Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Czy linia kolejowa z Leszna do Zbąszynia będzie remontowana? – zapytał w interpelacji poseł Grzegorz Rusiecki (KO). Odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury nie daje zbyt wiele nadziei: linii nr 359 nie ma w rządowych planach.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Poseł Grzegorz Rusiecki w swojej interpelacji zadał kilka pytań dotyczących przyszłości linii kolejowej nr 359. Punktem wyjścia są prowadzone od roku prace na odcinku pomiędzy Lesznem i Wolsztynem: wymiana podkładów i montaż nowych, bezstykowych szyn. Pomimo przeprowadzonych prac czas przejazdu na tym 46-kilometrowym odcinku wciąż wynosi ponad godzinę. W niektórych relacjach jest to za mało, aby kolej była konkurencyjna
wobec transportu samochodowego. Co więcej, o wiele lepsza średnia prędkość handlowa osiągana jest nawet na odcinku Wolsztyn-Zbąszyń, nieobjętym dotychczas remontem - napisał poseł. Następnie zapytał, czy możliwe jest zwiększenie prędkości pociągów na wyremontowanym odcinku, podobny remont odcinka Wolsztyn - Zbąszyń oraz modernizacja przystanków, wreszcie czy planowana jest kompleksowa modernizacja linii nr 359.
Odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury nie daje jednak powodów do optymizmu. Wiceminister Andrzej Bittel zaznaczył, że prowadzone prace mają charakter utrzymaniowy, a nie inwestycyjny. Po ich zakończeniu na odcinku Włoszakowice - Nowa Wieś Mochy zostanie podniesiona prędkość rozkładowa do 70 km/h z miejscowymi ograniczeniami - napisał minister. Na pytanie o modernizację przystanków A. Bittel odpowiedział, że gotowa jest już lista 200 przystanków w kraju, które mają być modernizowane, zaś jej rozszerzenie zależne jest od wielu czynników, zwłaszcza dostępnych funduszy.
Minister zaznaczył też, że organizacją lokalnego transportu kolejowego zajmuje się samorząd województwa. Z tego też powodu na razie nie ma co liczyć na kompleksową modernizację linii Leszno - Zbąszyń. W ramach prowadzonych prac planistycznych, Urząd Marszałkowski nie wskazał linii kolejowej nr 359 Leszno - Wolsztyn wśród najistotniejszych z punktu widzenia przewozów pasażerskich na terenie tego województwa do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego na lata 2021 - 2027 - napisał Andrzej Bittel - linia ta nie została również zgłoszona przez Samorząd do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 roku, do którego nabór zakończył się w dniu 26 sierpnia br.
1. Dodane przez Janek, w dniu - 07-10-2020 13:20 00 Dzień dobry,
Tymczasem z linii tej korzysta całkiem duża grupa osób, najwięcej satelitarnie do Leszna( od Włoszakowic) i Wolsztyna ( od Błotnicy), więcej niż na niedawno uruchomionej trasie do Głogowa. Istotne byłoby uwzględnienie w rozkładzie lepszych godzin odjazdu i przyjazdu niż obecnie, bo wiele osób wybiera własny transport. Zamiast niepotrzebnie inwestować w linie mniej popularne ale poprawne i pokazowe, to lepiej wprowadzić dopłaty do biletów dla młodzieży. O estetyce peronów już nie mówię, bo poza ważniejszymi liniami to niewiele się dzieje i wszystko niszczeje. Kiedyś nawet starczało na białą farbę...można dać budynki w rozsądną dzierżawę, rewitalizować linię w odniesieniu do linii z parowozem, dworce na stacjach krańcowych - Leszno i Wolsztyn na ukończeniu modernizacji. Jaki kolejny krok ? Bus ?
2. Dodane przez Archanioł, w dniu - 07-10-2020 13:41 00 POSŁOWIE i kolej lokalna? Czy może być coś mniej poważnego?
3. Dodane przez ???, w dniu - 07-10-2020 14:24 00 Pan poseł zaspokoił swoją ciekawość? Trasa lokalna w gestii marszałka województwa, Pan tego nie wiedział? Też bym wykupił abonament na przejazd PENDOLINO do Boszkowa czy też Moch! To byłaby trasa turystyczno-edukacyjna w okresie letnim a też zimową porą przy śnieżnych zimach! Kuligi po pięknej krainie włoszakowicko-przemęckiej! Zaplecze hotelarsko-gastronomiczne już czeka! Pan obecnie, przepraszam w Koalicji PO? Jak Marszałek województwa? Proszę, działajcie! Przy okazji, Kolej Metropolitarna z Lesznem? Ten sam Marszałek? Powodzenia!
4. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 07-10-2020 14:38 00 Fajnie ,że pyta ale trochę późno. W końcu zaczynacie się interesować moimi wpisami. No szkoda, że tak późno pewnie wszyscy pochłonięci ratowaniem basenu byli.
Andrzej Bittel - linia ta nie została również zgłoszona przez Samorząd do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 roku, do którego nabór zakończył się w dniu 26 sierpnia br.
Inna sprawa, że na tej linii nie da się zrobić machlojek. Już pisałem wcześniej , bagna się nie oszuka.
GDY TYMCZASEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pociągi Poznań Wolsztyn przyspieszą. Jest przetarg na ...www.rynek-kolejowy.pl : mobile : pkp-plk-pociagi-po... 31 sie 2020 Na stacji Wolsztyn PKP PLK planują kompleksową wymianę nawierzchni czterech ... na rozwijanie prędkości 120 km/h przez pociągi pasażerskie i 80 km/h przez towarowe. ... Przetarg ogłoszony na prace na linii między Wolsztynem a Poznaniem, a później realizacja prac.
DOBRZE, ŻE NIE DOSZŁO DO LIKWIDACJI LINII LESZNO - WOLSZTYN.
TERAZ NAJWAŻNIEJSZE ABY SIĘ UPRZEĆ I WYMUSIĆ BYDOWĘ DO WILKOWIC A PRZYNAJMNIEJ DO UL. GRANICZNEJ DWÓCH TORÓW Z NNFRASTRUKTURĄ DO ELEKTRYFIKACJII PRZY OKAZJI MODERNIZACJI LINII OSTRÓW-GŁOGÓW!!!!!
PODPOWIEM, ŻE TRZEBA SIE POWOŁAĆ NA PUNKT WĘZŁOWY MARYSZEWICE (OBECNIE ZAROŚNIĘTA RUINA, ŁĄCZNIK GRZYBOWO-WILKOWICE).
NIECH DOBRZE POSZPERAKĄ W PAPIERACH ! JAK BYŁA POWÓDŹ STULECIA TO BYŁA KUPA ŚMIECHU JAK WARSZAWA ABY ODCIĄZYĆ OCALAŁE Z POWODZI MAGISTRALE WYSŁAŁA EXPRES Z OSTROWA PRZEZ LESZNO-WOLSZTYN DO ZBĄSZYNKA BO MYŚLELI, ŻE JUŻ DAWNO ZELEKTRYFIKOWANA!
Pierwsza myśl była dobra . W ostatnich latach PRL-u kolej toczyła boje z rolnikami z Wilkowic o ziemie pod drugi tor. Jak już spychacz zaczął niwelować teren komuna padła.
NALEŻY TEGO DOPILNOWAĆ ZANIM RESZTA ZOSTANIE SPAPRANA JAKIMŚ NOWYM DZIWNYM WIADUKTEM KTÓRY BĘDZIE SIE KOŃCZYŁ W KORKU NA RONDZIE PRYWATNEGO CENTRUM LOGISTYCZNEGO A ZACZYNAŁ NA ZAMKNIĘTYM PRZEJEŹDZIE NA GRANICZNEJ ,KOLEJOWEJ CZY MÓRKOWSKIEJ. Amen.
5. Dodane przez Tak do kom 2, w dniu - 07-10-2020 14:56 00 Dojeżdżałem tym pociągiem do pracy z Wilkowic do Poznania. 5 minut w Lesznie na przesiadkę . Wszystko grało idealnie! Ale zmieniono rozkład jazdy tak, że Wolsztyn odjeżdżał po odjeździe pociągu do Poznania! Musiałem dojeżdżać do Leszna samochodem . Owszem. Ładny widok z okien odjeżdżającego pociągu do Poznania jak parowóz wjeżdża na stację ale chyba nie o to chodzi w ekologii?
No ale w latach 90 były ważniejsze priorytety. SPYCHANIE BEZROBOCIA NA PROWINCJĘ WSZELKIMI DOSTĘPNYMI ŚRODKAMI. LICZENIE PASAŻERÓW PRZEZ KOMISJE Z WARSZAWY W POCIĄGACH DO GOSTYNIA MIĘDZYKNNYMI.
A PRZYPOMINAM! Z KAŻDEGO KIERÓNKU SZŁO DOJECHAĆ I WRÓCIĆ NA KAŻDĄ ZMIANĘ.
CZY KTOS SIEDZI ZA ZNISZCZENIE PKP?
Brygady Marriotta ironiczny przydomek, który polska prasa w okresie transformacji systemowej nadała zagranicznym konsultantom doradzającym rządowi RP w procesie budowy gospodarki wolnorynkowej, w tym przy przeprowadzaniu prywatyzacji. Nawiązywał on do najdroższego podówczas w Warszawie hotelu Marriott, uważanego za ulubione miejsce pobytu zagranicznych doradców[1][2][3].
Członkowie brygad Marriotta reprezentowali zazwyczaj międzynarodowe instytucje finansowe i dawców pomocy rozwojowej np. Bank Światowy, Międzynarodowy Fundusz Walutowy, EWG, czy USAID bądź też prywatne firmy konsultingowe działające na ich zlecenie[1][2][3]. W Polsce przebywali zazwyczaj na krótkoterminowych kontraktach[1][3]. Zasadniczo ich działalność była negatywnie oceniana przez polską opinię publiczną oraz przez część środowisk politycznych, eksperckich i opiniotwórczych. Zagraniczni doradcy byli w szczególności krytykowani za nieznajomość polskich realiów, przekładającą się na niewielką przydatność ich ekspertyz[1][2]. Zarzucano im ponadto, że ze względu na swe bardzo wysokie zarobki, wynoszące zazwyczaj od 20 tys. do 25 tys. dolarów za osobomiesiąc, stali się głównymi beneficjentami pomocy ekonomicznej, którą udzielały Polsce państwa i organizacje świata zachodniego[1].
Nawet dziś nad interesami żabki czuwa Mosbacher.
Kolejne żądania ambasador USA Georgette Mosbacher ...www.prokapitalizm.pl : Polityka 11 sty 2019 Georgette Mosbacher, zrobił sobie z Polski kraj kolonialny pełną gębą. ... Poza PKP Energetyka, w 2017 roku nabyła sieć sklepów Żabka. K.
6. Dodane przez Od serca do Grzesia, w dniu - 07-10-2020 15:12 00 NO NIE PODOBNO ABY NA ZŁOŻENIE WNIOSKU TYLKO 3 SEKUNDY BYŁY. Prace na linii Wolsztyn - Poznań zapewnią wzrost atrakcyjności i dostępności połączeń kolejowych w Wielkopolsce. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację odcinka Wolsztyn Drzymałowo. Podróżni mogą liczyć na dogodne przejazdy do Poznania, a także połączenie z pociągami dalekobieżnymi. Inwestycja ma usprawnić podróże między Poznaniem a Wolsztynem. Jak poinformał zespół prasowy Polskich Linii Kolejowych, na objętym pracami 15 km odcinku z Wolsztyna do Drzymałowa, prędkość pociągów zwiększy się nawet dwukrotnie - do 120 km/h. Zadowolenia z tego rozwiązania nie kryje burmistrz Wolsztyna Wojciech Lis oraz mieszkańcy, których głównym środkiem lokomocji są koleje. Inwestycja współfinansowana z RPO województwa wielkopolskiego ma zakończyć się w 2023 r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. LESZNO SIĘ ZGAPIŁO. ALE DUZO NIE STRACI . WSZAK OPOZYCJA ZAPEWNE W IMIĘ PRAWORZĄDNOŚCI I EUROPEJSKICH WARTOŚCI GŁOSUJE ZA ZAGŁODZENIEM INWESTYCJI. A MOŻE ZAROBIENI BYLI? I NIE ZDĄZYLI WNIOSKU NAPISAĆ- RADNA TO NAWET U PREZYDENTOWEJ BYŁA NA SALONIE. NO NIE SPOSÓB NA WSZYSTKO ZNALEŹĆ CZAS.
7. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 07-10-2020 16:13 00 Linia biegnie przez Stefanowo,gdzie moj Dziadek byl w posiadaniu 820 ha,w tym 600 ha lasow,ale stale obowiazujacy stalinowski PKWN nie pozwala mi zwrocic Stafanowa Czuwaj!adziadek byl Wojtem Zbaszynia i w 1938 r na Rynku w Zbaszynie przekazywal FON dla Marszalka Edwarda Rydz Smiglego Czuwaj!
8. Dodane przez mietek, w dniu - 07-10-2020 16:47 00 PYTANIE do Pana Rusieckiego ma Pan może widzę kto wpadł na pomysł całkowitego wyłączenia przejazdu kolejowego w Błotnicy i wyznaczenie objazdów do kilkudziesięciu km! Czy nie można przejazdu remontować wahadłowo by nie utrudniać życia mieszkańcom np: żeby z Błotnicy zawieść dziecko do szkoły w Przemęcie czy podjechać do lekarza trzeba nadrabiać kilkadziesiąt km w obie strony aż się prosi o wahadło, a żeby było żałośniej od poniedziałku to samo będzie się działo na przejeździe w Perkowie i jak dostać się z Przemętu do Perkowa, Nowej Wsi czy na Wolsztyn przez Wieleń to jest jakaś paranoja kto za ten bajzel odpowiada PKP? Wahadło i jeszcze raz wahadło od poniedziałku do piątku a w weekend spiąć du.. i wyłączyć przejazd na wylizanie prac...
9. Dodane przez do 7, w dniu - 07-10-2020 16:56 00 umówmy się, twoja rodzina to najwięksi i najmniej znani oraz niedocenieni leszczyniacy w ostatni 100 leciu. Nik t po za tobą o nich nie wie.
10. Dodane przez Snickers, w dniu - 07-10-2020 16:59 00 O Grzechu zaczął pracować.
11. Dodane przez Do autora nr 7, w dniu - 07-10-2020 17:00 00 Skończ Pan bajki pisać, bo Pan jesteś bajkopisarz, ale nie pokroju Tuwima, a Stal....
reklama
12. Dodane przez advocem do 9v, w dniu - 07-10-2020 17:14 00 Tylko prawda jest ciekawa i Zlo dobrem zwyciezaj Czuwaj!
13. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 07-10-2020 17:37 00 Prosze dopisac merytoryczny komentarz do Swiergiel mistrza 10 boju Czuwaj!
14. Dodane przez marek, w dniu - 07-10-2020 18:23 00 a ja bardzo chętnie pojeździł bym tym pociągiem aż do Sulechowa i Zielonej Góry przez Wolsztyn omijając Zbąszyń
16. Dodane przez nie do wiary, w dniu - 07-10-2020 21:15 00 Czyżby pół Wielkopolski to ciotki, stryjenki, wujowie, stryjowie i różnego rodzaju pociotkowie wnuka dziadka wójta?
17. Dodane przez 1234, w dniu - 08-10-2020 09:03 00 Rząd będzie modernizowal i budowal nowe linie kolejowe z miast wojewodzkich do największego na świecie portu lotniczego gdzieś na Mazowszu.Co prawda narazie pasą się tam krowy ale lotnisko kiedyś będzie.
18. Dodane przez do 9,11,15 advocem, w dniu - 08-10-2020 16:36 00 Dziadek Ziemianin nie tylko byl Wojtem Zbaszynia ,ale jeszcze Honorowym Starosta Nowotomyskim Czuwaj! Trzeba znac prawdziwa historie regionalna dyletanciCzuwaj!
19. Dodane przez do 11, w dniu - 08-10-2020 19:31 00 "ale nie pokroju Tuwima, a Stal...." Jeśli masz namyśli Stalina to zrzednie ci mina.
Tuwim nie musiał na każdym kroku zapewniać o swojej miłości do komunizmu. A jednak to robił wstawał, klaskał, wychodził przed szereg mówi PCh24.pl Andrzej Gajewski, reżyser, twórca m.in. Erraty do biografii Juliana Tuwima.
Co się stało z Julianem Tuwimem w 1943 roku? To mniej więcej wtedy przystępuje on do grona zwolenników Związku Sowieckiego.
20. Dodane przez do 19, w dniu - 08-10-2020 20:25 00 Już Piłsudski mówił żeby nie wierzyć we wszystko co jest napisane w internecie.
21. Dodane przez do 18, w dniu - 08-10-2020 20:33 00 W Zbąszyniu był burmistrz. Regionaliści ze Zbąszynia nie wiedzą o istnieniu Pana dziadka. Mozie pokaż Pan jakiś dokument?
reklama
22. Dodane przez do 20, w dniu - 09-10-2020 14:47 00 Dlatego limitował go Rozwadowskiemu?
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.