Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
7
Maja 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Benedykt, Flawia,
Florian, Gizela,
Ludmiła
Do końca roku 238 dni.
Start arrow Wschowa arrow Tragedia na plaży w Lginiu

Tragedia na plaży w Lginiu

Tragedia na plaży w Lginiu

04.08.2013. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
jezioro7.jpg60-letni mężczyzna utopił się w jeziorze w Lginiu. Stało się to w sobotę przed godz.19.00. W tym czasie na kąpielisku nie było już ratowników, bo plaża jest strzeżona do godz.18.00. Policję zaalarmowała żona 60-latka. Ciało wyłowili płetwonurkowie. Znajdowało się na niewielkiej głębokości w rejonie kąpieliska.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mieszkaniec Głogowa był na plaży z żoną. W czasie kiedy kobieta rozmawiała ze znajomymi jej mąż postanowił popływać. - Kiedy po chwili
spojrzała na kąpielisko i nie mogła znaleźć swojego męża rozpoczęto poszukiwania i powiadomiono policję
- powiedział Tomasz Szuda z KPP we Wschowie. Na miejsce przyjechali też strażacy, płetwonurkowie oraz Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratutnkowe. - Po godzinie 22 wyłowiono zwłoki z wody - dodał Szuda.

W czasie kiedy doszło do tragedii na plaży było jeszcze sporo ludzi, ale nikt nie zauważył niczego niepokojącego.

Na polecenie prokuratora ciało zabezpieczono. Być może przyczyna zgonu będzie znana po przeprowadzeniu sekcji zwłok. (emi)
 
Komentarze (69)
1. Dodane przez Plażowicz, w dniu - 04-08-2013 11:41
Kondolencje dla rodziny zmarłego. Może inaczej by się to potoczyły losy tej historii gdyby była inna polityka CKiR we Wschowie. Parę lat wstecz ratownicy mieli swój domek w odległości ok 150 m od głównej plaży. Dwa lata temu odremontowano ten domek i zarazem "zabrano" domek ratownikom i dali w zamian kemping (domek na dzień dzisiejszy stoi pusty i jest użytkowany tylko przez "gwiazdy wieczoru". Od tego roku ratownicy nawet kempingu nie mają i dojeżdżają do miejsca pracy we własnym zakresie. Gdyby ratownicy mieli nadal domek bądź kemping może inaczej to wszystko by się potoczyło. Byłaby możliwość szybszego zareagowania i odrazu podjąć poszukiwania.
2. Dodane przez kobe, w dniu - 04-08-2013 11:51
dużo tam pływam. każdy wypływa na własne ryzyko a wielu "dziadków" płynie daleko od brzegu, albo płynie na drugi brzeg bez zabespieczenia. lipa :( [*]
3. Dodane przez michal, w dniu - 04-08-2013 12:14
byłem akurat wtedy na plaży...wyrazy współczucia dla rodziny.
4. Dodane przez xyz, w dniu - 04-08-2013 12:22
[*] spoczywaj w spokoju
reklama
5. Dodane przez Pampalini, w dniu - 04-08-2013 12:51
Miał żonę ? ślub cywilny czy kościelny ?
6. Dodane przez ob, w dniu - 04-08-2013 13:26
Do Plażowicza chory człowieku kompiel jest do godz 18 pod nadzorem a potem własna odpowiedzialność regulamin jest przed wejściem na plaże tak jest niestety na całym świecie więc przemawia przez ciebie polityka tylko leczenie u psychologa
7. Dodane przez aaa, w dniu - 04-08-2013 14:05
A moze dostał zawał i po chłopie takie zycie
8. Dodane przez do6, w dniu - 04-08-2013 14:49
Skończyłeś gimnazjum?Bełkot jakich mało.O błędach nie wspomnę.Najlepiej będzie jak sam się podszkolisz ,a potem będziesz udzielał rad innym.
9. Dodane przez chrabia, w dniu - 04-08-2013 15:56
proste weszedł rozgrzany zapewne do wody mógł by chwycić zawał lub mogł skoczyć mostu tak wielu dziadków tez robi i o tragedie nie trzeba było czekać długo albo wypił browara wysiłek spowodował zmorzone prace serca dostał zawał lub poprostu nie umiał dobrze pływać się utopił ale zastanawia mnie jedna rzecz ta ze znaleziono go niewielkiej głebokosci załoze sie ze bvł to zawał
10. Dodane przez babunia, w dniu - 04-08-2013 16:30
Wiek 60 l.to według niektórych to już dziadek a wy młodzi nauczcie się poprawnej pisowni potem doczekajcie tej 60 i pogadamy.
11. Dodane przez ala, w dniu - 04-08-2013 16:50
Więc wszystko już wiemy. Kom6 wyjaśnił nam, że ,,kompiel" jest od godz. 18 na własna odpowiedzialność. Kom. 9 podał nam przyczynę śmierci 
,,mógł by chwycić zawał" który to był spowodowany według komentatora poprzez ,,zmorzone prace serca" Ręce opadają!!!
12. Dodane przez oon, w dniu - 04-08-2013 16:51
do kom 1. znam sytuacje i warunki pracy na kąpielisku w Lginiu, dziwie się że wogóle są chętni pracy w takich warunkach proponowanych przez CKiR
13. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 04-08-2013 18:15
DO KOM 2 ty zapewne jesteś młody,piękny, silny , wysportowany, CHYBA ZOSTANIESZ MYM IDOLEM. TYLKO POZAZDROŚCIĆ.
14. Dodane przez hhg, w dniu - 04-08-2013 18:18
Co by pomoglo jakby ratownicy mieli domek ? W tym roku przy ratownikach mozna robic co sie chca bo oni i tak nie zwracaja uwagi bo oni sie palaja , w lginu powinni byc doswiadczeni ratownicy a nie szczurki w wieku 17-18 lat
15. Dodane przez ktoś, w dniu - 04-08-2013 18:29
żal żal nie wiem kto piszę te komentarze ale żaden nie powinien być w ogóle puszczony! jeden mądrzejszy od drugiego żałosne i totalna znieczulica.. gratuluję....
16. Dodane przez Maciek, w dniu - 04-08-2013 19:24
No a nurkowie przyjechali po 2 godzinach, a pogotowie po 1 godz straż która pełni służbę przy jeziorze powinna mieć jakiś sprzęt. A tym czasem przez ponad godzinę ciała szukali patykami wyciętymi z lasu. :(
17. Dodane przez ?, w dniu - 04-08-2013 19:32
Jak to jest możliwe, że na plaży w Lginiu pracuje na stanowisku kierownika plaży osoba, która jeszcze nie ma ukończone 18 lat? Pytanie brzmi kto wybrał tę osobę na to stanowisko i jaki był powód takiej decyzji? Czyżby nie było osób starszych i bardziej doświadczonych na takie stanowisko ?
18. Dodane przez 333, w dniu - 04-08-2013 20:28
Czyli ludzie po 60-tce nie maja prawa pływać bo są zastarzy i bedą się topić.Tak można sądzić po przeczytaniu wszystkich komentarzy.Ludzie zastanówcie się co wypisujecie!
19. Dodane przez Wczasowicz, w dniu - 04-08-2013 22:11
Do Kom 14. Nie ratownicy są winni tej sytuacji ale brak poparcia Policji Wschowskiej która ma gdzieś to co dzieje się na plaży w Lginiu Sami ratownicy nie ogarną bydła które zaczęło przyjeżdżać na plaże , pić piwo i wódkę a na upomnienia ratowników odpowiadają " wal się ". Jeśli zaś chodzi o praktykę i umiejętności to jest tam pewnie ktoś kto  
przepłyną wiecej w wodzie niż nie jeden przeszedł. Więc zastanówcie się co piszecie każdy musiał być kiedyś takim szczurkiem zanim został doświadczonym ratownikiem . Ratownicy podziwiam waszą odwagę i zaangażowanie . Pozdrawiam wczasowicz
20. Dodane przez entry, w dniu - 04-08-2013 22:15
Ratownicy WOPR z KPP pracujący na kąpielisku w Lginiu należący do WOPR przy PWSZ Leszno, mimo dopiero 18 lat , to bardzo doświadczeni ratownicy. Mało jest ratowników,którzy w takim wieku mieli okazje pomagać w rzeczywistej sytuacji zagrożenia życia, a Ci mieli. Pamiętacie 2 topielców w Lginiu w zeszłym roku ? Drugi z nich , dzięki interwencji ratowników właśnie, mial szansę na przeżycie.
21. Dodane przez bruno, w dniu - 04-08-2013 22:17
jestescie słabi przykro mi
22. Dodane przez aaaa, w dniu - 04-08-2013 22:28
Pamietam jak z 3 albo 4 lata temu byli ratownicy w lgniu to caly czas gwizdali, upominali, czepiali sie o picie alkoholu na pomoscie, az na elce pisali w komentarzach ze przesadzaja i sa zbyt upierdliwi.... Do lgnia jezdze czesto bylem w tą sobote i tydzien tamu, i to co tam sie teraz dzieje to wola o pomste do nieba, Gwizdek to chyba raz slyszalem, pelno alkoholu na pomoscie, ludzie skacza z barierek a ratownicy nic sobie z tego nie robia....
23. Dodane przez xyz., w dniu - 04-08-2013 22:55
Ratowników wszyscy mają za przeproszeniem w czterech literach począwsze od policji skończywszy na plażowiczach( w szczególności na pijanych).. Znają sie na swojej pracy lecz niestety nic nie są w stanie zrobić jak do akcji wkracza kilka łysych karków( nie mając nic do łysych karków) którzy myślą że wszystko im wolno i są nieustannie przez ratowników upominani.. Jedyne nad czym mozna ubolewać i przez co może być małe zamieszanie na kąpielisku to niepełnoletnia pani kierownik ratowników ( w większości od siebie starszych) która zwraca uwage tylko na to żeby każdy usłyszał jaka jest ważna... Pozdrawiam ! Odpoczywający od dawna na plaży i darzący szacunkiem ratowników mieszkaniec okolic :) !
24. Dodane przez Anonim, w dniu - 04-08-2013 23:28
Zgadzam Się z komentarzem 22. Cała prawda!Też tam często bywam,i widzę co się dzieje.
25. Dodane przez ela, w dniu - 04-08-2013 23:30
Ratownicy sa już bezsilni na to co robią ludzie. ile można upominać,zwracać uwagę, a "plażowicze" w oczy się śmieją i chamsko odpowiadają, lekceważą młodego ratownika.
26. Dodane przez ja, w dniu - 04-08-2013 23:30
Zgadzam się z komentarzem nr 22. Cała prawda, często jeżdżę do Lginia i widzę, co się dzieje.
27. Dodane przez ob, w dniu - 04-08-2013 23:43
To co się dzieje na plaży w Lginiu to wina tylko Policji i Straży Miejskiej która nic nie robi w tym kierunku ratownicy mają pilnować wody a nie picia alkocholu na plaży .Najlepiej skasować mandat za parkowanie a plaże to mieć w d---e. Dostali za darmo domek u góry i co z tego stoi pusty.Panie dyrektorze CKiR coś jest nie tak nie daje pan rady
28. Dodane przez turystka, w dniu - 05-08-2013 09:18
ratownicy na kąpielisku mają pod opieką tysiące ludzi i nie mogą się koncentrować na kilku palantach którzy popisują się przed kolesiami.jeśli ktoś chce się bezpieczne bawić to wykonuje polecenia ratowników i jest ok. Jeśli ktoś nie na świadomości to nie ma sposobu aby do niego dotrzeć,i szkoda poświęcać jemu więcej czasu zaniedbując bezpieczeństwo np. dzieci
29. Dodane przez Julek, w dniu - 05-08-2013 09:22
Ratownik to nie komputer którego można zaprogramować w/w komentarzami. Ratownik ma ratować i reagować na zgłoszenia o zdarzeniach. Podziwiam pracę Ratowników tych w Lginiu i tych nad wszystkimi wodami. Współczuję Pani która właśnie utraciła męża.
30. Dodane przez ratownik, w dniu - 05-08-2013 09:41
aby zostać ratownikiem nie wystarczy założyć koszulki z napisem ratownik . aby zostać ratownikiem należy przejść trzy etapy szkolenia ratowników wodnych każdy etap to 25-30 godzin szkolenia koszt każdego etapu około 500 zł , przepracować 100 godz. społecznie (za darmo)następnie kurs 60 godz. kwalifikowanej pierwszej pomocy zakończony egzaminem państwowym koszt 1 000 zł raz na 3 lata należy przejść recertyfikacje z KPP koszt 250 zł .i do tego należy zdobyć patent przydatny na wodzie np. sternik motorowodny ,żeglarz , lub instruktor pływania ,płetwonurek koszt 1000 - 1 500 zł 
I po tym wszystkim idą na pomost i ,,walczą ,, z debilami którym się wydaje że są nieśmiertelni lub mają kręgosłupy z tytanu lub z gumy. więcej szacunku dla Ratowników bez względu na ich wiek. Dla świata ratownicy są tylko ludzmi dla ludzi którym ratują życie są całym światem.
31. Dodane przez jojo, w dniu - 05-08-2013 09:52
Mam pytanie czy plaza to miejsce publiczne jak tak to powinien być zakaz picia alkoholi i palenie tytoniu
32. Dodane przez aro, w dniu - 05-08-2013 12:01
ja za ratownikami nie stoję jest ich trzech i siedzą razem w kupie i się obijają przecież kase biorą tyle ludzi na plaży a oni dalej to samo ja bym ich rozstawił i jeszcze łódka. mają pilnować ludzi a nie dupeczki w strojach.... a do tematu domku czy noclegu wam wszystkim pracodawca taż daje nocleg albo wraca koszty dojazdu do pracy??????
33. Dodane przez Wczasowicz, w dniu - 05-08-2013 12:09
Do Kom . 30 brawo nie można tego lepiej ująć :-) pozdrawiam ludzi którzy dbają o moje bezpieczeństwo
34. Dodane przez plażowicz, w dniu - 05-08-2013 12:38
do komentarza 31 
i jeszcze dodam: ...oraz rozpalania grilla
35. Dodane przez ania, w dniu - 05-08-2013 13:28
ludzie zastanówcie sie zanim cos napiszecie jestescie wszyscy bez rozumu starszy pan nie zyje WIECZNY ODPOCZYNEK RACZ MU DAC PANIE
36. Dodane przez E, w dniu - 05-08-2013 13:45
Jestem w Lginiu bardzo często i tylko czekałam na artykuł dotyczący ratowników...Masakra jakaś.Dzieci pilnuję sama.Ratownicy cała trójca siedzi w jednym kąciku pod parasolem z telefonami w ręku.Nikt nie patrzy na pływających przy żółtych bojach.Co to ma być???Przez ten cały czas widziałam jednego ratownika z drugiej strony pomostu,który jakiś czas popatrzył na kapiących się.I dwa razy pani ratownik siedziała na leżaku spoglądając na kąpiących się między pomostem...Nie wiem ,ale mi słów brakuje.Tyle kapiących się a oni nie patrzą na wodę.To,że nie dają sobie rady z pijącymi alkohol to nie problem.Telefon na straż czy policję powinien rozwiązać ta sytuację.Chciałeś być ratownikiem(wiadomo,że to ciężka praca) bądź odpowiedzialny.Ja swoje dzieci przypilnuję,bo na tych ratowników boję się liczyć.
37. Dodane przez maria, w dniu - 05-08-2013 14:52
mieszkam w Lgińu i pływam od małego dziecka często płynę na drugi brzeg i niema znaczenia o której to godzinie bo ratownicy na to nie zwracają uwagi pozatym Ci co teraz są to siedzą tyłem do jeziora i tylko się podśmiewają dużo by można o tym pisać w lgińu nie ma porządku latem małoletnie dzieciaki chodzą pjane myślą ze jak maja naście lat to mogą na wakacjach wszystko ale najważniejszy jest rozsądek anie tylko dobra zabawa o której tylko pamiętają co rok mamy tragedie na plaży a mimo to mamy tak młodych ratowników przydzielanych kiedyś to policja pływała motorówka po plaży a teraz nic... teraz każdy gdyba czemu taka tragedia ale co rok tak jest ostatnio a nikt z wyższego stopnia nic na to nie działa .......my miejscowi nic na to poradzić nie możemy..
38. Dodane przez DO KOM 30, w dniu - 05-08-2013 16:59
ALE TY BIEDNY.SAM ZA WSZYSTKO MUSIAŁEŚ ZAPŁACIĆ. A INNE ZAWODY TO UPRAWNIENIA DOSTAŁY ZA DARMO.
39. Dodane przez marina, w dniu - 05-08-2013 17:53
każdy narzeka na Lgiń to poco przyjeżdżają jak się nie podoba ja tu mieszkam od zawsze i mi pasuje jaki spokój mamy jesieniom jak niema nikogo tylko miejscowi ani rozrób śmieci wrzasków atak to nawet niema gdzie na plaży się położyć bo tyle obcych mi tak nie przeszkadzają przyjezdni ,którzy potrafią się zachować ale ci którym w głowie tylko rozróby i demolka alkohol jestem młoda ale mnie wychowali rodzice i na plaży wiem jak należy się zachować sama ostatnio widziałam jak wieczorem młodzi napici chłopacy skakali z barierek do wody z butelka piwa w reku jezeli chodzi otego pana to z widzenia go znalam i jego żone byl bardzo porzadny i nie warto oceniać skoro nie wie nikt co naprawde bylo przyczyną ....unas są wiry i to chyba jest wszystkim wiadome...kto nie mial jeszcze okazji teo zobaczyć zapraszam na jesień i na kanał... pozatym im dalej sie idzie tym jest głębiej więc jak nie potraficie zbyt dobrze plywać nie ryzykować bo z woda nie ma zartow ale ratowników mogli by zmienić
40. Dodane przez do kom 13, w dniu - 05-08-2013 18:29
Do kom 13 spoko mozesz
reklama
41. Dodane przez ona, w dniu - 05-08-2013 19:40
jakiegos nowego ratownika przyslali dzisiaj to moze cos sie zmieni, zobaczymy
42. Dodane przez XYZ, w dniu - 05-08-2013 19:47
Przyjeżdzam do Lginia od bardzo dawna i too co zrobil pan Chałupka z plażą jakie pozytywy imprezy sportowe kulturalne zagospodarowanie plaży ten codzienny porządek na plaży lampy na pomoście niejedna nadmorska plaża może nam zazdrościć takiego kurortu . Trzeba mocnej ręki aby nad tym wszystkim panować.Brakuje policji .straźy miejskiej aby powstrzymać chuligańskie wybryki a zwłaszcza nad jeziorem.czy zawsze musi dojść do tragedii aby panom odpowiedzialnym otworzyły się oczy.Podejrzewam że Kierownictwo CKi R jest bezsilne jeżeli chodzi o bezpieczeństwo na plaży.Tylko dzięki umiéjętnościom sprawnościom i uprawnieniom tych młodych ratownikőw czujemy się bezpiecznie na kąpielisku bo oni jako jedyni powaźnie ttraktują swoją pracę i dziękujemy im za to .A Kierownictwo CKi R nie zatrudnia osôb nieodpowiedzialnych i nie tak prosto dbac o naszebezpieczeństwo.Podziękowania dla pana Chałupki że mamy takie miejsce gdziemożemy odpocząć pozdrawiamm
43. Dodane przez turysta, w dniu - 05-08-2013 20:00
Moi drodzy żaden z nas nie zdaje sobie sprawy ile trzeba się nauczyć i jami mieć silny charakter aby zostać ratownikiem szacunek dla tej młodzieży na pomiście że prőbuje coś dobrego w swoim młodym życiu zrobić a nie zbijają bąki jak cała reszta a też mają wakacje jestem pełen podziwu dla tych młodych ludzi brawo !!!!!!
44. Dodane przez Do XYZ, w dniu - 05-08-2013 20:19
Tak.Mamy piękną plażę,super imprezy na niej.Ale Ci ratownicy i bezpieczeństwo??? Poważnie traktują swoją pracę??? A co takiego robią w tym kierunku???
45. Dodane przez do do xyz, w dniu - 05-08-2013 20:29
Ratownicy Upominaja kazdego po milion razy ! To robią! A nie beda ganiac sa każdym kto myśli ze jest niewiadomo kim ! Wszyscy potrafią komentować prace ratownikow , ciekawe czy wszyscy byli by tacy mądrzy jakby przez jeden dzień sie z nimi zamienic ! Wiecej szacunku dla ratownikow i problem będzie załatwiony ! I obstawiam ze gdyby kazdy siebie pilnowal tak jak potrafia wszyscy pilnować ratownikow czy patrza tam gdzie akurat komuś sie cos wyobrazilo to by zadnych tragedi na swiecie nie bylo ! Wszyscy są tacy genialni to niech zwrócą uwage ratownika a nie najłatwiej pisać na portalach.. pozdrawiam komentatorow i mam nadzieje ze oni kiedys beda najlepszymi ratownikami jakich swiat sobie moze wyobrazic.. zal nic wiecej mi takich ludzi.. ktorym z nudy pozostaje gadanie tylko na ratownikoe ! Ktorzy nie byli niczemu winni.
46. Dodane przez XYZ, w dniu - 05-08-2013 20:33
Pilnowanie skaczących do wody jest niemożliwe. Ludzie ignorują polecenia ratowników, sama wielokrotnie to słyszałam przechodząc obok. A kąpielisko jest obserwowane. Pracuje ich tylko 3 czy 4 więc normalne jest to,że nie są w stanie zobaczyć wszystkiego. a siedzenie w pełnym słońcu ,bez parasaola 8 godzin dziennie ? ja bym nie chciała.. ale może Ty tak.
47. Dodane przez wlgin, w dniu - 05-08-2013 20:53
uważam , że za porządek na plaży odpowiadają służby miejskie - czyli Straż Miejska we Wschowie. Przyjeżdżają do Lginia spacerują w białych koszulach po plaży i przyglądają się jak pije się piwo i inne trunki na plaży . Proponuję aby poważnie zabrali się do roboty i egzekwowali prawo na plaży.
48. Dodane przez dziadek 60 lat, w dniu - 05-08-2013 21:41
zapraszam na kąpielisko młodych 20 i 30 latków,i co niektórzy zmienili by swój pogląd na ludzi w tym wieku +60
49. Dodane przez do do do XYZ, w dniu - 05-08-2013 21:56
Ratownicy w Lginiu nie upominają po kilka razy.Po prostu tam są.W zawodzie ratownika powinien pracować ktoś odpowiedzialny i przygotowany na trudne warunki.Skoro ktoś tłumaczy,że oni w słońcu 8 godz. no to cóż..Chyba wiedzieli jakie będą mieć warunki pracy.A nikt im w oczy nic nie powie,bo większość wypoczywających to Wschowianie i każdy każdego zna.No i niezręczna sytuacja...Ratownik nad morzem siedzi wpatrzony w morze a nie tyłem do morza.Nikt im nie zabroni rozmawiać,ale nie tyłem do pływających.A parasol mają w kąciku (dobry pomysł).Ja swoich dorastających dzieci samych na plażę do Lginia nie puszczę.Byłam,widziałam i pozdrawiam tych co nie byli a komentują i bronią swoich znajomych.Jako znajoma uważam,że ratownicy są świetnymi,miłymi,sympatycznymi młodymi ludźmi,ale niestety nie nadają się na ratowników.Wystarczy popytać anonimowo ludzi wychodzących z plaży co myślą o opiece ratowników...
50. Dodane przez xyz, w dniu - 05-08-2013 22:49
Ja widziałem jak ratownicy owszem siedzą w kupie ale kazdy z nich patrzy sie w inne miejsce tak jak powinno byc.. znaja sie na swojej robocie i napewno wiedza co mają robić. .wgl nie rozumiem dlaczrgo poruszany jest tutaj temat ratowników. . Skoro pan utopil sie po ich pracy i nic nie mogli na to poradzic.. a w trakcie ich sluzby żadne takie zdarznia nie mają miejsca ..
51. Dodane przez Xxl, w dniu - 05-08-2013 22:57
Ma Pani racje pozostawienie dzieci bez opieki jest ściganie prawem . Pozdrawiam
52. Dodane przez WOPR, w dniu - 05-08-2013 23:45
Dobry wieczór każdemu, kto to czyta. Jestem ratownikiem WOPR,bez znaczenia skąd jestem, ile mam lat, gdzie pracuję, są to rzeczy najmniej istotne. Co liczy się dla każdego pracodawcy??? Chyba zdobyte doświadczenie, a w szczególności w tym zawodzie. Tu nie jest ważny wiek, bo są ratownicy, którzy w wieku niespełna 16 lat przeżyli swoją pierwszą akcję w życiu, a są również tacy ratownicy, którzy są równolegle Instruktorami WOPR i nie mieli do czynienia nigdy w swoje karierze z topielcami w praktyce. Osobiście uważam, że ten 16 latek wie o tym dużo więcej niż ten instruktor. Każdy osoba wie, jakie będzie miała warunki w danym zawodzie i ratownik również, a podpisując umowę automatycznie się z nimi zgadza. Proszę się zastanowić nad tym doświadczeniem opisanym przeze mnie. A doskonale wiem, że na kąpielisku w Lginiu pracują osoby, dla których nie był to pierwszy kontakt z taką sytuacją, mimo ich młodego wieku. Czy Państwo zdają sobie z tego sprawę jaki jest to za każdym razem szok, a szczególnie dla tych młodych osób. Jeśli jesteśmy przy ich wieku to założę się, że mieli by ochotę chociaż odpocząć jeden dzień, a oni od początku sezonu są codziennie! Wiecie jakie wiążą się z tym wyrzeczenia? Nie jeden ratownik wyrzeka się chociaż by alkoholu przez całe wakacje. Musi być zawsze gotowy na wezwanie i przyjeżdża na akcję po godzinach służby charytatywnie, a gdyby się uparł to nie musi, ale poświęca swój czas. Nie chcę wypowiadać się do tych konkretnych ratowników w Lginiu, lecz powiem jak wygląda ogólnie sytuacja, żeby Państwa uświadomić. Ratownik ma przede wszystkim RATOWAĆ I NIEŚĆ WSZELKĄ POMOC NA WODZIE! Posiadając takie a nie inne doświadczenie powiem tak, że jestem z siebie dumna, że moja pierwsza praca była pod nadzorem osoby o 12 lat ode mnie starszą, mająca około 12 lat stażu! Takiego przeżycia życzę każdemu przyszłemu ratownikowi. Wtedy na kąpielisku panuje dyscyplina. Drodzy Plażowicze! Ratownik chce być także dla ludzi i stara się taki być, bo wie, że sam by wypił chętnie piwko na pomoście czy wskoczył do wody. Niekiedy chce się być dobrym i przymknąć oko, jednocześnie dając do zrozumienia tej osobie, że ma do niego zaufanie, które nie zostanie nadużyte. Pewnie nie jeden z Was nie zdaje sobie sprawy, jaka to praca cięzka psychicznie. Czy faktycznie każdy z Was by chciał by Ratownik podszedł na koc i zarekwirował alkohol znajdujący się na nim? Chyba nie. Czy wydaje się Państwu, że Ratownicy mają wszystko gdzieś? Nie prawda. Podejrzewam, że w Lginiu nie chodzi o Młodą Panią Kierownik, lecz o brak współpracy, brak kompromisu lub także nadużycia zaufania i dobroci PANI KIEROWNIK. Wierzę, że Ta Pani starała się zespolić zespół, lecz przez to, że jest najmłodsza(niestety), każdy ją tylko poniżał i nie wykonywał tego o co prosiła, a wierzę, że jeśli powierzono jej takie zadanie to pracodawca kiedyś musiał dostrzec to, że prawdopodobnie można jej zaufać, że się stara i zależy jej na tym co robi. Nie znam niestety nikogo z ratowników na tym kąpielisku. Prawdopodobnie jest jej ciężko psychicznie, ale jest to dla niej ogromne doświadczenie, które w przyszłości zaowocuje, proszę mi uwierzyć. Co do skakania, wszystko jest dopuszczalne, jeśli ma to umiar. Rozumiem skoczyć raz, żeby się zamoczyć (co mimo wszystko jest nieprawidłowe), ale powinno wystarczyć. Popisuwy powinno zostawić się na plażę np. pokazując jak świetnie gra się w siatkówkę i tym zaimponować, a nie skakaniem do wody. Ratownik też człowiek ma prawo się opalać, i na pewno jest tak, że kontoluję prace tylko w określonym miejscu, bo nad resztą czuwają pozostali. Są to tzw WARTY. Szkoda mi osobiście najbardziej dzieciaków, którym zabrania się skakać. A na końcu my i tak od rodziców dostajemy, że MOJE DZIECKO NIE MOŻE SKAKAĆ,MIMO,ŻE JA STOJĘ PRZY NIM. Jeśli aż TAK nie podoba się PAŃSTWU praca ratowników w Lgniu to mam prośbę by jeden odważny śmiałek jutro podszedł do Ratowników i z nimi o wszystkim porozmawiał, bo oni najlepiej znają ich zadania i sposób ich pracy. Jeśli coś chcą Państwo się dowiedzieć to zapraszam do Ratowników na danym kąpielisku. Ludzi pod wpływem alkoholu, zjaranych zielskiem lub naćpanych RATOWNIK NIE PRZYWRÓCI DO PARZĄDKU SAM! O pani kierownik piszą to pewnie te osoby, które jej nienawidzą lub ona sama zaszła im za skórę , sama pracując w tym zawodzie mam takich i takich znam, Po prostu ignoruje się takie osoby. Dlatego ta sytuacja wygląda tak a nie inaczej. Pozdrawiam Ratowników w Lgniu. WYRAZU WSPÓŁCZUCIA DLA ŻONY TEGO PANA. Proszę wszystko sobie przemyśleć i odpowiedzieć w głowie na te pytania. POZDRAWIAM RATOWNIK WOPR>
53. Dodane przez wiek średni, w dniu - 06-08-2013 09:26
po co ta spina o dziadków. przecież dziadkiem już można być w wieku 40 lat..
54. Dodane przez WOPR-owiec, w dniu - 06-08-2013 11:44
Setki opinii ludzi , którzy sieją ploty i nie maja pojęcia o ratowaniu tonących. 
DRODZY Państwo. Akty prawe dotyczące organizacji ratownictwa wodnego, precyzują sposób organizowania - wyposażenia kąpieliska i sposobu zabezpieczenia (i są niestety niedoskonałe). Z względu na na bezpieczeństwo osób które nie potrafią przestrzegać powszechnie ustalonych zasad kąpieli oraz maja obawy o zdolność oceny swoich własnych umiejętności, zostały zorganizowane kąpieliska strzeżone, które funkcjonują w określonych godzinach. Przeszkolony ratownik jest osobą, która ma czuwać nad pływającymi w godzinach czynnego kąpieliska. Nawet jeżeli komuś się wydaje ,że ratownik nie obserwuje , to robi to kątem oka. Bowiem typowe toniecie trwa nawet do 6 minut i jest zauważalne przez szkolonych ratowników - zwłaszcza szkolonych w WOPR przy PWSZ w Lesznie (w jednostce , która jako jedna z pierwszych w Polsce wprowadzała nowatorskie techniki prowadzenia prewencji i ratownictwa wodnego). Pisanie jakiekolwiek o ratownikach w przypadku wypadku po godzinie ich pracy jest nietaktem z strony wypowiadających się w tym temacie, Trudno udzielać pomocy kiedy nie widzi się momentu tonięcia - czyli miejsca tonięcia. Jakiekolwiek poszukiwania osoby która znalazła się pod wodą, której nikt nie zauważył , to praktycznie zerowe szanse na przeżycie i nic nie pomoże, lokalizacja domku ratowników itp. Po za tym jestem przekonany ,ze najprawdopodobniej do utonięcia doszło w wyniku niedyspozycji ofiary (utrata przytomności lub nagłe zatrzymanie krążenia). Cóż można doradzić - w miejscu gdzie nie ma ratowników, pływajmy zawsze nie głębiej jak po piersi i nawzajem się asekurujmy. A jeżeli oczekujecie państwo 24 godzinnych dyżurów , to trzeba znaleźć na to środki. Bo w tej branży jest bieda. Czego przykładem był ostatni wypadek na leszczyńskiej  
pływalni - ofiara wyciągnięta z wody, zreanimowana umiera w szpitalu - przyczyna, niby zawał, ale kiedy ratownik natychmiast nie wyciąga człowieka z wody, a woła do przypadkowych pływających po czym woła ratownika z drugiego basenu i trwa to moment, to wtedy możemy mówić o prawdziwej parodii ratownictwa, zwłaszcza kiedy sytuacja się powtarza po raz drugi.
55. Dodane przez gdzie oni sa, w dniu - 06-08-2013 11:54
4-5 lat temu pamietam jak dzis ratownicy plywali na lodzce byli porostawiani w kazdym narozniku patrzac na w glab jezioria jak i na male dzieci. Gdzie oni sa teraz? Czemu w lgniu juz nie pracuja? Ja naprawde mam watpliwosci co do umiejetnosci tych pan ratowniczek.. wyciagnela by ona 100kg faceta z wort? Watpie! Poszla by z nim na dno!
56. Dodane przez Wczsowicz, w dniu - 06-08-2013 16:41
No to Kolego byś się zdziwił bo właśnie dzis widziałem jak ten młody ratownik płynął do kolesia który spadł z materaca . Szedł do niego jak motorówka i ku mojemu zdziwieniu holowal go do brzegu bez najmniejszych problemów . Miło było popatrzeć jak dają sobie radę . Pozdrawiam wszystkich ratowników WOPR
57. Dodane przez dxj, w dniu - 06-08-2013 18:04
MAM PODSTAWOWE PYTANIE; 
PO CO RATOWNIKĄ WIEŻYCZKA NA PLAŻY??? DLA OZDOBY... 
Z INNEJ BECZKI. 
NA BASENIE WE WSCHOWIE TO SAMO.RATOWNICY SIEDZĄ W CIENIU Z PARTNERKAMI A ICH DZIECI DLA ŚWIĘTEGO SPOKOJU ŻEBY RATOWNIKĄ NIE PRZESZKADZAĆ W ICH CIĘŻKIEJ PRACY BAWIĄ SIĘ GWIZDKIEM I TERAZ NIE WIADOMO KIEDY DZIECKO GWIŻDŻE A KIEDY RATOWNIK. PANIE CHAŁUPKA DOŚĆ ZAJMOWANIA STOLIKA POD RATUSZEM,NIECH PAN SIĘ PRZEJEDZIE SPRAWDZIĆ KOMU I ZA CO PAN PŁACI. CHYBA ŻE TO PANA RODZINA,TO PRZEPRASZAM.
58. Dodane przez profesjonalista z zakresu ratownictwa wodnego, w dniu - 06-08-2013 18:12
Chcecie profesjonalnego zabezpieczenia plaży, ok to 3, 5 tyś do ręki dla ratownika i możemy mówić o zawodowcach :)
59. Dodane przez tu właśnie są., w dniu - 06-08-2013 19:12
Do GDZIE ONI SĄ. Moim zdaniem ratowniczki są bardzo ładne i wysportowane. Któregoś dnia widziałem jak jedna robi pompki i to nie 2-3 tylko bez problemu jakąś serię, Miło było popatrzeć ;) Toże są ładne nie oznacza że nie mają sił kto bez odpowiedniego sprzętu jest w stanie wyciągnąć topielca z głębokości ponad 3 metry? Pozdrawiam.
60. Dodane przez Do Wczasowicz, w dniu - 06-08-2013 19:41
A gdzie się znajdował "koleś" na materacu,że ratownik płynął do niego?Bo o ile mi wiadomo ,to ze sprzętem dmuchanym można przebywać w wodzie tylko do pierwszych bojek(nie licząc tych białych).
61. Dodane przez do komentarza nr. 42 pani to chyba dobra znajoma tego pana, w dniu - 06-08-2013 20:10
do komentarza nr. 42 pani to chyba dobra znajoma tego pana
62. Dodane przez wiechu trol, w dniu - 06-08-2013 23:26
do kom 42 też. jak tam można odpaczac w niedzielny upalny dzien w takim tłumie po zapakrkowaniu auta gdzieś na drodze lgin zaborówiec? ktos chyba udaru z przegrzania dostał jak tam się odpocznie... ;) huk harmider beczące dzieciaki "chce do wody chce wate", do tego w siate graja, piasek wszedzie piasek a kompielisko jest nie wymiarowe do plaży. dwa bary, ale zeby kubic kebaba nadodatek z kurczaka to musze leciec na praking. noooo, ale nie wspomne już o wc...
63. Dodane przez Ratownik z Lginia, w dniu - 07-08-2013 09:47
Do komentarza 60. Szanowny Panie , jeśli mimo upomnien i próśb osoba wypływa za teren dozwolony do pływania na meteracu ,to cóż my możemy zrobić ? Najlepiej komentować wszystko w internecie, jeśli komuś sie cos nie podoba to zapraszam na pomost , chętnie porozmawiamy, w godzinach od 10-18 7 dni w tygodniu.
64. Dodane przez wsparcie kom59 i 63, w dniu - 07-08-2013 12:07
Wszyscy nie macie racji o ratownikach!! Piszecie o nich na portalach jak naj gorzej! Dlaczego nie powiecie im tego w oczy JAKA MACIE O NICH OPINIE ? A ciekawe czy dali byście rade jak byście się np. na weekend zamienili z nimi i ciekawe jaką byście mieli wtedy opinie o Ratownikach. To jest naprawdę poświęcenie żeby siedzieć cały miesiąc na tym słońcu i w tej gorączce oni też by chcieli się położyć na plaży i sobie odpocząć!
65. Dodane przez !, w dniu - 07-08-2013 15:35
Czytając te komentarze zastanawiam się o co chodzi.Ratownicy biedni,bo w słońcu,bo ciężka praca,bo woleliby poleżeć na plaży.To po co się zgodzili na pracę w takich warunkach???Oni są odpowiedzialni za osoby pływające.Trzeba było zostawić miejsce dla kogoś kto wypełniałby swoją pracę tak jak powinien i dawałby sobie radę z niepoprawnymi plażowiczami.Ja czegoś nie rozumiem.Co ma powiedzieć dekarz na dachu w 40 stopniowym upale? Może zostawi ze dwie dziury w dachu,no bo przecież jest gorąco...Ludzie każda praca wymaga odpowiedzialności i typowych warunków.Chcesz być ratownikiem to nim bądż,ale nie marudź,że gorąco,że dużo ludzi.Przecież wiedziałeś,że nie będziesz w klimatyzowanych pomieszczeniach.Nie wiem czy dobrze piszę zwracając się do ratowników,bo to chyba bardziej do broniących ich kolegów się tyczy.No i na koniec...Jeżeli będąc pracownikiem w danym zawodzie mówisz,że ciężko i nie dajesz sobie rady( bo ciężkie warunki,bo za długo,bo 7 dni w tygodniu) tzn,że się nie nadajesz.I nie jest to żaden wstyd,bo przecież jesteśmy tylko ludźmi.Tylko trzeba się do tego umieć przyznać a nie narzekać na wszystko wkoło.
66. Dodane przez Jan, w dniu - 07-08-2013 22:10
Ratownik jest po to żeby ratować ludzi tych którzy potrzebują ich pomocy nie zawsze ze swojej winy no i tych cymbałów którym zdaje się że są najmądżejsi i wypisują te bzdury . Pamiętajmy o tym że podczas akcji ratowniczj najważniejsze jest życie i bezpieczeństwo ratownika a nie ratowanego , więc wiecej pokory i szacunku dla tych ludzi . Bo jak czytam niektóre wypociny ludzi którzy wypisują co i kiedy powinni robić to żal mi Was wy niewdzięczne istoty omyłkowo nazywani ludźmi . A i tak w razie czego jest tak : panie ratowniku na pomoc nich mnie pan uratuje prosze błagam: obyscie nie musieli nigdy tego powiedzieć bo jeżeli macie trochę szacunku dla siebie to bedzie wam wstyd za te brednie które tu wypisujecie i dajcie już spokój z tymi komentarzami bo WSTYD mi za Was
67. Dodane przez Obserwator malkontentow, w dniu - 08-08-2013 07:38
Jedne z nielicznych zawodow dla ludzi z pasja dlatego nie piszcze ze taka sobie parce wybrali.bo za te smiezszne pieniądze nikt by palcem nie kiwnal,nawet dekarz na dachy z dziurami, Szacunek dla tych młodych ludzi,wiem dobrze ile musieli się natrudzić by otrzymać stosowne dokumenty,ratowanie zycia to nie układanie papy na dachu jka co niektórym się wydaje, nie zycze nikomu wzywania ppmocy ale większość tutaj w sytacji zagrozenie ,wlasnie ci co bzdury pisza piweerwsi by błagali o pomoc,niewdziecznicy, jestem dumny z tych młodych ludzi ,nie czytajcie tych bzdur a z cwnaiakim nad woda , którzy was olewają pobawcie się w chowanego jak będzie taka możliwość,pozdro WOPR-owcy
68. Dodane przez pawel, w dniu - 09-08-2013 21:31
byłem raz w lginiu na plaży i widziałem pracę ratoowników. Pogawędki z dziewczynami i znajomymi, brak uwagi na jezioro i pływających. Ratownicy mają łódż która wogóle nie jest wykorzystywana do pracy. Jest młodszy ratownik którego należało by puścić na szerokie wody niech zwraca uwagę pływającym po jeziorze. W tym dniu kiedy byłem na plaży widziałem jak na środku jeziora pływał człowiek. młodzież skakała z rowerku wodnego i pływali na środku jeziora na materacu. Wogóle nikt z ratowników nie zareagował. Policji również nie było. Wynająć Posterunek dla ratowników jak nikt tam nie ma tam policji!
69. Dodane przez !2, w dniu - 10-08-2013 17:04
Jest poprawa!!! :) Chyba wystarczyło ratownikom dać do zrozumienia,że niezbyt dobrze wykonywali swoją pracę.Otóż muszę ich pochwalić po mojej ostatniej wizycie na plaży.W każdym kącie pomostu ratownicy.Obserwowali kąpiących się ludzi,gwizdali,pływali łódką :) Cieszę się,że w końcu zobaczyłam jak pracują prawdziwi ratownicy :)
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj