Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Leszno arrow Likwidacja liceum, fuzja zawodówek

Likwidacja liceum, fuzja zawodówek

18.07.2013. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_ivlolno.jpgDemografia jest nieubłagana – tak prezydent Tomasz Malepszy tłumaczy plany zmian w organizacji szkół ponadgimnazjalnych w Lesznie. Plany zakładają likwidację jednego z ogólniaków – najprawdopodobniej IV LO – połączenie szkół zawodowych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Urząd Miasta przygotował plan zmiany organizacji sieci szkół ponadgimnazjalnych. Najważniejsze zmiany to likwidacja jednego z liceów. -Najprawdopodobniej będzie to IV LO przy ul. Kurpińskiego
- mówi prezydent Malepszy. Druga zmiana dotyczyć będzie szkół zawodowych. -Myślimy o połączeniu Zespołu Szkół Ochrony Środowiska, Zespołu Szkół Technicznych i Centrum Kształcenia Praktycznego - powiedział nam Tomasz Malepszy. Jak zapewnił, to na razie przymiarki i będą one jeszcze analizowane i dyskutowane. Wprowadzenie ich w życie to kwestia najbliższych dwóch-trzech lat.

Gdyby jednak weszły w życie miasto miałoby w dyspozycji dwa duże budynki: jeden przy Placu Metziga, drugi przy ul. Kurpińskiego. Prezydent zapewnił, że rozważane są już nowe sposoby ich zagospodarowania. -Już dawno planowaliśmy przeznaczenie jakiegoś obiektu dla organizacji pozarządowych - mówi - możliwe też, że jeden z poszkolnych budynków adaptujemy na potrzeby Urzędu Miasta. (jad)
 
Komentarze (76)
1. Dodane przez muniek, w dniu - 18-07-2013 13:01
"demografia jest nieubłagana" - uwierzę jak usłyszę o zwalnianiu urzędników :) 
 
poza tym polskie dzieci się uczą intensywnie, aktualnie w podstawówkach w Anglii 
 
sam jestem inżynierem budownictwa i zarabiam 1200 zł, z moich podatków opłaca się kierowników w urzędach z pensjami 10 000 zł :(
2. Dodane przez ola, w dniu - 18-07-2013 13:03
moja odzieżówka :(, moja młodość. Lata 90 i najlepszy okres w zyciu :). Do tamtego okresu dodam jeszcze kupowanie ciuchów w Złotym Rogu na deptaku, dyski w Krzycku i żarcie w Zbychalu :)
3. Dodane przez Grazynka, w dniu - 18-07-2013 13:05
A moze zlikwidujemy I LO?ja jestem za.
4. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 18-07-2013 13:13
Panie Prezydencie te zasłużone obiekty przy Kurpińskiego i dr Metziga z racji ich funkcji chce Pan przeznaczyć dla pierdzistołków Wie Pan byc może upał dzisiejszy Panu zaszkodził , albo jakaś dyspepsja , ale jak nie chce Pan wkurzać społeczności Leszna za takie pomysły to niech się Pan z tego wycofa Społeczeństwo samo Panu podpowie czego potrzeba w Lesznie , ale na pewno dość już luksusu dla urzędasów
5. Dodane przez qwer, w dniu - 18-07-2013 13:24
a dlaczego akurat LOIV a nie LOI albo LOII?
6. Dodane przez co!, w dniu - 18-07-2013 13:42
Właśnie dlaczego IV a nie inne ?
7. Dodane przez odoid, w dniu - 18-07-2013 13:49
No bo likwiduje się najgorsze szkoły a nie najlepsze.O.
8. Dodane przez do 5, w dniu - 18-07-2013 13:51
bo w 4 jest najniższy poziom
9. Dodane przez aga, w dniu - 18-07-2013 13:58
Ja uważam, ze powinni zamknąć II LO. Ta szkola tylko męczy ludzi.
10. Dodane przez kris, w dniu - 18-07-2013 14:04
co do zwalniania urzędników- nie wszystkich jedną miarą może co?! szeregowy urzędnik wcale nie ma kokosów z tej pracy- poza tym oni też mają swoje rodziny na utrzymaniu...
11. Dodane przez dd, w dniu - 18-07-2013 14:09
wreszcie zlikwiduje się pseudo liceum
12. Dodane przez WS, w dniu - 18-07-2013 14:10
Zastanawiam się jaki będzie przyszłoroczny nabór do ZST i Metzig plac po takim tekście o likwidacji. Ciekawe czym sobie zasłużyła Kolejówa, że bez zaplecza szkoła się utrzyma są równi i równiejsi... a może tradycyjne w Lesznie układy... Pan Lucek ma sympatię...??? ;)
13. Dodane przez sir, w dniu - 18-07-2013 14:25
A moze zlikwidowac poradnie pedagogiczna na Chrobrego bo nie maja co robic?
reklama
14. Dodane przez Jacek, w dniu - 18-07-2013 14:29
Gdyby tak zamienic nauczycieli z I do IV to poziom bylby taki sam. Poziom nie zalezy od nauczycieli a od uczniow.
15. Dodane przez Jacek, w dniu - 18-07-2013 14:37
Jeżeli na potrzeby Urzędu Miasta byłby zaadaptowany jeden budynek, to miałyby to być dodatkowe, urzędnicze pomieszczenia, czy urząd wycofałby się np. z Wałowej i z Jana Pawła II aby być bliżej Karasia ?
16. Dodane przez 4, w dniu - 18-07-2013 14:40
też jestem za zamknięciem II
17. Dodane przez Marek, w dniu - 18-07-2013 15:17
W pierwszej kolejności należy zlikwidować tzw. "KOLEJÓWKĘ" , bo nie ma ani dobrego położenia, ani zaplecza, ani wielkich tradycji, ani dobrego poziomu kształcenia. Istniejące oddziały można przenieść bez problemu i natychmiat do ZST. To optymalne rozwiązanie dla jednej i drugiej szkoły.
18. Dodane przez ktoś, w dniu - 18-07-2013 15:19
przecież tzw. "kolejówa" to jest dobra szkoła, super nauczyciele, miła atmosfera, a nie tak jak konior
19. Dodane przez DAMY RADE.!!!, w dniu - 18-07-2013 16:08
Urzad Miasta sie utrzyma i wyzywi +damy rade .....!!!! 
Aga = urzedniczka= pozdrawiam
20. Dodane przez ONA, w dniu - 18-07-2013 16:13
Do kom. 5: Bo nie likwiduje się tego co najlepsze tylko to co najgorsze :)  
Popieram komentarz 8! 
Kom. 14 - przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i zastanów się gdzie jest błąd :) Zaprzeczasz sam sobie.
21. Dodane przez sowa, w dniu - 18-07-2013 17:01
Nie należy zapominac że od kilku lat jest tych dzieciaków dużo więcej od kilku lat przedszkola przepełnione, a za kilka lat nie będzie miejsca w szkole dla dzieci.Gimnazjum które likwidujecie i którą podstawówke??Za chwilę obudzicie się z ręką w nocniku
22. Dodane przez Harry, w dniu - 18-07-2013 17:18
A dlaczego nie zamkną 3 LO albo 5?tam jest najniższy poziom 4 jest na 3 miejscu w Lesznie!!!!I ja uważam że to najnormalniejsze liceum w Lesznie!!!Sam tam chodziłem i nie żałuję mojego wyboru!!!A z 1 i 2 wychodzą sami egoiści i penerzy!!! Pozdrawiam wszytskich nauczycieli i uczniów byłych i teraźniejszych 4 LO!!!! A może Pan prezydent chce kolejną galerię otworzyć??????? żaaaalll.pl
23. Dodane przez jo, w dniu - 18-07-2013 17:54
Ludzie, nie potraficie zrozumieć, że nauczycieli i szkół jest za dużo? Koniec wyżu na ogólniakach zaczął się kończyć w 2009 roku i jest coraz gorzej. Jeśli nie mozna skompletować dwóch klas po 15 uczniów, to czego wymagacie? Że będzie utrzymywana chorda nauczycieli i wielkie budynki? 
Nie miejcie pretensji do władz, tylko do siebie! Bo to zależy od obywateli, którzy wolą żyć na tzw. kocią łapę, niż się hajtać i robić dzieciaki. Oczywiście, zaraz będzie argument, że w tym kraju jest ciężko samemu wyżyć, a gdzie z dziećmi. Prawda... Jednak to też zależy od Was. Nie będzie Was stać na dzieci tak długo jak będzieci głosować na PiSy, Platformy, Palikotów i całą resztę socjalistów i lewaków. 
Podziękujcie sobie sami. Ot co.
24. Dodane przez mar, w dniu - 18-07-2013 18:40
czy jest ktoś , kto skończył jakieś w miarę prestiżowe studia po 4-tym LO ???
25. Dodane przez ciekawa, w dniu - 18-07-2013 18:51
A może by tak przerobić na mieszkania komunalne dla rodzin które się ubiegają o takie mieszkania a podobno w lesznie jak sądzą właśnie niektjak jest naprawdę urzędowy z jana pawla choć i tak wszyscy wiemy jaką
26. Dodane przez ortografia, w dniu - 18-07-2013 19:40
do jo 
"chorda" piszemy horda ;) 
Pozdrawiam
27. Dodane przez do22, w dniu - 18-07-2013 20:03
Mówienie, że z I i II LO wychodzą sami ''egoiści i penerzy'' to jak powiedzieć, że z IV LO wychodzą same niedouczone tępaki z ledwo zdaną maturą. Osobiście znam kilka osób z IV LO, które mają poukładane w głowach i niezłą wiedzę. Tak więc takie uogólnienia są żenujące, kolego. Pozdrawiam, absolwent LO2.
28. Dodane przez J., w dniu - 18-07-2013 20:21
Gdyby Wydział Komunikacji przeniósł się na Kurpińskiego, to na Wałowej widzę oczyma wyobraźni fajne miejsce na 2-piętrowy hotel z restauracją na parterze i ładnym ( dopiero co odnowionym ) parkingiem.
29. Dodane przez Ja, w dniu - 18-07-2013 21:13
Skończyłam 4 LO i studiuję na UAMie w Poznaniu. Nie czuję się tępakiem, który skończył 'pseudoliceum.'
30. Dodane przez papi, w dniu - 18-07-2013 21:51
dlaczego likwidujecie 4 lo najlepsza szkola w miescie leszno ! fakt moze poziomem nie jest takie jak 2 lo ale tez nie jest zle. konczylem ta szkole mile wspominam i kadre nauczycielska i otoczenie. niech prezydent malepszy poda konkretny powod ktoey przemowi dla wszystkich dlaczego wlasnie to liceum? mysle ze inni internauci ze mna sie zgodza ze w lesznie jest kilka innych szkol ktore predzej nadaja sie zamknieciu niz lo przy kurpinskiego. pozdrawiam
31. Dodane przez Iza, w dniu - 18-07-2013 22:12
Do kom 24, nie skończyłam IV, ale mam w swoim gronie znajomych po tym liceum i jeden z nich jest neurologiem, koleżanka kończy architekturę, kolejni się po AWF-ie, dietetyce i ostania po psychologii więc raczej, nie mierzy miarą kilku osób całego ogólniaka.
32. Dodane przez pozdro, w dniu - 18-07-2013 22:23
Jednak Kononowicz miał rację. Za kilka lat nie będzie niczego. Zresztą dobrze to widać dzisiaj przed blokami. Środek wakacji, a tam 0 dzieci. W latach 90 w tym czasie na każdej ulicy grali w piłkę. Dzisiaj zamiast dzieci mamy kłótnie które liceum jest lepsze \ gorsze, które do likwidacji. Początek wyścigu szczurów.
33. Dodane przez do Marek, w dniu - 18-07-2013 22:36
do 17 Marek Popieram Cię całkowicie.KOLEJÓWKA to szkoła bez fundamentów i przyszłości a KONIOR to szkoła z tradycjami,zapleczem dydakt. i nauczyciele z pasją i pomysłami młodzież wygrywa konkursy i lepiej mature zdaje.
reklama
34. Dodane przez sputnick, w dniu - 18-07-2013 23:06
Tylko jak zapewnić godziwą przyszłość dyrektorom tych placówek.
35. Dodane przez do 5, w dniu - 18-07-2013 23:22
Cha cha cha cha cha 
To mnie rozbawiłeś...
36. Dodane przez S, w dniu - 19-07-2013 00:12
A ja myślę,że Pan Prezydent nie zlikwiduje żadnej szkoły, bo się boi takich decyzji i po co ta dyskusja:)
37. Dodane przez Asia, w dniu - 19-07-2013 00:29
Powinna być tu opcja: LUBIĘ TO ;) bo nie chce mi się powtarzać tego co przedmówcy, a z czym rzecz jasna się zgadzam :P
38. Dodane przez do 12, w dniu - 19-07-2013 01:54
Metzig plac ma dzis najwiekszy nabór. Nie rozumiem dlaczego nie połaczyć szkół, które nie mają naboru takich jak kolejowka+ Konior+ rolnik (ktory chce dołaczyć do siebie szkołe specjalna)???
39. Dodane przez ona, w dniu - 19-07-2013 08:40
Jeśli ktoś chce się uczyć będzie się uczył w każdej szkole.... Ja chodziłam do IV LO... obecnie jestem magistrem ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu...
40. Dodane przez ..., w dniu - 19-07-2013 08:42
Gratuluje wszystkim szczekajacym na 4, na bank spedziliscie tam choc 1 rok i macie jakies pojecie o tej szkole. Kompleksy mozecie sobie leczyc rozgladajac sie po swoich zacnych placowkach. Tak, jak wszedzie, sa slabsi i lepsi nauczyciele, ale jak ktos chce to sie nauczy i przygotuje do dalszej edukacji.
41. Dodane przez Do 39-tki, w dniu - 19-07-2013 09:07
Ale może najpierw skończyłaś któryś z "leszczyńskich uniwersytetów" a owego "mgr" zdobyłaś zaocznie na AE W-aw. To zmienia postać rzeczy ,wówczas jesteś "mgr II kategorii".Na zaocznych zalicza się souvenirami ,zaproszeniami egzaminatorów na balangi itp.itd (zapewne nie znasz języka obcego - na zaocznych tego się nie naucza !!!) Zdrowia dla Ciebie . Stanisław P. (n-el)
42. Dodane przez terefere, w dniu - 19-07-2013 09:20
najlepiej z nikim nic nie konsultować i postawić przed faktem dokonanym- tu łączymy,tam likwidujemy i po sprawie.A pomyślał ktoś o ludziach którzy tam pracują?
43. Dodane przez Stanisław, w dniu - 19-07-2013 09:53
3 lata temu skończyłem Liceum nr IV dobrze mnie przygotowali do matury nauczyciele się bardzo starali dzięki temu dzisiaj bez problemu jestem na 3 roku medycyny sądowej.
44. Dodane przez SS, w dniu - 19-07-2013 10:30
, a mój syn studiuje na UJ prawo. Jest po IV LO
45. Dodane przez katroz, w dniu - 19-07-2013 11:21
Stanisławie- (kom.43) nie ma takich studiów jak medycyna sądowa. Jest to specjalizacja dla lekarzy po studiach na wydziale lekarskim. I to też nie tak od razu po. Więc być może skończyłeś LO IV, bo o pewnych rzeczach nie masz pojęcia.
46. Dodane przez mamrot, w dniu - 19-07-2013 11:31
Osobiście bym zlikwidował leszczyński magistrat.
47. Dodane przez upadek, w dniu - 19-07-2013 12:12
Coś dyrektor nie ma "szczęścia" do szkół, najpierw budowlanka padła za jego rządów, a teraz 4LO....
48. Dodane przez matka, w dniu - 19-07-2013 12:51
Myśle że o likwidacji zadecydują sami absolwenci gimnazjum.Nie ma chętnych nie ma szkoły. Do ILO i IILO nabór skończył sie 4 lipca, pełne obłożenie i te szkoły chcieliby niektórzy zamykać ,chyba z zazdrości że się tam nie dostali.Do tych szkół poszła młodzież z najwyższymi wynikami i z takimi wyjdą.Uważam że rywalizacja między uczniami to nie wyścig szczurów,jak myślą o przyszlości w kraju to się uczą ,a jak o wyjezdzie za granicę to wystarczy OHP.Ciężko niektórych zadowolić, uczysz się żle, nie uczysz się też żle,to co mają robić młodzi?
49. Dodane przez do komentarza 41, w dniu - 19-07-2013 13:11
Drogi Stanisławie P. i kto to mówi, ty zapewne kształcony w komunie gdzie wykładano ideologie komunistyczną a maturę pisano na temat przewodniej roli partii. Ciekawe co ty wielkiego skończyłeś, po twojej wypowiedzi można stwierdzić że nauczyciel z ciebie marny i terroryzujący uczniów.
50. Dodane przez ja, w dniu - 19-07-2013 16:37
NIKT MI NIE ZABIERZE MOJEJ SZKOŁY !!!!!!
51. Dodane przez mała, w dniu - 19-07-2013 17:35
Do komentarza nr 1 
Jasne z Twoich podatków;) 1 200 zł na umowie, a reszta zapewne do rączki bez podatku i jeszcze jedno pokaż mi kierownika w urzędzie który zarabia 10 000 zł.
52. Dodane przez MTI, w dniu - 19-07-2013 20:36
Dziubaski moje kochane mówiące o "niedouczonych" absolwentach IV LO.. Ech co by nie powiedziec w najdelikatniejszych słowach- i tak was urażę. Skończyłem Czwóreczkę pare ładnych lat temu. od tej pory obroniłem licencjat na UAM i jestem w trakcie obrony magisterki na tym samym uniwerku. Nie przeszkadzało mi to w pracy przez cały okres studiów (nie na zmywaku czy sprzątaniu w pubach) a dodam tylko że były to studia dzienne. Więc proszę was bardzo, zaciekli obrońcy dzieciaczków o zawodzie: syn, ciągnących pieniążki od rodziców, niepracujących i przewalających pieniążki zarobione nie przez siebie- Weźcie się wszyscy PAŁUJCIE. Dziękuję i tak Czwóreczka jest najlepsza.
53. Dodane przez lo, w dniu - 19-07-2013 20:57
mam inny pomysł !!! drogi prezydencie w Ilo i w II lo proponuję otworzyć po 15 pierwszych klas i zamknąć jeszcze 3lo i wspomnianą kolejówkę .Widzę jeszcze perspektywy nowych budynków są jeszcze niepotrzebne gimnazja!!!!a co z pracownikami to pan ich zatrudnił oni wiedzieli ,że kopnie ich pan w ...?jak zlikwidują 4lo to lata PWSZ już są policzone HA HA nowy budynek HAHA!!!!!
54. Dodane przez wynik, w dniu - 19-07-2013 21:06
do najlepszych szkół dostają się najlepsi a uczący tam najlepsi nauczyciele muszą ich przygotować do matury do najgorszych szkół dostaną się najgorsi uczniowie i też najgorsi nauczyciele muszą ich przygotować do matury .Pytanie którzy nauczyciele muszą bardziej się napracować i wykazać podejściem pedagogicznym???
55. Dodane przez do 17, w dniu - 19-07-2013 22:01
To faktycznie wydaje się najbardziej wyważone rozwiązanie. Większość wpisów jest emocjonalna. To, że ktoś po IV LO dostał się na taką czy inną uczelnię w sytuacji w której uniwersytety walczą o studentów to o niczym nie świadczy.
56. Dodane przez To nie wina pingwina .Pieniądze w kraju źle krążą, w dniu - 19-07-2013 23:48
W Lesznie na liceum nie mają -by się wtydzili. 
W Wilkowicach z braku pomysłów na wydanie kasy od tygodni cmentarz sprzątają. Cmentarz ewangelicki w Wilkowicach nareszcie zmienia swoje oblicze. Od kilku tygodni trwa tam wykaszanie porastającej go roślinności. 
17.07.2013. Radio Elka 
 
Demografia . 
 
W czwórce to akórat mniejsze klasy by pomogły bo łatwiej z wiedzą do ucznia dotrzeć nauczycielowi , pieniądze są ale na pierdoły np:  
 
 
Ponad 87 tysięcy złotych tyle resort spraw zagranicznych wyłoży na warsztaty gender dla małych dzieci z poznańskich podstawówek. 
Beneficjentem jest Stowarzyszenie Jeden Świat, które od października rozpoczyna cykl warsztatów poświęconych m.in. tematyce gender. Będą się one odbywać w ramach programu Opowiadanie świata, stanowiącego część projektu Z perspektywy Południa 
W ramach dyskusji o mądrości będzie z kolei mowa o mądrości przodków, starszyzny, tradycji itp. Tyle że bazą, na której mają się oprzeć dzieci, są wyłącznie opowieści z Arabii, Chin, Tanzanii i starożytnych Majów. Oczywiście żadnych odniesień do kultury łacińskiej. 
No i opowieści o Kopciuszku, ale z odwróceniem ról męskich i żeńskich osierocony chłopiec ma niedobrego ojczyma, który bardziej kocha swoich biologicznych synów. 
 
Jesteśmy Polakami, a nie Indianami. A wprowadza się nam jakieś szamańskie rzeczy. Dlaczego nie ma tam opowieści polskich, tradycyjnych? Jeśli ich nie ma, to znaczy, że się je odrzuca.
57. Dodane przez do Marek, w dniu - 20-07-2013 06:39
Rzeczywiście, likwidacja "KOLEJÓWKI" to najlepszy pomysł. Budynek można korzystnie sprzedać jakiejś firmie, bo to przemysłowa część Zatorza, a szkołę z nauczycielami przenieść do IV LO. Wtedy ten zaniedbany budynek wróci do szkolnictwa zawodowego. Oczywiście można "kolejówkę" połączyć również z ZST. To optymalne rozwiązania, choć spóźnione przynajmniej o kilka lat.
58. Dodane przez mika, w dniu - 20-07-2013 10:21
Najlepiej zlikwidować szkoły.Szkoła Odzieżowa to była najwspanialsza szkoła wspaniali nauczyciele dyrekcja tak było w latach 90.Tam panowała niesamowita atmosfera.Żal WIELKI żal te czasy już nie wrócą!!!
59. Dodane przez janusz, w dniu - 20-07-2013 10:36
najlepiej to pozamykać wszystkie LO i przestać oszukiwać ludzi że po studiach będą mieli super kariery ;) nauczą się zawodu wyjadą za granice i będą zarabiać porządnie.
60. Dodane przez Darek, w dniu - 20-07-2013 11:22
Najpierw to należałoby zlikwidować chore gimnazja To po pierwsze. Po drugie likwidacja Lo IV,III. Stawiać na Zawód !!- Uczyć dzisiaj zawodu to podstawa ! A później każdy wybiera idzie do technikum, studia itd.. W dzisiejszych czasach potrzeba nam wykwalifikowanych pracowników od podstaw, którzy potem będą inzynierami i magistrami z wiedzą praktyczną od postaw. To jest przyszłość! A nie chore licea, studia byle jakie i w zasadzei nikt nic nie umie i specjalista teoretyk od nichego !! Porządne szkoły zawodowe to podstawa. każdy znajdzie zatrudnienie, a czy człowiek będzie chciał się rozwijać dalej i kontynuować naukę to już jego decyzje. Prawda jest taka,że licea wybiera młodzież , która nie wie co tak naprawdę chce w życiu robić...Brak zainteresować i moda na licea nie dające nic prócz przygotowania do matury. Dzisiaj masa magistrów od niczego !! Niestety. I osoby faktycznie mądre koncząc studia nie mają zatrudnienia, bo tatuś pseudomagistra załatwił mu pracę..Realia XXI w.
61. Dodane przez Adam, w dniu - 20-07-2013 11:29
Najbardziej bezsensowne szkoły to Licea, gdzie w zasadzie każdy się dostaje bez najmniejszego problemu. Dwa licea to max w naszym mieście i powinni naprawdę dostawac się tylko najlepsi. Osoby chcący pójśc na medycynę , prawo itd. a reszta młodzieży powinna tak jak za dawnych latach uczyć się od podstaw zawou, pracy, szacunku do innych. Bo dzisiaj niestety ale Licea to szkoły bezwartościowe. Każdy bez pomysłu na życie wybiera liceum.
62. Dodane przez Serafin, w dniu - 20-07-2013 11:44
Pamietam czasy ,kiedy aby dostać się liceum trzeba było mieć dobre wyniki w nauce. To były piękne czasy. Dzisiaj potrzeba nam ogromnej zmiany w zakresie edukacji młodzych ludzi bo mamy plagę licealistów i studentów. Szkoda tylko że często nie posiadają oni nawet wiedzy teoretycznej-nie wspomnę o praktyce.Oczywiście nie wszystkich to dotyczy lecz niestety większości naszej młodzieży. I to nie jest ich wina ,że ministerstwo edukacji tak sobie wymysliło- program na wydłużenie nauki- uczcie się , uczcie ..byle gdzie i byle czego byle jak najdłużej bo i tak mamy bezrobocie. znasz jezyk obcy to wyjedź z kraju najlepiej. I tak to wszystko działa i taki jest cel. Potem będziecie przesyłać ero do Polski i może troszę podreperujecie budżet.
reklama
63. Dodane przez do kom. 56, w dniu - 20-07-2013 16:28
Nie możemy mówić o naszych tradycjach, przodkach, bo dzieci dowiedziały by się, że wymordowali je chrześcijanie, więc jak im wytłumaczyć, co stało się z poganami? Pomyśl trochę :)
64. Dodane przez Piotr, w dniu - 20-07-2013 18:22
Do komentarza 24.  
 
Uważam, że jesteś bardzo ułomnym człowiekiem. Skończyłem profil matematyczno-informatyczny w 4 LO, a teraz kończę Magistra na Polibudzie Poznańskiej ze średnią 4,5 na kierunku na którym ty byś nie podołał. Nie liczy się szkoła czy numerek. Równie dobrze może wyjść gamoń z 2 lo jak i z 4 lo. Los należy do Ciebie. Więc przestańcie oceniać ludzi z tego Liceum. Bo jako jedyne 4 LO nie zabiera dzieciakom życia ani nie robi wody z mózgu. 
 
Poza tym żadne liceum ani żadne studia nie dadzą Ci chleba, tylko spryt i umiejętności. 
 
Pozdrawiam 
Absolwent Politechniki Poznańskiej
65. Dodane przez Pampalini, w dniu - 20-07-2013 19:10
Najbardziej teraz opłaca się zostać nieukiem-robolem, chodzącym z reklamówką i cuchnącym piwskiem.
66. Dodane przez jjjjjjjjjj, w dniu - 20-07-2013 21:41
Chcą zamknąć 4LO nie dlatego, że jest najniższy poziom tylko dla tego, że do tego ogólniaka z roku na rok jest coraz mniej chętnych. 
 
Pozdrawiam
67. Dodane przez ffff, w dniu - 21-07-2013 10:41
a dzieciaki gdzie maja sie dalej uczyc
68. Dodane przez Bogdan, w dniu - 21-07-2013 12:00
Kończyłem tę szkołę i myślę, że jedyną stratą po jej likwidacji będzie pęknięte ego jej dyrektora.
69. Dodane przez licea, w dniu - 21-07-2013 15:27
W Lesznie nie potrzeba czterech liceów, maksymalnie dwa. Trzeba podnieść poprzeczkę w tych liceach, które zostaną, bo w porównaniu z liceami z większych miast i tak wypadają blado. III i IV LO to sztuczne twory, które już dawno powinny przestać funkcjonować jako "licea". Poziom żenujący.
70. Dodane przez Mf, w dniu - 22-07-2013 11:26
O co tu chodzi? O wskaźniki zdawalności? Może odejdę trochę od tematu LO. Już w szkołach podstawowych jest nagonka na wyniki, a akurat w podstawówkach - dla dziecka - nie ma on znaczenia, szkolę podstawową kończy się bez względu na ilość pkt na sprawdzianie OKE, ale ma znaczenie dla dyrektorów ... liczy się wynik, ranking szkól w mieście &. Pedagodzy &. dla których liczy się tylko statystyka &.. . Obecny system oświaty zgubił ucznia w swej machinie.
71. Dodane przez ols., w dniu - 22-07-2013 13:13
Nie zamykajcie tego liceum. Zamknijcie jedynkę. Jak juz jest to konieczne, przenieście te profile np. do trójki. W żadnej innej szkole nie ma profilu artystycznego. PROSIMY! NIE ZAMYKAJCIE !
72. Dodane przez mim, w dniu - 24-07-2013 17:48
do komentarza 69. 
jak nie znasz się na liceach to się nie wypowiadaj. ok? 
jakby wiedziałeś to do III LO chodzą osoby, które nie dostały się do I lub II LO a chociaż miały bardzo dobre średnie
73. Dodane przez do komentarza 72, w dniu - 24-07-2013 20:36
Widać po Twoich umiejętnościach kompozycji wypowiedzi, "poprawności" gramatycznej, że jesteś uczniem takiej właśnie szkółki. Konfrontacja z osobami, które rzeczywiście uczęszczały i uczyły się w prawdziwych liceach, może Ci przysporzyć kłopotów - nie tylko komunikacyjnych, ale i o podłożu psychologicznym.
74. Dodane przez Ja., w dniu - 27-07-2013 23:17
To jest jakiś śmieszne. Dlaczego zamykają akurat TO liceum?! Idę dopiero do 2 gim. ale już wybrałam tą szkołę. Chciałam iść do klasy artystycznej z muzyką. A teraz gdzie tutaj znajdę klasę z takim profilem?
75. Dodane przez ta, w dniu - 29-07-2013 08:52
Dlaczego w 4 jest malo chetnych? Zakladamy sytuacje: ktos w gazecie pisze, ze w sklepie x odbywaja sie czeste kontrole sanitarne, ile osob mniej pojdzie do takiego sklepu? Mimo, ze te kontrole moga byc nasylane i nic nie znajdowac, podczas, gdy u konkurencji znajduja sporo. Piszac srednio co 2 lata, ze szkola bedzie zamknieta, Pan Prezydent, zalatwia sobie klopot zamkniecia dzialajacej szkoly. Ludzie nie przyjda, bo beda zamykac. To, ze nauczyciele dowiaduja sie z mediow o takich sprawach pokazuje poziom naszych oswieconych wladz. Wszystkim placzacym jaki to slaby poziom jest w 4 zycze wyleczenie kompleksow.
reklama
76. Dodane przez A kogo ?, w dniu - 20-08-2013 21:57
A kogo to obchodzi co my tutaj piszemy ? Co z tego, ze mimo, iż ukończyłam 2 LO z dobrym wynikiem to większość moich kolegów jest z 4; co z tego, ze tak jak ja studiują, zdają egzaminy, są magistrami. Co z tego, że piszą doktoraty? TO nikogo nie interesuje, a już na 100% Pan Prezydenta, który robiąc wokół szkół "czarny PR" ciągle ma czyste raczki. Szkoły zamkną się bez jego "praktycznego" udziału. Szkoda, bo do niedawna, obserwując go w różnych sytuacjach, wydawał się człowiekiem.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj