Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Opłata śmieciowa - 24 złote od osoby

KZGRL uchwaliło nowe stawki

Opłata śmieciowa - 24 złote od osoby

16.10.2019. Radio Elka, Jarek Adamek

Zgromadzenie wspólników Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego uchwaliło stawkę opłaty śmieciowej, która będzie obowiązywać od 1 stycznia przyszłego roku. Wyniesie ona 24 złote od osoby na miesiąc. To ponad dwa razy więcej, niż płacimy obecnie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Władze Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego już od dłuższego czasu sygnalizowało, że od przyszłego roku opłata śmieciowa pójdzie w górę. Dziś spotkali się wspólnicy związku, czyli włodarze tworzących go gmin. Prezes KZGRL Eugeniusz Karpiński powiedział Radiu Elka, że jednogłośnie przyjęto propozycję nowej stawki, przedstawioną przez zarząd. -To 24 złote
od osoby na nieruchomości zamieszkałej
- powiedział. To ponad dwa razy więcej niż płacimy obecnie - w ostatnich trzech latach opłata wynosiła 11,50 PLN od osoby w sytuacji, gdy zadeklarowano segregację odpadów. Opłata przy braku segregacji wynosiła 22 złote od osoby.

Od stycznia możliwości wyboru praktycznie nie będzie - osoby, które nie będą segregować odpadów, zostaną obciążone karą. -Wynosi ona dwukrotność opłaty, czyli 48 złotych od osoby zamieszkującej posesję - mówi Karpiński - to najniższa stawka przewidziana przez ustawodawcę.
Zmian w systemie zagospodarowania odpadów jest więcej. Na przykład nie będzie już opłaty za odpady z nieruchomości niezamieszkanych, na przykład firm, sklepów czy punktów gastronomicznych. -Tu prawo zmieniło się tak, że odbiór i zagospodarowanie w ramach związku byłoby po prostu nieopłacalne - mówi Karpiński - dlatego właściciele takich nieruchomości sami muszą zawrzeć umowy z przedsiębiorstwami zajmującymi się odbiorem, naszą rolą będzie kontrola, czy umowy są zawarte i przestrzegane.

Od stycznia w życie wejdzie też obowiązek segregacji odpadów biodegradowalnych - chodzi tu zwłaszcza o resztki kuchenne. Zbierane będą do brązowych pojemników, w które właściciele nieruchomości muszą się do końca roku zaopatrzyć. KZGRL zapowiada, że w przypadku domów jednorodzinnych istnieje możliwość kompostowania tego typu odpadów, wtedy zastosowane zostaną ulgi w opłacie śmieciowej, jednak wysokość ulgi zostanie określona w przyszłym roku.

 
Komentarze (148)
1. Dodane przez Ferdek Kiepski, w dniu - 16-10-2019 11:34
Niedługo będziemy zbierać włosy z postrzyżyn i paznokcie. Do tego celu niezbędny będzie czarny pojemnik. Ludzie niech każdy segreguje w miarę możliwości. Sumiennie. Dziękuje za uwagę
2. Dodane przez klopik, w dniu - 16-10-2019 11:35
mało, czemu tak mało?
3. Dodane przez zenmek, w dniu - 16-10-2019 11:39
No to teraz już na pewno nic nie będę śmieci segregować ,wszystko w kontener jak leci
4. Dodane przez Proboszcz, w dniu - 16-10-2019 11:44
czas na zmianę władz w związki i w związku z tym , że doprowadziły swe działania do absurdu. 
Poza tym dlaczego traktuje się nierówno mieszkańców spółdzielni mieszkaniowych i prywatnych właścicieli domów jednorodzinnych? 
JA MOJE ŚMIECI WYWIOZĘ DO LASU , A WY ?
5. Dodane przez Jaryjaro, w dniu - 16-10-2019 11:46
Podnosząc opłaty dwukrotnie sądzą, że ludzie będą płacić? Teraz nie płacą ci co nie chcą. A przestaną jeszcze ci, których nie będzie na to stać. Gdzie szefowie KZGRL mają głowy? Chyba ktoś tam zbyt mocno deklem od kubła oberwał. Ale co tam, dopóki mamy lasy ludzie sobie poradzą.
6. Dodane przez jozef, w dniu - 16-10-2019 11:49
ciśnie się na usta "piękne słowo", ale zadam pytanie: jak to jest, ze na całym świecie płacą odbiorcy a tylko w tym "pięknym raju" zwanym Polską jest odwrotnie?
7. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 16-10-2019 11:51
O ile sobie przypominam to opłata w wysokości 11,5zł obowiązywała przez 2 lata. Wcześniej przez rok było 9zł. Jeżeli zostaną wydzielone odpady biodegradowalne to koszt ich przetwarzania powinien być niższy.
8. Dodane przez ola, w dniu - 16-10-2019 11:52
Najwyższy czas zmienić ten zarząd.Zawsze mogą iść popracować na kasę do Biedronki.Panie prezesie dopiero 2 dni po wyborach a już funduje nam pan 100% podwyżkę.Może pan jeszcze w nocy spać?Jeśli tak to współczuję rodzinie.
reklama
9. Dodane przez jeżyk, w dniu - 16-10-2019 11:58
Ktoś się zbulwersuje, powie, że drogo. Cóż produkujemy coraz więcej śmieci. Każdy rozsądny to widzi. Plastik, plastik i jeszcze raz plastik. Kiedyś pach do kubła i na wysypisko, do lasu. Segregacja, przetwarzanie to są gigantyczne koszty.
10. Dodane przez emerytka, w dniu - 16-10-2019 11:58
czy ci wlodarze mysla o emerytach i rencistach?Skad mamy brac pieniadze na taka podwyzke.Z ledwoscia wystarcza na wykup lekarstw.
11. Dodane przez emerytka, w dniu - 16-10-2019 12:00
czy ci wlodarze mysla o emerytach i rencistach?Skad mamy brac pieniadze na taka podwyzke.Z ledwoscia wystarcza na wykup lekarstw.
12. Dodane przez Kokpt, w dniu - 16-10-2019 12:07
Lato 39 stopi w ciemnu, a w brązowym pojemniku będzie się działo... oj działo...
13. Dodane przez plastyk, w dniu - 16-10-2019 12:08
Opakowania nie są gniecione, toteż potrzeba częstszego wywozu - służby wożą śmieci i niestety powietrze, obcokrajowcy nie są rzetelnie zgłaszani - nie płacą, a my płacimy przez to więcej.
14. Dodane przez Karlus, w dniu - 16-10-2019 12:10
A moze wreszcie przedstawia koszty odbioru i segregacji oraz zyski za odzyskane i sprzedane surowce.Pensje kierownictwa osobno.
15. Dodane przez Masakra, w dniu - 16-10-2019 12:10
teraz wiadomo skąd się biorą pieniądze na 500+, 300+, trzynaste emerytury itp. itd. ...
16. Dodane przez kaka, w dniu - 16-10-2019 12:12
A TO DOPIERO POCZĄTEK PODWYŻEK !!!
17. Dodane przez Nasz, w dniu - 16-10-2019 12:22
To jest chore ja też chcę 100% więcej zarabiać
18. Dodane przez answer, w dniu - 16-10-2019 12:23
czy mogę notorycznie być karany za brak segregacji
19. Dodane przez Halinka ad 1, w dniu - 16-10-2019 12:24
Niedługo będziemy mieli w kuchniach, zamiast tego, co w kuchni być powinno: śmieci szklane, śmieci papierowe, śmieci plastikowe i kompostownię. Chyba rzeczywiście ktoś nas zmusza do niesegregowania w ogóle.
20. Dodane przez do 10, w dniu - 16-10-2019 12:29
Racja.Taka podwyżka to jest chore.Rozumiem jeszcze 3 zł od osoby więcej,ale nie 100 %.Przecież oni dostają od tysięcy ludzi czysty,posegregowany produkt ! Skandal ! To powinno kosztować nie więcej jak 10 zł od osoby. To ludzie myją plastiki np.po joguurtach,segreguje się towar i jeszcze takie opłaty.Sami segregujcie za te pieniądze!
21. Dodane przez brawo, w dniu - 16-10-2019 12:30
macie swoje 500+. a to dopiero początek podwyżek. oddacie 500 z nawiązką. pozdrawiam. dziękuję. wyjeżdżam.
22. Dodane przez Do kom. 10, w dniu - 16-10-2019 12:33
Głusujcie dalej na pis :(
23. Dodane przez yyy, w dniu - 16-10-2019 12:35
a czy wspólnoty i spółdzielnie mogą zrezygnować z kzgrl i podpisać umowę bezpośrednio z mzo? Bo wtedy co? Mzo trochę więcej dostanie niż od związku ale będą płacić mniej niż związkowi? Jakby każdy tak zrobił to związek padnie?:D
24. Dodane przez do 10, w dniu - 16-10-2019 12:36
zapytaj PiSu dlaczego taka ustawe uchwalił!!! Oni Ci zabierają a nie samorząd!
25. Dodane przez Do emerytka 10., w dniu - 16-10-2019 12:36
PiS wam teraz da 13-tke i 14-tke to zapłacicie ! Macie co chcieliście , wszyscy co głosowali na PiS teraz powinni za wszystko płacić 200% więcej !
26. Dodane przez Ubędzie mieszkańców przybędzie dodatkowych kubłów, w dniu - 16-10-2019 12:37
na odpady zmieszane przecież jeden tydzień musi być do czegoś wrzucony. Klęska systemu, za którą odpowiadają wszystkie samorządy. Umiecie tylko podnieść opłatę nie potraficie odpowiednio zagospodarować odpadów w spółkach, które należą do samorządu! Po pół roku podniesienie opłatę do ustawowego limitu 34 zł od osoby - PEWNE JAK W BANKU! uruchomiliście blednę koło drastycznych podwyżek. Opłata środowiskowa w 2020 roku wzrasta do 270zł za tone ze 170zł w 2019. Nie przedstawiono żadnego sensownego uzasadniania tylko ogólniki! Zastanawia mnie przestrzeganie zbiorowej odpowiedzialności w blokach, obstawiam, że nie będzie rygorystycznie stosowana.
27. Dodane przez ewa, w dniu - 16-10-2019 12:37
Z wysokimi cenami nie mają nic wspólnego Burmistrzowie i zarządy Związku. Ceny kształtuje rynek , a składową główną jest opłata środowiskowa ustalona przez Rade ministrów , która w tym roku wynosi do każdej tony 170 zł, a od stycznia 2020 - 270 zł. Ceny szaleją, a finansuje się to wszystko tylko z opłat bo system musi się sam finansować i tyle.
28. Dodane przez robert, w dniu - 16-10-2019 12:40
pod blokami są rozstawione pojemniki do segregacji.Najczęściej do plastików z siatki metalowej do szkła pełne.Przychodzi dzień wywozu i przyjeżdża pan po śmieci .Z wszystkich kontenerów wrzuca na pakę swojej śmieciarki ILE WEJDZIE.Następnie śmieci jadą do segregacji do Trzebani.Debilizm
29. Dodane przez dfg, w dniu - 16-10-2019 12:41
(...)glosuja na pis a teraz sie dziwia ze wszystko do okola drozeje
reklama
30. Dodane przez ja, w dniu - 16-10-2019 12:43
Jeżeli przy segregacji 95% śmieci w kuble stanowiły odpady biodegradowalne ... to teraz mam płacić za wywożenie pustego kubła? Powinna być możliwość odzyskania chociaż jakiejś kwoty za papier i makulaturę ...
31. Dodane przez k mieszkaniec powiatu leszczyńskiego, w dniu - 16-10-2019 12:48
Co to za ekologia ?? niech wprowadzą zakaz sprzedawania wody i napoi w plastikach a tylko w szkle na wymianę. W Niemczech transporter wody kosztuje 2 euro za 12szt po zwrocie transportera z butelkami szklanymi !!! Gdzie my żyjemy ?? I problem odpadów byłby choć jakimś stopniu rozwiązany. Ale to kolejny podatek bo trzeba utrzymać urzędasów
32. Dodane przez Jurek, w dniu - 16-10-2019 12:49
PIS wam teraz da 14 15 16 17 18 emeryture pozdrawiam i do roboty.
33. Dodane przez M, w dniu - 16-10-2019 12:54
Tylko dlaczego nie mamy prawa wyboru odbiorcy tylko jesteśmy zmuszeni do monopolu
34. Dodane przez Macie co chcieliście, w dniu - 16-10-2019 12:55
Głosowaliście na pis to teraz wszyscy bedą cierpieć. 500 + nie bierze się z nikad
35. Dodane przez Yeti, w dniu - 16-10-2019 12:55
Czy dobrze rozumiem? Nie będzie już opcji -niesegregowane- ??? 
Do tej pory płaciłem więcej ale nie musiałem tracić czas na segregowanie śmieci zwłaszcza że w domu mieszkają dwie osoby a ja sam przez ok 20 dni w miesiącu jestem poza domem. Paranoja. 
Szkoda tylko lasów wokół Leszna.
36. Dodane przez Do kom. 10, w dniu - 16-10-2019 12:58
Emeryci w dużej mierze sami sobie taki los zgotowali - wybierając partię rządząca... Kasa na 500+, 300+, 13-naste i 14-naste emerytury, podwyższenie płacy minimalnej... Nasza waluta lada moment nie będzie miała wartości - inflacja wszystko zeżre.
37. Dodane przez Skumbrie w tomacie, w dniu - 16-10-2019 12:59
Chcieliście Unii anty-Europejskiej, no to ją macie. Ha, ha.
38. Dodane przez Wynik wyborów, w dniu - 16-10-2019 13:01
Trzeba podziękować zwolennikom pisu. Najpierw chętnie brało się wszystko, co pis dawał, a teraz trzeba za to zapłacić. Trzeba podziękować naszym pisowskim włodarzom Leszna, że pozwalają na takie podwyżki. Proszę nie zapomnieć, że Pan Karpiński to awansowany urzędnik z czasów Prezydenta Malepszego , obecnego koalicjanta pisu i Prezydenta Borowiaka.
39. Dodane przez max, w dniu - 16-10-2019 13:01
PIS nie ma nic do ceny odpadów mądrzy ludzie
40. Dodane przez RFN, w dniu - 16-10-2019 13:05
a prości ludzie myślą, że na zachodzie to są zachodnie zarobki a polskie ceny, tam to wam przyłożą 100 euro za dom za śmieci :)
41. Dodane przez na osiedlach, w dniu - 16-10-2019 13:08
A do osiedlowego kontenera na pozostałe śmieci przyjeżdża pan z przyczepką i szufluje razem: papier, szkło, plastik wraz z pozostałymi śmieciami. To po co ja mam segregować?
42. Dodane przez Do 39!!, w dniu - 16-10-2019 13:08
Absolutnie pis nie ma nic do tego. Przecież pis tylko rozdaje , a nie zabiera. Wam na głowy juz padło pisowcy.
43. Dodane przez Lola, w dniu - 16-10-2019 13:14
Skoro ma być tak wielka podwyżka, to nikt za takie pieniądze nie będzie segregowal .Czy ktoś o tym pomyślał? A jak udowodnią ,że ktoś nie będzie segregowal ? Wynajmę strażnika przy śmieciach??? Totalny debilizm !!!
44. Dodane przez Marcin, w dniu - 16-10-2019 13:19
KZGRL zrzesza 18 gmin w których mieszka 184993 mieszkańców (dane z google)czyli prosty rachunek 184993 x 22 daje nam kwotę 4069846 zł
45. Dodane przez jedenGrosz, w dniu - 16-10-2019 13:21
Napiszę jak wyliczono nową opłatę: opłata środowiskowa wzrosła o 62 proc. i zaokrąglono do 100 proc na koszty pensji, transportu i prądu, którego Trzebania nie potrafi produkować a powinna zgodnie z projektem.  
 
AD 27 Ewa, za wzrost cen jak najbardziej odpowiadają samorządowcy opłatę środowiskową płaci się za składowanie na wysypisku odpadów nieprzetworzonych to gminy mają obowiązek wprowadzenia odpowiedniego systemu i hierarchii zagospodarowania odpadów. Mieszkańcy segregują odpady a oni tłumaczą się, że nie idzie ich sprzedać!
46. Dodane przez xXx, w dniu - 16-10-2019 13:31
Piszecie pierdy ...głosuj dalej na pis dostaniecie 500+ 300+ itd... A sami tą kasę bierzecie i to z uśmiechem na ustach, weź jeden z drugim i zrezygnuj jak ci się nie podoba ale nie. Pis to Pis tamto ja mam w (...) pis i całą resztę jak mi się należy to biorę i tyle w temacie dlaczego mam nie brać jak dają co tylko ci na stołkach mogą brać.
47. Dodane przez Leszno, w dniu - 16-10-2019 13:34
Małe spostrzeżenie  
ludzie z szeregów na Jagietty opanujcie sie  
wiem ze wszystko kosztuje ale wyrzucać śmieci ogrodowe, opony, zabawki, ciuchy, buty 
na łąkę za nowy przystanek MZK to beszczelnosc. 
Czy mam podac numery domów takich cwaniaków????
48. Dodane przez QWQ, w dniu - 16-10-2019 13:34
Hahahahah a w UK Irlandi gaz i energia poszly z 65% na 56 % tam potrafia ludziom dawac a NIE BRAC...co mi po tym, ze jest 500+ 300+ (tzw. wyprawka ktora nie kazdy dostaje) b13-ta 14-ta ma emerytura jak to wszystko JEST ZABIERANE Z NASZYCH PODATKOW !!! ktore byly zabierane nam z pensji i odkladane w szumnie zwanej instytucji ZUS...tak oglupic ludzi to potrafi tylko PiS ...maja co chcieli wiec niech teraz cierpia....a to jest dopiero poczatek gory nie logowej bo ona w tym klimacie bardzo szybko by sie roztopila...Ludzie nie umieją u zywac muzgu...
49. Dodane przez kat, w dniu - 16-10-2019 13:35
W sklepach artykuły pierwszej potrzeby też co rusz wyższa cena . Dokąd my zmierzamy.
50. Dodane przez Lukasz, w dniu - 16-10-2019 13:35
Chyba ich po giglało nie stać mnie na takie ceny. Napewno będę się odwoływać przy 5 osobach 116 zł
51. Dodane przez POZDRO, w dniu - 16-10-2019 13:39
"Jeżeli obiecają wam 500 zł, to będą musieli zabrać 700 zł"
52. Dodane przez Prąd, w dniu - 16-10-2019 13:39
Od nowego roku przygotujcie się na wzrost cen w sklepach , gdyż prąd również pójdzie bardzo mocno w górę. Wszyscy będziemy teraz spłacać rozdawnictwo Pisu 500+ .
53. Dodane przez Hej, w dniu - 16-10-2019 13:50
Przypominam, że za utrzymaniem 500+ są PiS, PO, SLD, i PSL. Ktokolwiek z nich byłby u władzy, byłoby to samo. Konstruktywna wypowiedz wyborcza do tematu powinna brzmieć tak: Nie głosowaliście na Konfederację to macie.
54. Dodane przez p4, w dniu - 16-10-2019 13:56
Spoko . Jarek Wam dołoży. hahahahah
55. Dodane przez mn, w dniu - 16-10-2019 14:26
Ludzie, szczególnie "Ci oświeceni, wykształceni' zwolennicy PO, czy wy umiecie czytać ze zrozumieniem? co ma do tego 500+ itd., wyraźnie jest napisane, że decyzję o podwyżce śmieci podjęli jednogłośnie wszyscy włodarze, czyli wszyscy wójtowie i burmistrzowie oraz prezydent Leszna, czyli pretensje i zapytania dlaczego podjęli taką decyzję należy kierować do nich, to burmistrzowie i wójtowie gmin podjęli decyzję o tak drastycznej podwyżce, niech się tłumaczą, tam kierujcie zapytania. Pozdrawiam niekumatych wyborców PO, a jest ich sporo, nawet prawidłowo nie potrafią zagłosować.
56. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 16-10-2019 14:36
A co to za segregacja jak pan z spółdzielni sprzątając przy pojemnikach do segregacji otwiera kontener na śmieci i wali wszystko jak leci kartony meble segreguje to jedynie puszki po piwie do siebie tak wyglada segregacja ze panowie z mzo nie zabiera kartonów bo czeka je rencznie wrzucić
57. Dodane przez Piotr, w dniu - 16-10-2019 14:44
Czy im rozum odebrało, mi pensja nie wzrosłą o 120 procent. a może im ma wzrosnąć o tyle dlatego taki drastyczny wzrost cen.
58. Dodane przez L, w dniu - 16-10-2019 14:49
No tak śmieci to złoty interes płatny od osoby drodzy od szynki bo co z ludźmi którzy nie maja co wyrzucać? A tak na marginesie to te plastykowe butelki po napojach co tyle szumu wywołują na skupie można sprzedać za 0.50gr za kg. wiec niewiem w czym problem no tak kasa kasa na premie...
59. Dodane przez A, w dniu - 16-10-2019 14:50
Typowi Polacy. Potraficie tylko narzekać. Niektórzy na fajki potrafią wydać więcej forsy. Halo- to My - "rozumne istoty" sami zaśmiecamy ten świat. Ktoś i za coś musi to posprzątać. Nie ma nic za darmo.
60. Dodane przez Ooo, w dniu - 16-10-2019 14:54
A ile razy w tygodniu te odpady biodegradowalne beda odbierac? Bo latem nie bedzie zbyt wesoło i przyjemnie dla ludzi oczywiscie bo dla szczurow to raj.
61. Dodane przez Do 7, w dniu - 16-10-2019 14:56
Niestety jeśli wydzielony zostanie dodatkowy kontener to ktoś musi go obsłużyć. Trzeba go podnieść, zawartość odwieźć, nie mieszając z innymi i ułożyć na specjalnie wydzielonej pryźmie. To są oczywiste dodatkowe koszty, które trzeba ponieść. Zresztą koszty cywilizacyjne muszą rosnąć! Taniej jest zakopać śmieci w ogrodzie, załatwić się do rowu. Ale cywilizowane społeczeństwo tak już nie robi. Wywozi śmieci w ustalone miejsce w sposób zorganizowany i odbiera fekalia w sposób równie zorganizowany! To oczywiście kosztuje. Postępu nie zatrzymasz!
62. Dodane przez LESZCZ, w dniu - 16-10-2019 15:12
Taka informacja kilka dni po wyborach? Dlaczego nie było kej przed? PRZYPADEK?
63. Dodane przez Hmm, w dniu - 16-10-2019 15:18
A ciekawe kto będzie te śmieci woził od przyszłego roku...
64. Dodane przez do 22, w dniu - 16-10-2019 15:22
a co ma PIS do nieudacznej spółki miejskiej?
65. Dodane przez 565, w dniu - 16-10-2019 16:00
24 zł za osobę ufff, no to nie tak źle. Stawiałem , że może byyć jakieś 300-400 za osobę.
66. Dodane przez Olga, w dniu - 16-10-2019 16:15
Zasady segregowania są nieprecyzyjne, niejasne i niespójne, w polskim prawie nie ma precyzyjnej definicji poszczególnych rodzajów odpadów jak papier, szkło, tworzywa sztuczne itd. Z tego samego tworzywa wyprodukowano nakretkę napoju oraz kółko zabawki pierwsze namy wrzucić do segregowanych drugie do zmieszanych. Wracajac di niwej frakcji BIO. Co mamy zrobić z opakowaniami z pozostałościami produktów BIO np. margaryne? Opróżnić; produkt wrzucić do bio a opakowanie wrzucić do tworzyw czy wrzucić do zmieszanych.? Nie na definicji prawnej poszczególnych rodzajów odpadów i precyzyjnych zasad segregacji odpadow komunalnych. Zasady segregowania są nieprecyzyjne, niejasne i niespójne, w polskim prawie nie ma precyzyjnej definicji poszczególnych rodzajów odpadów jak papier, szkło, tworzywa sztuczne itd. Z tego samego tworzywa wyprodukowano nakretkę napoju oraz kółko zabawki pierwsze namy wrzucić do segregowanych drugie do zmieszanych. Co mamy zrobić z opakowaniami z pozostałościami produktów BIO np. margaryne, serkach itp.? Opróżnić; produkt wrzucić do bio a opakowanie wrzucić do tworzyw czy wszystko wrzucić do zmieszanych.? Definicji praawnej rodzajów odpadów oraz precyzyjnych zasad nie ma w ustawie smieciowej, rozporządzeniach ani w regulaminach utrzymania czystości w gminie, w których jest KOPIUJ WKLEJ z ustawy smieciowej a żadna gmina tego nie doprecyzuje. Mamy ulotki i nadruki na workach. Tylko na podstawie czego one obowiązują? Jak i ba podstawie jakiego prawa lokalnego chcecie kogokolwiek ukarać? Jest maksyma która mówi, że czego nie zapisano tego nie ma! Mam prośbę do Redaktora może zapyta o to samorządowców?
67. Dodane przez Mieszkaniec Rejtana, w dniu - 16-10-2019 16:25
To teraz pseudo biznesmeni z domków jednorodzinnych będą jeszcze częściej podjeżdżać mercedesami itd. z domków jednorodzinnych do osiedlowych kontenerów. 
Na Rejtana jest to plaga! Dziwię się, że spółdzielnia nic z tym nie robi.
68. Dodane przez Kiki, w dniu - 16-10-2019 16:27
Macie swojego prezydenta. Wybierzcie go jeszcze piec razy to bez mrugnięcia okiem jednomyślnie podpisze kolejne podwyżki. Żaden PiS o tym nie decydował tylko prezydent i burmistrzowie. Czy wyborcy peo są naprawdę tak nierozgarnięci ze proste czytanie ich przerasta??
69. Dodane przez Archanioł, w dniu - 16-10-2019 16:27
PROPONUJĘ JUŻ BUDOWAĆ HARMONOGRAM społecznych akcji sprzątania świata i szukać naiwnych wolontariuszy, bo po lasach, rowach i polach będzie się działo. 
Myślę, że będzie to wreszcie pierwsze prawdziwe i ambitne zadanie dla terytorialsów.
70. Dodane przez podirytowany, w dniu - 16-10-2019 16:40
Dla mnie to skandal .... Nie. Odbiór odpadów - 4 razy w miesiącu. Jak wyglądałaby opłata przy 1 odbiorze miesięcznie? Przy 2? Tak najłatwiej .... Rozumiem, że uzależnienie opłaty od liczby "podstawianych " tygodniowo koszach była zbt skomplikowana ....
71. Dodane przez abc, w dniu - 16-10-2019 16:56
Jeszcze karty o wyborow nie ostygly, a tu prosze juz wiadomo ile bedziemy placic za wywoz smieci. Dlaczego nie podano tych podwyzek dzien przed wyborami? Bo PiS mialby zero, nie no moze 5%.
72. Dodane przez Dav, w dniu - 16-10-2019 16:57
Do Kiki tak są nierozgarnięci bo to wyborcy PO niestety
73. Dodane przez ?, w dniu - 16-10-2019 17:54
Gdzie jest prezydent?
74. Dodane przez ja, w dniu - 16-10-2019 17:55
PiS dotrzymuje słowa.Obiecał drogi to macie, drogi chleb, drogie masło i drogie śmieci. Wszystko drogie.
75. Dodane przez YYY, w dniu - 16-10-2019 18:09
Panie Redaktorze proszę przypomnieć kzgrl, że dopuki nie ustali ulgi za kompostowniki nie może wymagać zakupu brazowych pojemników na odpady biodegradowalne a co idzie ich segragacji. Nowelizacja ustawy takiej kolejności nie stanowi, ulga musi zostać wprowadzona w tym samym czasie. Przyszły rok ma 365 dni, proszę dokładnie określić od kiedy będzie obowiązywała ustalona wysokość ulgi za kompostowanie.
76. Dodane przez dlaczego?, w dniu - 16-10-2019 18:21
Za komuny był skup makulatury, słoiki, butelki można było oddać do skupu, napoje sprzedawane były w butelkach szklanych. Dziś zalewa nas plastyk, szkodliwy dla naszego zdrowia. Czy jednak wszystko co za komuny było. to było złe? Dlaczego nie można do tego wrócić i wprowadzić zakaz sprzedaży tych opakowań? Zastanawia mnie jeszcze jedno - jak będzie rozwiązany problem mieszkańców bloków?
77. Dodane przez Kris, w dniu - 16-10-2019 18:49
Chcieliście ludziska pis macie pod!!! Dobrze tym którzy na nich głosowali A to dopiero poczatek
78. Dodane przez Brak konkurencji, w dniu - 16-10-2019 18:51
Kpina!!! Dziecko nie uwierzy, że koszty się zwiększyły o ponad 100%
79. Dodane przez Marek, w dniu - 16-10-2019 19:20
Placcie i placzcie biedaki. Nie dosc, ze  
jestesciee wyborcami naczelnika i chetnie chadzacie na niego glosowac to teraz bedziecie narzekac? No przeciez zwiazkowi sie te pieniadze po prostu naleza...
80. Dodane przez pailk, w dniu - 16-10-2019 19:22
Bardzo mnie ciekawi dlaczego taka wysoka podwyżka,czy odbiorca śmieci zainwestował w nowoczesną utylizację czy będzie po staremu a na konto spółki będzie dwa razy więcej kasy wpływało. I co mają zrobić z tym fantem spółdzielnie i stowarzyszenia
81. Dodane przez Na naukowy rozum, w dniu - 16-10-2019 19:29
A nie lepiej palić odpady? 
W piecu proces spalania jest pod kontrolą w przeciwieństwie do plagi pożarów na wysypiskach? 
Mniej śmieci do odbioru bo kto może se spali w piecu . 
Mniej spalin ze śmieciarek bo mniej do wywiezienia . 
Dym mniej dokuczliwy ze spalanych śmieci w piecu bo na wysypisku to już się wszystko co popadnie pali a strażacy jeszcze wodą polewają żeby większy dym była wiadomo , że powinno się spalać w wysokiej temperaturze.
82. Dodane przez LOL, w dniu - 16-10-2019 19:32
Wyborcy PIS mocno w okopach. Nie widzą powiązania wszelkiej maści podwyżek z rządem PIS, a każdego krytykanta wyzywają od POwca :E
83. Dodane przez do 75, w dniu - 16-10-2019 19:39
"Właściciele domów jednorodzinnych, którzy zadeklarują kopostowanie odpadów (biodegradowalnych przypis własny) we własnym zakresie będą płacić mbiej - przewidywany czas wprowadzenia zmiany to II połowa 2020 roku." 
 
Długo będziemy czekać na uchwałę Związku.  
 
Tekst ulotki na samym dole. 
 
Link do ulotki: 
 
http://kzgrl.pl/aktualnosci/mieszkancow-kzgrl(...)ik-i-odpady-bio
84. Dodane przez tomek, w dniu - 16-10-2019 19:47
500 + bierzecie a na SMIEĆI żałujecie
85. Dodane przez M, w dniu - 16-10-2019 19:49
Proponuję jakąś manifestacje
86. Dodane przez Abcd, w dniu - 16-10-2019 20:02
A nie byłoby łatwiej i szybciej przestać produkować opakowań plastykowych i wtedy nie będzie problemu
reklama
87. Dodane przez obserwator, w dniu - 16-10-2019 20:47
Widzę to w ten sposób. Skoro są w sortowni odpadów zatrudnieni ludzie, jak sama nazwa mówi, od sortowania, to należy wprowadzić stałą kwotę dla odpadów nieposortowanych nie od osoby zamieszkałej w danym domu (a co, jak się wymelduję?) tylko od konkretnego budynku np. domu jednorodzinnego. Wtedy te osoby będą zajmowały się ich sortowaniem, ponieważ jak napisałem na samym początku, pracują w sortowni, więc zajmują się sortowaniem odpadów.  
 
Czekam, jakie zarząd wprowadzi alternatywy. Nie chcę słyszeć, że się nie da, bo na pewno się da, ale nikomu się nie chce szukać łatwiejszych rozwiązań skoro za bycie członkiem zarządu bierze się duże pieniądze. Skończy się tym, że zamiast sortować konkretnie odpady, społeczeństwo nie będzie ich sortować i będzie wyrzucać do lasu. Czyli stanie się rzecz odwrotna do pierwotnych zamierzeń.
88. Dodane przez Jon, w dniu - 16-10-2019 20:52
Brawo prezydent dobra decyzja
89. Dodane przez Wies, w dniu - 16-10-2019 21:13
To teraz do lasu i po problemie a jak się ziemia przykryje to już wg będzie spoko tak robi się kilka lat w bojanicach i nikt nie widzi problemu =)
90. Dodane przez koń rafał, w dniu - 16-10-2019 21:15
100 % w górę? jakie jest uzasadnienie? powinny to zbadać odpowiednie służby
91. Dodane przez yaha, w dniu - 16-10-2019 21:23
Nowelizacja ustala tylko wysokość kary od dwu do czterokrotności stawki podstawowej za nie segregowanie śmieci. Na podstawie ulotkowych zaleceń nie można nikogo ukarać. W obecnych regulaminach utrzymania czystości w gminach w par.12.1 żywcem jest przepisana ustawa a powinny być szczegółowe definicje rodzajów odpadów komunalnych oraz zasady segregacji art.4.2 ustawy.
92. Dodane przez Dada, w dniu - 16-10-2019 22:14
Za cholerę już żadnego kubka po jogurcie srurcie nie umyje. Chory zarzad
93. Dodane przez 2222, w dniu - 16-10-2019 22:47
to jest nie do pomyślenia. Jak ceny paliw w ostatnich latach spadły z prawie 6 zł na niewiele ponad 4 zł to jakoś obniżek nie było. Teraz ceny paliw są dalekie od 6 zł a tutaj nagle podwyżki o ponad 100%. Cena paliw rzekomo ma duży udział w cenie śmieci.  
Chyba trzeba będzie wyjść na ulice bo czeka nas w najbliższym roku katastrofa, będzie drożało wszystko.
94. Dodane przez inka, w dniu - 16-10-2019 22:56
Proponuję przestać masowo płacić na znak protestu.Albo obniżą stawki albo figa.Zróbmy strajk jak we Francji.Nie mam zamiaru kupować brązowego pojemnika bo w domu nie gotuję jem na stołówce na mieście .Resztę co kupię zjadam do ostatniego okruszka i zostają tylko opakowania.Nie produkuję bioodpadów.
95. Dodane przez Jest, w dniu - 16-10-2019 23:06
To te śmieci Panie Prezydencie samolotem będą podróżować? To są jakieś kpiny w skupach ceny 2019r folia przezroczysta 010gr kolorowa bezpłatnie przyjmują butelki pet 0.50 za kg plastyk 0.15gr kilogram szkło białe 0.10 gr kolorowe 3 grosze gazety 0.20 gr za kg kartony 0.12 gr wiec ktoś kogoś chce wydoić z kasy a z ludzi robi głupka
96. Dodane przez Końca nie widać, w dniu - 16-10-2019 23:18
Ja nie otrzymuję od Tego chorego kraju ani 500+ na dziecko, ani 1000+ dla emeryta, ani zapowiadanych 500+ na krowę czy świnię. Od mojego Państwa dostaję "0", ale za to więcej "000" zostawiam w sklepie, przy zwykłych sprawunkach. 
 
W kwestii odpadów. Z naszych władz państwowych, a tym bardziej z KZGRL, to tacy znawcy w temacie EKOLOGI jak z "koziej .... trąba". Jak nie mają pomysłu to nakładają na obywateli kolejny haracz, a przepraszam "podatek" licząc, że temat sam się rozwiąże. 
 
Śmieci segregowałam jeszcze zanim taki obowiązek zaczął obowiązywać. Od tego czasu przypomina to "tragikomedię".  
 
Otóż, KZGRL życzy sobie, żeby osoby, które segregują śmieci używały do tego 4 worków, a w sumie 5, bo piąty to na śmieci niesegregowane. Dodatkowo jeden kosz na zewnątrz, na te właśnie odpady niesegregowane. Teraz dojdzie 7 pojemnik, który muszę zakupić sama na śmieci biodegradowalne, jak wnioskuję z powyższego artykułu. Ponadto Związek życzy sobie by te odpady były czyste. No ekologicznie jak cholera. Świat ma deficyt wody, za którą płacimy w Lesznie nie małą kasę, a ja mam "PUCOWAĆ SŁOIKI I PLASTIKOWE KUBKI PO JOGURCIE" dla widzi misie jaśniepaństwa.  
 
Dodatkowo, te 6-7 pojemników, w tym kosz na zewnątrz, zajmują dużo miejsca. Nie po to płacę podatek od nieruchomości na tym Leszczyńskim zadupiu żeby 4 m2 zajmowały mi śmieci i nie po to płacę za wodę żeby myć śmieci. Owszem przepłuczę, ale tylko ze względów sanitarnych i higienicznych, żeby mi się w domu robactwo nie zagnieździło. 
 
Chciałam poinformować Władze Miasta, że nie zamierzam płacić od przyszłego roku za te 4 m2 podatku od nieruchomości, ponieważ przez Wasze wymogi nie mogę w pełni wykorzystywać swojej nieruchomości, a nie będę 2 razy płaciła za to samo, przecież nie można pobierać podatku dwukrotnie, nieprawdaż? Po drugie nie będę płaciła za m3 wody+ścieki, które zużyję za mycie "śmieci".  
 
Oczywiście nie ma tu samowoli, bynajmniej. Powyższe wprowadzam w drodze Zarządzenia, które zostanie wywieszone na tablicy ogłoszeń przed moim domem. Bardzo proszę, więc się zapoznać, żeby nie było zdziwienia, dlaczego owych opłat w przyszłym roku nie wniosę.  
 
Jak znam życie, a trochę znam, to cena worków za odpady zielone również wzrośnie. 3 lata temu cena była 5 zł, potem wzrosła do 7, to wzrost o prawie 50 %, przy czym pojemność i jakość worków bez zmian, czyli mizerna. O ile zatem teraz ta cena wzrośnie z 7 do 14 zł. 
 
Kiedy powoływano Związek to mówiono, że po to żeby odzyskiwać odpady i żeby Miasto na tym zarabiało. Skoro jest inaczej to mam pytanie co się dzieje naprawdę z tymi śmieciami, które my tak skrupulatnie i na "ciężkie pieniądze" segregujemy. 
 
Może należałby to zgłosić do odpowiednich służb? 
 
Tolerancja ma swoje granice.
97. Dodane przez nj, w dniu - 16-10-2019 23:36
Najłatwiej dowalić za osobę. W cywilizowanych krajach płacisz za ilość, a nie za osoby. Absurdem jest pobieranie za osobę. Wielokrotnie jest tak,że jedna osoba płaci za odpady kilkakrotnie np w domu, w pracy (szef płaci za osoby zatrudnione), masz zarejestrowaną działalność (również ekstra za śmieci) Jednym słowem Z Ł O D Z I E J E !
98. Dodane przez Hmmmm, w dniu - 16-10-2019 23:45
Uczciwie segreguje i jeszcze jeden pojemnik???? na odpady kuchenne???? to ja mam pytanie ten metalowy pojemnik to co tam będziemy wrzucać?????? Jak może coś podrożeć o 100% ?????rozumie że zatrudnili nowych pracowników do kontroli bo skąd ta podwyżka????? Jak taki głupi (...) od lat segreguje pilnuje myje i w ten sposób mi podziękowali że 100% będę więcej płacić?????? władzy Dziękuję uprzejmie!
99. Dodane przez Końca nie widać, w dniu - 17-10-2019 00:04
Przypomniałam sobie jeszcze 2 tematy. 
 
W trakcie ostatnich kampanii wyborczych, ostatniej październikowej do Parlamentu oraz majowej do Europarlamentu, bliżej nieznane mi osoby nawrzucały do mojej skrzynki na listy dziesiątki ulotek. To również papier, czyli odpady, choć raczej nie jest to papier makulaturowy, ale KANDYDACIE NIE OSZCZĘDZAJĄ NA REKLAMIE :-). Pytanie, kto za te śmieci ma płacić, bo skoro nie ja wytworzyłam te odpady to chyba nie powinnam za nie płacić? Zatem zapraszam osoby, które mi te śmieci podrzuciły o odbiór swojej własności i wyrzucenie do własnego kosza. Żadna z tych osób na tych ulotkach nie podała adresu zwrotnego, a chętnie zwrócę i wyślę przesyłką "za pobraniem". 
 
Temat drugi, jakiś czas temu MZO, który odbiera w ramach umowy z KZGRL odpady niesegregowane zniszczył mi kosz, wgniatając go. Swego czasu na "Elce" był poruszany ten temat i jak dobrze pamiętam, to dyrektor tłumaczył się wówczas, że to wina nowych samochodów. Jakkolwiek wina leży po stronie MZO, a moja własność została zniszczona, bo kosz jest moją własnością, za którą musiałam zapłacić.  
 
Z tego co widzę to nie tylko moja własność została zniszczona, w sumie nie miałam ani chęci ani ochoty nic z tym robić, ale może warto byłoby złożyć do MZO wniosek o odszkodowanie za zniszczenie mienia. Czas chyba zacząć walczyć o swoje prawa drodzy Państwo, bo ktoś tu z nas sobie robi .......... 
 
Mam jeszcze jedno pytanie do Prezesa Związku. Co w sytuacji kiedy mam pusty kosz na odpady niesegregowane, albo jest pusty w 70%, bo nie produkuję dużo śmieci, a ponadto często wyjeżdżam. Dodatkowo co w sytuacji gdy nie będę miała odpadów biodegradowalnych, bo zużywam tyle ile mogę zjeść, wyniosłam to z domu, że jedzenia się nie marnuje i nie wyrzuca, to czy za pustą przestrzeń Związek zwróci mi pieniądze, bo przecież powietrza chyba póki co nie segregujecie?
100. Dodane przez Jerzy, w dniu - 17-10-2019 00:18
Ceny za śmieci i prądu to Tusk i Kopać w Eurokolchozie się zgodzili
101. Dodane przez Przemysław, w dniu - 17-10-2019 00:39
No nic teraz PISowi zostały ostatnie 4 lata więc muszą nakraść ile się da.. Nic tylko się spakować i wypierpapier na te 4 chude lata. Innej opcji nie widze.
102. Dodane przez Przemo, w dniu - 17-10-2019 00:51
A ja się tak zastanawiam czy będę kiedyś płacił podadatek za zużywanie tlenu.
103. Dodane przez do 94. Dodane przez inka, w dniu - 17-10-2019 02:15
wprowadzi ci się podatek od oddychania, w końcu tak produkujesz CO2 :)
104. Dodane przez skandal, w dniu - 17-10-2019 02:28
obierki owoców i warzyw oraz skorupki jaj do brązowego pojemnika, to maksimum 5% odpadów, oni od śmieci proponują ich odbiór co 2 tygodnie zamiast zmieszanych, tymczasem wystarczy raz na pół roku :) ktoś tam się minął z rozumem, bo odpady zmieszane w 50% będą trafiać do lasu, bo widzę, że wszyscy sąsiedzi mają co tydzień zbiornik na zmieszane pełny w 100%, to po tygodniu kolejne 100% jak mówię do lasu... gdzie pomieścić podpaski, pieluchy, i tony nie nadających się do umycia opakowań (po pastach, olejach, itd.), przedmiotów, których w warunkach domowych nie da się rozmontować, porcelany, gumy, drewna impregnowanego, styropianu itd.? jak wejdzie odbiór zmieszanych co 2 tygodnie ogłosić STRAJK!!!
105. Dodane przez andrzej, w dniu - 17-10-2019 05:27
wy ludzie z Leszna tylko narzekacie bo pis bo 500 bo drogo ale żeby się zorganizować wyjść na ulice i zacząć ogulno-polski strajk przeciw podwyżką cen np smieci to już nie ma komu i tak płacic bedziemy(...)
106. Dodane przez frt, w dniu - 17-10-2019 07:36
dobra zmiana ... dziekujemy ci pIS
107. Dodane przez edi, w dniu - 17-10-2019 07:44
Do kom. 104- nikt dobrowolnie terminów odbioru nie ustala. Wszystko zapisane jest w ustawie przyjętej przez ostatni sejm. To raz. Dwa- na cenę śmieci wpływa w 90% opłata środowiskowa ustalona rozporządzeniem Radę Ministrów chyba w 2016 roku- drastycznie podniesiona.W tym roku wynosi 170 zł do każdej tony, a już od 1 stycznia 2020 270 zł. To jest składowa ceny. Pretensje to miejcie do rządu i sejmu, a nie do Burmistrzów, Wójtów czy PO
108. Dodane przez jula, w dniu - 17-10-2019 08:04
W obecnych regulaminach utrzymania czystości poniższy wymóg ustawowy określenia warunków segregowania jest ogólnikowy zawarty w jednym zdaniu: 
"Pozostałe odpady, po wysegregowaniu wskazanych w pkt. 1-12 stanowią odpady komunalne 
zmieszane i umieszcza się je w pojemnikach do tego przeznaczonych." 
 
Proces segregacji jest bardziej złożony, o czym świadczą zalecenia w ulotkach i nadruki na workach określające co wrzucamy a czego nie do worka ale one nie są aktem prawa miejscowego 
Związek ma obowiązek określić warunki, cytat z ustawy: 
 
"2. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na 
terenie gminy dotyczące: 
1) wymagań w zakresie: 
a) selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych obejmującego 
co najmniej: papier, metale, tworzywa sztuczne, szkło, odpady 
opakowaniowe wielomateriałowe oraz bioodpady, 
b) [...] - dotyczy odpadów dostarczanych do PSZOK 
 
"5) określić warunki uznania, że odpady, o których mowa w pkt 1 oraz 
w ust. 2 pkt 1 lit. a i b, są zbierane w sposób selektywny"
109. Dodane przez Pisowiec, w dniu - 17-10-2019 08:04
Prowokowanie do nie segregacji normalna piecioosobowa rodzina dolozy przeszlo stówkę i ma sie np męczyć żeby ze sloika wyszorowac nalepke papierowa. Podwyżka ta jest zbyt wysoka
110. Dodane przez Lol, w dniu - 17-10-2019 08:10
Gmina Osieczna dziękuję Glapiakowi. Za 4 lata znowu jakąś betonka i wygrana.
111. Dodane przez Płatnik, w dniu - 17-10-2019 08:14
Paranoja, a po śmieci segregowane przyjeżdżają raz w miesiącu - żenada , to teraz mam nadzieję że będą przyjeżdżać minimum dwa razy w miesiącu. Rozważcie to MZO
112. Dodane przez do 107 nie rozmydlaj odpowiedzialności, w dniu - 17-10-2019 08:29
za ilość ton odpadów trafiajacych na wysypisko odpowiadają wojtowie i burmistrzowie. ZGO Trzebania powinna tak przetworzyć odpady żeby bylo jak najmniej trafiajacych na wysypisko ( no. dlaczego nie ma spalarni śmieci lub innej istniejącej instalacji) bo za nie jest pobierana opłata środowiskowa. 
Pelna zgoda odnośnie wprowadzenia horendalnie wysokiej stawki opłaty.
113. Dodane przez PJ, w dniu - 17-10-2019 08:44
To nie wina Związku, lecz prawa, które wprowadzono, a które sprzyja powstawaniu monopoli. Tylko jedna firma może wywozić odpady komunalne w gminie i stopniowo poszerza swój monopol na sąsiednie gminy.Jest naturalnym, że po paru latach konkurencja jest wycięta, a wtedy hulaj dusza, to ten ów jedyny przedsiębiorca dyktuje ceny. Nie zdziwię się, jak za kilka lat będziemy płacić po 100 zł, a te sferę działalności opanują organizacje o charakterze mafijnym, jak to ma miejsce we Włoszech. Już teraz gminy są zakładnikami przedsiębiorcy zajmującego się wywozem śmieci. Wystarczy, że taka firma "zastrajkuje" i będziemy zasypani śmieciami na ulicach, bo nie będzie komu ich wywieźć.
114. Dodane przez Pan Jan, w dniu - 17-10-2019 09:53
Rewelacyjny biznes. Za (...) śmieci trzeba płacić więcej niż za prąd, gaz i wodę. I to bez znaczenia ile tych śmieci będzie. Jakaś paranoja zupełna.
115. Dodane przez 500+, w dniu - 17-10-2019 10:45
Zwolnić zarząd powołać nowy. 
 
Obecny najwyraźniej nie ma pomysłu. 
 
Nawet problemem jest odebranie błotnika plastikowego od samochodu. 
A opony tylko 4 . Zapasowej nie odbierają! 
 
To po prostu nie poważne . 
 
Błotnik ,jedna z 4 lub wszystkie 4 opony jak i piąta zapasowa to części samochodowe!!!! 
 
BRAK LOGIKI 
W ZWIĄZKU RZĄDZI WIDZIMISIE. 
 
Wprowadzić stawkę za kilogram śmiecia zmieszanego, plastikowego, szklanego, papierowego, biologicznego a prezerwatyw nie odbierać -niech sobie sami radzą. 
 
DZIECI TRUSKAWKI ZBIERAJĄ W SŁOICZKI WKŁADAJĄ MAMUSIA GOTUJE . 
RESZTA SOCZKI CHEMICZNE W KARTONACH KUPUJE!  
ALE PŁACIĆ TO SOLIDARNE OD OSOBY?! 
NIE MA NA TO MOJEJ ZGODY. 
 
WYPOSAŻYĆ ŚMIECIARKI W WAGI I KASY FISKALNE. 
I BASTA .
116. Dodane przez DarekJarekMarekCzarek, w dniu - 17-10-2019 11:10
To Wy sobie segregujcie na całym moim osiedlu, a ja mam to w tyłku :) Będę wyrzucał co chce, gdzie chce : ) Za taką podwyżkę niech sobie sami segregują ; )
117. Dodane przez edi, w dniu - 17-10-2019 11:13
Na odbiór odpadów są zamówienie publiczne tzw. przetargi .Tu samorząd nie ma nic do gadania. Teraz jeszcze przetargi na zagospodarowanie czyli instalacje, gdzie trafią odpady. Wszystkim wydaje się, że to takie proste i nic nie powinno kosztować. A jest zupełnie odwrotnie. jak Chiny brały pety i folie oraz sznurki rolnicze to było super. Po zamknięciu rynku chińskiego oprócz kosztów za zbiórkę i transport odpadów/ ok. 250-350 za tonę/ dochodzą koszty zagospodarowania i tak za zmieszane śmieci ko. 450 zł za każdą tonę, za BIO czyli zielone ok 300 zł za tonę, za gabaryty/ stare wasze tapczany, szafy/ ok. 700 zł za tonę, za te worki wysegregowane też trzeba zapłacić ok. 300 zł, żeby ktoś to zechciał przerobić. Taka prawda o rynku śmieciowym. Mieszkańcy tylko produkują i wystawiają i jeszcze może 5 x w tygodniu odbierać co? Im większa częstotliwość tym wyższa cena w przetargu bo praca ludzka, paliwo i sprzęt kosztuje.
118. Dodane przez xyz, w dniu - 17-10-2019 11:30
Skoro ustawa mówi o opłacie za tonę śmieci może nam też powinni ważyć pojemniki ?
119. Dodane przez Czarna magia, w dniu - 17-10-2019 11:38
Nie rozumiem dlaczego ktoś kto segregował śmieci teraz dostał największą podwyżkę.... Powinno być to zbilansowane różnica jest duża między tymi co segregowali a tymi co mieli to głębokie.... Czyli lewusy wygrały z tymi kto dbał o ekologię brawo
120. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-10-2019 11:51
Całkowicie zgadzam się kom. 99 "Końca nie widać". W ramach protestu zachęcam do pisania maili do KZGRL o następującej treści:  
"W związku z podwyżką opłaty za wywóz odpadów zmieszanych z terenu miasta i gminy Leszno zwracam uwagę, że 6 września weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. DZ. U. z 2018 r., poz. 1454 z późn. Zmianami. Cytuję ust. 4a dodany do art. 6k: 
4a.Rada gminy, w drodze uchwały, zwalnia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, proporcjonalnie do zmniejszenia kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi gospodarstw domowych. 
W związku z powyższym podniesienie opłaty za wywóz odpadów bez jednoczesnego zwolnienia z części opłaty właścicieli nieruchomości, którzy posiadają kompostowniki jest niezgodne z obowiązującym prawem." 
Ustawa nakłada obowiązek obniżenia opłaty od 6 września a nie w II poł. 2020r! 
Muszą się do naszych protestów ustosunkować nasi Prawi i Sprawiedliwi Włodarze :)
121. Dodane przez do edi, w dniu - 17-10-2019 12:35
Bardzo ładnie opisałeś obecny stan gospodarki odpadami. Przypomnę ci, że właścicielami MZO i ZZO Trzebania są okoliczne samorządy, podobnie KZGRL jest związkiem okolicznych samorządów. 
Opisałeś gdzie konieczne są zmiany. Nie można ciągle mówić, że niczego nie idze sprzedać i za wszystko odpowiadają mieszkańcy. Dlaczego nie ma spalarni śmieci a przez samorządy budowane są "niskoemisyjne ścieżki rowerowe"?  
Ograniczenie częstotliwości jest bezsensu ponieważ mieszkańcy wystawią dodatkowy kubeł na odpady ozmieszane i trzeba będzie wysłać więcej śmieciarek. Na to samo wyjdzie. Pewna jest nastepna podwyżka i kolejna jeśli niczego nie zmienią!
122. Dodane przez maxi, w dniu - 17-10-2019 13:05
to daje z leszna i powiatu 2,5 mln zł miesięcznie!!!!!!!! ZŁODZIEJE!!!!!!!
123. Dodane przez maxi, w dniu - 17-10-2019 13:11
trzeba się wymeldować, zostawić na zameldowaniu tylko dzieci, bo Ci nawet do szkoły ich nie przyjmą, 30lat pseudo demokracji (...)
124. Dodane przez big, w dniu - 17-10-2019 13:45
Dla mnie chora jest decyzja o kompostowaniu po kilku miesiącach a wcześniej trzeba się zaopatrzyć w pojemnik na bio. Ktoś znowu sobie zarobi, a ty (...)nie masz nawet jak zaprotestować. Chory kraj - raj dla urzędasów.
125. Dodane przez Jony, w dniu - 17-10-2019 13:51
Podziękujcie Tuskowi i Kopacz za to co podpisali ponad 4 lata tenu a ba co PiS nie chciał się zgodzić. Macie teraz efekty swojego peo
126. Dodane przez Ja, w dniu - 17-10-2019 14:10
Czy podano jakieś racjonalne uzasadnienie tak dużej podwyżki? Ponad 100% Przecież paliwo jest poniżej 5 zł. Większość gospodarstw i spółdzielni prowadzi segregację odpadów, co chyba jakoś wpływa na spadek kosztów. Osoby za to odpowiedzialne powinny zostać pociągnięte do odpowiedzialności. Ktoś mocno dostał na głowę z tą całą ochroną środowiska. W Stanach i Azji trują powietrze ile wlezie i wrzucają do oceanu dosłownie wszystko, a ja mam mieć w domu pięć koszy i teraz dodatkowy na resztki po obiedzie ? Paranoja. Jeszcze trochę to dojdę do wniosku że prościej zakopać wszystko w lesie, bo jak złapią mnie raz na jakiś czas to zapłacę mandat który i tak będzie niższy niż te wszystkie opłaty. Może wtedy otworzą się oczy tym wszystkim ekologom.
127. Dodane przez konfederat, w dniu - 17-10-2019 14:34
A ty pisiorku płać i płacz. Zażalenia proszę wysyłać do swojego ukochanego dyktatorka. Kom 120 ma rację to jest niezgodne z prawem o ciekawe jak to rozwiążą.
128. Dodane przez Nemo, w dniu - 17-10-2019 15:51
"Nie cieszta się osły, że Wam pensje podrosły, jak Wam ceny podwoję, to i tak wyjdę na swoje"
129. Dodane przez racja, w dniu - 17-10-2019 15:54
Kom. 5 ma racje dali po 500 a zabiorą po min. 700 PLN. Logika sie kłania :(
130. Dodane przez Juhc, w dniu - 17-10-2019 16:04
Niech odbierają odpady 1 raz w miesiącu, to zupełnie wystarczy patrząc na to, że opróżniamy praktycznie pusty kosz i worki
131. Dodane przez Juhc, w dniu - 17-10-2019 16:05
Dajcie mieszkańcom dojść do głosu, a nie wszystko uchwalacie bez prawa wyboru!
132. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 17-10-2019 18:48
Co na to dzisiejsi radni, zamiast zajmowac się nazwami ulic i lotnisk?
133. Dodane przez Smieciarz, w dniu - 17-10-2019 20:41
Pisałem przy poprzednich artykulach jacy oni będą wspanialomyslni piszac o 30 zl a pozniej udalo sie obnizyc do 24 doklanie 20% wywalczylismy co sie dalo
134. Dodane przez Smieciarz, w dniu - 17-10-2019 20:46
Wszyscy wlodarze jednoglosnie zaglosowali pokazcie mi idiote ktoremu dają podwyzke 100 % kosztem nie jego ale spoleczenstwa 6 % kosztow z miliona to tylko 60 tysiecy a z 2 milionow 6 % to 120 tysiecy do podzialuwsrod urzedasow brawo
135. Dodane przez awe, w dniu - 18-10-2019 00:37
Włodarze jednogłośnie zagłosowali, a kiedy i gdzie będzie mogło się wypowiedzieć społeczeństwo na ten temat ?
136. Dodane przez 500+, w dniu - 18-10-2019 00:55
W Lesznie potrafią tylko protestować w obronie sądów. 
To też nie ma co liczyć na to ,że sąd uzna za nielegalne pobieranie podatku śmieciowego ryczałtem bez ważenia i paragonu za nielegalne. 
 
Więc jest po komuszemu . 
I będziemy płacić równo. 
 
Matka z dziećmi która robi kompoty jak i truteń singiel wypijający soki z kartonika i plastiku. 
 
Dziwne ,że pensji równych ludzie nie dostają skoro za śmieci równo płacą.
137. Dodane przez bez komentarza, w dniu - 18-10-2019 06:48
Proszę porównać stawki opłaty i uzasadnienia oraz regulamin utrzymania czystości w gminie w którym dla frakcji odpadu ustalono co wrzucamy a czego nie wrzucamy. 
 
JAROCIN STAWKI OPŁATY ORAZ UZASADNIENIE: 
http://jarocin.pl/pl/Nowe-oplaty-za-odpady-od(...)9-roku-529.html 
 
KZGRL - STAWKA OPŁATY ORAZ UZASADNIENIE 
 
http://www.bip.kzgrl.pl/userfiles/file/uchwal(...)XXII_2_2019.pdf 
JAROCIN - REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI W GMINUE: 
http://jarocin.pl/files/Gospodarka_odpadami/2019/akt-4.pdf
138. Dodane przez Mario, w dniu - 18-10-2019 07:37
Czyli w jarocinie moza za 11-14zl i im się opłaca? To u nas co nieudoloność rządzenia czy coś inneg?? Oświeci mnie. Ktoś.???
139. Dodane przez Hej, w dniu - 18-10-2019 09:52
Zamiast Karpińskiego, który tylko wykonuje rozkazy, zaproście np. Dziedziczaka. Niech nam opowie bajkę o dobrobycie pisowskim.
140. Dodane przez Burmistrz, w dniu - 18-10-2019 11:43
Co dwa lata konkurs na smieciowego krola kto zawoła niższą stawke zostaje prezesm tej smieciowej spolki tak zwanym krolem smieci z pałacem (...) wynajmujacy drogie biura w spinko
141. Dodane przez Ja do 139 itp, w dniu - 18-10-2019 14:51
Przypominam że wybory samorządowe w regionie wygrała tak zwana zjednoczona opozycja. Należałoby więc zwrócić się z pytaniami i zażaleniami do nich. Jakoś w innych regionach Polski tak wielkie podwyżki nie są konieczne, albo wcale ich nie ma. Podwyżka na poziomie 30% była by już sygnałem o nieudolności zarządzania, a co dopiero 100%. Szczerze wątpię żeby te pieniądze poszły na podwyżki dla pracowników. Paliwo nie drożeje, a wręcz przeciwnie parę groszy spadło w ostatnim czasie. W porównaniu do poprzednich lat segregacja odpadów też nabiera na sile. Za co więc mamy płacić dwukrotnie więcej ???
142. Dodane przez LEA, w dniu - 18-10-2019 19:57
Do "Ja do 139 itp" - piszesz: "Przypominam że wybory samorządowe w regionie wygrała tak zwana zjednoczona opozycja." A ja Ci odpowiem: A kto rządzi w Lesznie? Z pewnością nie "tak zwana zjednoczona opozycja", prawda? Zwróć się więc z pytaniem do rządzących, czyli tam, gdzie trzeba. :P
143. Dodane przez LICZYDŁO, w dniu - 19-10-2019 11:09
Rodzina 3 osobowa (jedno dziecko) dziś za śmieci 11,50 zł czyli 34,50 zł/mc od stycznia 24 zł czyli 72 zł/mc!!! czyli 37,50 zł x 12 mc = 450 zł rocznie więcej!!! 
 
A więc jeden miesiąc +500 poszedł się już jeb... teraz policzcie sobie inne opłaty, jedzenie, ubrania i wszystko inne co kupujecie i wyjdzie że pisowskie +500 oddacie szybciej niż je dostaniecie no ale przecież oni dali i ciemnogród nadal wierzy że to super pomysł i pomoc od Państwa... tylko tak wy macie +500 i je oddacie w podwyżkach które nam zafundowano w ostatnich latach ale pomyślcie o tych co nie mają +500 zł płaca tyle co wy w sklepach więc ich status się obniżył a więc takie mamy praworządne Państwo które wcisnęło kit a lud to łyknął BRAWO WY!
reklama
144. Dodane przez Ja, w dniu - 19-10-2019 15:34
Proponuję jak w Japonii, 30 kontenerów dla każdego rodzaju śmieci, i dopłaty od państwa za, do budowanie pokoju tudzież osobnego garażu, gdzie te pojemniki da się ustawić. Ile z tego pójdzie do państwa na jego rizdawnicze social?
145. Dodane przez job, w dniu - 19-10-2019 21:02
Do komentarza 101 to nie PIS podniósł nam opłaty za śmieci tylko Spółka p.Karpińskiego.Oddając pojemniki plastikowe do tej pory wszystkie myliśmy,koniec z tym, będziemy dawać brudne niemyte połowa do śmieci połowa do wora,dosyć okradania nas.
146. Dodane przez MIAZGA, w dniu - 19-10-2019 21:35
AAA może tak spotkajmy się na SAPERSKIEJ 23 przy MZO ustalonego dnia i pokażmy co myślimy o ich podwyżkach może w końcu niech miasto zobaczy że bez mieszkańców nie istnieje, proponuje również pokazać przez tydzień i nie segregować śmieci i wrzucać wszystko razem do jednego kubła niech zobaczą ile pracy kosztuje segregacja i ile na tym oszczędzają kasy a w zamian zanim obniżyć ceny to je podnoszą hieny!!1 po co uczymy dzieci segregacji??? jeśli mam płacić 24 zł to czas mojej segregacji się właśnie skończył nie będę robić komuś dobrze za taką kasę a straszyć karami to sobie możecie jak całe miasto zacznie nie segregować to zobaczycie komu się ta podwyżka odbije czkawką! JA MÓWIĘ NIE SEGREGACJI ZA 24 zł!!!!!!!!!!!!!!!!
reklama
147. Dodane przez Monia, w dniu - 27-10-2019 08:26
Czyli za czteroosobową rodzinę w ciągu 25 lat odpowiednio za sortowane śmieci zapłacimy 28.800 i 57.600 za nie sortowane.
148. Dodane przez Robert Grzesiak, w dniu - 20-03-2020 11:39
W temacie kompostowania, pisząc komentarz mamy marzec 2020. Mimo ze posiadam kompostownik od 2 lat to od września 2019 jestem okradany za to że z własnej woli już wcześniej segregowałem odpady. Moja żona pofatygowała się z pytaniem kiedy obiecane zniżki ,w odpowiedzi usłyszała mamy bałagan proszę przyjść za pół roku. Nie bardzo się na to godzę i nie chcę być okradany przez następne pół roku. 
Czy ktoś z posiadających kompostowniki, a jest nas wielu myślał po pozie zbiorowym?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj