oj biedni ci nasi nauczyciele..tak mało zarabiają, że znakomita większość z nich może sobie pozwolić na wyjazd na urlop (i to niekoniecznie w Polsce)....
98. Dodane przez do kom. 86, w dniu - 17-02-2013 23:08
Odpowiedż sobie sam , jakie dzisiaj nastały czasy, jaka dzisiaj jest ocena NAUCZYCIELA ? 
Umiesz czytać - kom. powyżej ?  
Jakie wnioski, dlaczego wszystko tylko sprowadzasz do tzw. \"zazdrości\"  
W latach 50 nauczyciela się bano, w latach 60-70 rósł jego autorytet, w latach 70-80 prosperita, w latach 2000 i > całkowita degradacja.  
Sami żeście na to pracowali, staliście się środowiskiem nielubianym (z piórkiem z tyłu) , a poziom waszego wykształcenia, jak tu wiele podkreśla, \"taczką \" zjechał na dół.  
Podać Ci nauczycielu przykład , moja córka i w gimnazjum i w LO parę razy poprawiała nauczycielskie błędy na tablicy z j. angielskiego. Dostała w domu kategoryczny zakaz aby uniknąć \"problemów\", po latach wygrała Olimpiadę językową na szczeblu krajowym wyzszych uczelni (była fajna nagroda). Ale udział w tym publicznego nauczyciela był niestety nie wielki. Tu masz całą odp. na pytanie - Ocena społeczna NAUCZYCIELA ??????? 
Za dwa lata będzie jeszcze gorsza ?.... oby nie. 
A stawianie pomnika to tylko dolanie paliwa do ognia, nie w tym mieście, nie w tym czasie.
99. Dodane przez do nauczyciela z 94, w dniu - 17-02-2013 23:03
Czy Pan nie rozumie że ja , że szewc i biznesmem ma takie same problemy . Tylko oni pracują bez przywilejów, karty nauczyciela,za podobne pieniądze , wielu z nich ma takie samo lub lepsze wykształcenia od Pana i kredyt w banku.  
Więc dlaczego Pan już na starcie stanął na "tranpolinie" a kwalifikowana pielęgniarka zaczyna od "piwnicy" ??
100. Dodane przez do kom.98, w dniu - 18-02-2013 07:10
Gratulacje dla córki! Tylko pytanie, czy córcia języka uczyła się tylko w szkole, czy chodziła na prywatne lekcje? Zapewne posyłałaś ją na lekcje płacąc za to, no i oczywiście była sama a nie w grupie 30-sto osobowej. a darmo nie potraficie docenić szkoły i nauczycieli! Czas na zmiany! Za szkołę płacić!
101. Dodane przez lala, w dniu - 18-02-2013 08:37
zarobki są różne adekwatne do pracy, nikt nie jest zazdrosny o pensje nauczycieli o jest mnóstwo grup zawodowych zarabiających od tej ALE TYLKO TA GRUPA ZAWODOWA MA KARTĘ NAUCZYCIELA Z MNÓSTWEM PRAW I PRZYWILEJÓW OD PAŃSTWA A MAMY DEMOKRACJĘ I ŻĄDAMY RÓWNOŚCI I SPRAWIEDLIWOŚCI DLA WSZYSTKICH BEZ WZGLĘDU NA WIELKOŚĆ ZAROBKÓW I MIEJSCE PRACY!!!!!!!!!!
102. Dodane przez do kom.99 biznesmenka, w dniu - 18-02-2013 08:54
A co Pani uważa za ,,tranpolinę" (trampolinę)? O jakich problemach Pani pisze? Kredyty dzisiaj mają wszyscy! Przywileje mają górnicy, pracownicy tv, pracownicy sklepów (kupują bez marży), urzędnicy, posłowie, ministrowie, dyrektorzy zakładów, kierownicy, pracownicy banków, rolnicy i wiele można wymieniać! Szewc lub inny przedsiębiorca otwierając firmę może skorzystać z przywilejów, skorzystać z dofinansowania na zakup wyposażenia, biznesmen korzysta z przywilejów w banku itp. Pielęgniarka korzysta z przywilejów pierwszeństwa dla siebie i rodziny z badań (poza kolejnością) do tego bezpłatnych, dostępu do specjalistów itp... więc zanim Pani zacznie pisać o przywilejach i ,,transpolinach" to proszę przemyśleć swoje zarzuty i pretensje!
103. Dodane przez do kom.101, w dniu - 18-02-2013 09:03
Mi nie przeszkadzają przywileje! Jeśli domagasz się równości i sprawiedliwości, to ja żądam równych płac choćby takich jak posłowie min. 10tys., wtedy możemy mówić o równości, bo wszyscy równo zarabiają! Każdy zawód jest potrzebny: lekarz, sędzia, nauczyciel, piekarz, sprzątaczka, rolnik...Bolą Cię przywileje, a nie bolą Cię zarobki ludzi, którzy zarabiają po 1100zł. na rękę? Mnie właśnie niskie zarobki tych ludzi bolą, a nie cudze przywileje!
104. Dodane przez do kom. 97, w dniu - 18-02-2013 09:07
A jakby Ci otwarli garaże ...........cały przegląd błyszczących cacek , i nie za 10-20tys.
105. Dodane przez do kom. 98, w dniu - 18-02-2013 09:15
A jak do tej pory jedyny mądry komentarz
106. Dodane przez Selekcja pozytywna potrzebna od zaraz, w dniu - 18-02-2013 09:46
Nauczyciel prawie emeryt, bo w międzyczasie zmieniono moje uprawnienia.!? Państwo prawa??? A gdzie prawa nabyte. No tak, my jesteśmy kulturalni, nie będziemy palić opon,a jak pójdziemy protestować to pozbieramy po sobie papierki. No i co najważniejsze mamy przecież takie same żołądki - że co, że wyższe wykształcenie,że studia podyplomowe, że co jakiś czas weryfikacja zwana awansem, że predyspozycje oj tam, oj tam, a mi na kasie też ciężko i rowy też trudno wycinać.. Co do karty pierwszy będę głosował żeby ją zabrać jeżeli jest to dla większości tu piszących najważniejszy problem i powód by pluć na zawód , misję nauczyciela. Tylko jest mały problem, tak proszę zabrać kartę, z dnia na dzień - przynajmniej ja nie chcę mieć tych przywilei, za które wielu z was nas wręcz nienawidzi, ale dajcie nam prawa z kodeksu pracy. Chętnie zamienię kartę na kodeks.Możecie nawet postulować by w szkołach założyć zegary, które odmierzą czas mojej pracy. Pisze to nauczyciel który zgodnie z prawem mógłby być na emeryturze, a będzie pracował do 67 - ego roku życia. Chociaż jestem mężczyzną, praca stresująca coraz bardziej więc być może i na mnie ZUS zaoszczędzi. I jeszcze jedno lubię swój zawód ale gdybym teraz podejmował decyzję jaką wybrać drogę kariery zawodowej na pewno nie został bym nauczycielem. Zawód nie ma ani szacunku, ani uznania społecznego (a to dla mnie było ważne), a pieniądze zarabiają ci co gonią za pieniądzem i mają czas na pracę w nadgodzinach w różnych szkołach.W niektórych komentarzach pojawia się wątek, że nauczyciele słabi, nieetyczni itd. Zawód nauczycielski jest zawodem najważniejszym!!! W szkole kształtuje się młody człowiek, jego system wartości, tylko jest \"DUŻE\" ALE. Musi być wsparcie w domu rodzinnym. Myślę że każdemu rodzicowi powinno zależeć by w szkole nauczycielami byli najzdolniejsi i najuczciwsi z nas. Pytanie retoryczne - czy jako obywatele tworzymy do tego warunki.Faktem jest, że do zawodu trafiają przypadkowe osoby i ja bym nawet nie obwiniał ich o to. Tylko dlaczego nie ma weryfikacji już na wstępie, przed rozpoczęciem studiów, dlaczego poziom matury jest tak dramatycznie zaniżany? Moją porażką życiową byłoby gdyby któreś z moich dzieci chciało zostać nauczycielem, ale na szczęście mają sensowniejsze plany. Tak więc do wszystkich pieniaczy - nie dadzą wam powodu do bezmyślnej , bezsensownej krytyki. Pozdrawiam i życzę wszystkim sfrustrowanym by celniej skierowali swój gniew i atak i dali spokój tym nauczycielom, którym się jeszcze chce pracować z coraz bardziej rozwydrzoną młodzieżą.
107. Dodane przez do kom. 106, w dniu - 18-02-2013 11:51
W całokształcie się z Panem zgadzam, podam Panu bez obawy rękę, nawet jeśli tu zostanę skrytykowany. 
Ale też przeczytałem kom. 98 i jest w nim wiele racji.  
Pozwoliliście sobie sami na degradacje tego zawodu, przez np. dopuszczenie do niego "karierowiczów" , ludzi przypadkowych, bez ambicji gdzie za kasą gonią jak "chart za zającem" a burmistrzowska "gratyfikacja" 
obeliskiem , to kula w kolano.  
Powodzenia Panu życzę
108. Dodane przez Kurach, w dniu - 18-02-2013 11:57
Oni ciężko pracują, tyrają po godzinach, zarabiają na chleb i sól więc im się należy.
109. Dodane przez DO KOM 102, w dniu - 18-02-2013 13:21
NIE MYL KUMOTERSTWA, ZNAJOMOŚCI LUB DOBREGO SERCA PRYWACIARZA Z PRZYWILEJAMI GWARANTOWANYMI PRZEZ PAŃSTWO! zabrać im kartę nauczyciela! niech pracują na takich zasadach jak wszyscy 8h dziennie niech sprawdzają sprawdziany i zeszyty, dzienniki po zajęciach ale w szkole, urlop miesiąc czasu a nie ferie i dodatki finansowe na święta i wakacje!!! co to za 13-nastki? dosyć komuny chcemy demokracji! opodatkować korepetycje!! niech otwierają prywatne szkoły i płacą podatki jak wszyscy!
110. Dodane przez do kom 108, w dniu - 18-02-2013 13:27
ciężko to pracują rodzice z dziećmi w domu albo na korepetycje wydają bo tak nauczyciele w szkole się starają. Tyrają po godzinach hahaha chyba na nieopodatkowanych korepetycjach drugą wypłatę mają, a w szkole te 4-5 godzin dziennie z przerwami to tyranie hahaha i za to im premie dać 13-nastkę, karpiówkę, wczasy pod gruszą?! niech siedzą 8 godzin w szkole i tam sprawdziany poprawiają a jak nie ma co to podłogę zamiatać w pokoju nauczycielskim a nie do domciu! Myślałam, że my wszyscy zarabiamy na chleb i sól?! Ale nie wszyscy mamy ferie, wakacje, majowe weekendy, wolne na święta! i nie chrzańcie, że inni więcej zarabiają i takie tam każdy ma tyle na ile sobie zapracuje i się wyuczył, być magistrem w tych czasach ale mi to osiągnięcie.
111. Dodane przez babcia, w dniu - 18-02-2013 13:44
Szanowni Państwo! To, że nauczyciel dzisiaj nie ma szacunku u Was jak i u Waszych dzieci to jest tylko Wasza zasługa!  
- Kto, jak nie Wy - mówi dzieciom, że ,,nauczyciel wam nic nie może zrobić, pójdzie się na skargę do dyrektora",  
- kto, jak nie WY - wypisuje tu takie rzeczy o nierobach, leniach itp. 
- czyja zasługa, jak nie Wasza, że dzieci są dziś takie rozwydrzone 
- czyja wina, że dzieci nie chodzą na zajęcia dodatkowe w szkole, których jest pełno organizowanych przez nauczycieli (wielu z Was zapewne o nich nie wie, albo nie chce wiedzieć) 
- kto jak nie Wy widząc na ulicy policjanta mówi przy dziecku - ,, o, pały stoją" (sama słyszałam wypowiedź pewnego ojca) 
- ilu z Was chodzi do szkoły na zebrania 
- kto z Was interesuje się co dziecko ma zadane, czy sobie radzi w szkole 
Potraficie tylko innych atakować, a na zwróconą uwagę przez nauczyciela robicie głupie zdziwione gęby, że w domu dziecko takie kochane! 
Nauczycielowi nie wolno nic, Wasz smarkacz może wszystko, nawet nasrać na środku ubikacji( bo i takie rzeczy Wasze orły robią w szkole) o czym zapewne nie wiecie, więc myślę trochę refleksji nad własnymi pociechami i sobą. Oczekujesz szacunku od innych okaż sam ten szacunek. Zapytasz zapewne za co - chociażby za to, że Ty idziesz do pracy a ktoś obcy siedzi z Twoim dzieckiem, a jak się coś wydarzy to Ty masz problem z głowy a nauczyciel prokuratora na łbie! A co do nauki, to wszyscy wiemy, że nie każdy chce się uczyć i to są dzieci - trzeba je do nauki gonić zwłaszcza w pierwszych latach edukacji!
112. Dodane przez do kom. 102 rolnik, w dniu - 18-02-2013 13:55
Pani mnie obraża, ja pracuję bez "karty osłonowej " codziennie od 5h, sześć dni w tygodniu a w niedzielę od 7h. Mam też wyższe wyksz. w niczym Pani nie ustępuję , tylko że ja nie mam takiej opieki medyczno-sosjalnej, urlopu tak długiego jak "mur chiński" , emerytyrę od 67r. i chyba już na wózku inwalidzkim w wysokości najwyżej 500zł KRUS, a nie po 25 latach pracy. 
A nasze dotacje (ktore z pewnością ma Pani na myśli) chętnie zamieniłbym na cieplutki urzędniczy fotelik. To jest kwota która jak bozia nie da deszczu utrzymuje mnie przy życiu.  
Argument że trzeba było się uczyć jest nie na miejscu , ja rozumiem słowo trampolina i wiem o co tej Pani chodziło.
113. Dodane przez do babci 111, w dniu - 18-02-2013 14:36
P. Babciu, można i tak, można całkowicie wszystko o 180st. obrócić, ale rozwiązanie , prawda jest po środku. Na pewno jest wina w rodzinie ale też i w systemie oświaty.  
Dlaczego nauczyciel (temat znany ze środowiska medycznego) nie umie uczyć w szkole, głowa go boli, kolano dolega. Ale już po południu jest w 100% sprawny ? i chce mu się ?  
KARTA NAUCZYCIELA jak się okazuje to to jest drzazga w oku.
114. Dodane przez Ela, w dniu - 18-02-2013 14:46
Burmistrz Zukowski wsadził kij w mrowisko. Jak ten temat pobudził wschowiaków ? 
A jednak okazuje się że warto było, bo mamy na ten temat zdania podzielone. Nie każdy już dzisiaj nauczyciela widzi w"białym" , jest wiele zarzutów np. praca-nauczanie poza fiskalizacją ?
115. Dodane przez KOUm, w dniu - 18-02-2013 15:19
ŻUKOWSKI zaatakował nauczycieli tylko dlatego, że obecnym burmistrzem jest nauczyciel. ŻUKOWSKI nie może przezyć że przegrał z nauczycielem i w ten sposób chce wyładować swoją frustrację.
116. Dodane przez OTO ODPOWIEDZ, w dniu - 18-02-2013 16:17
To przeciez ponad dopuszczalny dochód Powiatu- przekraczający 60% dochodów .Starosta WSchowski doprow. do likwidacji Powiatu Jolanta P (samorzadowiec )
117. Dodane przez doka, w dniu - 18-02-2013 17:50
Skoro nauczyciele tak świetnie uczą, tak się przy tym przepracowują-to czemu trzeba siedzieć z dzieckiem:tłumaczyć, pomagać w lekcjach itd., bo...pani nie zdążyął albo nie wytłumaczyła bo nie umiała itd.. 
A jesli chodzi o kom.115-no właśnie nauczyciele jak zaczęli pchać się do polityki-ich autorytet upadł.A co obecnego wójta-byłego nauczyciela- cóz jego byli uczniowei mówią,że był kiepskim pedagogiem.Ale ty będziesz go bronić,no bo dla nauczycieli jest dobry,a jakże..
118. Dodane przez do kom. 115, w dniu - 18-02-2013 17:55
Proszę sobie tak tego nie tłumaczyć, bo z tego nauczyciela to kiepski administrator. Jedyne to co mu wychodzi to odsłanianie nowych pomników, juz placu brakuje na ich stawianie. To cały Grabka.
reklama
119. Dodane przez aga, w dniu - 18-02-2013 20:27
Ocena wiekszośći komentarzy jest jedna, nietylko ręce ale biust opada.
120. Dodane przez do kom. 112, w dniu - 18-02-2013 21:46
Szanowny Panie rolniku a zapytam z innej beczki, bo mowa o przywilejach. Jeśli rodzic - rolnik przechodzi na emeryturę, przekazuje gospodarstwo synowi lub córce czyli jest przekaz działalności, syn pracuje na roli, przejął gospodarstwo i pytam - czy syn za przejęcie owej działalności i majątku płaci podatek lub jakieś opłaty do urzędu skarbowego? NIE. KRUS płaci 366zł na kwartał, ja płacę prawie 3 tys. na kwartał! Czy to nie jest przywilej? Emeryturę otrzymam podobną do rolniczej płacąc prawie 10x więcej! Po drugie, jeśli prowadzę działalność gospodarczą i chcę przekazać firmę dziecku, to dziecko musi zapłacić od przejęcia firmy podatek, syn rolnika już nie. Czy to nie jest przywilej? Więc proszę się nie obrażać, bo każdy ma jakieś przywileje! Rolnik nie musi przed nikim stanąć na baczność, może spóźnić się do pracy i żadna kara go za to nie czeka. Nie musi się martwić o dojazdy, bo wszystko ma na miejscu! Robi dla siebie i na swoim. Nikt go nie ocenia.
121. Dodane przez do kom.17, w dniu - 18-02-2013 22:00
Zaznaczam, ze jestem matka 3 dzieci! Kobieto, czy wg ciebie program w szkole nie jest przeładowany? Czy wszystkie dzieci są bystre i łapią na lekcjach? Od pierwszej klasy pilnuję i pomagam dzieciom w odrabianiu lekcji, sprawdzam a są już w gimnazjum! A może twoje dzieci nie uważają na lekcjach i potem tłumaczą, że ,,pani nie wytłumaczyła bo nie umiała" . Jeśli tak było to idź do szkoły i zgłoś to na zebraniu, a nie tutaj głupoty wypisujesz. Tu wypisujecie wielkie pretensje a na zebraniach du...pska liżecie nauczycielom, jak tylko możecie, zachowujecie się jak wazeliniarze. Wykrzyczcie to na zebraniach, ze nie potrafią uczyć! Tak chyba najprościej. Gdyby tak było, ze nie potrafią to dziś nie było by tylu studentów!
122. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 18-02-2013 22:07
BARANKI BOŻE NIENAWISTNE.... pracuję w szkole i pracuję fizycznie i nie gadajcie mi jak mamy dobrze, bo jest do du.... . Jestem ciekaw gdzie się nauczyliście pisać i czytac ...PEWNIE SAMI W DOMU !! tylko czekam kiedy będę odbijal kartę rano i o 15-16 kończył, a kazda kolejna godzina więcej to 100%...jak ja na to czekam!!! marzę o własnym miejscu do pracy, które mi stworzycie ze swoich podatków, z komputerem, drukarką i papierem, którego nie będę kupował sam. PLUJECIE NA WSZYSTKICH: POLICJĘ, NAUCZYCIELI, GÓRNIKÓW, WOJSKOWYCH, LEKARZY.... TYLKO GDZIE BYSCIE BYLI GDYBY NIE ONI, MY!!!!!!!!!!? po prostu zwykłe polskie piekiełko. zarobki są śmieszne, panie w administracji dostają 1300 na rękę, przecież to jakaś katastrofa! to nie nauczyciele są winni, tylko SYSTEM, którego częścią jesteśmy. 
zacznijcie płacić za wszystko,, za szkoły , przedszkola, zakładajcie STOWARZYSZENIA i zatrudniajcie tanich nauczycieli...ciekawe kogo znajdziecie. uważacie że nauczycielesa słabi....to poczekajcie na pokolenie internetowe, bedziecie tęsknić za nami. ŻAL MI WAS
123. Dodane przez do # 119, w dniu - 18-02-2013 23:20
P. Ago, proszę nie ryzykować bo szkoda , co na to powie maż ?
124. Dodane przez do 121, w dniu - 18-02-2013 23:42
Wywołuje mnie Pani do tablicy, a przecież ja nie pisałam o swoich dzieciach ?  
Ale skoro tak , to napiszę o sobie. Np. J. hiszpańskiego uczyłam się jeden rok w Stanach a w polskich szkołach trzy lata. Po roku nauczania w SD umiałam więcej niż po trzech latach w Polsce. 
Uczyłam się w publicznej szkole amerykańskiej.  
Wnioski zostawiam dla Pani.  
A jeśli Pani uważa że to są głupoty , to trwaj w tej wiedzy, tylko jak sama lub Twoje dzieci spotkają się z zachodnią rzeczywistością to wtedy będzie dopiero płacz ? Czego nie życzę.
125. Dodane przez do kom. 120, w dniu - 19-02-2013 00:03
Tylko w skrócie.  
Mój KRUS w zamian nie daje mi nic. Nawet nie płaci za L4.  
O przekazaniu firmy nie wybiegajmy aż tak daleko ?  
A za brak przełożonego i czyste powietrze mam cały pakiet stresowy; służby rolne, weterynaryjne , bankowe i najważniejsze , czy odbiorca mi zapłaci ?  
Czy Pani przeżyła coś takiego, że na pierwszego nie było wpływu kasowego ?  
Dlatego pracownicy budżetowi nie powinni w ogóle na ten temat zabierać głosu.
126. Dodane przez jaaaa, w dniu - 19-02-2013 08:26
Za co nauczyciele biorą tak duze pieniądze? Wakacje wolne, wekendy wolne,wszystkie swieta wolne i jeszcze narzekaja paranoja a szpitale bankrutuja i o to nikt w tym marnym kraju nie walczy. Ale spoko jak służba zdrowia upadnie to i nauczyciele niebędą potrzebni chyba o to w tym nędznym kraju chodzi. Zabrać nauczycielą !!!!
127. Dodane przez do kom.125, w dniu - 19-02-2013 10:20
Dlaczego nie wybiegać tak daleko o przekazaniu firmy? Pan za darmo dostał od rodziców stanowisko pracy, ja natomiast musiałam się zadłużyć, wynająć obiekt za który płacę słono dzierżawę, muszę zapłacić co miesiąc 1000 zł. na ZUS, którego nie interesuje czy cokolwiek zarobiłem, jeśli nic nie zarobiłam nie mam co jeść z rodziną a Pan wydoi krówkę, z ziemi wyciągnie warzywka, ja już nie! Tak, ZUS zapłaci mi za chorobowe w wysokości ok. 800zł na miesiąc, a czynsz 1500zł z czego zapłacę? O kontrolach z Sanepidu i innych nie wspomnę, o pozwoleniach również. A Pan coś takiego przeżył, ze nie mając dochodu trzeba zapłacić i to ZUSu i innych nie interesuje?
128. Dodane przez do 126 - Matka, w dniu - 19-02-2013 10:50
Jak nikt nie walczy, to na co czekasz? Walcz! Popracuj jeszcze trochę nad poprawną pisownią! Jak już to udzielam Tobie lekcji za darmo: piszemy ,, nie będą" i ,, nauczycielom". Jednak jest różnica między ,,pielęgniarkom" a nauczycielem :)
129. Dodane przez do kom. 127, w dniu - 19-02-2013 11:43
Kolego/nko, najpierw ustał swoją płeć - "Zarobiłem albo zarobiłam"  
Myślę że pisanie pana/ni na tym portalu jest jedynie z nadmiaru czasu, dla zabawy, dla podjudzenia. Nie ma to nic współnego z rzeczywistością , szukasz naiwnych ha....ha....pa.... 
Rusz du.....i zabierz się do prawdziwej pracy
130. Dodane przez do kom. 129, w dniu - 19-02-2013 12:45
A co niewiedziałeś.......?  
Tu większość komentarzy jest pisane przez nudziarzy, siedzą w domu , w dup.... się drapią w wymyślaja kom.  
W 90% to nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, podszywają się pod nauczycieli itd.  
Jedynie co niektóre są z reala, co robi z tych ludzi bezrobocie, jak ich to frustruje.  
To dobry temat socjotechniczny na magisterkę. 
Pozdrawiam
131. Dodane przez do kom. 129 i 130, w dniu - 19-02-2013 13:48
(...) ,, niewiedziałeś" czy ,, nie wiedziałeś" - jak to się pisze? Ciężko pracujący się odezwali, nie mający czasu! Do kom. 129 - ja nie narzekam i jest mi dobrze, nic nie potrzebuję, bo pracuję sama na siebie i od nikogo nic nie biorę i nie chce, a muszę płacić podatki jak każdy. każdy jest kowalem swego losu i niech zajmie się sobą a nie zagląda komuś do portfela! Nawet rolnik ciężko pracujący przez cały dzień znalazł czas by zaprotestować! A jak nauczyciele w publicznej szkole nie pasują to są szkoły prywatne.
132. Dodane przez baba z miasta, w dniu - 19-02-2013 13:51
oo, rolnicy z komentarza 129 i 130 - przerwa ... no tak, przeciez śnieg pada, a juz zaczelam wierzyc, ze pracuja cale dni od 5 rana do 22...znalezli tez czas na drapanie tylka hehe
133. Dodane przez do kom.102-biznesmenka, w dniu - 19-02-2013 19:54
Jeżeli pracownicy banków zarówno oprocentowanie wszystkich produktów(depozytowych i kredytowych)jak i wszelkie prowizje mają takie same jak pozostali klienci, to gdzie, Pani zdaniem,są te przywileje? 
Jak Pani swój biznes prowadzi zgodnie ze swoją wiedzą, to nie wróżę temu biznesowi świetlanej przyszłości.
134. Dodane przez magda, w dniu - 19-02-2013 22:18
Kazda praca ma swoje plusy i minusy,ale nie rozumiem dlaczego akurat nauczyciele od kilku lat tak bardzo narzekają na swój los.Niewielu z nich cieszy się autorytetem (i nie mówcie, że to tylko i wyłącznie wina rodziców),spora grupa z was nauczyciele,to tylko zwykli "rzemieślnicy",bez pasji do zawodu.Zbyt wiele też jest osób przypadkowych,nie nadających się do tego zawodu!
135. Dodane przez FWS, w dniu - 20-02-2013 10:06
Widzę, że bardzo ożywiona tu dyskusja. Argumenty za i przeciw są bardzo dobre, ale mam pytanie do nauczycieli we Wschowie: Uważacie, że trzeba się było uczyć żeby mieć tak jak wy (zgadzam się). Moja żona uczyła się, nawet trochę pracowała jako nauczyciel WF-u i dokładnie rok temu dowiedzieliśmy się ze w Zespole Szkół Zawodowych będzie etat. Papiery złożyła, ale co z tego jak z góry było wiadomo że tej pracy nie dostanie bo nie miała takich pleców jak np syn (...) lub drugi (mój kolega). Mamy dwójkę dzieci i praca Żonie bardzo by się przydała, ale etat dostał Syn (...) mający już wtedy pracę na orliku. Uważacie drodzy nauczyciele, że to w porządku? A to, że tak rozdzielacie między sobą godziny pracy, żeby nie powstał nowy etat to też w porządku? Więc bardzo proszę nie płaczcie, że macie ciężko, że dużo pracujecie bo sami sobie trochę to robicie.
136. Dodane przez ja, w dniu - 20-02-2013 13:05
no własnie po co inwestować w szkoły i płacić nauczycielom - lepiej od razu zostać RADNYM - TO JEST EKONOMICZNIE UZASADNIONE
137. Dodane przez do, w dniu - 20-02-2013 21:45
Kom.135_No i to jest wielki problem Wschowy-kolesie,kolesie i jeszcze raz kolesie!!!A tak narzekaliście na pana Ż.Co teraz ludzie macie??Wschowa ma największy przerost zatrudnienia w oświacie w województwie lubuskim.No ale stać nas na to (zwłaszcza gminę).
138. Dodane przez do kom. 137, w dniu - 21-02-2013 11:34
Święta racja, najwięcej krzyczą ci co najwięcej mają czyli nauczyciele. A system zatrudnienia według kluicza " kolesiostwo" jest tylko we Wschowie.  
Co nie co może powiedzieć na ten temat przedstawiciel CKiR .
139. Dodane przez kajdaj, w dniu - 21-02-2013 14:35
Prawda jest taka, że nauczyciele maja zarobki od PAŃSTWA nieadekwatnie duże do liczby przepracowanych godzin I MNÓSTWO DODATKÓW NIE TYLKO FINANSOWYCH a wiecznie narzekają i żądają podwyżek. Zabrać im tą kartę nauczyciela! Już pielęgniarki miały swoje białe miasteczko i jak to się skończyło? Kontraktami w prywatnych szpitalach i pracują jak mróweczki i nie narzekają bo szef patrzy! A my obywatele jakoś nie ucierpieliśmy na tym więc nie straszcie prywatnymi szkołami bo to jak widać może byłoby lepsze, oczywiście nie dla nauczycieli. Nawiązując do prywatnych szkół, jak tacy mądrzy nauczyciele to niech je otwierają i płacą podatki a nie szarą strefę sobie zrobili z KOREPETYCJI!! (...) Człowiek w LOTTO wygra i podatek musi płacić, nauczyciele się z korepetycji nie rozliczają.
140. Dodane przez m.b.s., w dniu - 21-02-2013 22:30
To czywista oczywistość:nauczyciele zarabiają dobrze, za dobrze!
141. Dodane przez zet, w dniu - 23-02-2013 12:27
Do kom 46 dobrze z Zukowski nie kształcił się na Nauczyciela ,to on dopiero by wykształcił tą młodzież ciekawe na kogo
142. Dodane przez absolwentka, w dniu - 24-02-2013 21:42
hahaha nauczyciele wykonuja dobra prace?? moim zdaniem powinni dostawac tyle pensji na jaka sobie zasluzyli! wiec wychodzi na to ze polowe mniej niz maja teraz!(...) a w klasach powinny byc kamery i ciekawe czy nadal nauczyciele byli by tacy madrzy. siedzi (...) nic nie robi i banie wstawia niesprawiedliwie bo od tak kogos nie lubi to sie wyrzywa!!
143. Dodane przez XXX, w dniu - 24-02-2013 21:41
pracuję 50 razy ciężej od nauczycieli a mam 5 zł na godzinę i jakoś muszę żyć i nie narzekam,a tym to ciągle mało! i tylko od dzieci które uczą by chcieli jeszcze wyciągać! (...)
144. Dodane przez dowalić im!!, w dniu - 24-02-2013 21:44
skoro nauczyciele w szkołach tak dobrze uczą to dlaczego dzieci muszą chodzic na dodatkowe lekcje prywatnie i tam dopiero umieja to co nauczyciel nie umial w szkole nauczyc?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj