Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
22
Grudnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Beata, Franciszka,
Honorata, Zenon

PIERWSZY DZIEŃ
ZIMY
Do końca roku 9 dni.
Start arrow Leszno arrow Sołtysiak: Nie mam nic do ukrycia

Sołtysiak

Sołtysiak: Nie mam nic do ukrycia

21.09.2013. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
konne23.jpgPonad 700 tys. zł będą kosztowały Międzynarodowe Zawody Konne w Skokach przez Przeszkody, które w listopadzie odbędą się w Lesznie. O budżet tych zmagań pytali radni Leszna, przyznając dotację JKS Przybyszewo. Jan Sołtysiak, rektor WSMiZ w Lesznie, przy której działa klub jeździecki twierdzi, że dzięki takim międzynarodowym imprezom jak konie czy mistrzostwa szybowcowe, miasto kwitnie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Temat listopadowych zawodów organizowanych przez JKS Przybyszewo pojawił się podczas przyznawania dotacji na czwartkowej sesji Rady Miejskiej Leszna. Radni PiS-u, Stefania Ratajczak i Sławomir Szczot, byli przeciwni przekazaniu 80 tysięcy złotych na dofinansowanie mistrzostw, uważając że wystarczy połowa tej kwoty. Radna Ratajczak stwierdziła nawet, że nie można dawać pieniędzy w "ciemno" i chciała wiedzieć ile takie zawody kosztują. Sławomir Szczot
dopytywał na co dokładnie zostanie przeznaczone to 80 tys.zł.
Pytania skierowaliśmy do Jana Sołtysiaka, rektora WSMiZ, przy której działa JKS Przybyszewo.
- Budżet zawodów to od 700 do 800 tys.zł. Dotacja, którą otrzymaliśmy od miasta, będzie przeznaczona na pokrycie kosztów obsługi zawodów czyli opiekę medyczną, weterynaryjną, sędziów, przyjazd telewizji i na przygotowanie materiałów reklamowych. Co roku z każdej dotacji się rozliczamy, tam jest szczegółowy budżet, każdy radny może się z tym zapoznać, wystarczy odwiedzić odpowiedni wydział w Urzędzie Miasta - powiedział Sołtysiak.
. Międzynarodowe Zawody Konne w Skokach przez Przeszkody CSI3* i Eliminacje Pucharu Świata odbędą się w dniach od 7 do 10 listopada w hali przy ul.Ostroroga. W Polsce są to zawody najwyższej rangi. Przyjeżdżają tutaj zawodnicy z całego świata.
- To jest kilkaset ludzi, którzy zapełniają miasto nie przez dwie godziny, ale przez dłuższy okres czasu. Za końmi ciągnie się stosunkowo zamożny elektorat właścicieli, sponsorów, trenerów. Ostatnio byli u nas ambasadorowie Azerbejdżanu i Turcji, a także właściciel jednej z najbogatszych firm w Europie. Ci ludzie nigdy by tu nie przyjechali, gdyby nie było tych zawodów. Tutaj startują ich dzieci lub ich konie - mówił Sołtysiak. - Zawody transmitowane są przez internet do 48 krajów, ponadto jest też transmisja telewizyjna, potem powtórki na TVP Sport, wstawki w wiadomościach na kanale TVP i na Eurosporcie. To jest także promocja miasta.

Sołtysiak zaznacza jednocześnie, że nigdy zawody konne nie były biletowane. Wstęp zawsze jest bezpłatny. - Zapraszam na zawody. Radnych zapraszam nawet do współpracy, razem ze mną mogą się zająć finansami, rozliczeniem budżetu, a potem nawet otrzymać za to wynagrodzenie. Nie mam nic do ukrycia - zakończył Sołtysiak.(emi)
 
Komentarze (44)
1. Dodane przez qupa, w dniu - 21-09-2013 14:19 0 0
Jasne, że nie ma nic do ukrycia, bo oferta miasta napisana jest "pod niego"- http://bip.leszno.pl/dokument/8902. Zastanawiające jest to, czy rzeczywiście jeździectwo jest  
 
imprezą o "znaczeniu szczególnym dla promocji Miasta Leszna".... 
Skoro zawody sa transmitowane do innych krajów przez wiele stacji, to zapewne na podstawie umowy o prawa autorskie ew. na wyłaczność (a więc odpałtnie)....
2. Dodane przez wacek, w dniu - 21-09-2013 14:23 0 0
moj znajomy z Anglii bedac w Lesznie obejrzal te zawody konne. Ja bedac w Norwegii bylem na wielkim koncercie orkiestr detych. Co ma Leszno z wizyty tego Anglika a Norwegia z koncertu na ktorym bylem?
3. Dodane przez Jan, w dniu - 21-09-2013 14:30 0 0
Ktoś kłamie !!! 
Podczas transmisji z sesji Prezydent mówił ze koszt zawodów wynosi do 500 tys. zł
4. Dodane przez xyzc, w dniu - 21-09-2013 14:40 0 0
Oj Panie Sołtysiak, to Pan nie wie, że Leszno to tylko Unia?Tam pieniążki muszą się znależć, na kary za cwaniactwo kibiców i trenera, na nowy sprzęt na stadionie, na premie itd.Wygoniliśmy z Leszna przemysł, to wygońmy sportową rozrywkę.
5. Dodane przez Fan leszczynskich Olimpijczykow i Justyny Kowalczyk, w dniu - 21-09-2013 14:42 0 0
Proponuje nazwać ten światowy ośrodka jezdziecki imieniem gen.Michała Gutowskiego -oficera 17 pulku Ulanow z Leszna ,Olimpijczyka WKKW( Military) z 1936rw Barlinie
6. Dodane przez wiola, w dniu - 21-09-2013 15:32 0 0
Za końmi ciągnie się zamożny elektorat- jak mówi pań 
Sołtysiak.No to do zamożnego elektoratu podatnicy 
Leszna/głosami radnych/ dali,aż 10% kosztów zawodów.
7. Dodane przez Paweł Sikorski, w dniu - 21-09-2013 16:56 0 0
Rany Julek! To ile taki weterynarz bierze? Ile bierze pogotowie? TV ma też mieć zapłacone, że przyjadą? Od kiedy? Będą trzepać z tego kasę za transmisje i retransmisję, a Pan Sołtysiak ma im płacić? Taki fachura od biznesu? Chyba, że co innego sprzedawać staniki na starym Manhattanie, a co innego brać się za biznes wyższych lotów, jak zawody jeździeckie. 80 tys zł to mało na obsługę zawodów jeździeckich? Co Pan nowy hipodrom budujesz? I faktycznie... jakoś nie zauważyłem, aby te zawody miały szczególny wpływ na życie miasta, jego gospodarkę. Zamknięta enklawa na Antoninach, Siedzą tam przez całe zawody i nikt komu przez Antoniny po drodze nawet nie wie, że są właśnie zawody. Chociaż, dobrze ktoś napisał wyżej, że na Unię zawsze kasa się znajdzie, ale wszyscy wiemy i widzimy jaki wpływ ma nasza drużyna żużlowa na nasze miasto, w przełożeniu na życie miasta, gospodarkę, popularność miasta, od Skandynawii po Antypody. Więc słaby ten przelicznik, aby porównywać na zawody konne Pana Sołtysiaka, któremu zawsze, gdy nie było wiadomo o co chodzi, chodziło o kasę. jako mieszkaniec Leszna nie zgadzam się, aby moje podatki poszły na sponsorowanie tych zawodów. Tym bardziej, że jest mnóstwo innych przedsięwzięć, pomysłów młodych ludzi, którym by takie 80 tys zł się przydało na realizację swoich pomysłów i wcale nie głupich. Dobrze radni się zachowali. A co Pan Sołtysiak myślał? Że pójdzie po kasę, walnie pięścią w stół i każdy zadrży i mu dadzą bez pytania? (...) To są publiczne pieniądze, a Urząd Miasta to nie przybyszewski folwark!
8. Dodane przez obojętny, w dniu - 21-09-2013 17:01 0 0
w sumie mnie bez różnicy czy te 80 000 pójdzie na konie, pijaczków ze starówki czy na nagrody dla urzędników, ja z tego i tak nic nie będę miał, w kręgach amabasadorów i szefów najbogatszych firm też się nie obracam, więc bez różnicy mi czy mają dobry humor i ich dzieci są zadowolone
9. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 21-09-2013 17:03 0 0
"...dzięki takim międzynarodowym imprezom jak konie czy mistrzostwa szybowcowe, miasto kwitnie..." 
 
Zawody są OK (kocham konie), ale nie z miejskiej kasy. 
 
Dlaczego BIEDNE MIASTO ma płacić za pasję BOGATYCH? 
 
Dzięki temu miasto kwitnie? 
 
Jakie inwestycje (który dały miejsca pracy i zostawiły pieniądze w budżecie miasta) powstały dzięki dofinansowaniu tych zawodów.
10. Dodane przez do 7, w dniu - 21-09-2013 19:20 0 0
Zgadzam się z twoim komentarzem w 100%. Ten "bisnesman-naukowiec" zawsze walczyl tylko o kasę.
reklama
11. Dodane przez Co miasto ma z UNII, w dniu - 21-09-2013 20:23 0 0
Miasto z UNII nie ma nic, wręcz same straty. 
2 miliony dane UNII, to na głowę mieszkańca daje około 35 zł, idzie w błoto. Do tego należy doliczyć koszty remontów stadionu , utrzymanie oświetlenia (około 10 tyś zł miesięcznie, nie licząc energii ta jest osobno płatna i wiele innych wydatków. PYTANIE, CO MIASTO OTRZYMUJE W ZAMIAN ????  
Jestem za organizacją zawodów bo za te 80 tyś zł. czyli 1,23 na mieszkańca, miasto LESZNO otrzymuje: 
- transmisje TV, 
- mieszkańcy mogą oglądać zawody za darmo ( 35 zł oszczędności np. dla mnie) i to od godziny 9,00 do 20,00 
- przyjadą zawodnicy z różnych stron świata było ich około 100 
- przez tydzień musieli gdzieś spać (zawodnicy i obsługa) czyli około 300 osób - zarabiały Leszczyńskie hotele 
- człowiek musi jeść (śniadanie - obiad - kolacja) - zarabiały bary, restauracje 
- pić trzeba - napoje różne - sklepy w Lesznie 
- konie muszą jeść i pić - znowu ktoś musi to dostarczyć 
- Część uczestników zwiedziła miasto - wartość bezcenna. 
- można liczyć jeszcze. 
 
Oczywiście że Pan Sołtysiak zarobi na tym, ale zyskuje także miasto i mieszkańcy. 
W przeciwieństwie do UNII, gdzie na mecz z Falubazem przyjedzie garstka kibiców, którzy muszą być eskortowani przez policję, ciekawe kto za to płaci, idą na stadion, obejrzą mecz i z powrotem są eskortowani na dworzec. Zyskuje tylko klub na biletach, a miasto i mieszkańcy nie mają nic. Nie wierzę że ktoś kto był na meczu żużlowym, potem przyjedzie do Leszna jeszcze raz. Chciałbym się w końcu dowiedzieć jakimi funduszami dysponuje klub UNIA Leszno. Zgodnie z Polskim prawem Spółka Akcyjna, jaką jest klub ma obowiązek ogłaszać coroczny bilans. Jakoś cisza !!!!!!!!!!! Czyli co kasa idzie pod stołem i to niemała kasa. Od sponsorów, od miasta, z biletów (stadion pełen, a oficjalnie 15 tyś widzów - reszta nasza) z programów, za sprzedaż napojów w koło stadionu, z reklam. To jest prywatny folwark pana Dworakowskiego i tam są marnowane podatki. 
 
PS.  
Żużel to nie sport, kto może go uprawiać, bo np. jazdę na łyżwach, pływanie, jazdę konną - każdy kto tylko będzie chciał.
12. Dodane przez żużel, w dniu - 21-09-2013 20:29 0 0
Niech ktoś podejmie w końcu męską decyzję i zamknie ten klub UNIA Leszno, przecież rodowici Leszczyniacy nie chodzą żużel. Więc niech utrzymują Ci co chodzą. 
W latach 70, w niedziele musieliśmy jeździć pomagać rolnikom w pracach polowych, nazywało się to czynami, a co robili rolnicy ???? Śmiali się z nas i jechali na żużel do Leszna. Więc niech dołożą koledze (panu Dworniakowi) trochę kasy.
13. Dodane przez obserwator, w dniu - 21-09-2013 20:56 0 0
szkoda cennych pieniędzy
14. Dodane przez zdegustowany, w dniu - 21-09-2013 21:01 0 0
Ech, co tu dużo gadać. Ta sprawa śmierdzi delikatnie mówiąc. Coś się dziwię że trzeba zapłacić telewizorowi za transmisję a nie tv płaci organizatorom. Jakoś mi to nie pasuje ale pewnie Organizator wie lepiej jak jest. 
My mieszkańcy możemy przyjść popatrzeć za free na ten koński cyrk i poza tym nic więcej dla nas nie wynika. 
Taka impreza mogłaby na dobrą sprawę odbyć się w jakiejkolwiek innej dziurze zabitej dechami i tak nie miałoby to ŻADNEGO znaczenia dla zawodników- oni przyjeżdżają, robią wynik albo i nie i wyjeżdżają. 
Może wśród nich być dziesięciu szefów "najbogatszych firm" a i tak zamożności miastu i jego mieszkańcom nie przysporzy. 
Z drugiej strony te 80k to jakieś 1,25zł na łepka (mieszkańca) więc nie warto rozdzierać szat- sprawa już i tak jest przyklepana a decyzja Rady to tylko formalność.
15. Dodane przez do 11. Dodane przez Co, w dniu - 21-09-2013 21:31 0 0
i całe szczęście, że przyjezdni kibole są eskortowani, bo nie ma dodatkowych strat w stylu powybijane zęby i szyby :)
16. Dodane przez widz, w dniu - 21-09-2013 22:51 0 0
ta kasa . sam kupuje pałace i budynki na Antoninach pompuje tam kase i jemu brakuje kasy czy to jest na dokończenie tamtejszego hotelu nie ma to jak kolega prezydent M. nie da sie ukryć że na tych zawodach da sie kupe zarobić inaczej tego sołtys by nie organizował (...)
17. Dodane przez Premier z boiska, w dniu - 22-09-2013 07:48 0 0
do kom 11 "Co ma z miasta Unia" 
 
Wylicz proszę KONKRETNIE ile zarobią obywatele miasta na gosciach zawodow? 
 
Nie pomyl przy tym PRZYCHODU Z ZYSKIEM. I zapytaj wczesniej ilu gosci kupi jedzenie w lidlu czy w biedronce. Sprawdz ilu zatrzyma sie w hotelach. 
 
Dalej pozostanie pytanie dlaczego WSZYSCY PODATNICY BIEDNEGO MIASTA LESZNA mają dokładac do interesu kilku i tak juz bogatych ludzi ....  
Hoteli czy restauracji nie posiadają biedacy - a to z ich podatkow miasto dofinasowuje zarobek bogatym.
18. Dodane przez pingpong, w dniu - 22-09-2013 11:08 0 0
dlaczego nikt nie mówi, że zawody udział w zawodach w Lesznie daje punkty w klasyfikacji ogólnej zawodników i że musza oni obowiązkowo (aby byc zauważeni gdzieś je zdobyć), czyli przyjadą nawet do Koziej Wólki, bo jest to im po prostu potrzebne. Nie ma tu nic związanego z promocja miasta. 
Poza tym w ofercie miasta na bip na realizacje zadania z dziedziny promocji miasta czytamy:  
Organizacja imprez sportowych upowszechniających popularne dyscypliny sportu. 
Jaka to popularna dziedzina????Jeździectwo?? O co tu chodzi. Kluby sportowe nie maja na to, aby opłacić trenerów choćby z piłki koszykowej, którzy uczyliby według nowych standardow a nie emerytów- trenerów...
19. Dodane przez do 18, w dniu - 22-09-2013 12:20 0 0
jezdziectwo nalezy do najpopularniejszych dyscyplin sportowych Do FEI nalezy okolo 150 na 223 panstw.Żużel jest uprawiany w ok.10 panstwach,a szybownictwo w ok 50 państwach
20. Dodane przez do kom 11, w dniu - 22-09-2013 13:08 0 0
Zapominasz że w tych sklepach, hotelach, barach i innych miejscach pracują ludzie, nie bogacze, jeżeli sklep czy inny punkt ma sprzedaż można liczyć na to że będzie praca.  
Aby miasto było bogate musi być napływ pieniądza z zewnątrz i to przy okazji przyjazdu gości na taką imprezę się odbywa.  
Te obiekty stoją i działają, jeżeli nie będzie gości hotelowych to się je po prostu zamyka.  
Za to biedni podatnicy na UNIĘ co roku wydają z 35 zł i to nikomu nie przeszkadza.  
 
Przyjdź na zawody i zobacz (za darmo), gdzie kibicuje się każdemu zawodnikowi, za udane przejazdy są oklaski, niezależnie od narodowości zawodnika.  
Tutaj nikt nie jest wulgarny, nie ma bójek i tego co jest na stadionach. W trakcie grania hymnu zwycięzcy widownia stoi, a w trakcie rundy honorowej są oklaski na stojąco.  
Wrażenia bezcenne. 
 
PS. 
Przy tym jak zarabia bogaty, biedny też zarobi. Na tym polega kapitalizm, socjalizm już był.
21. Dodane przez nick, w dniu - 22-09-2013 13:38 0 0
wypchajcie sie tymi końmi iżużlem a bieda az piszczy a paru nowobogackich sie zabawi za nasze pieniadze
22. Dodane przez do kom 19, w dniu - 22-09-2013 14:08 0 0
Trzeba przeliczyć liczbę mieszkańców (obywateli) przez liczbe uprawiajacych daną dziedzine sportu czy to wyczynowo czy tez profesjonalnie...wtedy sie okaże
23. Dodane przez studentka 'soltysa'/byla/, w dniu - 22-09-2013 14:17 0 0
Jak zwykle moj byly od ekonomii socjalizmu leci w glupa i nie wiem na co liczy.Chyba idiota bedzie liczyl na zyski z obywateli z tej polki. Kto z nich pojdzie na zwyczajne zakupy do polskiego /o ile go znajdzie/ sklepu,przenocuje w tanim hotelu,zje polska zapiekanke lub loda? Ludzie z taka kasa obracaja sie w swoich kregach i z pewnoscia ostatnia rzecz jaka komus w glowie zaswita to promocja miasta.Prowadzil Soltysiak zajecia z ekonomii politycznej socjalizmu,wiec wzial sie za kapitalizm.Nie dajmy sie oskubywac bezwzglednemu kapitaliscie!Miasto jest juz wystarczajaco biedne,zeby dokladalo sie do rozrywek bogaczy.
24. Dodane przez do 23, w dniu - 22-09-2013 15:17 0 0
Mnie w 1968r relegowano z WSE za postawę antysocjalistyczną,gdyz nie moglem zdać ek.politycznej socjalizmu.Za karę dostalem sie do wojska,aby pełnić "zaszcytną służbę" i bez mojej zgody ,przysiegi wojskowej i za darmo "bronic" zdobyczy socjalizma podczas "Operacji Dunaj"w Czechoslowacji...Dzisiaj to się nazywa "misją pokojową" dobrze płatną!...
25. Dodane przez byla studentka do kom.20, w dniu - 22-09-2013 15:33 0 0
Masz racje,socjalizm juz byl,a ty z pewnoscia nie miales okazji go zobaczyc. To prawda,ze mial wiele wad,ale nie bylo takiej przepasci w statusie spolecznym.Jezeli potrafisz sie najesc kultura,oklaskami i dobrymi wrazeniami,to gratuluje.Ja nie potrafie,widze panujacy obecnie ustroj jako twor bez sumienia,bez twarzy,bez uczuc i nie pocieszaj sie,ze jak bogaty zarobi,to biedny tez,bo ten biedny zarobi tyle ze za to ani zyc ani umrzec 
Soltysiak jak chce zabawy na takim poziomie niech finansuje ja sam,bo chyba nie myslisz,ze jakis ambasador chociaz leszczynskie muzeum odwiedzi.Wszyscy poblyszcza troche w swoim kregu,laskawie pozwola poklaskac i poogladac sie biedakom /wstep bezplatny/ i nawet dokladnie nie beda wiedzieli gdzie to miejsce na mapie,w ktorym sie zabawiali.
26. Dodane przez do 24, w dniu - 22-09-2013 16:16 0 0
bo nigdy w praktyce nie bylo ekonomii politycznej socjalizmu w wykonaniu PRL do 1989rDo dzisiaj po "przemianach" prawem jest stalinowski PKWN...
27. Dodane przez Premier z boiska, w dniu - 22-09-2013 17:02 0 0
Dotacja możliwa jest jest dzięki opodatkowaniu Leszczyniaków. Także tych, którzy mają problemy ze związaniem końca z końcem. 
 
Jakoś dziwnie jestem przekonany, że przeciętny Leszczynianin NIE ZAROBI ani złotówki. 
 
Co którzy zarobią w sklepikach zarobią śmieszne grosze (i jeszcze raz proszę nie mylić przychodu z zyskiem). 
 
Szczerze wątpię aby zwykli Leszczyniacy zarobili na tych zawodach więcej niż miasto wydało z ich podatków na tą dotację. 
 
Poza tym część gości śpi w swoich przyczepach. Ma Pan dane na temat ilu gości zatrzyma się w leszczyńskich hotelach? Ilu z nich w hotelu Pana Sołtysiaka - Ach to tu. 
 
Nie mam nic przeciwko tym zawodom, kocham konie. 
 
Ale jestem przeciwny wydawania pieniędzy ubogiego (jaka jest średnia płaca w Lesznie?) podatnika leszczyńskiego po to aby mogli zarobić bogaci. 
 
Na czym polega kapitalizm - wiem nie musi mnie Pan uczyć. Ja akurat zarabiam kilkukrotnie więcej niż leszczyńska średnia. I wiem też, że jeszcze Polsce daleko do prawdziwej gospodarki wolnorynkowej.
28. Dodane przez Prostaczek, w dniu - 22-09-2013 17:52 0 0
zalozmy, ze przy marzy sklepu rzedu 30% zysk bedzie stanowil 10% ceny. 
 
Czyli, zeby 80.000 zl wrocilo do leszczyniakow goscie Pana Soltysiaka musielby zostawic dodatkowo w leszczynskich sklepach 800.000 zl. 
 
Chyba jeste Pan za duzym optymista...
29. Dodane przez do 27, w dniu - 22-09-2013 18:44 0 0
L.Balcerowicz(47) i W.Kuczynski(43) majacy z ek.politycznej socjalizmu celujace stopnie poprzez J.Sachsa(55)zablokowali reprywatyzację,aby specjaliści od ek.socjalizmu mogli zrobic skok na własność i banki...
30. Dodane przez DO 29, w dniu - 22-09-2013 19:42 0 0
I TAK KRADZIONE TUCZY!
31. Dodane przez Kapitalizm, w dniu - 22-09-2013 20:04 0 0
Kapitalizm to jest jak każdy kibic kupi sobie bilet. 
Ew jak organizator zdobędzie sponsorów i wtedy wejcie może by za darmo. 
 
A jak już są dotacje - to ma chyba trochę mniej wspólnego z kapitalizmem.
32. Dodane przez do kom.24 od studentki, w dniu - 22-09-2013 21:15 0 0
Jestes wobec tego troche starszy niz ja,ale pociesz sie tez mialam problemy z ekonomia polityczna socjalizmu, wtedy jeszcze z magisterkiem Janem Soltysiakiem na A.E. w Poznaniu.Bralam tez czynny udzial w przemianach lat 80-tych i co? Jestem rozczarowana to bardzo malo powiedziane.Ja zawsze mialam kregoslup,inni go nie maja dlatego tak latwo im sie wyginac w odpowiednim kierunku i czy socjalizm,czy kapitalizm zawsze znajduja droge do korytka.
33. Dodane przez Szczepan, w dniu - 23-09-2013 10:45 0 0
Za dużo chce p.Sołtysiak -tym bardziej ze juz sie obłowił (hotel "Ach to tu"-Strzyzewice, wielki dom przy ul. Swiętokrzyskiej , obiekty w Przybyszewie , obiekty i grunty przy ul. Ostroroga-dość !!!) (...) -okrzyknął się r e k t o r e m swojej szkoły (WSzMiZ) -podczas gdy wypada aby dla renomy takowym był profesor (patrz WSH z prof. Zandeckim).My podatnicy Leszczyńscy nie możemy finasować o l i g a r c h y ...!!! Serdecznie pozdrawiam -do przemyślenia pozostawiam - Jerzy b. radny.
34. Dodane przez do 33, w dniu - 23-09-2013 12:45 0 0
to dlaczego wszyscy radni poprzez aklamację przyznali J.Sołtysiakowi tytul Zasłuzonego dla Leszna ?
35. Dodane przez do 32, w dniu - 23-09-2013 12:53 0 0
Moze załozymy Stowarzyszenie Poszkodowanych np.przez specjalistow od ekonomi politycznej socjalizmu , NSZZ"S" ,leszczyński uklad zamknięty ...
36. Dodane przez hehehe, w dniu - 23-09-2013 14:22 0 0
"Nie mam nic do ukrycia" 
Przy okazji został zlustrowany :D
37. Dodane przez Krobianin, w dniu - 23-09-2013 17:59 0 0
Najlepiej nic nie robić, nie promować jeździectwa, sportów motorowych, szybowców, koncertów. Tradycyjnie gdy zaniknie sport i życie kulturalne w mieście, trzeba będzie zacząć narzekać że włodarze nic nie robią. Weź tu dogódź polakowi. Jest robota źle, nie ma roboty jeszcze gorzej, Unia jedzie dobrze źle, nie jedzie jeszcze gorzej, jest koncert źle nie ma koncertu jeszcze gorzej... Ludzie przestańcie narzekać i weźcie się do roboty, bądźcie kreatywni i nie będziecie mieli czasu na marudzenie. Cieszcie się że w ogóle ktoś poświęca swój czas, nerwy żebyście mieli na co popatrzeć!
38. Dodane przez Do Krobianina, w dniu - 23-09-2013 21:49 0 0
Nie,nie nie o to chodzi zeby nic sie nie dzialo,ale po co dokladac z prawie pustej kasy miasta czlowiekowi,ktory nawet nie zauwazy wydatku tych 70,no moze 80 tysiecy,a ile jest wazniejszych spraw,ktore moze te pieniadze by rozwiazaly.Biedny nie ma konia,ani pieniedzy na objezdzanie swiata,a jak sie finansowa smietanka chce pobawic,to za swoje nie wyciagajac reki po to co nasze,spoleczne,z podatkow.Ja w kazdym razie sie na to nie zgadzam!
39. Dodane przez Hancock, w dniu - 24-09-2013 13:28 0 0
Do cholery, ludzie, to nasze pieniądze! I tak będziemy siedzieć przed kompem jak nas elita z leszczyńskiego układu okrada? Może znajdzie się mądry człowiek, może prawnik, który pomoże nam zwrócić się do władz w odpowiedniej formie?
40. Dodane przez Adam, w dniu - 24-09-2013 20:47 0 0
Do tych kosztow miasta czyli nas wszystkich nalez doliczyc 'Opieke' Strazy Miejskiej calymi dniami trwania zawodow.Powinni byc na ulicach ipilnowac porzadku.Ciekawe ile to kosztuje?
41. Dodane przez hancock, w dniu - 24-09-2013 21:24 0 0
Życzyłbym sobie aby codziennie po kilka razy Pan Sołtysiak wyszedł na ul. Antoniny i posprzątał końskie placki.  
Jeżeli Pan Sołtysiak otrzyma te pieniądze, sprawą powinno zająć się CBA.
42. Dodane przez Xxxxx, w dniu - 25-09-2013 12:00 0 0
Chciałbym zaznaczyć, że nie wszystkie hotele zyskają na zawodach. Zyska jeden - "ach to tu", bo to też własność Sołtysa.
43. Dodane przez do 39, w dniu - 25-09-2013 21:10 0 0
a z czego zyja radni,prezydenci i ich urzednicy ,oraz rózne pozarzadowe twory ...
reklama
44. Dodane przez do 37, w dniu - 26-09-2013 10:38 0 0
do 37 : zgadzam się, ludzie się nie interesują życiem sportowym miasta.. nie mają świadomości ile organizajcja takiej imprezy kosztuje.. 
dla szaraczka 80 tys to baaaaardzo dużo, a dla organizatora tak wielkiej imprezy niewielka suma. 
To normalne, że miasto się dokłada i wstydby był gdybyśmy nie dali tych pieniędzy. Tu przynajmniej wiemy na co idą te pieniądze!!! A cała reszta?? 
Nie róbcie afery, niech się coś dzieje w Lesznie
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Magazyn, self storag... Leszno 300
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 499000
Wynajmę mieszkanieLeszno 1300
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj