Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
3
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Aleksander,
Antonina, Maria,
Mariola
ŚWIĘTO
KONSTYTUCJI
TRZECIEGO MAJA
Do końca roku 242 dni.
Start arrow Wschowa arrow Nie ma zamachu na szkoły

Nie ma zamachu na szkoły

Nie ma zamachu na szkoły

16.01.2015. Radio Elka, Bartłomiej Klupś
lginszkola.jpgNie będzie likwidacji szkół wiejskich – tak brzmi oficjalne stanowisko burmistrz miasta i gminy Wschowa Danuty Patalas. Niewykluczone jednak, że placówki w Łysinach, Konradowie, Lginiu i Siedlicy czeka reorganizacja.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wydział Spraw Społecznych i Organizacyjnych magistratu przygotowuje plan propozycji ewentualnych zmian w zarządzaniu jednostkami oświatowymi. - Jest to związane z bardzo trudną sytuacją budżetu gminy i zaniechaniem jakichkolwiek reform na linii oświatowej w całej gminie i mieście Wschowa - mówi Dariusz Przybylski, naczelnik Wydziału.

Różne koncepcje
zostały przedstawione radnym oraz dyrektorom szkół, a po uzyskaniu szczegółowych danych, przekazane zostaną również mieszkańcom. - Nazywamy to propozycjami, gdyż skala tych rozwiązań jest absolutnie rozbieżna. Począwszy od możliwości, że nie podjęte zostaną żadne zmiany, aż po reorganizację szkół wiejskich w Łysinach, Konradowie, Lginiu czy Siedlicy. Uczniowie klas IV-VI z tych placówek chodziliby do szkół we Wschowie. Istnieje również pomysł, żeby stowarzyszenia przejęły prowadzenie małych szkół, albo by utworzyć zespoły szkolno-przedszkolne. Najbardziej skrajny wariant to likwidacja gimnazjum nr1 we Wschowie - informuje Przybylski.

Obecnie radni pracują nad tymi koncepcjami, aby wybrać najbardziej korzystny wariant. Czasu jest jednak mało ponieważ zgodnie z ustawą, jeśli chce się dokonać zmian w strukturach oświatowych, to rada i burmistrz muszą zgłosić to organowi nadzorującemu, czyli kuratorium do końca lutego.

Przewodniczący Komisji Oświaty i Kultury Fizycznej, Paweł Giezek na 2 lutego wyznaczył spotkanie radnych z udziałem Danuty Patalas. - Już wtedy powinniśmy mieć dużo więcej danych. Chcę zapewnić, że wbrew sugestiom i plotkom pani burmistrz nie będzie robiła zamachu na szkoły wiejskie. Szkoły pozostaną, jednka niewykluczone, że tylko z oddziałem „0” i klasami I-III - dodał Przybylski.

Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Organizacyjnych podkreślił, że jeśli uda się zaoszczędzić pieniądze, w pewnej części zostaną one przeznaczone na rozwój i poprawę bazy szkół.
(fot.SPLgiń)
 
Komentarze (50)
1. Dodane przez ddd, w dniu - 16-01-2015 15:07
wkrótce nauczyciel będzie w Polsce rzadszy niż torreador - państwo w likwidacji
2. Dodane przez kuba, w dniu - 16-01-2015 16:00
w tym roku będzie reorganizacja a na drugi rok likwidacja wiejskich szkół, do tego zmierza nowa władza i niech nie mydlą nam oczu
3. Dodane przez igrr, w dniu - 16-01-2015 17:31
Cud nad Wisla! To my mamy pania burmistrz? A juz myslalem, ze wybory wygrali panowie Cz. i P.
4. Dodane przez Ja, w dniu - 16-01-2015 17:35
Jeżeli zostawicie klasy 0 i 1-3 to za rok usłyszymy,że trzeba zlikwidować te szkoły bo nie mogą się utrzymać!!!!Pani Burmistrz nawet nie wie jak nasze szkoły wyglądają.Niech pani zostawi szkoły wiejskie i niech cięcia robi sobie pani gdzie indziej.
5. Dodane przez smutek, w dniu - 16-01-2015 18:47
a z czego będą utrzymywać oświatę. Właśnie na naszych oczach zabijany jest przemysł górniczy przez krętaczkę kłamczuchę kopaczkę z po-psl . A kto im płacił największe podatki? Zarzynany jest też KGHM Polska Miedź, już jedna ze spółek jej jest likwidowana. A przypomnę,że płacą 3 miliny dziennie podatku-który ich zabija. Redukcje mają kolejarze i poczta. Frankowicze to bez mała pół miliona ludzi w kraju. Giniemy kochani i to tak bez żadnej walki. Kuba,żadna nowa władza. Ta sama od komuny. To nie Polacy nami rządzą. To wrogowie naszego kraju.
6. Dodane przez kuba, w dniu - 16-01-2015 19:00
pani burmistrz jeszcze jako dyrektor sp1 głośno mówiła o likwidacji małych wiejskich szkół, a teraz chce swoje plany zrealizować i może to nazywać jak chce my i tak swoje wiemy i nie damy zrobić nic z naszymi szkołami
7. Dodane przez Misia, w dniu - 16-01-2015 19:03
Ładne słowo - reorganizacja. A co oznacza? Że większość uczniów przeniosą do podstawówki nr 2 we Wschowie, dzieci będą się tłoczyć i codziennie dojeżdżać zamiast chodzić do swoich szkół w swoich miejscowościach. Może sprawdźcie jakie wyniki mają te szkoły po egzaminach 6 klasisów? Sto razy lepsze niż te molochy jak dwójka właśnie. Dzieci won do Wschowy, nauczyciele na bruk a za rok i tak zamkną bo niby po co utrzymywać cały budynek jak tylko I-III tam chodzą? Może trzeba było obciąć sobie nieco więcej z pensji?
8. Dodane przez henryk, w dniu - 16-01-2015 19:17
Pogratulowac pomysłu Pani burmistrz od razu widać ze ta pani to nauczyciel z powolania.Pewnie kolegow i koleżanek ze swojej branzy to ta pani nie ma .Lepiej zatrudnić jakiś kolesiow bez konkursu i za nie mala kase. Czy ten pan Przybylski jest potrzebny
9. Dodane przez iks, w dniu - 16-01-2015 19:21
moze warto zlikwidować szkoły wiejskie i te pieniadze przekazać na coś innego , utrzymanie szkół kosztuje a we wschowie szkoły mają mało uczniów , kiedyś było po 4 lub 5 klas z jednego rocznika a teraz ? rozumiem ludzi którzy pracuja w tych szkołach ale oni dostana pracę tam gdzie będą przeniesione te dzieci więc o co tyle hałasu .... gimnazjum nr jeden nawet poprzedni burmistrz zlikwidowałby ale teraz psy wieszają na nowej pani burmistrz .
10. Dodane przez mama, w dniu - 16-01-2015 19:34
Reorganizacja = likwidacja !!! Nie bójmy się tego głośno wypowiedzieć... Pani Burmistrz przed wyborami 'obiecała' stwarzanie nowych miejsc pracy i inwestycje... A co mamy? Zwolnienia i skazanie szkół wiejskich na powolną i bolesną 'agonie' która wiadomo jak się skończy... STOP REORGANIZACJI !!! STOP PANI BURMISTRZ !!!
11. Dodane przez kleo, w dniu - 16-01-2015 20:14
Reorganizacja szkół zakończy się likwidacją. Najpierw zmniejsza się opór (bo będzie mniej rodziców), a potem zamyka. Nie wierzcie, że będzie inaczej. Zamykanie szkoły w wiosce to jej powolna degradacja. Ludzie ratujmy nasze szkoły, dopóki nie jest za późno. Niech szukają oszczędności gdzie indziej, a nie kosztem wiejskich szkół! Szkoła to nie zakład usługowy, który ma przynosić zysk finansowy, to inwestycja w nasze dzieci - przyszłość tego kraju! Miały być inwestycje, a nie likwidacja szkół i konflikt z obywatelami. Radni, będziemy wam patrzeć na ręce i nie zapomnimy waszych decyzji.
12. Dodane przez k....., w dniu - 16-01-2015 20:36
przed wyborami chodziła właśnie po tych wioskach gdzie dzisiaj zmierza do likwidacji szkół- czy jak to nazwała przeniesienia klas 4-6 OBIECYWAŁA ZAPEWNIAŁA ze do tego nie dojdzie a dziś okazała się mało prawdomówna. O jakim zmniejszeniu bezrobocia mówiła - skoro nauczyciele tracą prace...miejskie dzieci dowozić na wieś!!!!!
13. Dodane przez kitty, w dniu - 16-01-2015 20:39
Szkoda tylko,że Pani Burmistrz o likwidacji szkół nie napisała w swojej gazetce przedwyborczej-na pewno dziś nie byłaby na tym stanowisku,co obecnie.Tak Pani Burmistrz dziękuje swoim wyborcom za głos-wyborcom,wśród których zapewne byli także rodzice dzieci z tych wiejskich szkół."Dzieci-nasza przyszłość"-niech Pani o tym pamięta! I nie damy ich skrzywdzić!
reklama
14. Dodane przez kuba, w dniu - 16-01-2015 20:49
do kom.9 to skoro nauczyciele z wiejskich szkół mają dostać pracę w szkołach we Wschowie to o jakich oszczędnościach mówi "władza"bo koszt utrzymania szkół trzeba będzie przeznaczyć na dowóz dzieci
15. Dodane przez walczcie, w dniu - 16-01-2015 22:02
Jak najpierw szkoły podzielą to próżniej, będą uzasadniać że są zbyt małe i się nie opłaca. PS jutro sprawdzę i opublikuję jak u Was wygląda wykonanie subwencji. pozdrawiam
16. Dodane przez nuda veritas, w dniu - 16-01-2015 22:18
Widać, że ta władczyni Wschowy ma pomysły rodem z nieudacznikowego pseudo Rządu AWS - UW J. Buzka. A może by te patologiczne Gimbazyja ktoś raczył zlikwidować?
17. Dodane przez adam, w dniu - 16-01-2015 23:19
gdybym wiedział, że ta baba jest tak fałszywa, to pogoniłbym ją przed wyborami z podwórka i w życiu nie oddałbym na nią głosu. Oszukała nas!
18. Dodane przez max, w dniu - 17-01-2015 07:12
i bardzo dobrze,trzeba szukać oszczędności
19. Dodane przez ehh, w dniu - 17-01-2015 10:51
może nie koniecznie w temacie szkól wiejskich, ale gimnazjum nr 1. Przecież podwaliny pod upadek tego gimnazjum stworzono już znacznie wcześniej, z chwilą utworzenia gimnazjum przy LO we Wschowie. To działania ówczesnych władz, grupy nauczycieli LO, z których wywodził się wiemy kto, dla zapewnienia sobie miejsc pracy doprowadziły do powstania tego tworu. Niż demograficzny, odpływ młodzieży do szkół średnich np. w Lesznie, czy Głogowie dał sygnał, by do tego dążyć. Do tego dochodzą snobistyczni rodzice, którzy nie wiem czemu uważają, że ich dzieci chodzą do elitarnego, prawie prywatnego gimnazjum. 
Dlatego uważam, że należy zlikwidować gimnazjum przy LO, niech liceum, zostanie liceum. Niech dzieci nie uczą się wspólnie z dorosłą już prawie młodzieżą. To wtedy zniknie problem likwidacji Gimnazjum nr 1.
20. Dodane przez Anna, w dniu - 17-01-2015 10:53
W szkołach na wsi w klasach jest ośmioro - dziesięcioro dzieci, we Wschowie ponad dwudziestu uczniów w klasie. Nauczyciele na wsi mają dodatek wiejski i to nie mały, a jeśli chodzi o wyniki z egzaminów... to proszę sobie sprawdzić. Jeśli połączy się gimnazja korzyści będzie wiele: (...) w gim 2 za będzie można stworzyć 2 -3 mniej liczne klasy dla "trudnej młodzieży", młodzież będzie się uczyć dużo lepszych warunkach niż w gim 1 no i będą korzystać z sali gimnastycznej, uczniowie będą mieli zagwarantowaną stałą kadrę nauczycielską a nie zmianę rok w rok wielu nauczycieli, no i budynek po gimnazjum będzie można przeznaczyć na cele społeczne, pomoc osobą w trudnej sytuacji.
21. Dodane przez Aurelia, w dniu - 17-01-2015 11:06
Likwidacja szkół Podstawowych byla juz w planach gdy u wladzy byl Grabka ;) a mozeby tak podjac inne kroki w zwiazku z oszczednosciami, a mianowicie: na te 4 szkoly wybrac jedna rade nauczycielska oraz jednego dyrektora. Wtedy jeden nauczyciel mialby zajecia w kilku szkolach. Niech nie cierpia na tym dzieci. Pamietam gdy sama bylam w podstawowce i uslyszelismy pomysl likwidacji naszej szkoly.. to byla tragedia, bo kazdy w takich malych szkolach sie zna a "wrzucenie" wszystkich o Wschowy nie jest dobrym pomyslem. Myslcie o dzieciach a nie o nauczycielach, oni sa dorosli i sobie poradza ;))
22. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 17-01-2015 12:39
Pani Patalas niech mówi co chce i tak wszyscy dobrze wiedzą jakie ma plany. Powolna likwidacja tych szkół, NIE POZWOLIMY NA TO! nie stać wszystkich na to aby zawozić dzieci do przedszkola czy szkoły do Wschowy , Panią Patalas stać mając taką pensje i jest jej wszystko jedno co będzie z tymi dziećmi.
23. Dodane przez Aurelia, w dniu - 17-01-2015 15:59
Dziekuje nauczycielce, z ktora mialam polski w podstawowce, ze nauczyla mnie czytac ze zrozumieniem. Niektorzy wypowiadaja sie jakby tej umiejetnosci nie nauczyli sie w swojej podstawowce ;]
24. Dodane przez ciekawe, w dniu - 17-01-2015 18:45
Nierozumiem, Gimnazjum nr 1 nadaje się do likwidacji - tylko i wyłącznie. Czy nikt nie widzi tego ZEROWEGO poziomu nauczania w tej szkole ? Lepiej otworzyć oddział czy dwa więcej w innym gim (bo tyle jest na poziomie w G1) i zyskać oszczędności na administracji, dyrekcji itp. Tam nauczyciele byliby zadowoleni - bo i tak krucho z ich godzinami. A co z tymi z G1 - trudno - takie życie, można się przekwalifikować, podjąć inne wyzwania. Gdyby był poziom, laureaci konkursów - to nie mówię - ale niestety, ta szkoła takowych nie posiada.... SZUKAJMY OSZCZĘDNOŚCI - to jedyna opcja i inwestujmy w najmłodsze pociechy !
25. Dodane przez Wyborca do Pani radnej, w dniu - 17-01-2015 19:43
Pani Emanuelo proszę się publicznie wypowiedzieć, czy jest Pani za zamknięciem Gimnazjum Nr 1 . Pani Wyborca.
26. Dodane przez Wschowa walcząca, w dniu - 17-01-2015 20:15
Pani Radna M.Stachowska z tej opcji stara się nam udowadniać ,ze czarne to białe.
27. Dodane przez Do ciekawe, w dniu - 17-01-2015 20:20
Najwyrażniej masz jakies stare informacje, trzeba bylo przyjsc na zakonczenie roku szkolnego do jedynki, wtedy zobaczylbys laureatow konkursów na wlasne oczy. Takich bredni, jak twoje dawno nie czytalam. Zerowo nauczono chyba ciebie, pisania o sprawach, o ktorych najwyrazniej nie masz zielonego pojęcia!
28. Dodane przez iks, w dniu - 17-01-2015 22:03
do komentarza 14 , dowóz do szkół we wschowie byłby tańszy niż utrzymanie szkoły w wiosce , rozumiem oburzenie ale trzeba szukać oszczędności a nie patrzeć tylko na swoje dobro ...
29. Dodane przez adam, w dniu - 17-01-2015 23:15
patalas kłamie!
30. Dodane przez abc, w dniu - 18-01-2015 18:00
Zlikwidować szkoły na wsiach, to są pieniądze wyrzucone w błoto. Po co w takich mały placówkach utrzymywać dyrektorów i księgowe, które nie mają co robić.
31. Dodane przez ja, w dniu - 18-01-2015 20:16
Tylko trzeba tez pomyśleć o ile wtedy dojdzie dzieci. Na zadna reforme nie pozwolimy a tym bardziej lijwidacje
32. Dodane przez wyborca, w dniu - 18-01-2015 22:36
Gdy burmistrzem był pan grabka też psy wieszali. Chcielscie zrobić sobie lepiej wybraliście panią burmistrz. Obiecywala dużo a zrobi tak że Wschowa będzie jednym wielkim zerem. Pan grabka robił inwestycje które było widać i szkół nie chciał likwidować na wsiach. mieszkam na wsi i chciałabym żeby moje dziecko chodziło właśnie TU do szkoły. Miały być miejsca pracy a jest jedno wielkie (...). Bezrobocie wzrośnie i 50% a może nawet więcej.To samo sobie zrobiła szlichtyngowa. Konfliktowa, nie miła pani burmistrz zrobi wszystko tylko ze dla Drzewiec.
33. Dodane przez wsh, w dniu - 19-01-2015 10:05
szkoły wiejskie sa poprostu nieekonomiczne dla gminy, ludzie takie sa fakty i nikt nie bedzie dokładał do nierentownych szkół dla waszej wygody
34. Dodane przez zaciekawiona, w dniu - 19-01-2015 10:17
chciałabym wiedzieć ile średnio jest osób w klasie w SP w Lginiu, ilu jest przy tym zatrudnionych nauczycieli, jaki jest koszt utrzymania placówki (opłaty za prąd, ogrzewanie itp.) i czy nie byłoby taniej te dzieci dowozić do Wschowy ????????
35. Dodane przez Do wyborcy, w dniu - 19-01-2015 10:19
Błagam, pokaż mi inwestycje Grabki, bo ja ich nie mogę dostrzec !!!
36. Dodane przez do 33, w dniu - 19-01-2015 10:45
Szkoły z definicji są nierentowne bo to nie fabryka. Jeżeli gmina lub państwo nie chce dokładać do oświaty to po co nam takie państwo? Gmina jest nie rentowna, to zlikwidujmy gminę. Należy sobie postawić pytanie czy państwo polskie jest nam potrzebne: służba zdrowia się nie opłaca, obronność się nie opłaca, szkolnictwo się nie opłaca. Zlikwidujmy państwo polskie, Niemcom i Rosjanom będzie się opłacać.
37. Dodane przez mieszkaniec Wschowy, w dniu - 19-01-2015 11:07
Wschowa nigdy nie wyjdzie z długu, jeżeli będzie musiała utrzymywać placówkę w Lginiu, gdzie do klasy uczęszcza średnio 5 osób.
reklama
38. Dodane przez cenzorek, w dniu - 19-01-2015 11:20
Tak ! Zwolnijcie wszystkich ,zamknijcie wszystkie szkoły i poślijcie tępy niewykształcony ciemnogród do pracy ,pracy za1200 PLN miesięcznie w nowo otwarte supermarkety w "królewskiej Wschowie"
39. Dodane przez do 38, w dniu - 19-01-2015 11:38
Jak ktoś nie umie liczyć i nie wie że taniej jest dzieci dowozić do szkoły w mieście to niestety dla takich przyszłość tylko w supermarkecie...
40. Dodane przez zuza, w dniu - 19-01-2015 11:43
do wszystkich szkół gmina dokłada nie tylko wiejskich, a co do egzaminów 6-klsistów to proszę sprawdzić wiejskie szkoły nie odstają, to może dzieci z miasta w autobus i przywieźć na wieś i wtedy zobaczymy o co tyle hałasu. Już raz były szkoły gminne
41. Dodane przez do Zuzy, w dniu - 19-01-2015 14:14
Zuza .....żal mi ciebie...
42. Dodane przez on, w dniu - 20-01-2015 06:09
Chcieliscienowevo burmistrza to macie najlepiej niech wdzystko posprzedaje
43. Dodane przez do 36, w dniu - 20-01-2015 13:24
w naszej gminie są rentowne szkoły, służbna zdrowia i inne placówki państwowe których nie trzeba likwidować i niestety gmina jako taka musi liczyć się z zasadami ekonomi, pogódź się z tym że KOMUNA się skończyła
44. Dodane przez do zuza, w dniu - 20-01-2015 13:28
demokracja polega na tym że mniejszość podporządkowuje się większości niestety taki mamy demokratyczny klimat heh, ludzie chcielibyście zeby miasto nie było zadłużone i równocześnie uważacie że to nie fabryka i z kosztami się nie liczymy, niestey państwowe placówki też muszą myśleć ekonomicznie nie tylko prywatny przedsiębiorca
45. Dodane przez co za kraj, w dniu - 20-01-2015 13:33
CO ZA GŁUPI KOMENTARZ : GMINA TO NIE FABRYKA! Jasne jak państwowe to niech będzie zadłużone - jakie to ograniczenie umysłowe. Zastanówcie się ludzie jakie są koszty utrzymania szkoły w której do klasy chodzi po kilkoro dzieci a potem wystawiajcie obiektywne komentarze. Bo te, że burmistrz to kłamczucha, że likwiduje a nie inwestuje są żałosne. Na pewno burmistrz obiecała, że powoli będzie wyciągać Wschowę z długów i to właśnie stara się robić i tego chcieliśmy!
46. Dodane przez do 43, w dniu - 20-01-2015 15:16
Które szkoły w naszej gminie są rentowne i nie trzeba do nich dokładać? Wg opracowania p. Przybylskiego do wszystkich szkół trzeba dokładać, do jednych mniej, do drugich więcej. NIE MA RENTOWNYCH SZKÓŁ W TEJ GMINIE! Może pozamykać wszystkie? Gdzieś w Polsce tak zrobiono. To dopiero będzie można wypłacać sobie pensje. Gmina wyjdzie z długów, a bezrobocie wzrośnie. Cud na skalę światową.
47. Dodane przez do kom 46, w dniu - 21-01-2015 09:11
pozamykać te do których trzeba dokładać za dużo - PROSTE i weżcie się za robotę a nie walczycie z ekonomią
48. Dodane przez k, w dniu - 21-01-2015 19:12
szkoła w siedlnicy i w lginiu zamknąć łysiny też a konradowo reorganizacja W tych szkołach jest strasznie mało dzieci a następne roczniki będą jeszcze mniejsze.Nauczyciele nie łapią się na tzw pomostówkę bardzo to przykre ale nie stać gminy na wypłaty dla was.
49. Dodane przez sara, w dniu - 22-01-2015 09:06
Mam w pamięci likwidację szkoły w Dębowej Łęce. Żukowski szukał oszczędności w szkołach,Grabka też szukał,a dziś 60 dzieci jednym autobusem jeździ do szkoły w Osowej Sieni i Wschowy.Jednym słowem,wygląda na to,że lepiej niech działa ,,klubokawiarnia" dla mieszkańców Wschowy,by mogli iść na kawę, niż jakieś tam wiejskie szkółki.Dojdzie do tego,że dzieci ze wsi będą się uczyły jak w Australii,przez internet.A może wzorem Górnej Przyczyny postawić na stowarzyszenia przy szkołach?
50. Dodane przez Halo, w dniu - 22-01-2015 09:37
Szkoły są Nasze!!!! Z naszych Podatków. Jeśli nie ma na nie kasy to trzeba zrobić cięcia budżetowe i zamknąć część Urzędu Gminy. Lub przenieść Gminę do mniejszego pomieszczenia. Po co tyle kasy na taki duży gmach? Po co tylu pracowników w urzędzie? Przecież oni są tam dla nas a nie odwrotnie. Nie ma kasy w budżecie, bo ją przeżerają . Proszę popatrzeć ile kasy jest w budżecie na utrzymanie darmozjadów? Ruszcie szkoły w naszych wioseczkach a obradować będziecie w Budce po sprzedawanym kiedyś piwie.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj