Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
28
Marca 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Aniela, Antoni, Jan,
Sykstus
Do końca roku 278 dni.
Start arrow Leszno arrow Miasto zapłaci strajkującym nauczycielom?

Jóźwiak: propozycja w przyszłym tygodniu

Miasto zapłaci strajkującym nauczycielom?

08.05.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

Jeszcze nie wiadomo, ile zaoszczędził budżet miasta na strajku w szkołach. -Pewne jest, że te pieniądze zostaną przeznaczone na cele oświatowe – zapewnia wiceprezydent Piotr Jóźwiak. Czy miasto zapłaci strajkującym, tego Jóźwiak nie zdradza, ale zapewnia, że w przyszłym tygodniu Urząd Miasta przedstawi propozycję wykorzystania zaoszczędzonych środków.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zgodnie z prawem osobom, które prowadzą strajk, nie przysługuje wynagrodzenie. W Lesznie przez od 8 do 27 kwietnia strajkowało łącznie 38 placówek z kilkuset pracownikami - jak podawało ZNP maksymalna liczba strajkujących wyniosła ponad 1100 osób. Ile pieniędzy więc pozostało w budżecie miasta z racji niewypłaconych dniówek? Wiceprezydent Piotr Jóźwiak na razie
nie dysponuje takimi danymi. -Trudno to oszacować na szybko, ponieważ musimy podchodzić do tego bardzo indywidualnie - mówi - wielu nauczycieli podczas strajku brało zwolnienia lekarskie, potem wracali do strajkowania, są takie placówki gdzie chorowało nawet kilkunastu strajkujących. Obliczenia prowadzi Zespół Obsługi Jednostek Oświatowych. -Myślę, że poznamy tę kwotę jeszcze w tym tygodniu - mówi Jóźwiak - jednak już teraz mogę zapewnić, że te pieniądze zostaną wykorzystane na cele oświatowe.

Czy trafią do strajkujących nauczycieli? Jak podkreśla Piotr Jóźwiak nie ma prawnej możliwości bezpośredniego zapłacenia za strajk. -Mówiliśmy to od samego początku - przypomina Jóźwiak - w odróżnieniu od prezydentów innych miast w Polsce, którzy najpierw zapewniali, że będą płacić a potem musieli się z tych obietnic wycofywać. Kilka dni temu Główny Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych, wiceminister finansów Leszek Skiba poinformował, że jest możliwość przekazania zaoszczędzonych pieniędzy nauczycielom. -Samorządy mogą je wykorzystać na wypłatę wynagrodzeń dla nauczycieli, na przykład za dodatkowe zajęcia z uczniami. Nie będzie to naruszeniem dyscypliny finansów publicznych pod warunkiem, że takie dodatkowe zajęcia rzeczywiście się odbędą - powiedział Skiba.

Czy miasto skorzysta z tej możliwości? -Mamy trzy lub cztery propozycje rozwiązań, w tym tę, o której mówi pan wiceminister - zapewnia Piotr Jóźwiak - ostateczną przedstawimy w przyszłym tygodniu.

 
Komentarze (72)
1. Dodane przez rodzic, w dniu - 08-05-2019 13:32
Nie rozumiem. Najpierw strajk a teraz dodatkowe zajęcia? czy ktoś upadł na głowę czy też może minął się z rozumem?
2. Dodane przez Giorgio, w dniu - 08-05-2019 13:55
niech dadzą te pieniądze rodzicom na korki, skoro nauczyciele nie chcą uczyć w szkołach. Kto nie pracuje niech nie je. A poza tym sądzę, że unia europejska powinna być zniszczona.
3. Dodane przez A, w dniu - 08-05-2019 13:56
To jest kpina 3 tygodnie nie pracowali i mają za to dostać wynagrodzenie. Same straty dzieci bez opieki, brak przygotowań do matur i jeszcze mają za to dostać wynagrodzenie. Nie to jest cyrk ...
4. Dodane przez michu, w dniu - 08-05-2019 14:02
takiego wała, za co niby ??
5. Dodane przez Anna, w dniu - 08-05-2019 14:04
Skoro strajkujacym według prawa nie przysługuje wynagrodzenie to czemu mieliby w takiej czy innej formie pieniądze otrzymać? Mi za zusy pracownika co wziął opiekę bo nie miał co z dzieckiem zrobić nikt nie zwróci a do tego moje podatki maja płacić za tych przez których nie miałam pracownika w pracy i nie zrobiłam????
6. Dodane przez kris, w dniu - 08-05-2019 14:17
Chcę pracować, ale moja firma nie wygrała kontraktów i nie mogę, a naprawdę chcę (w przeciwieństwie do nauczycieli, którzy pracować nie chcieli) - czy miasto, w którym się urodziłem, mieszkam, dokonuję zakupów, w którym rozliczam PIT da mi pieniądze za ten miesiąc bez pracy a ze spora ilością chęci do niej?
7. Dodane przez Egon, w dniu - 08-05-2019 14:35
Ja się pytam Jóźwiak z czyj ich pieniędzy ty chcesz zapłacić nie dosyć że strajkowali to jeszcze im się należy za nie prace pieniądze Jóźwiak nie trwoń nie swoich pieniędzy
8. Dodane przez xyz, w dniu - 08-05-2019 14:39
A dlaczego miasto ma zaplacic za strajk nauczylcielom. W czasie strajku nie pracowali przeciez, wiec za co mieliby otrzymac wynagrodzenie ????  
Nie dajmy sie zwariowac... 
Nauczyciele tez wielce zdziwieni i oburzeni. To trzeba bylo wybrac na czas strajku urlop. Ale wowczas nie byloby rozpierduchy na cala Polske. 
Trzeba bylo najpierw pomyslec a potem dzialac a nie odwrotnie.
9. Dodane przez Adam, w dniu - 08-05-2019 14:40
Ani grosza bym im nie zapłacił. Z jakiej racji przecież nie pracowali! Te pieniądze należą się tym, którzy nie protestowali i sumiennie wykonywali swoje obowiązki. To właśnie jest sprawiedliwość.
10. Dodane przez hej, w dniu - 08-05-2019 14:44
(...)Ja też mam mniej przez wasze wyskoki dlatego , że ktoś musiał sie zająć moimi dziećmi jak Wam się nie chciało pracować absolutnie żadnych pieniędzy za strajk
11. Dodane przez Edek, w dniu - 08-05-2019 14:54
Do kom 9  
Prawo i Sprawiedliwość
12. Dodane przez nigaacone sprawę, w dniu - 08-05-2019 15:13
nawet niech się nie odwazą kombinować z wypłaceniem pieniędzy niepracującym nauczycielom w każdym razie nie z moich podatków, a na pewno się dowiem czy mieli zapłacone i wtedy narobię takiego wrzasku łącznie ze sprawami sądowymi
13. Dodane przez DLW, w dniu - 08-05-2019 15:21
LUDZIE - co z Wami, skąd w Was tyle jadu i nienawiści?
reklama
14. Dodane przez Wściekły Rodzic, w dniu - 08-05-2019 15:26
Część Leszczyńskich Nauczycieli nie uczą w szkole tylko sprawdzają zadania które żądali naszym dzieciom do domu.. Moja Córka dzień w dzień ma pełno zadań do odrobienia jeszcze musi przeczytać i się nauczyć na sprawdzian a Nauczyciel w czasie lekcji bawi się telefonem i myśli że Nasze Dzieci tego nie widzą...Więc ja się Pytam z Jakiej Racji niby im się należą jakieś pieniądze NIBY ZA CO skoro nie pracowali..To ja i moja Żona musieliśmy brać urlopy bo dzieci nie szły do szkoły i to My nie dostaniemy Premi... Może by tak za te pieniądze zrobić dla dzieci jakiś festyn na stadionie lub lotnisku?
15. Dodane przez po co?, w dniu - 08-05-2019 15:29
A te uzbierane od wspierajacego strajk ludu-ok.9 mil. to dla kogo? Podzielic na strajkujacych nauczycieli i po sprawie. Wiedzieli,ze za strajk nie ma pieniedzy czyli po co ta dyskusja z serii jak im dac i zlamac prawo.
16. Dodane przez ???!!!, w dniu - 08-05-2019 15:36
To teraz ci co nie strajkowali i pracowali wyjdą na jeleni, jeżeli zapłaci się (w obojętnie w jakiej formie) tym co nie pracowali i dym robili ???!!! 
Mam nadzieję, że RIO wyjątkowo dokładnie przyjrzy się ewentualnym nielegalnym wypłatom ???!!!
17. Dodane przez rr, w dniu - 08-05-2019 15:38
Nawet złotówka nie należy się strajkującym. Jeśli dodatkowe zajęcia to prowadzić je powinni ci nauczyciele dzięki którym odbyły się egzaminy, czyli nie strajkowali, bo oni mają dobro ucznia na względzie i napewno dobrze spożytkują czas na dodatkowych lekcjach.
18. Dodane przez marek, w dniu - 08-05-2019 15:38
proszę mi dać muszę zapłacić opiekunce!!!
19. Dodane przez waga, w dniu - 08-05-2019 15:43
Dla pielęgniarek 1600zł podwyżki było i jest ok, a nauczycielom nie można było dać? Policja i wojsko też dostali nie mało! są równi i równiejsi!
20. Dodane przez TED, w dniu - 08-05-2019 15:44
Poco na oświatę lepij na Unię.!!!!!
21. Dodane przez obywatel, w dniu - 08-05-2019 15:45
Przecież osoba godząca się na strajk i aktywnie w nim uczestnicząca wie jakie są konsekwencje. Dlaczego teraz mają dostać pieniądze za NIE UDANĄ AKCJĘ PROTESTACYJNĄ!!! Teraz dać Im kasę to częściej taką bez nadzieję będą robić. A kto zapłaci rodzicom którzy musieli zostać w domach z pociechami, żeby nauczyciele mogli manifestować swoje postulaty!!!
22. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 08-05-2019 15:48
pieniądze przekazać np: na półkolonie letnie dla dzieci (...) Chcieli strajkować? to proszę bardzo. Dzieci najbardziej były poszkodowane wiec te pieniądze powinny być dla dzieci właśnie.
23. Dodane przez olka, w dniu - 08-05-2019 15:54
To ja w takim razie piszę do władz naszych o takie samo wynagrodzenie.Musiałam brać wolne ,bo nie było co zrobić z dzieciakami.To z jakiej strony im płacić będziecie a mi nie ?
24. Dodane przez Koko, w dniu - 08-05-2019 16:06
Zero złoty za nieróbstwo !!! Jeśli miasto im zapłaci pokaże swoją słabość i ukladowosc! (...)
25. Dodane przez Rodzic, w dniu - 08-05-2019 16:08
Hahaha teraz mają mało kasy . A ich szef BRONIARZ zapadł się pod ziemie. Został wam jeszcze król i zbawca na białym koniu DONALD i te jego gwiazdki
26. Dodane przez do kopm. 1, w dniu - 08-05-2019 16:34
Ktoś pewnie tak, ale wolę nie przesądzać kto? ;) 
A co w tym byłoby dziwnego? Czasu do wakacji mało, a materiał trzeba nadrobić. Kiedy jeśli nie w dodatkowym czasie pracy?
27. Dodane przez ja, w dniu - 08-05-2019 16:35
Jak można rozporządzac środkami które pochodzą z podatków i płacic dla osób które w tym czasie strajkowały jest to bardzo niezruzomiałe.
28. Dodane przez ari, w dniu - 08-05-2019 16:54
3 tygodnie leniuchowania na własne życzenie i jeszcze rozmyślać o zapłacie, to jest skandal. Zgodnie z kodeksem pracy, pracownik w Polsce wynagradzany jest za pracę, natomiast pieniądze w Lesznie przekazać na umierające schronisko dla zwierząt
29. Dodane przez Ya-cóś-ci powiem, w dniu - 08-05-2019 16:55
Nie płacić nic tym "broniarzom". Jak już komuś zapłacić to dziadkom, którzy MUSIELI przejąć opiekę nad wnukami zamiast "leżących broniarzy". Zapłacić też tym rodzicom, którzy MUSIELI brać urlopy.
30. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 08-05-2019 17:08
Informuję tylko ,jeśli Urząd Miasta wypłaci nauczycielom (gangsterom którzy terroryzowali swoich uczni ) jakiekolwiek pieniądze za strajk ,co będzie nielegalne .Oświadczam przestaję płacić podatki dla miasta .Wiem że spotkam się z urzędnikami w sądzie ,ale zobaczymy skoro nielegalnie leniom chcą płacić pieniądze .to jako mieszkaniec uważam że nie muszę płacić .Pozdrawiam zdrowo rozsądkowych
31. Dodane przez ja, w dniu - 08-05-2019 17:23
Pytanie- a kto zapłacił górnikom, stoczniowcom etc. za strajki w 1980 roku i nastepnych???Leszczynianie-lesznianie trochę wody na głowę.
32. Dodane przez Mirek, w dniu - 08-05-2019 18:12
Czy nauczyciele strajkowali aby nie pracować czy żeby wywalczyć wyższe wynagrodzenie ,pomyślcie ludzie trochę.
33. Dodane przez ascs, w dniu - 08-05-2019 18:22
ooo i tu popieram dajcie na Unie (nawet jesli to byl u ciebie sarkazm kom20) ja mowie serio dajcie klubowi przynajmniej oni jezdza i robia swoje BEZ STRAJKU nie wazne czy na szczycie czy nie po prostu jada
34. Dodane przez Kryzys, w dniu - 08-05-2019 18:28
Nie płacić i tyle w temacie.  
Wielu z tych broniarzy i tak uciekło na L4 przed klęską finansową
35. Dodane przez Do 30., w dniu - 08-05-2019 19:01
Nie ucznia,tylko uczniów. Najpierw naucz się poprawnie odmieniać, a potem pisz komentarze.
36. Dodane przez nowy, w dniu - 08-05-2019 19:51
No niech tylko spróbują zapłacić nierobom-3-tygodniowym z moich podatków .....i do tego jeszcze część nauczycieli chce wprowadzić LGBT do Leszna - szok !
37. Dodane przez Do 32, w dniu - 08-05-2019 19:51
Sam pomyśl - nie pracowali, nie ma zapłaty. Takie trudne do zrozumienia?
38. Dodane przez papkin, w dniu - 08-05-2019 19:59
W całej długości i szerokości popieram - trzydzieści(30)
39. Dodane przez zwszystkim akecan rozwagę, w dniu - 08-05-2019 20:34
Szanowni internauci i samorządowcy. Nie trzeba być wiceprezydentem ds. oświatowych żeby stwierdzić, że dni strajowych nie da się odrobić zajęciami dodatkowymi. Żeby zajeciami dodatkowymi dorobić dni strajkowe musialby miec 100 procentową obecność uczniów i nauczycieli. Tego warunku nie da się "odrobić"! Wszelkie inne formy będą nadużyciem, delikatnie określając. Szanowni samorządowcy opinia publiczna w szczególności rodzice uczniów patrzą na wasze decyzje w tej kwestii, ktore nie mogą naruszać prawa albo naciągnąć elementarne zasady sprawiedliwości. Nie moze być żadnego naciągania prawa! 
Strajkowali dorośli ludzie, którzy powinni być odpowiedzialni za swoje decyzje i ponosić ich konsekwencje! Zalecam rozważnie decyzje ponieważ rozwaga podrożała a odwaga strasznie potaniała!
40. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 08-05-2019 21:21
Uczni - dobre. Nie chcesz - nie płać. Rozbawiło mnie twoje oświadczenie. Nauczycieli nazywasz gangsterami, a jak nazwiesz osobę, która nie potrafi poprawnie posługiwać się językiem polskim?
41. Dodane przez XYZ, w dniu - 08-05-2019 21:31
Drodzy nauczyciele- tylko STRAJK WŁOSKI - w tej chwili się liczy. Nic dodać - nic ująć. jak to zaśpiewał W. Młynarczyk " '''Róbmy swoje!Róbmy swoje. Może to coś da, kto wie?..."
reklama
42. Dodane przez do kom 22, w dniu - 08-05-2019 21:37
Człowieku, dzieciaki to były szczęśliwe, że do szkoły nie muszą chodzić. Problem to mieli rodzice.
43. Dodane przez ja też chce, w dniu - 08-05-2019 21:41
Przez strajk nauczycieli musiałam zostać w domu z dzieckiem. Jeśli nauczyciele za ten jubel mają otrzymać, to ja też poproszę zwrot pieniążków za utracone korzyści (mniejsze wynagrodzenie). Ktoś wie gdzie można złożyć takowe pismo z numerem konta bankowego?
44. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 08-05-2019 21:44
A może tak, zanim zaczniecie pluć jadem i ciężko się oburzać, to może byście się dowiedzieli, co o tym pomyśle odrabiania myślą nauczyciele. Otóż, nic nie mam zamiaru odrabiać. Strajkowałam o godziwą zapłatę za swoją pracę, a nie o to że urzędnicy łaskawie pozwolą mi wieczorami poprowadzić jakieś dodatkowe zajęcia. Mają pieniądze, niech przeznaczą je na remonty szkół, zakup pomocy i niech wreszcie przestaną bredzić o jakichś zajęciach, w ramach których nauczyciele będą odrabiać strajk.
45. Dodane przez no ludzie, w dniu - 08-05-2019 21:45
Ludzie! Przecież to jest cyrk!!! Chcecie kasy? Idźcie do Broniarza. Cwaniak jeden dostaje 12 tys brutto miesięcznie, a za okres strajku dostał 100% wynagrodzenia. To co miasto "zaoszczędziło" to powinni przeznaczyć na dzieciaki z domu dziecka. To trzeba mieć czelność by 3 tygodnie nie pracować, a potem domagać kasy za te obijanie się z nogami do góry.
46. Dodane przez Janina, w dniu - 08-05-2019 21:48
Czytam te komentarze, ile w ludziach mowy nienawiści?  
Jak sądzę to w kościele w pierwszej ławce! 
Nie słuchajcie tych głupot nauczyciele to wy uczycie nasze dzieci. A jak ktoś jest mądrzejszy to niech uczy swoje pociechy sam w domu i tyle.
47. Dodane przez MIŁY, w dniu - 08-05-2019 21:51
ZRÓBMY ZBIOROWY PROTEST ALBO KTOŚ JEST Z WYBORU I ZAMIŁOWANIA NAUCZYCIELEM ALBO DLA KASY.JAK WYSYŁACIE DZIECI NA KOREPETYCJE NICH WAM DADZĄ PARAGON A JAK NIE TO NIEPŁACIĆ
48. Dodane przez Aleksander, w dniu - 08-05-2019 21:51
Do komentarza 33 z pana podatków to państwo płaci na księdza Rydzyka miliony i jest ok Brawo!
49. Dodane przez Łukasz, w dniu - 08-05-2019 21:58
Nauczyciele drodzy rodzice walczyli nie tylko o godne płace, ale również dla Waszych dzieci,by zmienić te bzdurne programy!!!
50. Dodane przez Władysław, w dniu - 08-05-2019 22:23
Nie ma na to naszej zgody !!!
51. Dodane przez Leslaw, w dniu - 08-05-2019 22:25
Absolutnie się na to nie zgadzamy . Strajk był polityczny .
52. Dodane przez Janina, w dniu - 08-05-2019 22:31
Czytam te komentarze, ile w ludziach mowy nienawiści?  
Jak sądzę to w kościele w pierwszej ławce! 
Nie słuchajcie tych głupot nauczyciele to wy uczycie nasze dzieci. A jak ktoś jest mądrzejszy to niech uczy swoje pociechy sam w domu i tyle.
53. Dodane przez Rodzic, w dniu - 08-05-2019 22:32
Władze powinny zorganizować dziecią półkolonie bądź kolonie letnie. Wkoncu wiele rodziców musiało brać wolne na czas strajku i latem niestety nie będzie już go moglo wykorzystać,a nauczyciele tyle wolnego, jeszcze wakacje i za to nierobstwo jeszcze im płacić? Śmiechu warte...
54. Dodane przez Bogusia, w dniu - 08-05-2019 22:34
Z powołania to jest ksiądz i pracuje tez za pieniądze!!Tylko nie wiem za jakie?
55. Dodane przez Jurek, w dniu - 08-05-2019 22:38
Do komentarza 45  
A ile dostaje kasy pan Proksa z PIS?????
56. Dodane przez duedue, w dniu - 09-05-2019 07:57
Nauczyciele strajkowali trzy tygodnie, do końca roku szkolnego pozostało sześć tygodni w tym sześć sobót i niedziel oraz Boże Ciało. 
Jak miałyby wyglądać dodatkowe zajęcia z uczniami i w jakim czasie odbywałyby się? Nauczyciel prowadzi dodatkowe zajęcia ze wszystkimi uczniami czy z pustą salą, popołudniami, w soboty i niedziele a może z kilkukrotnie zawyżoną stawką godzinową? Czy uczniowie przez 15 dni będą uczyć się np. 2 razy po 6 lekcji dziennie? 
Dodatkowymi zajęciami praktycznie nie można odpracować tak długiego strajku.
57. Dodane przez Ruda, w dniu - 09-05-2019 08:05
Jest tyle do zrobienia w szkołach: sale gimnastyczne do remontu, nowe boiska, remonty w klasach i na korytarzach, zakup komputerów do pracowni informatycznych - na to wydawać pieniądze a nie płacić strajkującym!!!
58. Dodane przez Kiki, w dniu - 09-05-2019 08:40
A co mnie obchodzi ile dostaje peo czy PiS jak tu piszecie. In się nie należy za strajk i tyle. Jeśli miasto im wypłaci w jakieś innej formie to trzeba będzie dać cynk do reporterów z wawy i zrobia otym program. Prawo jest prawem wiedzieli na co się decydują
59. Dodane przez ola, w dniu - 09-05-2019 09:39
DAJCIE NA "UNIĘ" !!!!!! Bo na sport dzieci i młodziezy szkoda wydawać kasę.!!
60. Dodane przez Lilith, w dniu - 09-05-2019 09:55
Może, by tak zakupić laptopy dla nauczycieli, bo każdy urzędnik pracuje na sprzęcie firmowym, a nauczyciel na prywatnym... 
A i tak nomen omen za ten zakup zapłaciliby nauczyciele.
61. Dodane przez Lilith, w dniu - 09-05-2019 10:02
Do nr9: A gdyby tak strajk zakończył się 1000zl podwyżka dla nauczycieli to sprawiedliwym było by podniesienie o te kwotę pensji niestrajkujacym?
62. Dodane przez kasa kasa, w dniu - 09-05-2019 10:43
Nie należy trwonić nie swoich pieniędzy ! 
 
Prawdopodobnie zmuszona będe sie z panem spotkac i przedstawić paragony za korepetycje przedmaturalne ! 
 
Uważam, że brak ogólnej odpowiedzialności w szkołach to wielki a może ogromny problem i juz czas zająć sie tym przede wszystkim ! 
 
Szkoły są państwowe a rzadają od nas pieniędzy na klsero ochronę bristol nożyczki itd - czyli jest problem ????????  
 
Mam pytanie czy te szkoły otrzymują środki finansowe wyłącznie na wypłaty ????? 
 
Problem tkwi również w tym że dajecie ludziom za nie prace to i oni rządają za strajk. 
 
I tu jest problem. 
Juz czas zweryfikować to towarzystwo, zostawić kreatywnych i wykształconych a nie przyuczonych i tym dać im porządne wynagrodzenie. 
 
 
Jestem na nie!
63. Dodane przez WY!, w dniu - 09-05-2019 10:47
(...) a przedsiębiorcy wlepiają grzywne 500,00 zł bo z opóźnieniem zapłacił podatek (a z odsetkami!). 
Tu chce sie działać BRAWO WY!
reklama
64. Dodane przez JA, w dniu - 09-05-2019 10:50
PROSZĘ MOŻE ZE SWOICH A NIE PANSTWOWYCH
65. Dodane przez do kom.46, w dniu - 09-05-2019 10:53
moze i to jest jakies wyjscie,tak nauczyciele 99% zadan dawaja do domu
66. Dodane przez LEO, w dniu - 09-05-2019 10:56
a gdzie sie podzial wasz mentor i gwiazda TVN i POLSATU,(...) BRONIARZ
67. Dodane przez LESZNO, w dniu - 09-05-2019 13:17
PROPONUJĘ PIENIĄDZE PRZEZNACZYĆ NP. OKNA W SZKOŁACH PODSTAWOWA PRZY WIADUKCIE, EKONOMIK, BRANŻOWA I MASA INNYCH BO LESZNO ODRAPANE, SZKOŁY ZANIEDBANE ŹLE ŚWIADCZY O WŁADZY
68. Dodane przez Nauczyciel!, w dniu - 09-05-2019 14:36
Popieram 44
69. Dodane przez Sami uczcie swoje dzieci, w dniu - 10-05-2019 22:24
Wiele osób tutaj nienawidzi nauczycieli. Powód może być tylko jeden- niezbyt dobrze szło im w szkole. Ale jest na to bardzo prosty sposób. Każdy z was zdecyduje się na uczenie własnego dziecka. Jest taka możliwość. Sami uczycie swoje własne dzieci we własnych domach. I już nie macie problemu ani z nauczycielami, ani z ich strajkiem. Ani z zadaniami domowymi. Dlaczego chcecie,by wasze dzieci uczyli ci paskudni nauczyciele? Ja bym swojego dziecka nie oddała pod opiekę kogoś kogo nienawidzę i kim pogardzam. Gdybym uważała, że moje dzieci są źle nauczane, to uczyłabym je sama w domu.
70. Dodane przez rodzic do 69., w dniu - 11-05-2019 14:09
Uczyłem swoje dziecko bo w szkole traciło cenny czas a kontakt w tej sprawie był zerowy gdyż nauczyciele kompletnie nie przygotowani do zajęć, pyskaci a dyrekcja leniwa, z pedagogiem marny kontakt bo unikał spotkań. Tak wyglada wasza nauka.
reklama
71. Dodane przez do 70, w dniu - 12-05-2019 16:22
Pamiętam to dziecko, było zdolne ale niedopilnowane przez rodzica, nie wykonywało zadań domowych nie otwarło nawet w domu darmowego podręcznika, rodzic był pyskaty, roszczeniowy, nigdy nie miał czasu na kontakt ze szkołą i nie czytał listów w dzienniku elektronicznym. TAK BYŁO
72. Dodane przez xyx, w dniu - 13-05-2019 15:26
Zajęcia w szkołach na marnym poziomie i to wiedzą uczniowie chcący sie uczyć z tzw. "paskami" jak również rodzice. I to oni pędzą na korki bo rządni wiedzy oraz ambitni. Druga sprawa że połowa uczniów nie nadaje się do szkół średnich lecz im wasz poziom odpowiada bo z lekka prześlizgują się do następnej klasy i nie wiem dlaczego ? A matura nawet nie na 50% to o czym z wami nauczycielami dyskutować ? 
Wyeliminować słabych nauczycieli tzn. 2/3 i wyrzucić 1/3 młodzieży !
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę mieszkanie, ... Leszno 2300
Elegancki dom dwupar... Leszno 675000
Do wynajęcia garaż -... Leszno 450
Lokal handlowy 60m2 ... święciech... 3300
Luksusowe apartament... Leszno 2100
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj