Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
1
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aniela, Filip,
Jakub, Jeremi, Józef
Do końca roku 244 dni.
Start arrow Felieton Adamka arrow A miało być tak pięknie

A miało być tak pięknie

25.08.2020. Radio Elka, Jarek Adamek

Wydawało się, że spośród kilku ostatnich inwestycji obecnych władz Leszna za jeden z największych sukcesów uważana będzie modernizacja ulicy Fabrycznej. Nowa piękna droga, w dodatku z aż dwoma parumilionowymi dofinansowaniami zewnętrznymi z budżetu państwa, do tego okrągły milion dołożony do budżetu od prywatnej firmy położonej po sąsiedzku. Żyć nie umierać. A tymczasem Fabryczna okazuje się dla prezydenta Borowiaka i rządzącej w radzie większości PL 18 - PiS być może największym kryzysem wizerunkowym w sześcioletniej historii rządów...

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
A przecież miało być tak pięknie. Wszyscy tej modernizacji chcieli. Kierowcy już od lat marzyli o nowej nawierzchni, ponieważ obecna może z powodzeniem być torem testowym dla konstruktorów zawieszenia, zwłaszcza terenówek. Ci, którzy mają szczęście pracować w Fabryce Pomp czy Metalplaście doceniliby pomysł ronda na skrzyżowaniu z Magazynową, dzięki któremu po pracy zamiast stać w kolejce do wyjazdu z podporządkowanej zdążyliby na ciepły obiad. Mieszkańcy okolicznych mieliby suche piwnice dzięki nowej kanalizacji i podziemnym zbiornikom retencyjnym. A kto wie, być może w bonusie także światłowód ze śmigającym internetem - podobno w całym mieście go budują, tylko nie w moim fyrtlu, psiakrew.

No, ogólnie cudownie. I nagle trach. Bo okazuje się, że Fabryczna owszem, będzie gładka jak stół i nowoczesna, z rondem,
tylko że żeby tak się stało, trzeba ciachnąć co trzecie drzewo. W dodatku nie tak zwyczajnie co trzecie, tylko w pewnych miejscach wyciąć wszystko. No i narodowi pomysł już tak bardzo się nie spodobał. Efekt? Ponad 500 osób podpisało się pod petycją, blisko setka protestowała na Fabrycznej, że już o wszelakich aktywnościach internetowych - od portali społecznościowych począwszy, na komentarzach na elka.pl kończąc. Radni opozycji mają wreszcie temat, którym mogą się zająć, i który jest zrozumiały dla zwykłego leszczyniaka. Ogólnie dzieje się dużo, jeśli w dodatku głos zabiera były prezydent Leszna pan Edward Szczucki, który mówi, że prezydent Borowiak zamienił się w rębacza… Jak powiadał pewien znany ksiądz: „wiedzcie, że coś się dzieje”.

Wycinanie drzew - jakichkolwiek, gdziekolwiek, i z jakiegokolwiek powodu - stało się w Rzeczpospolitej narodowym kamieniem obrazy. Nie wolno i już, choćby się niebo waliło - słyszeliśmy w ostatnich latach przy setkach okazji, symbolem stała się Puszcza Białowieska. Ale i w naszych podleszczyńskich lasach każde warknięcie piły budziło protesty, choć leśnicy co rusz przypominają, że - podobnie jak w Białowieży - nasze lasy kornik żre, i że jedyny sposób, żeby go powstrzymać, to wycinać atakowane pnie. Ale kto by tam słuchał - lepiej się sprzedaje emocja: że planeta umiera, że wielkie korporacje sobie nabijają kabzy, i że - to mnie najbardziej bawi - młodzi nie chcą mieć dzieci, żeby ich nie skazywać na zagładę. Serio - dzisiaj podczas protestu na Fabrycznej pewna młoda osóbka takiego gwoździa walnęła. Osóbko (z procesowej ostrożności nie określam płci) - na litość boską! Całe moje pokolenie urodziło się i wychowało w cieniu atomowego grzyba nad Europą, nasi rodzice rodzili się w czasie okupacji niemieckiej, ich dziadkowie pod rozbiorami, wcześniej też łatwo nie było - ot, choćby niedźwiedzie jaskiniowe były mało sympatyczne. Ale jakoś chcieli mieć dzieci, za co jestem wdzięczny dozgonnie.

Jako zasadniczo stary piernik mogę sobie pozwolić na złośliwości pod adresem różnych egzaltacji. Ale z drugiej strony emocje rządzą ludźmi w najdziwniejszych momentach. Na przykład potrafią się przypomnieć w ciągu tych kilku sekund, które potrzebne są na postawienie krzyżyka na kartce wyborczej. Dlatego właśnie wydaje mi się, że prezydent Borowiak i spora grupa radnych może mieć obecnie mały problem z tymi wycinkami drzew. Bo jak się ta etykieta „rębaczy” przyklei, to może się trzymać przez trzy lata. Póki co nasza Szanowna Władza radzi sobie tak sobie, mówiąc o „atakach” i „hejcie”. Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem. Już dawno mówiłem, że istnieje jeszcze takie słowo, jak „krytyka”, ale co ja tam wiem.

Ale żeby nie było, że tylko hejtuję - proszę bardzo: pozytywna propozycja. Nasza Szanowna Władza, gdy Władzą się stała sześć lat temu, wymyśliła taki bardzo interesujący projekt: konsultacje społeczne. Na stronie internetowej miasta jest wciąż stosowna zakładka. Początkowo konsultacji była cała masa: publikowano ankiety na najprzeróżniejsze tematy, sam zdaje się w kilku wziąłem udział jako zainteresowany mieszkaniec. Z czasem ankiet było coraz mniej, pojawiały się za to informacje, że jest projekt takiej to a takiej uchwały, i jak ktoś ma coś do tego, to niech pisze na maila. A potem to co najwyżej zaproszenie na spotkanie w urzędzie albo poza nim. W tym roku konsultowana jest jedna rzecz: plan zagospodarowania przestrzennego. I tyle: żadnej Fabrycznej, żadnych Szybowników, żadnej Unii Europejskiej. Nic.

Czy to nie jest dobry czas, Szanowni Włodarze, żeby te konsultacje społeczne odkurzyć? Zapytać ludzi: „słuchajcie, mamy kasę na budowę, ale trzeba będzie ciachnąć trochę drzew, więc jak myślicie - robić czy dać sobie spokój”? Większość się wypowie, jest mandat od społeczeństwa, sumienia czyste, kto nie głosował niech siedzi cicho. No i ten komfort… Proste. Może za proste.

P.S. Uczciwie przyznaję, że pomysł odświeżenia konsultacji społecznych nie jest mój. Mówił o nim podczas dzisiejszego spotkania na Fabrycznej p. Wojciech Samolewski. Żeby nie było, że tylko emocje i egzaltacja na takich spotkaniach. Bardzo mu dziękuję za inspirację, choć nieco mu zazdroszczę, że sam na to nie wpadłem…
 
Komentarze (52)
1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 25-08-2020 23:30
Aż boję się cokolwiek napisać, żeby nie zostało przez Pana Prezydenta uznane za hejt. Jednak pozwolę sobie na pewną refleksję. Otóż trudno oprzeć się wrażeniu, że nasz Prezydent gdzieś zniknął... Swoją komunikację z mieszkańcami ograniczył do facebooka, gdzie próbuje o ważnych sprawach miasta mówić na równi ze swoimi raportami biegowymi. To chyba jednak dość ograniczone grono odbiorców, głównie do podobnie mu myślących. Pan Malepszy na bieżąco zawsze informował w radiu o nowych przedsięwzięciach, był czas na dyskusję, krytykę, ale gdy przychodziło do realizacji pomysłów, to nikt juz nie protestował, bo czas sporów był już przepracowany. Może w magistracie dojdą znów do wniosku, że mieszkańcom należy się taka informacja.
2. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 25-08-2020 23:52
Policzył Pan, Panie Jarku drzewa przy tej drodze, czy pisze o tym co trzecim do wycinku na podstawie deklaracji władz miasta? Pod drugim artykułem, Pan Jakub ( kom. 22 ) zaproponował zerknięcie na mapy Google i policzenie tych drzew. Może znajdzie Pan chwile by zweryfikować te dane?
3. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 26-08-2020 00:48
Do Starego Piernika 
To nie tak, że ludzie, którzy stawili się na Fabrycznej nie chcieli remontu drogi, nowej kanalizacji czy ścieżki rowerowej. O to chodzi, że chcemy tego samego, chcemy wszystkiego i dlatego domagamy się, żeby dać sobie czas do namysłu i pozwolić mądrym pomyśleć i wymyślić tak, żeby w jak największym zakresie zrealizować te pomysły i jednocześnie zachować drzewa. A co do odczuć młodzieży, której wypowiedź tak poruszyła Pana Redaktora, to ja słyszałam to już od swojej córki, czy od synów przyjaciółki, którzy z tego samego powodu nie chcą mieć dzieci, bo nie widzą dla nich przyszłości. To nie jest wymysł jednej osoby...
4. Dodane przez Mirek, w dniu - 26-08-2020 06:12
Do Agnieszki kom nr3. To ładnie żeś se 0ani wychowała te dzieci....
reklama
5. Dodane przez p.w, w dniu - 26-08-2020 06:59
A może by tak ogłosić nowy konkurs na projekt remontu drogi z zachowaniem jak największej ilości drzew ?
6. Dodane przez Archanioł, w dniu - 26-08-2020 07:16
CZY KTOŚ SIĘ SPODZIEWAŁ czegoś innego niż kabaret?
7. Dodane przez kibic, w dniu - 26-08-2020 07:17
w felietonie napisano: 
Ponad 500 osób podpisało się pod petycją 
tak naprawdę podpisało się pod petycja 498 osób. 
tu powinno być sprostowanie : 
PRAWIE 500 osób podpisało się pod petycją. 
To kolejne zabarwienie dziennikarskie  
I gdzie tu uczciwość dziennikarska.
8. Dodane przez Urodzony w starych czasach, w dniu - 26-08-2020 07:27
A ja się cieszę że takie osoby nie chcą mieć dzieci. To nazywa się naturalną selekcja. Jedno pokolenie pokrzyczy i trach! koniec. Natura jest modrzejsza od ludzi sama eliminuje osobniki które nie nadają się do dalszego chowu.
9. Dodane przez on..., w dniu - 26-08-2020 07:28
Zasada prosta, kto za koalicją o, koalicją e czy jakby to ta platforma się nie nazywała, jest przeciw każdej inwestycji czy nawet pomysłowi prezydenta (powinno być burmistrza no ale cóż, megalomania samorządów), pl18 i pis. Kto popiera obecną ekipę ten jest za...
10. Dodane przez Lucjan, w dniu - 26-08-2020 07:39
Lepiej niech się wezmą za wywóz śmieci bo poza opłatami nic nie zmieniają. Pan Adamek to jednak inteligentny człowiek. 
Drzewa posadzą nowe . A stwierdzenia dzieci Pani Agnieszki kom.nr 3 świadczą tylko jaka zacofana młodzieź wyrasta, ale wszak to się wynosi z domu .
11. Dodane przez TK, w dniu - 26-08-2020 07:40
Los drzew przy ulicy Fabrycznej niestety jest już przesądzony,  
absurdalny projekt został zaakceptowany przez pana Prezydenta Borowiaka, ponieważ czas goni,dotacja nie może przepaść a dobro mieszkańców i ochrona środowiska nie są ważne. 
Pan Prezydent Borowiak nie pojawił się wczoraj na spotkaniu...
12. Dodane przez ad 9, w dniu - 26-08-2020 08:11
Słuszna uwaga w komentarzu 9. W miastach powinni być burmistrzowie (burmistrz miasta Leszna) a prezydent tylko jeden.
13. Dodane przez do kom. 5, w dniu - 26-08-2020 08:22
Można to zrobić bardziej kompleksowo jak np. w Poznaniu. W 2019 roku Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu przygotował dokument o nazwie Wytyczne do projektowania, ochrony oraz pielęgnowania zieleni przyulicznej. Projektanci są zobowiązani uwzględniać go w swoich projektach.  
 
Wśród tych wytycznych projektowych wymagane jest m.in. stosowanie technologii robót budowlanych jak najmniej ingerujących w systemy korzeniowe drzew istniejących.  
 
Nie zezwala się też na prowadzenie wykopów otwartych w odległości mniejszej niż 3,0m od pni poszczególnych drzew. Oczywiście dopuszcza odstępstwa od zasady w wyjątkowych sytuacjach do uszczegółowienia w indywidualnych wytycznych. 
 
Zarząd Dróg Miejskich, co do zasady, nie wyraża zgody na wycinkę drzew przyulicznych z powodu budowy zjazdów, z powodu technologii budowy obiektów, budowy miejsc postojowych. 
 
Wycinka drzew jest oczywiście dopuszczalna. Szczegóły dostępne są online.
14. Dodane przez Światłowód, w dniu - 26-08-2020 08:28
A z tym światłowodem to niech się Redaktor tak nie martwi. Mieszkam przy ulicy gdzie remont zakończono trzy lata temu. Położono światłowód. Końcówki od trzech lat dumnie wiszą na naszych płotach ale podłączyć do odbiorców to już nie bardzo chcą. 
Pierwszą trudnością była identyfikacja "sprawcy" tego światłowodu. Okazała się nim niewielka firma z okolicy. Po kilku próbach kontaktu otrzymałem odpowiedź że planują instalację na połowę bieżącego roku (po trzech latach od wykonania sieci) i cisza. 
Tak więc to że "zrobią sieć" nie oznacza niczego poza tym że "jest sieć" :-(
15. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 26-08-2020 08:31
nie tylko ekolodzy powinni oprotestować ten projekt. protestować powinni również wszyscy rowerzyści, rolkarze i zwolennicy aktywnego wypoczynku z Gronowa, ponieważ przebudowa była szansą na stworzenie nowoczesnej arterii pieszo-rowerowej łączącej ich dzielnicę ze Śródmieściem. nie wszyscy mieszkańcy poruszają się wyłącznie samochodami. pozostali też powinni być uwzględnieni w projekcie! aby ścieżki były na miarę dzisiejszych czasów, przyjęto w Lesznie standardy dla infrastruktury rowerowej, które przy projektowaniu tej drogi zostały całkowicie pogwałcone - mieszany ruch pieszo-rowerowy, ciąg rowerowy przerwany na skrzyżowaniu, niepoprawne rozpoczęcia i zakończenia ścieżek rowerowych, nawierzchnia z kostki - to tylko wybrane błędy. spójrzmy, jak chętnie leszczyniacy korzystają z takich arterii jak np. droga św. Jakuba. jeśli od prezydenta usłyszymy, że ze względów proceduralnych jest zbyt późno na zmiany, to pytajmy: a kiedy wcześniej mogliśmy zgłaszać uwagi, skoro nie zorganizowano konsultacji społecznych?!
16. Dodane przez uiopa, w dniu - 26-08-2020 08:33
"w felietonie napisano:  
Ponad 500 osób podpisało się pod petycją  
tak naprawdę podpisało się pod petycja 498 osób.  
tu powinno być sprostowanie :  
PRAWIE 500 osób podpisało się pod petycją.  
To kolejne zabarwienie dziennikarskie  
I gdzie tu uczciwość dziennikarska." 
Bo Radio Elka to propagandowa tuba KOD i Totalnej
17. Dodane przez Karolek do 8, w dniu - 26-08-2020 08:38
To jest zwyczajne samolubstwo!!!!
18. Dodane przez Kris, w dniu - 26-08-2020 09:00
Proszę nie hejtowac hejtu!! O władze się nie martwcie uaktywni się przed wyborami i czymś kupi głupi lud i wciśnie kilo ciemnoty.
19. Dodane przez Ja, w dniu - 26-08-2020 09:07
Do 16 dodane przez jełopa.- Sprawa petycji jest nadal otwarta i ciągle można zgłaszać swój podpis pod nią. Jełop tego nie zrozumie.
20. Dodane przez caveman, w dniu - 26-08-2020 09:25
Wszystko ok, ale bardzo przepraszam Pana Redaktora, szanuję Pana i na razie nie będę hejtował, chciałbym jednak poprosić o wyjaśnienie: jaki problem Pan Redaktor ma z niedźwiedziami jaskiniowymi?
21. Dodane przez Do 16, w dniu - 26-08-2020 09:30
Masz racje!  
Elka potrafi blokować komenty pro Prezydenckie. Niestety tez zauważyłem, ze Elka jest stronnicza a nie obiektywna. Pozdrawiam i życzę miłego dnia. Proszę się nie przejmować kom 19.
22. Dodane przez PL, w dniu - 26-08-2020 09:39
Jak w tym kraju udało się zbudować, w naszych czasach, tyle autostrad i dróg ekspresowych?! 
Każdy z nas ma misję obrony przyrody zawsze i wszędzie ale tylko wówczas gdysami czegoś nie planujemy z ingerencją w nią! 
Moda ale przede wszystkim wszechobecny internet, sprzyjają pompowaniu balonu w każdym wywołanym temacie. 
Za minionej epoki, tam gdzie mamy fabryki z pracą dla nas, tam gdzie dzisiaj mieszkamy, były pola, krzaki i drzewa też. 
Miasto rozwijając się, dostosowuje komunikację do potrzeb mieszkańców, 
w tym tych zakładów pracy i mieszkańców. 
Na naszych oczach posadzono zieleń wzdłuż ulicy i tu żyjąc, widzieliśmy jak sadzonki zmieniały się w ,,dorosłe" drzewa. 
Sentyment. 
Dzisiaj ta droga miejska wymaga modernizacji z dłuższą perspektywą funkcjonalności. Drzewa będą poświęcone dla dobra ogółu jak setki tysięcy hektarów lasów, stawów, torfowisk czy dzikich łąk pod eSki i autostrady! 
Wspólnie możemy zagospodarować nową przestrzeń i ją szanować bo tu wykażmy się świadomością ekologiczną! 
Abyśmy zdrowi byli, tego nam życzę!
23. Dodane przez ad 21, w dniu - 26-08-2020 09:52
Cha, cha! Jest dokładnie odwrotnie.
24. Dodane przez Franek z Asyżu, w dniu - 26-08-2020 10:12
Szanowny Panie Jarosławie, Krótka refleksja na temat rozstrzygania sporów przez portal konsultacje społeczne. W moim przekonaniu nie jest to rozwiązanie odpowiednie, zaryzykuję tezę, że nie ma na tę chwilę sposobu by takie spory łagodzić, a już z pewnością przez owy portal, który wystygł nieco przez ostatnie lata co słusznie Pan zauważył. Był to taki boom, trzask, z początkiem kadencji, który miał niejako dać ludziom, mieszkańcom do zrozumienia, że teraz będą mogli troszkę więcej decydować. Jak jest wszyscy zainteresowani widzą, jak skuteczne okazują się być spotkania  
i konsultacje społeczne poza portalem, tez można się przekonać. Ale nie o tym, otóż tego typu konsultacje nie będą działać z prostej przyczyny, mieszkańcy mają trochę w poważaniu drugi koniec miasta, także mogą różnie głosować. Dzielnice ze starszymi osobami, mogą być przegłosowane przez osoby zupełnie z innej części miasta i z innym podejściem do nowinek technologicznych. Wola mieszkańców będzie przedstawiona, konsultacje przeprowadzone, ale lokalnie będzie nadal konflikt. Bo zdecyduje w danej sprawie grupa mieszkańców niezupełnie dotknięta bezpośrednio problemem. Dlatego sądzę, że to nie jest rozwiązanie, przynajmniej w takich sprawach można by rzec światopoglądowych. Niestety, ale wyszedł z Pana w tym felietonie taki klimatyczny ignorant (denialista). Szkoda, bo w tej całej zabawie z ochroną klimatu ziemi, są właśnie proste niemalże o pierwotnych instynktach zasady, takie zdroworozsądkowe, które należy tylko konsekwentnie stosować. Przeinaczenia, karykatury tych wartości są karykaturami ludzkiego rozsądku i rozwagi. Nabija się Pan z kogoś kto rezygnuje z dzieci bo nie widzi perspektyw na czyste środowisko, czy ta skrajność mogła być mniej wymowna ? Proszę zwrócić uwagę co jest w żywności, czym oddychaliśmy przez lata (dłużej żyjemy, ale jak ?). Na co komu zrelaksowana kurka na łące, kiedy łąka leży na hałdzie odpadów, piję się wodę zanieczyszczoną chemikaliami, a w powietrzu fruwają pyłowo-covidowe niespodzianki. A kolejne zdanie, że kiedyś to było jak było, aż nadto smakuje piernikiem;) Zielonym do góry !
25. Dodane przez Ak, w dniu - 26-08-2020 10:26
Jak ktoś kocha drzewa to czas odwiedzić nasze okoliczne lasy. To co się w nich dzieje powinno zainteresować samego Redaktora. Czyżby w lasach ponownie pojawił się jakiś robal, który zagraża rosnącym drzewą. Hektary lasów poznikało na Trzebani, Święciechowie, Krzycku, Wilkowicach. Co się dzieje?
26. Dodane przez konsultacje, w dniu - 26-08-2020 10:40
Poświęciłem czas, wykazałem się obywatelską "rusz wreszcie 4 litery" postawą i uczestniczyłem w tzw. konsultacjach społecznych w sprawie remontu ul. Szybowników. W mojej opinii, nikt nie słuchał i nie liczył się ze zdaniem mieszkańców. To nie były konsultacje, tylko przedstawienie stanowiska władz miasta i projektantów, już dawno zaakceptowane. Pewnie trzeba było odfajkować na check liście do rozliczenia środków unijnych. Pycha kroczy przed upadkiem.
27. Dodane przez AK do 25, w dniu - 26-08-2020 10:58
Kolego jak byś nie widział Lasy Państwowe to państwowe przedsiębiorstwo, które sadzi lasy, pielęgnuje a nastepnie wycina i sprzedaje drewno. Normalna sprawa - w całej Europie zazdroszczą nam efektów i za rządów PO nawet chciano przejąć w w swoje ręce "prywatne". Więc nie dziw się, że gdzieś las znika bo za chwilę gdzieś wyrośnie nowy.
28. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 26-08-2020 11:54
W sprawie dzrzew najwięcej maja do powiedzenia ci co nie sadzili , nie podlewali i za przeproszeniem "G' mają- niezależnie czy z własnego lenistwa czy przyczyn od nich niezależnych więc bez urazy. 
 
Św. Profesor Szyszko wraz Premier Szydło zrobili coś wielkiego. 
Przywrócili normalność w sprawie wycinki drzew niestety na krótko bo koalicja prawicowa się ugięła nie wiedzieć czemu. 
 
Kto sadził, kto podlewał (bo nie starczy w naszym klimacie tylko zasadzić), 
kto jest właścicielem powinien mieć prawo ściąć drzewo. 
Jak się komuś nie podoba niech odkupi teren na którym rośnie drzewo. 
 
Jeśli się ktoś ze mną nie zgadza to informuję, że: 
 
POSIADAM 10 cm CISY NA DZIAŁCE (SKIEŁKOWAŁY Z NASION -CIS JEST POD OCHRONĄ) 
ODDAM ZA DARMO ŚPIESZCIE SIĘ BO BĘDĘ MUSIAŁ JE UKATRUPIĆ ZANIM SATELITA WCIĄGNIE JE DO EWIDENCJI. 
 
KTÓRY Z PROTESTUJĄCYCH MĄDRALI ZARYZYKUJE POSADZENIE CISA NA SWOJEJ POSESJI? 
 
DZIAŁKA Z PIĘKNYM SZEŚCIOMETROWYM CISEM JEST MNIEJ WARTA CZY WIĘCEJ ? 
MOIM ZDANIEM MNIEJ. KAŻDE DRZEWO TO TYKAJĄCY PROBLEM DLA WŁAŚCICIELA DZIAŁKI ZA PRZYCZYNĄ DURNOWATEGO PRAWA O OCHRONIE PRZYRODY. 
 
MÓGŁBYM MIEĆ CAŁĄ DZIAŁKĘ DRZEW ABY WAM TLEN PRODUKOWAŁY ZA DARMO. 
JESZCZE PODATEK BYM ZA TO MUSIAŁ PŁACIĆ (OD NIERUCHOMOŚCI) ALE NIE CHCĘ DZIECIOM ,WNUKOM KŁOPOTU ROBIĆ. 
CHCĘ IM OSZCZĘDZIĆ JEŻDŻENIA DO URZĘDÓW I KŁANIANIA SIĘ URZĘDNIKOM I UISZCZANIA OPŁAT . 
 
WIĘC ZAPRASZAM 1 
MOŻE SOBIE NAWET PAN SZCZUCKI CISA OBJĘTEGO BEZWZGLĘDNĄ OCHRONĄ ZASADZIĆ W OGRODZIE. 
 
 
Zamiast się głupotami zajmować zajmijcie się rondami! 
Aby z pracy prezesowi było łatwiej wyjechać kierowcy( z obecnie głównej drogi) przez 24h będą zwalniać przed rondem powodując zwiększenie hałasu i spalin w mieście! 
 
GRATULOWAĆ POMYSŁU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
29. Dodane przez stary, w dniu - 26-08-2020 13:20
Co do młodej osóbki, no nie wiem "czy gwoździa walnęła " lecz cieszę się, że młodzi myślą przyszłościowo i smuci mnie fakt bezmyślności innych również młodych. Z tą zagładą to prawda. Może nie tylko ekologicznie lecz ogólnie. Żyję już trochę na tym świecie i twierdzę, że ma rację. Co do rodzenia dzieci to należy się faktycznie zastanowić ?!  
Pana podejście jest inne ale wyśmiewanie to przejaw pochopności lub lekceważenia. Pana dzieci co na to?
30. Dodane przez AM, w dniu - 26-08-2020 14:03
JAK CZŁOWIEK MA ZŁY DZIEŃ TO NIE POWINIEN SIĘ WYSILAĆ AMEN
31. Dodane przez Pepe, w dniu - 26-08-2020 15:24
A kto ma większość w radzie miejskiej w ty czerwonym mieście Leszno?
32. Dodane przez Koko, w dniu - 26-08-2020 16:21
Dla Borowiaka krytyka to hejt. Jakie to pisowskie podejście.
33. Dodane przez do 31, w dniu - 26-08-2020 16:23
Przestan judzic i dzielic . Niedobrze sie robi od Twojego Pi......
34. Dodane przez Yaneck, w dniu - 26-08-2020 16:31
Panie Jarku! To nie w Rzeczypospolitej niepotrzebne wycinanie drzew jest normalnością. To pod nie(rządami) pana Borowiaka wszystko trzeba wyciąć w pień. Budując ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej miało być wycięte 79 drzew. Zdrowych drzew. Tylko dzięki mieszkańcom ulicy Grunwaldzkiej i innych pobliskich ulic drzewa zostały. I ścieżka rowerowa też jest. Można? Można, tylko myśleć trzeba. Ogołocono też ulicę Bolka Chrobrego, ulicę dworcową itp. Precz z karczownikiami drzew.
35. Dodane przez Pedrak, w dniu - 26-08-2020 16:37
Poraz kolejny PYTAM. Dlaczego w tym mieście zakazano istnienia RAD OSIEDLOWYCH, które musiałyby zaopiniować taką STRASZNĄ wycinkę?
36. Dodane przez odn. 35, w dniu - 26-08-2020 17:23
Ustawa samorządowa nakłada na miasta obowiązek tworzenia warunków do powstawania rad osiedlowych. Tutaj: rada miasta nie chce oddać części władzy, nie chce podzielić się współdecydowaniem o mieście i w ten sposób lokalna władza uchwałodawcza i wykonawcza (bo nie popiera stwarzania warunków do powstawania rad osiedlowych lub choćby demokratycznie wybranych przedstawicieli mieszkańców) robią, co chcą.
37. Dodane przez Tomek72, w dniu - 26-08-2020 17:30
Ludzie ... przecież chyba NIKT NORMALNY nie wycina drzew "tak sobie" ... zakładam że KONIECZNOŚĆ wycięcia drzewa musi być UDOKUMENTOWANA ... 
 
Ja też bym chciał żeby tych drzew było JAK NAJWIĘCEJ ... W ogóle, żeby było JAK NAJWIĘCEJ - ale rozumiem że RUCH SAMOCHODOWY ROŚNIE ... zobaczcie sobie na parkingi i na "godziny szczytu" - przypomnijcie sobie jak było 40 lat temu - wtedy kiedy planowano i sadzono te drzewa ... 
 
Drzewa wycinano pod budowę kolei, pod budowę dróg (nie tylko autostrad i ekspresówek) - ważne jest aby bilans "zadrzewienia" był DODATNI ... i zarówno wycinka jak i nasadzenia planowane z odpowiednim wyprzedzeniem ... 
 
Swoją drogą - ciekaw jestem ilu z protestujących posadziło drzewo - ile drzew posadziło - jak dba o zieleń "we własnym fyrtlu" ... Czy jak drzewo wrasta im w fundament - przesuwają dom czy wycinają drzewo ...
38. Dodane przez do kom. 35, w dniu - 26-08-2020 17:48
Spróbuję zgadnąć. Byłyby przeszkodą w sprawowaniu władzy? Odbierałyby część decyzyjności? Mogłyby ośmielić się mieć inne zdanie?
39. Dodane przez Tomek72, w dniu - 26-08-2020 17:57
Zieleń w mieście to NIE TYLKO DRZEWA ... poszukajcie w necie "...Zielone budynki ocieplane roślinami..." - taka izolacja "chłodzi latem", "grzeje zimą" dodatkowo odmiany "wiecznie zielone" produkują więcej tlenu niż drzewa z których na jesień opadają liście
40. Dodane przez DO 37, w dniu - 26-08-2020 18:01
Właśnie o tym pisałem. 
Mogę podarować protestującym sadzonki drzewa Cis (nie krzew). 
 
Tylko który z tych protestujących posadzi go na swojej działce?! 
 
 
Najstarszym przedmiotem z drewna cisowego jest włócznia, licząca ok. 45 tys. lat 
Jest gatunkiem najwcześniej objętym ochroną w Polsce, bowiem chroniony jest od 1423 roku. 
Cis jest cze od 1946 roku, przy czym w latach 19462001 oraz 20042014 znajdowała się pod ochroną ścisłą, zaś w latach 20012004 oraz ponownie od 2014 roku pod ochroną częściową. Jest stosunkowo odporny na zanieczyszczenia powietrza.  
w Polsce rośnie 52,3 tys. cisów. 
 
No co ? 
Komu starczy odwagi aby sobie pod domem cisa posadzić. 
 
PROTESTUJCIE ALE ŻEBY ROND NIE BYŁO. 
ROND HAMUJĄCYCH RUCH NA GŁÓWNYCH DROGACH CAŁYMI DNIAMI PO TO ABY O CZTERNASTEJ A MOŻE NAWET BARDZIEJ ROZCHODZI SIĘ O BIUROWYCH O PIĘTNASTEJ DOBRZE SIĘ Z PRACY WYJEŻDŻAŁO. 
 
MOIM ZDANIEM TO JEST PROBLEM.
41. Dodane przez Tomek72, w dniu - 26-08-2020 18:24

reklama
42. Dodane przez Heh, w dniu - 26-08-2020 21:29
Fyrtlu,Psiakrew??..Żenada ,żenada Panie "Redachtór"...
43. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 26-08-2020 22:36
Stalinowski dekret PKWN ukradl mi 600 ha lasowCzuwaj!
44. Dodane przez do 43, w dniu - 26-08-2020 23:07
Dlatego powtarzam. 
Chcecie ?! 
Dam wam ! 
Zasadźcie sobie cisy na własnej ziemi! 
 
NIE. 
WY NIE CHCECIE. 
ODKRYLIŚCIE, ŻE NIE WAŻNE W CZYICH RĘKACH WŁASNOŚĆ. 
WAŻNE KTO Z WŁASNOŚCI KORZYŚCI CZERPIE. 
 
A mieć drzewo na własnej działce to żadna korzyść. 
To tylko kłopot. 
 
Podlewać, nawozić, liście sprzątać pojemnik BIO, a jak urośnie już za mocno i szpeci posesję zamiast zdobić , fundamenty wysadza i trzeba po prostu wyciąć to się zabawa zaczyna. 
Mapki ,opinie, podania opłaty skarbowe , podatek od kubika. 
Podnośnik koszowy drwal.
45. Dodane przez Stare dobre tylko skrzypce i wino, w dniu - 26-08-2020 23:33
Największą zbrodnią jest to, jak się wycina i nie sadzi nowe. Jakoś u nas w Lesznie tak już się utarło,że przy każdym remoncie ulicy , tam gdzie rosną stare spróchniałe wewnątrz drzewa podnosi się wielki wrzask , że to zbrodnia na przyrodzie itp. Po remoncie nikt dosłownie nikt nie chce napisać , że na miejsce tych drzew posadzono nowe, bardziej bezpieczne , które będą rosnąć, a za 60-80 lat na nich też przyjdzie czas i m u s z ą być wycięte. Panie Redaktorze, pisze Pan, że kornik żre w naszych lasach drzewostan. Niech Pan przejedzie się nie szosą, a drogami leśnym (koniecznie na rowerze - ponoć Pan uwielbia taką rekreację) Niech Pan dokładnie się przyglądnie jak są przeprowadzanie wyręby. Coś ten kornik występuje tylko punktowo w ściele wytyczonych miejscach. Dziękuje Pani/Pani? za komentarz Nr 22. To jest kwintesencja. Mnie już raz moderator nie przepuścił wpisu. Był on bardzo ostry dla tzw krytykantów. Dziś napiszę trochę łagodniej. Filozofia to nauk, filozofowanie to głupota. Nie można być zawsze na NIE . Remont drogi należ przeprowadzić, zbędne drzewa wyciąć, a ich miejsce posadzić nowe. JAK MÓWI MŁODZIEŻ- WSZYSTKO W TEMACIE
46. Dodane przez najlepsze, w dniu - 27-08-2020 06:18
Najlepsze jest to, że z tych zaledwie paru (?), kilku (?), ilu? od 2014 roku spotkań z mieszkańcami, prawdopodobnie z przymusu warunku dofinansowania, nie ma protokołów a powinny być.
47. Dodane przez najlepsze, w dniu - 27-08-2020 09:53
Nie było upublicznionych protokołów.
48. Dodane przez do10 Lucjan, w dniu - 27-08-2020 13:12
O! się popisałeś - za dużo cię nakręcili ci od nakręcania - kiedy zaczniesz myśleć samodzielnie ?????? 
Redaktor też dziś cienko cienko ...
49. Dodane przez do kom. 37, w dniu - 27-08-2020 16:34
Jesteś pewien tego, co piszesz? Weźmy dla przykładu wycięte jarzębiny przy Narutowicza, obok parku. Z tego co pamiętam wycięto je, bo psuły estetykę tego miejsca i wcale nie było konieczności ich usuwania.
50. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 27-08-2020 16:36
Tak przy okazji. Wybrukowane skwery i rynki obciążą wkrótce budżety samorządów, bo nieruchomości gminne także będą podlegać opłacie za zmniejszoną retencję. Więcej: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Miasta-zapla(...)nu-7950098.html
reklama
51. Dodane przez Imię, w dniu - 28-08-2020 11:25
Panie redaktorze, jak Pan może porównywać Ziemię sprzed 50 lat, czy kilku tysięcy lat temu, z sytuacją obecnie? Czy za czasów Mieszka I w oceanach pływały wyspy plastiku? Ile tysiecy gatunków zwierząt ginęło dziennie? Jaki przemysł działał? Jeszcze w latach 70-tych ludzie kąpali się w Wiśle, teraz jak Pan włożysz do Wisły nogę to tylko amputacja zostaje. Nasza planeta ginie a my razem z nią, i to jest fakt potwierdzany nieustannie przez największych naukowców z całego świata, więc zamiast wyśmiewać młodych ludzi radziłbym zastanowić się nad swoją ignorancją.
52. Dodane przez KOM.51, w dniu - 28-08-2020 19:06
POPIERAM !
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj