Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Blogi arrow Syndrom sztokholmski

Sławomir Szczot

Syndrom sztokholmski

28.02.2019. Radio Elka

Syndrom ten, to specyficzna reakcja obronna człowieka, to skomplikowany mechanizm dążący do przetrwania w ekstremalnie trudnych warunkach. To przede wszystkim uzależnienie ofiary od kata. Dla postronnego obserwatora rzecz niepojęta, dla ofiary syndromu to normalność...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kryminolog i psycholog Nils Bejerot, który był negocjatorem przy uwolnieniu zakładników przetrzymywanych w Sztokholmskim banku w 1973 roku obserwował zachowania ofiar, które później określił mianem syndromu, czyli zespołu charakterystycznych cech, które wystąpiły u przetrzymywanych w związku z traumatycznym przeżyciem.

A co się takiego stało w Sztokholmie? Uwolnieni zakładnicy odmówili współpracy z policją, bronili przestępców i utożsamiali się z nimi i z ich losem. Cześć z nich winą obarczało policję, a nie złodziei. Jedna z zakładniczek zaręczyła się z oprawcą, a inna założyła fundację wspierającą złodziei.

Postronnemu obserwatorowi nie mieści się w głowie, że do takiej sytuacji mogło w ogóle dojść, że ofiary pomagają katom. Jednak psychologia tłumaczy to w ten oto
sposób, że u ludzi istnieje silny instynkt ratowania swojego życia, że człowiek potrafi się przystosować do ekstremalnych warunków po to, aby przetrwać nawet w toksycznym otoczeniu, a między ofiarami i katami następuje swoista nierozerwalna więź. To psychiczne uzależnienie.

Innym przykładem może być uzależnienie ofiar przemocy domowej od kata. Ofiara usprawiedliwia zachowania oprawcy, staje w jego obronie, nie potrafi żyć bez jego obecności.

Zastanawiacie się Państwo po co o tym wspominam? Już spieszę wyjaśnić. Dzisiaj ofiary lub potomkowie ofiar będą bronić katów i oprawców. Tak, to dzieje się naprawdę, to dzieje się w Lesznie! Chodzi o usunięcie „Pomnika wdzięczności Armii Czerwonej” u zbiegu ulic Starozamkowa - Lipowa.

Nie trzeba wielkiego wysiłku, aby w dobie internetu sprawdzić „zasługi” Armii Czerwonej dla narodu polskiego. Proszę wpisać w wyszukiwarce „zbrodnie Armii Czerwonej w Polsce” i wszystkiego można się dowiedzieć.

Należy przypomnieć owładniętym syndromem sztokholmskim, że Armia Czerwona nie przychodziła do Polski, aby nas wyzwalać, ale po to, aby ustanowić komunistyczne władze zależne od siebie, a Polskę wepchnąć w orbitę wpływów Związku Radzieckiego i w ręce Stalina.

Armia Czerwona we wrześniu 1939 roku wbiła nam nóż w plecy wypowiadając wojnę i zajmując połowę terenów II Rzeczpospolitej.

Armia Czerwona na zajętych obszarach wprowadziła terror, mordowała lub wywoziła na Sibir setki tysięcy Polaków. Przykładów bestialskich zachowań można wymieniać bez liku.
Muszę przypomnieć największe zbrodnie Armii Czerwonej: "w Rohatynie, gdzie dokonano rzezi na żołnierzach polskich i ludności cywilnej, Grodnie, Nowogródku, Sarnach, i Tarnopolu oraz w Wołkowysku, Oszmianie, Świsłoczy, Mołodecznie i Kosowie Poleskim. W Grodnie doszło do wiązania polskich jeńców i ciągnięcia ich czołgami po bruku. Do dramatycznych wydarzeń doszło także w Chodorowie, Złoczowie i Stryju. W pobliżu Wilna żołnierze Armii Czerwonej rozstrzeliwali wziętych do niewoli żołnierzy Wojska Polskiego. Mszcząc się za opór stawiany w Grodnie poddających się żołnierzy WP masowo rozstrzeliwano. Rozstrzelano na miejscu także pojmanych żołnierzy 135. pułku Korpusu Ochrony Pogranicza, czy bezbronnych uczniów-kadetów szkoły podoficerskiej"- czytam w jednym z opracowań.
Wszyscy znają historię wymordowania 40 tysięcy polskich oficerów w Katyniu, Miednoje, Ostaszkowie.
Nasi „wyzwoliciele” na zdobytych terenach Rzeczpospolitej wymordowali 69 mieszkańców Pyszowic, w tym 10-letnie dzieci; w Bytomiu 380 mieszkańców; w Mikołowie zamordowano w bestialski sposób zakonnice. To tylko przykłady.
A może powinniśmy im być wdzięczni za spalenie zamku w Rydzynie; za uprowadzenie Polki Zofii Rojek i rozdzielenie jej na dziesięciolecia z córką; a może za zamordowanie i długoletnie więzienia dla jej obrońców?
A może podziękujemy żołnierzom Armii Czerwonej za liczne gwałty na polskich dziewczętach?
Za co chcą niektórzy w Lesznie oddawać hołd i cześć Armii Czerwonej? Czy pomordowani Polacy to są inni Polacy, niż my mieszkający w Lesznie? Ofiary te nie są godne naszej pamięci i szacunku? Czy bardziej godni są upamiętnienia ich oprawcy?
Czy to nie jest właśnie syndrom sztokholmski?
A w zasadzie lepiej, aby był to tylko ten syndrom, a nie coś innego.
Sławomir Szczot: lider PiS, były samorządowiec, nauczyciel akademicki, menadżer
 
Komentarze (55)
1. Dodane przez Nie, w dniu - 28-02-2019 10:04
Nie generalizujmy bo nie każdy ksiądz to pedofil, nie każdy wyklęty to bandyta, nie każdy czerwonoarmista to gwałciciel.
2. Dodane przez Paweł, w dniu - 28-02-2019 10:05
Większy bredni dawno nie czytałem.
3. Dodane przez sweet, w dniu - 28-02-2019 10:16
Polemizowałbym czy stawanie w obronie Armii Czerwonej to przykład syndromu sztokholmskiego, ale nie zmienia to faktu, że tej formacji nie należy się żadne chwalebne uhonorowanie, tylko potępienie.
4. Dodane przez Wojtek, w dniu - 28-02-2019 10:18
Czy szczot ta w końcu zapomnieć o sobie mieszkańcom Leszna !!!!!!
5. Dodane przez Fan Pana Sławka, w dniu - 28-02-2019 10:21
Panie Sławku! Siedź Pan cicho, koś kasiorę, póki jeszcze rządzą pisowcy. Jest Pan wybitnym menadżerem, jeszcze lepszym wykładowcą akademickim, super politykiem, a teraz Pan zarabia godnie, aby starczyło dla (...). Ośmiesza się Pan tymi swoimi wynaturzeniami, na których zupełnie Pan nie zna się.
6. Dodane przez Mokosz, w dniu - 28-02-2019 10:23
Szczot teraz to odleciałeś, może leki za mocne. syndrom sztokholmski mamy przy obecnej władzy, jako ofiary kradzieży, łamania prawa i innych przekrętów.
7. Dodane przez Demon, w dniu - 28-02-2019 10:27
Skoro w Gdańsku na powrót stanął pomnik (...)Jankowskiego to w Lesznie może stać pomnik Armii Czerwonej. Dotarło?
8. Dodane przez franek kolanek, w dniu - 28-02-2019 10:28
Nie usuwać a odpowiednio opisać, aby były świadectwem dla przyszłych pokoleń, aby edukowały i nasze dzieci wiedziały czym się kończy totalitaryzm. a syndrom sztokholmski hmmm ofiary tamtych czasów już w 99% nie żyją, więc ciężko to stwierdzić czy miały takie objawy. moim skromnym zdaniem raczej nie!
9. Dodane przez Nurek, w dniu - 28-02-2019 10:30
W punkt!
10. Dodane przez Ł.P., w dniu - 28-02-2019 10:30
w punkt
11. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-02-2019 10:47
Mam znowu napisać "a ten ciągle o dogmatach, pojęciach, definicjach, nazwach ulic i pomnikach" ? 
Droga Elko - nie dałoby się wprowadzić funkcji blokowania niektórych sekcji waszego portalu? Po co ludziom tyle stresu?
12. Dodane przez Szymon, w dniu - 28-02-2019 10:50
To prawda co do Armii Czerwonej i jej roli i w 1939 roku i po 1945. A głosy oddające hołd Armii Czerwonej dzisiaj? W Lesznie? To bardziej skomplikowane niż tylko "syndrom sztokholmski" ale jest to jedno z wytłumaczeń tego zjawiska. A poza tym & tradycja Targowicy w Polsce trwa.
13. Dodane przez marek, w dniu - 28-02-2019 11:04
usuniemy to niedlugo pana partyjke panie szczot. w niebyt. beda sie o niej dzieci uczyc na historii jak podle zawladnac panstwo bo przeciez panu tez "to sie nalezalo"
14. Dodane przez t.r., w dniu - 28-02-2019 11:08
Pomnik "wdzięczności" to bardzo nietrafiona nazwa, która powinna zostać zmieniona ale pomnik powinien pozostać nie jako "hołd" a jako "miejsce pamięci". Bo w tej wojnie ginęli ludzie i tak jak pozwalamy na ekshumację szczątków żołnierzy niemieckich, tak samo powinniśmy szanować miejsca pamięci poległych żołnierzy radzieckich. Nie ma w tym krzty polityki (którą na siłę próbuje wcisnąć autor felietonu) tylko zwykłe człowieczeństwo którym to przedstawiciele obecnej władzy tak ochoczo wycierają sobie usta.
reklama
15. Dodane przez a jednak, w dniu - 28-02-2019 11:21
Jak rozpoznać syndrom sztokholmski? 
Osoba, u której podejrzewa się syndrom-sztokholmski wykazuje kilka charakterystycznych objawów, które wykształcają się w określonych warunkach:  
- zdaje się nie zauważać, że jest krzywdzona tak się może dziać np. w związkach miłosnych (toksycznych), kiedy jedna osoba jest zdradzana albo w jakiś sposób wykorzystywana, czy poniżana.  
- nawet gdy bliscy zwracają jej na to uwagę, nie dociera to do niej 
- bagatelizuje swoją krzywdę np. pracownik zmuszany do ciągłej pracy po godzinach godzi się na to, tłumaczy sobie tę sytuację, jako przejściową, nie widzi, że jest to klasyczny mobbing 
- tłumaczy, usprawiedliwia oprawcę "zasłużyłam", "miał ciężki dzień", "trudne dzieciństwo" 
- podziela poglądy oprawcy dobrym przykładem jest sekta, w której członkowie traktują guru jak boga, wierzą w każde jego słowo, są zmanipulowani 
- staje po stronie oprawcy np. więziona osoba utrudnia policji/ratownikom działania mające na celu jej uwolnienie, albo w związku - osoba gnębiona staje w obronie partnera, gdy rodzina próbuje nawet donieść na niego na policję 
- jest niezdolna do ucieczki, czy do jakiegokolwiek innego sposobu uwolnienia się z trudnej sytuacji 
- ma pozytywne uczucia względem swojego oprawcy żona kocha męża, który ją bije 
- z drugiej strony, ma negatywne uczucia w stosunku do osób próbujących ją ratować 
 
PASUJE DO SYTUACJI W SPRAWIE POMNIKA JAK ULAŁ!
16. Dodane przez x, w dniu - 28-02-2019 11:21
Czy on ma maturę, a jeżeli tak to w jakiej szkole, to niepojęte.
17. Dodane przez bubu, w dniu - 28-02-2019 11:24
Z tym syndromem sztokholmskim to chyba przesada . 
Jeśli chodzi o pomnik / nikt nie każe wychwalać Armii Radzieckiej . Ale w jej szeregach byli na pewno młodzi ludzie zupełnie nieświadomi tego co się dzieje . Wrogiem był Giermaniec i każdy kto z nim współpracował . Jeśli ktoś powiedział im , że Paliak toże wróg to robili co chcieli . Ja mam na myśli uczczenie pamięci tych którzy walczyli i zginęli .Tak się złożyło czy tego chcieliśmy czy nie Rosjanie wyzwalali tereny Polski . Co się dalej działo to inna sprawa . Ale nie mieszajmy pojęć . Żaden Wania czy Sasza nie wpadł na pomysł okupowania Polski po 1945 roku . Zrobili to politycy i wojskowi . Historia i tak jest pełna fałszu . Nie róbmy tego i my . Proponuję zmienić tablicę tekst w hołdzie poległym w w czasie II wojny . Czy cmentarz w Rawiczu też będziemy likwidować? Niedawno znaleziono tablice nagrobne z cmentarzy które były na terenie Leszna . Wyrzucono i zlikwidowano cmentarze . Wiem byli to Niemcy , mieszkali na obecnych terenach Polski . Zmarli i tutaj zostali pochowani . To nasza historia . Mamy być wandalami niszczącymi naszą przeszłość . My też się oburzamy jeśli likwiduje się nasze nekropolie na byłych terenach Polski . Taka niestety jest ludzka pamięć / chwilami wredna niestety . Popieram kom 8 . I proszę zakończmy tę dyskusję . Wiem / nikt z włodarzy nie ma odwagi podjąć decyzji .
18. Dodane przez Adam, w dniu - 28-02-2019 11:28
Szczot a kiedy doczekamy się od ciebie elaboracji na temat:  
 
"Wybrałem 24 000 zł miesięcznie w państwowej spółce kosztem pracy dla samorządu. Poradnik jak monetyzować długoletnią pracę na rzecz partii".  
 
To by było ciekawa jak nam usprawiedliwiasz swoją decyzję, przygotowujesz grunt pod potencjalny powrót do polityki po zmianie władzy i utraty stanowiska. Proszę napisz!
19. Dodane przez załamana, w dniu - 28-02-2019 11:35
daj pan już ludziom spokój ze swoimi "wykładami"
20. Dodane przez amchu, w dniu - 28-02-2019 11:57
Dziekuje Panu Szczot, wiem, ze to mordercy nie od dzis ale nie wchodze na strony opisujace A. czerwona juz od urodzenia mam awersje do sasiadow ze wschodu za zabicie w bestialski sposob mojego dziadka w Ostaszkowie w kwietniu 1940 roku. Taki sam wielki uraz mam do PRL I wOJSKA pOLSKIEGO , KTORE BYLO ZBUDOWANE w oparciu o KLAMSTWO KATYNSKIE, KLAMSTWO OSTASZKOWSKI, KLAMSTWO STAROBIELSKIE i WIELE INNYCH KLAMSTW KRAJU polozonego miedzy Kaliningradem a Wladywostokiem .Dzis mamy nowa historie jakbysiewydawac moglo PRL- bis , KTOREJ PODWALINY chciano Egzekucja nad Smolenskiem ugruntowac. To zrobili przyjaciele ze E a z W Niemce od 1939 roku do 1945 w kazdej miejscowosci rostrzeliwali smietanke miejscowych patriotow i kapitalistow niechcacych z nimi kolaborowac, lub niechroniacych Volkslista a PRZEDSIEWZIECIE German nazywalo sie" AB-Aktion", czyli Außerordentliche Befriedungsaktion!NIEZAPOMINAJMY tego i przeazujmy dzieciom i wnukom , bo wkrotce moze to byc jak znalazl potrzebne!
21. Dodane przez nie dający się ogłupić, w dniu - 28-02-2019 12:01
panie szczot, czy pan naprawdę uważa nas za głupców łykających wszystko co pana mózg wymyśli? Proszę się jeszcze trochę po edukować, bo na naukę nigdy nie jest za późno.
22. Dodane przez Do Adama, w dniu - 28-02-2019 12:05
Zazdrościmy? Takie swojskie - zazdrość w czystej postaci. Trzeba było robić to co on i nie narzekać, nie zazdrościć. Och mały człowieczku
23. Dodane przez Jerzy, w dniu - 28-02-2019 12:10
Ma pan rację - ten syndrom dotyczy teraz wyborców pisu. Partia, która wpędza Polskę w wielką dziurę i nienawidzi całego świata jest popierana przez dużą część społeczeństwa, zwłaszcza przez głoszenie tej partii jakimi to oni są dobrymi katolikami z pierwszego sortu. Ludzie są oszukiwani, a jednak popierają te działania. Ktoś tu miał rację pisząc, żeby pan dał o sobie zapomnieć.
24. Dodane przez PYTANIE, w dniu - 28-02-2019 12:14
Czy jest jakaś dziedzina na której p. Sz. się nie zna?
25. Dodane przez Adam do 22, w dniu - 28-02-2019 12:24
To nie chodzi o zazdrość tylko o uwydatnienie w jakiej patologi politycznej żyjemy - i jakich mamy polityków którzy kultywują tą patologię i nie widzą w tym nic dziwnego. 
 
No chyba że społeczeństwo uważa że tworzenie wysoko opłacanych stanowisk i obsadzanie na nich ludzi wyłącznie za zasługi dla partii jest czym normalny w demokracji, efektywnej gospodarce wolno rynkowej. 
 
W mojej ocenia eksploatacja publicznej kasy jest naganna i należy ją piętnować. To właśnie czynię (...)
26. Dodane przez pp, w dniu - 28-02-2019 12:31
80 procent wpisow mowi za siebie.Nie bede pisal co te wpisy znacza( bo elka nie wydrukuje w ramach cenzury) ale daja do myslenia i dla wiekszosci glebokiego przemyslenia a dla tych 20 % bez wysilku da sobie rade. Tak jest ta nasza Polska. Narod z resztek a inteligencja i w A B Akcjon jak i przez czerwonoarmistow wymordowana. Z tad ten stosunek , nistety bolesne. Jak my sie z tego wykaraskamy ?
27. Dodane przez podatnik, w dniu - 28-02-2019 12:37
Precz z PIS !!! Jeszcze troche i bulka w biedronce będzie kosztowala 5 zl.
28. Dodane przez Nie cierpie pisu, w dniu - 28-02-2019 12:46
Nie cierpie pisu. Nigdy nie zapomne jak szydlo stala na tle jakis ruin ktore znajda sie w kazdym kraju i oglaszała Polakom ze Polska jest w ruinie... jak to sie ma do ich polityki socjalnej i tego rozpasania w spolkach skarbu panstwa. Jak to sami mowili - Bizancjum.... Pis to zenada. Brrr ....Dobrze ze wybory juz niedługo. Obyscie znikneli raz na zawsze.
29. Dodane przez ben, w dniu - 28-02-2019 12:51
Prawda jest taka, że to Armia Czerwona wyzwoliła Leszno i Obojętnie w jaki sposób Pan będzie zaklinał zeczywistość, to tego nie zmieni.
30. Dodane przez Rabi, w dniu - 28-02-2019 13:08
Pomniki Nieznanego Żołnierza też trzeba by zlikwidować bo oddają hołd "wszystkim" poległym żołnierzom.
31. Dodane przez bruni, w dniu - 28-02-2019 13:21
no bo Prawo i Sprawiedliwosc to inteligetni ludzie i wyborcy glosujacy tez napewno sie do Nich zaliczaja. To oni sa obdazeni wrodzona inteligencja a co by trzebabylo zrobic aby choc polowa z tych 80% ograniczonych zarazila sie i nabyla tej inteligencji jak kartofle na bazarze.Od 1945 roku na dorobku a ludziska jak wymozdzeni byli taksa a moze ich teraz wiecej?MOJA BABUNIA ZAWSZE MAWIALA, ZE :"ZLEGO KOSCIOL NIE NAPRAWI A DOBREGO KNAJPA NIE POPSUJE". Uczcie sie Polacy uczcie sie , bo inteligencje mozna w sobie zasadzic , tylko trzeba miec dobrego ogrodnika permakulturowego a takowego dzis z ogarkiem szukac!
32. Dodane przez Max, w dniu - 28-02-2019 13:29
Zazdrośni ludzie tylko wyPISują te komentarze. Żal mi was
33. Dodane przez do 29, w dniu - 28-02-2019 13:37
Raczej włączyła Leszno do strefy wpływów radzieckich.
34. Dodane przez Jan, w dniu - 28-02-2019 14:01
Panie Szczot, zarabiasz ponad 10 razy więcej niż ja po 40 latach pracy, a nie leżę przez 8 godzin. Wiem na czym polega Pana praca, a nie siedzi Pan w pracy 80 (osiemdziesiąt) godzin na dobę.I to z naszych podatków.
35. Dodane przez Ferdynand K., w dniu - 28-02-2019 14:01
Zbiera się na wymioty czytając ten felieton. Pamiętam z opowieści dziadków co to była II wojna, co robili Niemcy. I to tu w Wlkp a nie gdzieś na Wschodzie gdzie terror był jeszcze większy. Pamiętam co mówili o Rosjanach. Owszem, mieli swoje za uszami i popełnili wiele niegodziwości na naszych ziemiach ale i tak byli wspominani z większą sympatią niż Niemcy. A teraz jakiś "mądry" chce nam wmówić że Niemcy wpadli do nas z wizytą. Brak słów. A te co są to są zbyt niecenzuralne aby je zamieszczać.  
Dodam tylko że dobrze byłoby co niektórym zapoznać się z tym co zachodni alianci robili we Francji, Włoszech, Holandii że o Niemczech nie wspomnę. Rosjanie wiele im nie ustępowali.
36. Dodane przez OJ OJ, w dniu - 28-02-2019 14:12
MNIE SIE TEZ JUZ COS OBJAWIA :( 
 
DO 32. DLACZEGO ŻAL. CHODZIMY TWARDO PO ZIEMI I JESTEŚMY PRZYTOMNI. A O CO NIBY TA ZAZDROŚĆ ?
37. Dodane przez yolanda san escobar, w dniu - 28-02-2019 14:16
Kolejny temat zastępczy wywołany tylko po to aby dzielić polaków i siać zamęt. To dobra metoda - wmówić komuś że gdzieś tam ma on swojego wroga i spowodować że człowiek będzie myslał nie o tym co go otacza ale o jakimś wyimaginowanym wrogu. Takimi ludźmi łatwiej się kieruje i łatwiej się takimi rządzi. Od dwóch lat wokół pomnik była cisza. I co? Żyło się jakoś inaczej? Miało to jakiś wpływ na nasze życie?
38. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 28-02-2019 14:29
Napisze nam Pan co tak naprawdę się stało z Panem Rosikiem, że tak nagle wycofał się z partii? Czyżby też jakiś syndrom?
39. Dodane przez Tak sobie myślę, że ..., w dniu - 28-02-2019 14:40
Rosja radziecka wyrządziła w Polsce wiele krzywd. Zgodzę się z tym. Ale mam trochę wątpliwości, aby ocenić, która z nich była najgorsza? Wydaje mi się jednak, że ta, która ograniczyła na długie dziesięciolecia nasze umysły. Ten jad, szukanie wokół siebie wrogów, kolesiostwo, brak szacunku dla innych, przewodnia rola partii, itp. paskudztwo zostało w nas zakorzenione i nadal trzyma się dobrze. Tak dobrze, że niektórzy nawet tego nie dostrzegają w sobie, kreując się na lepszych od innych.
40. Dodane przez grzegorz, w dniu - 28-02-2019 14:41
POPIERAM30
41. Dodane przez Daniel, w dniu - 28-02-2019 14:47
Sławek, syndrom Sztokholmski to ty masz przed Jarkiem!
42. Dodane przez Księga ławników, w dniu - 28-02-2019 15:01
Chyba ktoś już pisał o syndromie/efekcie Dunninga - Krugera (patrz wikipedia): "...zjawisko psychologiczne polegające na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie..."
43. Dodane przez Archanioł, w dniu - 28-02-2019 15:09
OJ UWIERA WYSŁANIE NA MARGINES. CIEKAWE jak ocenia się dziś działaczy różnych organizacji w PRL, np. harcerstwa, którzy kiedyś przy byle okazji oddawali hołd chociażby gen. Świerczewskiemu? Czy jest możliwe, że takie zachowania wywarły i pozostawiły trwały uraz w psychice młodych ludzi? 
A syndrom sztokholmski? No jest, ale czyż modelowo nie pasuje do zachowań działaczy pis-u (,,...specyficzna reakcja obronna człowieka, to skomplikowany mechanizm dążący do przetrwania w ekstremalnie trudnych warunkach. To przede wszystkim uzależnienie ofiary od kata. Dla postronnego obserwatora rzecz niepojęta, dla ofiary syndromu to normalność...,,)?
44. Dodane przez marek, w dniu - 28-02-2019 15:53
bardzo dobry artykuŁ TAKA Jest prawda o armii czerwonej
45. Dodane przez klio, w dniu - 28-02-2019 16:05
Poczytaj pan o syndromie wyparcia. Dowiesz się dlaczego tylu ludzi wciąż chce głosować na PIS.
46. Dodane przez kumaCIE?, w dniu - 28-02-2019 16:11
niedługo będą jeszcze polskie obozy w Sachsenhausen, Dachau, Buchenwald i na Syberii, a Polska wywołała II wojnę napadając na Niemców i rosjan, propaganda jak w XVIII wieku gdy usprawiedliwiano likwidację Polski, teraz rosjanie realizują identyczny scenariusz rękami Izraelitów emigrantów z rosji.
47. Dodane przez King, w dniu - 28-02-2019 17:55
największy syndrom sztokholmski politycy jednej opcji mają do prezesa. Czy to nie w tej partii znajdują się politycy ze słusznie minionej epoki jak np sędzia Kryżę, prok. Piotrowicz plus kilku współpracujących, których orzez grzeczność nie wymienie Rozdwojenie jaźni?Po wojnie bywało różnie, ale mam pytanie,kto doprowadził do elektryfikacji kraju, czemu nie oddacie dyplomów zdobytych za tej złej komuny?
reklama
48. Dodane przez wlodek, w dniu - 28-02-2019 18:44
We Francji na cmentarzach żołnierzy niemieckich poległych w I Wojnie Światowej nie ma przypadków niszczenia pomników, zmiany napisów itp. Pragnę przypomnieć, że poległo w tej wojnie ponad 1.300.000 tylko żołnierzy Francji. Niemcy niewątpliwie byli agresorami, stosowali broń chemiczną, mordowali ludność cywilną i....Widocznie w innych krajach ludzie i ich wybrani przedstawiciele potrafią odróżnić zbrodniczą politykę państwa od ofiar żołnierzy niekiedy przymusowo wcielonych do wojska. Skoro mowa o nietraktowaniu ich jak wyzwolicieli to szanowny panie kto miał nas do diabła wyzwolić? Może Anglicy bądź Amerykanie, którzy sprzedali nas w Jałcie ...
49. Dodane przez edwin, w dniu - 28-02-2019 19:31
a kto miał nas wyzwolić jankesi co nas sprzedali w jałcie czy angole co wypowiedzili wojne hitlerowi po inwazji na nasz kraj i na tym skonczyli historia wg pis to paranoja
50. Dodane przez Andrzej, w dniu - 01-03-2019 08:44
Piszecie że armia czerwona nie przyszła nas wyzwolić tyko wprowadzić komunizm.Tylko zobaczcie kto nas sprzedał w Jałcie
51. Dodane przez Bolesław B., w dniu - 01-03-2019 10:49
Skąd nieszczęście 1939r? A no wzięło sie ono z arogancji władzy wobec obywateli, okłamywania i snów o potędze. Kiedy się zaczęło to rząd pierwszy uciekł za granicę. Nawet wódz Rydz Śmigły śmignął. Co prawda potem wrócił co uhonorowano jak to w Polsce pomnikiem. Równie dobrze można było uhonorować jego ucieczkę. A jeżeli chodzi o Katyń i inne miejscowości martyrologii polskich obywateli. Dlaczego obywateli. Bo byli tam w większości oficerowie z nadania. Wyższe wykształcenie było wykładnikiem tego, że nadano ludziom nie mającym pojęcia o wojsku stopnie oficerskie. Po zmobilizowaniu wielu z tych biednych ludzi wysłanych przez polskie władze na pewną śmierć z rąk Stalinowców po raz pierwszy mieli karabin w ręce. Mieli wyjście, albo walczyć zadając może niewielki opór Rosjanom albo poddać się i też zginąć. Ich wielcy teoretycznie dowódcy w chaosie stchórzyli i kazali im się poddać. Podobnie było by dzisiaj. Nie jest tak, że ginąć mają tylko szeregowi. W bitwie nad Wizną, polskie Termopile jak nazywa się tą bitwę 880 polskich żołnierzy pod dowództwem majora Ranigisa walczyło z 53tys. hitlerowców. Można o tym poczytać. Przeżyło kilkudziesięciu, którzy w większości zostali zamordowani później w niewoli. Na wojnie nie ma praw. Dlatego to taki trudny temat. Śmierć jest wpisana w los żołnierza bez względu na poglądy polityczne czy stopień. Ofiarom wojny po prostu należy się szacunek. Bo jeżeli my dzisiaj możemy żyć w pokoju to tylko dzięki nim.
52. Dodane przez do kom 51, w dniu - 01-03-2019 13:06
Można tak rozsądnie i spokojnie? Polecam dokładne przeczytanie szczególnie końcówki komentarza - kwintesencja.
53. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 02-03-2019 08:30
To żeś mądrze napisał. Myślę jednak, że Szczot nawet jak to przeczyta to i tak niewiele z tego zrozumie.
54. Dodane przez Norymberga, w dniu - 02-03-2019 09:45
W Lesznie nawet by kosmitom pomnik postawili za wyzwolenie z pod jarzma Ziemian. 
 
Na zasadzie :"Do końca Świata i o 1 dzień dłużej".  
 
Sie ma. 
Tęsknotę do sklepów dla wybranych, kasyn i ubeckich dodatków, talonów na auto i darmowych przejazdów. 
Niektórzy mogli się czuć wyzwoleni. 
Ale żeby zaraz pomnikowi hołdować . 
 
W czasie II wojny światowej w Norymberdze byli więzieni przez Niemców Polacy, m.in. Franciszek Leszek Klima, Franciszek Korszyński, Józef Kos i Jerzy Roszak. 2 stycznia 1945 średniowieczne centrum miasta zostało zbombardowane przez Brytyjczyków oraz Amerykanów. W wyniku tych nalotów zniszczono ok. 90% starej zabudowy. Do tego czasu Norymberga była jednym z najlepiej zachowanych miast średniowiecza. 
 
1620 kwietnia 1945 W BITWIE O NORYMBERGĘ AMERYKANIE POKONALI POŁĄCZONE SIŁY NIEMIEC I ROSYJSKIEJ ARMII WYZWOLEŃCZEJ. 
 
Po II wojnie światowej odbył się w tym mieście proces zbrodniarzy wojennych słynny proces norymberski. W 1949 Norymberga została częścią Republiki Federalnej Niemiec. 
https://pl.wikipedia.org/wiki/Norymberga 
 
Czy aby na pewno osądzono tam wszystkich zbrodniarzy? 
Skoro w Lesznie uważają , że ich Rosjanie wyzwolili? 
Do Leszna nie dotarła informacja o mordzie na Polakach w Katyniu itp. 
A Smoleńsk od czego miał wyzwolić Leszno?
reklama
55. Dodane przez Stolec, w dniu - 02-03-2019 17:37
Gdyby nie koniec wojny, mielibyśmy już wiadukt na Wilkowickiej.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj