Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
W odróżnieniu od mojego najlepszego przyjaciela nie jestem z zawodu socjologiem, nie mam więc bladego pojęcia jak się robi badania opinii publicznej, tym bardziej nie wiem więc, kto na jakie ugrupowanie zagłosuje w wyborach. Mogę jednak prawie się założyć, kto nie zagłosuje na Prawo i Sprawiedliwość. To ci, którzy w ostatnich miesiącach mieli (albo regularnie mają) okazję podróżować pociągami ze stacji Leszno. Zwłaszcza na linii o uroczej nazwie E59 łączącej Poznań z Wrocławiem...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kto jeździ wie, o co mi chodzi. Kto nie jeździ, może od czasu do czasu wybrać się na dworzec i zobaczyć ile kursów na wyświetlaczu opatrzono adnotacją, ile później dany pociąg przyjedzie i odjedzie z Leszna. Mało tego - jeśli nawet przyjedzie na czas, to wcale nie oznacza, że o czasie odjedzie. Bo może sobie nagle utknąć na dworcu na parę godzin. Albo stanąć paręset metrów za dworcem. Albo przed dworcem.
Jednym słowem, drogi pasażerze, nie znasz dnia ani godziny.
Zdaję sobie sprawę, że narzekanie na punktualność Polskich Kolei Państwowych to żadna nowość. Pociągi spóźniały się, spóźniają i pewnie będą się spóźniać - zwłaszcza dalekobieżne. Choć przecież nie wszędzie w świecie. Już nie będą pisał o japońskich kolejach, gdzie podobno spóźnienia liczone są w sekundach, a i wtedy uważa się je za katastrofalne. Ale swego czasu często i dużo podróżowałem po Ukrainie, a i tam nigdy - powtarzam nigdy - nie zdarzyło się, żeby mi się pociąg spóźnił.
Tylko że na owej nieszczęsnej linii E59 czymś nadzwyczajnym jest pociąg jadący punktualnie. Oczywiście wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że linia przechodzi gruntowną modernizację. Że kiedyś trzeba ją wyremontować i, jak to mówią „musi być gorzej żeby mogło być lepiej”. Niestety coraz częściej nasuwa mi się pytanie, czy kiedykolwiek będzie lepiej.
Bo to dochodzą do nas bardzo niepokojące wieści, że przynajmniej połowa tej modernizacji idzie w diabły. Oto włoska firma Astaldi, która miała wyremontować tory od Leszna do Rawicza rezygnuje z kontraktu i schodzi z placu budowy. Słowo „schodzi” jest tu może nieco na wyrost, bo nie było jej na owym placu już od dość dawna. Od czasu do czasu ktoś się pojawił, coś tam pogrzebał, a właściwie rozgrzebał i tyle. Przykładem jest choćby ów nieszczęsny przejazd kolejowy między centrum Leszna a Zaborowem - mieli go robić chyba od pół roku, nic się nie działo, po czym parę dni temu zamknęli drogę. A teraz zabierają zabawki i idą do domu, zostawiwszy zamknięte bariery. I niech się ludzie martwią.
No i nie ma wątpliwości, że sobie teraz na dokończenie tej rozbabranej budowy nieźle poczekamy. Bo PKP PLK będą musiały znaleźć kogoś nowego. A że jesteśmy krajem wysoce cywilizowanym, to i procedury mamy takie, że ho,ho. Więc najpierw inwentaryzacja robót, potem nowy przetarg, następnie pewnie i drugi, bo w pierwszym ceny będą zbyt wysokie albo nikt się nie zgłosi… Jak nic, poczekamy. Jak dobrze pójdzie, to z dwa albo i trzy lata. Pociągi będą jeździć po jednym torze, z taką punktualnością, że pasażerowie nie tylko nie będą mogli sobie według nich regulować zegarków, ale może nawet i kalendarzy.
A co z tym ma wspólnego PiS? Ano ma - w końcu to rządowa inwestycja. A premier naszego rządu uwielbia powtarzać, jak to za poprzedniego rządu się nic nie budowało, a teraz się buduje, prawda? Gwoli sprawiedliwości - kilka lat temu szydziłem z Platformy, której szefostwo zjechało się do Rawicza fetować prawie-że-zakończoną budowę ekspresowej „Piątki”. Wtedy „prawie” robiło wielką różnicę, bo dzień po fecie wykonawca też zszedł z placu budowy. Tylko że tam do dokończenia zostało o wiele mniej, a i tak otwarcie przeciągnęło się o wiele miesięcy. Możliwe nawet, że za tamten numer niejeden wyborca odmienił swoje preferencje i postawił na „Dobrą Zmianę”.
Czy taki los spotka i PiS? Teoretycznie nie, bo samorządowe poletko od ogólnopolskiego mocno się różni. No, chyba że w samorządzie ktoś powołuje się na ogólnopolskie sukcesy, wtedy i za porażki trzeba brać odpowiedzialność. Zresztą cały czas pamiętam, jak na leszczyńskim Rynku sam Prezes Kaczyński zapowiadał, że jak wygra PiS, to pojedziemy sobie pociągami bezpośrednio do Warszawy. Przecież jak zapowiedział, to spełni, prawda? Kiedyś pojedziemy. Wszędzie. Do Warszawy, do Poznania, do Wrocławia… A tymczasem “opóźnienie może ulec zmianie”...
1. Dodane przez Luca, w dniu - 02-10-2018 22:39 W punkt... chapeau bas
2. Dodane przez RYT, w dniu - 02-10-2018 22:42 JAKOS NIE NAMAWIL PAN BY NIE GLOSOWAC NA PO-PSL JAK CHINCZYCY SPYLILI Z BUDOWY AUTOSYRAD A POLSCY PRZEDSIEBIORCY POBANKRUTOWALI ALE MA PAN PRAWO MIEC SWOJE PRZEKONANIA.TROCHE POJECHAL PAN PO BANDZIE-WOLE JEDNAK MEDIUM NIEZALEZNE PARTJNIE .
3. Dodane przez Hej, w dniu - 02-10-2018 22:59 Zamknęli przejazd na ul. Mierniczej. Nie przygotowali przejazdu na ul. Henrykowskiej. Rozkopali tory, wiedząc, źe ich nie zrobią. Tylko czekać, jak karetka, straż nie dojadą na czas.
4. Dodane przez Tanatos, w dniu - 02-10-2018 23:30 Opóźnienia to jedno - dworzec to drugie. Zacznę od nowych/tymczasowych peronów. Kilka ławek owszem jest ale jakieś małe zadaszenia też by się przydały mając na uwadze pogodę i oczekiwanie na spóźnione pociągi. Wnętrze dworca to obraz rozpaczy. Praktycznie wszystkie pomieszczenia puste. Nie ma gdzie przekąsić czegoś ciepłego, wypić normalnej kawy czy herbaty bo do dyspozycji są tylko automaty i to często zepsute. Automat do zimnych napojów chyba miesiąc zepsuty. Sytuację na dworcu trochę ratuje kiosk z miła obsługą ale mimo wszystko na taki dworzec to za mały wybór. A co do obsługi to jedna z pań z wc (ta z kiepską dykcja) chyba powinna iść na dłuższy urlop. Bardzo nie miła. Szkoda pisać. A co do pustych lokali to chyba wychodzi na to że kondycja PKP jest znakomita skoro nikt nie szuka dodatkowego źródła dochodu. Albo znakomita albo ktoś od tego jest mało operatywny. paliwo drożeje ale czasami lepiej przepłacić niż męczyć się koleją.
5. Dodane przez kornik, w dniu - 02-10-2018 23:33 To wrogowie PiS-u widząc pasmo sukcesów partii rządzącej musieli mieć coś wspólnego z rezygnacją firmy realizującej inwestycję. To nie przypadek, że firma schodzi z placu budowy na kilka dni przed wyborami.
6. Dodane przez kom, w dniu - 03-10-2018 00:25 To ja mam pytanie, czy w tej sytuacji władze samorządowe nie powinny interweniować w interesie mieszkańców przed wyrządzeniem szkody i zablokować to zamknięcie i rozkopanie? Co robił w ostatnim czasie pan Borowiak? Widziałem liczne zdjęcia z bohaterskiego sortowania kilku siatek pomidorów i lans na imprezach. To jest Prezydent Miasta? Tak o nas dba? Sypie się ten wykreowany obrazek, oj sypie.
7. Dodane przez Archanioł, w dniu - 03-10-2018 05:36 KOLEJ - krwiobiegiem organizmu państwa. Ależ mamy obecnie ten krwiobieg skażony. Jak nigdy! Praktycznie jesteśmy trupem leżącym w samym środku Europy.
8. Dodane przez Codziennie w Zaborowie, w dniu - 03-10-2018 07:16 jest wiele linii kolejowych w naszym kraju , które są w dużo gorszym stanie niż była trasa Poznań-Wrocław, tyle , że na niej najłatwiej było wydać dużo pieniędzy , żeby pochwalić się absorpcją środków unijnych, a zezwolenie na rozgrzebanie przejazdu do Zaborowa , to także katastrofa Leszczyńskich władz. Nikt się tym nie interesował, od dawna było wiadomo w jakiej kondycji jest Alstaldi, wystarczyło wstrzymać na tydzień decyzję o objazdach, to leży w gestii samorządu, i problemu by nie było!
reklama
9. Dodane przez do kom, w dniu - 03-10-2018 07:18 Widać, że nie masz wiedzy na tematy związane z realizacją inwestycji na kolei. Pan to sobie może co najwyżej prosić o otwarcie przejazdu w zaistniałej sytuacji. Nie może nawet interwencyjnie wysłać firmy, która doprowadziłaby przejazd do stanu umożliwiającego otwarcie, bo nie wolno mu inwestować w majątku nie należącym do miasta. Przejazd należy do kolei, a nie do miasta.
10. Dodane przez xxl, w dniu - 03-10-2018 07:33 TORPOL buduje odcinek Czempin -Leszno i problemów z budową nie ma, to tez wina Premiera i Kaczyńskiego ? Może się Redaktor odniesie do tego .....
11. Dodane przez Iq, w dniu - 03-10-2018 07:38 Panie Jarku, myślałem, że Pan poniżej pewnego poziomu nie zejdzie ale niestety mocno się zawiodłem. Obarczanie PiS winą za zejście wykonawcy z placu budowy, jest porównywalne z obarczeniem PiS winą za zejście lawiny w Himalajach. (...).
12. Dodane przez Ina, w dniu - 03-10-2018 07:43 Panie redaktorze, co ma piernik do wiatraka?!? Wychodzi kompletna nieznajomość prawa i przepisów powszechnie obowiązujących, a naprawdę nie trzeba wiele, wystarczy liznąć prawo zamówień publicznych aby nigdy nie napisać czegoś podobnego. Czemu swego czasu nie pisał Pan, że nie będzie głosował na Malepszego jak główny wykonawca schodził z przebudowy DK 5 w granicach miasta? Typowy artykuł z tezą...
13. Dodane przez looLoo, w dniu - 03-10-2018 07:47 Mocno naciągany wniosek z tymi przedstawionymi budowami. To mogą być pierwsze wybory, kiedy wyborcy oddając głos będą się kierować przynależnością partyjną niż osobą. Dotychczas oddając głos na osobę w czasie kadencji niczego od niej nie można było wymagać w celu spełnienia obietnic wyborczych czy interwencji w sprawie ba nawet spotkań z wyborcami! Zdyscyplinowana partia działa sprawniej i wyborcy to widzą odczuwają. Dotyczy to każdego szczebla samorządowego.
14. Dodane przez Marek, w dniu - 03-10-2018 09:25 Dzisiaj 8:21 Kierunek Wrocław, pociąg punktualnie, bez żadnego opóźnienia Bardzo mocno naciągany artykuł, wręcz bije propagandą. Idąc tym tokiem rozumowania, nikt z Zaborowa nie zagłosuje na Borowiaka, bo przecież na jego podwórku takie rzeczy, a co mi tam Warszawka. Może jak zagłosuje na PIS lokalnie, to będzie miał ten Kośmider przełożenie i dokończyć budowę? oby!
15. Dodane przez Do kom. 10, w dniu - 03-10-2018 10:16 Od kiedy Kaczyński jest premierem? a jeśli chodzi o Włochów to dziwi mnie, że taka sytuacja powstała. znam ten kraj i mają super rozwiązania dróg i przebitych tunelów prZez góry nie tylko w samych Włoszech ale też na wszystkich włoskich wyspach. Może to ze strony naszej coś nie zagrało?
16. Dodane przez MlaskaczWaflami, w dniu - 03-10-2018 10:32 Prawo zamówień publicznych jest ustawą, czyli za jej formę odpowiada rząd (akurat obecnie PIS). To że głównym kryterium jest najczęściej najniższa cena nie jest winą lokalnych władz tylko rządu.
17. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 03-10-2018 10:53 Ciekawe, że w felietonie JA pokazuje się reklama wyborcza GR.... Czyżby...?
18. Dodane przez Uczestnik_Sporu_Politycznego, w dniu - 03-10-2018 12:20 Artykuł z wyraźną tezą. Każdy dziennikarz ma do tego prawo...Tylko istnieje pewna cienka granica, której przekroczenie powoduje, iż dziennikarz przestaje być dziennikarzem, a staje się uczestnikiem sporu. Myślę, że każdy po przeczytaniu tego artykułu jest w stanie samodzielnie odpowiedzieć na pytanie, czy tym artykule granica została przekroczona...
19. Dodane przez Nieświęty, w dniu - 03-10-2018 12:31 Do kom. 18: a wie pan/pani co to jest felieton? Polecam zapoznać się z definicją. Ogólnie poziom dziennikarstwa w Lesznie jest niski, ale Pan Adamek wyróżnia się in plus i ma lekkie pióro. Pozdrowienia dla Autora felietonu.
20. Dodane przez elka, w dniu - 03-10-2018 12:33 POstanowił Pan dołączyć do kampanii wyborczej PO?Jako dziennikarz jest Pan bardzo stronniczy.A kiedyś Pana poważałam
21. Dodane przez do komentatorki elka, w dniu - 03-10-2018 14:29 Poważała Pani r.Adamka jak był stronniczy ale w druga stronę? Niestety wyborcy PIS już tak mają , widzimy to co wieczór w wiadomościach....
22. Dodane przez Marcelina, w dniu - 03-10-2018 15:11 Piękny felieton. Czułam jak wzbiera we mnie energia po przeczytaniu tego tekstu. Wreszcie J.Adamek przejrzał i zobaczył świat realny, a nie ten, który tak lubi oglądać w TVP. Jest dla Pana nadzieja Panie Jarosławie.
23. Dodane przez DO 21, w dniu - 03-10-2018 15:47 Mylisz się,lubiłam jego felietony za dowcip i za to że był neutralny.Kiedyś.
24. Dodane przez do 15, w dniu - 03-10-2018 18:41 Premiera i Kaczyńskiego napisałem a tak na marginesie były Premier Kaczyński jest nim nadal tytułowanie polityków nazwami funkcji pełnionych w przeszłości to w naszym kraju norma
25. Dodane przez Czytam i czytam kometarze :), w dniu - 03-10-2018 19:34 Inwestycja rządowa - to także wina Prezydenta Borowiaka
26. Dodane przez Krytyka, w dniu - 03-10-2018 22:00 Moje gratulacje. Oby takich felietonów więc . Obiektywny i rzeczowy. Nie ma zlituj. PiS w tej sprawie dał ciała i my wszyscy powinniśmy o tym pamiętać.
27. Dodane przez gumek, w dniu - 04-10-2018 00:13 Do Warszawy jeździliśmy bezpośrednio via Poznań długo przed popisem , ale komuś widocznie to przeszkadzało . Pozdrawiam autora , za przypomnienie , że tylko Kaczyński PIS da nam połączenie ze stolicą .
28. Dodane przez kolejoż, w dniu - 05-10-2018 19:03 Kontrakty Podpisywano za czasów PO PSL podobnie było na odcinku Poznań Czempin kilka kat temu gdy Chiszpańska firma splajtowała
29. Dodane przez do 23, w dniu - 06-10-2018 06:46 Nigdy nie był neutralny, zawsze poglądy Pana redaktora skręcały delikatnie w prawo... Ale to felieton dlatego ma to tego, nomen omen, prawo. Problem z Wami prawicowcami polega jednak na tym, że każde zwrócenie Wam uwagi jest odbierane jako polityczny atak, wprost przeciwnie do tego co Wam wolno w stosunku do politycznej konkurencji.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.