Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow Zlikwidowano plac zabaw, bo dzieci załatwiały się pod oknami

LSM przychyliła się do wniosków części mieszkańców

Zlikwidowano plac zabaw, bo dzieci załatwiały się pod oknami

01.06.2020. Radio Elka, Bartłomiej Klupś

(fot. Bartłomiej Klupś)
Naprzeciwko bloku przy ul. Grunwaldzkiej 10-18 zlikwidowany został plac zabaw. - Nie mieści się to nam w głowie. Przez lata służył on najmłodszym, aż w końcu nie spodobało się to kilku osobom -  napisali do nas mieszkańcy. O komentarz poprosiliśmy Sławomirę Dratwę, prezes Leszczyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Jak przyznała, powodem likwidacji był problem załatwiania przez dzieci potrzeb fizojologicznych w krzewy rosnące pod oknami bloku.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ta sytuacja męczyła już część mieszkańców. Do spółdzielni trafiły wnioski o likwidację placu zabaw, a temat jeszcze bardziej wybrzmiał na jesiennych zebraniach.

-
Zrobiliśmy ankietę dotyczącą ewentualnego przesunięcia placu zabaw pod inny blok. Nie było jednak na to zgody ze strony mieszkańców. Każdy chciał mieć plac zabaw, ale nie obok siebie
- zaznaczyła Sławomira Dratwa.

Spółdzielnia podjęła decyzję o likwidacji placu zabaw, jednak jak zapowiada prezes, w planach jest wybudowanie nowego, w szczycie jednego z budynków. To miejsce ma być jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców.

- W tej chwili przeglądamy plany, bo musi być to bezpieczne miejsce. Będzie to ogrodzony plac z nowymi urządzeniami - dodała Dratwa. Spółdzielnia postara się, aby dzieci mogły korzystać z nowego placu jeszcze w te wakacje.
 
Komentarze (101)
1. Dodane przez xxx, w dniu - 01-06-2020 10:43
Brak słów. Ile te dziecki nasikają? Chyba lepiej, że potrafią kontrolować swoje potrzeby. Dzieci wszystkim przeszkadzają, a co z pijakami, żulami i zwierzętami, które załatwiają swoje potrzeby.. Oni mogą, tak? Niech każdy kto jest przeciwko sięgnie pamięcią czasów dzieciństwa i odpowie sobie na pytanie czy kiedyś zdażyło mu się załatwić potrzebę poza toaletą...
2. Dodane przez Ja, w dniu - 01-06-2020 10:43
Jak by tam stal np toi toi to by problemu niebylo, ale spuldzielnia tylko kase za czynsz potrafi brac a od siebie nic
3. Dodane przez RR, w dniu - 01-06-2020 10:46
Bardzo rozsądna decyzja pani Prezes. Brawo !
4. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 01-06-2020 10:48
dokładnie dość tych kup pod oknami
5. Dodane przez Hej, w dniu - 01-06-2020 10:50
Uff dobrze, że byłem dzieciakiem w latach 90, gdzie pod blokami były place, boiska, full dzieciarni i można było w spokoju sikać po krzakach.
6. Dodane przez Klaudyna, w dniu - 01-06-2020 10:56
Emerytom to wszystko przeszkadza. Pamiętam jak kiedyś mieszkałam w bloku tego typu. Sąsiadkom przeszkadzało dosłownie wszystko. Że ktoś pali papierosa na balkonie, że za głośno chodzę po mieszkaniu (!!!), że zaparkowałam samochód na czyimś upatrzonym miejscu, że pies wchodząc do klatki wnosi brud i błoto... smutni i zgorzkniali ludzie.
7. Dodane przez wowo, w dniu - 01-06-2020 10:56
Do kom.2.Poczytaj.Co to jest czynsz ,a co to opłata za mieszkanie.
8. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 01-06-2020 11:01
Ciekawy sposób rozumowania. Dzieci załatwiają swoje POTRZEBY fizjologiczne, to likwiduje się plac zabaw. Od teraz zaczynam martwić się o miejskie drzewa i krzewy. Bo mieszkańcy idąc na spacer też często nie mają zapewnionych publicznych toalet. I jeśli ich mocniej przydusi, to pozostają krzaki lub drzewa. Niekiedy czyjaś brama lub prywatne podwórko. Nie zawsze jest jakaś restauracja po drodze. A te zresztą obcym każą słono płacić za wc. Co zresztą nie dziwi.
9. Dodane przez Rodzic, w dniu - 01-06-2020 11:02
Debilna decyzja...
10. Dodane przez PL, w dniu - 01-06-2020 11:03
Stanisław Bareja... 
Pieski, kotki ale nie dzieci! 
 
Pani Prezes, warunki techniczne zakładania placów zabaw dla dzieci w przestrzeni publicznej. Które z istniejących w SM w Lesznie je spełniają?
11. Dodane przez Ramol, w dniu - 01-06-2020 11:07
Popieram, brawo, ręce same składają się do oklasków! Na osiedlach mieszkają nie tylko dzieci i wrzeszczące bachory pod oknami przez cały dzień to nic miłego. Ludzie też mają prawo do ciszy i odpoczynku. Mają plac zabaw w parku koło fontanny. Najlepiej jednak pozamykać wszystkie place zabaw na zawsze tak, jak były pozamykane na czas kwarantanny krajowej.
12. Dodane przez ja, w dniu - 01-06-2020 11:08
Wierzyć się nie chce, że dzieci nie mogą w tej sprawie przyjść do własnego domu. Bardzo dobra decyzja spółdzielni, wychowywać rodziców, pisać, nagłaśniać. Przed wyjściem z domu, po pierwsze: załatwiamy się.
reklama
13. Dodane przez taka sytuacja, w dniu - 01-06-2020 11:13
Siusianie w miejscu publicznym jest niedozwolone. Spytajcie straż miejską lub policję.
14. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 01-06-2020 11:13
Dlaczego rodzice nie uczą swoich dzieci podstawowych zasad zachowania społecznego? Załatwiać się w krzakach??? Naprawdę? 
Mam wrażenie, że kultura ludzi już dawno przestała być wartością. 
Też mnie złoszczą odchody zwierząt (to właściciele nie mają kultury) i pijackie zachowania (jestem bezsilna), ale dzieci można i należy wychowywać i to jest obowiązek rodziców.
15. Dodane przez Masakra!!!, w dniu - 01-06-2020 11:15
Trochę moczu pod blokiem i kupy na klatce jeszcze nikomu nie zaszkodziło! Skandal
16. Dodane przez do wszystkich madek, w dniu - 01-06-2020 11:16
Należy od najmłodszych lat uczyć dziecko prawidłowego korzystania z przestrzeni publicznej.
17. Dodane przez BB, w dniu - 01-06-2020 11:22
Kultura kultura i wychowanie .....obce słowo ....dzieciaki drą sie w sklepach, drą sie na płacach zabaw, rodzice nie potrafią ich wychowywać, kompletny brak kultury u...rodziców !!!!!
18. Dodane przez Do Pani Prezes, w dniu - 01-06-2020 11:23
Niech Pani Dratwa zajmie się lepiej swoimi pracownikami z działu administracji (...)
19. Dodane przez kukła, w dniu - 01-06-2020 11:28
Co za ludzie, ci co to zatwierdzili! Mnie wielu emerytów wkurza swoim aroganckim zachowaniem w sklepach, (...) się misce myja bo im szkoda wody, nieumiejący juz jeździć samochodami i żenująco parkują (...), do tego sa zgryźliwi nawet w warzywniaku przebierajac jedna marchewkę pól godziny.
20. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 01-06-2020 11:32
Szok i niedowierzanie. W końcu ktoś zrobił coś dobrego w tym mieście. Brawo brawo brawo. Takie decyzje to ja szanuje. A beneficjentów programu socjalistycznego nie pozdrawiam
21. Dodane przez Maverick, w dniu - 01-06-2020 11:34
Idąc takim tokiem myślenia proszę zlikwidować wszystkie krzaki, drzewa, trawniki itd tak aby psy nie miały gdzie "robić"!!!
22. Dodane przez xyz, w dniu - 01-06-2020 11:36
Plac zabaw powinien byc otwarty zimą. Bo przy ciepłej kupce mogą się ogrzać wymarznięte ptaszki.
23. Dodane przez wspólna przestrzeń publiczna, w dniu - 01-06-2020 11:37
Na ulicy karmienie piersią, na ulicy siusianie. Jaka następna fizjologia na ulicy?
24. Dodane przez do kom. 6, w dniu - 01-06-2020 11:38
Będziesz starszy, to zrozumiesz dlaczego starsze osoby potrzebują ciszy, odpoczynku, świeżego powietrza, itp. Nie oceniaj - poczekaj.
25. Dodane przez i, w dniu - 01-06-2020 11:38
Pretensje miejcie do dzieci, nie do pani prezes. Wytłumaczcie dzieciom.
26. Dodane przez KT, w dniu - 01-06-2020 11:42
Nie rozumiem oburzenia, przecież jeśli wdepnie się w ten przysłowiowy kał, można to łatwo oczyścić, ewentualnie zeskrobać jak już zaschnie.
27. Dodane przez Przemek, w dniu - 01-06-2020 11:45
W miejsce placu zabaw wybudować parking będą emeryci mieli spokój skoro plac zabaw im przeszkadzał
28. Dodane przez Do 19., w dniu - 01-06-2020 11:49
Kom.19. Widzę tu brak kultury i szacunku a to juz brzydko świadczy ;( mam nadzieje ze sie nie rozmnazasz ?
29. Dodane przez A rynek?, w dniu - 01-06-2020 11:55
Proszę usunąć puby na rynku, bo tam sobie publiczny szalet z kamienic zrobili ich bywalcy
30. Dodane przez tak sobie myślę, w dniu - 01-06-2020 12:04
Krzyki na placu zabaw w ogóle mi nie przeszkadzają. Czasem myślę, że matki są dumne ze swojego, krzyczącego dziecka w sklepie, bo dalej, powoli i ze stoickim spokojem przemierzają sklep. Wszyscy w sklepie słuchają krzyku. W tym samym czasie ktoś tam pracuje: pani kasjerka, pozostała załoga. Ponadto, choćby dzisiaj: dzieci w butach, siedzące w metalowych wózkach sklepowych ktoś następny włoży tam swoje zakupy. Chyba powinniśmy zacząć zwracać uwagę opiekunowi dziecka. Powszechnie nie myślimy o innych, liczy się tylko nasze ja i tego, zbyt często, uczymy nasze dzieci.
31. Dodane przez Łukasz, w dniu - 01-06-2020 12:04
Brak słów, naprawdę. Brak słów. Może by jeszcze zlikwidować sklepy, bo są drogie?
32. Dodane przez Andree, w dniu - 01-06-2020 12:08
Ciężko było toi toi postawić? Brak słów...... !
33. Dodane przez Do Rodziców, w dniu - 01-06-2020 12:08
Jak jeden z drugim przyniesie do domu na d...e kleszcza, to skończy się sikanie pod krzaczek
34. Dodane przez Szczery sąsiad, w dniu - 01-06-2020 12:08
Witam normalnych ludzi... 
 
Pośrednio mnie to dotyczy, bo mieszkam w sąsiedztwie i mam dziecko, które korzystało z tego placu. 
Mieszkałem 39 lat w domu jednorodzinnym z działką,trawnikiem swoim parkingiem,tarasem itd....(i już niedługo wrócę na stare śmieci). 
 
Po pierwsze rdzenni mieszkańcy tego blokowiska to subkultura, 
która nie ma pojęcia o poszanowaniu prywatności(bo mogą się wtroncać we wszystko bo te bloki są ich), o prawie własności,nigdy nic nie posiadali oprócz kwiatków na balkonach i kompotach w piwnicach. 
Nie wspominając o ich zwierzętach ,które załatwiają się pod blokami,klatkami,na chodnikach.Co dla mnie jest porażające. 
Nie wspomnę nawet o paleniu papierosów i rzucania petów na klatkach. 
Przez ileś lat mieszkania z wśród tego towarzystwa doszedłem do następujących wniosków na temat tego środowiska: 
 
- ludzie bardzo roszczeniowi i agresywni(nie wiadomo z jakiego powodu) 
- Nie liczący się z nikim i niczym,bo to jest niby ich 
- Ciekawscy do bólu 
- Traktujący swoje "kwadraty" jak apartamenty w Dubaju po 3 mln dolarów 
- Większość tych ludzi nie potrafi wbić prosto gwożdzia w deskę a wiedzą  
najlepiej jak co i jak ma być zrobione. 
- Światopogląd tych ludzi ogranicza się do wizjera w drzwiach i oknie przez które patrzy na drugi blok. 
 
Generalnie pierwszym moim odczuciem po zamieszkaniu w tym miejscu to przypomniał mi sie film "kingsajz" i ci wszyscy mali ludzie w państwie 
Szuflandia. 
 
p.s Ludzie dzięki którym zlikwidowano ten plac zabaw, sami wychowali na nim swoje dzieci."zapomniał wół,jak cieleńciem był" 
 
każdy kto wyprowadził się z blokowiska napewno poczuł dużą róznice . 
 
 
z poważaniem 
Sąsiad
35. Dodane przez lol, w dniu - 01-06-2020 12:16
Maverick - Właśnie porównałes dziecko do zwierzęcia. Gratuluję. To może zrobimy kosze na dziecięce odchody?
36. Dodane przez Lokator, w dniu - 01-06-2020 12:27
Jako mieszkaniec jednego z bloków, który znajduje się obok zlikwidowanego placu powiem tylko tyle, że ignorancja spółdzielni nie ma granic! Czynsze po 700 zł za własnościowe mieszkanie a dzieci z 6 bloków nie mają pod nosem dosłownie żadnego miejsca w którym mogły by się bawić! Ja rozumiem wszystko kultura musi być ale za wybryki jednostki, jednego rodzica nie może odpowiadać cała społeczność. Nie za to place czynsz. Dziwne że nikomu nie przeszkadza Lokator, który rzuca butelkami z okien załatwia się gdzie popadnie i jest ok.(mieszka w klatce obok placu) Do tego żulki na ławeczkach zlopiacy piwo wieczorami. Z tym wszystkim problemu nie ma ale z dziećmi jak zawsze problem jest. Nie pamięta wół jak cielęciem był.
37. Dodane przez True, w dniu - 01-06-2020 12:31
A Rozbite butelki,pety i puste saszetki po substancjach na placach zabaw nie przeszkadzają??
38. Dodane przez ola, w dniu - 01-06-2020 12:32
Skoro rodzice nie potrafią wychować dzieci,nie potrafią posprzątać po psie ,bo wydaje im się ,że mogą wszystko to bardzo dobra decyzja.Nie wszystko musi być pod blokiem.Niech ta mamusia przejdzie się z tym dzieciakiem dalej,skoro nie potrafi docenić bliskości .Niestety Polak to taki stwór ,który zawsze musi zrobić po swojemu .Po co mu kultura i dyscyplina.Liczę się tylko ja i nikt mi w tym nie przeszkodzi.Najwyższy czas zająć sie tym ,by rodzice zaczęli wreszcie wychowywać swoje dzieci i uczyć kultury.
39. Dodane przez Nigdy więcej bloków., w dniu - 01-06-2020 12:36
Kto moze niech ucieka z tej spoldzielni. Same stare marudny tam zostają.
40. Dodane przez Gosia, w dniu - 01-06-2020 12:47
I prawidłowo place zabaw powinny być wszędzie zlikwidowane zwłaszcza przy blokach
41. Dodane przez Archanioł, w dniu - 01-06-2020 12:48
POCHODNA rządowych pomysłów socjalnych i bezstresowego wychowania. Młodych nie wystarczy robić, trzeba jeszcze wychowywać na serio, bo potem taki dorośnie, pójdzie załatwić coś do urzędu i narobi na wycieraczce pod gabinetem Wodza, bo mu się zachce.
42. Dodane przez do 35, w dniu - 01-06-2020 13:05
A do czego miał porównać... do rośliny?? Człowiek to też zwierze, więc nie rozumiem oburzenia.
reklama
43. Dodane przez Jak świat światem, w dniu - 01-06-2020 13:21
Dziecko zawsze sikało pod placem... Niech tak zostanie, dzieci są dziećmi!!!!!!1!!
44. Dodane przez Andrzej, w dniu - 01-06-2020 14:00
Nie rozumiem, kiedy byłem dzieckiem zawsze z kolegami chodziliśmy się wysikać pod blok, a czasem nawet robilismy kupę za garażami. To było całkiem normalne.
45. Dodane przez lol, w dniu - 01-06-2020 14:04
Ludzie, którzy uważają, że dziecko może się załatwiać pod blokiem i że to normalne mają nie po kolei w głowie i to zwyczajne buractwo ze wsi. Zresztą czego oczekiwać od Karyn i Sebixów. Ludzie, którzy uważają, że im wolno im więcej niż innemu człowiekowi albo obowiązują ich jakieś inne zasady, dlatego że mają dziecko powinni się leczyć na głowę. Roszczeniową postawę to mają właśnie ci rodzice a nie mieszkańcy bloku.
46. Dodane przez Piotruś, w dniu - 01-06-2020 14:25
...no to w końcu gdzie mam teraz robić kupe??
47. Dodane przez do wszystkich komentujących, w dniu - 01-06-2020 14:49
Kochani ...każdy kto oddał tutaj komentarz w tej sprawie nie raz rzucił peta do krzaków, zrzygał się na chodnik wracając z imprezy czy po prostu nie podniósł papierka kiedy wyleciał mu z kieszeni. Więc skończcie te morały. Kultura idzie z góry. I jeśli matka wystawia tyłek swojego dziecka w krzakach bo nie chce jej się iść do domu żeby załatwiło potrzeby jak należy to czego my się spodziewamy...? Kolejna sprawa jest taka, że ludziom w pewnym wieku już wszystko przeszkadza tylko gdzie te dzieci mają się teraz bawić hmmm? Ktoś z siedzących emerytów przy oknach może coś wymyśli?
48. Dodane przez 3eski, w dniu - 01-06-2020 14:54
To jest rozwiązywanie problemów po Polsku. Zamiast pomyśleć o toalecie lepiej zamknąć plac zabaw i udawać, że nie ma problemu. W centrum kamienice obszczane. Wiadomo miłośnik procentów nie zapłaci złotówki, czy może więcej za miejski szalet, ale normalny człowiek nawet nie ma się gdzie wysikać w tym mieście. To jest problem. Włodarze miasta udają, że go nie ma.
49. Dodane przez Zaluzja, w dniu - 01-06-2020 15:47
Jako osoba mieszkajaca w jednym z blokow, nieprzekraczajaca 25 r.ż wypowiem się ze mlodym takze do przeszkadza. Poki siegam pamiecia nigdy zadne z naszego pokolenia nie wyproznilo sie centralnie przy drzwiach do klatki schodowej. Czas spedzalismy na placu zabaw a nie na chodniku jednoczesnie dokuczajac halasem sasiadom. A to co najwazniejsze, jesli już doszlo do jakiegos malego przewinienia, nasi rodzice nas potrafili upomniec, a nie zachecac. Warto pomyslec o osobach mieszkajacych na nizszych pietrach-latem jednak zapach sie roznosi, a halas z pewnoscia jest wiekszy niz dla mieszkancow wyzszych pieter i dalszych blokow.
50. Dodane przez Młoda, w dniu - 01-06-2020 16:29
Skoro matki wpuszczają dzieci do domu po " wylataniu sie" około godziny 20 - 21 to o czym chcecie dyskutować? I nie zrzucajcie winy na starsze osoby ze pretensje lub ze sa źli . Słyszałam osobiście pod domofonem dialog dziecka z rodzicem. Smutna to prawda ale w większości tak jest.
51. Dodane przez do 34, w dniu - 01-06-2020 16:58
Racja w 100%! Blokowi to taka specyficzna populacja.Za nic nie chciałabym mieszkać w takim blokowisku.Ale przyznaję rację że dzieci nie mogą srać po krzakach.To ohydne i dziwię się że niektórzy uważają to za normalne.Brak kultury i inteligencji.
52. Dodane przez Racjonalista, w dniu - 01-06-2020 17:27
Słusznie. Rodzicom brak elementarnej kultury i przekazują to dzieciom. Nie ma żadnej różnicy między szczaniem dziecka a dorosłego (poza ilością). Smród taki sam.
53. Dodane przez Gosc, w dniu - 01-06-2020 17:32
Teraz starym wszystko przeszkadza,,,
54. Dodane przez Mieszkanka bloku przy bylylm już placu zabaw, w dniu - 01-06-2020 17:50
A gdzie się dzieci mają bawić? Na jezdni?? Prawda jest taka że plac zabaw został zlikwidowany przez panią (...). OWSZEM - ONA ZACHOWYWAŁA SIĘ NA PLACU SKANDALICZNIE, PRZEKLNIALA A SIKI DZIECKA WYLEWAŁA POD PLACEM. Dlaczego jednak wszystkie dzieci mają cierpieć przez jedną dorosła osobę... Brak słów... Takie sprawy powinno rozwiązywać się inaczej - wezwać odpowiednie slozby podczas zakłócania porządku przez tą Panią.
55. Dodane przez papierowa torebka, w dniu - 01-06-2020 19:00
A psy się załatwiają, bez gaci chodzą i nikomu nie przeszkadza?
56. Dodane przez miki, w dniu - 01-06-2020 19:25
A gdyby ta kochana dzieciarnia pod twoim oknami się załatwiała i zapachy miałabyś w domu też tak byś pisała mamusiu? Może to nie wina emerytów a raczej matek że nie pilnują swoich pociech. Chodnik czy krzewy to nie toaleta publiczna.
57. Dodane przez xyz, w dniu - 01-06-2020 19:44
Widzisz Panie Pazoła co narobiłeś ,tyle "komentarzy o Panu",a teraz nowy plac zabaw będzie miało nazwę "NA SKRZYŻOWANIU"
58. Dodane przez RudaD, w dniu - 01-06-2020 20:27
Do komentarza nr 2 . Chcąc coś komentować, proszę nauczyć się ortografii. Przecież j. Polski jest taki piękny!
59. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 01-06-2020 21:55
Mieszkam na tym osiedlu od urodzenia, czyli 30 lat, moje siostry z rodzicami ok 40 lat, pamiętam jeszcze za moich czasów dzieciaka, jak biegało tu 40 dzieci, za czasów moich sióstr ok 60-70 dzieciaków, place zabaw były pod każdym blokiem, znalazły się osoby którym taka gromada przeszkadzała, ale to były jednostki, powiedzmy sobie szczerze że każdy chociaż raz wysikał się w krzaki za dzieciaka, oczywiście nie popieram tego żeby pod okna komuś sikać czy nie daj Boże zrobić kupę, ale jak pies załatwi się pod okno czy kupę zrobi i właściciel nie posprząta to jest wszystko ok. Także mam dzieci i także korzystałam z placu, oczywiście potrzeby fizjologiczne załatwialiśmy w domu, jak większość dzieci, ale znalazła się taka jednostka za którą cierpi ogół, dlaczego nikt nie zwrócił uwagi tej Pani że się źle zachowuje jeżeli mieli z tym problem, bo uważam że właśnie ta Pani była powodem tego, że ten plac został zlikwidowany, oczywiście ta Pani ma pod swoim blokiem plac, i teraz z niego korzysta, a nasze dzieci i my zostaliśmy potraktowani jak najgorszy element, i w skutkach pozbawieni miejsca zabaw.. Druga kwestia jest taka, zabawa dzieci wszystkim z tego bloku przeszkadzała, bo tylko ten blok chciał likwidacji placu zabaw i niech Pani prezes nie mówi że wszyscy taka decyzję podjęli ponieważ ja rozmawiałam z moimi sąsiadami i oni są w szoku ze niema tego placu bo sami wypełniali ankietę o to żeby nie likwidować a ewentualnie przenieść Pani prezes dobrze wie że na zebrania chodzą tylko ludzie którzy nie pracują czyli emeryci ponieważ zebrania są robione w godzinach pracy wielu ludzi i my nawet nie mogliśmy się obronić decyzja została podjęta bez osób które ten plac najbardziej interesuje nowy plac zabaw powstanie tak naprawdę tylko dzięki temu że razem z sąsiadami i innymi mamami napisałyśmy pismo i pozbierałysmy podpisy od sąsiadów ze plac zabaw im niebedzie przeszkadzał i tu zdziwienie bo tyle osób zdaniem Pani prezes chciało likwidacji a uzbierałyśmy ponad 60 podpisów w jeden dzień. Kolejna kwestia jest taka, jak mieszka tam osoba która robi największy burdel, grozi nożem i jest notorycznie pijany, to wszyscy rozkładają ręce, bo jest nie do ruszenia że względów psychicznych. Dużo by pisać ale mam nadzieję że plac zabaw powstanie tak jak obiecała Pani prezes, tylko szkoda że taka decyzja została podjęta o likwidacji, powstanie nowego placu będzie generować kolejne niepotrzebne koszty, za które my mieszkańcy w kolejnej podwyżce czynszu zapłacimy zapłacimy.
60. Dodane przez leszczyniak z Parkowej, w dniu - 01-06-2020 22:07
A prawda jest taka. W promieniu 150 ciu metrów od siedziby Spółdzielni jest 6 placów zabaw, 1 boisko i 1 plac do kosza. Wszystko to pod oknami mieszkańców.Czy to przypadkowo "nie za mało" Szan. Zarządzie Spni? Podobnie z sadzeniem drzew tuż pod oknami. Gdzie jest duże zagęszczenie drzew tuż pod oknami dosadza sie następne.Tak jest np. na ul Parkowej W niektórych blokach na parterach w okresie letnim wieczorami trzeba zapalać światło. To z jednej strony a z drugiej hałas wrzeszczącej dzieciarni. Czy w Spni są ludzie którzy potrafią logicznie zagospodarować tereny wokół bloków? Czy odbywa się to na zasadzie wolnoamerykanki! W ostatnim okresie zarastamy chwastami bo o trawie to trudno mówić. I nikt z zapracowanej Spni tego nie widzi? Tuż przy biurach Spni zagospoarowane tereny zielone a 50 m dalej kiedyś zadbane osiedle a obecnie leszczyńskie slamsy. A jaką dostojną nazwę nosi. Sułkowski w grobie się przewraca.
61. Dodane przez Ja, w dniu - 01-06-2020 22:35
A ja często widzę w parku kolo SP 7 starsze osoby wypinajace swoje cztery litery robiące kupe! Proponuje zamknąć park a starsze osoby wysłać na naukę dobrego wychowania. Kiedyś sami byliscie dziecmi. Wstyd!!
62. Dodane przez popis, w dniu - 01-06-2020 22:36
Czynsz w górę, śmieci w górę, g....MPEC w górę, zwalniają ludzi, tworzą wirusy. Może czas na jakieś ruchy , czy będziecie jak Chińczycy i zrobicie wszystko dla dobra narodu? Czyli zarabiania jeszcze większych baniek tych co panują nad wszystkim. Totalne Fantazy, które staje się smutną rzeczywistością....
63. Dodane przez Grunwald, w dniu - 01-06-2020 22:47
Prawda jest taka, że załatwianie potrzeb dziecka pod czyimś oknem to skandal. Niestety znając sytuację jaka miała tam miejsce Spółdzielnia w piękny sposób znalazła sobie uzasadnienie swoich decyzji. Jak już wiele osób się tutaj wypowiedziało, za czyny jednej osoby ucierpiał ogół mieszkańców korzystających z placu. Plac znajdował się tam od bardzo dawna i nigdy nikomu nic nie przeszkadzało. Do czasu aż nie pojawił się pewien element. Niestety stanowisko i słowa Pani prezes są krzywdzące bo jak już zostało wspomniane decyzja została podjęta jednostronnie. Dzięki czemu dzieci z 6 bloków zostały pozbawione miejsca do zabaw. A czynsze lecą do góry. Druga strona medalu jest taka, że jako mieszkaniec jednego z bloków znajdującego się w sąsiedztwie placu czuje się urażony tymi słowami ponieważ czyny, zostały przypisane wszystkim.
64. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 01-06-2020 23:04
Starszym ludziom wszystko przeszkadza , niestety większość takich w tym bloku mieszka , już zapomnieli jak byli rodzicami małych pociech , pozdrawiam mieszkańców bloku na ul. Grunwaldzkiej 10-18.
65. Dodane przez do 61, w dniu - 02-06-2020 00:53
Przestań zmyślać ,mitomanie.
66. Dodane przez Gosc, w dniu - 02-06-2020 09:08
Jeszcze 20-30 na placach zabaw było 3 razy wiecej dzieci niż teraz i nikt nawet nie myślal o.likwidacji placu zabaw. Teraz jakieś dziadki marudza i juz plac zlikwidowany? Coś tu chyba jest nie tak.
67. Dodane przez somsiad, w dniu - 02-06-2020 09:17
tojtoja postawta tam a nie zamykać tylko to najprościej a tak i siku czy kupke se zrobiom
68. Dodane przez Adam, w dniu - 02-06-2020 09:55
mam pytanie gdzie oddają mocz psy idące na spacer? krzaki lub trawa pod blokiem... i to jest raczej problem. Małe dzieci które ledwo tyle co naucza się chodzić nie zdążą na siku do toalety na 4 piętrze.... oczywiście nie usprawiedliwiam 10 latków sikających sąsiadom pod drzwi.
69. Dodane przez Jaja, w dniu - 02-06-2020 11:27
Kto tu porownuje zwierzeta, ktore w domu zalatwic sie nie moga, do dzieci, ktorych same matki podprowadzaja pod klatki i okna i tam kaza im sie wyprozniac? Wokol placu bylo od groma krzakow, drzew i smietnik w promieniu 10m, co za problem zaprowadzic tam dziecko? Lepiej chyba komus naszczac pod okno. Dlaczego szanowni panstwo nie chca placu zabaw pod swoimi blokami? Dostali taka opcje, i dlaczego nie chca sie zgodzic tylko utrudniaja sobie i innym zlosliwie życie? Prosze uwierzyc, odchody dzieci na tym placu to nie byl jedyny problem. Nie uogolniajac, znajdiwaly sie jednostki krzyczace w nieboglosy przy dzieciach soczyste K...... Prawda jest taka ze z placu zabaw zrobilo sie tutaj spotkanie towarzyskie rodzicow ktorzy byleby szybko pozbyc sie problemu zaprowadzali dziecko pod klatke aby sie zalatwilo. Komentarze typu kto nigdy nie sikal w krzaki sa ok, kazdy sikal, ale w krzaki. Nie przy drzwiach klatki schodowej. I to nie wlasnej a cudzej. Kto nie mial stycznosci z tym problemem, niech nie wyzywa bogu winnych mieszkancow ktorzy jak kazdy chca miec odrobine spokoju i czysttosci w obrebie w ktorym mieszkaja. W czym jest problem skoro kolejny plac zabaw znajduje sie dwa bloki dalej? A przy kazdym innym znajduje sie takze wolna przestrzen gdzie dany plac moze byc zrobiony. Prosze nie robic z igly widly i troche empatii i zrozumienia dla osob ktore niekoniecznie chca zachwycac sie codziennym krzykiem dzieci i wonia siusiow czy innych potrzeb fizjologicznych.
70. Dodane przez Ala, w dniu - 02-06-2020 11:56
Wstrętne to i obrzydliwe ! Ludzie, czy juz tak upadliscie zeby zostawiać po swoich pociechach odchody na placu lub obok placu zabaw? 
Fetor pewnie tam taki jak w kamienicach miejskich. Współczuje (
71. Dodane przez mama, w dniu - 02-06-2020 13:03
serio komus pszeszkadza że brzdonc zrobi siku albo kupkę? wszczymywanie poczeby jest niezdrowe, lepiej że dziecko załatwi co musi, nisz ma zachorować.. LUDZIE OGARNIJCIE SIE
72. Dodane przez Andrzelika, w dniu - 02-06-2020 13:04
kupa brzdonca tak nie smierdzi pszecież
73. Dodane przez tata, w dniu - 02-06-2020 13:07
jak sie komus niepodoba i przeszkadza ze dziecko zdrobi kupkę albo siku to niech zamknie okno hehe to są dzieci i mają swoje prawa a take zachowania mogą pokazywac tylko bezdzietni :/
74. Dodane przez Anita, w dniu - 02-06-2020 13:11
ojeju ojeju :/ i taką bzdurę i przez pare nadgorlich osob nasze dzieci nie mają gdzie się bawić ;/ kto teraz mi zapłaci za salę zabaw? spółdzielnia pokryje koszty?
reklama
75. Dodane przez JJ, w dniu - 02-06-2020 13:39
A czy Emeryta i Staruszka nie przeszkadzają Panowie spożywający %% pod blokiem palący papierosy i używający słów wulgarnych ale najlepiej zlikwidować dIeciom plac zabaw brak słów a jak komuś przeszkadza hałas to ma problem bo od godziny 6:00-22:00 można krzyczeć i biegać i nie powinno to nikomu przeszkadzać a ciekawe kiedy te osoby napiszą do służb miejskich i państwowych że przeszkadzają im sygnaly dźwiękowe pojazdów uprzywilejowanych
76. Dodane przez do normalnych mieszkańców, w dniu - 02-06-2020 14:01
Współczuję wam jacy to tatusiowie i mamusie tam mieszkają,dotyczy zwłaszcza kom.71,72 ,73.Nawet wysłowić się toto nie potrafi a co mówić o wychowaniu dzieci.Rosną na ich obraz i podobieństwo.Niestety.
77. Dodane przez Halina (babcia Maksia i Julki), w dniu - 02-06-2020 14:23
pijacy i menele nikomu nie przeszkadzają, ale bawiące się szkraby to już problem :( co za znieczulica.. ile takie dziecko może nahałasować? ile nasiusia? jaką kupkę zrobi? tyle co nic. ale jak czyjś pies nasra to już nikt nie widzi problemu :(
78. Dodane przez Aneta, w dniu - 02-06-2020 14:24
bardzo dobrze, popieram działania LSM, przestrzeń PUBLICZNA jest dla wszystkich, a nie tylko dla bachorów i ich posiadaczy
79. Dodane przez Sławomir, w dniu - 02-06-2020 14:40
może najpierw posiadanie tzw. "pociech" zadbają o ich porządne zachowanie, a potem porozmawiamy o placach zabaw? chyba w mieście są ważniejsze inwestycje, prawda?
80. Dodane przez Wiesław, w dniu - 02-06-2020 14:42
Wreszcie trochę spokoju i bez smrodu
81. Dodane przez Zygmunt, w dniu - 02-06-2020 14:47
Bardzo dobra i mądra decyzja, może to coś nauczy posiadaczy bachorów
82. Dodane przez Marian z Wąsosza, w dniu - 02-06-2020 14:51
Tak to jest, jak dzieci wychowuje ulica
83. Dodane przez Do wszystkich mądrych, w dniu - 02-06-2020 16:16
Do wszystkich osób którzy dzieci wyzywają od bachorów, współczuję jeśli macie dzieci, wnuki, albo w przyszłości będziecie mieć. Nikomu źle nie życzę, ale jak traktujesz drugiego człowieka z pogardą to spodziewaj się że też tak będziesz traktowany,do czego dochodzi na tym świecie, żeby ludzie którzy mają dzieci z góry byli traktowani jak patologia, kto nie mieszka na tym osiedlu niepowiniem wogóle tego komentować, bo niema pojęcia czy to wszystko co mówi parę osób jest prawda, dużo bym mogła napisać o ludziach mieszkających tutaj, ale tego nie zrobię bo mam szacunek do większości z nich, chociażby że względu na to właśnie ze są starsi odemnie, ale nie życzę sobie żeby ktoś oceniał sytuację z punktu widzenia paru osób i jeżeli nie macie nic mądrego do napisania tylko obrażanie się nawzajem, to po prostu zostawcie to bez komentarza. Bardzo krzywdzące jest to że z punktu widzenia starszych osób oraz osób bez dzietnych posiadających tylko kota bądź psa, osoba która posiada potomstwo jest traktowana jak patologia bo dziecko jest dzieckiem i jak to zazwyczaj bywa jak jest ich większą gromada to krzyki i śmiechy w trakcie zabawy są nieuniknione.Jeszcze jedno do komentarza 69, co do spotkań towarzyskich na placu, nie róbmy sobie żartów, logiczne jest to, właśnie w nie patologicznych rodzinach, że dziecka samego do jakiegoś wieku niemożna zostawić samego, dlatego ja niewiedzę tutaj sesu tej wypowiedzi, a to że ludzie się znają i rozmawiają ze sobą na placu to chyba jest normalna rzecz.
84. Dodane przez Olaf, w dniu - 02-06-2020 17:27
Niestety teraz dzieciom wszystko wolno i te komentarze: przecież to tylko dziecko. Własnie tylko dziecko które należy wychowywać i dawać przykład jak należy się zachowywać w przestrzeni publicznej. A do komentarza 34, to nie mierz wszystkich jedną miarą. Tutaj też mieszkają normalni i pracujący mieszkańcy którzy mają prawo do wypoczynku niemający czasu na wysiadywanie w oknach i jest nas w tych starych zasobach coraz więcej.A Twoja ocena oznacza że nie potrafisz dostosować się do zasad które obowiązują wszystkich i wszędzie, ale część ma to gdzieś. Co do p. Dratwy to może wreszcie zajęłaby się innymi istotnymi sprawami jak pozarastane pseudo trawniki wokół bloków, stare drzewa owocowe grożące właśnie dzieciom bo na nie się wspinają, a i spady które leżą pod tymi drzewami ciekawe jak kiedyś ktoś się połamie na takim zgniłku!! Gdzie obiecane nasadzenia nowych roślin!!! Jak zwykle na to brak pieniędzy bo tłumaczy się modernizacją starych bloków, żenada. Normalni też mają prawo mieszkać w ładnym otoczeniu .
85. Dodane przez Mama 4 dzieci, w dniu - 02-06-2020 18:27
Wole aby moje dzieci zrobiły kupę w krzakach niż miały mieć potem kłopoty z jelitami. Jak się komuś nie podoba to niech zamknie okno albo się wyprowadzi za miasto, droga wolna
86. Dodane przez Do 65, w dniu - 02-06-2020 19:13
Proszę usiąść na ławce i obserwowac. W zeszłym roku razem z innymi osobami widzieliśmy jak kobieta pod drzewem robiła kupe.A po drugiej stronie w parku stoi toaleta. I to nie jedna taka sytuacja miała miejsce.
87. Dodane przez padatnik, w dniu - 02-06-2020 19:23
Do kom.85 No to 2000 zl. co miesiąc jest i jeszcze emeryturka za friko.
88. Dodane przez Do kom.85, w dniu - 02-06-2020 19:30
Tak, jelita to ważna sprawa. Ty tez w piach robisz jak kot? To juz bedzie 5 sztuk a tatko zdąży do Wc ?
89. Dodane przez Mama 4 dzieci, w dniu - 02-06-2020 20:04
Ale glupi komentarz 87. Jak mi zazdroscisz to urodz 4 dzieci to tez bedziesz miec emeryture. Dzieci to nasza przyszłość.
90. Dodane przez DORADZAM, w dniu - 02-06-2020 22:39
NIE BYŁO BY LEPIEJ POSTAWIĆ WYCHODEK CHOĆBY TAKI ZBITY Z DESEK A MIESZKAŃCY BLOKU MIELI BY EKOLOGICZNY NAWÓZ DO DONICZEK KWIATÓW.
91. Dodane przez do kom. 85 Ignac tata 5 ciu dzieci, w dniu - 02-06-2020 22:39
Twój sposób myslenia zdradza że powinnaś zamknąć okna, drzwi i wyprowadzić się z Twoją czwórka za miasto do miejscowości z której pochodzisz. Tam o każdej porze i w każdym miejscu będziesz mogła Ty i Twoja ferajna dbać o jelita!
92. Dodane przez Do 85, w dniu - 02-06-2020 23:07
A ja wolę, zeby rodzic zaprowadzil dziecko do domu, ktory znajduje sie max 20m od placu zabaw (bo przypuszczam ze taka jest maksymalna odleglosc od miejsca zamieszkania uzytkujacych placu zabaw do tego obiektu), ewentualnie aby podprowadził je pod smietnik znajdujący się 10m od placu zabaw, a nawet już wskazal mu drzewo znajdujace sie 5m od placu, a nie przyprowadzal je i wskazywal drzwi do klatki czy krzaki pod oknem parterowiczow jako potencjalna muszle klozetowa. Na litość boska, plac nie znajdowal sie na odludziu ani w klatce, aby-miejmy nadzieje-mądry rodzic nie potrafil mu pokazac gdzie kulturalnie moze zrobic siku czy strzelić kupę. Zacznijmy dostrzeggac w fakcie to, ze odleglosc z placu do smietnika jest taka sama co do klatki schodowej mieszkancow, a myslac logicznie, kulturalny rodzic NIE POWINIEN wskazywac dziecku OBRĘBU KLATKI SCHODOWEJ jako miejsce to wyproznienia. Dokad ten swiat zmierza...
93. Dodane przez aga, w dniu - 03-06-2020 14:20
Do kom.89 Już widze jak te twoje dzieci będą uczciwie pracować , pewnie tak jak Ty ?
94. Dodane przez do 85, w dniu - 03-06-2020 14:24
Jeśli nawet dziecko naprawdę musi to wypadałoby to potem sprzątnąć.Ciekawe czy tak robisz?
95. Dodane przez mama 4 dzieci, w dniu - 03-06-2020 14:57
widzisz co pisze? mam 4 dzieci wiec to chyba jasne ze pracuje w domu. włącz myslenie..
96. Dodane przez mama 4 pociech, w dniu - 03-06-2020 15:05
Do 94 
wiesz ile mam sprzątania przy 4 dzieciach w domu? to chyba mi wstarczy. zastanow sie co piszesz.
97. Dodane przez Do kom.73, w dniu - 04-06-2020 14:34
Pewnie te osoby ,co nie rozumieją w czym rzecz mieszkają w dalszych blokach,albo na wyższych piętrach i im nie przeszkadza. W blokach mieszkań jest wiele i ludzi mnóstwo,różnych ludzi. A każdy ma prawo czuć się w swoim mieszkaniu dobrze,w końcu płaci za to. Może warto by spróbować się wzajemnie zrozumieć,a nie atakować. Przepychanki nic nie załatwią. Może można by tak,aby wilk był syty i owca cała. A z kulturą to jest tak,że albo się ją ma,albo nie. Jeśli ktoś jej nie ma, to się mu nie wytłumaczy,że coś,co robi jest niewłaściwe,bo on nie ma tego poczucia. A,że przykład idzie z góry,jeśli komuś nie zostały wpojone pewne zasady ogłady i kultury to wiadomo,że nie przekaże ich dalej i problemu nie będzie widział,tak to działa. Moje zdanie ogólnie jest takie,że małe dzieci ledwo odpieluchowane można zrozumieć,mogą nie zdążyć,ale tylko takie. Starsze,jeśli mieszkają nieopodal śmiało mogą maszerować do domu,a nie robić w krzaki komuś pod oknem tylko dlatego,że się nie chce do domu lecieć. Nie można dzieciakom pozwalać na wszystko tylko dlatego,że są dziećmi. Jakieś granice muszą być,a starsze dzieci potrafią już kontrolować fizjologię i nie mieszkają chyba kilometr od placu zabaw. No chyba,że każdy powinien robić co chce i jak chce i kiedy chce,ale pamiętajmy,że nie mieszkamy sami i warto pomyśleć nie tylko o sobie,ale i o innych w sąsiedztwie,aby każdy czuł się dobrze.
98. Dodane przez o !, w dniu - 04-06-2020 16:18
To juz patologia opanowała bloki ? To jedyna chluba Leszna bo przyjezdni podziwiają wlasnie nasze zadbane nowe osiedla.
99. Dodane przez Do kom.26, w dniu - 04-06-2020 17:27
Nie wierzę,naprawdę? Kupa pod butem to nic? Sama w dzieciństwie nie raz wpadłam w "niespodziankę" i uważam,że nie ma nic bardziej irytującego niż wygrzebywanie śmierdzącego g..na ze szczelin i rowków w podeszwach butów. Znosić ten widok i smród tylko dlatego,że właścicielowi pieska nie chciało się posprzątać po swoim ukochanym pupilku. Te obrzydliwe codzienne widoki rozdeptanych i rozmazanych na chodnikach kup ( bo dziecko chyba nie robi na środku chodnika czy trawnika,a zwierzę gdzie popadnie). 
Niestety ludzie nadal nie mogą zakumać,że biorą zwierzę z całym dobrodziejstwem inwentarza,nie potrafią zatrybić,że piesiunio sam po sobie nie posprząta i wypadałoby zebrać to i owo, a skoro to taka wielka fatyga to niech kurna nie biorą do domu psa a nie,że piesek kochany,ale jego kupka już nie(bo co tam,że ktoś wdepnie wielkie halo,sobie zeskrobie,a że to też bakterie i pasożyty i smród to już pominę). 
A trzeba dodać,że praktycznie nie ma bezpańskich psów,a g.wien od cholery. Można przypominać,zachęcać,hasła wymyślać typu "Nawet dziecko wie,że sprząta się po psie" - psu na budę ,a właśnie że dziecko nie wie,bo skąd ma wiedzieć,jak nie ma się od kogo nauczyć,bo ilu dorosłych wy.ra psa i pójdzie dalej to i dziecko będzie tak robiło,a potem z tego dziecka wyrośnie dorosły i będzie dawał taki przykład kolejnym. 
Ludziom brak niestety kultury i to jest chyba gorsza zaraza niż koronawirus,bo jak widać bardziej rozległa i niestety nieuleczalna. 
 
Pozdrawiam wszystkich " kulturalnych" inaczej właścicieli czworonogów i "dziękuję" im za te wszystkie cudne widoki na chodnikach i wdeptane w buty niespodzianki przynoszone przez dzieci.
100. Dodane przez Aleksandra, w dniu - 15-06-2020 10:27
Brawo Pani Prezes! Trzeba podawać prawdziwy powód (brawo dla Pani). To te flejtuchy powinni się wstydzić a nie my mieszkańcy. Matka u koleżanki na kawce, po galeriach, dziecku nie da klucza. A biedne dziecko ma sikać w krzakach? To wina tylko i wyłącznie rodziców.
101. Dodane przez myku, w dniu - 30-01-2021 01:32
Zazdroszczę wam nasza spółdzielnia nadal głucha od lat nie chce zrobić z pz nic a u nas pz jest mniej niż 10 metrów od okien co samo w sobie jest naruszeniem prawa budowalnego
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie na wynaję... Rawicz 1350
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj