Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Września 2021
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Amadeusz, Damian,
Kosma, Urban
Do końca roku 95 dni.
Start arrow Góra arrow Zielone światło dla linii Góra - Bojanowo

Gmina zamierza przejąć dworzec

Zielone światło dla linii Góra - Bojanowo

19.12.2020. Radio Elka, Filip Wybieralski

Samorząd województwa dolnośląskiego jest już pełnoprawnym właścicielem linii kolejowej Góra – Bojanowo. W ostatnich dniach podpisano akt notarialny w tej sprawie, co daje zielone światło dla reaktywacji nieczynnej linii. Pojawiają się również pierwsze pomysły związane z rewitalizacją nieczynnej infrastruktury kolejowej. 

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zgodę na przejęcie linii 372 musiało wydać PKP, a następnie ministerstwo infrastruktury. W ubiegłym tygodniu przypieczętowano to podpisaniem aktu notarialnego. Odcinek Góra Śląska - Bojanowo ma niespełna 15 km
i mniej więcej po połowie przebiega przez województwo dolnośląskie i wielkopolskie. Przypomnijmy, że największym wyzwaniem przywrócenia tego połączenia będzie budowa wiaduktu kolejowego nad trasą s5. Zdaniem burmistrz Ireny Krzyszkiewicz plany te są jak najbardziej realne. - Marszałek województwa wystąpił już do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o wybudowanie wiaduktu kolejowego. Mają na to dwa lata od zgłoszenia potrzeby reaktywacji linii. Porozumienie w tej sprawie obowiązuje do grudnia tego roku, a więc trzymamy kciuki, za to aby GDDKiA jak najszybciej podpisała ten aneks - mówiła w rozmowie z Radiem Elka.

Po wznowieniu połączenia kolejowego gmina ma zamiar przejąć od PKP budynki dawnego dworca. Wstępne plany zakładają, że oprócz poczekali dla podróżnych mogłaby tam powstać kawiarenka oraz żłobek.

 
Komentarze (133)
1. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 19-12-2020 11:00
Brawo dla Góry, to będzie ogromny impuls dla rozwoju waszego miasta!
2. Dodane przez Milosnik zrywania bokow...., w dniu - 19-12-2020 11:06
Kto wyda 40 milionów by uruchomić 15 km kompletnie zniszczonej linii, zarosnietej drzewami,z rozwalona infrastruktura? Dworzec jest domem mieszkalnym wykupiony przez osoby prywatne- co dostaną odszkodowania i mieszkania? Mieszkańcy a raczej wiekszosc woli remont dróg do Rawicza i odjechane do Wrocławia w 50 minut. Te 40 milionów niech przeznacza na odbudowę i rozwój ZAMKNIETEGO SZPITALA w GÓRZE.
3. Dodane przez sens, w dniu - 19-12-2020 11:22
Dobrze mieć alternatywę dla podróży do Wrocławia. Jednak czy ktoś zbadał uzasadnienie ekonomiczne tak kosztownej inwestycji? Czy zbadano też potrzeby społeczne w tym zakresie? Czy górowianie na pewno wybiorą blisko dwu godzinną podróż pociągiem zamiast niecałą godzinę samochodem? Czy koszty biletu dla dwóch osób nie przekroczą kosztów paliwa? Na trasie Leszno - Wschowa, po reaktywacji linii podróżują 1-2 osoby. Jest wiele pytań, na które winno się odpowiedzieć przed podjęciem decyzji o tak kosztownej inwestycji. Chyba, że jest to robione wyłącznie dla splendoru i głodu kolejnego "sukcesu" miłościwie nam panującej.
4. Dodane przez N, w dniu - 19-12-2020 11:27
Szczyt głupoty!
5. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 19-12-2020 11:30
Miliardy naszych pieniędzy zostaną wydane na linię kolejową, którą pojedzie maksymalnie kilka osób. To może lepiej transport autobusowy?
6. Dodane przez Semafor, w dniu - 19-12-2020 11:30
1 - jaki impuls? Pojada 2-3 szynobusy na dzień i tyle w temacie. Nagle Górą zainteresują się inwestorzy? Powstaną fabryki? Nie ten czas i nie ten rejon Polski. Poza tym pozostaje kwestia wiaduktu nad S-ką. W rok czy dwa nikt tego nie zbuduje. Nagle znajdzie się tysiąc powodów aby anulować (lub przeciągać w nieskończoność) wcześniejsze ustalenia.
reklama
7. Dodane przez rychu, w dniu - 19-12-2020 11:31
linia za miliony tak samo potrzebna jak lotnisko w radomiu , totalny brak myślenia
8. Dodane przez xyz, w dniu - 19-12-2020 11:32
Za tyle pieniędzy ile zostanie wydane na reaktywacje (a w zasadzie budowę od podstaw) tej linii można by w końcu wyremontować drogi lokalne.
9. Dodane przez ..., w dniu - 19-12-2020 11:33
A kto będzie się przemieszczał akurat na trasie Bojanowo - Góra?
10. Dodane przez !, w dniu - 19-12-2020 11:34
Dojenia obywateli ciąg dalszy!
11. Dodane przez z Leszna, w dniu - 19-12-2020 11:36
Popieram.
12. Dodane przez leszczyniok, w dniu - 19-12-2020 11:37
Do kom.1 Już widzę ten rozwój Góry :-)
13. Dodane przez S, w dniu - 19-12-2020 11:38
Za tyle miliardów ile to może kosztować to podejrzewam, że i remont dróg i dotacje na utworzenie linii autobusowych Góra Bojanowo i jeszcze np. na szpital w Górze by zostało. Taka prawda. Nikt nie zdaje sobie sprawy z kosztów których nie zapłacą przecież politycy tylko mieszkańcy.
14. Dodane przez peterpan, w dniu - 19-12-2020 11:40
budowania szklanych domów ciąg dalszy
15. Dodane przez Ant, w dniu - 19-12-2020 11:40
Pojedzie sobie pusty szynobus, a do każdego kursu dopłacą mieszkańcy więcej niż gdyby zaoferować darmowy transport autobusowy!
16. Dodane przez Do 9, w dniu - 19-12-2020 11:58
Ty myślisz że te pociągi będą przemieszczać się na odcinku Góra - Bojanowo? Bzdura, to będzie pociąg na wzór Bielawa - Wrocław (którym miałem okazję podróżować i cieszy się on popularnością) który pojedzie z Wrocławia przez Rawicz, Bojanowo do Góry. I bardzo dobrze że inwestujemy w kolej, auta będą wypierane coraz bardziej. Już teraz są zakazy wjazdu do centrum miast. Swoją drogą kolej na Dolnym Sląsku bardzo się rozwija np powrót połączeń do Kamiennej Góry czy reaktywacja linii kolejowej przez Sobótkę do Świdnicy. W Wielkopolsce jest podobnie linia kolejowa Gniezno - Września - Jarocin.
17. Dodane przez John, w dniu - 19-12-2020 11:58
Zgadzam się z komentarzem 2. Jakaś paranoja w tym kraju wydać tyle milionów . Kto będzie jeździć tą linią i to jeszcze do aglomeracji Bojanowo . Jakiś żart. Szpital to jest priorytet w mieście powiatowym a nie zaorana linia kolejowa. Ale w tym kraju to już mnie nic nie zdziwi. Za chwile ktoś wpadnie na pomysł reaktywacji linii do Głogowa albo nowego torowiska do Leszna
18. Dodane przez Generał, w dniu - 19-12-2020 12:10
Zróbcie za to drogi dojezdne do Góry bo wszystkie są w stanie opłakanym, a reanimowane połączenia kolejowe są nierentowne- patrz Wschowa
19. Dodane przez L, w dniu - 19-12-2020 12:16
Dla mnie to jest skandal. Czeka nas kryzys, ale najważniejsze to wydawanie resztek naszych pieniędzy i zadłużanie przyszłych pokoleń.
20. Dodane przez Marek, w dniu - 19-12-2020 12:17
Puste pociągi będą jeździć, tak jak do Wschowy.
21. Dodane przez *, w dniu - 19-12-2020 12:18
To jest piękny przykład złodziejstwa. Miliardy złotych zabiorą mieszkańcom na niepotrzebną linię kolejową.
22. Dodane przez Ant, w dniu - 19-12-2020 12:19
Jedna czy dwie osoby co pojadą tą linią to mogą chyba autobusem jechać.
23. Dodane przez Z Góry, w dniu - 19-12-2020 12:21
Faktycznie z pewnością z Bojanowa do Góry ktoś do pracy będzie jeździł. W końcu Góra to ogromny ośrodek przemysłowo - usługowy
24. Dodane przez obserwator, w dniu - 19-12-2020 12:22
po raz kolejny burmistrz góry udowadnia, że jest nie z tej epoki...
25. Dodane przez Jan, w dniu - 19-12-2020 12:23
Tej linii nie można modernizować, ją trzeba wybudować od podstaw. I jeszcze ten wiadukt nad S5. Ile to będzie nas kosztowało?
26. Dodane przez H, w dniu - 19-12-2020 12:25
To już taniej by było zorganizować darmowe przewozy autobusowe na trasie Góra Bojanowo.
27. Dodane przez Grz., w dniu - 19-12-2020 12:27
Pięknie się mówi "modernizacja", ale na tej trasie trzeba będzie wymienić wszystko.
28. Dodane przez brawo, w dniu - 19-12-2020 12:33
Brawo, kolej wraca do łask. Na pewno będę jeździł. Świetna wiadomość
29. Dodane przez :(, w dniu - 19-12-2020 12:37
Socjalizm.  
Trzeba doić obywateli na chore pomysły władz. 
 
Ktoś pojedzie pewnie tym pociągiem, ale to będzie tak niewielka liczba osób, że można by ich przewieźć busem. Transport busem, a pociągiem da to samo (transport z A do B), a będzie kosztowało grosze. 
No ale cóż, trzeba wydać miliardy na budowę linii + kolejne miliony na bieżące utrzymanie przewozu pociągiem. 
Za tyle to można zorganizować darmowy transport busem i do tego np. remont dróg, a pewnie i tak coś jeszcze zostanie.
30. Dodane przez Górowianin, w dniu - 19-12-2020 12:42
Na dawnym dworcu w Górze mieszkają ludzie. To jest obecnie dom wielorodzinny. Czy politycy znowu zamierzają wyrzucić zwykłych ludzi na bruk dla realizacji swoich idiotycznych celów?
31. Dodane przez Krzysztof W., w dniu - 19-12-2020 12:47
Chory kraj.
32. Dodane przez Ş, w dniu - 19-12-2020 12:47
Brawo, na pewno się przejadę na wycieczkę.  
Niech ta linia powstanie. Zapłacą polacy, co to komu przeszkadza? No niech płacą. Ja nie płacę bo niepracuje i nienarzekam. Zresztą w większości to będą kredyty i dotacje więc to teraz i tak nie będzie płacone tylko później.
33. Dodane przez Kryspin, w dniu - 19-12-2020 12:49
Popieram. Będzie pociąg to można się będzie spakować, wyjechać i już nie wracać.
reklama
34. Dodane przez Jaki koszt?, w dniu - 19-12-2020 12:50
Jaki koszt?
35. Dodane przez emeryt PKP, w dniu - 19-12-2020 13:23
CHORY pomsł!!! Wiem, bo pracowałem w tym 40-ci lat.
36. Dodane przez Górowianka, w dniu - 19-12-2020 13:34
Pomysł bardzo dobry. Proszę zwrócić uwagę, że nie wszyscy mają samochody. Myślę, że możliwość dojazdu koleją jest dobrym rozwiązaniem, nawet cenowo. Takie nasze dodatkowe okienko na świat. A poza tym, czytając kolejne wpisy, widać wyraźnie, że pisze je jedna osoba. Minuta po minucie wylewa żółć na wszystko co się da. Pewnie ma samochód i dla zasady jest na NIE.
37. Dodane przez do Rycha spod 7-mki, w dniu - 19-12-2020 13:49
Lotnisko w Radomiu jest potrzebna. Jak słusznie zauważył poseł Suski, z Radomia jest bliżej do Afryki. Prawdopodobnie będzie też bliżej do Mongolii.
38. Dodane przez Dzisiaj, w dniu - 19-12-2020 13:54
W końcu Góra nie będzie odcięta od swiata
39. Dodane przez Inny obserwator, w dniu - 19-12-2020 13:55
Burmistrz na rynku ujawniła z jakiej jest epoki. To coś pośredniego pomiędzy kamieniem łupanym i gładzonym. Teraz, dzięki żelaznej, jakżeby inaczej, kolei pominiemy epokę brązu.
40. Dodane przez jurek, w dniu - 19-12-2020 14:32
super ,bo dróg niedługo już nie będzie.pozdrawiam
41. Dodane przez Do 36, w dniu - 19-12-2020 14:48
Owszem, to pisze zazdrosny leszczyniak który nie może znieść że Góra się lepiej rozwija.
42. Dodane przez Kolonko, w dniu - 19-12-2020 15:01
ZMARNOWANE PIENIĄDZE I TOTALNY BRAK RACJONALNEGO MYŚLENIA DĄŻĄC DO REALIZACJI TEGO PROJEKTU. 
LEPIEJ ZROBIĆ BADANIE RYNKU I MOŻE ZNAJDZIE SIĘ PARĘ OSÓB, KTÓRE BĘDĄ DEKLAROWAŁY, ŻE MOŻE SIĘ KIEDYŚ PRZEJADĄ GÓROWSKIM "PENDOLINO".100 razy taniej byłoby kupić po nowym samochodzie ankietowanym pasażerom. 
Pól wieku temu, może taka inwestycja miałby sens.
43. Dodane przez Brawo, w dniu - 19-12-2020 15:10
Jestem bardzo zadowolona. Autobusy do Wrocławia polikwidowane więc osoby bez samochodu muszą liczyć na wsparcie innych osób by dostać się do Rawicza na pociąg. O Poznaniu nie wspomnę. Chętnych ludzi jest bardzo dużo tylko tu wypisują sami hejterzy. Wstyd myśleć tylko osobie.Brawo Pani burmistrz.
44. Dodane przez Do 43, w dniu - 19-12-2020 15:23
To wypisuje jedna zazdrosna osoba z Leszna jak to napisał kom numer 41
45. Dodane przez Zenek, w dniu - 19-12-2020 15:28
Na zachodzie jezdza pociagi,samochody,plywaja po rzekach barki a w Gorze elita do aaaaaawarocka golfem
46. Dodane przez szarak, w dniu - 19-12-2020 15:56
Do kom.41 A w jakim kierunku ta wasza Góra się rozwija ? Proszę o konkrety ?
47. Dodane przez Marta, w dniu - 19-12-2020 15:59
Pojadę se do Bojanowa i może znajdę kandydata na męża.
48. Dodane przez Git, w dniu - 19-12-2020 16:02
świetna wiadomość. Cieszę się
49. Dodane przez niedowiarek, w dniu - 19-12-2020 16:58
Jestem aboslutnie za reaktywowaniem/odbudowaniem czy też przywróceniem połączenia kolejowego Góry ze światem. Tylko, że z ust Pani Burmistrz i jej koleżków najpierw z PO a później z bezpartyjnych samorządowców usłysząłem już dziesiątki obietnic ze sławną obwodnica Góry którą wygrywali wybory przez 10 lat i co ?... no i nic . Nic z tego co obiecywali i chwalili sie wszem i wobec nie zostało zrealizowane ! Dlatego nie wierze ani w jedno słowo i obietnicę burmistrz Góry ani jej kolegi z ruchu Marszałka województwa . I tyle .A że w Górze są dziesiątki osób które podniecają się obietnicami to ich problem. I niech żaden fanatyczny wielbiciel burmistrzowej i Marszałka województwa nie pisze że jestem hejterem bo nie uwierze w ich kolejne obietnice/kłamstwa wyborcze. Tak samo opluwaliście tych co wbrew lewicy i PO nie chcieli sprzedawać szpitala mafii i teraz udajecie że wszystko jest w porządku.
50. Dodane przez Anna, w dniu - 19-12-2020 17:18
Proszę ludziom wytłumaczyć skąd będą pochodzić środki pieniężne na tą inwestycje. Unia daje, nie można tego przekazać na inny cel.
51. Dodane przez Jan, w dniu - 19-12-2020 17:21
Ja proponuję linie do Leszna pod szpital. Ludzie do przychodni by jeździli, do pracy. Też jakieś tory w tą stronę były.
52. Dodane przez Maniek z góry, w dniu - 19-12-2020 17:34
Ludzie od lat proszą o remont dróg, to w nagrodę władze dają im 15 km linii kolejowej do jeszcze bardziej zapadłej miejscowości niż ich własna. BRAWO! A drogi nadal takie, że urywają resory. WSTYD!
53. Dodane przez do 43., w dniu - 19-12-2020 17:36
A jak myślisz, dlaczego zlikwidowano autobusy do Wrocławia? Przecież, gdyby się opłacało, to nikt by ich nie likwidował! Takie są prawa rynku. I właśnie takie samo zainteresowanie będzie kursami kolei jak było kursami autobusu. Dodam, żeby wszyscy jeszcze raz przeczytali, ta inwestycja jest ekonomicznie chybiona. My potrzebujemy podstaw czyli dróg.
54. Dodane przez do 36, w dniu - 19-12-2020 17:38
w dzisiejszych czasach samochodów nie ma tylko patologia, co nie może zaoszczędzić 1500 zł na kupno samochodu bo wszystko idzie na papierosy i wódkę
55. Dodane przez mario, w dniu - 19-12-2020 17:41
i znowu buduje się z myślą o tych co mają 2 lewe ręce i nie mają samochodów bo to jest inwestycja właśnie dla nierobów i biedoty, a ci którzy uczciwie pracują nadal będą niszczyli zwieszenie swoich samochodów na tych dziurawych drogach. ech jednak w tym kraju lepiej być nierobem, alkoholikiem, złodziejem albo pracować na czarno.
56. Dodane przez Baca, w dniu - 19-12-2020 18:19
Góra to zapomniany przez biznes trzeci świat życzę powodzenia z rentownością tej linii inwestycja pewnie nigdy się nie zwróci
57. Dodane przez Lech, w dniu - 19-12-2020 18:25
Już lepiej wybudować linie kolejową do Leszna, a nie do Bojanowa. Mało kto wie o istnieniu tej linii z poniższego linku. 
https://podroze.onet.pl/ciekawe/linia-kolejow(...)edzanie/x8frtqf
58. Dodane przez Franek, w dniu - 19-12-2020 18:28
Może zrobić autonomiczną kolej. Będziecie pierwsi w Polsce i wreszcie DGR będzie lepsze od Leszna. To będzie innowacyjne podejście. Z łatwością dostaniecie dotacje
59. Dodane przez xyz, w dniu - 19-12-2020 18:56
mieszkam od urodzenia w Górze posiadam auto często musze dojechac do Wrocławia czy Poznania itp wole pojechać pociągiem bo bezpieczniej sami widzicie co się dzieje na drogach to zgroza. Brawo
60. Dodane przez PL, w dniu - 19-12-2020 19:15
Do kom. 51 i 57 NIE !!!
61. Dodane przez Jan, w dniu - 19-12-2020 19:25
Pewnie ze lepiej wybudować linie do Leszna. Z tamtad można dojechać do Wrocławia i poznania.
62. Dodane przez Ja, w dniu - 19-12-2020 19:30
Do 59 Samo posiadanie auta nie oznacza ze potrafi sie nim jezdzic. Masz prawo jazdy na gmine to puzniej strach do duzego miasta jechac bo tam tramwaje po drogach jezdza
63. Dodane przez fgvvv, w dniu - 19-12-2020 19:32
Tego jadu w komentarzach nie da się czytać. Wszystkim nie pasuje, że do Góry wrócą pociągi. Nie każdy chce jechać samochodem do Wrocławia. Ponadto nie mówcie, że w godzinę dojedziecie samochodem. W godzinę, to jedynie do AOW dojedziecie, a gdzie reszta się pytam? 
Wiekszość reflektuje, że tą linią będą jeździć tylko ludzie z Góry. Pytam zatem co będzie z takimi przystankami jak  
Bojanowo 
Rawicz 
Korzeńsko 
Garbce 
Żmigród 
Skokowa 
Osola 
Oborniki Śląskie 
Pęgów 
Szewce 
Wiadomo, że potrzebne są także drogi. Ale kolej to podstawa rozwoju miasta i powiatu! 
Co do mieszkań nad dworcem - przypuszczam, że wszystko zostanie jak do tej pory, tyle że właścicielem budynku stanie się Gmina Góra. 
Żal czytać te komentarze. No ale nie dziwię się w sumie. Taka mentalność Polaków i Górowian - ciągłe narzekanie. 
Mam nadzieję, że będzie można pojechać z Góry pociągiem :) ale mam również nadzieję, że droga takia jak dw324 Leszno - Góra zostanie konkretnie wyremontowana.
64. Dodane przez do obłąkanego przeciwnika przyłączenia Góry do sieci kolejowej, w dniu - 19-12-2020 19:52
Widać, że większość komentarzy pisze jakiś obłąkany przeciwnik kolei. Te wymyslone miliardy, 2 godziny drogi , "kto zapłaci 40 milionów" i wszystkie inne banialuki rozgorączkowanego głuptaska, który zaneguje wszystko, co tylko możliwe (...) . Kolej do Góry dojedzie choćbyś miał się skichać (delikatnie mówiąc). To już się zaczęło. To jest inwestycja w infrastrukturę kolejową całego regionu. Tego nie liczy się jak komercyjne przedsięwzięcie. Konsekwencja włączenia Góry w całą sieć kolejową to będzie skok cywilizacyjny. Dziś nawet nie zdajemy sobie sprawy jak wielki. 1 h - 1,15 h do Wrocławia, to dzis dla wielu a juz na pewno dla tego krzykacza sprawa niewyobrażalna. No własnie - n i e w y o b r a ż a l n a! :) Stary (bądź młody/a) - Ty jezdzić nie musisz i pewnie nie będziesz, bo w ogóle rzadko wychodziśz spod swojego omszałego kamienia. Ale wielu z tego skorzysta - w dwie strony. Pociąg jest bardzo wygodnym srodkiem komunikacji. Rozbudowa infrastruktury trwa. Pociągi zaczynaja jeździć w taktach. Jak nie wiesz jak korzysta sie z takiej sieci na duzym terenie z różnymi miastami, w sumie jak z sieci metra, to zapraszam np. do Holandii. Pieniądze? Juz dawno są zabezpieczone (zreszta w duzej mierze pochodzą z Uniii Europejskiej - bo to inwestycja w ekologiczny transport). Opłacalność? urząd marszałkowski i koleje dolnośląskie sa doskonale policzonymi instytucjami zarówno komercyjnie, jak i społecznie, co zresztą ponownie przekłada sie na komercyjnie. Ale wiem, że to wszystko to dla Ciebie jakaś abstrakcja. Ty wiesz lepiej, będzie źle albo jeszcze gorzej i w ogóle lepiej jakby drogi nowe wybudowali albo jeszcze lepiej autobusy puścili. Sorry ale to już jest tak bezdennie "niemądre" ;), ze faktycznie nie pozostaje nic innego, jak wziać popcorn, rozsiąść się, nalać winka lub drinka i poczytac Twoje komentarze zamiast obejrzenia Samych Swoich. ;)
65. Dodane przez JAN, w dniu - 19-12-2020 20:13
Zalosny i idiotyczny poomysl,wyrzucenie pieniedzy w bloto.
66. Dodane przez do 63, w dniu - 19-12-2020 20:18
Bzdury piszesz Pan! Podstawą rozwoju miasta są DROGI i tylko DROGI! Kolej to jest potrzebna jak są jakieś zakłady ciężkie i trzeba transportować tony surowców i produktów. W Górze nie ma nic takiego. Zacznijmy od małych kroczków, zróbmy najpierw drogi.
67. Dodane przez śmieszek, w dniu - 19-12-2020 20:19
ha ha ha zrobią wam 15 km torów za te 40 mln i przez następne 20 lat jak będziecie prosić o nowe drogi to będą wam mówili, po co wam drogi, przecież dostaliście od nas 40 mln na kolej którą nie jeździcie :) i tak to się skończy
68. Dodane przez Do 63, w dniu - 19-12-2020 20:23
Każde Woj. stawia na pociągi i wszędzie to jest pozytywnie odbierane. Kto pisze negatywne komentarze? Ten kto na tym traci lub zawistni leszczyniacy którzy z tego słyną. Wystarczy zobaczyć ile połączeń kolejowych wróciło przez ostatnie 5 lat w Polsce i wszystkie są oblegane. Podam przykłady: Legnica - Lubin - Głogów, Gniezno - Września - Jarocin, Krotoszyn - Milicz - Olejnica czy mniejsza Sędzisław - Kamienna Góra - Lubawka. Pociągi do Bielawy to też był strzał w 10. Za chwilę Wróci połączenie Wrocław - Sobótka - Świdnica - Jedlina Zdrój. Kolej przeżywa prawdziwy renesans, na zachodzie dawno to zrozumieli, w Polsce też. A grupka (bardzo wąska) tego nie zmieni.
69. Dodane przez JAN, w dniu - 19-12-2020 20:30
Zalosny i idiotyczny poomysl,wyrzucenie pieniedzy w bloto.
70. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 19-12-2020 20:33
Do kom.61 Nam taka linia Góra -Leszno nie jest potrzebna do niczego.
71. Dodane przez xyzdo, w dniu - 19-12-2020 20:54
do 62 to ty masz takie prawko kupione na giełdzie do piaskownicy dzieciaku
72. Dodane przez aby, w dniu - 19-12-2020 21:02
mieliśmy linie kolejową nie tylko do Głogowa Bojanowa a też do Legnicy może tą uruchomić do zagłębia miedziowego
73. Dodane przez GÓROWIANIN, w dniu - 19-12-2020 21:10
popieram km 63 ,brawo
74. Dodane przez do 68, w dniu - 19-12-2020 21:42
Byłeś w ogóle kiedyś na zachodzie, że takie rzeczy wypisujesz? Tam nigdy nie było sytuacji, że likwidowali linie kolejowe! Tam nie ma żadnego renesansu kolei bo jest nieprzerwany rozwój! U nas jest już za późno. A te połączenia lokalne, które wymieniłeś. Zapomniałeś dodać, że średnia prędkość wynosi na tych liniach 37 km/h i właściwie nie ma sensu dalej o tym rozmawiać.
75. Dodane przez Znowu, w dniu - 19-12-2020 21:53
znowu źle.... nic Wam górowianom sie nie podoba. Dla mnie super wiadomość
reklama
76. Dodane przez Xxx, w dniu - 19-12-2020 22:28
Boże ty widzisz to wszystko i nie grzmisz
77. Dodane przez Polak, w dniu - 19-12-2020 22:49
To za głupota nie lepiej te miliony przeznaczyć na remonty dróg które są w opłakanym stanie
78. Dodane przez Ol, w dniu - 19-12-2020 22:51
Ciekawe czy zrobią remont drogi z Leszna do góry bo po stronie Leszna już prawie gotowa
79. Dodane przez Andrzej, w dniu - 20-12-2020 00:09
Muszę zmartwić 90% komentujących. Żaden pociąg nie będzie jeździł na trasie Góra - Bojanowo. Pociągi będą jeździły na trasie Góra - Wrocław przez Bojanowo, Rawicz, Żmigród, Oborniki Śląskie. Dokładnie te same Kolei Dolnośląskich, które w tej chwili dojeżdżają do Rawicza. Więc pisane o tym że będą jeździć dwie osoby mija się z celem. Modernizacja nie oznacza że będą jeździć po wyremontowanych torach, które są obecnie tylko wszystko zostanie zrobione od nowa, tak jak w tym roku w Bielawie czy w Sobótce teraz (w trakcie remontu). Zresztą woj. dolnośląskie dla wszystkich takich sceptyków w roku ubiegły uruchomiło w tym roku połączenia do Milicza, Bielawy, Lubina. Na rok przyszły zostały zabezpieczone pieniądze na linie do mniejszego od Góry Chocianowa, do Chojnowa, linii 317 i 336 do Świeradowa, Mirska i Gryfowa (wszystkie mniejsze od Góry), modernizację linii 310 do Piławy Górnej, na prace projektowe na linię do Polkowic. A jeśli chodzi o dworzec w Górze to mieszkania znajdują się na piętrze. Pomieszczenia, w których kiedyś znajdowała się poczekalnia, sala biletowa i pomieszczenia techniczne znajdują się na parterze i należą do PKP i w tej chwili stoją nieużytkowane.
80. Dodane przez do kom 72, w dniu - 20-12-2020 00:12
Mieliśmy. Ale PKP PLK w Ostrowie Wielkopolskim (w Wielkopolsce) zdecydowało o likwidacji. Dlaczego woj. wielkopolskiemu miałoby zależeć na utrzymaniu i remontach linii do Góry (woj. dolnośląskie)??? Teraz właścicielem jest woj. dolnośląskie, które chce aby każde miasto powiatowe i każde miasto powyżej 10 tys. mieszkańców miało bezpośrednie połączenie z Wrocławiem.
81. Dodane przez Podróżnik, w dniu - 20-12-2020 01:40
Tak wyglądała stacja Góra Śląska w sierpniu 2020
82. Dodane przez Dd, w dniu - 20-12-2020 04:31
Inwestorem nie jest Góra więc trzeba zrozumieć ze jaka inni dają czy robią to się bierze
83. Dodane przez eksradny, w dniu - 20-12-2020 07:50
Całkowicie poroniony pomysł!!! Czy w tym kraju, województwie, powiecie, gminie nikt nie myśli? Ekonomicznie i społecznie całkowicie chybiony!!!! 
Czy naprawdę nikt nie ma rozumu? Jeśli jest to tak wspaniały pomysł to dlaczego PKP nie reaktywowało tej linii dotychczas? Gdyby decydenci mieli wyłożyć swoje prywatne pieniądze na ten cel nigdy takiej decyzji by nie podjęli!!! Najlepiej wydawać nie swoje!!!!! Tak sprzedano za bezcen nasz szpital, bo to nie decydenci/władza powiatowa/ traciła swoje prywatne środki finansowe!!!! Kto podjął taką społecznie tragiczną w skutkach decyzję? Kto poniósł za nią odpowiedzialność? Nikt!!!! Ani prawną ani polityczną!!!! W nagrodę wielu decydentów zostało wybranych do rady powiatu!!!! Kto ich wybrał? Wielu wyborców od dawna narzekających, że nie ma szpitala w Górze!!!! Kto ponosi koszty i uciążliwości tej tragicznej społecznie decyzji??? Wszyscy mieszkańcy Góry i powiatu górowskiego!!! I co? Cisza!!! Za co zostali tak pokarani???
84. Dodane przez mieszkaniec 100, w dniu - 20-12-2020 07:57
Reaktywacja kolei na Dolnym śląsku - to jest projekt opracowany dla całego Województwa. Są fundusze plan i wyznaczone cele. Te fundusze są zarezerwowane tylko i wyłącznie na linie kolejowe - wszyscy muszą zrozumieć, że nie można ich wydać na inne cele. Jeśli nie będzie ten projekt u nas realizowany to fundusze przeznaczone będą na inne linie kolejowe. Projekt linii kolejowych w naszym województwie ma realizować przede wszystkim cele społeczne (dostęp do szkół uczelni , pracy, lekarzu , urzędów). Nie ważne ile osób będzie z tego korzystać - taki dostęp musi być zapewniony stolicy województwa. Inną rzeczą jest że linia daje możliwości rozwoju ekonomicznego - transport, ułatwi dojazd do pracy za wyższe wynagrodzenie. 
Są i będą inne projekty od dróg w nich należy aktywnie działać by wpisać się w ich realizację . Jeżeli zrezygnujemy z udziału w tym projekcie - nikt w zamian nam nic nie da
85. Dodane przez Do 74, w dniu - 20-12-2020 08:06
Aby się ośmieszyłeś tym wpisem o średniej 37km/h. Wszystkie powyżej wymienione linie kolejowe są po remoncie gruntownym i prędkość na nich to około 100km/h co można sprawdzić. Linia kolejowa np Legnica - Lubin - Głogów jest bardzo oblegana, podobnie do Milicza. Ale lepiej wymyślać, widać mało wiesz.
86. Dodane przez Do 74, w dniu - 20-12-2020 08:10
Prędkość na linii kolejowej Oleśnica - Milicz - Krotoszyn to 120km/h, podobnie na odcinku Legnica - Lubin - Głogów. Źródło Rynek kolejowy, sprawdź nim palniesz głupstwo.
87. Dodane przez Do 74, w dniu - 20-12-2020 08:29
Chciałeś zabłysnąć a się skompromitowales. Pociągi do Lubina jadą z prędkością powyżej 100 tak samo do Milicza bo obie linie są po remoncie. W tej chwili próżno szukać linii kolejowej gdzie prędkość jest 37km, w ciągu ostatnich lat kolej się bardzo zmieniła i ludzie coraz chętniej z pociągów korzystają czego przykładem jest Poznań, Wrocław, Warszawa. A linia do Góry to dobry pomysł, pociągi kończące bieg pojadą kawałek dalej i tyle. Widać że osoby tu co pisza nie mają zielonego pojęcia co w kraju się dzieje, ile linii kolejowych zostało przywróconych i cieszą się ogromną popularnością.sam jechałem pociągiem do Bielawy i pociąg był pełny. Wystarczy zobaczyć jak wyglądają referenda w miejscach gdzie kolej nie dociera i na pytanie czy chciano by powrót pociągów to wszyscy są na tak właściwie.
88. Dodane przez do 78, w dniu - 20-12-2020 09:16
Chyba śnisz :) nic nie zrobią. W Lesznie rok temu zapowiedzieli, że po swojej stronie wyremontują i zobacz, już ta droga jest prawie gotowa, bez wodotrysków i fajerwerków. A u nas jak oddadzą kawałek chodnika czy 1 km drogi na końcu świata to trąbią o tym wszem i wobec.
89. Dodane przez m, w dniu - 20-12-2020 10:12
gdyby platforma wszystkieigo nie (...) ,to by wszystko funkcjonowalo...pkp,cukrownie itp. teraz wystarczylo by tylko pomalowac ! pozdrawiam i zdrowych swiat!
90. Dodane przez Do kom 57, w dniu - 20-12-2020 10:34
Bardzo ciekawy artykuł o historii Góry i okolic. Polecam przeczytać i młodym i starym gdyż nie wszystkim jest ona znana.
91. Dodane przez Mat, w dniu - 20-12-2020 11:06
Projekt S5 nie był uzgodniony z PKP, dlatego jest droga przez tory. 
Ciekawe jak ten wiadukt ma przebiegać? Jaki pociąg pokona takie przewyższenie na takim krótkim odcinku? 
Ta linia nie powstanie nigdy. 
Najlepiej jak rozbiorą tory i sprzedadzą na złom.  
Pani Burmistrz powinna przestać opowiadać bajki ludziom.
92. Dodane przez Rekin, w dniu - 20-12-2020 11:22
Popieram kom.64,mieszkałem parę lat w Belgi mają lepsze drogi nawet w pole ,mają po parę samochodów w każdym domu ale do pracy jeżdżą pociągami wystarczy pod każdym dworcem zobaczyć tysiące rowerów.Jak nam Unia zlikwiduje stare rzęchy którymi tak lubicie jeżdzić to zostaną nam tylko pociągi.Pomyślcie trochę ile osób ginie na naszych dziurawych drogach a ile w transporcie kolejowym.Ograniczając myślenie o płączeniu tylko z Bojanowem jest błędne to połączenie z Wrocławiem i administracją województwa a zarazem z Polską , o ekologi nie wspomnę.
93. Dodane przez Adam do 92, w dniu - 20-12-2020 11:51
Przestań pisać takie głupoty... Posiadanie kilku aut którymi się nie jeździ jest według Ciebie ekologiczne? Większej bzdury dawno ie słyszałem.
94. Dodane przez Brawo, w dniu - 20-12-2020 11:59
brawo, na pewno będę regularnie korzystać. Dziękujemy
95. Dodane przez 1234, w dniu - 20-12-2020 11:59
Do 89.Gdyby t górowska cukrownia nadal funkcjonowała to wyprodukowanie w niej cukru kosztowałoby 10 zł.
96. Dodane przez PL, w dniu - 20-12-2020 13:15
ojoj będą mieli w Górze kolej żelazną, to może za następnych 10 lat zrobią im jeszcze elektryfikację i zbudują kanalizację, żeby nie musieli chodzić za stodołę albo do wychodków.... czy w tej Górze to jest XXI czy XIX wiek?
97. Dodane przez do kom 96, w dniu - 20-12-2020 13:37
W Górze jest na pewno więcej niż w twojej pustej głowie
98. Dodane przez OK, w dniu - 20-12-2020 14:21
Czego ujadacie. 
Emisję CO2 trzeba zmniejszyć. 
Na auto zero emisyjne was nie stać. 
A tak sobie do fabryki LG koleją do pracy dojedziecie.
99. Dodane przez do wielu negatywnych komentarzy, w dniu - 20-12-2020 14:43
Widać, że pisze jej jedna osoba. Po samym stylu (albo jego braku ;)). Chyba ktoś straci na tym jak pojawi się kolej w Górze. Jakiś samochodowo-busowy przewoźnik? ;) Na całe szczęście takie decyzje nie zapadaja po przeczytaniu kilkudziesięciu negatywnych komentarzy na forum. :D
100. Dodane przez Andrzej, w dniu - 20-12-2020 15:42
Dla niedowiarków, co piszą że się nie da, że linia zarosła. Bielawa przed rewitalizacją i w trakcie rewitalizacji.
101. Dodane przez x, w dniu - 20-12-2020 16:15
Jest to dobry pomysł,jeśli ten pociąg będzie kursował do Wrocławia jest dużo studentów i studentek
102. Dodane przez do 100, w dniu - 20-12-2020 18:30
Słowo rewitalizacja, którego użyłeś jest dużym nadużyciem! Ze zdjęć wynika, że oni zbudowali w tym samym miejscu wszystko od 0, nowe kruszywo, nowe podkłady, nowe tory, nie zostało nic ze starej linii. Proszę więc nazywaj uczciwie rzeczy po imieniu.
103. Dodane przez Do 100, w dniu - 20-12-2020 18:34
Sam korzystałem z pociągu do Bielawy, ludzie bardzo się cieszą z tego że kolej wróciła do tego miasta. Dużo osób też korzysta z tej formy transportu na odcinku Bielawa - Dzierżoniów. Tu jest tak sama, protestuje wąska grupka osób która na tym traci.
104. Dodane przez X, w dniu - 20-12-2020 18:47
Ja będę jeździła na zakupy do Magnolii. Po co mam się męczyć autem
105. Dodane przez x, w dniu - 20-12-2020 19:08
nie bardzo rozumiem gratulacje jakie składane są na ręce Burmistrz Góry z powodu uruchomienia połączenia kolejowego z Wrocławiem. Nie zuważyłem żadnych jeżdżących pociągów. Będą jeżdzić to fantastycznie. ale jak na razie to został jeden z dziesięciu niezbędnych kroków podjęty i to nie najważniejszy i najmniej kosztowny. I to we Wrocławiu a nie w Górze. Szanse całego przedśięwziecia oceniam na 10 % biorąc jeszcze pod uwagę kryzys jaki nas czeka w finansach publicznych w przyszłym roku.
106. Dodane przez kosa, w dniu - 20-12-2020 19:22
Do kom.100 Po fotkach widać że to nie rewitalizacja jak piszesz tylko całkiem nowe torowisko z nowy peron.
107. Dodane przez ojciec porządny, matka porządna, a syn kolejarz, w dniu - 20-12-2020 20:16
Ty nas nie porównuj do Holandii. Kraj siedmiokrotnie mniejszy od Polski, o gęstości zaludnienia 3,5 raza większej. Przewozy pasażerskie na całym świecie są dotowane i u nas oczywiście też. Cyt., z tego co napisałeś "Opłacalność? urząd marszałkowski i koleje dolnośląskie sa doskonale policzonymi instytucjami zarówno komercyjnie, jak i społecznie, co zresztą ponownie przekłada sie na komercyjnie", to dowód na to, że trochę wiesz, ale jesteś policzony tylko społecznie. Holandia ma sieć kolejową tylko 0,5 km bardziej zagęszczoną od naszej. Naszą, szczególnie zagęścili Niemcy w czasach, gdy wożono wszystko i podróżowano również wołami i konno. Chcieli ulżyć koniom i wołom, więc wybudowali. Koniom i wołom, a i kolei ulżyły później samochody. Polska, Francja i Niemcy, to duże kraje, które zlikwidowały największą ilość linii kolejowych. Dopłacanie do kolei ma uzasadnienie tylko do pewnej granicy. Budujemy i remontujemy, owszem za pieniądze z Unii, ale dopłacać do przewozów Kargula i Pawlaka będziemy my, nie John, prosto Jaśku, z Ameryki. Wystarczy sprawdzić, co dzieje się na przewozach pasażerskich, które podlegają Marszałkowi Województwa Kujawsko-pomorskiego.Mówi się i o ekologicznych uwarunkowaniach. Jeżeli po drogach będą jeździły elektryczne samochody, to ten czynnik też odpadnie.  
I żarcik, bardzo stary. 
Przyszedł facet na stację PKP w Borszynie Małym. 
- Bilet kolejowy normalny, pierwszej klasy, z Bojanowa pospieszny, z Wrocławia ekspres do stacji Tokio Shibuya. 
- Nie ma takiej stacji - usłyszał od kasjerki. 
Jakoś do Tokio dojechał. Przed powrotem do Polski zaszedł na dworcu w Tokio do kasy biletowej. 
- Bilet normalny, pierwszej klasy itd...do Borszyna proszę. 
- Małego, czy Wielkiego - Usłyszał.
108. Dodane przez do kom 106, w dniu - 20-12-2020 20:46
Oficjalnie prace na linii 341 z Dzierżoniowa do Bielawy i 372 z Bojanowa do Góry władze województwa nazywają rewitalizacją. Dlatego tak to nazwałem.
109. Dodane przez Kasia, w dniu - 20-12-2020 22:20
A ja pamiętam czasy młodości. Jeździłam do szkoły pociągiem. Najpierw jeździł szybko. Potem coś się popsuło i bardzo wolno. Słoneczko świeciło, a ja sobie jechałam. Tyk.. Tyk.. Tyk.. Tyk.. Czasem z tej beztroski to bilet przez okno wyrzylucilam, bo się nim bawiłam i w pewnym momencie myślę po co mi ten papierek. Potem konduktor mnie łapał, ale ładnym uśmiechem przebaczyl głupotę i beztroskę. Kolega wysidal w trakcie jazdy, bo droga do domu była blisko. To były czasy....
110. Dodane przez idio;ci, w dniu - 21-12-2020 09:40
Czytając te komentarze mam wrażenie, że większość z piszących mają problemy z czytaniem, 
Przejęta została linia kolejowa Góra - Bojanowo. co nie znaczy że pociągi będą jeżdzic z Góry do Bojanowa. 
Uruchomione mają być BEZPOŚREDNIE połączenia z Góry do Wrocławia, przez Bojanowo i Rawicz. Tak ciężko to zrozumieć ? 
Czekam na realizację projektu i na pociągi w górze. 
PS. Wiele osób starszych nie posiada samochodów, a pociągiem mogą sobie pojechać, do lekarza, do rodziny, gdziekolwiek.
111. Dodane przez Sens Połączenia, w dniu - 21-12-2020 10:35
Linia żeby miała czas bytu powinna być odbudowana od GŁOGOWA przez SZLICHTYNGOWĘ dalej NIECHLÓW i w końcu GÓRA i Bojanowo... I sądze że więcej ludzi z powiatu Górowskiego korzystało by z tej linii w obie strony.
112. Dodane przez do 110, w dniu - 21-12-2020 10:53
Wklejasz tę wiadomość po raz kolejny. Przestań siać dezinformację bo nie masz pojęcia o organizacji ruchu na kolei. W tego typu liniach regionalnych ruch odbywa się do określonego punktu gdzie znajduje się stacja przesiadkowa. W związku z tym, żeby dojechać gdzieś dalej trzeba się będzie PRZESIĄŚĆ w Bojanowie. Twoje zaklinanie rzeczywistości nie zmieni tego faktu. To ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Nie ma żadnej możliwości utworzenia bezpośredniego połączenia z Wrocławiem!
113. Dodane przez śmieszek, w dniu - 21-12-2020 10:55
do 110, dziś już tylko "elita" lokalnego establiszmentu nie ma samochodów, piękne uzasadnienie budowy kolei za 40 mln zł żeby sobie ludzie jeździli do lekarza, bo kto by w tej górze dbał o młodych i ich przyszłość. I właśnie dlatego wypędziliście z tego miasta młodych i ono upadło.
114. Dodane przez Do 112, w dniu - 21-12-2020 11:18
Słyszałeś o zwrotnicach? Po drugie to jakim cudem Bielawa ma bezpośrednie połączenie z Wrocławiem? Czy też Krotoszyn z Wrocławiem i Poznaniem. Albo też Lubin? Gadasz bez sensu i nie znasz się kompletnie.
115. Dodane przez do 112, w dniu - 21-12-2020 11:47
Więc jakim cudem Rawicz może mieć bezpośrednie połączenie z Wrocławiem? Na tym odcinku nie przybędzie ani jeden dodatkowy pociąg bo będą to dokładnie te same pociągi Kolei Dolnośląskich, które kursują z Wrocławia do Rawicza. Wszystkie wojewódzkie dokumenty dotyczące organizacji ruchu i dotyczące linii kolejowej 372 zawarte są na stronie wrocławskiego Instytutu Rozwoju Regionalnego. Można sobie poczytać. Zamiast siać dezinformację zapoznaj się z wypowiedziami decydentów i oficjalnymi dokumentami. Znacznie więcej jest na stronie UMWD, ale są porozrzucane. Tutaj są w jednym miejscu. Może moderator puści link: https://www.irt.wroc.pl/aktualnosc-575-przysz(...)2_bojanowo.html
116. Dodane przez Do 112, w dniu - 21-12-2020 11:50
Powiedz mi jak to możliwe że pociąg z Wrocławia będzie mógł dojechać do Bojanowa i nie zakłóci to ruchu na linii, a dalej nie będzie mógł już pojechać wolnym torem na trasie Bojanowo - Góra bo to już zakłóci ruch na linii Wrocław - Bojanowo?
117. Dodane przez Do 112, w dniu - 21-12-2020 12:11
Kompletnie się nie znasz i widać że nie czytałeś dokumentów jak to ma wyglądać. Pociągi Dolnośląskie będą mieć wydłużony bieg do Góry. Czy to trudno zrozumieć? Na wielu liniach tak to działa, niedawno pociągi z Wrocławia kończyły bieg w Dzierzeniowie, teraz jadą do Bielawy. Tu będzie identycznie.
118. Dodane przez Paweł, w dniu - 21-12-2020 12:51
Czy będzie elektryfikacja linio?
119. Dodane przez Do 118, w dniu - 21-12-2020 13:22
Do kom 188 
Tak jest planowana elektryfikacja linii.
120. Dodane przez Do kom 118, w dniu - 21-12-2020 13:32
"Długość odcinka Bojanowo - Góra wynosi dokładnie 15,305 km. Samorząd województwa dolnośląskiego rozstrzygał już przetargi na modernizację przejętych przez siebie innych linii. Wynika z nich, że koszt remontu kilometra wynosi około 2 milionów złotych. Do tego dochodzi elektryfikacja. Cena za kilometr to 800-900 tys. zł. Daje to około 40-45 milionów złotych. "
121. Dodane przez Basia, w dniu - 21-12-2020 18:06
W tej Górze to jakiś ciemnogród. Parę mądrych napisało dobrze. Reszcie nic nie pasuje. Tych pieniędzy na nic innego wydać nie można. Jest taki trend z kolejami na Dolnym Śląsku i dobrze że jest. Koleją z Góry do Wrocławia. Brawo, brawo. Malkontentom na pohybel.
122. Dodane przez Xxx, w dniu - 21-12-2020 20:03
Ot i komedia rodem z PRL. Budując S5 zlikwidowano torowisko by nie trzeba było budować wiaduktu nad torami, a teraz będzie się budować wiadukt kolejowy nad S5. Co za krótkowzroczność. Jestem tylko ciekaw, która opcja byłaby prostsza i tańsza, pierwszy czy druga
123. Dodane przez lgbtisitdandetsathertumanen, w dniu - 21-12-2020 21:15
do 122 najprostsza jest prostata,na starość
124. Dodane przez Wielkopolanin, w dniu - 21-12-2020 21:23
A ja bym powycinał na waszym miejscu GDRy te drzewka i chaszcze i zakupił drezynę moja twoja . Czy taka drezyna wam by nie starczyła na dojazd do Bojanowa ? A wam PENDOLINO widze że się marzy !!!
125. Dodane przez do kom 124, w dniu - 21-12-2020 23:55
Zobacz jakie złomy wożą Cię do Poznania (EN57) a jakie pociągi dojeżdżają do Rawicza (Impulsy KD). A teraz zastanów się czy to Twoje miasto to taka metropolia i czy taka nowoczesna. A może najpierw zastanów się czy macie basen? Może łaźnia by Wam się przydała?
126. Dodane przez obserwator, w dniu - 22-12-2020 09:24
A na co to komu potrzebne?
127. Dodane przez adi, w dniu - 22-12-2020 10:19
Pani Ireno proponuje zabrać się za drogi pierwsze do Leszna bo ta droga jest tragiczna a później droga do Rawicza. Droga Leszno Gora to polaczenie wlkp z dolnym ślaskiem i wszędzie są już drogi porobione tylko nie w Górze a wy chcecie inwestować w kolej do Bojanowa ? beznadzieja
128. Dodane przez droga Leszno Góra, w dniu - 22-12-2020 10:53
Kiedy remont DW323 z Leszna do Góry?
129. Dodane przez arek, w dniu - 22-12-2020 13:48
marnotrawstwo czasu i pieniędzy
130. Dodane przez x, w dniu - 22-12-2020 18:36
Przestańcie z ą Panią Ireną. Ma ważniejsze rzeczy na głowie. Np. przepiękną iluminacje na choince na rondzie za 60 000 zł.
131. Dodane przez Wielkopolanin 124, w dniu - 22-12-2020 18:39
Zajrzyj do słownika nieuku!
132. Dodane przez Dobŕe, w dniu - 25-12-2020 05:58
Bylo by fajnie...tak jak z obwodnica ...NIE WIERZCIE IM. Przy nastepnych wyborach znowu beda mowic o o lini kolejowej, obwodnicy drodze343 jako laczniku S5 z S3,o laczniku Gora -Rawicz z S5 , droga 323 tez do Glogowa.. beda mowic ... a my to kupimy i ich ZNOWU wybierzemy.
reklama
133. Dodane przez D, w dniu - 10-01-2021 20:35
Jako osoba dojeżdżając codziennie do Wrocławia wolałbym aby te środki zostały przekazane na remont drogi do Rawicza. Gdyby trasa biegła bezpośrednio do wro miałoby to sens, wizja przesiadania się w Bojanowie nie zachęca.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
Najnowsze zdjęcia czytelników  
reklama
radio-logo120.jpg W dniach 20-29 września 2021, z powodu remontu obiektu nadawczego w Rawiczu, nastąpi przerwa w nadawaniu programu Radia Elka na częstotliwości 101,4 FM. Słuchaczy z Rawicza i okolic prosimy o wyrozumiałość.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 3 pokojow... Gołanice 135000
Do wynajęcia mieszka... Leszno 750
Leszno nowa inwestyc... Leszno 276957
Leszno nowa inwestyc... Leszno 237064
Leszno nowa inwestyc... Leszno 308200
Najnowsze ogłoszenia MOTO.ELKA.PL
Chevrolet spark 2013... Wilkowice 7500
Piękne bmw 2013Stare boj... 33400
Nissan note 1, 6 Włoszakow... 18500
Fiat grande punto, ... Leszno 11400
Auto serwis gucioLeszno 50
reklama
reklama