Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
17
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Bruno, Sławomir,
Weronika, Wiktor
Do końca roku 228 dni.
Start arrow Leszno arrow Powstanie druga obwodnica Leszna?

Powstanie druga obwodnica Leszna?

05.02.2015. Radio Elka, Jarek Adamek
thumb_s-5.jpgLeszno ma duże szanse na wybudowanie obwodnicy w ciągu krajowej drogi nr 12 – zapowiedział w Radiu Elka prezydent Łukasz Borowiak. Jej trzonem ma być droga łącząca węzeł  na ekspresowej „Piątce” ze starą drogą nr 5, której budowę sfinansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Prezydent Borowiak wraz z samorządowcami ze Święciechowy i Rydzyny uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami GDDKiA. Omawiano przede wszystkim kwestie budowy nowej drogi łączącej węzeł „Leszno-Południe” na ekspresówce z dotychczasową drogą nr 5. -Jej
koszt szacowany jest na 34 miliony złotych
- powiedział Łukasz Borowiak. Podczas spotkania ustalono, że inwestycję sfinansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, gminy Leszno, Święciechowa i Rydzyna wezmą zaś na siebie dodatkowe koszty, takiej jak odszkodowania za wywłaszczone pod drogę grunty oraz bieżące utrzymanie nawierzchni.

Kiedy droga miałaby dokładnie powstać, tego jeszcze nie określono. -Zapewniono nas, że umowa na budowę leszczyńskiego odcinka S-5 ma być podpisana jesienią tego roku - mówi prezydent - inwestycja ma być gotowa do roku 2018.

Zdaniem Łukasza Borowiaka budowa łącznika może rozwiązać inny problem komunikacyjny Leszna, czyli ruch na krajowej drodze nr 12. -Mam plan stworzenia południowej obwodnicy Leszna w ciągu „Dwunastki” - zapowiada - zaproponowałem takie rozwiązanie Ministerstwu Infrastruktury zostało to pozytywnie przyjęte, chciałbym żeby propozycja została wpisana do rządowych planów. Prezydent zastrzegł jednak, że taka inwestycja jest na razie „pieśnią przyszłości”.
 
Komentarze (47)
1. Dodane przez Prośba, w dniu - 05-02-2015 13:11
Proszę ten plan nowo planowanej obwodnicy pokazać nam na mapie.
2. Dodane przez kibic, w dniu - 05-02-2015 13:16
Nie mogę zakumać, jak ta droga miała by przebiegać od 12 do 5.
3. Dodane przez hahaha, w dniu - 05-02-2015 13:16
No fajnie 
S-5 miała być gotowa na EURO-2012 a tu nowy termin na 2018 rok nam serwują. Tylko sześć i pół roku opóźnienia. 
Nie wierzę że tyle wytrzyma dopiero co wyremontowana DK5 w granicach miasta. 
Poza tym niebawem "stara" piątka zapcha się na amen. Już teraz jedzie się tam w permamentnym korku.
4. Dodane przez Ludwik, w dniu - 05-02-2015 13:18
do kom. nr 1 
To nie takie proste koleś, to tajne!
5. Dodane przez tala, w dniu - 05-02-2015 13:54
Obwodnica czyli "5" z fatalnym przejazdem i z wiecznie ŹLE USTAWIONYMI ŚWIATŁAMI. 
 
A może w końcu ktos zadba o porządny przejazd tą drogą? 
Widzę że winnych i odpowiedzialnych w dalszym ciagu BRAK a o groźnym wypadku wszyscy zapomnieli!
6. Dodane przez Obwodnica DK12, w dniu - 05-02-2015 13:55
Chyba chodzi o to żeby poprowadzić DK12 od ul. Estkowskiego dalej Aleją Konstytucji do łącznika między starą a nową piątką który ma być dopiero wybudowany. Dalej DK12 biegłaby drogą S5 od węzła Leszno Południe do węzła Leszno Zachód. 
Cały tranzyt ominąłby Aleje Jana Pawła II, wiadukt Grota-Roweckiego i ul. Szybowników.
7. Dodane przez mądry, w dniu - 05-02-2015 14:10
Sorry Panie Borowiak. Ale to nie Pana pomysł...Już dwa lata temu mówiono o tym w GDDKiA w poznaniu i w Lesznie..
8. Dodane przez Olo, w dniu - 05-02-2015 14:29
Ten łącznik ze starą piątką dawno jest w planach i od początku tych planów GDDKiA miała go sfinansować i wybudować. Na wysokości zjazdu na Dąbcze planowany jest wiadukt nad starą piątką i bezkolizyjne skrzyżowanie. Kosztów wykupu gruntów też nie będzie bo ten odcinek drogi pójdzie lasem, który jest własnością Skarbu Państwa. Jeśli są to plany rozbudowania tej drogi, czyli wydłużenia przez las w kierunku Dąbcza i przez las połączenia z 12. To prosimy Prezyddenta o doprecyzowanie i wyjaśnienie, czy może tylko chodzi o przekierowanie ruchu na Aleje konstytucji 3 Maja jak to opisano w komentarzu nr 6.
9. Dodane przez alex, w dniu - 05-02-2015 14:30
do kom7 były prezydent plany schował w szafie bo to nie tylko 2 lata to dłuzej już trwa wolał jednak kase rozdawać niż ją spożytkować pracować już dawno mu sie nie chciało za miłościa się rozglądał i jak najwiecej mieć dla siebie a co tam drogi niech inni sie martwia a teraz taki mądry bedzie wytykał czyj to pomysł
10. Dodane przez Twoj urzednik, w dniu - 05-02-2015 15:06
Kradziez czyisc pomyslow to motto pana prezydenta
11. Dodane przez Do mądry kom.7, w dniu - 05-02-2015 15:33
Może i mówiono ale nic z tym nie zrobiono.
reklama
12. Dodane przez nowak, w dniu - 05-02-2015 15:50
Proszę o plan planowanej drogi. I już teraz zadam pytanie jaką część lasu chcecie wyciąć i dlaczego? A jeśli to zrobicie to przeznaczcie taki sam teren aby wyrównać tą powierzchnie.
13. Dodane przez do towarzysza 10, w dniu - 05-02-2015 17:35
lepsz kradzież pomysłow niz okradanie z kumplami mieszkanców.........prawda ?
14. Dodane przez vbn, w dniu - 05-02-2015 18:30
łącznik od S5 do piątki jest częścią inwestycji i jest szczegółowo rozrysoway na mapie GDDKiA, zawiera on kilka rond i dwa wiadukty: nad torami i nad starą 5, natomiast nie bradzo wiem jak ktoś to chce połączyć z 12? puscić krajową 12 przez Dąbcze? przez las? zupełnie bez sensu, obwodnica powinna być północna od drogi 12 do węzła Święciechowa jako droga S12, ale to jest pieśnią przyszłości, którą Borowiak zrealizuje może na 4 biegu, bo obecnie w naszym regione S12 nie istnieje nawet w planach, a obecna S12 a kończy się pod Łodzią
15. Dodane przez obserwator, w dniu - 05-02-2015 18:35
W informacji tej połączono dwa tematy,a dokładniej 2. drogi.Powstał z tego niezły galimatias.Jedna mówi o obwodnicy Leszna,która,jak słusznie mówi prezydent,jest pieśnią przyszłości,którą należy pielęgnować,szlifować,by kiedyś móc ją zmaterializować. 
Tymczasem,jest niezwykle pilne przygotowanie i zrealizowanie połączenia ,,ekspresówki S5" (od,, węzła Leszno Południe"- na drodze do Wschowy, tuż za lotniskiem) z istniejącym wiaduktem Grota Roweckiego i Aleją Jana Pawła II.(śladem drogi ,,12"). 
Spięcie 2. dróg klasy krajowej(2.jezdniowych),będących częścią sieci krajowej,musi być tej samej klasy.Wydaje się to oczywiste.Ale niestety nie dla wszystkich !!ł 
Prezydent Malepszy uznał w swej dyspozycji projektowej,że wystarczy ul.Szybowników ,czyli jedna jezdnia!Niewiarygodne ale prawdziwe! Puśćmy ,na chwilę,wodze fantazji i wyobraźmy sobie b.adekwatne porównanie:zlikwidujmy np. na odcinku od ul.Dąbrowskiego do Grunwaldzkiej,jedną jezdnię Al.Jana Pawła II.Mielibyśmy,, drogę bis"do proponowanej przez byłego prezydeta.Czy z Leszna do Poznania ,Wrocławia, przez S5 ,lub ku granicy zachodniej,chcielibyśmy przeciskać się przez zwężenie ,które najpewniej szybko zasłużyłoby na niezbyt chwalebną ksywę;,,droga z protezą". 
Skąd taki niesłychany pomysł?!Odpowiedź jest zaskakująco prosta! 
Żadna droga nie mogła przesłonić priorytetu ul.Wilkowickiej!!! 
Ona też zmierza do S5.Jednak skąd ta miłość do Wilkowickiej i jej  
forowanie?.Ano, zgadnij koteczku!(z Kisiela). 
Jest jeszcze czas na likwidację absurdów,które zaciążyłyby miastu,jego mieszkańcom a u przyjezdnych wywoływałyby ,mówiąc delikatnie,zdziwienie.Zaciążyłyby na długie lata,a naprawa ich byłaby bardzo kosztowna,co zawsze odbywa sie kosztem mieszkańców a nie przynosii chwały autorom.
16. Dodane przez do kom.nr7, w dniu - 05-02-2015 18:52
No i okazuje że "nasz" nowy prezydent ma pomysł jak sprzedać medialnie nie swoje rozwiązania.
17. Dodane przez o moj boze, w dniu - 05-02-2015 19:02
ale przecież pierwszej obwodnicy s5 nie wybudują a oni już o drugiej. Na budowie S3 już lasy wycinają a u nas cisza. W 2014 miały być umowy podpisane. 
A pamiętam tytuł w elce "poseł B. - straciłem cierpliwość" chodziło przyspieszenie prac nad S5 a to było chyba 2 lata temu.
18. Dodane przez miki, w dniu - 05-02-2015 19:16
Było by super
19. Dodane przez do 11, w dniu - 05-02-2015 19:48
Wydaje mi się, że nie ma sensu wycinać las aby dojeżdżać do DK 12. Bo gdzie by taka droga miała iść? Obok Polany Trzech Dębów ? Po otwarciu S5, na obecnie DK 5 biegnącej przez Leszno, ruch tranzytowy powinien znacznie spaść. Wystarczy więc dla wszystkich miejsca aby przejechać przez Konstytucji 3 Maja. Tym bardziej, że część ruchu będzie można skierować z Dwunastki w stronę północną, przez Popiełuszki i Gronowo. O ile PKP zdąży wybudować wiadukt. Może nawet łatwiej by było poprowadzić DK 12 wzdłuż torów na Grzybowie i wzdłuż starych torów prowadzących do Metalplastu.
20. Dodane przez do kom 11, w dniu - 05-02-2015 19:57
Robiono, robiono, tylo że jest to zadanie Generalnej Dyrekcji a nie miasta Leszna. I nic tu do tego napinanie muskułów i szczerzenie gęby przez władze Leszna...
21. Dodane przez stop, w dniu - 05-02-2015 19:57
Las pozostawić w spokoju! 
Puścić drogę przez las na wysokości Dąbcza jest złym pomysłem. 
Las musi w tym miejscu i innych rosnąc dla nas i następnych pokoleń! 
Liczcie się z protestami.
22. Dodane przez elpe, w dniu - 05-02-2015 19:58
Oj Borowiak, (...). Nie przypisuj sobie czyichś zasług i pomysłów
23. Dodane przez sad, w dniu - 05-02-2015 20:13
jaki jest sens południowej obwodnicy jak i tak skończy się to na Kąkolewie i torach? to żadne rozwiązanie, forsować to trzeba S12, tego lasu już dziś mamy śmiesznie mało, a na północy Leszna same pola powyżej Osiecznej
24. Dodane przez do kom. 4, w dniu - 05-02-2015 20:49
Gdybyś nie użył określenia "koleś", to poczułbyś się dużo gorzej ? Po co takie wstawki, które tylko źle świadczą o autorze wypowiedzi ?
25. Dodane przez do kom. 7, 10, 22 i innych, w dniu - 05-02-2015 21:10
Dlaczego piszecie, że Prezydent ukradł czyjś pomysł? Która wypowiedź Prezydenta świadczy o tym, że wskazał on siebie jako pomysłodawcę tego projektu?
26. Dodane przez do kom. 15, w dniu - 05-02-2015 21:25
Ciekawe spostrzeżenia. Swojego czasu pisałem w komentarzach na Elce o tym, że naturalny wjazd do Leszna z kierunku północnego powinien być od strony Klonówca a nie przez Wilkowicką i wtedy GDDKiA pewnie zbudowałaby od razu wiadukt w Klonówcu lub w Karolewku. Drugi zjazd w Strzyżewicach i trzeci przy strefie I.D.EA. Pomijając zrozumiałą "miłość" poprzedniego Prezydenta do terenów w okolicach Maryszewic, to zastanawiam się gdzie w innej koncepcji można by puścić ruch z dużych zakładów przy Spółdzielczej ? Skoro już są tam te zakłady, to raczej nikt ich nie przeniesie w inne miejsce? Chyba więc droga przez wiadukt do Gronowa i tak byłaby dla nich potrzebna gdyby nie było wjazdu w okolicach Święciechowy.
27. Dodane przez Wątpiący, w dniu - 05-02-2015 22:15
Na stronie Starostwa pojawiła się jakaś mapka przy informacji o spotkaniu w sprawie drogi ale to chyba nie ta, prawda ?
28. Dodane przez Jerzy, w dniu - 05-02-2015 22:25
Dziś sprawdziłem w Ministerstwie Infrastruktury czy coś wiedzą o nowej obwodnicy Leszna w drodze DK 12. Z artykułu elki wynika że prezydent powiedział że przyjęto to "Jego " rozwiązanie pozytywnie. Tylko moi drodzy w Ministerstwie Infrastruktury nikt nie wie o żadnej propozycji prezydenta z Leszna odnośnie nowej obwodnicy Leszna. Więc albo "elka" coś przekręciła albo to blef w stylu lepiej niech mówią o mnie cokolwiek niż nic....
29. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 05-02-2015 22:28
Nad torami przed Kąkolewem można (przynajmniej teoretycznie) zbudować wiadukt. Choć gdyby wjazd od północy był przez Klonówiec a nie przez tą nieszczęsną Wilkowicką, to nawet wiadukt byłby niepotrzebny w tym miejscu bo drogę można by puścić wzdłuż torów po stronie północnej, za Gronowem. Wtedy cały tranzyt Dwunastką zupełnie omijałby Leszno. I może nawet Strzyżewickiej nie trzeba by było rozbudowywać. Większe samochody jadące DK 12 naddałyby kilka km ale miasto by miało lżej.
30. Dodane przez do 29. Dodane przez do kom, w dniu - 05-02-2015 23:14
obwodnica południowa się kupy nie trzyma, kto zjedzie z DK12 na tą obwodnicę, by potem jechać znowu na północ S5 i wrócić ponownie na DK12 za Strzyżewicami? każdy liczący paliwo kierowca tira i tak pojedzie Estkowskiego i JP2, zamiast budować obwodnicę póki co lepiej przedłużyć za tą kasę (której co prawda jeszcze nie mamy) na 4 pasy drogę z leszczyńskiego wiaduktu do węzła S5, dodatkowo jak połączyć ewentualną południową obwodnicę z DK12 na wschodzie Leszna?, zrobić wielkie rondo na środku lasu?
reklama
31. Dodane przez jozef, w dniu - 06-02-2015 08:19
Przestańcie się napalać! Tak z tego nic nie wyjdzie, bo: 
1/ kiedyś Leszno było kierowane przez "czerwonych" dlatego było be, 
2/ tera kierowane przez "dezertera" i znowu klapa. 
PS. "czerwony" był jeszcze do "przełknięcia" przez POprzedników, natomiast "dezerter" ma u nich przechlapana, a na dodatek chwali się nie swoim, a więc "do bani"
32. Dodane przez Obwodnica DK12, w dniu - 06-02-2015 08:24
Nie liczcie że to będzie jakaś nowa droga. To raczej będzie zmiana przebiegu DK12 tak żeby wyłączyć Al. Jana Pawła II, Wiadukt Grota Roweckiego i ul. Szybowników. 
To żaden problem ustawić odpowiednie oznakowanie a do tego ustawić ograniczenie np. przy wjeździe na Aleje Jana Pawła II do max 12T tak żeby autobusy mogły tam jeździć i po modernizacji
33. Dodane przez jan, w dniu - 06-02-2015 10:39
niech najpierw robią
34. Dodane przez rydz, w dniu - 06-02-2015 12:14
A z jakiej paki Rydzyna ma dokładać do dróg w Lesznie jak sama niema dróg ani chodników ciekawe czy Leszno coś da na drogę do mojego domu.Kornel lekom ręką nie rozdawaj naszych pieniędzy tylko bierz się za drogi i chodniki w gminie bo drugi raz wyborcy nie zaufają.
35. Dodane przez leszcz, w dniu - 06-02-2015 12:27
Borowiak nic nie załatwi bo to dezerter a PO takich nie lubi a teraz oni rządzą. Będą chude lata z inwestycjami nikt nam groszem nie sypnie.
36. Dodane przez realista, w dniu - 06-02-2015 12:43
niech najpierw S5 powastanie, bo to też pieśń przyszłości :)
37. Dodane przez Geodeta, w dniu - 06-02-2015 13:27
Ja proponowałbym panu prezydentowi Borowiakowi puścić obwodnicę Leszna w najbardziej prosty i tani szybki sposób, już pisze. Obwodnica miała by przebierać w moim prostym myśleniu Ul Geodetów i w wzdłuż PKP torów kolejowych Ul Tamą kolejową, towarową aż do Ul Kolejowej i tam zrobić łącznik z krajową piątka. Część torów kolejowych na PKP jest już nie eksploatowana i wyłączona z ruchu - rozebrana. Więc obwodnica Leszna mogła bu przeciąć Leszno przez sam środek. Pacz https://www.google.pl/maps/ Edytuj mapę 200m.
38. Dodane przez do kom. 37, w dniu - 06-02-2015 13:52
Gdzie jest w Lesznie ul. Kolejowa ?
39. Dodane przez Geodeta, w dniu - 06-02-2015 15:19
Ul Kolejowa jest w okolicy Ul Murkowskiej zjazd z 5 w stronę Mórkowa Edytuj mapę 200m. Google. Moje rozwiązanie Aby łączyć węzeł komunikacyjny w okolicach UL Geodetów wzdłuż torów kolejowych jest bardzo nowatorski ponieważ krajową 5 można byłoby połączyć z DK 12 na odcinku stojącego juz tam wiaduktu. Węzeł komunikacyjny wzłuz torów kolejowych byłby alternatywą dla UL Wilkowickiej bo w przyszłości wybudowany tam wiadukt mógłby być połączony z tą drogą która łączyła by się z 5 w okolicach Ul Kolejowej. Dodatkowo UL KOLEJOWĄ MOŻNA BYŁO BY POŁĄCZYĆ TUNELEM Z UL GRANICZNĄ A TORY KOLEJOWE DO WILKOWIC POPROWADZIĆ PRZEZ WAŁ KOLEJOWY.
40. Dodane przez azor, w dniu - 06-02-2015 15:36
Tam gdzie w Lesznie ul Balonowa
41. Dodane przez Yahooy, w dniu - 06-02-2015 15:38
Do Geodety z kom. 37. 
Nie wiem gdzie mam "paczeć". 
PS. Możesz zostać "prezydętem".
42. Dodane przez GEODETA, w dniu - 06-02-2015 15:50
Pacz https://www.google.pl/maps/ Edytuj mapę 100m.Ul Kolejowa masz zjazd z 5 w stronę Mórkowa okolice UL Murkowskiej obszar granicy Leszna. Moje rozwiązanie Aby połączyć węzeł komunikacyjny w okolicach UL Geodetów wzdłuż torów kolejowych jest bardzo nowatorski ponieważ krajową DK5 można byłoby połączyć z DK 12 na odcinku stojącego już tam wiaduktu. Węzeł komunikacyjny wzdłuż torów kolejowych byłby alternatywą dla UL Wilkowickiej bo w przyszłości wybudowany tam wiadukt mógłby być połączony z tą drogą która łączyła by się z 5 w okolicach Ul Kolejowej. Dodatkowo UL KOLEJOWĄ MOŻNA BYŁO BY POŁĄCZYĆ TUNELEM Z UL GRANICZNĄ A TORY KOLEJOWE DO WILKOWIC POPROWADZIĆ PRZEZ WAŁ KOLEJOWY. A i nie jestem żadnym geodetą jestem mechanikiem.
43. Dodane przez wiesław, w dniu - 07-02-2015 09:26
panie panowie idą wybory desygnowani z PO muszą pleść bzdury żeby omamić wyborców
44. Dodane przez madry, w dniu - 07-02-2015 09:45
do kom 2. czy w Lesznie jest ul, sytrzyzewicka?
45. Dodane przez Tranzyt, w dniu - 07-02-2015 16:57
Główna arteria dla ruchu tranzytowego wschód zachód powininna zostać całkowicie wyprowadzona z miasta. Kilka lata temu był remontowany wiadukt, Al. JP2 oraz Estkowskiego. Nie wnikam czy projekty tych dróg zakładały ograniczenia natężenia ruchu samochodów ciężarowych i czy były rzetelnie przeprowadzone, ale trzeba już myśleć o wymianie nawierzchni. Jestem przekonany, że tak trzeba będzie robić co ok. 10 lat jeżeli ruch ten nie zostanie stamtąd wyprowadzony. Ponadto coraz większa ilość samochodów w mieście powoduje, że trasa ta będzie coraz bardziej zatłoczona. Warto to zawczasu przemyśleć.
46. Dodane przez do 45. Dodane przez, w dniu - 08-02-2015 00:17
asfalt na wiadukcie to tragedia, ale co się dziwić, przy takim ruchu
reklama
47. Dodane przez Gryzelda, w dniu - 09-02-2015 12:29
A co ze sztucznym lodowiskiem, dumą i chlubą byłego prezydenta?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
Najczęściej czytane 10 lat temu:
Najczęściej czytane 15 lat temu:
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę dwupokojowe ... Leszno 1390
Nowe domy w zabudowi... Dąbcze 589000
59 m mieszkanie na 1... Rydzyna 420000
Lokal 20m2 węgierska... Leszno 1200
Rydzyna - jana kazim... Rydzyna 402759
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj