Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Nie wejdziesz do lasu

Na razie do 11 kwietnia

Nie wejdziesz do lasu

03.04.2020. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Od dziś w całej Polsce obowiązuje zakaz wstępu do lasów. Dotyczy to także nadleśnictw w naszym regionie. - Zamykamy nasze leśne parkingi i Polanę Trzech Dębów, jednak nie wolno wchodzić do lasu w ogóle– powiedział Radiu Elka Jacek Napieralski z Nadleśnictwa Karczma Borowa.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Informację o zamknięciu lasów otrzymaliśmy przed chwilą z Nadleśnictwa Karczma Borowa.

Oto jego treść:

Na podstawie
art. 11 ust. 2 Ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych i w związku z § 17 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii zostaje wprowadzony okresowy zakaz wstępu do lasu - do 11 kwietnia br. włącznie.

Nadleśniczy Jacek Napieralski powiedział Radiu Elka, że na terenie nadleśnictwa zamknięte i odpowiednio oznakowane zostaną między innymi Polana Trzech Dębów i parking przy leśniczówce Nowy Świat oraz inne miejsce postojowe. Zakaz jednak dotyczy wchodzenia do lasu w ogóle. Jego egzekwowaniem zajmie się policja i Straż Leśna.

 
Komentarze (129)
1. Dodane przez dziad, w dniu - 03-04-2020 16:06
Prościej stan wojenny wprowadzcie  
To co robicie do niczego nie prowadzi a jedynie odbiera nam wolność. Dziś kupiłem 2 maseczki w aptece w Manhattanie. Po 10zł sztuka. Ale tym się nikt nie zajmuje. Za to chcecie nas przekonać że wirusa zwalcza się zamordyzmem. Żałosne
2. Dodane przez kolasz, w dniu - 03-04-2020 16:09
Bedą nowe KOM-y w lesie.
3. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 03-04-2020 16:12
Wiem, że to pytanie należy kierować wyżej, ale dlaczego myśliwym wolno wchodzić do lasu i polować? Choćby hobbystycznie, a nie tylko w ramach walki z ASF? Skąd takie uprzywilejowanie tej grupy? Czyżby ktoś z wysoko postawionych, chciał spędzić kwarantannę z kolegami na polowaniach?
4. Dodane przez Karmazyn, w dniu - 03-04-2020 16:29
Czyli z pieskiem do kościoła teraz?
5. Dodane przez ., w dniu - 03-04-2020 16:31
Bardzo dobrze. Dosyć chodzenia z psami do lasu.
6. Dodane przez R, w dniu - 03-04-2020 16:31
Tak lasem jest miejscem gdzie można się zarazić koronawirusem...polowanie na czarownice się zaczęło bo inaczej nie można tego nazwać. Jestem w stanie zrozumieć że zamyka się jakieś leśne place zabaw, parkingi itd ale odsetek ludzi przebywających poza tymi miejscami jest na tyle znikomy że znacznie większą szansę na zarażenie się czymkolwiek ma się idąc do sklepu
7. Dodane przez Grześ, w dniu - 03-04-2020 16:32
Chyba już bóg kogoś opuścił.
8. Dodane przez Roman, w dniu - 03-04-2020 16:42
Bez komentarza 
https://www.rp.pl/Koronawirus-SARS-CoV-2/2004(...)-polowania.html
9. Dodane przez edek z krainy kredek, w dniu - 03-04-2020 16:43
1. Będą strzelać do biegnących ludzi ???  
 
2. A kiedy zamkną kościoły ??
10. Dodane przez Rozsądny, w dniu - 03-04-2020 16:56
Sankcje, karanie, ograniczanie praw dla naszego dobra. Góra za miesiąc nie będzie pieniędzy...
11. Dodane przez Rafał, w dniu - 03-04-2020 16:58
Tak, straż leśna w liczbie 2 osób, a policja będzie jeździć radiowozem po duktach i ścigać po krzakach ludzi, chyba już do reszty pogłupieli
12. Dodane przez Eh, w dniu - 03-04-2020 17:01
To ma swoje +. Nie będzie tyle przypadków ugryzień przez kleszcze.
reklama
13. Dodane przez To Masz, w dniu - 03-04-2020 17:04
Co za bzdura! zamknąć supermarkety tam jest największa wylęgarnia wirusów!
14. Dodane przez Masakra!!!!, w dniu - 03-04-2020 17:05
Niech zamkną wszystko! Ciekawe co jeszcze ten (nie) rząd wymyśli aby do reszty upokorzyć naród.
15. Dodane przez Greg, w dniu - 03-04-2020 17:05
(...) wszystkich. Przeciez chodzi o ograniczenie kontaktu a nie zupelny zakaz wszystkiego
16. Dodane przez dziad, w dniu - 03-04-2020 17:08
Jaki to w ogóle ma sens? Do kościoła może wejść 50 starszych osób a do lasu nikt. (...)
17. Dodane przez MTB amator, w dniu - 03-04-2020 17:11
To poczekajmy jeszcze na zakaz wejścia na pola, drogi polne#
18. Dodane przez Dk, w dniu - 03-04-2020 17:17
Oficjalne szlaki, polany, parki rozumiem ale żeby w ogóle Kowalskiemu zakazać spacerować po leśnej ścieżce to kompletna głupota
19. Dodane przez ttt, w dniu - 03-04-2020 17:23
Boją się,że obywatele utworzą antyPiSoską partyzantkę.
20. Dodane przez Hahaha, w dniu - 03-04-2020 17:32
Sejm obraduje pomimo zakazu zgromadzeń powyżej 2 osób (nie dotyczy rodzin),(...) spotyka się na Nowogrodzkiej z poplecznikami i radzą jak zmienić Konstytucję żeby majowe wybory się odbyły, też mimo zakazu zgromadzeń! Czyli są równi i równiejsi w tym totalitarnym państwie. Nam zwykłym obywatelom ogranicza się wolność a tam? Hulaj dusza, dla nas zakazów nie ma. To jest straszne i nie do przyjęcia.
21. Dodane przez Myszon, w dniu - 03-04-2020 17:32
Do kościoła w 50 osób - bezpiecznie. 
Do marketu bezpiecznie. 
Na pocztę bezpiecznie. 
Do lasu niebezpiecznie. 
Tak, to brzmi logicznie. Największe zagrożenie wirusem jest tam, gdzie w ciągu kilkugodzinnej wędrówki spotkam co najwyżej kującego w drzewie dzięcioła i przemykającą w ściółce ryjówkę. 
Tak, wiem, ograniczyć wychodzenie. Owszem, ograniczam. W domu się nie nudzę i na to co jest do zrobienia, zawsze brakuje czasu. Ale nie ukrywam, że zaczynam dostawać fioła. Nie rozumiałem ludzi, którzy potrafią tygodniami nie wychodzić z domu i nie robi im to różnicy, a teraz im zazdroszczę. 
Od wirusa się pewnie uchronię, ale ze zdrowiem psychicznym może być różnie. 
Dziękuję.
22. Dodane przez Michal, w dniu - 03-04-2020 17:39
Wiewiórki, dziki, jedna lub dwie osoby biegające lub spacerujący po lesie stwarzają jakieś zagrożenie realne ? 
Totalna Bzdura. Jaki jest cel?
23. Dodane przez Jądruś, w dniu - 03-04-2020 17:39
Porąbało ich. Traktują las jako miejsce wylęgania się koronawirusa ?
24. Dodane przez Mama, w dniu - 03-04-2020 17:41
Przecież to bezsens..chwila w lesie to była jedyna możliwość wyjścia z dziećmi na świeże powietrze, czy trzymanie dzieci w zamknięciu w murach non stop jest aż tak dobre dla ich zdrowia? Czy spacer po lesie z matką czy ojcem zabiłby je? Odporność im wzrośnie w zamknięciu? Zaczynam czuć się jak w więzieniu..... I chyba większość ludzi tak się czuje, na budowach pracują pracownicy a nam zakazujecie wyjścia do lasu...
25. Dodane przez Sb, w dniu - 03-04-2020 17:50
Myśliwi w końcu mają swój las. Marzenie chama się spełniło
26. Dodane przez Zonk, w dniu - 03-04-2020 17:51
Mam gdzies wasze zakazy-pojde do lasu i tyle.Przeciez dzikie zwierzeta nie przenosza wirusa.A tam gdzie jezdze niema żywej duszy......
27. Dodane przez i niczego nie będzie, prorok, w dniu - 03-04-2020 17:52
Pod przykrywką covid-19 wprowadza się ograniczenia żeby społeczeństwo nie protestowało i nie patrzyło władzy na ręce jak rozdają pomiędzy siebie to co z tego kraju zostało. W tym konkretnym przypadku by nie patrzeć myśliwym na ręce. Teraz będzie hulaj dusza piekła nie ma. Nie będą ich ekoterroryści nagrywać! Koniec jest blisko...
28. Dodane przez myśliwy amator, w dniu - 03-04-2020 18:01
mam w domu drewniany karabin zabawkę , pójdę do lasu i powiem , że trenuję łowiectwo na sucho, może mnie wpuszczą? 
To by sarkazm. 
Kolejny przykład łamania praw i konstytucji beż oficjalnego wprowadzania stanu klęski lub stanu wyjątkowego
29. Dodane przez seals, w dniu - 03-04-2020 18:05
To już jest przesada. To wszystko co się teraz dzieje to pandemia paniki. To była ostatnia enklawa resztek wolności.
30. Dodane przez Daniel, w dniu - 03-04-2020 18:06
Pod rządami PiS, dziki, lisy, kruki i dzięcioły mają większe prawa od ludzi.
31. Dodane przez Ada, w dniu - 03-04-2020 18:08
No moi drodzy, gdzieś trzeba nazbierać na 500+, dlaczegoby nie w lesie!
32. Dodane przez GAJOWY, w dniu - 03-04-2020 18:11
do 25 -już chama w lesie nie zobaczymy
33. Dodane przez IGA, w dniu - 03-04-2020 18:13
Ktos chyba oszalał ?chyba zeby zwierzat nie zarazić.
34. Dodane przez Zaniepokojony, w dniu - 03-04-2020 18:13
We Francji myśliwym za wyjście do lasu podczas pandemi koronawirusa, wyplacaja 1500 EU!. A U nas za darmo mają polować, niesprawiedliwe.
35. Dodane przez Jądruś, w dniu - 03-04-2020 18:14
Ani patrzeć jak zakaz wstępu do lasu obowiązywać będzie od dziś na zawsze. Teraz wymówką jest Covid a potem ASF. 
Są takie kraje, które chętnie za bezcen "kupią" te polski ZAMKNIĘTE lasy. 
Ustawa 447 pasuje tu jak ulał.
36. Dodane przez greg, w dniu - 03-04-2020 18:14
do kosciola moze wejsc piec [5]osob a nie 50
37. Dodane przez Steven, w dniu - 03-04-2020 18:23
Codziennie chodze do lasu mam ulubione drzewa o ktore ocieram sie plecami ot takie moje wynaturzenie .Czy zatem musze to drzewo zaznaczac np sprayem zeby nikt sie juz nie wazyl o nie dotykac?Mój pies w zwiazku ze jestem jego panem i codziennie go dotykam to rowniez moze byc skazony to czy drzewo ktore osika tez musze zaznaczyc aby lancuch zakazen nie zostal przekazany dalej?
38. Dodane przez Do kom 30, w dniu - 03-04-2020 18:30
Masz w pełni rację. Zwierzęta mają teraz więcej praw jak ludzie w tym totalitarnym państwie. Ogranicza się nam już wszystko. Dążą do rozbicia narzeczenstwa i małżeństw, rodzin w imię paranoji narodowej.
39. Dodane przez Maxx, w dniu - 03-04-2020 18:32
Nie chcę być złym prorokiem ale te zakazy mogą zakończyć się zamieszkami bo naprawdę ludzie tego nie wytrzymają.
reklama
40. Dodane przez DO KOM 26, w dniu - 03-04-2020 18:33
Pomyslalo milion ludzi i poszlo do lasu, ja (...) nie mozecie tygodnia wysiedziec w domu?? jak by ci zakazli pic piwo chodz bys nie pil to bys nagle zaczal pic? ludzie to dla waszego bezpieczenstwa, wytrzymajcie te pare tygodni, w lesie jestem co dziennie i nigdy przez 6 lat nie widzialem takiego skupiska ludzi co teraz w lesie.
41. Dodane przez Janek Pradera, w dniu - 03-04-2020 18:41
Byłem dzisiaj w tym lesie między Zamenhofa a Szpitalem. Ludzi jak na majówkę w Boszkowie. Także dobrze ze wprowadzili ten zakaz.
42. Dodane przez Niki, w dniu - 03-04-2020 18:43
Zwierzęta mają w tym dzikim kraju większe prawa niż ludzie.
43. Dodane przez zsxdgf, w dniu - 03-04-2020 18:46
A co z cmentarzami?
44. Dodane przez No i..., w dniu - 03-04-2020 18:52
Po co chodzic do lasu? Teraz nie ma grzybow ani jagod.
45. Dodane przez Arek, w dniu - 03-04-2020 18:56
Wprowadzanie ograniczeń naszych praw i wolności bez ogłoszenia stanu nadzwyczajnego jest ominięciem konstytucyjnych przepisów, które wprost przewidują rozwiązania na wyjątkową sytuację, z jaką obecnie mamy do czynienia ...i tyle w temacie
46. Dodane przez 4D :), w dniu - 03-04-2020 18:57
no cóż Większość to anonimowe mądrale. 
czytam te komentarz i dochodzę do wniosku ... ciemnogród. Zapewne gdyby post miał inny odzew np: zapraszamy wszystkich do lasów to ci sami mądrale pewnie pochwaliłby się komentarzami niewiele różniącymi się od obecnych. 
przy okazji komentarz 23. Mistrz. Jądruś jest obecnie lata świetlne na obecną rzeczywistością.
47. Dodane przez Kiki, w dniu - 03-04-2020 19:28
Wy ludzie jednak jesteście mało inteligentni. Przeciez ten zakaz jesst po to żeby właśnie tacy piszący te komentarze nie łazili i nie roznosili wirusa śle wy i tak tego nie zrozumiecie.
48. Dodane przez patriota, w dniu - 03-04-2020 19:38
przecież to jest chore, żebym do lasu nie mógł wejść. TAK RZĄDZĄ POSTKOMUNIŚCI, BO NIE MAMY STANU WYJĄTKOWEGO, A PRAWA OBYWATELSKIE SĄ ODEBRANE. po pseudokwarantannie narodowej okaże się, że wyjdą z domów zombiaki - ludzie osłabieni i bardziej podatni na infekcje. No ale co ich to obchodzi, skoro tutaj zabraniają iść do lasu, a zaraz chcą zrobić wybory
49. Dodane przez Hej, w dniu - 03-04-2020 19:43
Macie siedzieć w domu przed TV i liczyć śp. ofiary NIBY kornawirusa, słuchać o kryzysie, bezrobociu, eliminacji gotówki i zapomnieć o świecie który znaliście. To wasze zadanie na najbliższy tydzień, choć prognozy pogody pokazują nawet 20 stopni.
50. Dodane przez Rozsądny, w dniu - 03-04-2020 19:46
Do 39. Tak będzie, premier mówił że mają pieniędzy na 6-7 tygodni. Później zacznie się rozpierducha, radzę kupić siekiere bo głodni i źli przyjdą by Cię ograbić. Zostało już niewiele czasu...
51. Dodane przez LOL, w dniu - 03-04-2020 19:50
Będą atrakcje, Biegacz vs Strażnik Leśny, kto wygra, kto kogo złapie, przekonamy się już w tym tygodniu.
52. Dodane przez Hek, w dniu - 03-04-2020 19:51
Trzeba było uciekać do Szwecji albo Białorusi, jak była okazja :(
53. Dodane przez To nie, w dniu - 03-04-2020 19:53
https://czasopismo.legeartis.org/2020/03/zaka(...)oronawirus.html to nie jest zgodne z prawem
54. Dodane przez drago, w dniu - 03-04-2020 20:00
Co za kwik Co narzekasz jeden z drugim Masz siedzieć w domu i koniec. Jak tu rządzić krajem jak taka hołota się trafia. Ale narzekać i krytykować to każdy potrafi. Gdy będą setki dziennie umierać to wtedy Wam się oczy otworzą ale będzie już za późno!
55. Dodane przez Myszon, w dniu - 03-04-2020 20:03
Jakie to szczęście, że nie wszyscy są tacy genialni jak Kiki z kom. 47. Świat byłby wtedy koszmarem...
56. Dodane przez Beniu, w dniu - 03-04-2020 20:05
By wam kazali co dziennie chodzić na spacer, byście siedzieli cały czas w domu, każą wam siedzieć w domu nagle każdemu chce się wyłazić nie podoba się to po co wraca liście z zagranicy?
57. Dodane przez Znajomy, w dniu - 03-04-2020 20:13
Kochana redakcjo proszę zacytować cały zakaz. Jest tam napisane za wyjątkiem myśliwych Czyli co są lepsi i lepsiejsi.
58. Dodane przez Lemi, w dniu - 03-04-2020 20:17
jakim prawem nie mogę wejść do włącznie lasu?!
59. Dodane przez przyrodnik, w dniu - 03-04-2020 20:22
Ale myśliwi będą mogli się poruszać i strzelać do wszystkiego co żyje.Nikt im teraz na drodze nie stanie, prócz zwierząt. Tu żaden okres ochronny nie będzie działał, a nie jeden myśliwy będzie się chwalił, że upolował zwierzę zagrożone wyginięciem.
60. Dodane przez rh do kom 1, w dniu - 03-04-2020 20:24
P.prezes PISu bierze przyklad z glebokiej komuny,zamordyzm,w pewnym okresie,byl jej podstawa wladzy.Teraz p.K.chce tego samego dla mieszkancow Polski.
61. Dodane przez Olo, w dniu - 03-04-2020 20:32
Oby tylko nie było zakazu wstępu do lokali wyborczych.
62. Dodane przez Do kom. 54, w dniu - 03-04-2020 20:35
A na wybory to niby bezpiecznie ?
63. Dodane przez fit, w dniu - 03-04-2020 20:39
Do Myszona kom.55 Koszmarem to będzie jak Cię dopadnie koronawirus!!! Czego oczywiście nikomu nie życzę.
64. Dodane przez Piłsudski, w dniu - 03-04-2020 20:39
Mam gdzieś te zakazy. Nie dam zrobić z siebie niewolnika.
65. Dodane przez jot23, w dniu - 03-04-2020 20:49
Za to dziki wchodzą na osiedla -HE HE. Siedz w domu oglądaj TVPIS, tyj , a umrzesz od miażdźycy, tępoty telewizyjnej etc.Co ten las komu szkodzi, odleglosc mogłaby być 10 m ...
66. Dodane przez Wojciech, w dniu - 03-04-2020 20:49
Panie Jacku Panie nadleśniczy W pana rewirze za chwilę tego lasu nie będzie wogole . Zakres wycinki na tym terenie jest skandaliczny Przez 20 lat miałem okazję cieszyć się tym miejscem Spędziłem tam wiele miłych relaksujących chwil Obecnie las przypomina pobojowisko O tym czym był ten las przypominają stosy drewna przygotowanego do wywiezienia .Moge powiedzieć że w Nadleśnictwie KB zakaz wchodzenia do lasu nie obowiązuje Tam już nie ma lasu
67. Dodane przez Cygan, w dniu - 03-04-2020 20:56
Ludzie co z nami robią przecież gdzie jak nie w lesie można zaczerpnąć czystego powietrza gdzie? Przy urnach wyborczych przy telewizorze czy w oknie w bloku nie możemy im nato pozwolić ja na zakupy z żoną mam jechać jedno autobusem A drugie autem co z nami?
68. Dodane przez sztucer, w dniu - 03-04-2020 21:00
Kto by zabronił myśliwym polować tuż przed świętami... PiS odstrzeliłby sobie twardy elektorat.
69. Dodane przez Do Drago, w dniu - 03-04-2020 21:05
A ty rozumiem jesteś z tych co rządzą? Z tych co decydują kto jest hołotą a kto nie? Zanim zaczniesz się wymądrzać to przeczytaj sobie chociaż na Wikipedii co nieco o wirusach, budowie i przenoszeniu a potem pomyśl logicznie co jest groźniejsze - wyjście do lasu czy wyjście do spożywczego po bułki
70. Dodane przez Anna, w dniu - 03-04-2020 21:05
Ludzie, przecież te zakazy są po to aby zwalczyć ten wirus. Aktualnie nie ma innego lekarstwa, tylko izolacja. Może warto spróbować i się powstrzymać od wychodzenia jeśli nie ma potrzeby. To nic nie kosztuje.
71. Dodane przez Cygan, w dniu - 03-04-2020 21:08
Rozumiem to co chodzi o robienie zakupów że ogranicza się ilość osób że rękawiczki,maska to ok super ale tyle ludzi biega chodzi na spacery do lasu co w tym złego przecież to nie jakiś deptak żeby jeden o drugiego się ocierał w tlumie ludzi
72. Dodane przez Do kom 40, w dniu - 03-04-2020 21:09
Moge zabrac Ciebie w te miejsca gdzie chodze ,niema problemu.Jezdze poza miasto i uwierz mi bardzo rzadko kogoś widze.Totalna dzicz.Ten co to wymyślił wżiął to na ogół,bo kompleksy leśne przy miastach traktuja jako las....Brak słów....
73. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 03-04-2020 21:10
Na wybory tak,do lasu nie.Żenada!
74. Dodane przez Piłsudski bis, w dniu - 03-04-2020 21:13
Brawo nie dajmy zrobić z nas idiotów , sami decydujemy co dla nas dobre .
reklama
75. Dodane przez wirus świrus, w dniu - 03-04-2020 21:17
I TO WSZYSTKO DZIEJE SIĘ BEZ WPROWADZENIU STANU NADZWYCZAJNEGO !!!!!!!!
76. Dodane przez seals, w dniu - 03-04-2020 21:22
Zgadzam się z komentarzem 66. Nie znam się na gospodarce leśnej i nie chcę wyciągać zbyt daleko idących wniosków, ale nie przypominam sobie tak ekspansywnej wycinki leśnej w ostatnich kilkunastu latach. Gdzieby się nie jechało rowerem wszędzie wycinka, stosy drewna i duże wykarczowane działki. Większość opłotowana i zapewne jest już, albo będzie zalesiona. Nie mniej jednak byłem przerażony skalą wyrębu szczególnie przy terenach koło ujęcia wody (blisko Nowej Wsi) - dramat.
77. Dodane przez zibi, w dniu - 03-04-2020 21:29
Zakaz wstępu do lasu szaraczkom a myśliwi mogą bezkarnie polowa.Żenada.
78. Dodane przez Do 76, w dniu - 03-04-2020 21:45
Jak się nie znasz to proponowałbym najpierw poszukać informacji jak zmieniała się lesistość, a dopiero później się wypowiadać.
79. Dodane przez Krzywiniak, w dniu - 03-04-2020 21:48
Pytanie mam-calkiem serio-a do prywatnego,MOJEGO,lasu moge wejsc? Co prawda nie jest na terenie Karczmy Borowej.po drugie-w ile osob moge sie spotkac na swoim,prywatnym terenie?
80. Dodane przez Cygan, w dniu - 03-04-2020 21:51
Trochę to śmieszne ale myśliwi powinni iść na osiedla gdzie dzięki ich szukają chyba bawią się w chowanego i kto wygrywa?
81. Dodane przez Bazyl, w dniu - 03-04-2020 22:05
A na rybki do Osiecznej można czy nie
82. Dodane przez Daniel, w dniu - 03-04-2020 22:12
Podobno następnym ma być zakaz wejścia na cmentarze.
83. Dodane przez lisek, w dniu - 03-04-2020 22:18
Przestańcie siać lewacką propagande redaktorki a Biedroń może wejść???
84. Dodane przez do kom 81, w dniu - 03-04-2020 22:21
Podobno nie można
85. Dodane przez Traper, w dniu - 03-04-2020 22:22
Kolejny zakaz wchodzenia do lasu przed świetami,czyli znowu mysliwi beda sobie mieso kombinować na świeta.Prosze sobie sprawdzic -masowy odstrzał dzików też był przed świętami.....
86. Dodane przez do 78, w dniu - 03-04-2020 22:27
Prawo do wypowiedzi ma każdy. Ta wypowiedz nie obrażała nikogo, nie podważała niczyich decyzji ani kompetencji. Jest to subiektywna ocena tego co się widzi w lesie. To, że panu gajowemu poszło w pięty to jego problem.
87. Dodane przez Cygan, w dniu - 03-04-2020 22:40
Co do pytania 81 też jestem ciekaw czy na ryby możemy jeździć bo ja częściej na Odrę ale jeszcze w tym roku nie bylem. 
Nie Wiem czy kartę wykupić?
88. Dodane przez kleń, w dniu - 03-04-2020 22:43
Na rybki można nigdzie tego nie napisali oczywiście solo
89. Dodane przez Luko, w dniu - 03-04-2020 22:50
Tylko kwestia czasu aż się zacznie na ulicach ,pozdrawiam i zdrówka życzę.
90. Dodane przez Dzzidasek do 82, w dniu - 03-04-2020 23:10
No niestety ale to prawda możesz dostać mandat ale do sklepu musisz stać w kolejce do apteki teraz i to na zewnątrz gdzie zimno i weietrzysko tam się nie zarazisz ale pojedziesz na cmentarz to jesteś niebezpieczne bo zarazisz umarłych hhhhhhhaaaaahhhhaaaa!!!!
91. Dodane przez s, w dniu - 03-04-2020 23:15
Do 81 i 88:Wedlug odpowiedzi red.Adamka na takie pytanie sluchacza w "Sprawie dla reportera" wedkowac nie mozna; nawet solo. Wg mnie to bzdura, ale tak prawnie postanowiono. Co mnie osobiscie cieszy, bo jestem przeciwnikiem mordowania zwierzat - tak przez wedkarzy jak i przez mysliwych. Nie mowiac juz o rzeznikach (jestem wegetarianinem).
92. Dodane przez J23, w dniu - 03-04-2020 23:44
Ludzie rozum Wam odebrało.Nie widzicie ile ludzi choruje i umiera.Chadzacie sobie na spacerki.Chcesz zaryzykować proszę ale ryzykujesz zdrowiem i życiem innych ludzi. Kto z tych ignorantów widział szpital i całą tą tragedię to zrozumie. Przez takich jak wy będziemy umierać, bo lekarze już nie mają siły ani sprzętu. W życiu boję się tylko ludzkiej głupoty.
93. Dodane przez Do 3, w dniu - 03-04-2020 23:59
Gdzie jest napisane, że myśliwi mogą wchodzić do lasów w czasie zakazu?
94. Dodane przez Do13, w dniu - 04-04-2020 00:02
A co będziesz jadł? Jagody? Korę?
95. Dodane przez INFO, w dniu - 04-04-2020 00:47
PO ŚWIĘTACH TO JEST 15.04.2020 WYCHODZIMY NA ŚCIEZKI, ROWERY, ULICE, CHODNIKI!!! NIEZALEZNIE OD DECYZJI DALSZYCH, KTORE MAM NADZIEJE ZE BEDA DOBRE ALE MOGA BYC DESPOTYCZNE FINANSJERIE.
96. Dodane przez Leśny, w dniu - 04-04-2020 02:37
I bardzo dobrze , mieszkam w lesie i to co się ostatnio wyrabia w lasach woła o pomstę do nieba , zazwyczaj w przeciętną niedzielę widziałem te same osoby , biegaczy , rowerzystów , czy spacerowiczów , a teraz od momentu wprowadzenia zakazów masa ludzi , całe rodziny !!!! Masakra opamiętajcie się mieszczuchy !!!!! Teraz to my na wsiach mamy luksusy !!! A w siedźcie w tej betonowej dżungli !!!
97. Dodane przez Bezprawie, w dniu - 04-04-2020 09:28
Pan Nadleśniczy powołuje się na rozporządzenie, które jest aktem prawnym niższej rangi niż ustawa o lasach państwowych. Zakaz wstępu do lasu może być ogłoszony tylko na podstawie ustawy, a nie ma tam wymienionych powodów, na które powołuje się nadleśniczy. Po prostu nie ma Pan takich uprawnień. 
Jako urzędnik państwowy nie może Pan też domniemywać swoich uprawnień, ale trzymać się ściśle litery prawa. 
A zatem Pański zakaz jest niezgodny z prawem. 
Nie dałem się zamknąć Jaruzelskiemu, kaczorowi też się nie dam
98. Dodane przez Do 55, w dniu - 04-04-2020 09:29
Chcesz iść idź!! Tylko weź ze sobą i tam zostań,przynajmniej mnie i mojej rodziny nie zarazisz. Przepisy są po coś!!! Mądrzejsi niż ty je wymyślili
99. Dodane przez andrew, w dniu - 04-04-2020 09:44
nagle wszystkim zachcialo sie do lasu jak wprowadzili zakaz, LUDZIE opamietajcie sie to tylko tydzien !!!! korona z glowy wam nie spadnie przeciez
100. Dodane przez Majkel, w dniu - 04-04-2020 09:47
Na rybkach też uważajcie ost mówili że komuś wlepili mandat bo to nie jest konieczna codzienna czynność.
101. Dodane przez GGS, w dniu - 04-04-2020 09:56
Do kom 5, 
Matko jedyna dlaczego jesteś tak okrutną osobą, dlaczego chcesz by z pieskiem nie można do lasu iść a Ty możesz spocona wchodzić sama?! (...)
102. Dodane przez any, w dniu - 04-04-2020 10:51
Czy ogródki działkowe też do zamknięcia?
103. Dodane przez Katolik, w dniu - 04-04-2020 11:18
Koscioly pozamykajcie !!!! A nie lasy !
104. Dodane przez do 76, w dniu - 04-04-2020 11:41
Lasy muszą dostarczyć KASY na populistyczne działania PIS-u.
105. Dodane przez do 48 BRAWO!!!, w dniu - 04-04-2020 12:10
Absurd goni absurd w tym kraju...żeby organizm był zdrowy musi mieć ruch i świeże powietrze. Każdy mądry nie będzie sobie pikników urządzał, ale na litość boską dajcie wyjść z domu chociaż na głupi spacer na łonie natury!!!nie długo wszyscy wyjdą na ulicę bo ileż można wytrzymać z durnotą naszego rządu!!!
106. Dodane przez BOLO, w dniu - 04-04-2020 12:40
Każdy mądry nie bedzie sobie piknikow urzadzal.....niestety chodzi raczej o tych niemadrych ktorych nie brakuje. Nadlesniczy zapewne dostal prikaz z gory wiec nie piszcie ze sobie sam robi zakaz wstepu bo tylko wykonuje polecenia -pretensje do warszawki. Obejrzyjcie sobie fotki z Wloch z cialami zmarlych to moze troche tych wiecznie niezadowolonych otrzezwi. A tych co tak bardzo oburzaja zakazy a byc moze zachoruja to tak na koniec kolejki do respiratora moze czas wydoroslec!!!!
107. Dodane przez Do 106, w dniu - 04-04-2020 13:27
Typowy przykład zastaszonego obywatela. Zobaczy taki jakieś fotki, usłyszy w TV, że umarli i już w imię strachu daje pozwolenie państwu na wszystko, a państwo z tego korzysta. Przypominam ci, że Włochy to 60 mln kraj, gdzie zachorowało 120 tys ludzi, co daje 0,2% społeczeństwa, czyli prawie nic. Rozumiem, że można być ostrożnym, ale nie można popadać w głupotę. Tym jest właśnie zamykanie lasów.
108. Dodane przez dzuljani, w dniu - 04-04-2020 13:58
Mam propozycję dla pisowskich (...) nie lepiej było by pozamykać w blokach wszystkie wejścia i wyjścia z bloków , będziecie mieli spokój i komfort że utemperowaliście obywateli , to dopiero byłby sukces . A was nie stać na zapewnieni każdemu obywatelowi rękawiczek i masek , bo tu trzeba trochę pomyślunku .!!!a u was z tym bardzo trudno
109. Dodane przez XDonosiciel, w dniu - 04-04-2020 14:02
Panie nadleśniczy, a czym podyktowana jest wycinka na taka skale jakiej ostatnie kilkanaście lat nie było? To rabunek czy co? Poza tym połowa leśnych duktów i ścieżek jest w opłakanym stanie od ciągników i innego ciężkiego sprzętu. Kto za to odpowiada, kto i kiedy przywróci to do porządku?
110. Dodane przez do kom 107, w dniu - 04-04-2020 14:39
Rzeczywiscie to tylko 0,2 % powiedz to tym ludziom ze sa tylko malutkim procentem i czy beda zyli czy nie to w sumie prawie nic.....ciekawe podejscie Ciekawe jak wszystkowiedzacy obywatel bylby w tym niewielkim % chorych.....dyskusja raczej bezzasadna
111. Dodane przez Jan, w dniu - 04-04-2020 17:01
To jest chore, chodzimy z żoną na kijki, żeby zachować kondycję po siedemdziesiątce.Chodzimy po duktach na których można spotkać mało ludzi, no i kogo mam tam zarazić, czy kto mnie tam ma zarazić. To jest ograniczanie wolności obywatelskiej. Przecież prędzej zarazimy się gdzieś w sklepie, czy w innym publicznym miejscu.
112. Dodane przez Jan, w dniu - 04-04-2020 17:45
To jest chore, chodzimy z żoną na kijki, żeby zachować kondycję po siedemdziesiątce.Chodzimy po duktach na których można spotkać mało ludzi, no i kogo mam tam zarazić, czy kto mnie tam ma zarazić. To jest ograniczanie wolności obywatelskiej. Przecież prędzej zarazimy się gdzieś w sklepie, czy w innym publicznym miejscu.
113. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 04-04-2020 17:53
Do lasu na działkę zakaz a rolnik na pole może co to za logika. Działka 400 m jedna osoba zabronione ale obi otwarte ile tam jest ludzi na takim metrażu? To tak jak z wyborami majom być i tyle bo kasa się kończy do rozdawania +500 nie bendzie a jak teraz wczymiom kto ich wyborze??? Wyczymać ile się pytam już nawet naiwny wie ze 11 kwietnia bendzie jeszcze gozej
114. Dodane przez Jan, w dniu - 04-04-2020 18:32
To jest chore, chodzimy z żoną na kijki, żeby zachować kondycję po siedemdziesiątce.Chodzimy po duktach na których można spotkać mało ludzi, no i kogo mam tam zarazić, czy kto mnie tam ma zarazić. To jest ograniczanie wolności obywatelskiej. Przecież prędzej zarazimy się gdzieś w sklepie, czy w innym publicznym miejscu.
115. Dodane przez To nie prawda, w dniu - 04-04-2020 20:20
To nie prawda, że zakaz wstępu do lasu obowiązuje w ogóle. Można wchodzić do lasów prywatnych, a nie można - do państwowych.
116. Dodane przez ZouzA, w dniu - 04-04-2020 21:00
Bez wprowadzenia stanu wyjątkowego, jest to bezprawne działanie. Wg prawa nie można sobie ot tak wedle widzi mi się wprowadzać zakazu wstępu do lasu państwowego. Jest to dozwolone dopiero podczas stanu wyjątkowego, ale tego nie wprowadzą ponieważ wybory musza byc! PARANOJA
117. Dodane przez ZouzA, w dniu - 04-04-2020 21:10
§ 17. 1. W okresie od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 11 kwietnia 2020 r. zakazuje się korzystania z pełniących funk-cje publiczne i pokrytych roślinnością terenów zieleni, w szczególności: parków, zieleńców, promenad, bulwarów, ogro-dów botanicznych, zoologicznych, jordanowskich i zabytkowych, a także plaż. 2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy: 1) wykonywania czynności zawodowych, zadań służbowych lub pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonych na terenach, o którym mowa w ust. 1, na podstawie umów zawartych w tym zakresie; 2) działań wynikających z konieczności ochrony zdrowia i życia ludzi oraz, wobec braku innych rozwiązań, zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego lub ochrony interesu publicznego; 3) wykonywania ochotniczo i bez wynagrodzenia świadczeń na rzecz przeciwdziałania skutkom COVID-19, w tym w ramach wolontariatu.  
Nie widzę zapisu o lasach .... o terenach zielonych pełniących funkcje publiczne tak wiec rozumiem plac na Nowym Swiecie czy Plac w Karczmie Borowej ale cały las to juz chyba naciąganie prawa
118. Dodane przez jan, w dniu - 04-04-2020 21:40
Byłem ostatnio w lesie na szybkim marszu .Chodziłem bocznymi ścieżkami przez godzinę spotkałem jedną osobę. W lesie nie ma wirusa. W lesie poza miastami nie ma ludzi. Komuś zupełnie odbiło z tym zakazem.
119. Dodane przez Ewa, w dniu - 04-04-2020 22:09
Rozporządzenie jakiegoś urzędnika nie jest nadrzędnym aktem prawnym nad Konstytucją https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1464746,bodnar-koronawirus-zakazy-niezgodne-z-konstytucja.html?fbclid=IwAR2-kJMBJO3pzf-6wTvvCxIEYCNQM6GkQaARfbskgEuFq1OF3KYGEAzP9Zs
120. Dodane przez Anna, w dniu - 04-04-2020 22:39
Jeszcze raz apeluję. Zostańcie w domu. To są również zalecenia lekarzy nie Pisu. Tylko izolacja. Wytrzymajmy żeby cieszyć się zdrowiem i życiem w przyszłym czasie. W obecnym czasie nie ma na tego wirusa innego lekarstwa. Jeszcze raz powtarzam tylko izolacja.
121. Dodane przez Ekolog, w dniu - 04-04-2020 23:18
Pan Gajowy w Nowym Świecie walczy o palmę pierwszeństwa w wyrębie naszych leszczyńskich lasów I wiecie co jest najgorsze ? Bezsilność i obserwowanie tych niemądrych bezrefleksyjnych ludzi niszczących bez skrupołów nasze dziedzictwo. To co rosło dziesiątki lat oni zniszczyli w niecałe pięć Gratuluję.
122. Dodane przez scorp, w dniu - 04-04-2020 23:29
Do 117:Zwroc uwage na zwrot "w szczegolnosci" - zatem wg interpretacji ministerstwa zakaz dotyczy tez lasow. - A co do mysliwych, to ministerstwo wyjasnilo, ze oni tez maja zakaz wstepu do lasu - moga dzialac w ramach swych potrzeb jedynie wokol lasow, poza ich terenem.
123. Dodane przez Hahaha, w dniu - 04-04-2020 23:50
Wszyscy zalozcie maski i to p-gaz, nie wychodzcie z mieszkań i domów...
124. Dodane przez Do Myszona od Ardilla, w dniu - 05-04-2020 01:31
Jestem dokładnie tego samego zdania. Cóż, na święta kościoły będą zapełnione, tace pasibrzuchów pełne. Dwa tygodnie później seniorzy wymrą, ale zdążą jeszcze do sklepów roznieść. Natomiast my popadniemy w psychiczne problemy będąc uwięzionym w domu.  
Zostań w domu został zamieniony na przymus, ale nhektórzy nie widzą tego, bo mają marchewkę pod tytułem kościół.
125. Dodane przez Tomek1981, w dniu - 05-04-2020 15:43
JA siędzę w domu Do lasu pojezdić samemu na rowerze nie mogę bo dostane 5000 mandatu a przez okno cały czas widzę rodzinki z dziećmi wesoło przechadzających się na spacerkach , panie z kijkami ,dzieci na rowerach .Na ścieżce rowerowej za Ostroroga pełno ludzi z psami , na rowerach z dziecmi Gdzie oni idą , jadą do roboty? czy na zakupy ? A i zapomniałem o menelach na ławeczkach Ciekawe ilu z nich dostało mandat taki jak grozi za wejscie do lasu
126. Dodane przez Pej, w dniu - 05-04-2020 16:39
Władza przekracza kolejne granice absurdu. Za chwilę będą maseczki, które jeszcze niedawno dla zdrowych były"be". Oszukują społeczeństwo na każdym kroku,a my to łykamy bez zmrużenia okiem. A poniter twierdzi, że wprowadzenie stanu nadzwyczajnego byłoby złamaniem konstytucji. Wyznawcy PiS przejrzyjcie w końcu na oczy!!! Za chwilę z wolności obywatelskich nie będzie co zbierać.
127. Dodane przez R, w dniu - 05-04-2020 17:26
Pan minister Szumowski wyraził się ze "powoli powinniśmy iść w kierunku obowiązkowych maseczek na ulicach, w sklepach, w pracy". Ja bardzo dziękuję za troskę ale maseczka za 5 złotych którą chce mi zapewnić pan minister jest dla wirusa jak otwarta autostrada. Szykuje się kolejny bezsensowny nakaz, ci ludzie już nie wiedzą co robią i nie mają żadnego planu a przy okazji wprowadzają rozwiązania ograniczające wolność
128. Dodane przez Edward, w dniu - 05-04-2020 19:53
To skandal! Dla mnie cyklisty las jest czymś bez czego nie mogę żyć. Czy sama przejażdżka rowerem przez las bez zatrzymywania się i bez kontaktu z innymi jest już przestępstwem? Przecież ta władza oszalała.
129. Dodane przez scorp, w dniu - 05-04-2020 21:11
A pewna Hiszpanka naposala w Internecie do Polakow:Powinniscie swojego ministra zdrowia po rekach calowac - za to, co zrobil w zakresie obrony Polakow przed koronawirusem, wiec nie narzekajcie na zakazy, jesli nie chcecie miec takiej sytuacji jak we Wloszech czy w Hiszpanii, bo wtedy niejedno z was narzekaloby na brak tych zakazow... na tamtym swiecie!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę pomieszczeni... Leszno 20
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj