Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Dziś otwarto oferty w przetargu na zakup ośmiu 12-metrowych autobusów hybrydowych dla MZK. -Jest jedna oferta, firmy Volvo, tańsza o pół miliona złotych od zgromadzonych środków – powiedział w Kwadransie Samorządowym prezydent Łukasz Borowiak.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zakup nowego taboru dla MZK to jedna z najważniejszych inwestycji z unijnym dofinansowanie, w tegorocznym budżecie Leszna. Przypomnijmy, że początkowo planowano zakup pojazdów elektrycznych, jednak złożona w przetargu oferta okazała się zbyt droga - wynosiła 24 miliony złotych, o 7 milionów więcej niż zakładano w budżecie.
Samorząd zdecydował się więc na zakup tańszych autobusów hybrydowych. Ogłoszono przetarg na zakup 8 pojazdów, każdy miał mieć długość 12 metrów i zabierać 82 pasażerów. Dziś minął termin składania ofert. -Wpłynęła jedna, od firmy Volvo Polska, opiewa na 14,7 miliona złotych - powiedział prezydent Łukasz Borowiak - w budżecie mieliśmy zaplanowane 15,3 miliona, więc oferta jest tańsza o ok. pół miliona złotych.
Prezydent oczywiście zastrzega, że oferta wymaga jeszcze dokładnego sprawdzenia, jednak jeśli okaże się poprawna miasto zawrze umowę. Jeśli tak będzie, nowe autobusy mogą pojawić się na ulicach Leszna już wiosną przyszłego roku. Urząd Miasta przeprowadzi jeszcze przetargi na zakup biletomatów montowanych w pojazdach oraz na urządzenie dwóch zatok autobusowych przy ulicach Rejtana i Jagiełły.
1. Dodane przez cl, w dniu - 30-08-2018 11:17 Ja bym poszedł w autobusy czysto elektryczne, to jest przysłość jeśli chodzi o autobusy miejskie , hybryda to taki półśrodek, nieprzynoszący jakiś specjalnych oszczędności. Ewentualnie gaz ziemny CNG jest świetny do napędu autobusu, czystsze spaliny, łatwość uzupelniania paliwa, niższa cena niż elektryka
2. Dodane przez Andrew, w dniu - 30-08-2018 11:23 Brawo wy
3. Dodane przez Tomeq, w dniu - 30-08-2018 11:35 Volvo to bardzo autobusy, jeździłem nimi w Skandynawii. Nic tylko się cieszyć!
4. Dodane przez Kirk, w dniu - 30-08-2018 11:39 Ktoś w urzędzie zaczął liczyć więcej niż powinien. Teraz będzie na niego hejt, że przesadza w drugą stronę ;-)
5. Dodane przez lesznianin, w dniu - 30-08-2018 12:34 świetna informacja! Leszno znajdzie się w wąskim gronie pro-ekologiczych miast! Cieszę ale mam nadzieję, ze wszystkie będą miały klimatyzację
6. Dodane przez Ryszard, w dniu - 30-08-2018 12:39 Pomieści 82 osoby.Po co. Jak widzę na ulicy autobus to najczęściej od 2 do 8 osób. Chyba że jakiś szczyt gdzieś.
7. Dodane przez do 4, w dniu - 30-08-2018 12:56 nie nie, teraz będzie że kupili taniej niż zakładano, więc resztą się podzielą w formie premii
8. Dodane przez jo, w dniu - 30-08-2018 13:00 juz dawno miay byc czuje wybory i obiecanki
9. Dodane przez Archanioł, w dniu - 30-08-2018 13:27 Czy zważywszy na powracające w głosach klientów problemy z kupnem biletów nie warto zacząć od podstaw poprawianie skojarzeń o firmie? Przecież jak konie brudne i dorożkarz naburmuszony to i w złotej karocy żadna przyjemność z jazdy, za to z czystymi końmi i uprzejmym woźnicą to nawet wozem do siana jedzie się miło. Dlatego bardziej bym się martwił tym, czy ów udany zakup nie będzie aksamitnym cylindrem do butów gumowych z których słoma nadal będzie wyłazić.
10. Dodane przez CNG, w dniu - 30-08-2018 14:15 Paliwo czyste i tanie. Do tego gdyby MZK zdecydowało się na zakup autobusów na CNG w Lesznie powstałaby PIERWSZA stacja tego paliwa a tak najbliższa nadal znajduje się w Komornikach koło Poznania...
11. Dodane przez do 6, w dniu - 30-08-2018 14:27 To źle widzisz,wiele razy autobusy są zapelnione,dobrze,że nie diesel,a volvo to marka,jeżeli tak będzie to znowu Leszno będzie miało jeden z najmłodszych i najlepszych autobusów w Polsce
12. Dodane przez Rodos, w dniu - 30-08-2018 15:36 Biletomaty będą w autobusach, więc nie będzie już problemów z kupnem biletu.
13. Dodane przez Piechu Pyr@, w dniu - 30-08-2018 15:49 To skandal że prezydent miasta, kandydat PL18, wymienia nazwę jednego z oferentów!Nie przypomina Wam to czegoś?
14. Dodane przez Mechanik, w dniu - 30-08-2018 16:32 Hybryda nie zaoszczędzi dużo mniej paliwa ! A koszty utrzymania astronomiczne ! Dlaczego nikt o tym nie napisze ?
reklama
15. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 30-08-2018 17:05 Co z biblioteką.
16. Dodane przez do kom. 6 i 14, w dniu - 30-08-2018 17:56 Też się zastanawiam, czy te oszczędności mają być tylko przy zakupie czy także w utrzymaniu pojazdów? No i też mnie trochę dziwi aż 82 miejsc. Ale nie jeżdżę autobusami więc nie wiem jak często i na jakich trasach przemieszcza się aż tyle osób? Na Wszystkich Świętych w drodze na cmentarz przydadzą się na pewno
17. Dodane przez Bolesław Poślednik, w dniu - 30-08-2018 18:09 do kom. 14 Racja. Wybrano najdroższy wariant jeśli chodzi o koszty eksploatacji ( serwis, naprawy itd. ) bez prób testowych w warunkach leszczyńskich. Napęd hybrydowy sprawdza się przy niskich prędkościach ok. 15 km/h i niższych, czyli przy dojeżdżaniu i ruszaniu z przestanku. W Lesznie średnia prędkość techniczna autobusów wynosi około 28 km/h, czyli większość trasy na silniku dieslowskim małej pojemności. Ponadto brak unifikacji - trzecia marka autobusów w tak małej zajezdni. 500.000 zł taniej przy 85% dofinansowaniu unijnym to oszczędność dla budżetu miasta tylko 75.000 zł.Osobiście uważam, że to zły wybór mając na uwadze brak unifikacji i wysokie koszty eksploatacji, szczególnie po upływie gwarancji.
18. Dodane przez Łączą nas stołki, w dniu - 30-08-2018 18:31 Że drogie w utrzymaniu? Że hybrydy, zamiast obiecanych elektrycznych? Nieważne, propaganda sukcesu trwa w najlepsze, a klakierki i usłużne medialne kundelki pieją z zachwytu nad geniuszem swego pana.
19. Dodane przez Do kom. 17, w dniu - 30-08-2018 18:34 Brawo Panie Bolesławie. Leszczyńska Dobra Zmiana została obnażona. Boso ale w ostrogach i z ułańską fantazją. Jeszcze raz brawo.
20. Dodane przez Tak to jest, w dniu - 30-08-2018 19:24 miałeś na elektryki i hybrydy już swój czas. Teraz daj wykazać się innym
21. Dodane przez Do komentarza nr 17, w dniu - 30-08-2018 19:44 Czytając Pana komentarz dochodzę do przekonania, że najlepszym autobusem według Pana dla Leszna byłby Autosan H9-35 bez klimatyzacji, wspomagania i doładowania silnika. Resory można wyklepać, a tablice kierunkowe wymalować na sklejce.
22. Dodane przez Go??, w dniu - 30-08-2018 20:04 Niech skonczy jedno a nie miasto rozwalone że hej.Jak to wygląda zaczęte a niedokończone.Wstyt.
23. Dodane przez Go??, w dniu - 30-08-2018 20:05 Sajgon w Lesznie nic po za tym.
24. Dodane przez Do kom. 21, w dniu - 30-08-2018 20:13 Wypowiedz się jak te vspaniałe volvo zrobią 500tkm na tych ekologicznych napędach...
25. Dodane przez Obserwator, w dniu - 30-08-2018 20:33 Do kom. 17. Panie Poslednik a solarisy były testowane bo bo za Pana przyszły jak był Pan dr MZK
26. Dodane przez Bolesław Poślednik, w dniu - 30-08-2018 20:55 Jeśli już, to oczekiwałbym merytorycznej polemiki, a nie pisania sobie a muzom.W przypadku zakupu autobusów beneficjentem jest Prezydent Miasta, przedtem p.Malepszy, a obecnie p. Borowiak.O ile mnie pamieć nie myli w przeciwieństwie do piszącego komentarz nr 21 to w roku 2010 p. Tomasz Malepszy ówczesny Prezydent zakupił w I przetargu 11 szt. autobusów Solaris w pełni wyposażonych, a nie typu Autosan.Pozdrawiam Pana i więcej powagi.
27. Dodane przez do 24 i 17..., w dniu - 30-08-2018 22:34 Czy Pan B. Poślednik, to jest ten sam Pan, który był prezesem firmy Ast(..)
28. Dodane przez Do Bolesław Pośkednik, w dniu - 30-08-2018 22:53 A co Pan zrobił dla leszczyńskiej komunikacji? NIC, kompletnie nic. Wprowadził Pan LKM z przestarzałym oprogramowaniem, kiedy można było zrobić to na wzór poznańskiej PEKA. Problem dla Pana było wprowadzenie biletu mobilnego, biletomatów. Teraz kandydujac do RM wymądrza się. Trzeba było działać będąc przez tyle lat Dyrektorem MZK.
29. Dodane przez Do Pana Bolesława, w dniu - 30-08-2018 23:21 merytoryczna dyskusja jest chyba tylko wtedy kiedy Pan ma rację. Musi Pan się doszkolić jeszcze z tematu hybryd i elektryków. Warto poczytać opracowania na temat hybryd na przykład Volvo i ich wykorzystania w innych europejskich miastach. A w Polsce jeżdżą na przykład po Poznaniu. Polska na elektryki będzie gotowa może za 10 lat, bo infrastruktura nie jest gotowa a same autobusy mają słabe baterie. Więcej powagi. Ludzie dziś potrafią sami myśleć i sprawdzać rzeczywistość.
30. Dodane przez Taka prawda, w dniu - 31-08-2018 00:00 Orzel ktory trwal na stolku z nadania a jak na emeryturze teraz wszechwiedzacy. Co sie robilo gdy sie bylo na piedestale? Niewiele.
31. Dodane przez Emerytowany pracownik MZK, w dniu - 31-08-2018 01:17 Obecny dyrektor MZK to człowiek który jest dla ludzi....w przeciwieństwie do byłego dyrektora! Który pozjadał wszystkie rozumy i wie wszystko najlepiej!
32. Dodane przez Leszczyńska Karta Miejska, w dniu - 31-08-2018 07:17 Wprowadzenie/zakup Leszczyńskiej Karty Miejskiej kosztowało nas 300.000 złotych, zgadza się? Do tego trzeba doliczyć comiesięczne koszty biurokracji a i tak przede wszystkim (mam rację?) kartę tę posiadają zmuszeni do tego 70-latkowie, choć nie kasują jej podczas jazdy. Niepotrzebnie wydane pieniądze.
33. Dodane przez popieram 18 Łączą nas stołki, w dniu - 31-08-2018 07:37 Popieram pogląd trwania w najlepsze propagandy sukcesu i piania z zachwytu nad geniuszem swego pana, choćby w zdaniu: Jeśli tak będzie, nowe autobusy mogą pojawić się na ulicach Leszna JUŻ wiosną przyszłego roku.
Każdy nowy news przynosi kolejną, szczególnie liczbową, dezinformację. Liczy się to, co zostało spisane 10 lipca 2017r. (!) w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu umową o dofinansowanie inwestycji w transport miejski. W tym samym dniu umowy podpisali również prezydenci Konina i Gniezna.
Leszno: dotacja 14 mln zł, środki własne 6 mln zł, w planie zakup 8 autobusów, 2 pętle autobusowe, biletomaty. Konin: dotacja 23 mln zł, 8 autobusów, drogi rowerowe, 15 punktów przesiadkowych bike & ride, wypożyczalnia rowerów miejskich. Nowe autobusy Scania normy emisji spalin EURO6, JUŻ jeżdżą po mieście. Gniezno: dotacja 11,5 mln zł,, środki własne tylko 3,5 mln zł, przebudowa zajezdni, zakup 12 autobusów. Pierwsze cztery autobusy Solaris, normy emisji spalin EURO6, JUŻ jeżdżą po mieście.
Macie swoją leszczyńską propagandę sukcesu.
34. Dodane przez Bolesław Poślednik, w dniu - 31-08-2018 09:21 Rzeczywiście będąc dyrektorem MZK nic nie zrobiłem wspólnie z moimi Współpracownikami, nawet nie podpisywałem listy obecności, bo zlikwidowaliśmy ją około 10 lat temu wprowadzając elektroniczny system potwierdzania obecności w pracy i wyjść z zakładu. Do dzisiaj w wielu ważnych instytucjach taka lista leży sobie przy wejściu jako atrybut XXIw. Wbrew bezpodstawnym zarzutom zrobiliśmy wiele - nie wszystko widać gołym okiem, chociaż wiele. Aby nie zanudzać niezainteresowanych i nie wymieniać enumeratywnie dokonań MZK prosze o kontakt z obecnym dyrektorem MZK, który piszącym komentarze np. 26 i 27 wzrozumiały sposób poinformuje , co zrobiono w MZK, w ilu komunikacjach w kraju funkcjonuje karta podobna do LKM, jakie problemy były z PEKA, dlaczego wcześniej nie wprowadziliśmy tzw. mobilnego biletu itd.
35. Dodane przez Bolesław Poślednik, w dniu - 31-08-2018 10:04 do komentarza nr.30 Przy obecnych zapisach taryfy MZK i Regulaminu LKM jej posiadanie przez osoby po skończeniu 70 - roku życia korzystających z bezpłatnych przejazdów autobusami jest w żaden sposób nieuzasadnione i dodatkowo generuje koszty MZK. Osobiście uważam, że Rada Miejska Leszna winna zmienić zapis w taryfie MZK.Uprzedzając komentarze informuję, że miało to sens poprzednio, bo osoby te wchodząc do autobusu przy użyciu LKM logowały się także dla własnego bezpieczeństwa, o czym nie wszyscy wiedzą. Dzisiaj w razie skutków zdarzenia drogowego, szczególnie parę dni po są anonimowymi i trudno im udowodnić, że jechały autobusem, który uczestniczył w zdarzeniu. Ale najważniejsza sprawa. Prezydent p. Malepszy zapisał w OSI zakup 11 szt. autobusów dla MZK. Obecnie kupuje się 8 szt. Co stało się z 3 szt.? W 2010r. mieliśmy najmłodszy tabor w kraju - do wiadomości także piszących kom. nr.26,27, a obecnie tabor ten liczy już 10 lat.Jak ten czas szybko upływa.
36. Dodane przez KierowcaTIRAKA, w dniu - 31-08-2018 11:14 CNG lub Elektryk
37. Dodane przez Do komentarza 33, w dniu - 31-08-2018 11:26 Człowieku idź na spacer
38. Dodane przez Do Bolesław Pośrednik, w dniu - 31-08-2018 12:15 Załoga....współpracownicy jak to Pan nazywa wcale za panem nie tęsknią!
39. Dodane przez do komentarzy 35,36, w dniu - 31-08-2018 14:14 Tylko dziękować za troskę i życzliwość.spacer jeszcze nikomu nie zaszkodził; warto korzystać bo dobre warunki atmosferyczne i pozwala na przemyślenie pewne kwestii. Współpracownicy - jakie to normalne, tego doświadczamy w swoich nawet rodzinach. Na spacery i myśleć, czy np. będą w tym roku grzyby, a nie o problemach nie mając zielonego pojęcia.
40. Dodane przez do komentarza nr34, w dniu - 31-08-2018 15:08 Masz rację. Dzisiaj najtańsze w eksploatacji, powtarzam w eksploatacji są autobusy zasilane CNG lub z napędem elektrycznym. Zakup autobusów jest finansowany aż w 85%, stąd tak ważne są koszty eksploatacji. Leszno kupi autobusy z napędem hybrydowym za ok. 1,5 mln. zł/szt. , podczas gdy tradycyjny np. Solaris z silnikiem diesla tylko 950.000 zł. Można było takie kupić , gdyby drugi przetarg został ogłoszony jeszcze w 2017r. Dlaczego tak wolno działano w U.M. Leszno? Pytanie do Prezydenta.
reklama
41. Dodane przez me, w dniu - 31-08-2018 15:54 Byle nie stawały co kawałek jak dotychczasowe z AWARIĄ.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.