Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Wycinka drzew przy ul. Niemieckiej

Działania spółdzielni budzą skrajne emocje

Wycinka drzew przy ul. Niemieckiej

20.05.2020. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa zamierza wyciąć ponad 30 sztuk drzew w okolicach ul. Niemieckiej. Pomysł ten budzi  niezadowolenie części mieszkańców, którzy nie zgadzają się na tak drastyczne posunięcie. Władze spółdzielni tłumaczą, że jest to konieczne do przeprowadzenia przebudowy drogi wewnętrznej i parkingów, które powstają na wyraźną prośbę mieszkańców. 

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Chociaż ogłoszenie o zamiarze wycinki opublikowano na stronie spółdzielni pod koniec grudnia zeszłego roku, to jednak sprawa nabrała wyraźnego rozgłosu po tym, jak na drzewach pojawiły się „pomarańczowe punkty” zwiastujące nadchodzące zmiany. Temat w ostatnich dniach jest żywo komentowany przez mieszkańców bloków przy ul. Niemieckiej, o czym przekonał się dziś nasz reporter. Opinie mieszkających tam osób są skrajnie różne. Niektórzy kategorycznie sprzeciwiają się wycince, inni uważają, że należy
oddać sprawę w ręce fachowców, można spotkać i takie osoby, których wycinka wyraźnie cieszy.

- Serce się kraje widząc te pomarańczowe punkty. Nie zgadzam się na to, aby powstała tu betonowa pustynia. Ta ulica dzięki bujnej zieleni ma swój urok, a wiele z tych drzew, które wskazano do wycinki sadzili mieszkańcy tych bloków. Przed moim oknem rośnie drzewo, które posadziłam jak było cienką witką. Ma kształt litery „V”. Niestety w tym przypadku o Victorii (zwycięstwie - red.) nie można mówić. Będę płakać jak je wytną. Ono rosło razem ze mną - mówiła jedna z mieszkanek.

- Ja się cieszę ze zmian. W nocy aż strach tędy przechodzić, bo człowiek ma wrażenie, że zaraz spadnie na niego gałąź. Bywa, że przy dużych wichurach gałęzie uderzają w okna. Dla bezpieczeństwa lepiej będzie, jak w końcu zrobią z tym porządek - przyznała jej sąsiadka.

W liście przesłanym do naszej redakcji władze Leszczyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej wyjaśniają, że wycinka drzew jest konieczna w związku z planowaną przebudową drogi oraz parkingów. Zarząd wskazuje również, że niektóre z oznaczonych drzew zagrażają bezpieczeństwu mieszkańców, a sam projekt był z nimi konsutlowany na spotkaniach gospodarczych. - Po przeprowadzeniu inwestycji nasi lokatorzy zyskają nową nawierzchnię drogi z kostki brukowej, a także trzydzieści dodatkowych miejsc parkingowych. Dodatkowo planujemy nasadzić tam drzewa ozdobne nowej generacji - czytamy w treści listu. - Każda pozytywnie wydana decyzja o wycięciu drzew zobowiązuje właściciela i zarządcę nieruchomości (pod groźbą wysokiej kary) do nasadzenia nowych w określonym czasie oraz w odpowiednich ilościach. Leszczyńska Spółdzielnia Mieszkaniowa za każdym razem stosuje się do tych wytycznych - zapewnia zarząd.

Wniosek o wydanie decyzji pozwalającej na wycinkę drzew przy ul. Niemieckiej trafił już do Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu. Służby podejmą decyzję w sprawie spornych drzew po przeprowadzeniu wizji lokalnej.
 
Komentarze (60)
1. Dodane przez abc, w dniu - 20-05-2020 21:07
Zostanie w Lesznie jakies drzewo?Nie mowie o miniaturkach drzew , a o wieloletnim drzewostanie. Jakies szalenstwo opetalo wladze miasta i osiedli..betonowonie i miejsca parkingowe.A potem placz ze smog i zmiana klimatu.
2. Dodane przez Stanley, w dniu - 20-05-2020 21:43
Co jest ważniejsze - samochód przed wejściem do klatki schodowej, czy natura którą stopniowo "zabijamy" - a tym samym niszczymy nasze zdrowie. A jeśli brakuje miejsc parkingowych to może Szanowny Zarządzie S.M. zapoznać się jak rozwiązują takie wydumane problemy w Holandii. Tam nikt nie odważy się wyciąć zdrowego drzewa dla wygody człowieka.
3. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 20-05-2020 22:08
Drzew szkoda...teraz wielkie larum, kiedyś to każdy sądził wszystko i wszędzie i teraz wygląda jak wygląda...każdy ekspert z dziedziny ogrodnictwa, czasy się zmieniają i zieleń też na osiedlach...jeżeli spółdzielnia chce mam zrewitalizować ulice i nasadzić nowe ozdobne drzewa to wielki hałas. Jeśli ktoś tak kocha drzewa to niech wybuduje sobie szałas w lesie...A się pytam dlaczego nikt z dziennikarzy i mediów nie zainteresował się tym co dzieło się w poprzednie lata??? A co się działo zapytają Państwo? Spieszę z odpowiedzią...przez ostatnie lata gdzie temperatury sięgały prawie 40 stopni, drzewa upodobały sobie stada tysięcy ptaków,tak tysiecy...które zlatywały się na te owe drzewa, każdego wieczora...obsiadywaly te drzewa, robiąc niesamowity hałas...ale coś jeszcze...ilość odchodów jakie zostawiały każdego wieczora, to było coś niesamowitego. Smród i kilkucentymetrowe warstwy odchodów na krzakach, chodnikach, samochodach... Nie było możliwości wyjścia z mieszkania, bo czysty człowiek juz nie wrocil...tak trwało to całe lato w niesamowitym upale. Jeśli ktoś chociaż przez chwilę był w kurniku, to może tylko w małej części to poczuć... Odór i smród który się unosił w te upalne dni,były nie do zniesienia...wtedy nikt jakoś z szanownych mediów nie interweniowal, w jakich warunkach się żyje i jak wygląda ulicy. Drzew szkoda...idac tym tokiem rozumowania, to drzew w lesie też nie można wycinać, bo ktoś sądził, tak? TAK ZA WYCINKA DRZEW
4. Dodane przez Gość, w dniu - 20-05-2020 22:31
Ha ha ha zostaniecie z betonem wkoło i samochodami pod blokami kosztem drzew, otoczenia naturą, żal
reklama
5. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 20-05-2020 22:48
Na pomarańczowo oznaczone cyframi są wszystkie drzewa przy ul. Fabrycznej.Czyżby??? szkoda przyrody
6. Dodane przez D0 5, w dniu - 20-05-2020 23:13
,,oby to było tylko liczenie drzew....
7. Dodane przez R, w dniu - 20-05-2020 23:13
Będą maszty 5G
8. Dodane przez scorp, w dniu - 20-05-2020 23:16
Do 3:Fantazjujesz! Przemieszczam sie od kilku lat po tym osiedlu, takze po tej ulicy codziennie i wiem, ze nie napisales prawdy. Gdy w ubieglym roku w "Temacie dla reportera" ktos zglosil, ze ptaki na ul.Niemieckiej i Czechoslowackiej brudza chodniki i auta, przez kilka dni to sprawdzalem. Okazalo sie, ze owszem, w kilku miejscach chodnik byl zabrudzony przez sroki, jak sie domyslam, bo jest ich tam sporo, to tylko na 1 aucie byla na przedniej szybie doslownie 1 kupka - od wrobla zapewne. Nawet na aucie, ktore stalo na ul.Czechoslowackiej pod drzewem na tyle dlugo nieuzywane, ze na przedniej szybie byla spora warstwa brudu, nie bylo zadnej kupy. Byl tylko 1 wyjatek:na ul.Niemieckiej, bodaj przed blokiem nr 13, przez kilka dni latem nocowalo duze stado szpakow i pod tym drzewem bylo duzo ich odchodow i piorek. Pozniej dolaczyly pewnie do stad, ktore nocowaly na cmentarzu - i tam, niestety brudzily groby. W tym roku jakos ich nie widac, ani nie slychac tam. A co do brudzenia ludzi przez ptaki, to tez przesada! Mam juz 70 lat, wiele razy przemieszczalem sie pieszo i na rowerze pod drzewami, na ktorych byly czasem ptaki i srednio moze raz na 5 lat zdarzylo mi sie byc poczestowany ptasia kupka.
9. Dodane przez J., w dniu - 20-05-2020 23:20
Jeden ze smutnych symboli naszych czasów. Zabieramy przestrzeń przyrodzie i ludziom, oddając ją pojazdom :(
10. Dodane przez do3, w dniu - 20-05-2020 23:26
Idąc dalej twoim tokiem myślenia ,należy powybijać wszystkie ptaki bo zawsze znajdą jakieś drzewa do zakładania gniazd.Zginą ptaki,rozpanoszy się robactwo i komary.Zachwiany zostanie cały ekosystem.Zatem drzewa niech zostaną.dają przyjemny wygląd ,przyjemny cień w gorące dni,Wyprodukują trochę tlenu a i smog będzie mniejszy.
11. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 20-05-2020 23:29
No i jak się to ma do tych wszystkich haseł i przestróg, że musimy dbać o naturę bo widzimy co się dzieje z pogodą. A tu proszę - samochody ważniejsze i spaliny niż zieleń i tlen i beton wokół. 
Drzewa ozdobne nie dają tyle cienia w upalne dni z wielu powodów. 
Mieć tylko prośbę by decydenci mysleli o przyszłych pokoleniach.
12. Dodane przez scorp, w dniu - 20-05-2020 23:30
Do 3:I odwrotnie - jak komus sie nie podobaja drzewa, to niech zamieszka na pustyni! Beda nasadzone nowe drzewa? Aby zastapic 1 stare drzewo, trzeba zasadzic 50 mlodych drzewek - tego zarzad spoldzielni nie zrobi! Nie dosc, ze na osiedlu ubylo juz bardzo duzo masy zielonej wskutek poprzycinania masowo konarow drzew niemal do pnia, to jeszcze maja byc zupelnie drzewa wyciete!? Dlatego, ze kilkunastu mieszkancom tej ulicy potrzebne sa miejsca parkingowe, to kilkuset innych ma byc pozbawionych uroku i zdrowotnego oddzialywania zieleni!? Wedlug naukowcow samo patrzenie na zielen uspokaja psychike czlowieka! Ten zarzad LSM zapamietam jako ten, ktory zniszczyl zielen na osiedlu Przyjazni!
13. Dodane przez TAK, w dniu - 21-05-2020 00:47
DALEJ PROWADZCIE TE ANTYPOLSKI WYMYSL FIKCYJNEGO VIRUSA KTORY JEST NAJSLABSZYM SZCZEPEM GRYPY OD LAT, BLOKUJCIE SPOLECZENSTWO LUDZI, A TERAZ JESZCZE ZOSTALY ZWIERZETA I ROSLINY, NO TO ZA NIE TEZ SIE ZACZYNAJA BRAC!! Swiry..
14. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 21-05-2020 01:26
Zostawcie drzewa w spokoju! Tyle się mówi o ochronie drzew i żeby zazieleniać miasta! Drzewa dają cień, który daje ukojenie podczas upalnego lata, a tych jest ostsntio coraz więcej. Nie możemy zamieniać miasta w betonową pustynię... mentalność rodem z PRLu, szkoda gadać.
15. Dodane przez Zdichu, w dniu - 21-05-2020 04:52
I bardzo dobrze bo na tym osiedlu nie ma gdzie parkować, zapraszam do lasu jak komuś brakuje drzew i natury bo tu tylko ciągle straż miejska i policja, nie idzie nad tym zapanować jak się każdy poustawia to karetka czy straż mają problem z dotarciem pod klatkę
16. Dodane przez ja, w dniu - 21-05-2020 06:39
W Lesznie należy zrobić porządek z ptactwem jedynie przegonionym z placu T.Kościuszki. To jest problem.
17. Dodane przez Franz, w dniu - 21-05-2020 07:03
Leszno miasto betonu. Władze sprzedaja deweloperom parki, skwery a oni wycinają i budują biedaszeregowce.
18. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 21-05-2020 07:04
W Lesznie został jeden beton, przykre lecz prawdziwe.
19. Dodane przez jan, w dniu - 21-05-2020 07:26
przypomnicie sobie o tych drzewach w najbliższy upalny dzień
20. Dodane przez Nowy, w dniu - 21-05-2020 07:34
Co ma wycinka drzew wspólnego z przebudową drogi? Liście budowlańcom będą spadać na głowę w czasie prac ? Zostawić drzewa i robić drogę . Drzewa są pod blokami - nie zgodziłbym się na wybudowanie pod oknem parkingu ! Wydaje mi się że chcą wyciąć bo tak, ale nie biorą pod uwagę że zrobi się mocno betonowo.
21. Dodane przez Nowy 1, w dniu - 21-05-2020 07:38
Sonda jak zwykle oszukana - powinno być :  
1. Zostawiłbym te drzewa i przebudował drogę i zrobił parkingi  
2. Ściąłbym te drzewa i przebudował drogę i zrobił parkingi  
 
Nie jest uczciwiej?
22. Dodane przez na Przyjaźni, w dniu - 21-05-2020 07:48
Genialne, po co budować drogi szybkiego ruchu poza miastem jak można od blokiem. Bardzo, ale to bardzo potrzebujemy też równoległej drogi od strony balkonów - dla wygody i poszerzenia strefy komfortu naszej i przyszłych pokoleń. Kiedy następne zebranie?
23. Dodane przez :(, w dniu - 21-05-2020 07:55
Na Rejtana wycięli 100 drzew dla jakiejś pętli i nikt się tym nie przejął pomimo protestów mieszkańców.... szkoda słów
24. Dodane przez dokom. 21, w dniu - 21-05-2020 08:25
Masz rację ze pytania w sondzie są źle sformułowane czytam komentarze i tylko 3 z 21 popierają wycinkę (to daje wynik 14% za wycinką 86% przeciw). Dzwoniłam do Spółdzielni kiedy robili tzw. przycinkę. Ogołocili drzewa z gałęzi twierdząc, że to zabiegi. Myślę, że najwyższy czas żądać od Spółdzielni konsultacji z mieszkańcami w takich sprawach. ONI ROBIĄ CO CHCĄ!!! BROŃMY DRZEW, PTAKÓW I OGÓLNIE PRZYRODY BO NASTĘPNE POKOLENIA BĘDĄ MIAŁY TYLKO BETON !!! MAM NADZIEJĘ ŻE NIKT NIE WYDA ZGODY NA TO MORDOWANIE DRZEW!!
25. Dodane przez ded, w dniu - 21-05-2020 08:26
Beton zamiast mózgu. Drzewa teraz przesadzić to żaden problem. Nawet te duże Wystarczy chcieć i dorzucić trochę $$ za to ale po co. Lepiej wszystko wyciąć.
26. Dodane przez AILATAN, w dniu - 21-05-2020 08:26
POLIKWIDUJCIE WSZYSTKIE TRAWNIKI I PORÓBCIE PARKINGI, A NIE WYCINAĆ DRZEWA MASAKRA JAKAŚ. W SEZONIE NAWET NIE SĄ PRZYCINANE BO NIE MA LUDZI DO PRACY TAK JAK TO BYŁO W UB ROKU NO I WE WCZEŚNIEJSZYCH LATACH , A TYLKO ZANIECZYSZCZANE PRZEZ PIESKI I ICH NIEODPOWIEDZIALNYCH WŁAŚCICIELI, KTÓRZY PO NICH NIE SPRZĄTAJĄ. TAK WIĘC LIKWIDUJCIE TRAWNIKI, A NIE DRZEWA!!!!
27. Dodane przez Karol Okraszam, w dniu - 21-05-2020 08:38
Tnijcie te drzewa i odsłońcie tę przecudowną pastelozę, problem polega na wypośrodkowaniu działań, wypracowaniu porozumień, wyciąć tylko konieczne drzewa, faktycznie zagrażąjące, zacieniające itp. jak zwykle dogadanie się , uzgodnienie z mieszkańcami,z przyrodnikami w karaju zwanym Polska graniczy z cudem, dlatego beton, btoniarka jest adekwatnym symbolem naszego poziomu świadomości.
28. Dodane przez ja, w dniu - 21-05-2020 09:00
Nie likwidować trawników. Też są przyrodzie potrzebne.
29. Dodane przez Aleksandra, w dniu - 21-05-2020 09:16
Jestem za remontem ponieważ od wybudowania tych bloków nigdy nie było remontu tych ulic na osiedlu. Jeżeli jest taka konieczność to jak przy każdym remoncie trzeba coś zburzyć albo wyrzucić aby zrobić remont. 
Jeżeli uznano, że te drzewa należy usunąc to dlaczego nie? Przecież w to miejsce mówią należy posadzić nowe drzewa.  
Ta ulica to nie jest park ani las tylko ulica. 
Gdzie są wpisy tych którzy krzyczeli na zebraniu, że nie ma gdzie postawić samochód? Gdzie wpis żeby koniecznie zrobić remont? 
Podcięto drzewa też raban. Za dużo tych znawców tematów: którzy nie znają się na ogrodnictwie.
30. Dodane przez miki, w dniu - 21-05-2020 09:24
Przecież są dwa duże parkingi na obrzeżach Osiedla, no ale przejść się 100 m to wysiłek dla niektórych straszny. Już dziś na Niemieckiej jakiś idiota parkuje na trawniku nie patrząc na szkody jakie robi. Nasza sławna Straż Miejska nigdy nic nie widzi więc co tam "Hulaj dusza piekła nie ma"
31. Dodane przez lubię drzewa, w dniu - 21-05-2020 09:24
DRZEWA NOWEJ GENERACJI!! NO SUPER!! MOŻE POSTAWCIE BLOKI NOWEJ GENERACJI BĘDZIE WIĘKSZA KORZYŚĆ! ZOSTAWCIE TE DRZEWA W SPOKOJU A TE NOWEJ GENERACJI SADŹCIE W SWOICH PRZYDOMOWYCH OGRÓDKACH. 
TO CO ROBI SPÓŁDZIELNIA TO KPINA Z MIESZKAŃCÓW I PRZYRODY.  
NIE POZWÓLMY IM NA TO!!!!!!!!!!!
32. Dodane przez myśleć! to nie boli, w dniu - 21-05-2020 09:43
Ci którzy mówią że nowe drzewka to to samo co stare niech przejadą sie do Wrocławia choćby i przejdą przez stare poniemieckie dzielnice planowane jeszcze przez urbanistów. Szeroka ulica po obu stronach kamienice, i mimo że na dworze upał to na chodnikach przyjemny chłód. Bo po obu stronach stoją wielkie drzewa, bo są trawnik, bo jest życie, a dla porównania zróbcie to samo na nowym osiedlu gdzie jest nawet sporo młodych drzewek i sami sobie powiedzcie , gdzie wolelibyście mieszkać
33. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 21-05-2020 09:46
Wladze Leszna zastanawiają się jak poprawić powietrze w Lesznie, chyba nikt z władz nie rozumie że to właśnie drzewa zieleń mają wpływ na powietrze. Najlepiej powycinać wszystkie drzewa tłumacząc jakimś dobrem. Niedawno wycięto na Rejtana piękne zdrowe drzewa i miało być tak dobrze tak ładnie. Pytam gdzie? Dzisiaj nawet nie ma kto o to dbać. 50szt wyciętych drzew zastąpiono 4szt marnych jakiś drzewek.
34. Dodane przez Loni, w dniu - 21-05-2020 09:56
Co ma wycinka drzew wspólnego z przebudową drogi? Liście budowlańcom będą spadać na głowę w czasie prac ? Zostawić drzewa i robić drogę . Drzewa są pod blokami - nie zgodziłbym się na wybudowanie pod oknem parkingu.Pozdrawiam.
35. Dodane przez DarekJarekMarekCzarek, w dniu - 21-05-2020 10:01
Co za ludzie co za kraj... nie ma miejsc parkingowych ludzie narzekają.... mają być nowe miejsca, drogi - których sami chcieli - tez narzekają bo im drzewa wytną... skoro wytną stare to posadzą nowe... ale parkować pod klatka to każdy by chciał!
36. Dodane przez EMA, w dniu - 21-05-2020 10:13
Pytanie jest zdecydowanie źle postawione. Warto zrobić nową drogę, remontować. Pewnie niektóre trzeba by wyciąć ale dlaczego aż tyle? Przeszłam się wczoraj tą ulicą. Tam są zaznaczone wszystkie starsze drzewa niż kilkuletnie. Podejrzewam, że wiele z nich wcale nie przeszkadza remontowi.
37. Dodane przez do kom. 2, w dniu - 21-05-2020 10:30
Nie tylko w Holandii tak jest. Cywilizowany świat już jakiś czas temu zrozumiał jak bardzo są nam potrzebne drzewa, a my nadal je beztrosko usuwamy jak takie bezmózgi i wylewamy w ich miejsce beton i asfalt. To jest jakiś krótkowzroczny obłęd. I to w czasach gdy grozi nam wielka susza i mamy zanieczyszczone powietrze. 
 
Poniżej dłuższy cytat z jednej z międzynarodowych gazet, przedstawiający kilka korzyści z obecności drzew. 
 
Pozwalają zachować bioróżnorodność i w znaczący sposób podnoszą jakość i komfort naszego życia. Wśród wielu ważnych funkcji, pełnią szczególną rolę w gromadzeniu jednego z najcenniejszych zasobów natury - wody. 
 
Jedno duże drzewo o wysokości ok. 25 m pochłania tyle dwutlenku węgla, ile emitują dwa gospodarstwa jednorodzinne. 
 
W procesie fotosyntezy drzewa uwalniają tlen. Jedna 60-letnia sosna wydziela go tyle, ile zużywają trzy osoby. 
 
Drzewa nie tylko oczyszczają powietrze z toksycznych gazów i pyłów ale również wzbogacają je o substancje lotne, które mają właściwości bakteriobójcze. Stymulują też proces oddychania i krążenia oraz regulują działanie układu nerwowego ludzi. 
 
Drzewa i krzewy chronią przed hałasem, odpowiednio dobrane i posadzone mogą ograniczyć poziom hałasu o 50%. 
 
Każdy hektar lasu wchłania rocznie ok. 200 ton dwutlenku węgla. 
 
Drzewa poprzez proces transpiracji (parowania wody z powierzchni liści) kształtują mikroklimat. Duże drzewo transpiruje ok. 450 l wody dziennie schładzanie transpiracyjne równa się pracy czterech do pięciu klimatyzatorów pracujących 20 godzin na dobę. 
 
Sąsiedztwo drzew tworzy korzystne warunki wokół naszych domów. Latem dają one przyjemny cień i ochładzają powietrze, a zimą zabezpieczają od wiatru i mrozu, pozwalając tym samym zaoszczędzić na kosztach ogrzewania. 
 
Drzewa przyczyniają się do podniesienia wartości rynkowej działek. Domy zlokalizowane wśród zieleni mają wyższą wartość rynkową. Wartość działki zadrzewionej wzrasta od 5 do 30% (wg innych badań 8-27%) w stosunku do bezdrzewnej.
38. Dodane przez Mieszkanka1, w dniu - 21-05-2020 10:47
Do8: zgadzam sie z 3. Mieszkam na Niemieckiej od kilku lat. Ostatnie 3 lata przylatywaly stada tysiecy szpakow. Spacerki pewnie robiles sobie w ciagu dnia kiedy rzeczywiscie na drzewach przesiadywalo kilka golebi i srok. Gdybys przechodzil od godz 21.00 do 5.00 to bys wiedzial o co chodzi. Mamy kilka filmow nakreconych z ubieglych lat. Smrod z odchodow nie do zniesienia. Na dodatek wlatujace piora ptakow do pokojow i kuchni ktore sa od ulicy, jesli tylko otworzylo sie okno. Teraz na szczescie jest spokoj i nie smierdzi,bo ptakow jeszcze nie ma. A czy juz nikt nie pamieta jak zlamalo sie drzewo w ubieglym roku i spadlo na parking?
39. Dodane przez Archanioł, w dniu - 21-05-2020 12:30
A PRZEBUDOWA drogi bez wycinki drzew nie wchodzi w grę? Czy po prostu wyobraźnia ekspertów z LSM jest tak wąska jak obecne uliczki na osiedlu?
40. Dodane przez to ja o trawie, w dniu - 21-05-2020 12:49
W trosce o środowisko należy pozwolić trawie rosnąć wysoko a koszenie w mieście powinno być tylko 2 razy w sezonie. Jak najwięcej kwietnych łąk. Trawę kosimy tylko tam, gdzie może ograniczać widoczność i stwarzać niebezpieczeństwo na drodze. 
 
Trawnik utrzymuje wilgoć i zapobiega erozji ziemi. Skoszony, by był zielony, potrzebuje więcej wody.  
 
Trawa obniża temperaturę powietrza. 
 
Trawa to jeden z największych producentów tlenu i pochłaniaczy dwutlenku węgla. 
 
Wysokie trawy to także bioróżnorodność. 
 
Miejskie i osiedlowe służby zieleni ścinają trawę na potęgę. Zmieńmy to. Także dla oszczędności pieniędzy.
41. Dodane przez JA, w dniu - 21-05-2020 14:10
Nie tylko w Holandii tak jest. Cywilizowany świat już jakiś czas temu zrozumiał jak bardzo są nam potrzebne drzewa, a my nadal je beztrosko usuwamy jak takie bezmózgi i wylewamy w ich miejsce beton i asfalt. To jest jakiś krótkowzroczny obłęd. I to w czasach gdy grozi nam wielka susza i mamy zanieczyszczone powietrze.
42. Dodane przez Pl, w dniu - 21-05-2020 14:34
Przed moim blokiem jest parking i byłbym zadowolony gdyby go zlikwidowano. Tu powinno być miejsce głównie dla pieszych, a jest tak że samochody stoją gdzie komu się podoba. Na Wieniawie pomiędzy blokami nie ma tyle parkingów i dlatego jest bardziej urokliwe.
43. Dodane przez sebaPL, w dniu - 21-05-2020 15:09
A co za Baran kazał wyciąć jarzębiny ( Wiele lat tam rosły) przy placu Kościuszki ? Komu te drzewka tam przeszkadzały ?
reklama
44. Dodane przez rik, w dniu - 21-05-2020 15:28
każdy jełop uważa że musi wjechać samochodem do klatki schodowej, a trawnik przed blokiem to jego własność
45. Dodane przez elo, w dniu - 21-05-2020 15:33
Proponuję przesadzenie jak w linku poniżej (to naprawę nie jest jakiś super problem) 
 
https://www.youtube.com/watch?v=hyGznkp1PYk
46. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 21-05-2020 15:43
Z czasem więcej ludzi to zrozumie i dostrzeże. Niestety wielu z nas opanowało wygodnictwo i wożenie swych czterech liter choćby dwie ulice dalej. Inną kwestią jest to, że gdyby komunikacja publiczna była lepsza, a może i darmowa, to ludzie sami pozbyliby się części swych aut. Wielu ma po 2-3 auta na dwie dorosłe osoby. Część z nas dojeżdża tylko do pracy, gdzie auto stoi 8 godzin po to tylko, by po powrocie do domu, stało do następnego dnia pod domem. To się kiedyś musi zmienić, bo w końcu ludzie zrozumieją, że szkodzimy sami sobie.
47. Dodane przez Dawid, w dniu - 21-05-2020 16:06
A pewnie! Wycinać zróbcie im tak w Egipcie! Tak to jest jak politycy robią drogi. Ekologia pffff jasne oddychajcie betonem kurzem i brudnym powietrzem! Po co drzewa po co zieleń?
48. Dodane przez popieram 46, w dniu - 21-05-2020 16:06
Nikomu z władz Leszna nie zależy, żeby mieszkańcy rezygnowali z samochodów na rzecz komunikacji miejskiej.
49. Dodane przez do kom.43, w dniu - 21-05-2020 16:43
O ile dobrze pamiętam, to że jarzębiny komuś nie pasowały estetycznie do odnowionego parku przy Placu Kościuszki. To już 4 lata jak ich nie ma.
50. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 21-05-2020 16:45
Może i zależy, ale albo nie wiedzą jak to rozwiązać, albo ciągle pieniądze są ważniejsze na coś innego. A w tym czasie ludzie już nawet na trawnikach parkują.
51. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 21-05-2020 16:53
Masakryczny widok! Budują ludziom drogę tuż pod oknami?? Zasłaniając im balkony?? Co za brak szacunku do ludzi i i do życiowych potrzeb.
52. Dodane przez Do 47, w dniu - 21-05-2020 17:45
Tak to nie jest fake, mało tego budowa jest zgodna z procedurami a to bloki powstały nielegalnie i trzeba je zburzyć. Są o tym artykuły w języku polskim. To nawet nie można nazwać debilizmem, sporo balkonów jest pod autostradą!
53. Dodane przez ?, w dniu - 21-05-2020 18:16
Czy mieszkańcy mają dostępną wizualizację przyszłej drogi i parkingów? Czy wiedzą, co ich czeka?
54. Dodane przez bven, w dniu - 21-05-2020 22:38
Byli już tacy co wycinali, no i ich wycięła natura,
55. Dodane przez bej, w dniu - 21-05-2020 22:50
zlikwidować zieleń, zabetonować,a potem proszę nie krzyczeć, że tyle smogu.
56. Dodane przez sprawiedliwa, w dniu - 22-05-2020 10:33
ok... niech powstanie lista osób, które nie godzą się na wycinke i niech te osoby nie parkują aut pod oknami gdyż protestowali oni również przeciwko tworzeniu miejsc parkingowych w pobliżu swoich mieszkan z uwagi na szkodliwość, za to chętnie zajmują miejsca tym, którzy się na to zgodzili... 
KONSEKWENCJA PRZEDE WSZYSTKIM
57. Dodane przez vic, w dniu - 22-05-2020 13:17
Czy widział ktoś może plany budowy tej "drogi"? o jaką drogę chodzi ? Chcą się przebić z Estkowskiego na Kąkolewską? będą jeździć wozy dostawcze i tiry ? ktoś coś wie ?
58. Dodane przez DAGMARA, w dniu - 22-05-2020 16:45
Tylko ppotraficie usuwac.7HLL
reklama
59. Dodane przez Edward Szczucki, w dniu - 22-05-2020 21:56
TO ZBRODNIA!Nie dość już wyciętych drzew w Lesznie dla kostki i asfaltu,za rządów 2.ostatnich rządców Lesznem?!Czy do ludzi w Lesznie nie dotarła jeszcze wiedza o katastrofie klimatycznej świata ,dzięki autorom takich pomysłów!Media obódźcie ludzi a zwłaszcza decydentów z takiej niewiedzy!
60. Dodane przez sebaPL, w dniu - 23-05-2020 15:23
Do kom.59 W 100% popieram byłego Prezydenta tego miasta Pana Szczuckiego.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj