Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Przypomniała mi się dzisiaj pewna piosenka. Przed chwilą sprawdzałem, kiedy powstała: w 1970 roku, czyli jestem jej rówieśnikiem. Piosenka z pewnością doskonale znana tym z Państwa, którzy w swoim życiu troszkę Polski Ludowej liznęli, ponieważ bardzo dobrze ilustrowała tamtejsze realia. Zanucić z przyczyn oczywistych nie ma jak, natomiast wystarczy kilka wersów, żeby melodia pojawiła się głowach...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
„By
rzecz ująć z detalami/temat tak rozpocząć mogę,
budowaliśmy z kumplami/coś płaskiego... jakby drogę...
A że praca była ostra/i częściowo za darmochę,
droga wyszła całkiem prosta/tylko wyboista trochę.
Lecz świeciła nam myśl główna/którą tak bym ujął tu:
"Przyjdzie walec i wyrówna/przyjdzie walec i wyró..."
Pan Wojciech Młynarski od dwóch lat już w lepszym świecie, Polski Ludowej nie pamiętają nie tylko moje dzieci, ale nawet większość koleżanek i kolegów z pracy. A tymczasem proszę - dziś rano spora część mieszkańców Leszna mogła się przekonać, że pewne piosenki są wieczne. Wystarczyło wybrać się na świeżo oddany do użytku przejazd kolejowy w ciągu ul. 1 Maja, czyli wiodący z centrum Leszna na Zaborowo. Firma, która go wykonała, musiała się na Młynarskim po prostu wychować - kto wie, może nawet im go puszczali podczas prac. Co prawda nie budowali drogi, tylko tory, a właściwie ów przejazd. Który wyszedł im całkiem prosty, tylko niższy od drogi o parę centymetrów. Ale myśl główna im świeciła, bo przejazd oddali do użytku. Tylko że nawet żaden walec nie przyszedł, tylko podsypali trochę żwiru, a wyrównać się miało samo.
Na zdjęciach w naszym portalu możecie sobie Państwo zobaczyć, jak to arcydzieło sztuki inżynierskiej wygląda. Niczym słynny cytat pewnego ministra z poprzedniego jeszcze rządu, z którego do druku nadają się tylko słowa „kamieni kupa”. Rząd się nam zmienił, a cytat, niczym piosenka pana Wojtka, wciąż żywy: „Nic, że droga wyboista/ważne, że kierunek słuszny”. Ktoś to oddał do użytku, ktoś tę robotę odebrał. Już mniejsza, że ponad tydzień po zaplanowanym terminie. Wielkopolanie są cierpliwi, jak ma być porządnie zrobione, to można poczekać - w końcu nawet niepodległość załatwiliśmy sobie ponad rok po reszcie Polski. Ale na litość boską - w XXI wieku, w kraju, który ma się za zachodni, europejski, cywilizowany i innowacyjny? Który chce budować hyperloop, czyli kolej jadącą z Warszawy do Krakowa w 18 minut? Pięć centymetrów asfaltu i jeden walec okazał się dla PKP problemem nie do przezwyciężenia. Dla PKP, a właściwie PKP PLK, bo to ta firma - a nie miasto - jest inwestorem przebudowy linii kolejowej i ona za nią płaci. Swoją drogą ciekaw jestem, czy zapłaci za ten przejazd. Kto wie, może nawet będą premie - w końcu jest tylko trochę krzywo…
Teraz sobie myślę o wiadukcie, który powstaje po drugiej stronie miasta, czyli na ul. Wilkowickiej. Buduje go ta sama firma, która robiła ten przejazd. Oczywiście już się im terminy posypały. Wiadukt to przedsięwzięcie o niebo bardziej skomplikowane, więc tu opóźnienia nie liczymy w dniach czy tygodniach, tylko w erach geologicznych, ale głęboko wierzę, że kiedyś powstanie. Będzie feta, że hej - przyjedzie minister, paru posłów, dyrektorzy z Warszawy… Dzieci w strojach ludowych, brama z kwiatów i catering na ciepło oraz zimno. I kiedy już przetną tę wstęgę i kurtyna pójdzie w górę, okazać się może, że wybudowano najpiękniejszy wiadukt w znanym nam wszechświecie. A że bez podjazdu i zjazdu? Przyjdzie walec i wyró…
1. Dodane przez easyrider, w dniu - 29-10-2019 22:28 Pana Młynarskiego cenię ,ale bardziej Osiecką - .....zrobili swoje , inne rzędne na dokumentacji projektowej przejazdu .....inne rzędne na drodze - po cholerę sprawdzać - "Miś" czy co? :-))
2. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 29-10-2019 22:48 Z mojego Pokolenia 68 m.in:Halina Frackowiak,Ula Sipinska ,Elton John,Seweryn Krajewski,Krystyna Pronko,Jacek Zielinski,Paulo Cuhello,"Dick Fosbury "Flop,Lee Evans,",Elena Vondrackowa,K.Wyszkowski,bł.Jerzy Popiełuszko,Jerzy Satanowski,Zbyszek Haupt,Ela Barys,Marek Debowski,Wlodek Lubański,Kaziu Deynaect
3. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 29-10-2019 23:24 w czasie rewolty studenckiej w marcu 1968 naszym hymnem by była "My way" Franka Sinatry Czuwaj!
4. Dodane przez Fachowiec, w dniu - 30-10-2019 05:04 różnica układów na kolei pracuje się w Amsterdamie a w cywilu na Kronsztadzie to jest być może przyczyna. Ktoś czegoś nie dopatrzył na etapie przygotowania inwestycji.
5. Dodane przez Archanioł, w dniu - 30-10-2019 05:36 TWÓRCZOŚĆ POLSKI LUDOWEJ dobrze, wręcz idealnie, oddaje dzisiejsze realia. Dlaczego? Bo Polskę Ludową mamy nadal. Zmieniły się tylko nazwa i kolorowe pióra w którą ją, dla niepoznaki, odziano, ale cały pic i pozory zostały te same i wydaje się, że nawet kwitną.
6. Dodane przez Joanna, w dniu - 30-10-2019 06:27 Jestem za tym aby pan redaktor coś napisał o rawickim przejeździe kolejowym zadając najpierw pytania Burmistrzowi Rawicza: dlaczego zgodził się na zamknięcie przejazdu do Masłowa i Załęcza na tak długi okres, dlaczego objazd omijającą ten feralny punkt wybudowano z pieniędzy miasta a nie z pieniędzy inwestora który jest do tego zobowiązany. Dlaczego budżet gminy został tym problemem obciążony decyzją burmistrza a objazd to fatalna prowizorka w której brnie się po pas w błocie i urywa podwozia samochodów. Zarówno w Lesznie jak i w wielu innych miejscowościach przejazdy podczas przebudowy zamyka się na milka tygodni lub maksymum kilka miesięcy w Rawiczu przejazd kolejowy jest zamknięty od trzech lat i nie wiadomo kiedy będzie otwarty a tunelu czy estakady na pewno nie wybudują ponieważ to zbyt droga inwestycja dla dwóch wiosek. Kiedy w tym miejscu przebiegał jedyny trakt w kierunku Lubina czy Głogowa to było uzasadnione, ale obecnie nie ponieważ jest alternatywa w tej materii w ciągu wjazdu na ekspresową piątkę. A więc zbyteczne jest obecnie utrzymywanie przejazdy zamkniętego które dezorganizuje życie setek osób mieszkańców dwóch wiejskich miejscowości i Rawicza.
7. Dodane przez Kirk, w dniu - 30-10-2019 06:37 Niech tylko urząd miasta wyślę jakąś kontrolę na tą budowę wiaduktu. Żeby się nie okazało, że zaczną budowę z dwóch stron i nie trafią na środku :-D
8. Dodane przez do1, w dniu - 30-10-2019 06:58 A ja tak patrząc jak idzie poziom asfaltu względem krawężnika od strony Zaborowa (od -12 do - 1 cm) to sądzę, że po prostu prace są nieskończone - mieli do przerobienia kawałek jezdni drogi, ale tego nie zrobili a powinni przed otwarciem przejazdu.
9. Dodane przez ABSurd, w dniu - 30-10-2019 07:35 Przypomnę tylko , że ten przejazd , zanim pochopnie go zaczęto remontować był bez zarzutów! remontować trzeba ponoć było tory ale sam przejazd był rewelacyjny, a teraz to juz nie wiem , czy ta firma ten przejazd remontuje (wkładając między tor a beton starą drewnianą belkę) czy tylko przywraca jego przejezdność.
reklama
10. Dodane przez czytelniczka, w dniu - 30-10-2019 08:14 przejazd nie jest skończony ... przedstawiciel PKP wypowiedział się, ze uskok spowodowany jest tym, ze przejazd należy jeszcze podbić. Inwestycja nie jest skończona... bardzo lubię Pana felietony ale ten o przejeździe na 1 maja na ten moment trochę nie w punkt ...
11. Dodane przez edu, w dniu - 30-10-2019 08:53 Pewnie buduje już pokolenie, które dostawało 6 za nic w szkole, bo mamusia wychodziła. Teraz takich mamy inżynierów, edukacja zeszła całkowicie na psy.
12. Dodane przez Walcowana droga, w dniu - 30-10-2019 10:00 >Pan Wojciech Młynarski od dwóch lat już w lepszym świecie, Polski Ludowej nie pamiętają nie tylko moje dzieci, ale nawet większość koleżanek i kolegów z pracy.lą w komuchów, których obwiniają nawet za plamy na słońcu , Stary młody, nie ma mniejszego znaczenia jest komuchem i koniec. A co się będzie działo, jak w 100% np w 2050 roku już wymrą najstarsi członkowie dawnych partii PZPR ZSL i SD to (jestem o tym przekonany), że wzorem słynnego "dziadka z Wermachtu" zaczniecie szukać do 7 pokolenia wstecz.
13. Dodane przez do 4, w dniu - 30-10-2019 14:29 Ale Kronsztad jest niżej niż Amsterdam (o około 8,4 cm) więc powinno wyjść odwrotnie w takim wypadku jak piszesz.
14. Dodane przez Marian, w dniu - 30-10-2019 17:32 Chubs zap PRLu muzyki robotnikom nie puszczano.Co do Sinatry,na pewno ekonomisci z UE żyło tym przebojem?
15. Dodane przez Konsument, w dniu - 31-10-2019 09:35 Nie tylko leszczynskie przejazdy sa i byly do poprawki. TORPOL-u nic nie ruszy.Dlatego jezdze samochodem. Pociagi omijam.
reklama
16. Dodane przez do 2 Cito!, w dniu - 03-11-2019 21:44 Zap[omniałeś urpodzonych w 1947r Leszku Balcerowiczu,Andrzeju Olechowskim i przede wszystkim Bogdanie Smoleniu Czuwaj!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.